Sierpień 2025. Rejestracje chińskich samochodów w Polsce
Sierpień to kolejny miesiąc ze wzrostami na koncie chińskich producentów. Aktualny udział chińskich marek na polskim rynku wynosi blisko 9%!

Rejestracja chińskich samochodów osobowych – sierpień 2025
W sierpniu 2025 roku zarejestrowano w Polsce 3 771 nowych samochodów osobowych pochodzących z Chin – o 3 210 sztuk więcej niż rok wcześniej, co oznacza udział aut z Państwa Środka w rynku na poziomie 8,9%. Od początku roku zarejestrowano 24 526 nowych chińskich samochodów osobowych – o 386% więcej niż w analogicznym czasie 2024 roku. Choć sierpniowy wynik jest o 8,89% gorszy względem poprzedniego miesiąca, na uwagę zasługuje rekordowy udział chińskich marek na polskim rynku, które coraz wyraźniej zaznaczają na nim swoją pozycję.
W sierpniu najpopularniejszą chińską marką ponownie zostało MG. Polacy kupili łącznie 1 196 aut tego producenta, a sam wynik prawie że pozwolił MG ugościć w rankingu TOP 10 najczęściej rejestrowanych samochodów osobowych w sierpniu (chińskiej marce brakowało jedynie 6 tys. rejestracji do Renault). Na drugim miejscu znalazła się Omoda z liczbą rejestracji na poziomie 559 szt., a podium zamyka druga marka koncernu Chery, Jaecoo – 568 zarejestrowanych samochodów. Obie marki koncernu Chery wraz z 86 rejestracjami aut o samej nazwie koncernu dały lepszy wynik (1 213 szt.) niż lider koncernu SAIC. Na czwartym miejscu znalazło się BYD z liczbą rejestracji na poziomie 565. Równie dobre wyniki osiągnął BAIC (419 rejestracji) oraz Leapmotor (230 rejestracji).
Od początku roku liczba rejestracji samochodów chińskiej marki MG sięgnęła 8 839 rejestracji – ponad 2 razy więcej (+119,49%) niż w ubiegłym roku. Na podium znajduje się również Omoda z 4 455 rejestracjami od początku 2025 roku oraz Jaecoo z liczbą rejestracji na poziomie 3 612. Na czwartym miejscu znajduje się BAIC z 3 116 rejestracjami, a pierwszą piątkę zamyka BYD z wynikiem 2 812 rejestracji. Swoją pozycję buduje również Forthing (516 rejestracji), Leapmotor (808 rejestracji) oraz niedawno wprowadzone na polski rynek Chery (120 rejestracji).
W sierpniu najpopularniejszym chińskim modelem wśród Polaków było Jaecoo 7 (568 rejestracji) – zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i firm. Równie dobre wyniki miesięczne osiągnęło MG HS (551 rejestracji) oraz MG ZS (489 rejestracji).
Chińska trójka przebiła się do czołowej dwudziestki polskiego rynku. Po ośmiu miesiącach jedynym przedstawicielem w rankingu modeli pozostaje MG HS (4 557 sztuk). Auto wyprzedziło już takich rywali jak Nissan Qashqai (4 524 szt.) czy Volkswagen Tiguan (4 429 szt.).
Za wzrost rejestracji chińskich aut odpowiadają głównie klienci indywidualni. W samym sierpniu MG zajęło szóste miejsce (761 szt.), a BAIC uplasował się na jedenastej pozycji (298 szt.) wśród osób fizycznych. W Top 20 tej grupy znalazły się także Omoda (226 szt.) i Jaecoo (195 szt.). Największym powodzeniem wśród klientów indywidualnych i drobnych przedsiębiorców cieszyły się SUV-y: MG ZS (354 szt.), MG HS (323 szt.), Jaecoo 7 (195 szt.) oraz Omoda 5 (174 szt.).
Po ośmiu miesiącach MG (5 608 szt.) utrzymuje siódme miejsce wśród klientów indywidualnych, a w pierwszej dwudziestce znalazły się także Omoda (2 346 szt.) i BAIC (1 944 szt.). W 2025 roku osoby fizyczne zarejestrowały już 2 643 egzemplarze MG HS (7. lokata) oraz 2 457 sztuk MG ZS (9. miejsce). Omoda 5 z wynikiem 2 195 szt. zajmuje 13 pozycję po sierpniu.
W sierpniu do firm trafiło 435 egzemplarzy MG oraz 373 sztuki Jaecoo. W zestawieniu modelowym dla flot Jaecoo 7 (373 szt.) zajęło 14. miejsce. Po ośmiu miesiącach liderem wśród chińskich producentów na rynku firmowym pozostaje MG (3 232 szt.).
Ranking rejestracji chińskich samochodów – sierpień 2025
- MG – 1 196
- Omoda – 559
- Jaecoo – 568
- BYD –565
- BAIC – 419
- Leapmotor – 230
- Chery – 86
- Forthing – 69
- Dongfeng – 20
- Bestune – 18
- GAC – 11
- DFSK – 8
- JAC – 7
- Xpeng – 6
- Geely – 2
Rejestracja samochodów chińskich marek - lipiec 2025
Chińskie samochody osobowe są coraz bardziej widoczne na polskich drogach i stanowią coraz większe zagrożenie dla obecnych liderów rynku motoryzacyjnego. Obecnie udział chińskich samochodów na polskim rynku wynosi już 7,4% z liczbą 4 139 rejestracji – o 36,5% więcej niż w czerwcu 2025 roku i o 379,6% więcej niż w lipcu ubiegłego roku.
Duży wpływ na taki wynik mają chińskie marki, które zadebiutowały na polskim rynku w ubiegłym roku – Omoda, Jaecoo i BYD. Według danych SAMAR, 9 na 10 klientów odwiedzających salony chińskich marek to osoby, które nigdy wcześniej nie kupowały nowego samochodu. To z kolei może całkowicie zmienić zasady gry w nadchodzących miesiącach.
Od początku roku do końca lipca 2025 roku na polskie drogi wyjechało 20 755 nowych samochodów osobowych chińskiej produkcji. To o 362,7% więcej niż w analogicznym czasie w 2024 roku.
Najczęściej wybieraną przez Polaków chińską marką pozostaje MG. W lipcu 2025 roku zarejestrowano 1 358 nowych samochodów osobowych tej marki, co uplasowało MG na 12. pozycji w rankingu najczęściej rejestrowanych aut osobowych. MG pokonało w tym miesiącu takie marki jak Opel, Renault czy Citroen. Od początku roku zarejestrowano 7 643 samochody tej chińskiej marki.
Równie dobry wynik odnotował w lipcu koncern Chery z markami Omoda i Jaecoo, które na swój imponujący wynik pracowały niespełna rok. Znajdująca się na 19. miejscu w rankingu Omoda odnotowała 699 nowo zarejestrowanych samochodów, wyprzedzając takie popularne w Polsce marki jak Suzuki. Druga marka koncernu Chery, Jaecoo, może pochwalić się z kolei 481 rejestracjami nowych samochodów osobowych w lipcu 2025 roku, wyprzedzając takie marki jak Fiat czy Mazda.
Lipiec był również bardzo udanym miesiącem dla BYD. Zarejestrowano 621 samochodów osobowych tej marki, co przełożyło się na 21. pozycję w rankingu najczęściej wybieranych przez Polaków aut w lipcu 2025 roku. Tym samym BYD wyprzedziło takie marki jak Nissan. Bardzo dobry wynik należał również do Baic, którego samochody zarejestrowano w lipcu 572 razy.
W najbliższych miesiącach chińskie rejestracje nowych aut osobowych mogą wzrosnąć ze względu na pojawienie się nowych graczy na polskim rynku. W lipcu zarejestrowano 30 debiutujących samochodów koncernu Chery i 24 nowych aut koncernu Geely. W danych CEPiK możemy również znaleźć 18 rejestracji nowych aut marki DFSK, 17 rejestracji dla Dongfeng, 6 rejestracji Jetour i 5 rejestracji marki GAC.
Ranking rejestracji chińskich samochodów – lipiec 2025
Rejestracja samochodów chińskich marek - czerwiec 2025
Po wielu miesiącach wzrostów, czerwiec 2025 przyniósł spowolnienie rejestracji chińskich samochodów osobowych i pierwszy spadek. W Polsce zarejestrowano 3032 chińskich samochodów osobowych – o 298 sztuk mniej niż w maju tego roku (-9%). Ich udział w całościowym rynku zmniejszył się z 7,1% do 6,1%.
Od początku roku zarejestrowano w Polsce ponad 16,6 tys. chińskich samochodów osobowych – dla porównania, na koniec 2024 roku liczba ta wyniosła zaledwie 11 tys. egzemplarzy. Przewiduje się, że liczba rejestracji na koniec 2025 roku zamknie się w granicach 30-35 tys. egzemplarzy.
Dane IBRM Samar wskazują również, że zdecydowana większość nabywców chińskich samochodów osobowych wybrała pojazdy używane. Spowolnienie rejestracji tych pojazdów może być spowodowane oczekiwaniem na nowych graczy na rynku (Bestune, JAC), którzy zadebiutują w Polsce we wrześniu tego roku. Spadek może wynikać również z chwilowej, ograniczonej dostępności niektórych modeli.
W przypadku najczęściej wybieranych marek chińskich samochodów osobowych, MG pozostaje liderem w rankingu z liczbą 6 285 rejestracji w pierwszej połowie roku i 828 rejestracji w czerwcu 2025 (-32,8% względem maja 2024 r.) . Kolejne miejsca zajmują samochody z koncernu Chery – Omoda z 3 197 rejestracjami w pierwszej połowie roku i 722 rejestracje w czerwcu (+0,7%) oraz Jaecoo z wynikiem 2 563 rejestracji do czerwca 2025 roku i 426 rejestracji w tym miesiącu (-10,1%). Poza podium znalazły się również kolejno BAIC (2 124 rejestracji w pierwszym półroczu 2025 roku i 494 w czerwcu 2025) oraz BYD (1 626 rejestracji od stycznia do czerwca 2025 roku i 401 w samym czerwcu). Obie marki zanotowały wzrost względem maja 2025 roku odpowiednio o 33,5% i 8,4%.
Największe przetasowanie nastąpiło jednak wśród najczęściej wybieranych modeli nowych chińskich samochodów osobowych. Dotychczasowy lider MG HS został zdetronizowany przez modele koncernu Chery – Omodę 5 i Jaecoo 7. Co imponujące, oba modele zadebiutowały w Polsce równo rok temu.
Ranking rejestracji chińskich samochodów – czerwiec 2025
Ranking rejestracji modeli chińskich samochodów – czerwiec 2025
Rejestracja samochodów chińskich marek - maj 2025
Maj 2025 roku przyniósł imponujący wzrost rejestracji chińskich samochodów osobowych – o 324,2% więcej niż w analogicznym miesiącu roku ubiegłego. Łącznie w maju zarejestrowano 3330 pojazdów pochodzących z Chin, co stanowi wzrost o 4,75% względem kwietnia 2025 roku, kiedy liczba ta wyniosła 3179. Chińskie marki osiągnęły w maju 7,1% udziału w rynku motoryzacyjnym, co świadczy o ich rosnącym znaczeniu w Polsce.
Liderem wśród chińskich producentów pozostaje niezmiennie marka MG, której samochody zarejestrowano w maju 1233 razy – o 4,9% więcej niż w kwietniu. Drugą pozycję ponownie zajęła Omoda, notując 717 rejestracji i imponujący, 26,9-procentowy wzrost względem kwietnia tego roku. Trzecie miejsce przypadło marce Jaecoo z wynikiem 474 nowo zarejestrowanych pojazdów, co oznacza wzrost o 2,8%. W pierwszej piątce znalazły się także BAIC, z 370 zarejestrowanymi autami i spadkiem o 8,4%, oraz BYD, który również osiągnął wynik 370 sztuk, ale odnotował wzrost na poziomie 14,2%. Największy spadek wśród wiodących marek zanotował Leapmotor – w maju zarejestrowano jedynie 86 pojazdów tej marki, co oznacza spadek o 48,5% w porównaniu do kwietnia.
Warto również dodać, że 11 z 23 chińskich marek zawartych w rankingu zakończyło miesiąc z wynikiem 0 nowo zarejestrowanych samochodów.
Ranking rejestracji chińskich samochodów – maj 2025
- MG – 1 233
- Omoda – 717
- Jaecoo – 474
- BAIC – 370
- BYD – 370
- Leapmotor – 86
- Forthing – 57
- DFSK – 13
- XPeng – 4
- SWM – 3
- Bestune – 2
- Skyworth – 1
- Skywell – 0
- JAC – 0
- Dongfeng – 0
- Avantier – 0
- MAXUS – 0
- Zeekr – 0
- Voyah – 0
- Seres – 0
- Foton – 0
- NIO – 0
- Hongqi – 0
Rejestracje chińskich samochodów w Polsce - kwiecień 2025
W kwietniu zanotowaliśmy kolejny wzrost rejestracji chińskich samochodów w Polsce. Pod względem rejestracji kwiecień oznacza kolejny rekord miesięczny, zarówno pod kątem wolumenu sprzedaży jak i udziału chińskich aut w rynku (6,8%). Zarejestrowano 3168 aut z państwa środka. Prym wiodą MG (wzrost aż o 146,33%), Omoda i Jaecoo, imponujące wzrosty odnotował też BAIC (aż 461,11% wzrostu) oraz BYD (wzrost o 85 400%). Coraz bardziej liczą się też Leapmotor oraz Forthing.
Od początku roku zarejestrowano już ponad 10 tys. aut chińskich marek (dokładnie 10 263 szt.). O tym, jak duże jest zainteresowanie chińskimi markami w Polsce, świadczą wysokie pozycje i ogromne wzrosty chińskich marek w Polsce. Prym wiedzie MG, które od początku roku zanotowało imponujący wzrost aż o 247,65%, co przekłada się na 4224 samochody i czyni MG 15. najpopularniejszą marką w Polsce. Następne są Omoda (1759 szt., 23. miejsce ogółem), Jaecoo (1663 szt., 24. miejsce ogółem), BAIC z wolumenem 1259 egzemplarzy (wzrost o 548,97%, 27. miejsce ogółem), BYD z wynikiem 855 szt. (wzrost o 85 400%, 33. miejsce ogółem).
Coraz mocniej swoją obecność na rynku zaznaczają Forthing (226 szt., 38. miejsce ogółem) oraz Leapmotor (223 szt., 39. miejsce ogółem). 12 aut zarejestrował też XPeng, po 3 auta Skywell, Dongfeng i JAC i po jednym Voyah, Zeekr, Maxus i SWM. Z tego grona jedynie Maxus zanotował istotny spadek sprzedaży rok do roku (mniej o 94,44%).
Najpopularniejszymi chińskimi samochodami w Polsce od stycznia do kwietnia 2025 są MG HS (2271 szt., wzrost o 269,9%, 16. miejsce ogółem), Omoda 5 (1759 szt., 31. miejsce ogółem), Jaecoo 7 (1663 szt., 34. miejsce ogółem) oraz MG ZS (1537 szt., wzrost o 216,9%, 40. miejsce ogółem).
Rynek chińskich aut w Polsce - kwiecień 2025
Marka | Kwiecień 2025 [sztuki] | Marzec 2025 [sztuki] |
---|---|---|
MG | 1175 | 1248 |
Omoda | 565 | 531 |
Jaecoo | 464 | 424 |
BAIC | 404 | 305 |
BYD | 324 | 233 |
Leapmotor | 167 | 56 |
Forthing | 72 | 48 |
DFSK | 6 | 3 |
Xpeng | 2 | 10 |
Dongfeng | 0 | 0 |
Skywell | 0 | 2 |
JAC | 1 | 2 |
SWM | 0 | 0 |
Zeekr | 0 | 0 |
Voyah | 0 | 0 |
Seres | 0 | 0 |
Hongqi | 0 | 0 |
NIO | 0 | 0 |
MAXUS | 1 | 0 |
Pozostałe | 0 | 0 |
Razem | 3181 | 2862 |
Rynek chińskich samochodów dostawczych w Polsce raczkuje
Sprzedaż chińskich dostawczaków na polskim rynku jest śladowa. Od początku roku zarejestrowano 52 egzemplarze Maxusa (13. miejsce ogółem), w tym 13 egzemplarzy w kwietniu, co oznacza aż 173,68% wzrostu w przypadku tej marki. Oprócz tego zarejestrowano 4 egzemplarze samochodów marki BYD Trucks (spadek o 20% r/r.) oraz 3 Fotony. Łączna sprzedaż chińskich aut dostawczych w Polsce wynosi zatem 59 sztuk, co daje im raptem 0,27% udziału w rynku.
Rejestracje chinskich smaochodów w Polsce - marzec 2025
W marcu zarejestrowano w sumie 2862 samochody chińskich marek, co oznacza wzrost rejestracji o 732 sztuki (34,4%) względem ubiegłego miesiąca. Wzrost zainteresowania klientów chińską motoryzacją jest coraz mocniejszy, o czym świadczą pierwsze rejestracje marek, które w marcu zadebiutowały w Polsce (Leapmotor czy XPeng).
Wśród marek chińskich samochodów, które odnotowały największe wzrosty wyróżnimy na pewno MG (1248 rejestracji względem 816 zarejestrowanych samochodów w lutym 2025; wzrost o 432 sztuki +52,9%). MG nadal pozostaje liderem na rynku sprzedaży chińskich samochodów. Kolejną marką, która w Polsce cieszy się dość dużym zainteresowaniem jest OMODA 531 zarejestrowanych samochodów w marcu 2025 vs 816 w lutym bieżącego roku przełożyło się na 39,4% wzrostu. Największy wzrost rejestracji samochodów odnotowała w marcu marka BYD (233 vs 132 sztuki; wzrost rejestracji o 76,5%.
Nowe marki na rynku - rejestracja marzec 2025
Leapmotor i Xpeng w marcu 2025 roku rozpoczęły regularną sprzedaż swoich samochodów. w przypadku Leapmotor zarejestrowano 56 egzemplarzy, Xpeng 10. Zarówno w przypadku Leapmotor i Xpeng w gamie samochodów znajdziemy wyłącznie auta elektryczne, które są objęte dopłatami do zakupu samochodu elektrycznego.
Marki ze spadkami
W przypadku marki Jaecoo, która stanowi integralną część sprzedaży koncernu Chery w marcu odnotowano spadku na poziomie 5,8% (424 zarejestrowane samochody vs 450 egzemplarzy zarejestrowanych w lutym 2025 roku). W przypadku pozostałych marek, które powoli rozwijają swoją sieć sprzedaży w Polsce można mówić o stabilizacji (BYD 305 zarejestrowanych samochodów), DFSK 3 egzemplarze, Dong, SWM, Zeekr, Voyah, Seres, Hongqi, NIO i Maxus bez rejestracji.
Marka | Marzec 2025 [sztuki] | Luty 2025 [sztuki] |
---|---|---|
MG | 1248 | 816 |
Jaecoo | 424 | 450 |
Omoda | 531 | 381 |
BAIC | 305 | 305 |
BYD | 233 | 132 |
Forthing | 48 | 38 |
Leapmotor | 56 | 0 |
DFSK | 3 | 3 |
Xpeng | 10 | 0 |
Dongfeng | 0 | 2 |
Skywell | 2 | 1 |
JAC | 2 | 0 |
SWM | 0 | 1 |
Zeekr | 0 | 1 |
Voyah | 0 | 1 |
Seres | 0 | 0 |
Hongqi | 0 | 0 |
NIO | 0 | 0 |
MAXUS | 0 | 0 |
Pozostałe | 0 | 0 |
Razem | 2862 | 2130 |
Rejestracje chińskich samochodów w Polsce - luty 2025
Chińskie marki samochodów podbijają polski rynek.Luty 2025 roku przyniósł dynamiczny wzrost rejestracji nowych samochodów chińskich marek w Polsce. Zgodnie z najnowszymi danymi, w lutym 2025 roku zarejestrowano 2130 chińskich aut, co stanowi wzrost o 2,26% w porównaniu do stycznia 2025 roku i oszałamiający wzrost o 541,57% w porównaniu do lutego 2024 roku.
Liderzy rynku i nowe marki
Na czele rankingu znalazła się marka MG, która sprzedała 816 samochodów, co stanowi 42,75% udziału w rynku. Jednakże, w porównaniu do stycznia 2025 roku, MG odnotowało spadek sprzedaży o 17,16%. Imponujący wzrost sprzedaży zanotowały nowe marki, które pojawiły się na polskim rynku w 2025 roku – Jaecoo i Omoda. Jaecoo sprzedało 450 samochodów, a Omoda 381, co dało im odpowiednio 18,47% i 15,71% udziału w rynku.
BAIC sprzedał 305 samochodów, notując wzrost o 23,98% w porównaniu do stycznia 2025 roku. BYD sprzedał 132 samochody, co oznacza spadek o 20,48% w porównaniu do poprzedniego miesiąca. Pozostałe marki, takie jak Forthing, DFSK, Dongfeng, Skywell, Voyah i Zeekr, odnotowały pojedyncze rejestracje lub zerową sprzedaż.
Dane z lutego 2025 roku pokazują, że chińskie marki samochodów dynamicznie zdobywają polski rynek. Nowe marki, które weszły na rynek w 2025 roku, odgrywają kluczową rolę we wzroście sprzedaży. MG utrzymuje pozycję lidera, ale konkurencja ze strony nowych marek rośnie. Niektóre marki mają trudności z utrzymaniem stabilnej sprzedaży, co może wskazywać na niestabilną pozycję na rynku.
Ranking najpopularniejsze chińskie marki w liczbach - luty 2025
- MG - 816
- Jaecoo - 450
- Omoda - 381
- BAIC - 305
- BYD - 132
- Forthing - 38
- DFSK - 3
- Dongfeng - 2
- Skywell - 1
- Voyah - 1
- Zeekr - 1
Rejestracje chińskich samochodów w Polsce - styczeń 2025
Styczeń 2025 roku pokazał, że w ciągu najbliższych miesięcy będziemy mieli do czynienia z prawdziwym boomem na chińskie samochody. Tylko w pierwszym miesiącu 2025 r. sprzedano aż 2083 chińskie auta, co daje imponujący wzrost na poziomie aż 1008% rok do roku i jest jednocześnie o 11,57% lepszym wynikiem (+220 szt.) niż w grudniu 2024 roku, kiedy to zarejestrowano 1863 takie samochody. Aby jeszcze lepiej zobrazować dynamikę rozwoju rynku chińskich aut w Polsce, dodamy tylko, że w styczniu osiągnięto już blisko 20% wolumenu z całego 2024 roku.
Jednocześnie chińskie marki osiągnęły w styczniu najwyższy jak dotąd miesięczny udział w rynku nowych aut w Polsce, wynoszący aż 4,7%. Dla porównania w całym 2024 roku było to zaledwie 1,9%.
Co ciekawe, chińskie samochody są jedynym segmentem rynku nowych aut w Polsce, gdzie dominują osoby fizyczne (54%).
Liderem rynku chińskich aut pozostało MG z wynikiem 985 sprzedanych aut, jednak jego udział skurczył się z 63% w grudniu do 47,28%. Najpopularniejszym modelem MG wciąż pozostaje HS z wynikiem 644 egzemplarzy. Za nim znalazło się ZS z rezultatem 257 sztuk, zaś na popularności zyskuje także miejskie MG3, które trafiło do 72 nabywców.
Na drugie miejsce wskoczyło Jaecoo, które trafiło do 328 nabywców (15,74% rynku chińskich aut). Marka ta oferuje póki co jeden model w postaci kompaktowego SUV-a 7.
Podium wieńczy Omoda z wynikiem 281 rejestracji (13,49% udziału w rynku chińskich aut). Podobnie jak Jaecoo, także Omoda ma tylko jeden model - crossovera 5, który to doczekał się niedawno elektrycznej odmiany E5.
Na 4. pozycję spadł BAIC, który jak dotąd był wiceliderem. W styczniu znalazł 246 nabywców (11,80% udziału), a najpopularniejszymi modelami były kompaktowy Beijing 3 (138 szt.), większy Beijing 5 (70 szt.) oraz SUV klasy średniej Beijing 7 (38 szt.).
Pierwszą piątkę zamyka BYD z wynikiem 166 sprzedanych aut (7,97% rynku). Najpopularniejszym modelem jest SUV klasy średniej Seal U (123 szt.).
Coraz lepiej radzi sobie także zajmujący 6. miejsce Forthing, który zarejestrował 68 samochodów. Najczęściej wybieranym modelem był SUV T-Five (48 szt.).
Najpopularniejszymi chińskimi samochodami w Polsce są MG HS (644 szt.), Jaecoo 7 (328 szt.) oraz Omoda 5 (281 szt.).
Najpopularniejsze chińskie marki w Polsce - styczeń 2025
- MG - 985
- Jaecoo 328
- Omoda - 281
- BAIC - 246
- BYD - 166
- Forthing - 68
- DFSK - 7
- SWM - 1
- Dongfeng 1
- Hongqi - 0
Najpopularniejsze chińskie modele w Polsce - styczeń 2025
- MG HS - 644
- Jaecoo 7 - 328
- Omoda 5 - 281
- MG ZS - 257
- BAIC Beijing 3 - 138
- BYD Seal U - 123
- MG3 - 72
- BAIC Beijing 5 - 70
- Forthing T-Five - 48
- BAIC Beijing 7 - 38
Rejestracje chińskich samochodów w Polsce - grudzień 2024
Od początku roku zarejestrowano w Polsce 10 691 samochodów chińskich marek, co dało im 1,9% udziału w rynku nowych aut w Polsce w 2024 roku. Dla porównania w 2023 roku były to zaledwie 163 pojazdy. Chińczycy akcentują swoją obecność także na rynku aut dostawczych, gdzie w 2024 roku zarejestrowali 115 aut o DMC do 3.5 tony, z czego Maxus 87 sztuk, zaś BYD Trucks 28.
Prawdziwym hitem nad Wisłą jest MG, które znalazło 6763 nabywców, co zapewniło mu 20. miejsce wśród najpopularniejszych producentów aut w Polsce. Oznacza to, że do MG należy 63,26% rynku chińskich aut w Polsce. W samym grudniu MG sprzedało 916 samochodów, co dało mu 15. miejsce na rynku. Najpopularniejszym modelem jest HS, który znalazł 4440 klientów, co czyni go najchętniej wybieranym chińskim modelem i 30. najpopopularniejszym nowym autem w Polsce w ogóle. Drugim najpopularniejszym chińskim autem w Polsce jest MG ZS z wynikiem 1641 sztuk. Popularnością cieszy się też elektryczne MG4, które z wynikiem 401 rejestracji było 8. najczęściej wybieranym autem elektrycznym w Polsce.
Drugą najpopularniejszą chińską marką jest BAIC, który trafił do 1731 nabywców. Daje mu to 16,19% rynku chińskich aut w Polsce. Najczęściej wybieranymi modelami są Beijing 5 (927 szt.), Beijing 7 (422 szt.) oraz Beijing 3 (380 szt.).
Podium wieńczy Omoda z wynikiem 1104 egzemplarzy, do której należy 10,33% rynku chińskich aut w Polsce. Za wolumen sprzedaży odpowiada w całości Omoda 5.
Popularność zyskuje także Jaecoo, które sprzedało 505 egzemplarzy modelu 7. Daje mu to 4,72% rynku chińskich aut nad Wisłą.
Pierwszą piątkę zamyka BYD z wynikiem 411 sztuk (3,84% rynku chińskich aut w Polsce). Najpopularniejszymi modelami są Seal U (287 szt.), Seal (95 szt.) oraz Dolphin (27 szt.).
Kolejną marką w zestawieniu jest Forthing, który trafił do 78 nabywców. Na liczbę tą składają się SUV T-Five (31 szt.) oraz minivan U-Tour (29 szt.).
Siódmą pozycję zajmuje Maxus z rezultatem 34 sprzedanych aut. Większość wolumenu stanowi SUV Euniq 6 (27 szt.), następnie minivan Euniq 5 Plus (szt.) oraz luksusowy van Mifa 9 (1 szt.).
Najpopularniejszymi chińskimi samochodami w Polsce w 2024 roku były: MG HS (4440 szt.), MG ZS (1641 szt.), Omoda 5 (1104 szt.), BAIC Beijing 5 (927 szt.) oraz Jaecoo 7 (505 szt.).
Najpopularniejsze chińskie marki w Polsce - styczeń-grudzień 2024
- MG - 6763
- BAIC - 1731
- Omoda - 1106
- Jaecoo - 505
- BYD - 411
- Forthing - 78
- Maxus - 34
- Seres - 22
- DFSK- 15
- Leapmotor - 7
- Skywell - 7
- NIO - 5
- Hongqi - 4
- Dongfeng - 3
Rejestracje chińskich samochodów w Polsce - listopad 2024
Od początku roku zarejestrowano 8828 chińskich samochodów osobowych w Polsce, co daje im 1,7% rynku. Dla porównania w tym samym okresie ubiegłego roku sprzedaż chińskich marek zamknęła się w 120 samochodach. Chińczycy są również obecni na rynku aut dostawczych o DMC do 3.5 tony, gdzie znajdziemy takie marki jak Maxus czy BYD. Maxus sprzedał w tym roku 70 aut, a BYD 17, a zatem łącznie trafiły one do 87 nabywców.
Najpopularniejszą marką jest MG, które od początku roku znalazło 5847 nabywców, co daje tej marce 21. pozycję wśród producentów aut w Polsce. Jednocześnie oznacza to, że do MG należy aż 66,23% rynku chińskich aut w Polsce. Co ciekawe, w samym listopadzie MG trafiło do 903 nabywców, przez co uplasowało się na 15. miejscu. Najczęściej wybieranym modelem jest HS, który od stycznia do listopada znalazł 3771 nabywców, z czego w samym listopadzie 753, co dało mu 12. miejsce wśród najpopularniejszych aut w Polsce w tymże miesiącu. Drugim najpopularniejszym modelem jest ZS (1464 szt.), natomiast trzecim elektryczne MG4 (381 szt.), które jest też 6. najpopularniejszym autem elektrycznym w Polsce w ogóle.
Wiceliderem jest BAIC z wynikiem 1493 samochodów, co daje mu 16,91% udziału w rynku chińskich aut w Polsce. Najpopularniejszymi modelami są Beijing 5 (689 szt.), Beijing 3 (201 szt.) oraz Beijing 7 (197 szt.).
Podium wieńczy Omoda z wynikiem 797 samochodów, co dajej jej 9.02% rynku chińskich aut nad Wisłą. Póki co ma ona w ofercie wyłącznie kompaktowego crossovera 5, jednak wkrótce dołączy jego elektryczna odmiana E5.
Tuż za Omodą plasuje się spokrewnione z nią Jaecoo, które także oferuje póki co jeden model J7 i zarejestrowało 307 takich aut. Udział tej marki w rynku chińskich aut w Polsce wynosi 3,47%.
Pierwszą piątkę zamyka BYD, który trafił do 229 nabywców, co stanowi 2,59% rynku chińskich aut w Polsce. Najpopularniejszymi modelami są Seal U (130 szt.), Seal (81 szt.) oraz Dolphin (16 szt.).
Najpopularniejszymi chińskimi samochodami w Polsce są MG HS (3771 szt.), MG ZS (1464 szt.), Omoda 5 (797 szt.), BAIC Beijing 5 (689 szt.) oraz MG4 (381 szt.).
Najpopularniejsze chińskie marki w Polsce - styczeń-listopad 2024
- MG - 5847
- BAIC - 1493
- Omoda - 797
- Jaecoo - 307
- BYD - 229
- Forthing - 63
- Maxus - 33
- Seres - 22
- DFSK- 15
- Leapmotor - 7
- Skywell - 6
- NIO - 5
- Hongqi - 4
TOP20 chińskich modeli w Polsce - styczeń-listopad 2024
- MG HS - 3771
- MG ZS - 1464
- Omoda 5 - 797
- BAIC Beijing 5 - 689
- MG4 - 381
- Jaecoo J7 - 307
- BAIC Beijing 3 - 201
- BAIC Beijing 7 - 197
- BAIC X7 - 172
- BYD Seal U 130
- BYD Seal - 81
- BAIC X35 - 76
- Maxus Euniq 6 - 26
- Forthing T-Five - 24
- Forthing U-Tour - 23
- Seres 3 - 22
- BYD Dolphin - 16
- Leapmotor T03 - 7
- DFSK Fengon 500 - 7
- Skywell ET5 - 6
Rejestracje chińskich samochodów w Polsce - październik 2024
Według danych IBRM Samar od początku roku na chińskie samochody zdecydowało się 7201 nabywców. Dla porównania po pierwszych trzech kwartałach ubiegłego roku chińscy producenci sprzedali w Polsce zaledwie 88 samochodów.
Największą popularnością cieszy się MG, które sprzedało aż 4944 samochody, co oznacza, że udział tej marki w rynku chińskch aut w Polsce wynosi aż 68,65%. Oznacza to również, że MG zajmuje 21. miejsce wśród najpopularniejszych producentów nowych aut w Polsce, wyprzedzając chociażby Teslę, Hondę, Fiata czy Seata. Co ciekawe, w samym październiku samochody z logo MG wybrało 682 klientów, co daje 17. pozycję na rynku nowych aut w Polsce. Najpopularniejszymi modelami są MG HS (3018 szt.), MG ZS (1380 szt.) oraz MG4 (369 szt.), który to z kolei jest 6. najpopularniejszym autem elektrycznym w Polsce w ogóle.
Drugą najchętniej wybieraną marką chińskich aut jest BAIC, który od początku roku zarejestrował 1230 samochodów, co daje 17,08% udziału w rynku chińskich aut nad Wisłą. Najpopularniejszymi modelami są Beijing 5 (652 szt.), Beijing 7 (187 szt.) oraz Beijing 3 (131 szt.).
Podium wieńczy Omoda, która trafiła na rynek w czerwcu i od tej pory zarejestrowała 599 samochodów, mimo, iż marka ta posiada póki co w ofercie tylko jeden model 5. Wkrótce dołączy do niego elektryczna odmiana E5. Udział Omody w rynku chińskich aut w Polsce wynosi 8,31%.
Coraz lepiej radzi sobie również BYD, który rozpoczął oficjalną sprzedaż w Polsce dopiero na początku sierpnia. Do tej pory sprzedano w Polsce 160 aut tej marki (2,22% udziału w rynku chińskich aut w Polsce). Najpopularniejszymi modelami są Seal U (76 szt.), Seal (68 szt.) oraz Dolphin (15 szt.).
Piąte miejsce należy do Jaecoo, które zadebiutowało w Polsce dopiero we wrześniu i do tej pory zarejestrowano już 144 samochody tej mark (2% udziału w rynku chińskich aut w Polsce). Póki co producent ma w ofercie tylko kompaktowego SUV-a J7.
Najpopularniejszymi chińskimi samochodami w Polsce są MG HS (3018 szt.), MG ZS (1380 szt.), BAIC Beijing 5 (652 szt.), Omoda 5 (599 szt.) oraz MG4 (369 szt.).
Najpopularniejsze chińskie marki w Polsce - styczeń-październik 2024
- MG - 4944
- BAIC - 1230
- Omoda - 599
- BYD - 160
- Jaecoo - 144
- Forthing - 34
- Maxus - 33
- Seres - 22
- DFSK- 13
- Leapmotor - 7
- Skywell - 6
- NIO - 5
- Hongqi - 4
TOP20 chińskich modeli w Polsce - styczeń-październik 2024
- MG HS - 3018
- MG ZS - 1380
- BAIC Beijing 5 - 652
- Omoda 5 - 599
- MG4 - 369
- BAIC Beijing 7 - 187
- Jaecoo J7 - 144
- BAIC Beijing 3 - 131
- BAIC X7 - 101
- BAIC X35 - 76
- BYD Seal U - 76
- BYD Seal - 68
- Maxus Euniq 6 - 26
- Seres 3 - 22
- BYD Dolphin - 15
- Forthing T-Five - 11
- Forthing U-Tour - 10
- Leapmotor T03 - 7
- DFSK Fengon 500 - 7
- Forthing 4 - 6
Ranking rejestracji chińskich samochodów - styczeń-kwiecień 2024
Od początku roku w Polsce zarejestrowano łącznie 1470 chińskich samochodów. Największą popularnością cieszy się MG, które zarejestrowało aż 1215 samochodów. Dla porównania drugi na liście BAIC znalazł 194 nabywców, natomiast trzeci Maxus zarejestrował 38 aut. Najpopularniejszym modelem było MG HS, które zanotowało aż 615 rejestracji, następnie MG ZS z 484 rejestracjami, zaś podium wieńczy MG4 z wynikiem 116 sztuk.
TOP10 chińskich marek w Polsce - styczeń-kwiecień 2024
- MG - 1215
- BAIC - 194
- MAXUS - 38
- BYD - 6
- Seres - 5
- DFSK - 4
- Forthing - 4
- NIO - 2
- Hongqi - 1
- Skywell - 1
TOP20 chińskich modeli w Polsce - styczeń-kwiecień 2024
- MG HS - 615
- MG ZS - 484
- MG MG4 - 116
- BAIC Beijing 5 - 99
- BAIC Beijing 3 - 71
- BAIC X35 - 21
- MAXUS Euniq 6 - 15
- MAXUS Deliver 9 - 7
- DFSK Fengon 500 - 2
- Seres 3 - 2
- MAXUS Euniq 5 - 2
- Maxus Deliver 9 - 8
- Maxus E-Deliver 3 - 6
- BYD ETP3 - 5
- Seres 3 - 5
- BAIC Beijing 7 - 3
- Forthing Forthing 4
- Maxus E-Deliver 9 - 3
- Maxus Euniq 5 - 3
- Maxus T90 - 3
Ranking rejestracji chińskich samochodów 2024
Wśród oferowanych na polskim rynku samochodów coraz więcej pojawia się samochodów chińskich producentów. Ile samochodów chińskich producentów zarejestrowano od początku roku 2024?
Od początku roku zarejestrowano w sumie 553 auta chińskich marek. Wśród nich dominującym producentem jest marak MG, aż 75% udział w rejestracjach (441 klientów). na tle wszystkich marek, których samochody rejestrowane są w Polsce, MG zajmuje 27 miejsce (od stycznia do lutego 2024 roku). Tym samym wyprzedza takich producentów, jak Mitsubishi (398), Jeepa (398) czy markę Fiat (353).
Najpopularniejszym modelem marki MG jest model HS (221 sprzedanych egzemplarzy). W przypadku elektrycznego modelu MG4 sprzedaż od początku roku wyniosła 30 egzemplarzy. Pozornie wydawać by się mogło, że nie jest to zbyt wielka liczba, jednak na tle europejskich producentów samochodów elektrycznych wyprzedza m.in. Renault (27 egzemplarzy) oraz Nissana (26 egzemplarzy).
W przypadku marki BAIC, która mocno weszła na rynek polski z ofertą 2 modeli SUVów udało się zarejestrować 88 egzemplarzy.
Ranking rejestracji samochodów chińskich marek styczeń-luty 2024
- MG - 411
- BAIC - 88
- MAXUS - 23
- DFSK - 4
- Seres - 2
- NIO - 2
- Forthing - 2
- Hongqi - 1
Ranking rejestracji chińskich modeli samochodów styczeń-luty 2024
- MG HS - 221
- MG ZS - 144
- MG MG4 - 46
- BAIC Beijing 3 - 43
- BAIC Beijing 5 - 24
- BAIC X35 - 21
- MAXUS Euniq 6 - 8
- MAXUS Deliver 9 - 7
- DFSK Fengon 500 - 2
- Seres 3 - 2
- MAXUS Euniq 5 - 2
- Forthing Forthing 4 - 1
- NIO EL6 - 1
- MAXUS E-Deliver 9 - 1
- NIO EL7 - 1
- DFSK Fengon 7 - 1
- DFSK Fengon 5 - 1
- MAXUS T90 - 1