RANKING: Chińskie samochody dostępne w Polsce. Przegląd rynku
Chińskie marki szturmem zdobywają kolejne europejskie rynki. W ostatnim czasie przybyło ich również w Polsce. Sprawdzamy, jakie chińskie samochody dostaniemy na polskim rynku.

Z artykułu dowiesz się o:
Aktualizacja z dnia 21 marca 2025 - Bestune debiutuje w Polsce
Marka Bestune, znana wcześniej jako Besturn, powstała w 2006 roku i podlega pod potężny koncern FAW Group, jeden z największych w Chinach. W 2018 roku powstała w jej miejscu osobna marka Bestune, a w 2022 r. doszło do rebrandingu, w ramach którego Bestune zmieniło logo i design. W Polsce Bestune zaoferuje 3 modele w postaci kompaktowego SUV-a T77 Pro, SUV-a klasy średniej T90 oraz liftbacka klasy średniej B70. Samochody objęte są gwarancją na 5 lat lub 150 000 km. Ich dystrybutorem jest Asian Automotive Distribution Center, a sprzedaż ruszy pod koniec drugiego kwartału. Oto krótka charakterystyka każdego z nich:
- Bestune T77 Pro - Kompaktowy SUV (4,5 m dł.), konkurent Kii Sportage i Hyundaia Tucsona. Rozstaw osi: 2,68 m, bagażnik: 342 l. Silnik benzynowy 1.5 turbo (160 KM, 258 Nm), 7-stopniowa skrzynia DCT, napęd przedni. W standardzie m.in.: podgrzewane fotele, ekoskóra, pakiet bezpieczeństwa, panoramiczny dach, 19” alufelgi oraz dwa ekrany 12,3”.
- Bestune T90 SUV klasy średniej (4,72 m dł., rozstaw osi 2,77 m), rywal m.in. Skody Kodiaq i MG HS. Bagażnik: 560 l. Silniki benzynowe: 1.5 (160 KM, 258 Nm, 7-stopniowa DCT, 0-100 km/h w 9,3 s) lub 2.0 (245 KM, 340 Nm, 8-stopniowy automat Aisin, 0-100 km/h w 7,6 s). Napęd przedni. Na pokładzie system multimedialny D-Life 6.0 z ekranem 12,6”, Snapdragon 8155, head-up, aktualizacje OTA, duży dach panoramiczny, elektryczna klapa bagażnika, rozbudowane oświetlenie ambiente oraz pakiet systemów bezpieczeństwa.
- Bestune B70 Liftback klasy średniej (4,85 m dł., rozstaw osi 2,8 m), konkurent Toyoty Camry czy Skody Superb. Bagażnik: 522 l. Silniki benzynowe: 1.5 (160 KM, 258 Nm, 7-stopniowa DCT) oraz 2.0 (218 KM, 340 Nm, 8-stopniowy automat Aisin, 0-100 km/h w 7 s). Dynamiczna, smukła sylwetka, dwa 12,3-calowe wyświetlacze w kokpicie.
Aktualizacja 21.02 - Leapmotor T03 i C10 z polskimi cenami. Można już zamawiać
Leapmotor rozpoczął sprzedaż na polskim rynku. Na początek do oferty trafiły modele T03 i C10. Bazowy T03 zaczyna się od 84 900 zł. Model C10 kosztuje od 163 200 zł za konfigurację Style lub 169 575 zł za Design. Zamówienia można składać w autoryzowanych salonach dealerskich marki, zlokalizowanych w następujących miastach: Białystok, Bydgoszcz, Kraków, Poznań, Szczecin, Warszawa. Planowana lista lokalizacji będzie dodatkowo zwiększana w pierwszej połowie br. o kolejne punkty dealerskie.
Aktualizacja 19.02.2025 - Chery Tiggo 7 w szczegółach. Znamy ceny
Chery Tiggo 7 trafi do salonów już w lipcu 2025. Samochód dostępny będzie z silnikiem 1.6 T-GDI o mocy 147 KM i przekładnią DCT, w wersjach z napędem FWD lub AWD. Bazowa wersja Comfort z napędem na przód kosztować ma około 117 tys. zł, natomiast topowy wariant benzynowy AWD wyceniony będzie na około 152 000 zł. W gamie znajdzie się też odmiana hybrydowa PHEV oparta na silniku 1.5 T-GDI. Auto mierzy ponad 4,5 m długości i będzie rywalem m.in. MG HS, Kii Sportage czy Hyundaia Tucsona. W standardzie możemy liczyć na wyświetlacz head-up, kamerę panoramiczną, panoramiczny dach o powierzchni 1,1 m2, dwuwarstwowe szyby dźwiękoszczelne, bezprzewodową ładowarkę o mocy 50 W czy system audio SONY. Auto posiada też 24 systemy bezpieczeństwa.
Aktualizacja z dnia 13 lutego 2025 - XPENG już wkrótce w Polsce
W drugim kwartale tego roku rynek polski powiększy się o kolejnego producenta z Chin - XPENG. Firma ta, założona w 2014 roku, ma swoją siedzibę w Kantonie, lecz pierwsze pojazdy marki zostały wyprodukowane dopiero w 2018 roku. Udziałowcami XPENGa są m.in. Xiaomi i Volkswagen. Na początek do sprzedaży trafią elektryczne 3 modele w postaci sedana klasy średniej P7, SUV-a coupe klasy średniej G6 oraz SUV-a klasy wyższej G9. Wszystkie auta oparto na platformie SEPA 2.0 umożliwiającej zastosowanie architektury 800V, dzieki czemu w zaledwie 5 minut można zwiększyć zasięg o 100 km.
XPENG P7 mierzy blisko 4,9 m długości, rozwija 473 KM, ma napęd AWD i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 s. Naładowanie baterii od 10 do 80% zajmie 29 minut. Baterie mają 86,2 kWh pojemności i pozwalają na przejechanie 576 km w cyklu mieszanym. Rywalami są m.in. Tesla Model 3 czy Volkswagen ID.7. XPENG G6 to SUV coupe klasy średniej o długości ponad 4,7 m i rywal takich aut jak Tesla Model Y i Volkswagen ID.5. Samochód rozwija 476 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 s i korzysta z ogniw o pojemności 87,5 kWh. Można je ładować mocą do 280 kW, a ich podładowanie od 10 do 80% trwa około 20 minut. Flagowy XPENG G9 to SUV klasy wyższej o długości niecałych 5 m, rywal m.in. Kii EV9 i Tesli Model X. Rozwija 551 KM, ma baterie o pojemności 98 kWh i zapewnia 570 km zasięgu. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,9 s.
Aktualizacja z 10 lutego 2025 - BYD Tang, BYD Atto 2 i spalinowe MG3
BYD
Na początku tego roku, BYD wprowadził na polski rynek nowy model elektrycznego SUV-a o nazwie Tang. Ten spory samochód, o długości niemal 5 metrów, zapewnia przestrzeń dla siedmiu pasażerów i rywalizuje z takimi modelami jak Tesla Model X i Kia EV9. Oferuje moc 530 KM oraz przyspieszenie do 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy. Baterie o pojemności 108,8 kWh brutto pozwalają przejechać do 530 km na jednym ładowaniu w trybie mieszanym, a maksymalna moc ładowania wynosi 170 kW. SUV Tang wyróżnia się również bogatym wyposażeniem i jest dostępny za 320 000 zł. Gwarancja wynosi 6 lat lub 150 000 km.
W marcu pojawi się na rynku kolejna nowość od BYDa – mniejszy elektryczny crossover Atto 2, który znajduje się na granicy segmentów B i C. Model ten o długości 4,31 metra dysponuje mocą 177 KM i momentem obrotowym 290 Nm. Jego baterie o pojemności 45,1 kWh umożliwiają przejechanie 312 km na jednym ładowaniu w trybie mieszanym, z maksymalną mocą ładowania 65 kW. Wśród konkurentów tego modelu znajdują się Kia EV3 oraz Peugeot e-2008. BYD oferuje na swoje pojazdy 6-letnią gwarancję z limitem przebiegu 150 000 km.
MG
MG rozszerzyło swoją ofertę o spalinową wersję hatchbacka MG3. Model ten napędzany jest przez wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1.5, generujący 115 KM mocy i 148 Nm momentu obrotowego. Napęd jest przekazywany na przednie koła za pomocą 5-biegowej manualnej skrzyni biegów. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,8 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 185 km/h. Według danych producenta, średnie zużycie paliwa wynosi 6,1 l/100 km. Cena wersji Standard rozpoczyna się od 73 500 zł, natomiast wariant Excite jest oferowany od 79 900 zł.
Aktualizacja z 3 lutego 2025 - DFSK i Foton oficjalnie w Polsce
DFSK osobowe
DFSK oficjalnie rozpoczyna swoją działalność w Polsce. Na początek w ofercie chińskiego producenta znajdą się dwa 7-osobowe SUV-y segmentu D. Pierwszy z nich o nazwie FX600 mierzy 4,72 m długości i 2,78 m rozstawu osi, ma 3 rzędy siedzeń w układzie 2+3+2. Pod maską znajdziemy turbodoładowaną jednostkę 1.5 T-GDI o mocy 177 KM, współpracującą z 6-biegową przekładnią automatyczną. W opcji znajdzie się też fabryczna instalacja LPG. Auto objęto gwarancją na 7 lat lub 150 000 km. Bazowa wersja Comfort kosztuje od 139 900 zł, co czyni go najtańszym 7-osobowym SUV-em segmentu D w Polsce. Za 151 900 zł dostaniemy bogatszą wersję Prestige.
Drugim z modeli jest SUV klasy średniej E5 z napędem hybrydowym plug-in. Także i on pomieści 7 osób w trzech rzędach, jednak jest nieco dłuższy (mierzy 4,76 m). Układ bazuje na jednostce benzynowej 1.5 i 177-konnym silniku elektrycznym. Łącznie mamy do dyspozycji 217 KM. Baterie o pojemności 17,5 kWh zapewniają 87 km zasięgu na prądzie. Za przeniesienie napędu odpowiada bezstopniowa przekładnia e-CVT. Gwarancja na samochód wynosi 6 lat lub 150 000 km. Bazowa odmiana Comfort startuje od 153 900 zł, co czyni go najtańszym SUV-em z hybrydą plug-in na rynku. Bogatszy wariant Prestige oznacza koszt 177 900 zł. Oba samochody trafią do sprzedaży w Polsce jeszcze w tym roku.
DFSK dostawcze
Oprócz tego DFSK wprowadza również dwa lekkie samochody dostawcze. DFSK C31 dostępny będzie z krótką dwumiejscową kabiną i blisko 3-metrową skrzynią. Ładowność pojazdu wynosi 1005 kg. Samochód wyposażono w benzynowy silnik 1.6 o mocy 112 KM a w opcji można mieć instalację LPG. Jego cena to 81 200 zł netto i będzie on rywalem m.in. Piaggio Portera NP6. Drugim z dostawczych modeli jest DFSK C32 z podwójną kabiną i skrzynią o długości 2,2 m oraz ładownością 1013 kg. Posiada silnik benzynowy 1.5 o mocy 100 KM i również można go doposażyć w instalację LPG. Auto kosztuje od 84 500 zł netto. Oba auta objęto gwarancją na 4 lata lub 100 000 km.
Foton
Kolejną nowością na polskim rynku jest Foton. Jest to największy chiński producent pojazdów użytkowych, a jego początki sięgają 1996 roku. Firma zaoferuje w Polsce 3 pickupy. Ofertę otworzy model Tunland G7 o długości 5,34 m, celujący w Toyotę Hilux i Forda Rangera. Zresztą łatwo dostrzec inspirację przodem Hiluxa. Samochód korzysta z 2-litrowego diesla o mocy 162 KM i maksymalnym momencie obrotowym 388 Nm. Napęd 4x4 jest standardem, podobnie jak 6-biegowa skrzynia manualna. W opcji otrzymamy natomiast 8-stopniową przekładnię ZF. Ładowność pojazdu wynosi 975 kg. Auto wyceniono na 109 900 zł netto. Ponad nim znajdą się modele Tunland V7 i Tunland V9. Pierwszy z nich wygląda niczym Ford F-150, mierzy ponad 5,6 m długości ma ładowność na poziomie 895 kg. Napędza go 2-litrowy diesel z układem mHEV o mocy 163 KM, a napęd trafia na obie osie za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni ZF. Samochód kosztuje 174 500 zł netto. Podobne gabaryty i parametry ma Foton V9, jednak wygląda on już niczym RAM 1500 i kosztuje 189 900 zł netto.
Aktualizacja z dnia 31 stycznia 2025 - GAC pojawi się w Polsce
Do Polski wkracza kolejna chińska marka. GAC, czyli Guangzhou Automobile Group to państwowy chiński koncern motoryzacyjny z siedzibą w Kantonie, istniejący od 1997 roku. Warto dodać, że chiński producent wybrał Polskę jako pierwszy kraj w Europie, w którym rozpocznie sprzedaż swoich aut. W Europie oferta marki ograniczy się póki co do dwóch modeli z napędem elektrycznym: Aion UT oraz Aion V.
Pierwszy z nich jest kompaktowym hatchbackiem o długości 4,27 m i celuje w Volkswagena ID.3 oraz MG4. Liczący 2,75 m rozstaw osi gwarantuje przestronną kabinę. Samochód zaprojektowano w Europie w studiu projektowym chińskiej marki w Turynie. Aion UT ma baterię o pojemności 60 kWh i rozwija 204 KM, a jego zasięg w cyklu mieszanym wyniesie około 430 km. Maksymalna moc ładowania wynosi aż 180 kW. Samochód kosztować ma poniżej 30 tys. euro (ok. 126 500 zł), zaś sprzedaż ruszyć ma na początku 2026 roku.
Drugim modelem będzie SUV klasy średniej Aion V, wizualnie przypominający nieco Mini Countrymana (zwłaszcza z przodu). Samochód mierzy 4,61 m długości i zaoferuje 3 warianty pojemności baterii: 62, 75 oraz 90 kWh. Moc wahać się ma od 204 do 224 KM, a zasięg wyniesie odpowiednio 520, 650 lub nawet 750 km (dane według chińskiego cyklu CLTC). W kabinie znajdziemy nowoczesny kokpit z centralnym 14,6-calowym wyświetlaczem umieszczonym poziomo, dwuramienną kierownicą i rozbudowanym oświetleniem nastrojowym. Samochód może startować od niecałych 150 000 zł.
Aktualizacja z dnia 11 grudnia 2024 - Chery wkracza do Polski
Prezes Chery Polska, Eric Zheng, potwierdził, że samochody Chery z linii modelowej Tiggo będą dostępne w Polsce od drugiej połowie 2025 roku. Co ciekawe, Polska będzie pierwszym europejskim krajem, w którym zadebiutują auta wspomnianej marki. Producent zaoferuje SUV-y i crossovery. Na początek do sprzedaży trafi Tiggo 7 będący rywalem takich modeli jak Kia Sportage czy Hyundai Tucson. Następnie ofertę uzupełni miejski model Tiggo 4, który ma być alternatywą dla Volkswagena T-Crossa i Renault Captura. Gamę zwieńczą duże SUV-y Tiggo 8 oraz Tiggo 9. Pierwszy z nich będzie autem pokroju Kii Sorento czy Skody Kodiaq. Z kolei Tiggo 9 przyjdzie rywalizować z Toyotą Highlander i Mazdą CX-80. Według przedstawicieli marki modele z linii Tiggo oferowane w Europie przejdą zmiany stylistyczne i zyskają wyposażenie dostosowane do wymogów Unii Europejskiej. Modele mają być dostępne w wersjach nieoferowanych nigdzie indziej na świecie.
Aktualizacja z dnia 22 października 2024 - Leapmotor od stycznia dostępny w Polsce
Leapmotor International, spółka joint venture Stellantis i Leapmotor (51/49), skupiająca się na zwiększeniu globalnej sprzedaży zaawansowanych technologicznie i przystępnych cenowo, chińskich samochodów elektrycznych, poinformowała o wejściu na polski rynek w styczniu 2025 roku. Polska jest kolejnym rynkiem w Europie, po Belgii, Francji, Niemczech, Grecji, Włoszech, Luksemburgu, Malcie, Holandii, Portugalii, Rumunii, Hiszpanii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii, gdzie Leapmotor będzie sprzedawał swoje modele za pośrednictwem istniejącej już sieci dealerskiej koncernu Stellantis. Na początek do oferty trafią modele T03 i C10. Wkrótce oferta poszerzy się też o miejskiego SUV-a B10, który zadebiutował kilka dni temu na targach w Paryżu, a także dużego SUV-a C16, który mierzy 4915 mm długości, oferuje trzy rzędy siedzeń i ma architekturę 800V. Leapmotor T03 będzie produkowany w zakładach Stellantisa w Tychach, natomiast B10 będzie produkowany w fabryce w Saragossie w Hiszpanii.
Aktualizacja z dnia 27 września 2024 - JAECOO J7 debiutuje w Polsce
JAECOO 7 z silnikiem benzynowym to nowoczesny SUV marki OMODA & JAECOO, zaprojektowany zarówno do miasta, jak i do jazdy terenowej. Dla polskich klientów dostępne są dwie wersje wyposażenia modelu JAECOO 7: Urban, z napędem na przednie koła (FWD) i Offroad, z napędem na wszystkie koła (AWD). Obydwie wersje wyposażone są w silnik 1.6 T-GDI własnej konstrukcji koncernu CHERY, generujący 147 KM mocy i 275 Nm momentu obrotowego, oraz automatyczną, dwusprzęgłową skrzynię biegów o siedmiu przełożeniach (DCT7). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w wersji Urban zajmuje 10,3 s, a w odmianie Offroad 11,4 s. Samochód mierzy 4,5 m długości, 1,86 m szerokości i 1,68 m wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2,65 m.

Producent postawił na pudełkowate nadwozie i funkcjonalne kształty, dzięki czemu możemy liczyć na obszerną kabinę. Z przodu w oczy rzucaja się spory grill i smukłe prostokątne reflektory LED. Zastosowano też chowane w drzwiach klamki, a tylny pas zdobi blenda ze światłami i napisem JAECOO. W kabinie dominuje pionowy 13,2- lub 14,8-calowy wyświetlacz systemu infotainment, zaś przed kierowcą znajdziemy zestaw cyfrowych zegarów o przekątnej 10,25 cala. JAECOO J7 Urban kosztuje 139 900 zł, zaś Offroad 157 900 zł. Obie odmiany już w standardzie są bogato wyposażone. Samochód objęty jest gwarancją na 7 lat lub 150 000 km.

Aktualizacja z dnia 28 maja 2024 - BYD w sprzedaży w Polsce od 10 czerwca. Znamy ceny
Przedsprzedaż samochodów marki BYD w Polsce rozpocznie się 10 czerwca. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów pod koniec sierpnia, kiedy to odbędzie się oficjalna inauguracja działalności chińskiej marki w Polsce. Producent planuje początkowo uruchomienie 4 salonów sprzedaży: w Warszawie, Poznaniu, Gdyni oraz w Bydgoszczy. BYD nawiązał także współpracę z dealerami Cichy-Zasada, Plichta oraz Krotoski (ma już w swoim portfolio m.in. MG i Maxusa).
Początkowo w ofercie znajdą się 3 modele. Bazowy Dolphin z zasięgiem do 427 km kosztować ma między 141 a 150 000 zł. Jest to kompaktowy hatchback będący rywalem MG4 i VW ID.4. Korzysta z baterii o pojemności 60,4 kWh i silnika o mocy 204 KM. Następnie będzie średniej wielkości SUV BYD Seal U z zasięgiem między 420 a 500 km i bateriami 71,4 oraz 87 kWh, wyceniony na 190-203 000 zł. Będzie on rywalem m.in. Tesli Model Y. Ofertę wieńczy sedan klasy średniej BYD Seal z zasięgiem 520-570 zł i bateriami o pojemności 82,5 kWh, którego cena wyniesie między 207 a 234 000 zł, w zależności od wersji (Comfort lub Excellence AWD). Będzie on rywalem m.in. Tesli Model 3.
Aktualizacja z dnia 15 maja 2024 - Leapmotor trafi do Europy. Kiedy zawita do Polski?
Chiński Leapmotor i koncern Stellantis stworzyły spółkę joint venture o nazwie Leapmotor International (Stellantis i Chińczycy podzielili się udziałami 51/49). Samochody chińskiej marki mają być uzupełnieniem portfolio Stellantisa w Europie i wprowadzić na rynek przystępne cenowo auta elektryczne. Sprzedaż w Europie ruszy już we wrześniu tego roku, początkowo w Belgii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Niemczech, Portugalii, Rumunii oraz Włoszech. W Polsce możemy spodziewać się nowej marki nie wcześniej niż w 2025 roku. Joint-venture będzie zarządzane przez menedżerów przypisanych do poszczególnych krajów (ang. country manager). Do końca roku marka dostępna będzie w 200 punktach sprzedaży i skorzysta z lokalizacji Stellantis&You. Do 2026 roku ma to już być 500 lokalizacji.
Początkowo gama obejmie małego miejskiego hatchbacka T03 o długości 3,62 m, który na rynek europejski otrzyma większe baterie o pojemności 41,3 kWh i mocniejszy silnik rozwijający 109 KM oraz 158 Nm. Zasięg na prądzie wyniesie 265 km według normy WLTP. Jest to mały pięciodrzwiowy hatchback segmentu A, z bagażnikiem o pojemności 210 litrów, a jego głównym rywalem będzie Dacia Spring. Samochód będzie składany w fabryce w Tychach i w Turynie, która początkowo ma być montownią w oparciu o moduły nadsyłane z Chin (system SKD). Samochód kosztować ma poniżej 20 000 euro.
Drugim z modeli będzie SUV klasy średniej o nazwie C10, mierzący ponad 4,7 m długości. Samochód bazuje na nowej platformie LEAP3.0, powstał od podstaw jako elektryk, posiada baterię o pojemności 70 kWh i zapewnia 420 km zasięgu według normy WLTP. Samochód rozwija 228 KM i 320 Nm. Samo ładowaine ma odbywać się bardzo szybko, co umożliwia zastosowanie architektury 800V. Warto dodać, że Leapmotor C10 zdobył 5 gwiazdek w testach Euro NCAP.
Oferta Leapmotor będzie sukcesywnie rozszerzana w kolejnych latach m.in. o SUVy i hatchbacki z segmentów B i C.
Aktualizacja z dnia 9 kwietnia 2024 - Arcfox, Forthing i BAIC z nowymi modelami w Polsce
BAIC sukcesywnie poszerza swoją ofertę. Podczas Poznań Motor Show zadebiutował oficjalnie SUV klasy średniej, model Beijing 7, a także kompaktowy budżetowy sedan U5 Plus z benzynowym silnikiem 1.5 o mocy 113 KM. będący rywalem m.in. Toyoty Corolli oraz Hyundaia Elantry. Producent przedstawił też terenowe modele z linii BJ w postaci BJ40, BJ60 oraz BJ80, a także produkty submarki Arcfox oferującej elektryczne samochody. Jednym z nich był elektryczny sedan Alpha S o długości 4,93 m i współczynniku oporu powietrza Cd 0,248. Baterie mają 94,5 kWh pojemności brutto i zapewniają do 735 km zasięgu, jednak są to dane w oparciu o chiński cykl CLTC. Topowa wersja ma napęd AWD, rozwija 435 KM i 720 Nm, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje w niej 4,2 s. Oprócz niego zaprezentowano wyposażonego w ten sam napęd SUV-a klasy średniej Alpha T.
Dowiedz się więcej o SUV-ach BAICa: Chińskie SUV-y dostępne w Polsce ranking na Superauto.pl
Najciekawszy jest jednak Arcfox Kaola. Sam producent nazywa ten model mianem SPV, czyli Smart Parenting Vehicle, co oznacza pojazd zaprojektowany z myślą o rodzicach i dzieciach. Rzeczywiście Kaola wygląda niezwykle sympatycznie, pomieści w zależności od wersji 4 lub osób i oferuje szereg ciekawych rozwiązań funkcjonalnych. Wśród nich jest m.in. specjalny inteligentny elektrycznie sterowany fotelik dla dzieci, który obraca się przodem do wyjścia w przypadku wykrycia otwarcia drzwi, a także specjalny tryb usypiania polegający na automatycznym dostosowaniu pozycji fotelika, dźwięku i oświetlenia wokół dziecka w celu zapewniania mu spokoju i wyższego komfortu snu. Baterie mają 59 kWh i zapewniają według cyklu CLTC do 500 km zasięgu. Silnik rozwija 163 KM. Wszystkie wymienione modele trafią na rynek jeszcze w tym roku a ich ceny poznamy bliżej premiery handlowej.
Nowością jest też marka Arcfox, która pokazała na początek dwa modele w postaci kompaktowego SUV-a T5 Evo oraz minivana klasy średniej U-Tour. Oba korzystają z turbodoładowanej benzynowej jednostki od Mitsubishi o pojemności 1.5 i mocy 197 KM i maksymalnym momencie obrotowym 285 Nm oraz przekładni dwusprzęgłowej 7DCT firmy Magna. T5 Evo kosztuje 126 900 zł, zaś U-Tour 149 900 zł. Oba samochody są dobrze wykończone i bogato wyposażone. U-Tour pomieści 7 osób w układzie 2+2+3, oferuje m.in. podgrzewane, wentylowane i elektrycznie sterowane fotele drugiego rzędu, dwa 10,25-calowe wyświetlacze, otiwerany elektrycznie dach panoramiczny, skórzaną tapicerkę, kamery 360 stopni czy pakiet systemów bezpieczeństwa. Mierzy on 4850 mm długości, a jego rozstaw osi liczy 2900 mm. Sprzedaż obu modeli w Polsce ruszy we wrześniu.
Aktualizacja z dnia 27 marca 2024 - Forthing kolejną chińską marką dostępną w Polsce
Już wkrótce do Polski zawita kolejna chińska marka o nazwie Forthing. Jej importerem będzie grupa PTH, która ma już w swoim portfolio takie marki jak BAIC czy Skywell. Forthing należy do dużego chińskiego koncernu Dongfeng. Oficjalna premiera nowej marki odbędzie się podczas targów Poznań Motor Show 2024. Poznamy wówczas sieć dealerską, plany sprzedażowe i datę rozpoczęcia sprzedaży. Forthing zaproponuje samochody z segmentu MPV. Jerzy Prządka, odpowiedzialny w Grupie PTH za rozwój chińskich marek na polskim rynku, zaznacza, że Forthing ma raczej stanowić uzupełnienie oferty BAICa, którego gama skupia się na SUV-ach. Wyraził też nadzieję na przywrócenie mody na minivany, które uważa za ciekawą niszę na naszym rynku.
Aktualizacja z dnia 25 marca 2024 - BYD wkracza do Polski z samochodami osobowymi
Kolejna chińska marka trafi do Polski. Tym razem jest nią BYD. To duży chiński koncern, którego korzenie sięgają 1995 roku, a jego największą spółką zależną jest założony w 2003 roku BYD Auto. BYD, zaraz obok Tesli, należy do największych producentów samochodów elektrycznych na świecie, jednak w jego portfolio znajdziemy także hybrydy plug-in. Od 2022 r. BYD Auto nie produkuje samochodów czysto spalinowych. Od kilku lat firma obecna jest również w Europie, gdzie odgrywa coraz większą rolę. Wkrótce BYD Auto zaoferuje swoje samochody również w Polsce. Firma prowadzi obecnie rozmowy z potencjalnymi dealerami, zaś sprzedaż ma ruszyć już niebawem. Według Blade'a Fenga (Country Manager Poland, odpowiedzialny za sprzedaż samochodów osobowych BYD Auto w Polsce) może to nastąpić już w okolicach czerwca 2024 roku.
Debiut w Polsce stanowi element szerszej strategii BYD Auto, który planuje zwiększenie udziału w europejskim rynku aut elektrycznych z 1,1% w 2023 r. do 5% w 2025 roku. Z kolei pod koniec 2025 roku zostanie uruchomiona fabryka na Węgrzech produkująca nawet 150 000 samochodów rocznie. Według danych Dataforce BYD sprzedał w 2023 roku w Europie niecałe 16 000 samochodów elektrycznych. Z kolei według danych CEPiKu w 2023 r. w Polsce zarejestrowano 1 egzemplarz BYDa Atto 3 oraz 10 sztuk vana BYD ETP 3. Oba te modele zapewne będą dostępne w oficjalnej sprzedaży na polskim rynku.
Aktualizacja z dnia 18 grudnia 2023 - Zeekr trafił do Europy
Kolejna chińska marka trafiła do Europy. Początkowo dostępna na wybranych rynkach, w tym w Szwecji, Holandii i w Niemczech, z czasem trafi też na kolejne europejskie rynki, niewykluczone, że także do Polski. W kontekście Polski Zeekr jest o tyle istotny, iż jest on technicznie spokrewniony z zapowiadaną od długiego czasu Izerą. Zeekr jest najbardziej prestiżową marką chińskiego koncernu Geely, będącego właścicielem m.in. Volvo, Smarta czy Lotusa. Zeekr 001 bazuje na platformie SEA (z której w przyszłości skorzystać ma Izera). Marka powstała w 2021 roku i zaoferuje w Europie 2 modele: wspomnianego już 001 będącego według producenta autem typu shooting brake (mierzy blisko 5 m długości) oraz kompaktowego SUV-a X o długości 4,45 m, który wzbogaci ofertę w 2024 roku.
Ceny modelu 001 startują od 59 490 euro za wersję Long Range. Topowe wydanie Privilege AWD kosztuje z kolei 62 490 euro. Bazowy Zeekr 001 ma napęd tył, rozwija 272 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,2 s i przejedzie do 620 km na jednym ładowaniu. Droższe odmiany Performance i Privilege oferują zasięgi na poziomie odpowiednio 580 i 590 km, jednak mają już dwa silniki, napęd na obie osie i rozwijają 544 KM, co zapewnia im przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,8 s.
Aktualizacja z dnia 13 grudnia 2023 - BAIC oficjalnie w Polsce
Chińczycy nie zwalniają tempa. Dopiero co do Polski trafiło MG Motors, a zaledwie tydzień potem swoją premierę świętował BAIC Motor. W ofercie znajdą się 3 różnej wielkości SUV-y, wszystkie z silnikami spalinowymi. Założeniem marki jest bowiem maksymalne uproszczenie oferty, stąd też tylko jeden silnik w gamie oraz tylko jedna wersja wyposażenia i praktycznie żadnych opcji do wyboru (poza kolorem nadwozia). W każdym z modeli postawiono za to na bogate wyposażenie standardowe i przystępną cenę. Sprzedażą zajmie się 10 dealerów w 10 różnych miastach Polski. Producent oferuje 5 lat gwarancji lub 100 000 km.
BAIC Beijing 3
Bazowy BAIC Beijing 3 jest miejskim SUV-em mierzącym 4325 mm długości, 1830 mm szerokości oraz 1640 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2570 mm, a bagażnik pomieści 390 l i dojazdowe koło zapasowe. Samochód korzysta z 1.5-litrowej turbodoładowanej jednostki benzynowej R4 o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 210 Nm. Moc trafia na przód za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,8 s, a prędkość maksymalna to 170 km/h. Do głównych rywali auta należą Dacia Duster, Suzuki S-Cross oraz Skoda Kamiq. Sporym atutem chińskiego SUV-a jest cena, która wynosi 78 900 zł. Już w standardzie dostaniemy kamerę cofania, pakiet systemów bezpieczeństwa, czujniki parkowania, reflektory LED, 8-calowy dotykowy ekran systemu infotainment, półautomatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowane okno dachowe oraz tapicerkę z materiału i ekoskóry.
BAIC Beijing 5
Powyżej znajduje się kompaktowy SUV BAIC Beijing 5. Mierzy on 4620 mm długości, 1886 mm szerokości oraz 1680 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2735 mm, lecz bagażnik pomieści tylko 350 litrów. Pod maską znalazła się turbodoładowana jednostka 1.5 o mocy 177 KM i maksymalnym momencie obrotowym 305 Nm. Za przeniesienie napędu na przednią oś za pośrednictwem 7-biegowej dwusprzęgłowej przekładni DCT. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,8 s, a prędkość maksymalna to 200 km/h. Auto wyceniono na 127 900 zł. Już w standardzie dostaniemy m.in. adaptacyjny tempomat, kamery 360 stopni, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, skórzane fotele z podgrzewaniem i wentylacją, podgrzewane skrajne siedziska tylnej kanapy, pakiet systemów bezpieczeństwa, reflektory LED, 10,25-calowy dotykowy ekran systemu infotainment, 10,1-calowy wyświetlacz wirtualnych zegarów, otwierany szklany dach, indukcyjną ładowarkę czy oświetlenie ambiente z efektem 3D. Do rywali auta należą Kia Sportage, Hyundai Tucson oraz Renault Austral.
BAIC Beijing 7
Topowy BAIC Beijing 7 jest średniej wielkości SUV-em mierzącym 4745 mm długości, 1892 mm szerokości oraz 1715 mm, a jego rozstaw osi liczy 2800 mm. Premierę zaplanowano na I kwartał 2024 roku i wtedy też poznamy cenę pojazdu. Pod maską pracuje ta sama jednostka co w modelu 5, a więc 1.5-litrowa benzyna oferująca 188 KM i 305 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8 s, a prędkość maksymalna to 199 km/h. Napę∂ trafia na przednią oś za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni DCT. Już w standardzie dostaniemy m.in. tapicerkę ze skóry Nappa, elektrycznie sterowany panoramiczny dach, pakiet systemów bezpieczeństwa, oświetlenie ambiente 3D, 7-calowy ekran od klimatyzacji oraz dwa 12,3-calowe wyświetlacze na desce rozdzielczej. Do rywali auta należą Skoda Kodiaq, Nissan X-Trail oraz SsangYong Torres.
Polski importer BAIC Auto Polska Sp. z o.o. w 2024 roku zamierza wprowadzić do oferty kolejne modele samochodów. Do gamy dołączą sedan U5 Plus, modele terenowe z serii BJ oraz elektryczne modele marki ARCFOX wykorzystujące architekturę 800V.
Aktualizacja z dnia 14 listopada 2023 - Chińskie samochody zaskoczyły wynikami w Euro NCAP
W najnowszych testach zderzeniowych Euro NCAP sprawdzono 6 samochodów, z czego 5 to modele chińskich marek. Wszystkie one zdobyły maksymalną notę 5 gwiazdek i zaskoczyły wysokim poziomem bezpieczeństwa. Wyniki dla poszczególnych modeli przedstawiamy w tabeli poniżej:
Samochód Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów Bezpieczeństwo przewożonych dzieci Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem Systemy wsparcia NIO EL5 96% 85% 83% 81% NIO EL7 93% 85% 80% 79% XPENG P7 87% 81% 81% 78% BYD SEAL 89% 87% 82% 76% BYD DOLPHIN 89% 87% 85% 79%
Aktualizacja z dnia 10 października 2023 - sprzedaż chińskich aut w Polsce dopiero raczkuje
W okresie od stycznia do września 2023 roku w Polsce zarejestrowanych zostało 69 chińskich samochodów elektrycznych, co stanowi zaledwie 0,57% wszystkich tegorocznych rejestracji samochodów z napędem bateryjnym, uwzględnionych w bazach Centralnej Ewidencji Pojazdów. Był to wynik osiągnięty wtedy przez dwie chińskie marki – Seresa (135 egz.) oraz Skywella (1 sztuka). Wystarczył jednak rok, by liczba marek aut EV z Kraju Środka wzrosła do ośmiu. Najwięcej samochodów w ciągu trzech kwartałów bieżącego roku zarejestrował Maxus (28 egzemplarzy), a następne były: Skywell (24), Seres (8), NIO (3), Leapmotor (2), Hongqi (2), JAC (1) oraz BYD (1). W Polsce występuje jeszcze marka LEVC oferująca elektrycznego vana VN5 i minivana TX, która jednak nie sprzedała w tym czasie ani jednego samochodu.
W tym samym czasie sprzedano aż 12 162 wszystkich elektryków w Polsce, czyli o 54% więcej niż rok wcześniej. Liderem jest Tesla z wynikiem 3394 sprzedanych aut, następnie Volkswagen z rezultatem 1122 sztuk, a podium wieńczy Kia (1098 aut). Można jednak zakładać, że sprzedaż chińskich elektryków będzie rosła. Jeszcze w tym roku do Polski trafi kolejna chińska marka w postaci MG.
Jeszcze kilka lat temu samochody chińskie traktowane były jako tanie i delikatnie mówiąc kiepskiej jakości. Zresztą wielu nadal uważa, że tak jest. Najnowsze modele chińskich producentów zdają się jednak temu przeczyć. Są znacznie dojrzalsze technicznie, ładniejsze i prezentują wyższą jakość (pzynajmniej jeśli chodzi o materiały wykończeniowe). Oczywiście złośliwi powiedzą, że to nadal nie jest legendarna niemiecka jakość, jednak patrząc na nie przez pryzmat ceny widać, że wciąż przystępna kwota zakupu stanowi ona ich największy atut. Samochodów chińskich przybywa z roku na rok także w Europie, gdzie kolejne marki z Państwa Środka chcą odkroić własny kawałek tortu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej, Ursula von der Leyen, podczas orędzia o stanie UE wspomniała, że samochody z Chin stanowią zagrożenie dla europejskich producentów. Zaznaczyła, że rynki światowe są wręcz zalewane tańszymi chińskimi samochodami elektrycznymi, a ich cena jest sztucznie utrzymywana poprzez olbrzymie dotacje państwowe, co poważnie narusza funkcjonowanie europejskiego rynku. Przewodnicząca dodała, że Komisja Europejska rozpoczyna postępowanie dotyczące subsydiowania pojazdów elektrycznych pochodzących z Chin.
Przeczytaj więcej o: Chińskie samochody zagrożeniem dla europejskiego rynku
W Polsce również nie brakuje chińskich marek. Sprawdzamy, jakie chińskie samochody dostaniemy na polskim rynku.
Aktualizacja z dnia 19 października 2023 - kolejne chińskie marki dostępne w Polsce
Hongqi
Hongqi E-HS9
Hongqi jest chińską marką luksusowych samochodów, której korzenie sięgają 1958 roku. Do Polski trafiła dopiero we wrześniu 2023 roku. Jedynym dostępnym u nas modelem jest luksusowy elektryczny SUV E-HS9, będący rywalem Mercedesa EQS SUV. Samochód mierzy 5209 mm długości, 2010 mm szerokości oraz 1713 mm wysokości, przy rozstawie osi 3110 mm. Hongqi E-HS9 kosztuje od 344 900 zł za bazową wersję Business, w której to oferuje 396 km zasięgu. Bogatsza odmiana Executive to koszt 395 900 zł, zaś topowa President 445 900 zł. Obie oferują 465 km zasięgu. Samochód występuje w konfiguracji 6- i 7-osobowej, oferuje dużą, bogato wyposażoną i luksusowo wykończoną kabinę oraz spory bagażnik. Hongqi E-HS9 rozwija 551 KM oraz 670 Nm, korzysta z dwóch silników elektrycznych i ma napęd AWD. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 s i rozpędza się do 200 km/h. Baterie w topowych wersjach Executive i President mają 99 kWh pojemności brutto (90 kWh netto).
NIO
NIO jest młodą, choć już bardzo znaną chińską marką. Jej początki sięgają 2014 roku. Firma właśnie trafiła do Polski, gdzie niedawno świętowała swój debiut. Początkowo w ofercie znajdą się modele NIO ET7, ET5 oraz SUV EL7. Wszystkie one mają napęd elektryczny i zestawy baterii 75 kWh oraz 100 kWh.
NIO ET7
NIO ET7 jest rywalem Tesli Model S. To nowoczesny smukły sedan mierzący mierzy 5101 mm długości, a jego rozstaw osi liczy 3060 mm. Samochód ma napęd na obie osie, dwa silniki elektryczne i rozwija łącznie 653 KM oraz 850 Nm. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 s i rozpędza się do 200 km/h. Samochód kosztuje od 409 900 zł i oferuje 445 km zasięgu dla wersji 75 kWh oraz 580 km dla odmiany 100 kWh (wyceniona na 449 900 zł).
NIO ET5
NIO ET5 jest odpowiednikiem Tesli Model 3. Mierzy on 4790 mm długości, a rozstaw osi liczy 2888 mm. Korzysta z dwóch silników elektrycznych o łącznej mocy 545 KM i maksymalnym momencie obrotowym 700 Nm. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4 s i rozpędza się do 200 km/h. Napęd trafia na obie osie. Wariant 75 kWh oferuje zasięg na poziomie 456 km, a 100 kWh przejedzie 590 km na jednym ładowaniu. Ceny obu wariantów wynosza odpowiednio 299 900 oraz 341 900 zł
NIO EL7
Model EL7 jest natomiast dużym SUV-em mierzącym 4912 mm długości i mającym 2960 mm rozstawu osi. Jest zatem naturalnym rywalem Tesli Model X. Korzysta z tego samego napędu co ET7,a więc dwóch silników elektrycznych rozwijających łącznie 653 KM oraz 850 Nm. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 i rozpędza się do 200 km/h. Napęd trafia oczywiście na obie osie. Wariant 75 kWh kosztuje 426 900 zł i oferuje 391 km zasięgu, a odmiana 100 kWh kosztuje 468 900 zł i oferuje 509 km zasięgu.
Aktualizacja z dnia 19 marca 2025 - Hongqi z nowym dystrybutorem i strategią. Stawia na spalinowe modele
Nowym importerem marki Hongqi w Polsce zostało Asian Automotive Distribution Center, które odpowiada także za marki takie jak BAIC, Forthing, Foton, DFSK czy KGM. W polskiej ofercie Hongqi znajdzie się aż pięć modeli z napędami spalinowymi i hybrydowymi, obejmujących różne segmenty: średniej wielkości SUV-y HS3 i HS5, sedan wyższej klasy H5, liftback H6 oraz luksusową limuzynę H9.
- Hongqi HS3: Kompaktowy SUV na granicy segmentów C i D (długość 4,65 m), wyposażony w 1,5-litrowy silnik turbo o mocy 168 KM. W przyszłości pojawi się wariant AWD z 2,0-litrowym silnikiem o mocy 252 KM. Konkuruje z BMW X1, Mercedesem GLB czy Land Roverem Discovery Sport.
- Hongqi HS5: Średniej wielkości SUV (4,76 m) o stonowanej stylistyce, napędzany 2,0-litrowym silnikiem turbo o mocy 224 KM z napędem AWD. Rywalizuje z Audi Q5, Mercedesem GLC i BMW X3.
- Hongqi H5: Klasyczny sedan (4,99 m) z napędem na przednie koła, dostępny z silnikami 1,5 (168 KM) lub 2,0 (224 KM). Konkurenci to BMW serii 5, Audi A6, Mercedes Klasy E oraz Skoda Superb.
- Hongqi H6: Smukły liftback (4,99 m) w stylu Audi A7, z 2,0-litrowym silnikiem turbo o mocy 245 KM i przyspieszeniem 0-100 km/h w 7 sekund.
- Hongqi H9: Luksusowa limuzyna (5,14 m) z hybrydowym napędem 2,0 o mocy ponad 250 KM, a w przyszłości także z benzynowym 3,0 V6 (326 KM). Dostępna w wariantach RWD i AWD, z bogatym wyposażeniem, jak pneumatyczne zawieszenie czy aktywna redukcja hałasu. Rywalizuje z Mercedesem Klasy S i BMW serii 7.
Sprzedaż modeli Hongqi w Polsce rozpocznie się pod koniec drugiego kwartału 2025 roku. Do końca roku planowane jest otwarcie 10 punktów dealerskich w największych polskich miastach.
Maxus
W Polsce znajdziemy kilka salonów Maxusa. Ta chińska marka istnieje od 2011 roku, należy do koncernu SAIC Motor i zajmuje się produkcją samochodów dostawczych, pickupów i SUV-ów, a także vanów. Wszystkie samochody Maxusa mają napęd elektryczny, a dostawcze modele także występują w odmianie wysokoprężnej. Wyróżnia je dosyć atrakcyjny, nowoczesny design (nie licząc modeli dostawczych). Maxus jest również jedynym producentem na rynku oferującym elektrycznego pickupa (Tesla Cybertruck dopiero ma trafić na rynek). Wszystkie samochody firmy Maxus mają możliwość korzystania z szybkich ładowarek w standardzie CCS.
Maxus Euniq 6
Elektryczny SUV klasy średniej mierzy 4735 mm długości, 1860 mm szerokości i 1736 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2760 mm, a prześwit to 190 mm. Bagażnik pomieści 754 litry. Producent chwali się przestronną i funkcjonalną kabiną oraz bogatym wyposażeniem. Baterie mają 70 kWh netto i oferuje 345 km zasięgu w cyklu mieszanym według cyklu WLTP lub. do 465 km w trybie miejskim. Samochód kosztuje 240 957 zł. Auto korzysta z silnika elektrycznego o mocy 177 KM i maksymalnym momencie obrotowym 310 Nm. Samochód jest rywalem m.in. Forda Mustanga Mach-E czy Skody Enyaq.
Maxus Euniq 5
Elektryczny minivan posiada baterię o pojemności 70 kWh i oferuje od 360 do 437 km zasięgu (cykl WLTP, tryb mieszany/miejski) . Samochód zapewnia komfortowe warunki podróżowania dla 6 pasażerów. Czas ładowania przy podłączeniu DC od 30-80% liczony jest na ok. 35 minut. Silnik generuje 177 KM oraz 310 Nm, a napęd trafia na przednią oś. Samochód mierzy 4825 mm długości, 1825 mm szerokości oraz 1800 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2800 mm.
Maxus Euniq 5 cena
Samochód kosztuje 245 877 zł.
Maxus T90 EV
Maxus T90 EV reklamowany jest jako pierwszy elektryczny pickup w Europie. Maxus T90 EV to duży pickup z napędem elektrycznym, pięcioma wygodnymi miejscami dla kierowcy i pasażerów i masywnym nadwoziem. Samochód wyposażono w baterie o pojemności 88,5 kWh netto zapewniającymi zasięg do 330 km w trybie mieszanym. Ładowność pojazdu wynosi 1000 kg. Maxus T90 EV sprzedawany jest z gwarancją na 5 lat lub 100 000 km oraz gwarancją na baterię na pełne 8 lat lub 200 000 km. Samochód można szybko naładować od 20 do 80% w ciągu 45 minut w normalnych temperaturach przy maksymalnej mocy ładowania 80 kW. Silnik rozwija 180 KM oraz 310 Nm. Maxus T90 EV kosztuje 319 677 zł brutto (259 900 zł). Samochód jest rywalem m.in. Forda Rangera i SsangYonga Musso.

Maxus Mifa 9
Maxus Mifa 9 jest dużym luksusowym vanem z napędem elektrycznym dostępny zarówno w wersjach 7- jak i 8-miejscowej. Oferuje możliwość holowania przyczepy o masie do 1000 kg. Samochód wyróżniają futurystyczne kształty oraz luksusowo wykończione, przestronne i bogato wyposażone wnętrze. Baterie mają 90 kWh pojemności zapewniające 440 km w cyklu mieszanym lub 595 km w trybie miejskim. Fotele pierwszego i drugiego rzędu posiadają elektryczną regulację, wentylację i ogrzewanie, a także funkcję masażu. Pasażerowie drugiego rzędu mogą cieszyć się niezależnymi fotelami ze sporą regulacją pochylenia oparcia, regulowanymi podnóżkami oraz cyfrowym panelem sterowania w podłokietnikach. Samochód napędza silnik elektryczny o mocy 245 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm. Napęd trafia na przód. Maxus Mifa 9 kosztuje 356 577 zł. Do rywali pojazdu należą m.in. Mercedes Klasy V oraz Lexus LM. Samochód mierzy 5270 mm długości, 2000 mm szerokości oraz 1840 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 3200 mm.

Maxus e-Deliver 3
Maxus e-Deliver 3 to pierwszy na świecie samochód dostawczy, który od początku do końca jest zaprojektowany jako samochód elektryczny. Samochód występuje w dwóch wersjach długości nadwozia, oferujących przestrzeń ładunkową o pojemności od 4,8 do 6,3 m3. W zależności od wariantu ładowność wynosi od 905 do 1030 kg. Samochód posiada baterie o pojemności 50,2 kWh, a silnik elektryczny rozwija 120 KM i 255 Nm. Długość pojazdu wynosi od 4555 do 5145 mm, szerokość 1780 mm, a wysokość od 1885 do 1900 mm. Rozstaw osi liczy 2910 lub 3285 mm. Długość przestrzeni ładunkowej w krótszym wariancie to 2180 mm, a w dłuższym 2770 mm. Szerokość przestrzeni ładunkowej wynosi od 1220 do 1665 mm, a wysokość 1330 mm. Zasięg w cyklu mieszanym wynosi od 210 do 253 km. Samochód kosztuje 151 167 zł brutto (122 900 zł netto) za wersję SWB oraz 212 667 zł brutto (172 900 zł netto) za odmianę LWB.
Maxus Deliver 9 / e-Deliver 9
Ostatnim modelem w gamie Maxusa jest duży samochód dostawczy Deliver 9, będący rywalem m.in. Forda Transita, Fiata Ducato czy Mercedesa Sprintera. Samochód oferuje przestrzeń ładunkową o objętości 9,7 m3, 11 m3 lub 13 m³ i maksymalną ładowność do 1200 kg. Samochód rozwija 200 KM oraz 310 Nm. Odmiana L2H2 mierzy 5546 mm długości, 2062 mm szerokości oraz 2525 mm długości, L3H2 5940 mm długości, 2062 mm szerokości oraz 2525 mm wysokości, zaś L3H3 liczy 2730 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 3366 mm w L2H2 oraz 3760 mm w L3H2 i w L3H3. Wysokość przestrzeni ładunkowej wynosi 3019 lub 3413 mm a szerokość od 1366 do 2019 mm. Baterie mają 52,5 kWh, 72 kWh lub 88,55 kWh pojemności, a zasięg w cyklu mieszanym wynosi od 186 do 296 km. Maxus e-Deliver 9 L2H2 z baterią 51,5 kWh kosztuje od 246 900 zł netto, L3H2 z baterią 72 kWh 282 900 zł netto, a z baterią 88,55 kWh 319 900 zł netto. Z kolei odmiana L3H3 z baterią 72 kWh kosztuje 284 900 zł netto, a z baterią 88,55 kWh 329 900 zł netto. Deliver 9 ze 150-konnym dieslem kosztuje 133 900 zł netto.

Skywell
Skywell jest chińskim producentem samochodów osobowych, dostawczych i autobusów działającym od 2000 roku. Należy do koncernu Nanjing Golden Dragon Bus. Za produkcję osobowych samochodów elektrycznych odpowiada założony w 2017 roku oddział Skywell New Energy. Firma posiada własny dział rozwojowo-badawczy oraz we własnym zakresie produkuje kluczowe komponenty pojazdów, w tym napędy nowej generacji.
Skywell ET5
Jedynym oferowanym w Polsce modelem jest elektryczny SUV Skywell ET5. Samochód przekonuje nowoczesnym designem i bogatym wyposażeniem. Posiada m.in. w 19-calowe felgi aluminiowe, reflektory LED, laserowe światła drogowe, doświetlanie zakrętów, przednie światła przeciwmgielne, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, elektryczne szyby z zabezpieczeniem przed przytrzaśnięciem, elektryczny panoramiczny szyberdach (opcja), dostęp bezkluczykowy, centralny zamek z pilotem czy bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika. Skywell ET5 mierzy 4698 mm długości, 1908 mm szerokości oraz 1696 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2800 mm. Bagażnik pomieści od 467 do 1141 litrów. Samochód wyposażono także w adaptacyjny tempomat, podgrzewane i wentylowane fotele, skórzaną tapicerkę, funkcję autonomicznej jazdy na poziomie 2.5, system utrzymywania pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych czy monitorowanie martwego pola. Kokpit wieńczy aż 12,8-calowy dotykowy ekran systemu infotainment, a przed kierowcą znalazł się 12,3-calowy wyświetlacz wirtualnych zegarów.

Silnik elektryczny Skywella ET5 rozwija 204 KM oraz 310 Nm, zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,6 s i prędkość maksymalną 150 km/h. Napęd trafia na przednie koła. Baterie mają 72 kWh pojemności i zapewniają 400 zasięgu według cyklu WLTP. Ładowanie od 20 do 70% trwa 30 minut. Skywell ET5 kosztuje 208 990 zł za wersję Comfort oraz 229 990 zł za bogatszą Luxury. Rywalami Skywella ET5 są Maxus Euniq 6, Ford Mustang Mach-E czy Skoda Enyaq.
Omoda
Omoda należy do koncernu Chery International. Ten chiński koncern sprzedał już przeszło 11,2 miliona samochodów na świecie. W samym zeszłym roku klientów znalazło 1,2 miliona aut różnych należących do niego marek. Omoda oferowana jest już m.in. w Izraelu, Turcji, Meksyku oraz w Australii. Jednym z pierwszych rynków Starego Kontynentu, na którym pojawi się nowa chińska marka, będzie Polska, gdzie samochody Omody będziemy mogli kupić już w listopadzie. Pierwszy polski salon marki znajdzie się oczywiście w Warszawie. Sama Omoda jako marka jest nowym tworem na rynku, gdyż zadebiutowała w 2022 roku, jednak już sam koncern Chery działa od 1997 r.
Omoda 5
W Polsce początkowo oferowany będzie tylko jeden model w postaci kompaktowego SUV-a 5. Mierzy on 4400 mm długości, 1825 mm szerokości oraz 1588 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2630 mm. Bagażnik pomieści od 360 do 1075 litrów. Samochód cechuje śmiały design z licznymi przetłoczeniami, futurystycznym przodem z grillem i lampami w stylu Lexusa (również tylnymi, które przypominają Lexusa NX). Samochód zdobył 5 gwiazdek w testach EuroNCAP. W kabinie znajdziemy dwa wyświetlacze pod wspólną taflą szkła o przekątnej 10,25 cala każdy. Na liście wyposażenia znajdziemy adaptacyjny tempomat, sterowanie głosowe, liczne systemy bezpieczeństwa, dwie indukcyjne ładowarki, asystenta świateł drogowych funkcje Apple CarPlay i AndroidAuto oraz podgrzewane i wentylowane fotele.

Pod maską Omody 5 znalazła się turbodoładowana benzynowa jednostka 1.6 o mocy 197 KM i maksymalnym momencie obrotowym 290 Nm. Współpracuje ona z 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnią DCT, a napęd trafia na przednią oś. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,8 s. W pierwszej połowie 2024 roku gamę uzupełni odmiana elektryczna. Rywalami Omody 5 będą m.in. Skoda Karoq, Nissan Qashqai czy Renault Austral. Z czasem gama Omody zostanie rozbudowana o modele 3 i 7.
Aktualizacja z dnia 18 grudnia 2023 - Omoda celuje w 5% polskiego rynku
W ciągu ostatniego miesiąca przedstawiciele Omody prowadzili rozmowy z potencjalnymi kontrahentami i dealerami w celu stworzenia sieci salonów chińskiej marki w Polsce. Na początek firma planuje uruchomić 20 punktów sprzedaży w poszczególnych miastach, w tym w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu oraz Gdańsku. W planach są też salony pokazowe w centrach miast, by każdy mógł obejrzeć auto z bliska. Docelowo sieć liczyć ma między 30 a 40 punktów i każdy z nich ma być także punktem serwisowym.
W ciągu 5 lat Omoda chce zdobyć aż 5% rynku nowych aut w Polsce. Oznaczałoby to np. wyższą sprzedaż w Polsce niż BMW, które uzyskało w listopadzie 2023 udział w rynku wynoszący 4,8% i było 7. najchętniej wybieraną marką nowych samochodów w Polsce.
- Naszą strategią nie jest agresywna polityka cenowa. Choć cena auta będzie atrakcyjna, to większy nacisk kładziemy na jej stosunek do wyposażenia. Nasz samochód już w standardzie będzie bardzo bogato wyposażony, zdecydowanie lepiej niż oferuje konkurencja. Stawiamy też na atrakcyjne warunki gwarancji, aby przekonać potencjalnych klientów - powiedział Eric Zheng, szef polskiego oddziału Omody. Początkowo wszystkie auta powstawać mają w Chinach, jednak po kilku latach działalności w Europie producent planuje budowę fabryki zarówno samych części jak i aut, co znacząco skróci czas dostawy. Zdaniem firmy jedną z branych pod uwagę lokalizacji fabryki jest Polska.
W pierwszej kolejności do Polski trafi SUV Omoda 5 z silnikiem spalinowym. W drugiej połowie 2024 roku do oferty dołączy odmiana elektryczna z baterią o pojemności 61 kWh i zasięgiem do 430 km.
Aktualizacja z dnia 21 grudnia 2023 - Omoda 5 dopiero w czerwcu, znamy cenę
Chińska Omoda zalicza spory poślizg na polskim rynku. Pierwotnie auto miało być dostępne już w listopadzie, tymczasem rozpoczęcie sprzedaży zaplanowano dopiero na czerwiec 2024 roku. Dyrektor Omody w Polsce, Eric Zheng, przyznaje, że premiera modelu w Polsce została przesunięta z racji zmiany, jakie przejdzie sam model. Oznacza to, że otrzymamy samochód z odświeżonym wnętrzem i bogatszym wyposażeniem. - Chcemy przyciągnąć polskich użytkowników przede wszystkim jakością i doskonałym wyposażeniem naszych samochodów. Ale jesteśmy przekonani, że cena tej klasy samochodu, którą zaproponujemy, będzie niezwykle atrakcyjna - powiedział Zheng.
Omoda 5 oferowana będzie w dwóch wersjach wyposażenia - Comfort oraz Premium. W wycenionej na 113 000 zł wersji Comfort już w dostaniemy m.in. aktywny tempomat, kamerę cofania, systemy asystujące, asystenta głosowego, reflektory LED czy ładowarkę indukcyjną. Bogatsza odmiana Premium kosztować ma poniżej 130 000 zł i posiada m.in. system kamer 360 stopni, dwustrefową automatyczną klimatyzację, system audio SONY z 8 głośnikami, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika oraz szyberdach.
Aktualizacja z dnia 13 sierpnia 2024 - Omoda 5 już w Polsce. Znamy szczegóły
Omoda 5 przeszła modernizację, mającą na celu poprawę działania elektroniki pokładowej, w. tym systemów bezpieczeństwa, asystentów itd., a także zyskała odświeżone multimedia. Finalnie jej jednostkę osłabiono do 147 KM i 275 Nm, jednak nadal to w zupełności wystarczająca wartość, w dodatku w standardzie możemy liczyć na przekładnię 7DCT. Bazowa Omoda 5 Comfort kosztuje 115 500 zł i już w standardzie oferuje m.in.18-calowe felgi, pełne oświetlenie LED, czujniki parkowania wraz z kamerą cofania, elektrycznie regulowane, wentylowane i podgrzewane fotele, tapicerkę z syntetycznej skóry, dwa ekrany o przekątnej 12,3", automatyczną klimatyzację, system multimedialny z bezprzewodowym Android Auto i Apple CarPlay oraz porty USB-A i USB-C.
Droższa odmiana Premium oznacza wydatek 129 500 zł i oferuje m.in. doświetlanie zakrętów, kamery 360 stopni, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, otwierane okno dachowe, automatyczną klimatyzację z dodatkowym filtrem, audio SONY, powitalną animację świetlną czy dynamiczne kierunkowskazy. Występuje ona z większą paletą kolorów (10 zamiast 7) i z opcjonalnym dwukolorowym nadwoziem. Warto dodać, że jeszcze w tym roku ruszy montaż aut Omody w dawnych zakładach Nissana w Barcelonie. Gwarancja na samochód wynosi 7 lat lub 150 000 km.
Aktualizacja z dnia 29 listopada 2024 - Omoda E5 dołącza do oferty. Znamy cenę
Omoda ogłosiła ceny swojego elektrycznego SUV-a E5, który dostępny jest wyłącznie w wersji Premium za 169 900 zł. W porównaniu do modelu spalinowego wyróżnia się zamkniętą atrapą chłodnicy w przednim pasie oraz lepszą aerodynamiką, osiągając współczynnik oporu powietrza Cd na poziomie 0,281. Długość auta wynosi 4424 mm, co czyni je nieco większym od spalinowej wersji. Elektryczny SUV oferuje moc 204 KM i moment obrotowy 340 Nm, a napęd trafia na przednią oś, zapewniając przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,6 sekundy. Bateria o pojemności 61 kWh pozwala na pokonanie do 402 km w cyklu mieszanym. Można ją ładować z maksymalną mocą 80 kW, co pozwala na uzupełnienie energii od 30% do 80% w około 30 minut.
Seres
Seres jest amerykańsko-chińskim producentem samochodów elektrycznych z siedzibą w Santa Clara w Kalifornii, należącym do chińskiej grupy Dongfeng Sokon Automobile znanego jako DFSK. Firma współpracuje także z chińskim gigantem branży elektronicznej Huawei, znanym m.in. z produkcji smartfonów. W Polsce Seres dostępny jest od 2022 roku.
Seres 3
Kompaktowy SUV Seresa zadebiutował pod koniec 2020 roku. Seres 3 mierzy 4385 mm długości, 1850 mm szerokości oraz 1650 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2655 mm. Bagażnik pomieści 385 litrów. Baterie mają 53 kWh pojemności i zapewniają zasięg do 329 km na jednym ładowaniu. Można je ładować mocą do 60 kW, dzięki czemu naładowanie akumulatorów od 20 do 80% zajmie około 30 minut. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 155 km/h. Wyposażenie pojazdu obejmuje m.in. elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele, panoramiczny szyberdach, ładowarkę indukcyjną, elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka, skórzaną tapicerkę, system kamer 360 stopni, system multimedialny z 10,8-calowym dotykowym ekranem, wbudowany rejestrator jazdy, system keyless czy hamulec antykolizyjny. Gwarancja na cały samochód to 5 lat lub 150 000 km, na samą baterię: 8 lat lub 120 000 km. Samochód kosztuje 187 500 zł. Rywalami Seresa 3 są m.in. Peugeot e-2008, Kia Niro EV czy Hyunda Kona Electric.
Interesuje Cie zakup modelu Seres 3? Przeczytaj więcej, jak sprawdza się w normalnej jeździe:: Seres 3 - test Superauto.pl

Seres 5
Seres 5 zadebiutował w 2019 roku, a w 2021 r. przeszedł lifting. Samochód opracowano w ramach współpracy z koncernem Huawei. Jest to średniej wielkości SUV mierzący 4700 mm długości, 1930 mm szerokości oraz 1625 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2875 mm. Bagażnik pomieści od 367 do 723 l, a przedni 67 l. Seres 5 wyróżnia się odważnym designem z klinowatą sylwetką nadwozia z opadającą linią dachu i chowanymi w drzwiach klamkami, a także bogato wyposażoną i nowoczesną kabiną. Baterie mają 80 lub 90 kWh pojemności. W wersji z napędem RWD zasięg pojazdu wynosi 450 km w przypadku odmiany 80 kWh oraz 510 km w wariancie 90 kWh. Z kolei Seres 5 z napędem AWD uzyskuje zasięg na poziomie 430 lub 490 km w przypadku większych baterii. Seres 5 RWD rozwija 295 KM oraz 420 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,8 s, a jego prędkość maksymalna to 180 km/h. Seres 5 AWD rozwija 635 KM oraz 940 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 s i rozpędza się do 200 km/h. Łaodwanie baterii od 20 do 80% trwa około 45 minut (50 minut w przypadku ogniw 90 kWh). Można je ładować mocą do 100 kW.

Samochód przekonuje też bogatym wyposażeniem. Obejmuje ono m.in. 20-calowe felgi aluminiowe, ładowarkę indukcyjną, elektrycznie regulowane fotele z podgrzewaniem, masażem i wentylacją, skórzaną tapicerkę Nappa, otwierany dach panoramiczny, skórzane wykończenie wnętrza, oświetlenie ambiente w aż 64 kolorach, keyless, kamery 360 stopni, reflektory Full LED, ostrzeganie przed kolizją, asystenta pasa ruchu czy hamulec antykolizyjny. Centrum dowodzenia stanowi umieszczony pionowo ekran dotykowy LCD o przekątnej 15,6 cala obsługujący m.in. system multmedialny. W Polsce Seres 5 startuje z pułapu 320 943 zł. Jego rywalami są m.in. Ford Mustang Mach-E, Volkswagen ID.5 czy Maxus Euniq 5.
Aktualizacja z dnia 12 marca 2024 - Seres wycofuje się z Polski
Należący do chińskiego koncernu DFSK Seres zaprzestała sprzedaży aut w Polsce. Importer w postaci łotewskiej firmy Busnex rozpoczął sprzedaż aut Seresa w Polsce w lutym 2022 roku. Liczba dealerów systematycznie rosła a sieć obejmowała już kilkanaście punktów w dużych i średniej wielkości miastach. Wydawało się zatem, że marka ta na dłużej zadomowi się na naszym rynku. Kkazuje się, że już od kilku miesięcy importer nie sprowadza tych aut do naszego kraju. - Seresem nie zajmujemy się już od połowy ubiegłego roku – poinformował IBRM Samar Andrzej Gołębiowski PR&Marketing manager, firmy Busnex Poland. Według Gołębiowskiego po znacznych obniżkach cen przez Teslę cena Seresa 3 wynosząca 187 500 zł przestała być konkurencyjna, a optymizmem nie napawają także relacje kursowe związane z importem samochodów z Chin.
Podczas premiery Seresa 3 w Polsce importer szacował, że w 2023 roku sprzeda w Polsce 1000 Seresów. Ponadto w 2023 roku miał trafić do Polski większy model 5, jednak do tego nie doszło. Z kolei Seres 3 sprzedawał się poniżej oczekiwań. Z danych CEPiKu wynika, że od początku sprzedaży zarejestrowano łącznie 171 Seresów 3, z czego najwięcej, bowiem 153 sztuki, w 2022 roku.
MG
W IV kwartele 2023 roku na polskim rynku zadebiutuje kolejna chińska marka w postaci MG Motor. W zasadzie jest to brytyjsko-chiński producent samochodów osobowych, SUV-ów i pickupów należący do chińskiego koncernu SAIC Motor, spadkobierca brytyjskiej marki MG. MG Motor utworzono w 2006 roku. Marka oferuje obecnie zarówno samochody spalinowe jak i elektryczne. Obecnie auta MG są dostępne już a na prawie wszystkich rynkach europejskich z wybraną ofertą samochodów elektrycznych, benzynowych i PHEV w zależności od wymagań lokalnych rynków. Cieszą się one sporym zainteresowaniem - w I połowie 2023 r. sprzedano w Europie 104 293 samochody, co plasuje producenta w TOP20 najpopularniejszych marek w Europie.
MG4 Electric
Najnowszym modelem w portfolio MG jest elektryczny kompaktowy hatchback MG4 Electric. Mierzy on 4287 mm długości, 1836 mm szerokości oraz 1504 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2705 mm. Samochód. wyróżniają odważne, agresywne linie, liczne kanty i przetloczenia niczym w głównym konkurencie w postaci Cupry Born. Do rywali MG4 Electric należą też Volkswagen ID.3, Nissan Leaf oraz Renault Megane E-Tech electric. Do wyboru są wersje Emotion oraz Elegance.

Bazowa Emotion ma silnik o mocy 170 KM i baterie o pojemności 51 kWh, zapewnia około 350 km zasięgu. Napęd trafia na tylną oś. Bogatsza Elegance ma 204 KM, akumulatory o pojemności 64 kWh zapewniające od 430 do 460 km zasięgu. Słabszy wariant ma jednofazową ładowarkę AC (6,6 kW), zaś mocniejszy trójfazową (11 kW). W tym roku do oferty dołączyły także odmiany Extended Range z bateriami 77 kWh, mocą 245 KM i zasięgiem 520 km, a także topowa XPower z napędem AWD, bateriami 64 kWh, zasięgiem 385 KM i mocą aż 435 KM. Bazowy wariant Standard Range przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,7 s, Long Range w 7,9 s, Extended Range w 6,5 s, zaś topowy XPower w zaledwie 3,8 sekundy.
Aktualizacja z dnia 4 grudnia 2023 - MG oficjalnie w Polsce poznaj ofertę Superauto.pl
W czwartek 30 listopada zadebiutowała oficjalnie w Polsce marka MG Motors. W polskiej ofercie znajdą się trzy modele. Oprócz elektrycznego MG4, którego opisaliśmy powyżej, w ofercie znajdą się też modele HS oraz ZS. W Warszawie dystrybucją marki MG zajmie się 4 dealerów. Samochody MG Motors pojawią się m.in. w salonie Grupy Bemo przy ul. Romera 14, Grupy PGD przy ul. Krasnobrodzkiej 5, Grupy PTH przy ul. Grochowskiej 85 oraz w Nadarzynie - w salonie Grupy Krotoski, przy Alei Katowickiej 83. W przyszłym roku dołączą do nich kolejne punkty w innych miastach Polski. Według danych firmy JATO, w sierpniu 2023 roku model elektryczny MG4 zajął szóste miejsce w rankingu sprzedaży aut z napędem akumulatorowym (BEV) w Europie (licząc także Wielką Brytanię). W tym samym miesiącu MG Motor zajął 21. miejsce w klasyfikacji generalnej wszystkich marek ze sprzedażą w na poziomie 14,9 tys. egzemplarzy. Każde MG objęte jest gwarancją na 7 lat lub 150 000 km.
MG ZS
MG ZS to miejski crossover mierzący 4,3 m długości, z rozstawem osi na poziomie 2,5 m. Bagażnik liczy 448 litrów. Jest zatem rywalem Suzuki S-Crossa, VW T-Roca czy Renault Captura. Pod maską znajdziemy dwie benzynowe jednostki o pojemności 1.0 i 1.5 i mocach 111 oraz 106 KM i momencie obrotowym 160 oraz 141 Nm (pierwsza z turbodoładowaniem, druga bez). Bazowy MG ZS Excite 1.5 z 5-biegową skrzynią manualną kosztuje od 79 800 zł. Już w standardzie znajdziemy Apple CarPlay'a i AndroidAuto, 10-calowy dotykowy ekran systemu infotainment, 17-calowe aluminiowe felgi, reflektory Full LED, klimatyzację automatycznę, czujniki parkowania z tyłu, tempomat, srebrne relingi dachowe oraz skórzaną kierownicę. Odmiana 1.0 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,2 s i rozpędza się do 190 km/h, zaś 1.5 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,9 s i rozpędza się do 175 km/h. W odmianie 1.0 dostaniemy także 6-stopniową przekładnię automatyczną.
MG HS
Z kolei MG HS to kompaktowy SUV będący rywalem Seata Ateki, Nissana Qashqaia oraz Kii Sportage. MG HS mierzy 4,61 m długości, a jego rozstaw osi liczy 2,72 m. Bagażnik pomieści od 448 do 1454 l. Pod maską znajdziemy turbodoładowany silnik benzynowy 1.5 o mocy 162 KM i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,9 s, a prędkość maksymalna to 190 km/h. Standardowa odmiana z 6-biegową skrzynią manualną kosztuje od 103 800 zł. Już w standardzie znajdziemy zestaw wirtualnych zegarów z 12,3-calowym wyświetlaczem, tapicerkę z ekoskóry, nawigację z funkcjami Apple CarPlay i AndroidAuto, automatyczna klimatyzacja, kolorowy dotykowy ekran systemu infotainment o przekątnej 10,1 cala, podgrzewane fotele przednie, kamerę cofania, reflektory LED oraz tylne czujniki parkowania.
MG4 - ceny
Prawdziwą niespodzianką jest bazowa cena elektrycznego MG4, która wynosi 125 200 zł brutto za wariant z bateriami 51 kWh o mocy 170 KM. Bogatszy wariant Comfort z akumulatorami 64 kWh oferujący 204 KM wyceniono na141 900 zł, Luxury 64 kWh o mocy 204 KM na 150 600 zł, zaś Luxury Long Range z bateriami 77 kWh (zasięgo do 520 km) o mocy 244 KM kosztuje 165 900 zł. Topowy XPOWER 64 kWh o mocy 435 KM kosztuje 169 900 zł. To wręcz okazyjne ceny. Dla porównania bazowy VW ID.3 Pro Performance z bateriami o pojemności 58 kWh i mocą 204 KM kosztuje od 191 890 zł, zaś Nissan Leaf z bateriami 39 kWh w wersji Acenta o mocy 150 KM to koszt 155 900 zł. Już bazowe MG4 oferuje zasięg do 350 km (według cyklu WLTP), zaś baterie można ładować mocą do 88 kW. Standardowo dostaniemy przednie i tylne lampy LED, cyfrowe zegary z 7-calowym wyświetlaczem, 10-calowy dotykowy ekran systemu infotainment, system keyless oraz 17-calowe alufelgi zintegrowane z kolorowymi kołpakami.
Aktualizacja z dnia 26 lutego 2024 - MG3 debiutuje w Genewie
Na targach w Genewie MG Motor zaprezentowało oficjalnie nowego miejskiego hatchbacka o nazwie MG3 Hybrid+. Jest to typowy miejski hatchback, który nawet swoją obłą sylwetką nawiązuje do głównych rywali w postaci Toyota Yaris, Mitsubishi Colta czy Renault Clio. Samochód mierzy 4113 mm długości, 1797 mm szerokości oraz 1502 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2570 mm. Pojemność bagażnika wynosi typowe dla tego segmentu 293 litry. Agresywny przód MG3 nawiązuje do kompaktowego MG4. Kokpit składa się z 10,25-calowego centralnego wyświetlacza systemu infotainment z seryjnymi nawigacją oraz funkcjami Apple CarPlay i AndroidAuto, zaś przed kierowcą jest 7-calowy ekran cyfrowych zegarów. Bogatsze wersje zaoferują m.in. podgrzewane fotele i podgrzewaną kierownicę, fotele z imitacji skóry, kamery 360 stopni czy system dostępu bezkluczykowego.
Pod maską MG3 pracuje napęd hybrydowy oparty na 1.5-litrowym silniku benzynowym o mocy 102 KM, pracującym w cyklu Atkinsona, który charakteryzuje wysoka sprawność cieplna na poziome aż 41%. Silnik spalinowy współpracuje ze 136-konną jednostką elektryczną, w efekcie czego mamy łącznie aż 195 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi równe 8 sekund, a prędkość maksymalna to 170 km/h. Baterie mają 1,83 kWh pojemności, a średnie zużycie paliwa według cyklu WLTP wynosi 4,4 l/100 km. Pod koniec roku do gamy dołączy odmiana spalinowa z turbodoładowaną jednostką 1.0 o mocy 111 KM, którą znamy z MG ZS. Będzie ona oferowana ze skrzynią manualną lub automatyczną.
BYD Trucks
Chińska marka nie jest nowym bytem na naszym kontynencie. Firma BYD powstała w lutym 1995 r. i funkcjonuje w Europie już od 1998 roku. Jest ona jednym z największych na świecie producentów pojazdów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in z liczbą ponad 4,1 mln sprzedanych sztuk do kwietnia 2023 roku. Firma skupia swoją strategię na rozwijaniu innowacji związanych z produkcją akumulatorów, silników elektrycznych, systemów kontroli elektronicznej i układów scalonych. Spółka posiada ponad 28 000 patentów. W maju 2023 roku BYD Truck wszedł na polski rynek, a jego dystrybutorem jest spółka Inter Cars. Do końca roku ma działając przynajmniej 5 punktów. Producent podkreśla, że wszystkie elementy napędu elektrycznego oferowanych przez niego pojazdów opracowane zostały przez jego inżynierów.
BYD ETP3 eVan
Wśród modeli oferowanych przez BYD w Polsce jest m.in. BYD ETP3 eVan. Jest to najmniejszy i najtańszy z oferowanych przez producenta pojazdów użytkowych w Polsce. Baterie mają 45 kWh pojemności, umieszczono je w podłodze i zapewniają 233 km zasięgu w trybie mieszanym. Auto można ładować za pomocą prądu zmiennego AC o mocy 6,6 kW lub stałego DC o mocy 50 kW. Auto wyposażono w przesuwne drzwi po obu stronach oraz otwieraną do góry klapę bagażnika. Elektryczny furgon mierzy 4,5 m długości, ma DMC wynoszące 2,4 tony i oferuje 780 kg ładowności. Samochód konkuruje m.in. z Mercedesem eVito, Fordem eTransitem Customem czy Oplem Vivaro-e.

BYD ETM6
BYD ETM6 to pojazd ciężarowy z wielozadaniowym podwoziem pod zabudowę o DMC do 7,5 tony, stworzony do warunków miejskich. Może posłużyć jako chłodnia, śmieciarka czy pojazd wykorzystywany przez firmy logistyczne. Korzysta z baterii o pojemności 126 kWh i oferuje 200 km zasięgu (z ładunkiem). Silnik elektryczny generuje 200 KM oraz 550 Nm, a samochód rozpędza się do 90 km/h. Samochód można ładować prądem stałym DC o mocy do 120 kW, co pozwala na uzupełnienie baterii od 20 do 100% w 2 godziny.

BYD ETH8
W ofercie jest też pełnowymiarowy samochód ciężarowy ETH8 o DMC do 19 ton i kołami o średnicy 22,5 cala. Samochód posiada kuszetkę za plecami kierowcy, oferowany jest w dwóch wariantach rozstawu osi (4,5 i 5,7 m) oraz dwóch wersjach długości. Krótsza mierzy 8,2 m, zaś dłuższa 10,5 m. Baterie mają 255 kWh pojemności i zapewniają 200 km zasięgu (z ładunkiem). Pojazd można ładować prądem stałym DC o mocy do 120 kW. Silnik generuje 245 KM i 450 Nm, a prędkość maksymalna wynosi 90 km/h.

MG sprzedało w Polsce ponad 1000 samochodów
MG zadebiutowało w Polsce pod koniec listopada 2023 roku z trzema modelami: miejskim SUV-em ZS, kompaktowym SUV-em HS oraz elektrycznym kompaktowym hatchbackiem 4. Marka pochwaliła się, że sprzedała w Polsce już ponad 1000 aut. W bazach CEPiKu jest to dokładnie 1065 samochodów. Jak wynika z powyższych liczb, MG jest najpopularniejszym chińskim producentem w Polsce. Największą popularnością cieszy się kompaktowy SUV HS. Tysięcznym sprzedanym na polskim rynku samochodem zostało jednak MG4. Jego przekazanie odbyło się w autoryzowanym salonie grupy Bemo.