RANKING: Chińskie SUV-y dostępne w Polsce. Przegląd rynku
Chińskich marek w Polsce stale przybywa. Oferują one przede wszystkim różnej wielkości SUV-y. W tym zestawieniu przyjrzymy się, jak prezentuje się oferta chińskich SUV-ów dostępnych w Polsce.
Chińskie samochody typu SUV. poznaj gamę dostępnych modeli w Polsce!
Nie ma obecnie równie licznego i równie popularnego typu samochodów na rynku co właśnie SUV-y. Wiedzą o tym doskonale też chińscy producenci, którzy swoje portfolio opierają w dużej mierze na SUV-ach. W ostatnich latach coraz śmielej wkraczają oni do Europy, gdzie stanowią poważną konkurencję dla rodzimych marek z racji na bardzo dobry stosunek ceny do możliwości i wyposażenia. W Polsce również oferta chińskich marek stale się powiększa. O ofercie chińskich producentów w Polsce już pisaliśmy, teraz skupimy się stricte na tym, jak wygląda oferta chińskich SUV-ów w Polsce.
Przeczytaj więcej o chińskich samochodach dostępnych w Polsce: Chińskie samochody dostępne w Polsce ranking na Superauto.pl
Aito
Marka Aito została założona w 2021 roku jako efekt współpracy firmy Huawei z producentem Seres. Wchodzi w skład chińskiego sojuszu HIMA, który zrzesza wiodące przedsiębiorstwa motoryzacyjne z Chin oraz technologicznego giganta Huawei. Aito specjalizuje się w tworzeniu luksusowych SUV-ów o napędzie elektrycznym i hybrydowym. Największym osiągnięciem marki okazał się model M9, który pozwolił jej zdobyć pozycję lidera sprzedaży w Chinach w segmencie pojazdów kosztujących powyżej 500 000 juanów.
CNajważniejszymi modelami Aito są SUV-y M5, M7 i M9, dostępne w wariancie hybrydowym lub elektrycznym. Mimo że samochody marki Aito nie są oficjalnie oferowane w sprzedaży na polskim rynku, istnieje możliwość ich zakupu poprzez firmy specjalizujące się w imporcie aut z Chin. Czas oczekiwania na samochód wynosi zazwyczaj do 14 tygodni. Aito zapowiedziało jednak, że w niedalekiej przyszłości rozpocznie swoją ekspansję na rynki europejskie.
MG ES5
Średniej wielkości SUV z napędem elektrycznym MG ES5 zadebiutował na rynku europejskim wiosną 2025 roku. Samochód mierzy 4480 mm długości, 1850 mm szerokości i 1620 mm, znacznie przewyższając swojego poprzednika ZS EV. Do dyspozycji znajduje się również pojemny, 453-litrowy bagażnik, który można powiększyć poprzez złożenie siedzeń do 1441 litrów. Wewnątrz kabiny znajdziemy dwa ekrany o przekątnej 10,25 cala i 15,6 cala.
Podstawowa wersja MG ES5 została wyposażona w silnik elektryczny o mocy 170 KM z napędem na tylne koła, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 8 sekund. Jego maksymalna prędkość to z kolei 170 km/h. Do wyboru kierowców pozostaje pojemność baterii – 49 kWh z maksymalnym zasięgiem WLTP do 340 km lub 62 kWh z zasięgiem WLTP do 430 km. Szybkie ładowanie DC z poziomu 10 do 80% ma trwać od 24 do 28 minut.
CBazowy wariant MG ES5 kosztuje 143 900 zł.
BYD Seal U
BYD Seal U to jeden z pierwszych modeli, który został wprowadzony do Polski przez chińskiego producenta. Elektryczny SUV mierzy 4785 mm długości, 1890 mm szerokości i 1668 mm wysokości przy rozstawie osi 2765 mm. W standardowej konfiguracji bagażnik pomieści 425 litrów, które można zwiększyć po złożeniu tylnej kanapy do 1440 litrów.
BYD Seal U dostępny jest w dwóch wariantach napędu. Podstawowa wersja oferuje silnik elektryczny o mocy 218 KM i 310 Nm maksymalnego momentu obrotowego z napędem na przednie koła. Samochód został wyposażony w baterię o pojemności 71,8 kWh, co przekłada się na maksymalny zasięg WLTP do 420 km w cyklu mieszanym. Druga wersja napędu oferuje identyczną moc silnika ze zwiększonym do 330 Nm maksymalnym momentem obrotowym. Zwiększono również pojemność baterii do 87 kWh, wraz z którą maksymalny zasięg WLTP w cyklu mieszanym wynosi do 500 km.
BYD Seal U dostępny jest w dwóch wersjach wyposażenia – Comfort i Design. Za dopłatą 5 000 zł kierowcy mogą również wybrać metaliczny kolor lakieru. Ceny elektrycznego SUV-a BYD Seal U rozpoczynają się od 200 900 zł w wersji Comfort i 220 900 w wariancie Design.
BYD Sealion 7
BYD Sealion 7 to elektryczny SUV klasy średniej. Mierzy 4830 mm długości, 1925 mm szerokości i 1620 mm wysokości przy rozstawie osi na poziomie 2930 mm. W standardowej konfiguracji pojemność bagażnika wynosi 500 litrów, które można zwiększyć poprzez złożenie siedzeń do 1769 litrów.
Samochód dostępny jest w trzech wariantach. W pierwszym, BYD Sealion 7 oferuje silnik elektryczny o mocy 313 KM i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego z napędem na przednie koła. Wariant został wyposażony w baterię o pojemności 82,5 kWh, co przekłada się na maksymalny zasięg samochodu do 482 km w cyklu mieszanym WLTP. Przyspieszenie samochodu od 0 do 100 km/h trwa 6,7 sekundy.
Drugi wariant posiada napęd na wszystkie koła dzięki dwóm silnikom elektrycznym o łącznej mocy 530 KM i 690 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wariant ten został wyposażony w baterię o tej samej pojemności (82,5 kWh), która w tym przypadku pozwala na zwiększony do 456 km maksymalny zasięg samochodu w cyklu mieszanym WLTP. Przyspieszenie samochodu od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 4,5 sekundy.
CW trzecim wariancie BYD Sealion 7 zwiększono względem wariantu drugiego pojemność baterii do 91,3 kWh. Zapewnia ona maksymalny zasięg samochodu w cyklu mieszanym WLTP do 502 km. Wariant ten umożliwia również szybkie ładowanie DC z mocą do 230 kW.
BYD Sealion 7 jest dostępny w Polsce w trzech wersjach wyposażenia – Comfort, Design i Excellence. Za dopłatą 5 000 zł kierowcy mogą również wybrać metaliczny kolor lakieru. Podstawowa wersja Comfort zaczyna się od 219 900 zł, Design od 239 900 zł a Excellence – od 247 900 zł.
DFSK FX600
DFSK FX600 to SUV klasy średniej. Mierzy 4720 mm długości i 1720 mm wysokości przy rozstawie osi na poziomie 2780 mm. Samochód może pomieścić 7 osób w układzie 2+3+2.
DFSK został wyposażony w silnik 1.5 TGI z turbodoładowaniem, generujący moc 177 KM. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem 6-biegowej automatycznej skrzyni. Za dopłatą samochód dostępny jest także z fabryczną instalacją LPG. Model wyróżnia się nowoczesnym wyglądem z dużym grillem oraz LED-ową listwą w górnej części, łączącą przednie reflektory. Wnętrze wyposażono w 7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz 12,3-calowy ekran systemu multimedialnego.
Auto objęte jest 7-letnią gwarancją lub limitem kilometrów do 150 000. Cena startowa dla DFSK FX600 to 139 900 zł, co czyni go najtańszym, 7-osobowym, dostępnym w Polsce SUV-em.
DFSK E5
DFSK E5 to SUV klasy średniej o napędzie hybrydowym typu plug-in (PHEV). Mierzy 4760 mm długości i jest w stanie pomieścić 7 osób.
Układ hybrydowy typu plug-in funkcjonuje dzięki jednostce 1.5 o mocy 110 KM i silniku elektrycznym o mocy 177 KM, co daje łączną moc 217 KM. Akumulatory o pojemności 17,5 kWh pozwalają przejechać na samym prądzie do 87 kilometrów. Dzięki pokładowej ładowarce o mocy 6,6 kW pełne naładowanie trwa około 4 godzin. Według producenta całkowity zasięg auta sięga 1150 kilometrów, m.in. dzięki 60-litrowemu zbiornikowi paliwa. Przyspieszenie DFSK E5 od 0 do 100 km/h zajmuje 7,4 sekundy.
Pojazd objęty jest 6-letnią gwarancją lub do przebiegu 150 000 kilometrów. Cena startowa DFSK E5 to 153 900 zł w wariancie Comfort. Wersja Prestige to koszt 177 900 zł.
Zeekr X
Zeekr X to kompaktowy SUV, który może pochwalić się mianem najbezpieczniejszego, elektrycznego małego SUV-a w Europie. Mierzy 4432 mm długości, 1836 mm szerokości i 1566 mm wysokości.
Zeekr X dostępny jest w wersjach z jednym silnikiem i napędem na przednie koła lub dwoma silnikami z napędem na obie osie. Podstawowe wersje Zeekr X oferują moc 154 KM lub 268 KM, a najbardziej rozwinięty wariant posiada aż 428 KM i 543 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ten wariant oferuje również przyspieszenie od 0 do 100 km/h w niecałe 4,5 sekundy i osiąga maksymalną prędkość do 190 km/h. Zeekr X został wyposażony w baterię o pojemności 66 kWh, co przekłada się na maksymalny zasięg WLTP od 392 do 449 km.
Cena za wariant Zeekr X RWD (268 KM) zaczyna się od 239 900 zł.
SWM G01F
SWM G01F to kompaktowy SUV klasy C, zaprezentowany po raz pierwszy polskim odbiorcom podczas targów Poznań Motor Show 2025. Mierzy on 4670 mm długości, 1855 mm szerokości i 1740 mm wysokości przy rozstawie osi na poziomie 2750 mm. Pojemność bagażnika w standardowej konfiguracji wynosi 440 litrów, a po złożeniu drugiego rzędu siedzeń – 1600 litrów.
SWM G01F został wyposażony w silnik benzynowy 1.5 z turbodoładowaniem o mocy 139 KM z maksymalnym momentem obrotowym 215 Nm. Dostępna jest wersja wyłącznie z napędem na przednią oś. Maksymalna prędkość SWM G01F to 180 km/h, a przyspieszenie z 0 do 100 km/h trwa około 10 sekund.
Samochód dostępny jest w dwóch wersjach wyposażenia – Luxury i Premium. Ceny SWM G01F w Polsce rozpoczynają się od 114 900 zł.
SWM G03F
SWM G03F to kompaktowy SUV z segmentu C. Samochód mierzy 4605 mm długości, 1815 mm szerokości i 1825 mm wysokości przy rozstawie osi 2780 mm. Pojemność bagażnika w konfiguracji 7-osobowej wynosi 165 litrów, które można zwiększyć poprzez złożenie siedzeń do 705 litrów.
W SWM G03F zastosowano silnik benzynowy 1,5 litra o mocy 110 KM z maksymalnym momentem obrotowym 155 Nm. Producent oferuje wariant jedynie z napędem na przednie koła. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje ponad 12 sekund, a prędkość maksymalna samochodu – około 160 km/h.
SWM G03F dostępny jest w Polsce w wersji Deluxe, której cena wynosi 79 900 zł.
SWM G05
SWM G05 to siedmioosobowy SUV, który zadebiutował w Polsce podczas targów Poznań Motor Show 2025. W 2022 roku model ten przeszedł gruntowny lifting. Mierzy 4750 mm długości, 1860 mm szerokości i 1780 mm wysokości przy rozstawie osi na poziomie 2750 mm. Pojemność bagażnika, w zależności od konfiguracji, wynosi od 136 do 1920 litrów.
SWM G05 został wyposażony w silnik benzynowy 1.5 turbo o mocy 150 KM z 212 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje około 10-11 sekund, a maksymalna prędkość wynosi 175 km/h. Samochód oferowany jest z napędem na przednią oś.
Ceny SWM G05 w Polsce zaczynają się od 119 900 zł.
Forthing V-Tour HEV
Forthing V-Tour HEV to luksusowy samochód hybrydowy. Mierzy 5251 mm długości, 1920 mm szerokości i 1810 mm wysokości przy rozstawie osi na poziomie 3018 mm. Podstawowa pojemność bagażnika wynosi 593 litry, które można zwiększyć do 2792 litrów.
W Forthing V-Tour HEV zastosowano hybrydowy napęd, który składa się z silnika benzynowego 1.5T o mocy 170 KM i jednostki elektrycznej o mocy 75 KM. Producent oferuje samochód wyłącznie z napędem na przednie koła. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 9,7 sekundy, a maksymalna prędkość samochodu wynosi 180 km/h.
Kierowcy mogą wybrać spośród trzech dostępnych kolorów nadwozia.
Ceny Forthing V-Tour HEV w bazowej wersji rozpoczynają się od 219 900 zł.
Aktualizacja 21.03.2025 - Bestune debiutuje w Polsce
Marka Bestune (wcześniej znana jako Besturn) powstała w 2006 roku jako część FAW Group – jednego z największych koncernów motoryzacyjnych w Chinach. W 2018 roku Bestune stało się odrębną marką, a w 2022 roku przeszło rebranding, który obejmował zmianę logotypu i stylistyki. Samochody objęte będą 5-letnią gwarancją lub limitem 150 tys. km. Oficjalnym dystrybutorem marki w Polsce jest Asian Automotive Distribution Center, a sprzedaż ruszy pod koniec drugiego kwartału 2025 roku. Na polskim rynku Bestune zaoferuje trzy modele, w tym dwa SUV-y. Oto krótka charakterystyka każdego z nich:
- Bestune T77 Pro - Kompaktowy SUV (długość 4,5 m), konkurent m.in. Kii Sportage i Hyundaia Tucsona. Rozstaw osi wynosi 2,68 m, a pojemność bagażnika to 342 litry. Napędza go silnik benzynowy 1.5 turbo o mocy 160 KM (258 Nm), współpracujący z 7-biegową skrzynią DCT i napędem na przednią oś. W standardzie: podgrzewane fotele, ekoskórzana tapicerka, pakiet bezpieczeństwa, panoramiczny dach, dwa ekrany o przekątnej 12,3” oraz 19-calowe alufelgi.
- Bestune T90 -SUV klasy średniej (długość 4,72 m, rozstaw osi 2,77 m), konkurujący ze Skodą Kodiaq czy MG HS. Bagażnik o pojemności 560 litrów. Do wyboru dwa silniki benzynowe: 1.5 (160 KM, 258 Nm, skrzynia DCT 7-biegowa, przyspieszenie 0-100 km/h w 9,3 s) oraz 2.0 (245 KM, 340 Nm, 8-stopniowa skrzynia automatyczna Aisin, 0-100 km/h w 7,6 s). Samochód wyposażono w system multimedialny D-Life 6.0 z pionowym ekranem 12,6” i procesorem Snapdragon 8155, aktualizacje OTA, head-up display, panoramiczny dach, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, rozbudowane oświetlenie ambiente i komplet systemów bezpieczeństwa.
Aktualizacja 21.02.2025 - Leapmotor C10 już dostępny w Polsce. Znamy ceny
Leapmotor rozpoczął działalność w Polsce. Na początek w ofercie pojawiły się dwa modele, w tym SUV klasy średniej C10. Ten SUV klasy D oferujący zasięg 420 km według standardu WLTP oparty jest na nowoczesnej platformie chińskiego producenta LEAP 3.0. Ta architektura wykorzystuje zaawansowaną, centralnie zintegrowaną elektronikę, technologię Cell-to-Chassis (CTC) oraz zaawansowany inteligentny kokpit. Pojazd ma długość 4,74 m, jest wyposażony w baterię o pojemności 69,9 kWh i elektryczny silnik o mocy 218 KM oraz momencie obrotowym 320 Nm. Bagażnik ma pojemność 420 litrów, a przestronna kabina wynika z rozstawu osi wynoszącego 2,83 m. Czas doładowania baterii od 30 do 80% wynosi 30 minut. Leapmotor C10 uzyskał 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa EuroNCAP. W kabinie znajduje się wyświetlacz dla kierowcy o przekątnej 10,25 cala i centralny wyświetlacz o przekątnej 14,6 cala. Bazowy wariant Style kosztuje od 163 200 zł, natomiast bogatszy Design 169 575 zł.
Aktualizacja 19.02.2025 - Chery Tiggo 7 w szczegółach i z polskimi cenami
Chery Tiggo 7 pojawi się w salonach sprzedaży w lipcu 2025 roku. Ten model będzie dostępny z silnikiem 1.6 T-GDI o mocy 147 KM, wyposażonym w przekładnię DCT, i będzie oferowany w wersjach z napędem na przednie koła (FWD) lub na wszystkie koła (AWD). Cena podstawowego modelu Comfort z napędem FWD wyniesie około 117 tys. zł, podczas gdy najbogatsza wersja benzynowa AWD będzie kosztować około 152 tys. zł. W ofercie znajdzie się również wersja hybrydowa PHEV z silnikiem 1.5 T-GDI. Auto o długości ponad 4,5 m będzie konkurować z takimi modelami jak MG HS, Kia Sportage czy Hyundai Tucson. Standardowe wyposażenie obejmuje wyświetlacz HUD, panoramiczną kamerę, panoramiczny dach o powierzchni 1,1 m², szyby dźwiękoszczelne, bezprzewodową ładowarkę 50 W oraz system audio firmy SONY. Auto wyposażono także w 24 systemy bezpieczeństwa.
Aktualizacja z dnia 13 lutego 2025 - XPENG już wkrótce w Polsce
W drugim kwartale bieżącego roku, polski rynek wzbogaci się o nowego chińskiego producenta samochodów – XPENG. Założona w 2014 roku firma z siedzibą w Kantonie rozpoczęła produkcję swoich pojazdów w 2018 roku. Wśród udziałowców XPENGa znajdują się znane firmy takie jak Xiaomi i Volkswagen. Na polski rynek wprowadzone zostaną trzy elektryczne modele: sedan klasy średniej P7, SUV coupe klasy średniej G6 oraz SUV klasy wyższej G9. Wszystkie modele bazują na platformie SEPA 2.0, która korzysta z architektury 800V, pozwalając na zwiększenie zasięgu o 100 km w zaledwie 5 minut.
XPENG G6 to SUV coupe średniej klasy o długości ponad 4,7 m, konkurujący z takimi modelami jak Tesla Model Y czy Volkswagen ID.5. Pojazd ten dysponuje mocą 476 KM, przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy i wykorzystuje baterie o pojemności 87,5 kWh. Baterie te można ładować z maksymalną mocą 280 kW, a ich doładowanie z 10 do 80% zajmuje około 20 minut. Flagowy model XPENG, G9, to SUV wyższej klasy o długości prawie 5 m, który rywalizuje m.in. z Kią EV9 i Teslą Model X. Rozwija 551 KM, posiada baterię o pojemności 98 kWh i oferuje zasięg do 570 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w tym modelu wynosi 3,9 s.
Aktualizacja z dnia 10 lutego 2025 - BYD rozszerza gamę o modele Tang i Atto 2
W styczniu tego roku, BYD zadebiutował na polskim rynku z nowym modelem elektrycznego SUV-a Tang. Ten duży pojazd, mający prawie 5 metrów długości, oferuje miejsce dla siedmiu osób, konkurując z takimi pojazdami jak Tesla Model X i Kia EV9. Dysponuje mocą 530 KM i osiąga 100 km/h w 4,9 sekundy. Jego baterie o pojemności brutto 108,8 kWh umożliwiają zasięg do 530 km na jednym ładowaniu w trybie mieszanym, a jego maksymalna moc ładowania wynosi 170 kW. SUV Tang wyróżnia się także bogatym wyposażeniem i jest dostępny w cenie od 320 000 zł, z gwarancją na 6 lat lub do 150 000 km.
W marcu BYD wprowadzi na rynek nowego, mniejszego crossovera Atto 2 z napędem elektrycznym, plasującego się pograniczu segmentów B i C. Samochód mierzy 4,31 m długości. Silnik generuje 177 KM i 290 Nm. Baterie o pojemności 45,1 kWh pozwalają na pokonanie 312 km na jednym ładowaniu w trybie mieszanym, z maksymalną mocą ładowania wynoszącą 65 kW. W gronie konkurentów tego modelu znajdują się Kia EV3 oraz Peugeot e-2008.
Aktualizacja z dnia 3 lutego 2025 - DFSK wkracza do Polski
DFSK oficjalnie wkracza na polski rynek, wprowadzając początkowo dwa 7-miejscowe SUV-y klasy D. Pierwszy model, FX600, ma długość 4,72 m i rozstaw osi 2,78 m, z układem siedzeń 2+3+2. Wyposażony jest w turbodoładowany silnik 1.5 T-GDI o mocy 177 KM, który współpracuje z 6-biegowym automatem. Dostępna jest również opcja z LPG. Samochód posiada 7-letnią gwarancję lub do 150 000 km przebiegu. Cena bazowej wersji Comfort wynosi 139 900 zł, co czyni go najtańszym SUV-em 7-osobowym w swoim segmencie na polskim rynku. Wersja Prestige jest dostępna za 151 900 zł.
Drugi model, SUV średniej wielkości E5, posiada napęd hybrydowy typu plug-in i również oferuje trzy rzędy siedzeń, ale jest nieco dłuższy (4,76 m). Napęd hybrydowy składa się z silnika benzynowego 1.5 i elektrycznego o łącznej mocy 217 KM. Zasięg na samym prądzie wynosi 87 km dzięki baterii o pojemności 17,5 kWh, a napęd przenosi bezstopniowa skrzynia e-CVT. Gwarancja na ten model to 6 lat lub 150 000 km. Bazowa wersja Comfort kosztuje od 153 900 zł, co czyni go najtańszym plug-in SUV-em na rynku, a wersja Prestige jest oferowana za 177 900 zł. Oba modele będą dostępne w sprzedaży w Polsce jeszcze w tym roku.
Aktualizacja z 11 grudnia 2024 - Chery wkrótce w Polsce
Eric Zheng, prezes Chery Polska, ogłosił, że modele z serii Tiggo trafią na polski rynek w drugiej połowie 2025 roku, a Polska będzie pierwszym krajem w Europie, gdzie zadebiutują samochody tej marki. Oferta obejmie SUV-y i crossovery, a premierowym modelem będzie Tiggo 7, który stanie do rywalizacji z takimi autami jak Kia Sportage i Hyundai Tucson. Następnie pojawi się miejski Tiggo 4, konkurent Volkswagena T-Crossa i Renault Captura. W gamie znajdą się również większe SUV-y, Tiggo 8 i Tiggo 9 – pierwszy jako alternatywa dla Kii Sorento czy Skody Kodiaq, a drugi to rywal Toyoty Highlander i Mazdy CX-80. Modele przeznaczone na europejski rynek zostaną dostosowane do lokalnych standardów, zarówno pod względem designu, jak i wyposażenia, oferując wersje unikalne w skali globalnej.
Aktualizacja z dnia 30 września 2024 - JAECOO J7 dostępne w Polsce
JAECOO 7 to nowoczesny SUV marki OMODA & JAECOO, stworzony zarówno do jazdy miejskiej, jak i terenowej. W Polsce dostępne są dwie wersje tego modelu: Urban z napędem na przednie koła (FWD) i Offroad z napędem na wszystkie koła (AWD). Obie wersje napędzane są silnikiem 1.6 T-GDI o mocy 147 KM i 275 Nm momentu obrotowego, współpracującym z 7-biegową automatyczną skrzynią dwusprzęgłową (DCT7). Wersja Urban przyspiesza do 100 km/h w 10,3 s, a Offroad w 11,4 s. Samochód ma 4,5 m długości, 1,86 m szerokości i 1,68 m wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2,65 m. Zewnętrzny design wyróżniają duży grill, prostokątne reflektory LED i chowane klamki, a tylna część auta ozdobiona jest blendą ze światłami oraz logo JAECOO. Wnętrze wyposażono w pionowy wyświetlacz systemu infotainment o przekątnej 13,2 lub 14,8 cala oraz cyfrowe zegary 10,25 cala. Cena JAECOO 7 Urban to 139 900 zł, a Offroad 157 900 zł. Obie wersje oferują bogate wyposażenie standardowe i są objęte 7-letnią gwarancją lub na 150 000 km.
Aktualizacja z dnia 9 kwietnia 2024 - BAIC BJ, Arcfox Alpha T oraz Forthing T5 Evo debiutują w Polsce
BAIC BJ40
BAIC BJ40 to najbardziej zaawansowany technologicznie pojazd ze wszystkich modeli tego producenta. BJ40 mierzy 4,79 m długości, a rozstaw osi liczy 2,76 m. Z zewnątrz przypomina on najnowszego Forda Bronco, jest równie kanciasty i też ma dobre właściwości offroadowe. Kąty natarcia, zejścia i rampowy wynoszą odpowiednio 37, 35 oraz 27 stopni, a prześwit liczy 220 mm. Jest to luksusowa terenówka oparta na ramie i wyposażona w reduktor. Co ciekawe, auto ma bezramkowe szyby oraz duży dach panoramiczny o powierzchni 1,2 m2. BJ40 daje możliwość łatwych modyfikacji, dzięki m.in. możliwości prostego demontażu zderzaków i trapezowych nadkoli, co może umożliwić montaż np. większych niż seryjne kół. Auto oferuje też miejsca na różnego rodzaju akcesoria.
W kabinie możemy mieć nawet 5 wyświetlaczy, z czego 3 duże znajdziemy na desce rozdzielczej (10,25 oraz dwa po 12,8 cala). Wyposażenie obejmuje m.in. elektrycznie regulowane fotele z podgrzewaniem, wentylacją i masażem oraz opcjonalne cyfrowe lusterko wsteczne. Piąty wyświetlacz umieszczono między środkowymi nawiewami, ma 1,92 cala i może pokazywać np. godzinę lub służyć jako przycisk-starter silnika. Pod maską turbodoładowany silnik benzynowy rozwijający 245 KM i 386 Nm (od 0 do 100 km/h w 9,8 s). Za przeniesienie napędu odpowiada 8-stopniowy automat ZF.
BAIC BJ60
Z tego samego napędu korzysta też większy BJ60, jednak rozwija on już 267 KM i 406 Nm z układem mHEV. Wspomaga go podczas ruszania silnik elektryczny BSG o mocy 10 kW. To również terenówka oparta na ramie, mierzy 5040 mm długości i pomieści nawet 7 osób. Prześwit wynosi 215 mm, a głębokość brodzenia 750 mm. Podobnie jak w BJ40, auto oferuje tryby 4H, 4L (napęd wszystkich kół z reduktorem) oraz możliwość zblokowania przedniego i tylnego mostu. W kabinie BJ60 mamy 4 wyświetlacze, gdyż w przeciwieństwie do BJ40 nie ma tutaj dużego ekranu przed pasażerem. Kokpit przypomina kształtem Kię Sorento. Z zewnątrz samochód przypomina Toyotę Land Cruiser, zaś z przodu miks SsangYonga Torresa z Jeepem.
BAIC BJ80
Wraz z BJ40 i BJ60 na targach Poznań Motor Show 2024 pokazano też BJ80, czyli kanciastą terenówkę średniej wielkości, przypominającą do złudzenia Mercedesa Klasy G.
Arcfox Alpha T
Arcfox Alpha T to chiński rywal Tesli Model Y i Forda Mustanga Mach-E. Elektryczny SUV klasy średniej mierzy 4,79 m długości, a jego rozstaw osi liczy 2,92 m. Bagażnik pomieści 460 litrów. Odmiana przednionapędowa rozwija 218 KM i 360 Nm, a z napędem AWD 435 KM i 720 Nm. Mniejsza bateria dysponuje pojemnością 67,3 kWh brutto (480 km według CLTC), większa (dostępna w mocniejszej wersji) – 94,5 kWh. Oferuje ona według CLTC 688 km zasięgu. Współczynnik oporu powietrza Cd wynosi 0,271. W kabinie mamy dwa wyświetlacze (12,3 oraz 20,3 cala), duży elektrycznie sterowany dach panoramiczny i system audio z aż 13 głośnikami. Dominują ekologiczne materiały. Przykładowo fotele wykonano z mikrofibry.
Forthing T5 Evo
Do Polski wkracza również należąca do koncernu Dongfeng marka Forthing. Zaoferuje ona m.in. kompaktowego SUV-a T5 Evo mierzącego 4565 mm długości, przy rozstawie osi liczącym 2715 mm. Bagażnik pomieści 480 litrów. Pod maską znajdziemy turbodoładowaną jednostkę benzynową 1.5 od Mitsubishi o mocy 197 KM i maksymalnym momencie obrotowym 285 Nm. Napęd trafia na przód za pośrednictwem 7-stopniowej dwusprzęgłowe przekładni DCT firmy Magna. Wyposażenie standardowe obejmuje m.in. tapicerkę z czarnej ekoskóry, kamery 360 stopni, monitorowanie martwego pola, automatyczną klimatyzację, 19-calowe felgi, dwa 10,25-calowe ekrany, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, elektrycznie sterowany dach panoramiczny oraz tempomat. Samochód kosztuje 126 900 zł i będzie dostępny w Polsce od września 2024.
Voyah Free
Voyah Free zadebiutował pod koniec 2020 roku, a w 2023 roku doczekał się liftingu. Samochód jest dużym SUV-em z napędem elektrycznym, a jego rywalami są NIO EL7, Audi Q8 e-tron czy BMW iX. Voyah Free mierzy 4905 mm długości, 1950 mm szerokości oraz 1690 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2995 mm. Bagażnik pomieści od 560 do 1320 litrów. Auto bazuje na modułowej platformie ESSA (Electric Smart Secure Architecture). Voyah Free rozwija 489 KM i 720 Nm i korzysta z dwóch silników elektrycznych. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,4 s, a prędkość maksymalna to 200 km/h. Baterie mają 106 kWh pojemności brutto (100 kWh netto) i zapewniają 500 km zasięgu według cyklu WLTP. Można je ładować mocą do 120 kW, a ich naładowanie od 20 do 80% zajmie około 45 minut.

Za design pojazdu odpowiada studio Italdesign Giugaro. Przód z dużym grillem w stylu Maserati zdobi podświetlane logo, zaś tylne lampy połączone pasem świetlnym mogą przywodzić na myśl Alfę Romeo Tonale. Patrząc na samochód od boku uwagę zwraca zachodząca na boki tylna szyba i pochylony w kierunku tyłu słupek C. Luksusowo wykończona, przestronna i bogato wyposażona kabina zwraca uwagę trzema 12,3-calowymi wyświetlaczami, które można unosić i opuszczać. Voyah Free kosztuje od 329 000 zł. Samochód wyposażono m.in. w zawieszenie pneumatyczne, system night vision, system audio Dynaudio z 10 głośnikami, kamerę na wyświetlaczu przed pasażerem pozwalającą na przeprowadzanie wideokonferencji, skórzane i elektrycznie regulowane fotele z podgrzewaniem i wentylacją, indukcyjną ładowarkę czy podgrzewaną kierownicę.
Dowiedz się więcej o Voyah Free: Voyah Free premiera w Polsce na Superauto.pl
BAIC Beijing 3
BAIC Beijing 3 est miejskim crossoverem mierzącym 4325 mm długości, 1830 mm szerokości oraz 1640 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2570 mm, a bagażnik pomieści 390 l i dojazdowe koło zapasowe. Pod maską znajdziemy 1.5-litrową jednostkę benzynową o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 210 Nm. Napęd trafia na przód za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,8 s, a prędkość maksymalna to 170 km/h. Wizualnie BAIC Beijing 3 to typowy, pozbawiony udziwnień miejski crossover. Kosztuje od 78 900 zł i oferuje m.in. kamerę cofania, pakiet systemów bezpieczeństwa, 8-calowy dotykowy ekran systemu infotainment, czujniki cofania, półautomatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowane okno dachowe oraz tapicerkę z materiału i ekoskóry. Rywalami są MG ZS, Dacia Duster oraz Suzuki S-Cross.
Dowiedz się więcej o premierze modeli BAIC w Polsce: BAIC premiera w Polsce na Superauto.pl
BAIC Beijing 5
BAIC Beijing 5 jest kompaktowym SUV-em o nowoczesnej stylistyce ze smukłymi reflektorami i masywnym grillem. Mierzy on 4620 mm długości, 1886 mm szerokości oraz 1680 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2735 mm, a bagażnik liczy 350 litrów. Nowoczesna kabina przekonuje dobrą jakością wykończenia, przestronnością i bogatym wyposażeniem. Pod maską znajdziemy 1.5-litrową jednostkę benzynową o mocy 177 KM i maksymalnym momencie obrotowym 305 Nm. Napęd trafia na przód za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni DCT. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,8 s, a prędkość maksymalna to 200 km/h. W standardzie dostaniemy m.in.: adaptacyjny tempomat, kamery 360 stopni, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, skórzane fotele z podgrzewaniem i wentylacją, podgrzewane skrajne siedziska tylnej kanapy, pakiet systemów bezpieczeństwa, reflektory LED, 10,25-calowy dotykowy ekran systemu infotainment, kamery 360 stopni, 10,1-calowy wyświetlacz wirtualnych zegarów, otwierany szklany dach, indukcyjną ładowarkę czy oświetlenie ambiente z efektem 3D. Samochód wyceniono na 127 900 zł. Rywalami są Kia Sportage, Hyundai Tucson oraz MG HS.

BAIC Beijing 7
BAIC Beijing 7 to średniej wielkości SUV mierzący 4745 mm długości, 1892 mm szerokości oraz 1715 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2800 mm. BAIC Beijing 7 wygląda masywnie i nowocześnie, zarówno na zewnątrz jak i w kabinie. Samochód dołączy do oferty w I kwartale 2024 roku. Pod maską znajdziemy jednostkę z modelu 5, jednak rozwija ona 188 KM i 305 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8 s, a prędkość maksymalna to 199 km/h. Beijing 7 również korzysta z przekładni 7DCT i ma napęd na przód. Możemy liczyć w standardzie na tapicerkę ze skóry Nappa, elektrycznie sterowany panoramiczny dach, pakiet systemów bezpieczeństwa, aktywny tempomat, 19-calowe felgi, ładowarkę indukcyjną, oświetlenie ambiente 3D, 7-calowy wyświetlacz od klimatyzacji oraz dwa 12,3-calowe wyświetlacze - jeden od cyfrowych zegarów, drugi od inforozrywki. Rywalami auta są Skoda Kodiaq, Nissan X-Trail oraz Renault Espace. Samochód kosztuje od 162 900 zł.

MG ZS
MG ZS zadebiutowało w 2017 roku, a w 2019 r. przeszło obszerny lifting. Model utrzymano jako pierwszy w nowym języku stylistycznym producenta Emotional Dynamism. MG ZS to miejski crossover mierzący 4,3 m długości, przy rozstawie osi liczącym 2,5 m. Bagażnik pomiesci 448 litrów. Samochód jest rywalem Suzuki S-Crossa, VW T-Roca czy Renault Captura. MG poznamy po dużym sześciokątnym grillu z umieszczonym centralnie logo marki i typowym dla crossoverów "nadmuchanym" nadwoziu. W kabinie centralne miejsce zajmuje standardowy wyświetlacz systemu infotainment o przekątnej 10,1 cala. W odmianie z przekładnią automatyczną na dźwigni skrzyni biegów znajdziemy logo MG. Pod maską znajdziemy dwie benzynowe jednostki o pojemności 1.0 i 1.5 i mocach 111 oraz 106 KM i momencie obrotowym 160 oraz 141 Nm (pierwsza z turbodoładowaniem, druga bez). Odmiana 1.0 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,2 s i rozpędza się do 190 km/h, zaś 1.5 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,9 s i rozpędza się do 175 km/h. Wariant 1.0 występuje także z 6-biegową przekładnią automatyczną.

Bazowy MG ZS Excite 1.5 z 5-biegową skrzynią manualną kosztuje od 79 800 zł. Już w standardzie dostaniemy m.in. Apple CarPlay'a i AndroidAuto, 10-calowy dotykowy ekran systemu infotainment, 17-calowe aluminiowe felgi, reflektory Full LED, klimatyzację automatycznę, czujniki parkowania z tyłu, tempomat, srebrne relingi dachowe oraz skórzaną kierownicę. W bogatszej wersji Exclusive dochodzą do tego kamery 360 stopni (tylko w odmianie 1.0 z automatem), tapicerka z ekoskóry, elektrycznie regulowany fotel kierowcy (tylko w 1.0 T z automatem), nawigacja satelitarna, ogrzewanie przednich foteli (1.0 T) i monitorowanie martwego pola (1.0 T) i przednie światła przeciwmgielne. Wersja Exlusive kosztuje 86 200 zł. Odmiana 1.0 Turbo Exclusive ze skrzynią manualną to koszt 91 000 zł, a ze skrzynią automatyczną 96 300 zł. W topowej wersji Exclusive przed kierowcą znalazł się zestaw cyfrowych zegarów, zaś kierownica ma perforowany skórzany wieniec z czerwonymi przeszyciami.
MG HS
MG HS zadebiutowało w 2018 roku, a w 2020 doczekało się obszernego liftingu. MG HS jest kompaktowym SUV-em, będącym rywalem Nissana Qashqaia, Kii Sportage oraz Seata Ateki. Mierzy on 4,61 m długości, przy rozstawie osi liczącym 2,72 m. Bagażnik pomieści od 448 do 1454 l. Pod maską znalazł się 1.5-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 162 KM i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,9 s, a prędkość maksymalna to 190 km/h. Moc trafia na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub 7-stopniowej DCT. Wizualnie MG HS stanowi rozwinięcie mniejszego modelu ZS. W modelu HS kabina wygląda ładniej i masywniej, a ekran multimediów jest wolnostojący, a nie zabudowany jak w ZS.
Bazowa odmiana z 6-biegową skrzynią manualną kosztuje od 103 800 zł. W standardzie dostaniemy cyfrowe zegary z 12,3-calowym wyświetlaczem, 10,1-calowy ekran systemu multimedialnego, funkcje CarPlay i AndroidAuto, reflektory LED, klimatyzację automatyczną, kamerę cofania, czujniki z tyłu i tempomat. Bogatsza odmiana Excite to koszt 109 500 zł (za dopłatą 5700 zł dostaniemy przekładnię DCT). "Dokłada" ona m.in. regulowane reflektory LED, przyciemniane tylne szyby, przednie i tylne czujniki parkowania, fotel kierowcy z elektryczną regulacją w 6 kierunkach oraz regulacją podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa, aktywny tempomat, podgrzewane przednie fotele czy fotochromatyczne lusterko wsteczne. Topowa wersja Exclusive za 117 300 zł (za dopłatą 6200 zł skrzynia DCT) oferuje ponadto panoramiczny dach, kamery 360 stopni, 18-calowe felgi, oświetlenie ambient, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, elektrycznie sterowany fotel pasażera, tapicerkę z ekoskóry, przednie fotele w stylu sportowym i aluminiowe nakładki na pedały.
Seres 3
Seres 3 to kompaktowy SUV, który zadebiutował pod koniec 2020 roku, a w 2023 roku doczekał się liftingu. Auto poznamy po dynamicznie stylizowanym nadwoziu z dużym szarym panelem w miejscu imitacji grilla i i licznych przetłoczeniach. Projekt kabiny jest prosty, lecz znajdziemy w niej 10,8-calowy dotykowy ekran systemu infotainment i zestaw cyfrowych zegarów. Seres 3 mierzy 4385 mm długości, 1850 mm szerokości oraz 1650 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2655 mm. Samochód ma napęd elektryczny. Baterie mają 53 kWh pojemności i zapewniają 329 km zasięgu. Akumulatory można ładować mocą do 60 kW, a naładowanie od 20 do 80% trwa około 30 minut. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,8 s, a prędkość maksymalna to 155 km/h. Samochód rozwija 163 KM i 300 Nm.

Już w standardzie dostaniemy m.in. elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele, panoramiczny szyberdach, ładowarkę indukcyjną, elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka, skórzaną tapicerkę, system kamer 360 stopni, system multimedialny z 10,8-calowym dotykowym ekranem, wbudowany rejestrator jazdy, system keyless czy hamulec antykolizyjny. Seres 3 kosztuje 187 500 zł, a jego rywalami są m.in. Hyundai Kona Electric, Peugeot e-2008 czy Kia Niro EV.
Seres 5
Seres 5 zadebiutował w 2019 roku, a w 2021 doczekał się liftingu. Powstał w ramach współpracy z Huawei. Jest to średniej wielkości SUV mierzący 4700 mm długości, 1930 mm szerokości oraz 1625 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2875 mm. Bagażnik pomieści od 367 do 723 litrów, zaś z przodu znajdziemy frunk o pojemności 67 l. Samochód charakteryzuje odważny design i klinowata sylwetka z opadającą linią dachu i chowanymi w drzwiach klamkami. Auto ma też bogato wyposażoną i nowoczesną kabinę, której centrum dowodzenia stanowi pionowy 15,6-calowy wyświetlacz systemu infotainment. Seres 5 kosztuje 320 943 zł. Już w standardzie oferuje on m.in. elektrycznie regulowane fotele z podgrzewaniem, masażem i wentylacją, skórzaną tapicerkę Nappa, otwierany dach panoramiczny, skórzane wykończenie wnętrza, oświetlenie ambiente w aż 64 kolorach, keyless, kamery 360 stopni, reflektory Full LED, ostrzeganie przed kolizją, asystenta pasa ruchu czy hamulec antykolizyjny.

Baterie Seresa 5 mają 80 lub 90 kWh pojemności. W odmianie RWD samochód oferuje 450 km zasięgu w odmianie 80 kWh i 510 km zasięgu w przypadku wariantu 90 kWh. Dla odmiany AWD zasięg wynosi odpowiednio 430 i 490 km. Seres 5 RWD rozwija 295 KM oraz 420 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,8 s, a jego prędkość maksymalna to 180 km/h. Seres 5 AWD rozwija 635 KM oraz 940 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 s i rozpędza się do 200 km/h. Baterie można ładować mocą do 100 kW, zaś czas ładowania od 20 do 80% wynosi 45 minut (50 minut w przypadku wersji 90 kWh). Rywalami Seresa 5 są m.in. Volkswagen ID.5, Ford Mustang Mach-E oraz Maxus Euniq 6.
Aktualizacja z dnia 12 marca 2024 - Seres wycofuje się z Polski
Seres, marka należąca do chińskiej grupy DFSK, zakończyła swoją działalność sprzedażową w Polsce. Łotewska firma Busnex, będąca importerem, rozpoczęła dystrybucję pojazdów Seres na polskim rynku w lutym 2022 roku, rozwijając sieć dealerską, która wkrótce liczyła już kilkanaście punktów w dużych i średnich miastach. Mimo iż początkowo wydawało się, że Seres zyska na polskim rynku stałe miejsce, od kilku miesięcy importer nie sprowadza już tych samochodów. Jak poinformował Andrzej Gołębiowski, menedżer PR i marketingu w Busnex Poland, firma przestała zajmować się Seresem w połowie ubiegłego roku. Decyzja ta była motywowana brakiem konkurencyjności ceny Seresa 3, wynoszącej 187 500 zł, spowodowanym znaczącymi obniżkami cen przez Teslę, oraz niekorzystnymi warunkami kursowymi dotyczącymi importu aut z Chin.
W momencie wprowadzenia modelu Seres 3 na polski rynek, importer przewidywał sprzedaż 1000 sztuk w 2023 roku i planował wprowadzenie większego modelu 5, co jednak się nie zrealizowało. Model Seres 3 sprzedawał się poniżej oczekiwań – według danych CEPiK, od momentu wprowadzenia na rynek zarejestrowano łącznie 171 egzemplarzy, z czego 153 w roku 2022.
Omoda 5
Kompaktowy SUV zadebiutował w 2022 roku. Samochód mierzy 4400 mm długości, 1825 mm szerokości oraz 1588 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2630 mm. Bagażnik pomieści od 360 do 1075 litrów. Omodę 5 charakteryzuje odważny, nowoczesny design z licznymi przetłoczeniami, smukłymi reflektorami i masywnym przodem z wielką atrapą chłodnicy. Z kolei tylne lampy przypominają Lexusa NX. Omoda 5 zdobyła 5 gwiazdek w testach EuroNCAP. W kabinie mamy dwa wyświetlacze pod wspólną taflą szkła, po 10,25 cala każdy. Pod maską wersji spalinowej znajdziemy turbodoładowaną benzynową jednostkę 1.6 o mocy 197 KM i maksymalnym momencie obrotowym 290 Nm. Napęd trafia na przód za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni DCT. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 7,8 s. W odmianie elektrycznej samochód otrzyma baterie o pojemności 61 kWh, bazuje na nowej platformie i zapewni 430 km zasięgu.
Poznaj dostepne oferty OMODA 5 w leasingu i kredycie

Omoda 5 i jej elektryczny wariant E5 trafią do sprzedaży w Polsce w czerwcu 2024 roku. Znamy już ceny wersji spalinowej - bazowa odmiana Comfort kosztować ma 113 000 zł, zaś Premium 130 000 zł. Już wariant Comfort zaoferuje w standardzie m.in.: aktywny tempomat, kamerę cofania, systemy asystujące, asystenta głosowego, reflektory LED czy ładowarkę indukcyjną. W konfiguracji Premium możemy liczyć ponadto na system kamer 360 stopni, dwustrefową automatyczną klimatyzację, system audio SONY z 8 głośnikami, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika oraz szyberdach. Rywalami Omody 5 są m.in. Nissan Qashqai, Skoda Karoq czy Renault Austral.
Aktualizacja z dnia 13 sierpnia 2024 - Omoda 5 w Polsce. Jak wygląda oferta?
Omoda 5 wreszcie trafiła do Polski. Samochód występuje w dwóch wersjach wyposażenia: Comfort za 115 500 zł i Premium za 129 500 zł. Auto przeszło modernizację mającą na celu poprawę działania pokładowej elektroniki, jednocześnie silnik rozwija teraz 147 KM i 275 Nm. Napęd trafia na przód za pośrednictwem 7-stopniowej dwusprzęgłowej przekładni. Producent udziela gwarancji na 7 lat lub 150 000 km. Jeszcze w tym roku ruszy montaż Omody w dawnych zakładach Nissana w Barcelonie.
Już odmiana Comfort ma bogate wyposażenie obejmujące m.in.: 18-calowe felgi, pełne oświetlenie LED, czujniki parkowania wraz z kamerą cofania, elektrycznie regulowane, wentylowane i podgrzewane fotele, tapicerkę z syntetycznej skóry, dwa ekrany o przekątnej 12,3", automatyczną klimatyzację, system multimedialny z bezprzewodowym Android Auto i Apple CarPlay oraz porty USB-A i USB-C. Droższa wersja Premium ma ponadto doświetlanie zakrętów, kamery 360 stopni, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, otwierane okno dachowe, automatyczną klimatyzację z dodatkowym filtrem, audio SONY, powitalną animację świetlną czy dynamiczne kierunkowskazy. Występuje ona z większą paletą kolorów (10 zamiast 7) i z opcjonalnym dwukolorowym nadwoziem.
Aktualizacja z dnia 29 listopada 2024 - Omoda E5 wyceniona w Polsce
Omoda podała ceny swojego elektrycznego SUV-a E5. Samochód występuje wyłącznie w bogatszej konfiguracji Premium i kosztuje 169 900 zł. Względem wersji spalinowej auto wyróżnia się inaczej stylizowanym pasem przednim z zabudowaną atrapą chłodnicy oraz lepszą aerodynamiką (współczynnik oporu powietrza Cd wynosi 0,281). Omoda E5 jest też nieco dłuższa, gdyż mierzy 4424 mm długości. Chiński elektryk rozwija 204 KM I 340 Nm, a napęd trafia na przednią oś. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,6 s. Baterie mają 61 kWh pojemności i zapewniają według producenta 402 km zasięgu w trybie mieszanym. Można je ładować mocą do 80 kW, a ich ładowanie z 30 do 80% zajmuje około 30 minut.
Skywell ET5
Skywell ET5 zadebiutował w 2020 roku, a w 2022 r. doczekał się liftingu. Skywell ET5 jest SUV-em klasy średniej. Mierzy on 4698 mm długości, 1908 mm szerokości oraz 1696 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2800 mm. Bagażnik pomieści od 467 do 1141 litrów. Samochód wyróżnia się prostym, aczkolwiek nowoczesnym designem i bogatym wyposażeniem. Już w standardzie dostaniemy m.in. 19-calowe felgi aluminiowe, reflektory LED, laserowe światła drogowe, doświetlanie zakrętów, przednie światła przeciwmgielne, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, elektryczne szyby z zabezpieczeniem przed przytrzaśnięciem, dostęp bezkluczykowy, centralny zamek z pilotemdaptacyjny tempomat, podgrzewane i wentylowane fotele, skórzaną tapicerkę, funkcję autonomicznej jazdy na poziomie 2.5, system utrzymywania pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, monitorowanie martwego pola czy bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika. Kokpit składa się z 12,8-calowego dotykowego ekranu systemu multimedialnego oraz 12,3-calowego wyświetlacza cyfrowych zegarów.

Skywell ET5 korzysta z silnika elektrycznego o mocy 204 M i maksymalnym momencie obrotowym 310 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,6 s, a prędkość maksymalna to 150 km/h. Napęd trafia na przednie koła. Baterie mają 72 kWh pojemności i zapewniają 400 km zasięgu. według cyklu WLTP. Ładowanie od 20 do 70% trwa 30 minut. Skywell ET5 kosztuje od 208 990 zł za bazową wersję Comfort oraz od 229 990 zł za Luxury. Rywalami samochodu są Nissan Ariya, Seres 5 czy Volkswagen ID.5.
Maxus Euniq 6
Maxus Euniq 6 zadebiutował w 2019 roku, początkowo jako D60, zaś w 2023 roku przemiano go na Mifa 6. Elektryczny SUV klasy średniej mierzy 4735 mm długości, 1860 mm szerokości i 1736 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2760 mm, a prześwit to 190 mm. Bagażnik pomieści 754 litry. Producent szczyci się przestronnym i funkcjonalnym wnętrzem oraz bogatym wyposażeniem. Baterie mają 70 kWh pojemności netto i zapewniają 345 km zasięgu według WLTP. Chiński SUV kosztuje 179 900 zł i oferuje 177 KM oraz 310 Nm. Jego rywalami są m.in. Skoda Enyaq, Omoda E5 czy Nissan Ariya. Na wyposażeniu znajdziemy pakiet Exclusive obejmujący m.in. kamery 360 stopni, panoramiczny szyberdach, aktywny tempomat, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika, ładowarkę indukcyjną, oświetlenie ambient, 12,3-calowy ekran systemu infotainment z Apple CarPlay, składane i podgrzewane lusterka oraz skórzaną tapicerkę.

NIO EL7
NIO EL7 zadebiutowało w 2022 roku. Jest pierwszym modelem opartym na modułowej płycie podłogowej NT 2.0 Platform przewidującej dostosowanie do wydajniejszego napędu elektrycznego i rozbudowanych systemów wsparcia kierowcy. Auto wyróżnia się nieregularną bryłą z charakterystycznymi dwurzędowymi reflektorami wykonanymi w rechnologii LED, a także jednoczęściową listwą świetlną biegnącą przez całą szerokość tylnej części nadwozia. NIO EL7 jest dużym SUV-em mierzącym 4912 mm długości, a jego rozstaw osi liczy 2960 mm. NIO EL7 korzysta z dwóch silników elektrycznych rozwijających łącznie 653 KM oraz 850 Nm. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 s i rozpędza się do 200 km/h. Napęd trafia na obie osie. Baterie mają odpowiednio 75 oraz 100 kWh pojemności i oferują 391 ora 509 km zasięgu. Rywalami auta są Tesla Model X, BMW iX i Audi Q8 e-tron.

NIO EL7 kosztuje od 426 900 zł za wariant 75 kWh oraz 468 900 zł za odmianę 100 kWh. Producent zastosował rozbudowany pakiet oświetlenia ambientowego obsługującego 256 kolorów. Przednie fotele są ogrzewane i wentylowane, a tylne - dodatkowo elektrycznie regulowane w zakresie od 23° do 31°. Centrum dowodzenia stanowi pionowy 12,8-calowy ekran multimediów, zaś przed kierowcą znajdziemy 10,2-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów. W standardzie możemy liczyć m.in. na 20-calowe felgi, inteligentne zawieszenie pneumatyczne, przednie tarcze z zaciskami Brembo, kamery 360 stopni, reflektory LED, panoramiczny szyberdach, podgrzewaną kierownicę, podgrzewane fotele i siedziska kanapy, elektryczną regulację foteli w 14 kierunkach, aktywny tempomat, monitorowanie martwego pola, elektryczne domykanie drzwi, inteligetny sejf, inteligentny system jakości powietrza, jonizator, wentylację przednich foteli, 6,6-calowy tylny wyświetlacz dotykowy HDR, kamerę kabinową, indukcyjną ładowarkę, cyfrowy klucz, LiDAR i wiele innych gadżetów.
Hongqi E-HS9
Hongqi E-HS9 zadebiutował w 2020 roku i jest dużym SUV-em z napędem elektrycznym. Jest on rywalem Mercedesa EQS SUV. Hongqi E-HS9 wyróżnia się masywnym nadwoziem z dużym pionowym grillem oraz naprawdę sporym nadwoziem mierzącym 5209 mm długości, 2010 mm szerokości oraz 1713 mm wysokości, przy rozstawie osi liczącym 3110 mm. Akumulatory w bazowej wersji Business mają 84 kWh brutto i zapewniają 396 km zasięgu, a moc maksymalna to 435 KM. Baterie w topowych odmianach Executive i President mają 99 kWh pojemności brutto (90 kWh netto) i zapewniają 465 km zasięgu. Samochód rozwija 551 KM i 670 Nm, ma dwa silniki elektryczne i napęd AWD, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 s i rozpędza się do 200 km/h. Samochód występuje w 6- i 7-osobowej wersji, a jego atutami są duża, przestronna i bogato wyposażona kabina, którą luksusowo wykończono.

Bazowa wersja Business kosztuje od 344 900 zł i oferuje m.in. podgrzewaną kierownicę, fotele z alcantary, indukcyjną ładowarkę, kamerę 360 stopni, czujniki z przodu i z tyłu, bezkluczykowy dostęp, panel do sterowania klimatyzacją w drugim rzędzie, super adaptacyjny tempomat (SACC), elektrycznie regulowane fotele z funkcją pamięci, system audio z 8 głośnikami, reflektory LED oraz czterostrefową klimatyzację. Bogatsza odmiana Executive kosztuje 395 900 zł i dodaje m.in. elektryczne domykanie drzwi, system audio z 12 głośnikami, DRL Pro (bardziej zaawansowane światła do jazdy dziennej), oświetlenie LED na grillu, oświetlenie słupka C, oświetlenie otoczenia, wentylację i podgrzewanie trzeciego rzędu siedzeń oraz nawiew na słupek C. Topowa odmiana President za 445 900 zł oferuje zawieszenie pneumatyczne, tapicerkę ze skóry Nappa, poduszkę powietrzną tylnego siedzenia w drugim rzędzie, fotele przednie sterowane elektrycznie z funkcją pamięci, ustawieniem masażu i wentylacją, elektrycznie regulowane siedzenia w drugim rzędzie, wentylowane siedzenia w drugim rzędzie, podparcie karku z poduszką z przodu i z tyłu drugiego rzędu siedzeń oraz DRL wysokiej klasy (światła do jazdy dziennej).
Aktualizacja z dnia 19 marca 2025 - Hongqi z nowym importerem i strategią. Do oferty dołączą spalinowe SUV-y
Nowym importerem marki Hongqi w Polsce zostało Asian Automotive Distribution Center, które odpowiada także za marki takie jak BAIC, Forthing, Foton, DFSK czy KGM. Część oferty stanowić będą spalinowe SUV-y HS3 i HS5. pierwszy z pogranicza segmentów C i D, natomiast drugi to model klasy średniej.
Hongqi HS3 długość 4,65 m, szerokość 1,9 m i wysokość 1,67 m, a jego rozstaw osi wynosi 2,77 m. Pod maską znajduje się turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra, który generuje 168 KM i 248 Nm momentu obrotowego. Moc przekazywana jest na przednie koła poprzez 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynię DCT. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 9,9 sekundy. Auto wyróżnia się nowoczesnym designem z dużym grillem typowym dla marki oraz reflektorami w kształcie bumerangów, przypominającymi stylistykę Toyoty C-HR. W przyszłości ofertę uzupełni wersja z 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 252 KM i napędem na wszystkie koła (AWD). Konkurentami samochodu są m.in. BMW X1, Mercedes GLB oraz Land Rover Discovery Sport.
Hongqi HS5 charakteryzuje się bardziej stonowanym designem autorstwa studia Italdesign oraz bardziej tradycyjnym wnętrzem w porównaniu do modelu HS3. Jego wymiary to 4,76 m długości, 1,91 m szerokości i 1,7 m wysokości, a rozstaw osi wynosi 2,87 m. Pod maską znajduje się 2-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem, oferujący 224 KM i 340 Nm momentu obrotowego. Moc przekazywana jest na wszystkie koła za pomocą 8-biegowej automatycznej skrzyni Aisin. Konkurencję dla tego modelu stanowią m.in. Audi Q5, Mercedes GLC oraz BMW X3.




