RANKING: Samochody terenowe dostępne na rynku. Przegląd
Samochody terenowe powoli stają się wymierającym gatunkiem. Współczesne terenówki nabrały luksusowego charakteru niczym SUV-y. Przygotowaliśmy zestawienie aut terenowych dostępnych w Polsce.

Z artykułu dowiesz się o:
Teoretycznie SUV powinien łączyć zalety terenówki i samochodu osobowego, jednak tak naprawdę bliżej mu do drugiego z nich. Jeżeli szukamy samochodu w teren i zależy nam na parametrach offroadowych, powinniśmy sięgnąć po terenówkę. Samochody te mają swoje wierne grono klientów, którzy często są też pasjonatami nie tylko jazdy w terenie ale motoryzacji w ogóle. W ostatnim czasie pojawiło się parę ciekawych samochodów terenowych, które stały się niemal tak luksusowe i bogato wyposażone co SUV-y, nie zatracając przy tym swych właściwości terenowych. Choć rynek aut terenowych nie obfituje w wiele modeli, wciąż znajdziemy kilka ciekawych propozycji oferowanych na polskim rynku. Przygotowaliśmy zestawienie samochodów terenowych dostepnych w Polsce.
Jeep Wrangler
Na początek klasyka gatunku, czyli Jeep Wrangler. Obecne wcielenie amerykańskiej terenówki zadebiutowało w listopadzie 2017 roku. Samochód z zewnątrz przypomina poprzednika, zachował podobne proporcje i charakterystyczny przód z 7 żebrami grilla i okrągłymi lampami, jednak ma już reflektory LED z ringami do jazdy dziennej. Zachowano też typowe dla tego modelu elementy jak zawiasy drzwi umieszczone na zewnątrz, wydatne nadkola, mocno zaakcentowaną maskę czy umieszczone na klapie bagażnika koło zapasowe. Samochód bazuje na nowej platformie i jest dłuższy, szerszy i niższy od poprzednika, a przy tym lżejszy. W 2023 roku Wrangler doczekał się liftingu, zyskując nową kabinę z 12,3-calowym wyświetlaczem systemu infotainment. Kokpit wyróżniają typowy dla Jeepa układ przycisków, osobna wajcha do sterowania napędem oraz klasyczna dzwignia hamulca ręcznego. Po raz pierwszy Wrangler oferowany jest także wersji hybrydowej PHEV.

Samochód występuje obecnie tylko w wersji pięciodrzwiowej Unlimited i bazuje oczywiście na ramie. Mierzy 4882 mm długości, 1894 mm szerokości oraz 1838-1848 mm wysokości (z twardym dachem) lub 1891-1901 mm (z miękkim dachem) a jego rozstaw osi liczy 3008 mm. Bagażnik pomieści 533 litry. Prześwit wynosi od 242 do 253 mm w topowej odmianie Rubicon. Kąty natarcia, zejścia i rampowy wynoszą w benzynowym Rubiconie 36, 31,4 oraz 20,8 stopnia, zaś w wariancie PHEV 36,6, 31,8 oraz 21,4 stopnia. Głębokość brodzenia wynosi 762 mm.
Poniżej prezentujemy gamę jednostek napędowych Jeepa Wranglera (w każdej odmianie standardem jest 8-stopniowa przekładnia automatyczna i napęd 4x4 z blokadą tylnego mostu lub tylnej osi w przypadku Rubicona):
Wersja | Pojemność [l] |
Moc [KM] |
Moment obrotowy [Nm] | Przyspieszenie 0-100 km/h [s] | Prędkość maksymalna [km/h] | Zasięg na prądzie [km] | Pojemność baterii [kWh] |
---|---|---|---|---|---|---|---|
2,0L TC GME ESS Sahara | 2.0 | 272 | 400 | 7.6 | 180 | - | - |
2,0L TC GME ESS Rubicon | 2.0 | 272 | 400 | 7.6 | 159 | - | - |
2.0 PHEV 4xe Sahara | 2.0 | 381 | 637 | 6.4 | 177 | 42.1 | 17.3 |
2.0 PHEV 4xe Rubicon | 2.0 | 381 | 637 | 6.5 | 156 | 37.6 | 17.3 |
Benzynowy Jeep Wrangler Sahara kosztuje 325 200 zł, zaś Rubicon 334 200 zł. Odmiana PHEV kosztuje 394 400 zł za wariant Sahara oraz 406 100 zł za Rubicon.
Zobacz jak wypadł Jeep Wrangler w teście: Jeep Wrangler 4xe 80th Anniversary test na Superauto.pl
Jeep Wrangler - kalkulacja leasingu 2024
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Jeepa Wranglera Rubicona 2.0 TC GME ESS z napędem na obie osie oraz 8-stopniową automatyczną przekładnią.
- Cena katalogowa: 338 800 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 315 550 zł
- Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
- Wpłata własna 25% (79 000 zł)
- Wartość wykupu 20% (62 000 zł).
- Rata netto: 4286 zł
Jeep Wrangler 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 291 862 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 312 518 zł
Toyota Land Cruiser
Toyota Land Cruiser o kodzie J250 zadebiutowała we wrześniu 2023 roku i zastąpiła oferowanego od 14 lat poprzednika. Samochód jest zupełnie nową konstrukcją, oparto go na ramie i korzysta z nowej platformy TNGA-F rodem z większego modelu J300. W porównaniu z poprzednikiem sztywność ramy wzrosła o 50%, zaś ogólna sztywność ramy i nadwozia o 30%. Jest to także pierwszy model Toyoty wyposażony odłączany przedni stabilizator poprzeczny (SDM). W Land Cruiserze J250 Toyota postawiła na kanciaste kształty, pudełkowatą karoserię w stylu lat 80-tych niczym w Land Cruiserze J6, z krótkimi zwisami i zwężającym się ku dachowi nadwoziem. W limitowanej początkowej edycji First Edition zastowano nawet nowy przód z okrągłymmi reflektorami. W kabinie znajdziemy miejsce dla 5 lub 7 osób i dwa wyświetlacze o przekątnej nawet 12,3 cala. Na wyposażeniu znajdziemy m.in. najnowszą generację systemów bezpieczeństwa Toyota T-Mate.

Toyota Land Cruiser J250 mierzy 4925 mm długości, 1980 mm szerokości oraz 1925 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2850 mm. Prześwit liczy 221 mm, zaś kąty natarcia, zejścia i rampowy wynoszą odpowiednio 31, 22 oraz 25 stopni. Co istotne, wiele ważnych elementów ukryto w szynach ramy, aby uniknąć ich uszkodzenia np. podczas pokonywania skał i innych przeszkód. Pod maską Land Cruisera pracuje 2.8-litrowy turbodiesel R4 o mocy 205 KM i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm. Współpracuje on z 8-stopniową automatyczną przekładnią Direct Shift. Na początku 2025 roku do oferty dołączy wariant 2.8 D-4D z układem mHEV i instalacją 48V. Bazowa Toyota Land Cruiser Prado kosztuje 319 900 zł. Bogatsze warianty kosztują odpowiednio: 342 900 zł za Prestige, 373 900 zł za Invincible oraz 409 900 zł za Executive.
Dowiedz się więcej o nowej Toyocie Land Cruiser: Toyota Land Cruiser J250 przewodnik po modelu na Superauto.pl
Suzuki Jimny
Aktualne, IV wcielenie Suzuki Jimny zadebiutowało w 2018 roku. Samochód nawiązuje do klasycznej II generacji pojazdu, otrzymał kanciaste nadwozie z okrągłymi reflektorami z przodu i umieszczonymi w zderzaku tylnymi lampami. Samochód powstał w oparciu o ramę drabinową, posiada reduktor i napęd 4WD. W 2020 roku auto wycofano z większości rynków europejskich z racji na niespełnianie norm emisji CO2, po czym po 2 miesiącach auto powróciło w wersji dwuosobowej z kratką i homologacją ciężarową N1, dzięki czemu pojemność bagażnika urosła do 863 litrów. Klapę bagażnika otwiera się na bok i umieszczono na niej koło zapasowe. Prosta kabina Jimny ma oldskulowy klimat prawdziwej terenówki, a jej obsługa jest w całości analogowa, co tylko dodaje autu uroku. Ponadto oferowane jestz dwukolorowym nadwoziem, w tym w rzucającym się w oczy kolorze Kinetic Yellow.

Suzuki Jimny mierzy 3480 mm długości (z pokrywą koła zapasowego 3645 mm), 1645 mm szerokości oraz 1720 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2250 mm. Prześwit wynosi 210 mm. Kąty natarcia, zejścia i rampowy wynoszą odpowiednio 37, 49 oraz 28 stopni. Głębokość brodzenia liczy 600 mm. Pod maską znajdziemy wolnossący silnik benzynowy R4 o pojemności 1.5 litra i mocy 102 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 130 Nm. Zapewnia on przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 12,5 s i prędkość maksymalną 145 km/h. W Jimny zastosowano 5-biegową skrzynię manualną. Japońska terenówka kosztuje 110 900 zł.
Przekonaj się jak wypadło Suzuki Jimny w teście: Suzuki Jimny 1.5 VVT 4WD 5MT Pro test na Superauto.pl
Ford Bronco
Ford Bronco we współczesnym wydaniu zadebiutował w 2020 roku, a do Europy, w tym także do Polski, trafił w 2023 roku. Wizualnie nowe Bronco nawiązuje do kultowego przodka z 1965 roku, zachował kanciaste nadwozie z okrągłymi reflektorami (LED) oraz wąskie tylne lampy. Grill zdobi spory napis BRONCO, a charakterystycznymi cechami pojazdu są wydatne nadkola, duże terenowe opony i koło zapasowe na klapie bagażnika. W kabinie znajdziemy natomiast 8-lub 12-calowy wyświetlacz systemu infotainment, 8-calowy ekran cyfrowych zegarów oraz logo konia na kierownicy zamiast emblematu Forda. Bronco posiada zaawansowany układ kontroli jazdy w terenie z systemem G.O.A.T. (Go Over Any Terrain). Umożliwia on wybór automatycznych trybów jazdy dostosowanych do aktualnej nawierzchni (7 trybów: Normal, Eco, Sport, Slippery, tryby off-road Mud/Ruts). Samochód w Polsce występuje wyłącznie w pięciodrzwiowej odmianie, w dwóch wersjach: Outer Banks oraz Badlands.

Poniżej prezentujemy tabelę z kluczowymi parametrami Forda Bronco:
Parametr | Outer Banks | Badlands |
---|---|---|
Długość [mm] | 4811 | 4800 |
Szerokość [mm] (ze złożonymi lusterkami) | 1928 | 1928 |
Wysokość [mm] | 1852 | 1962 |
Rozstaw osi [mm] | 2950 | 2950 |
Kąt natarcia [°] | 38.1 | 40.6 |
Kąt zejścia [°] | 31.4 | 33.3 |
Kąt rampowy [°] | 21.9 | 23.6 |
Prześwit [mm] | 237 | 261 |
Głębokość brodzenia [mm] | 800 | 800 |
Pojemność bagażnika [l] | 504 | 562 |
Pod maską Forda Bronco znajdziemy podwójnie doładowaną jednostkę benzynową 2.7 V6 EcoBoost o mocy 335 KM i maksymalnym momencie obrotowym 563 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,7 s (Outer Banks) lub 7,2 s (Bandlands). Prędkość maksymalna wynosi 161 km/h. Standardem jest 10-biegowa skrzynia automatyczna i napęd AWD. Ford Bronco w wersji Outer Banks kosztuje 374 300 zł, zaś w Badlands 395 300 zł (w obecnej promocji odpowiednio 339 300 oraz 360 300 zł).
Przekonaj się jak wypadł Ford Bronco w teście: Ford Bronco 2.7 EcoBoost Badlands test na Superauto.pl
Ford Bronco - kalkulacja leasingu 2024
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Forda Bronco 2.7 EcoBoost Outer Banks z napędem na obie osie oraz 10-stopniową dwusprzęgłową przekładnią.
- Cena katalogowa: 419 300 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 275 900 zł
- Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
- Wpłata własna 25% (70 000 zł)
- Wartość wykupu 20% (56 000 zł).
- Rata netto: 3704 zł
Ford Bronco 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 251 731 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 270 149 zł
Land Rover Defender
Kultowy Defender w obecnym wydaniu zadebiutował w 2019 roku, a prace nad nim trwały aż 7 lat. Samochód powstał od podstaw i w przeciwieństwie do poprzednika nie bazuje już na ramie, lecz na konstrukcji samonośnej, która zdaniem producenta ma być jeszcze sztywniejsza niż rama w poprzedniku. Stylistyka stanowi połączenie starego Defa i nowych Land Roverów. Mamy charakterystyczny ścięty przód z prostokątnymi reflektorami LED z ringami do jazdy dziennej, ciekawe tylne lampy LED nawiązujące kształtem do poprzednika oraz zupełnie nową, bardziej luksusową kabinę z 11,4-calowym wyświetlaczem systemu infotainment i zestawem cyfrowych zegarów. Czteroramienną, masywną kierownicę zdobi napis Defender, a klimatu kabinie dodają gołe śruby na drzwiach i konsoli środkowej. Auto posiada reduktor i zaawansowany system Terrain Response 2 oraz czujnik brodzenia.

Land Rover Defender oferowany jest w wersji krótkiej 90, średniej 110 i przedłużonej 130, która pomieści nawet 8 osób. Najpopularniejszy jest wariant 110. Mierzy on 5018 mm długości, 2008 mm szerokości (złożone lusterka) oraz 1967 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 3022 mm. Prześwit liczy od 218 do 291 mm, w zależności od ustawienia zawieszenia, zaś maksymalna głębokość brodzenia to 900 mm. Bagażnik pomieści 786 litrów (743 l w wersji 7-osobowej). Kąty natarcia, zejścia i rampowy wynoszą odpowiednio 37,5, 28 oraz 40 stopni w przypadku ustawienia terenowego lub 30,1, 22 oraz 37,7 stopni w przypadku standardowego ustawienia.
Poniżej przedstawiamy gamę jednostek napędowych Land Rovera Defendera. W każdej wersji standardem jest napęd AWD i 8-stopniowa automatyczna przekładnia.
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Rodzaj paliwa | Skrzynia biegów | Napęd | Ilość i układ cylindrów | Maksymalna moc [KM (kW) / rpm] | Maksymalny moment obrotowy [Nm / rpm] | Przyspieszenie 0-100 km/h [s] | Prędkość maksymalna [km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
D200 | 2997 | Diesel | Automatyczna | AWD | R6 MHEV | 200 / 4 000 | 500 / 1250 - 2 500 | od 10,2 | 175 |
D250 | 2996 | Diesel | Automatyczna | AWD | R6 MHEV | 249 / 4 000 | 570 / 1 250 - 2 250 | od 8,3 | 188 |
D300 | 2996 | Diesel | Automatyczna | AWD | R6 MHEV | 300 / 4 000 | 650 / 1 500 - 2 500 | od 7,0 | 191 |
P425 | 4999 | Benzyna | Automatyczna | AWD | V8 | 425 / 5 500 | 550 / 1 800 - 5 000 | od 5,8 | 191 |
P300E | 1997 | Benzyna | Automatyczna | AWD | R4 PHEV | 300 / 4 500 - 6 000 | 625 / 1 750 - 4 500 | od 7,6 | 191 |
P525 | 4999 | Benzyna | Automatyczna | AWD | V8 | 525 / 6 000 - 6 500 | 625 / 2 500 - 5 500 | od 5,4 | 240 |
Poniżej przedstawiamy cennik Land Rovera Defendera 110:
Wersja Wyposażenia | Silnik | Rodzaj Paliwa | Moc Silnika | Napęd | Skrzynia Biegów | Cena (PLN) |
---|---|---|---|---|---|---|
S | 3.0D R6 | Diesel | 200 KM | AWD | Automatyczna | 374,900 |
S | 3.0D R6 | Diesel | 250 KM | AWD | Automatyczna | 402,600 |
S | 2.0P Si4 | Diesel | 300 KM | AWD | Automatyczna | 406,100 |
S | 5.0P V8 | Diesel | 425 KM | AWD | Automatyczna | 520,200 |
X-DYNAMIC SE | 3.0D R6 | Diesel | 200 KM | AWD | Automatyczna | 439,400 |
X-DYNAMIC SE | 3.0D R6 | Diesel | 250 KM | AWD | Automatyczna | 467,000 |
X-DYNAMIC SE | 3.0D R6 | Diesel | 300 KM | AWD | Automatyczna | 491,200 |
X-DYNAMIC SE | 2.0P Si4 | Diesel | 300 KM | AWD | Automatyczna | 454,300 |
X-DYNAMIC SE | 5.0P V8 | Diesel | 425 KM | AWD | Automatyczna | 561,700 |
X-DYNAMIC HSE | 3.0D R6 | Diesel | 250 KM | AWD | Automatyczna | 500,500 |
X-DYNAMIC HSE | 3.0D R6 | Diesel | 300 KM | AWD | Automatyczna | 524,600 |
X-DYNAMIC HSE | 2.0P Si4 | Diesel | 300 KM | AWD | Automatyczna | 484,900 |
X-DYNAMIC HSE | 5.0P V8 | Diesel | 425 KM | AWD | Automatyczna | 597,300 |
HARD TOP S | 3.0D R6 | Diesel | 250 KM | AWD | Automatyczna | 417,200 |
HARD TOP X-DYNAMIC SE | 3.0D R6 | Diesel | 250 KM | AWD | Automatyczna | 473,700 |
HARD TOP X-DYNAMIC SE | 3.0D R6 | Diesel | 300 KM | AWD | Automatyczna | 497,800 |
X | 3.0D R6 | Benzyna | 300 KM | AWD | Automatyczna | 635,900 |
X | 2.0P Si4 | Benzyna | 300 KM | AWD | Automatyczna | 586,500 |
X | 5.0P V8 | Benzyna | 425 KM | AWD | Automatyczna | 720,300 |
V8 | 5.0P V8 | Benzyna | 525 KM | AWD | Automatyczna |
815,300 |
Zobacz jak wypadł Land Rover Defender w teście: Land Rover Defender 110 D250 XS Edition test na Nowyosobowy.pl
Ineos Grenadier
Ineos Grenadier zadebiutował w 2022 roku i pochodzi od brytyjskiej firmy Ineos Automotive. Samochód wizualnie przypomina poprzedniego Land Rovera Defendera, lecz jest całkowicie niezależną konstrukcją. Przy opracowywaniu ramy i zawieszenia uczestniczyła austriacka firma Magna Powertrain. Z przodu mamy charakterystyczne okrągłe lampy LED, zaś z tyłu znajdziemy koło zapasowe na klapie bagażnika. Surowy design auta zdecydowanie może się podobać i przypomina dawne terenówki. W kabinie znajdziemy natomiast wielki panel centralny z licznymi przełącznikami w stylu lotniczym. Mamy też kompas, klasyczny ręczny oraz lewarek automatycznej przekładni rodem z BMW, który zaburza nieco całokształt kabiny Grenadiera.

Bagażnik Ineosa Grenadiera pomieści 1152 litry. Samochód mierzy 4896 mm długości, 1930 mm szerokości oraz 2036 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2922 mm. Prześwit liczy 264 mm, kąty natarcia, zejścia i rampowy wynoszą odpowiednio 35,5 36,1 oraz 28,2 stopnia. Głębokość brodzenia sięga 800 mm. Pod maską znajdziemy 3-litrowe silniki R6 od BMW. Odmiana benzynowa rozwija 286 KM i 450 Nm, zaś wysokoprężna 249 KM i 550 Nm. W obu przypadkach za przeniesienie napędu odpowiada 8-stopniowa przekładnia automatyczna ZF. Grenadier ma stały napęd na cztery koła z dwubiegową skrzynią rozdzielczą i centralnym mechanizmem różnicowym (marki Tremec). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,6 s w wersji benzynowej oraz 9,9 s w wysokoprężnej, a prędkość maksymalna w obu przypadkach to 160 km/h. Ineos Grenadier kosztuje 100 000 euro, czyli ok. 427 000 zł.
Zobacz jak wypadł Ineos Grenadier podczas jazd testowych: Ineos Grenadier pierwsza jazda na Superauto.pl
Mercedes Klasa G
Słynna "Gelenda" od lat jest jedną z ikon motoryzacji i uchodzi za obiekt pożądania. Jej historia sięga 1979 roku, jednak obecne wcielenie Mercedesa Klasy G (W464) znamy od 2018 roku i stanowi ono ewolucję wizualną poprzedników, jednak wyposażoną we współczesne technologie jak reflektory LED z ringami do jazdy dziennej czy zupełnie nowa, bardziej luksusowa kabina z dwoma 12,3-calowymi wyświetlaczami. Nadal jest to jednak kanciasta terenówka, która nie boi się zjechać z asfaltu. Samochód występuje tylko z 5-drzwiowym nadwoziem. Całkowicie przeprojektowano zawieszenie, stosując zamiast tylnego mostu konstrukcję wielowahaczową. Ciekawymi detalami nawiązującymi do przodka są wystające zawiasy drzwi czy umieszczona na nadkolach kierunkowskazy. Na początku 2024 roku Klasa G przeszła delikatny facelifting, w ramach którego odświeżono nadwozie i kabinę i wzbogacono wyposażenie m.in. o przydatną w terenie funkcję "przezroczystej maski", a multimedia o specjalny widok OFFROAD COCKPIT. Nie brakuje też elementów wyposażenia z zakresu komfortu jak chociażby audio Burmester 3D, chłodzone i podgrzewane cupholdery czy elektrycznie sterowane fotele z wentylacją i podgrzewaniem.

Mercedes Klasy G bazuje na ramie, mierzy 4825 mm długości, 1931 mm szerokości i 2042 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2890 mm. Bagażnik liczy 640 litrów, a koło zapasowe umieszczono na jego klapie. Maksymalne obciążenie dachu wynosi 150 kg. Poniżej prezentujemy kluczowe parametry terenowe Mercedesa Klasy G:
Parametr | Wartość |
---|---|
Zdolność pokonywania wzniesień | Do 100% (45°) |
Prześwit między osiami | Co najmniej 241 mm |
Maksymalna głębokość brodzenia | 70 cm |
Stabilna jazda na pochyłościach bocznych | Do 35° |
Kąt natarcia (z przodu) | 31° |
Kąt zejścia (z tyłu, bez haka) | 30° |
Kąt rampowy |
26° |
Poniżej prezentujemy gamę jednostek napędowych Mercedesa Klasy G:
Model | Silnik | Moc (KM) | Maks. moment obrotowy (Nm) | Dodatkowa moc (ISG) | Przyspieszenie 0-100 km/h | Prędkość maks. (km/h) | Waga (kg) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
G 500 | 3.0 R6 podwójnie doładowany | 449 | 560 | 20 KM / 200 Nm | 5,4 s | 210 | 2485 |
G 450 d | 3.0 R6 Diesel mHEV | 367 | 750 | 20 KM / 200 Nm | 5,8 s | 210 | 2555 |
Mercedes-AMG G 63 | 4.0 V8 podwójnie doładowany | 585 | 850 | 20 KM / 200 Nm | 4,3 s (z pakietem AMG) | 220 (z pakietem AMG) | 2640 |
W kwietniu do oferty dołączyła po raz pierwszy w historii elektryczna wersja EQG. Z zewnątrz samochód poznamy po zabudowanej atrapie chłodnicy. Akumulator o pojemności 116 kWh umieszczono w ramie drabinowej, w specjalnej obudowie, która jest odporna na wykrzywienia i uszkodzenia. Samochód korzysta z 4 silników elektrycznych rozwijających łącznie 587 KM i 1185 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,8 s, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Zasięg wynosi 450 km. Co ciekawe, Mercedes EQG ma większą głębokość brodzenia wynoszącą aż 850 mm. Kąty natarcia, zejścia i rampowy wynoszą odpowiednio 32, 30,7 oraz 20,3 stopnia. Prześwit wynosi 249 mm, czyli o 8 mm więcej niż w wariantach spalinowych. Ciekawą funkcją jest G-Steering znacznie zmniejszający promień skrętu, co przydaje się zwłaszcza w ciasnych zakrętach w terenie.
Mercedes EQG 580 kosztuje 664 100 zł, G 450 d od 665 700 zł, G 500 od 715 200 zł, natomiast topowy Mercedes-AMG G 63 od 975 600 zł.
Dowiedz się więcej o Mercedesie Klasy G: Mercedes Klasa G przewodnik po modelu na Superauto.pl
Mercedes Klasa G - kalkulacja leasingu 2024
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Mercedesa EQG 580 Edition One z napędem na obie osie:
- Cena katalogowa: 907 147 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 907 147 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 60 miesięcy
- Wpłata własna 30% (268 000 zł)
- Wartość wykupu 20% (185 000 zł)
- Rata netto: 9842 zł
Mercedes Klasa G 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 930 313 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 980 520 zł