RANKING: Samochód dla dyrektora. Komfort, prestiż i przestronność
Samochód dla prezesów i dyrektorów dużych firm kojarzy się z prestiżową limuzyną marki premium. Jakie cechy powinien posiadać taki pojazd i jakie modele dostaniemy na rynku?

Samochód dla dyrektora - najważniejsze cechy
Samochód dla dyrektora kojarzy się zazwyczaj z dużą limuzyną marki premium. Oczywiście są pewne alternatywy w postaci tzw. czterodrzwiowych coupe, dużych SUV-ów czy luksusowych liftbacków, jednak to właśnie duże limuzyny są kwintesencją prestiżu. Jak już zaznaczyliśmy w tytule, to właśnie prestiż, komfort i przestronność, a także bogate wyposażenie, stanowią cechy charakterystyczne samochodu dla prezesa lub dyrektora. Na rynku dominują oczywiście niemieckie limuzyny jak Audi, BMW i Mercedes, jednak sporą popularnością cieszą się też alternatywy w postaci Volvo czy Lexusa. Przedstawiamy propozycje samochodów dla dyrektora lub prezesa, które cechują wszystkie wspomniane powyżej cechy. Zapomnieliśmy o jeszcze jednym - samochód dla dyrektora musi być też nowoczesny i prezentować się elegancko.
Poznaj Ranking najlepszych samochodów osobowych do 400 000 zł
Mercedes Klasa E
Mercedes Klasa E 2023 W213 dane techniczne
V generacja Mercedesa Klasy E zadebiutowała na początku 2016 roku i stanowi niejako wstęp do świata "aut dyrektorskich". Odmiana sedan (dedykowana dla dyrektora) otrzymała kod W213, mierzy 4935 mm długości, 1852 mm szerokości oraz 1460 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2939 mm. Bagażnik pomieści 540 litrów. Pod kątem designu samochód nawiązuje do ówczesnej Klasy S W222, przez co wygląda jak jej mniejsza wersja. Dotyczy to odmiany sprzed liftingu, bowiem Mercedes Klasy E po rozległej restylizacji z 2020 roku nabrał już indywidualnego charakteru. Zmieniono przedni pas, który zyskał inne reflektory nawiązujące do nowszych modeli Mercedesa, a także większą atrapę chłodnicy z nowym wykończeniem oraz przemodelowane zderzaki. Z tyłu zaś pojawiły się poziome lampy (niczym w poprzedniku, a więc W212), zachodzące na klapę bagażnika. Trochę nowości pojawiło się też pod maską. Benzynowe jednostki zyskały układ miękkiej hybrydy, pojawiły się też nowe warianty PHEV. W kabinie zastosowano nową kierownicę z panelami dotykowymi, zaktualizowano też systemy bezpieczeństwa i asystentów wsparcia kierowcy. Kokpit tworzą dwa wyświetlacze o przekątnej 12,3 cala każdy, ukryte pod wspólną taflą szkła. Wygląda to elegancko i nowocześnie.

Mercedes Klasa E 2023 W214 dane techniczne
W 2023 roku zadebiutowała nowa Klasa E W214, która to wizualnie nawiązuje do aktualnej Klasy S, zaś jej przód jest charakterystyczny wyłącznie dla tego modelu. Kabina z trzema dużymi wyświetlaczami natomiast nawiązuje do elektrycznego modelu EQE. Samochód oferuje dostęp do mediów społecznościowych, w tym aplikacje Zoom i TikTok, a także mozłiwość przeprowadzenia wideokonferencji. Oferowany jest póki co wyłącznie z 2-litrowymi zelektryfikowanymi jednostkami benzynowymi, wysokoprężnymi i w dwóch wariantach PHEV. Rozwiijają one od 197 do 381 KM.
Mercedes Klasa E 2023 wyposażenie
Z ciekawszego wyposażenia opcjonalnego dostępnego w Klasie E warto wspomnieć o szybach z funkcją termoizolacji, wykończeniu deski rozdzielczej drewnem oraz skórą, elektrycznie regulowanych komfortowych fotelach czy świetnym zestawie audio firmy Burmester.
Mercedes Klasa E 2023 silniki i ceny
Poniżej znajdziecie dane o jednostkach napędowych dostępnych w Klasie E wraz z cennikiem wszystkich wersji:
Rodzaj | Model | Cena brutto (w zł) | Układ cylindrów/pojemność (w cm3) | Moc systemowa (kW [KM]) | Przyspieszenie 0–100 km/h (w sek.) | Zużycie paliwa (średnio) (w l/100 km) | Emisja CO2 (średnio) (w g/km) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Plug-in Hybrid / Benzyna | E 300 e | 288 700 | R4/1 991 | 155+90 [211+122] | 5,8 | 1,5 | 34 |
Plug-in Hybrid / Benzyna | E 300 e 4MATIC | 300 700 | R4/1 991 | 155+90 [211+122] | 5,9 | 1,7 | 39 |
Plug-in Hybrid / Diesel | E 300 de | 300 900 | R4/1 950 | 143+90 [194+122] | 5,9 | 1,2 | 33 |
Plug-in Hybrid / Diesel | E 300 de 4MATIC | 312 900 | R4/1 950 | 143+90 [194+122] | 5,9 | 1,4 | 35 |
Benzyna | E 200 | 241 300 | R4/1 991 | 145+10 [197+14] | 7,4 | 7,1 | 161 |
Benzyna | E 200 4MATIC | 253 300 | R4/1 991 | 145+10 [197+14] | 7,5 | 7,5 | 170 |
Benzyna | E 300 | 271 400 | R4/1 991 | 190+10 [258+14] | 6,2 | 7,2 | 163 |
Benzyna | E 450 4MATIC | 349 400 | R6/2 999 | 270+16 [367+22] | 5,0 | 8,2 | 187 |
Benzyna | Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ | 431 900 | R6/2 999 | 320+16 [435+22] | 4,5 | 9,1 | 208 |
Diesel | E 200 d | 218 300 | R4/1 597 | 118 [160] | 8,8 | 4,9 | 128 |
Diesel | E 220 d | 254 300 | R4/1 993 | 147+15 [200+20] | 7,4 | 4,8 | 127 |
Diesel | E 220 d 4MATIC | 266 300 | R4/1 993 | 147+15 [200+20] | 7,8 | 5,2 | 136 |
Diesel | E 300 d 4MATIC | 287 100 | R4/1 993 | 195+15 [265+20] | 6,3 | 5,8 | 151 |
Diesel | E 400 d 4MATIC | 349 600 | R6/2 925 | 243 [330] | 5,1 | 6,6 | 174 |
Mercedes Klasa E w ofercie Superauto.pl
Mercedes Klasa S
Mercedes Klasa S 2023 dane techniczne
Nie ma chyba lepszej propozycji na samochód dla dyrektora niż Mercedes Klasy S. Aktualne, VII wcielenie słynnej limuzyny (W223) zadebiutowało w 2020 roku i przeszło znaczną metamorfozę w stosunku do poprzednika. Samochód jest dłuższy i szerszy, zyskał nowe proporcje oraz bardziej atrakcyjny design, a jego sylwetka jest smuklejsza. Jednocześnie wciąż wygląda niezwykle elegancko, a chowane w nadwoziu klamki i wielka atrapa chłodnicy tylko dodają mu uroku. Otrzymał też zaawansowaną technologie z możliwością jazdy autonomicznej 3. poziomu. Ponad 50% karoserii wykonano z aluminium, a współczynnik oporu powietrza cd wynosi zaledwie 0,22. Znacznie ciekawiej prezentuje się także kabina, która jest teraz jeszcze bardziej majestatyczna. Deskę rozdzielczą zdobi umieszczony pod kątem wyświetlacz systemu MBUX OLED o przekątnej 12,8 cala. Jest on oczywiście dotykowy, a jego obsługa przypomina pozostałe nowe Mercedesy, w tym Klasę C W206. Wyświetlacz cyfrowych zegarów ma 12,3 cala, funkcję 3D i pozbawiono go daszku. Uwage zwracają także umieszczone wyżej kratki nawiewów, tym razem prostokątne.

Mercedes Klasy S w wersji standardowej mierzy 5179 mm długości, 1954 mm szerokości oraz 1503 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 3106 mm. Bagażnik pomieści 540 litrów. Mercedes Klasy S Long mierzy 5289 mm długości, a jego rozstaw osi liczy 3216 mm. Właśnie ten wariant jest kwintesencją auta dla dyrektora.
Wszystko co musisz wiedzieć na temat historii tego modelu: Mercedes Klasa S- historia prestiżu
Mercedes Klasa S 2023 wyposażenie
Na liście opcji znajdziemy m.in. wyświetlacz head-up z funkcją rozszerzonej rzeczywistości, pakiet Exclusive zawierający skórę Nappa, podsufitkę z microfibry i dodatkowe elementy dekoracyjne, schowek chłodzący, klimatyzację czterostrefową, system audio Burmester czy pakiet "Chauffeur" zawierający przesuwany i składany fotel przedniego pasażera i komfortowe zagłówki. Komfort jazdy zapewnia też seryjne pneumatyczne zawieszenie, zaś opcjonalnie można wybrać także tylną oś skrętną.
Mercedes-Maybach Klasa S 2023 dane techniczne i wyposażenie
Jeśli ktoś zechce jeszcze więcej luksusu, może wybrać topową wersję Mercedes-Maybach Klasy S. Wyróżnia się ona inaczej poprowadzoną linią boczną z rozciągniętymi tylnymi drzwiami, innym wykończeniem grilla i wlotów powietrza na zderzaku, specjalnym dwukolorowym malowaniem, unikalnymi felgami oraz logiem Maybacha na słupku C. Samochód mierzy 5469 mm długości, 1921 mm szerokości oraz 1510 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 3396 mm. Bagażnik pomieści 505 litrów. Z ważniejszych elementów wyposażenia warto wspomnieć o systemie audio Burmester 4D Surround, który współpracuje z systemem aktywnej redukcji szumów (AFGK), zapewniając jeszcze lepsze wyciszenie kabiny Maybacha. Z tyłu znajdziemy luksusowe fotele ze skóry Nappa z poduszkami i wysuwanym podnóżkiem, oddzielone drewnianą konsolą z ładowarką indukcyjną i półkami, a także schowek chłodzący i posrebrzane kieliszki do szampana. Auto może posłużyć też za mobilne biuro dzięki rozkładanym stolikom.
Mercedes Klasa S 2023 silniki i ceny
Model | Cena brutto w zł | Układ cylindrów/pojemność w cm3 | Moc systemowa (silnik spalinowy + elektryczny) w kW [KM] | Przyspieszenie 0–100 km/h w sek. | Zużycie paliwa (średnio) w l/100 km | Emisja CO2 (średnio) w g/km |
---|---|---|---|---|---|---|
Plug-in Hybrid / Benzyna | ||||||
S 450 e | 575 800 | R6/2 999 | 220+110 [299+150] | 5,9 | 0,6 | 14 |
S 450 e (wersja długa) | 595 800 | R6/2 999 | 220+110 [299+150] | 5,9 | 0,6 | 14 |
S 580 e | 606 900 | R6/2 999 | 270+110 [367+150] | 5,2 | 0,6 | 14 |
S 580 e (wersja długa) | 626 900 | R6/2 999 | 270+110 [367+150] | 5,2 | 0,6 | 14 |
S 580 e 4MATIC | 625 400 | R6/2 999 | 270+110 [367+150] | 5,1 | 0,6 | 14 |
S 580 e 4MATIC (wersja długa) | 645 400 | R6/2 999 | 270+110 [367+150] | 5,1 | 0,6 | 14 |
Mercedes-AMG S 63 E Performance | 1 066 000 | V8/3 982 | 450+140 [612+190] | 3,3 | 4,4 | 100 |
Benzyna | ||||||
S 450 4MATIC | 551 500 | R6/2 999 | 280+17 [381+23] | 5,0 | 8,1 | 185 |
S 450 4MATIC (wersja długa) | 571 500 | R6/2 999 | 280+17 [381+23] | 5,0 | 8,2 | 186 |
S 500 4MATIC | 600 500 | R6/2 999 | 330+17 [449+23] | 4,7 | 8,3 | 188 |
S 500 4MATIC (wersja długa) | 620 500 | R6/2 999 | 330+17 [449+23] | 4,7 | 8,3 | 189 |
S 580 4MATIC | 633 000 | V8/3 982 | 370+15 [503+20] | 4,4 | 10,0 | 227 |
S 580 4MATIC (wersja długa) | 653 000 | V8/3 982 | 370+15 [503+20] | 4,4 | 10,0 | 227 |
Diesel | ||||||
S 350 d | 509 800 | R6/2 989 | 230+17 [313+23] | 5,6 | 5,9 | 154 |
S 350 d (wersja długa) | 529 800 | R6/2 989 | 230+17 [313+23] | 5,6 | 5,9 | 155 |
S 350 d 4MATIC | 528 300 | R6/2 989 | 230+17 [313+23] | 5,5 | 6,1 | 160 |
S 350 d 4MATIC (wersja długa) | 548 300 | R6/2 989 | 230+17 [313+23] | 5,5 | 6,1 | 161 |
S 450 d 4MATIC | 566 900 | R6/2 989 | 270+17 [367+23] | 5,5 | 6,2 | 164 |
S 450 d 4MATIC (wersja długa) | 586 900 | R6/2 989 | 270+17 [367+23] | 5,0 | 6,2 | 164 |
Mercedes-Maybach S 580 e 4MATIC kosztuje od 936 600 zł, zaś w wersji 580 4MATIC 917 300 zł. Odmianę Maybach wyróżnia także obecność jednostki V12 biturbo o pojemności 6 litrów, oferującej 612 KM oraz 900 Nm. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 s i kosztuje od 1 175 600 zł (Mercedes-Maybach S 680 4MATIC).
Mercedes Klasa S w ofercie Superauto.pl
BMW serii 5
BMW serii 5 2023 G30 dane techniczne
Alternatywą dla Mercedesa Klasy E jest BMW serii 5, które to jest bardziej nastawione na przyjemność z prowadzenia, jednak nie odbywa się to kosztem komfortu jazdy. VII generacja BMW serii 5 również zadebiutowała w 2016 roku i nosi oznaczenie G30. Korzysta z modułowej platformy Clar rodem z serii 7 G11. W 2020 roku przeprowadzono facelifting, w ramach którego zmieniono przedni (nowe reflektory) i tylny pas (nowe lampy) oraz odświeżono wnętrze. Samochód mierzy 4963 mm długości,1868 mm szerokości oraz 1479 mm wysokości. Bagażnik pomieści 530 litrów. Z ciekawych elementów wyposażenia warto wspomnieć o cyfrowym kluczyku, elektrycznie sterowanej klapie bagażnika czy reflektorach laserowych.

BMW serii 5 G30 silniki i ceny
Model | Układ cylindrów/pojemność | Moc (kW [KM]) | Emisja CO2 (g/km) | Zużycie paliwa (średnio) (l/100 km) | Cena (zł) |
---|---|---|---|---|---|
520i Automatyczna | R4 / 1998 | 135 (184) | 142 | 6,2 | 238 500 |
530i Automatyczna | R4 / 1998 | 180 (245) | 145 | 6,4 | 257 500 |
530i xDrive Automatyczna | R4 / 1998 | 180 (245) | 155 | 6,9 | 269 500 |
540i Automatyczna | R6 / 2998 | 245 (333) | 162 | 7,1 | 310 000 |
540i xDrive Automatyczna | R6 / 2998 | 245 (333) | 172 | 7,6 | 322 000 |
M550i xDrive Automatyczna | V8 / 4395 | 390 (530) | 235 | 10,3 | 458 500 |
518d Automatyczna | R4 / 1995 | 110 (150) | 126 | 4,8 | 223 500 |
520d Automatyczna | R4 / 1995 | 140 (190) | 126 | 4,8 | 246 500 |
520d xDrive Automatyczna | R4 / 1995 | 140 (190) | 133 | 5,1 | 258 500 |
530d Automatyczna | R6 / 2993 | 210 (286) | 135 | 5,2 | 307 500 |
530d xDrive Automatyczna | R6 / 2993 | 210 (286) | 143 | 5,5 | 319 500 |
540d xDrive Automatyczna | R6 / 2993 | 250 (340) | 147 | 5,6 | 333 000 |
530e Automatyczna | R4 / 1998 + elektryczny | 215 (292) | 31 | 1,4 | 268 000 |
530e xDrive Automatyczna | R4 / 1998 + elektryczny | 215 (292) | 37 | 1,6 | 280 000 |
545e xDrive Automatyczna | R6 / 2998 + elektryczny | 290 (394) | 39 | 1,7 | 346 500 |
M5 Automatyczna | V8 / 4395 | 441 (600) | 254 | 11,1 | 618 500 |
M5 Competition Automatyczna | V8 / 4395 | 460 (625) | 254 | 11,1 | 661 600 |
BMW serii 5 2023 G60 dane techniczne
W 2023 roku zadebiutowała nowa, VIII generacja BMW serii 5 oznaczona kodem G60. Co ciekawe, BMW postawiło na ewolucję designu i pozostało przy standardowym grillu (opcjonalnie może być podświetlany) zamiast kontrowersyjnego dużego grilla flagowych modeli XM, X7 oraz serii 7. Oczywiście zmiany są i widać je gołym okiem. Reflektory są teraz bardziej strzeliste i mają inny kształt świateł LED do jazdy dziennej (odwrócona litera L w pionie), zupełnie inaczej wyglądają tylne lampy, które są smuklejsze i bardziej rozciągnięte. Sylwetka stała się bardziej dynamiczna i opływowa, wyróżnia się także zlicowanymi z nadwoziem klamkami drzwi. Współczynnik oporu powietrza wynosi 0,23.

W kabinie natomiast ubyło przycisków na rzecz wyświetlaczy i dotykowych paneli. Pojawił się nowy system iDrive 8.5, a także inny układ deski rozdzielczej z rozbudowanym oświetleniem ambiente oraz dwoma zakrzywionymi wyświetlaczami pod wspólną taflą szkłą. Ten od zegarów ma 12,3, zaś od systemu iDrive 14,9 cala przekątnej. Zastosowano też nową kierownicę ze spłaszczoną dolną częścią. Co ciekawe, nowa seria 5 to także pierwszy model marki oferujący w pełni wegańskie wnętrze. BMW serii 5 G60 mierzy 5060 mm długości, 1900 mm szerokości oraz 1515 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2995 mm (największy w segmencie). Bagażnik pomieści 520 litrów.
BMW serii 5 2023 G60 wyposażenie
Z ciekawych elementów wyposażenia warto wspomnieć o funkcji streamingu wideo, panelu interakcji, innowacyjnej platformie do gier AirConsole, aktywnej wentylacji foteli przednich, 4-strefowej klimatyzacji czy zestawie audio HiFi Harman Kardon.
BMW serii 5 2023 G60 silniki i ceny
BMW serii 5 G60 korzysta ze zelektryfikowanych jednostek benzynowych i wysokoprężnych o pojemności 2 l, ma też wersję elektryczną i5 (po raz pierwszy w historii). Bazowa odmiana benzynowa 520i sDrive rozwija 208 KM przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s. 520d sDrive rozwija 197 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,3 s. Występuje także z napędem na obie osie xDrive. Póki co gamę wieńczy wariant elektryczny i5 z bateriami o pojemności 81,2 kWh netto. W słabszej wersji eDrive40 rozwija 340 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6 s i oferuje od 499 do 576 km zasięgu w trybie mieszanym. W mocniejszej M60 xDrive rozwija już 601 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 s i oferuje od 457 do 515 km zasięgu. BMW 520i kosztuje od 255 000 zł, 520d 270 000 zł, 520d xDrive 285 000 zł, zaś i5 w wersji eDrive40 startuje od 345 000 zł, natomiast topowe i5 M60 xDrive od 500 000 zł.
Marzysz o sportowym, luksusowym BMW? Test: BMW 545e xDrive - 400 KM w luksusowej limuzynie
BMW serii 5 w ofercie Superauto.pl
BMW serii 7
BMW serii 7 2023 dane techniczne
Alternatywą dla Klasy S jest jej odwieczny rywal w postaci BMW serii 7. W 2022 roku doczekało się ono zupełnie nowej generacji (G70), która obrała dość kontrowersyjny styl z ogromnym grillem i dwuczęściowymi reflektorami niczym w SUV-ie XM. Samochód znacząco urósł w porównaniu do poprzednika (o 13 cm) i mierzy teraz 5391 mm długości, 1950 mm szerokości oraz 1544 mm szerokości. Rozstaw osi liczy 3215 mm. W przeciwieństwie do poprzednika BMW serii 7 nie jest już oferowane w wersji Long, stąd też takie a nie inne gabaryty nadwozia. Samochód wygląda nowocześnie, tylna część nadwozia wyróżnia się smukłymi lampami. W kabinie znajdziemy nową generacją systemu iDrive z dwoma zakrzywionymi wyświetlaczami pod wspólną taflą szkła. Jeden z nich ma 12,3 cala przekątnej, a drugi obsługuje system iDrive i ma 14,9 cala. Auto wyróżnia także rozbudowane oświetlenie ambiente z BMW Interaction Bar, czyli interaktywnym paskiem zapewniającym haptyczną interakcję z kierowcą i pasażerem.

Rozważasz zakup tego modelu? Dowiedz się więcej: Test Superauto.pl: TEST: BMW Seria 7 3.0 R6 740d 299 KM. Przyprawia o zawrót głowy!
BMW serii 7 2023 wyposażenie
Z ciekawszych elementów wyposażenia warto wspomnieć o systemie autonomicznej jazdy poziomu 3 pozwalającym na samochodzielne poruszanie się pojazdu i zmianę pasa ruchu, wielkim wyświetlaczu panoramicznym BMW Theatre Screen o przekątnej aż 31,3 cala i rozdzielczości 8K, przeznaczonym dla pasażerów drugiego rzędu czy pakiecie Executive zawierającym m.in. aktywną wentylację foteli tylnych, masaż foteli tylnych czy konsolę środkową Business Executive Lounge.
BMW serii 7 2023 silniki
BMW serii 7 występuje z silnikiem wysokoprężnymi, napędami hybrydowymi plug-in oraz jako elektryczne i7. Bazowy wariant 740d xDrive korzysta z 3-litrowego diesla R6 o mocy 299 KM i momencie obrotowym 670 Nm przyspieszającego od 0 do 100 km/h w 5,8 s. Słabsza z odmian hybrydowych 750e xDrive korzysta z 3-litrowej jednostki R6 i łącznie rozwija 489 KM i 700 Nm. Baterie mają 17,6 kWh, a zasięg na prądzie wynosi od 76 do 80 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,8 s. Mocniejszy wariant M760e xDrive generuje 571 KM i 800 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 s i przejedzie na prądzie od 71 do 78 km. Elektryczne i7 eDrive50 rozwija 455 KM oraz 650 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,5 s i oferuje zasięg od 575 do 611 km. Baterie mają 101,7 kWh pojemności netto. Mocniejszy wariant xDrive60 rozwija już 544 KM i 745 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s, a jego zasięg wynosi od 591 do 625 km. Topowa odmiana i7 M70 xDrive oferuje już 659 KM i 1015 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 s i oferuje od 490 do 559 km zasięgu.
BMW serii 7 2023 ceny
BMW serii 7 w bazowej wersji 740d kosztuje 535 000 zł, hybrydowe 750e xDrive wyceniono na 630 000 zł, M760e xDrive na 720 500 zł, natomiast elektryczne i7 eDrive50 kosztuje od 540 000 zł, xDrive60 od 650 000 zł, zaś topowe M70 xDrive od 820 000 zł.
BMW serii 7 w ofercie Superauto.pl
Audi A6
Audi A6 2023 dane techniczne
Przechodzimy do kolejnej marki z tzw. wielkiej niemieckiej trójki, a więc do Audi. W Audi dostaniemy kultowy napęd quattro. Alternatywą dla BMW serii 5 i Mercedesa Klasy E jest Audi A6. V generacja oznaczona kodem C8 zadebiutowała w 2018 roku. Jest ona dopiero trzecim modelem, po A7 i A8, reprezentującym nowy design marki. A6 zachowało ogólne proporcje poprzednika mimo większych wymiarów. Auto poznamy po charakterystycznym dużym grillu Single Frame czy znanej od lat ponadczasowej, prostej i eleganckiej sylwetce typowego sedana. Samochód mierzy 4939 mm długości, 1886 mm szerokości oraz 1457 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2924 mm. Bagażnik liczy 530 litrów pojemności. W kabinie znajdziemy minimalistyczny kokpit z trzema wyświetlaczami, z których jeden obsługuje zegary, drugi system MMI Infotainment, zaś trzeci umieszczony poniżej służy m.in. do obsługi klimatyzacji. W maju 2023 r. przeprowadzono delikatny lifting, zmieniając grill i zderzak, a wirtualne zegary stały się standardem.

Audi A6 2023 wyposażenie
Do wartych uwagi opcji należą 4-strefowa klimatyzacja automatyczna, ogrzewanie i wentylacja postojowa, reflektory Matrix LED, zestaw audio Bang&Olufsen, elektryczne domykanie drzwi czy asystent jazdy nocnej.
Audi A6 2023 silniki
W gamie Audi A6 znajdziemy wyłącznie turbodoładowane jednostki benzynowe i wysokoprężne, a także odmiany hybrydowe plug-in. Większość wersji korzysta z 7-stopniowej skrzyni S-Tronic, zaś topowe warianty 50 TDI oraz S6 TDI z 8-stopniowej Tiptronic. Bazowa odmiana benzynowa 45 TFSI ma 2 l, rozwija 265 KM i 400 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,7 s (z napędem quattro 6 s) i ma napęd na przednią oś). Mocniejszy wariant 55 TFSI korzysta z 3-litrowej jednostki V6, wytwarza 340 KM oraz 500 Nm i przyspiesza w 5,1 s. Bazowy diesel w wersji 35 TDI ma 2 litry pojemności, generuje 163 KM oraz 370 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,3 s. Jego mocniejszy wariant 40 TDI wytwarza 204 KM i 400 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,1 s. Następnie jest wspomniany już 50 TDI quattro z 3-litrowym V6 o mocy 286 KM i maksymalnym momencie obrotowym 620 Nm. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,4 s. Topowy wariant S6 TDI generuje 344 KM i 700 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5 s.
Odmiany hybrydowe plug-in korzystają z 2-litrowej jednostki benzynowej i napędu quattro. Słabsza 50 TFSI e oferuje 299 KM i 450 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 s i przejedzie na prądzie do 73 km (baterie 17,9 kWh). Mocniejsza 55 TFSI e generuje 367 KM oraz 500 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,6 s i pokona na prądzie do 68 km.
Audi A6 2023 ceny
Audi A6 45 TFSI S Tronic kosztuje od 258 900 zł. Dopłata do napędu quattro wynosi 12 200 zł. Odmiana 55 TFSI quattro S Tronic wyceniona została na 346 900 zł, wariant 35 TDI S Tronic to koszt 228 600 zł, 40 TDI S Tronic 242 400 zł, zaś 50 TDI quattro Tiptronic od 340 400 zł. Topowy wariant S6 TDI kosztuje od 418 300 zł, odmiana hybrydowa 50 TFSI e od 282 200 zł, natomiast 55 TFSI e od 315 300 zł.
Audi A6 w ofercie Superauto.pl
Audi A8
Audi A8 2023 dane techniczne
Pora na głównego rywala Klasy S i serii 7. Chodzi tu oczywiście o Audi A8. Jego IV generacja znana pod kodem D5 zadebiutowała w 2017 roku i wprowadziła nowy design do gamy niemieckiej marki. Samochód jest większy i lżejsy od poprzednika, wygląda też nowocześniej, jednocześnie wciąż zachował jego ogólne proporcje i typową dla Audi elegancją sylwetkę. Nie zabrakło oczywiście słynnego grilla Single Frame. Warto dodać, że Audi A8 D5 to jeden z pierwszych samochodów na świecie stworzonych z myślą o możliwości jazdy autonomicznej. W 2021 roku przeprowadzono lifting, w ramach którego przemodelowano grill i zderzaki, zmieniono też wzór tylnych lamp OLED. A8 było pierwszym modelem z w pełni dotykową obsługą kokpitu, składającego się z 3 ekranów niczym w opisywanym powyżej A6. Audi A8 w standardowej odmianie mierzy 5172 mm długości, 1473 mm wysokości oraz 1945 mm szerokości, zaś rozstaw osl liczy 2998 mm. Odmiana Long mierzy 5302 mm długości, a rozstaw osi liczy 3128 mm. Bagażnik liczy 505 litrów pojemności.

Audi A8 2023 wyposażenie
Z ciekawszych opcji warto wspomnieć o wentylacji i masażu dla przednich i tylnych foteli, komfortowych zagłówkach dla siedzących z tyłu pasażerów, elektrycznie otwieranej i zamykanej pokrywie bagażnika, zestawie audio Bang&Olufsen 3D, lodówce z dodatkową półką barową czy pakiecie pojedynczych foteli w drugim rzędzie.
Audi A8 2023 silniki
Audi A8 korzysta z silników benzynowych i wysokoprężnych oraz napędu hybrydowego. Każda wersja ma w standardzie napęd quattro oraz 8-biegową skrzynię Tiptronic. Bazowy wariant 55 TFSI korzysta z doładowanej jednostki benzynowej 3.0 V6 i oferuje 340 KM oraz 500 Nm. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,6 s. Mocniejszy wariant 60 TFSI korzysta z jednostki V8 biturbo o pojemności 4 litrów, rozwijającej 460 KM i 660 Nm. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 s. Topowe S8 również ma jednostkę 4.0 V8, jednak generuje 571 KM oraz 600 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 s. Odmiana wysokoprężna 50 TDI korzysta z 3-litrowego V6 oferującego 286 KM oraz 600 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s. Wariant hybrydowy 60 TFSI e korzysta z 3-litrowej jednostki benzynowej i oferuje łącznie 462 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 s, a zasięg na prądzie wynosi do 60 km.
Chcesz wiedzieć więcej? Zobacz, jak model A8 poradził sobie podczas testów: TEST: Audi A8 L 60 TFSI 4.0 V8 460 KM. Jak cichy pokój refleksji
Audi A8 2023 ceny
Bazowe A8 50 TDI quattro startuje z pułapu 455 600 zł, 55 TFSI od 498 400 zł, zaś 60 TFSI wymaga wydania 552 900 zł. Hybrydowe Audi A8 60 TFSI e kosztuje od 522 200 zł, zaś topowe S8 od 648 100 zł. A8 L startuje od 475 800 zł.
Audi A8 w ofercie Superauto.pl
Lexus ES
Lexus ES 2023 dane techniczne
Pora na alternatywy dla niemieckiej trójki. Zaczniemy od znanej i cieszącej się w Polsce coraz większą popularnością japońskiej marki, a więc Lexusa. Lexus ES stanowi rywala Audi A6, BMW serii 5 i Mercedesa Klasy E. Po raz pierwszy trafił on również na rynek europejski, zastępując GS-a. Niektórzy zarzucają mu zbyt duże pokrewieństwo z Toyotą Camry, z którą zresztą dzieli platformę TNGA-K i układ hybrydowy. Ponadto w przeciwieństwie do swojego poprzednika w Europie, a więc tylnonapędowego modelu GS, Lexus ES jest autem przednionapędowym. Tym, co wyróżnia Lexusa na tle rywali, jest odważna stylistyka zapoczątkowana w 2017 roku przez flagowe modele LS i LC. Charakteryzują go odważne, dynamiczne kształty, liczne przetłoczenia i typowy dla marki spory grill w kształcie klepsydry.

W 2023 roku przeprowadzono facelifting, w ramach którego wprowadzono nowy system multimedialny z 12,3-calowym dotykowym ekranem znany z SUV-a RX, co spowodowało przeprojektowanie całego kokpitu. Koło daszka nad cyfrowymi zegarami znalazły się dwa pokrętła do obsługi komputera pokładowego, co także wyróżnia nowe Lexusy. Lexus ES mierzy 4975 mm długości, 1865 mm szerokości oraz 1445 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2870 mm. Bagażnik jest mniejszy niż u rywal i liczy 454 litry, jednak jest to efekt zastosowania napędu hybrydowego (warto jednak dodać, że to wciąż większa wartość niż oferują niemieckie limuzyny w wersjach PHEV).
Lexus ES 2023 wyposażenie
Z ciekawszych elementów wyposażenia mamy tylny podłokietnik z panelem sterowania trójstrefową klimatyzacją oraz podgrzewaniem tylnej kanapy (seryjny w topowej wersji Omotenashi), roletę przeciwsłoneczną na tylnej szybie czy elektryczną regulację kolumny kierowniczej.
Lexus ES 2023 silnik
Lexus ES nie oferuje tak szerokiej gamy silnikowej jak rywale, gdyż jedyny napęd, jaki w nim uświadczymy, pochodzi z Toyoty Camry. Dostaniemy za to niezawodny i oszczędny układ hybrydowy oparty na 2.5-litrowej wolnossącej jednostce R4 o mocy 178 KM i 88-konnym silniku elektrycznym. Łączna moc układu wynosi 218 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,9 s, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem przekładni planetarnej eCVT.
Lexus ES 2023 ceny
Lexus ES 300h w topowej wersji Elegance kosztuje 255 000 zł, Business Edition 270 000 zł, F-Sport Design 282 000 zł, zaś F Sport Edition 307 000 zł. Tyle samo kosztuje wariant Prestige, zaś topowy Omotenashi to koszt rzędu 330 000 zł. Jest to kolejna różnica w porównaniu do niemieckich rywali, którzy to nie są tak bogato wyposażeni w standardzie i nie oferują tylu wersji wyposażenia.
Lexus LS
Lexus LS 2023 dane techniczne
Pora na uznanego rywala Mercedesa Klasy S, BMW serii 7 i Audi A8. Lexus LS w swoim najnowszym V wcieleniu przyniósł sporo zmian, stanowiąc niejako rewolucję. Zadebiutował w 2017 roku i zastąpił oferowanego od 2006 r. poprzednika. Samochód oparto na nowej platformie GA-L rodem z flagowego coupe LC. Jednocześnie Lexus LS w obecnym wydaniu po raz pierwszy w historii porzucił silnik V8 na rzecz jednostki V6. Wizualnie również sporo się zmieniło - postawiono na krzykliwe i odważne kształty, liczne krzywizny i przetłoczenia, a przód zdobi duży grill w kształcie klepsydry. W 2020 roku przeprowadzono facelifting, w ramach którego przeprojektowano konsolę centralną i przednie lampy. Pod koniec 2022 roku wprowadzono nowy system multimedialny Lexus Link Pro z 12,3-calowym dotykowym ekranem rodem z RX-a. Lexus LS nie występuje już w odmianie Long, stąd też już zwykła wersja musiała urosnąć. Lexus LS mierzy 5235 mm długości (więcej niż poprzednik w wersji Long), 1900 mm szerokości oraz 1450 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 3125 mm. Bagażnik pomieści 430 litrów, a więc mniej niż u rywali, jednak pamiętajmy, że mamy tu do czynienia z napędem hybrydowym.

Lexus LS 2023 wyposażenie
Z ciekawszych elementów wyposażenia warto wspomnieć o tapicerce ze skóry L-anilinowej lub półanilinowej, zamszowej podsufitce, systemie audio Mark Levinson z aż 23 głośnikami, odchylanym tylnym fotelu z wysuwanym podnóżkiem i masażem czy systemie rozrywkowym dla pasażerów drugiego rzędu z 11,6-calowymi wyświetlaczami.
Lexus LS 2023 silnik
Jedynym dostępnym w gamie Lexusa układem napędowym jest wariant hybrydowy 500h oparty na wolnossącej jednostce benzynowej V6 o pojemności 3.5 litra rozwijającej 299 KM oraz 132-konnym silniku elektrycznym. Łączna moc układu wynosi 359 KM, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,5 s, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Napęd Lexusa LSa wyróżnia się obecnością zarówno przekładni planetarnej eCVT jak i klasycznego czterobiegowego automatu, który ma na celu ograniczenie typowego dla przekładni eCVT wycia. Napęd trafia na obie osie.
Porsche Panamera
Porsche Panamera 2023 dane techniczne
Powracamy na chwilę do Niemiec, gdzie dostępna jest jeszcze jedna alternatywa w postaci Porsche Panamery. Jest to najbardziej sportowa z prezentowanych w zestawieniu propozycji, jednocześnie co najmniej równie prestiżowa co Klasa S. Porsche Panamera oferuje najlepsze osiągi i najlepsze doznania z jazdy. W odróżnieniu do rywali jest ona jednak liftbackiem. Drugie wcielenie Panamery zadebiutowało w 2016 roku i opracowano je od podstaw. W porównaniu do poprzednika auto delikatnie urosło, jednak zyskało lepsze proporcje i bardziej atrakcyjny design, zwłaszcza pasa tylnego z wąskimi lampami połączonymi blendą, który jest znacznie zgrabniejszy od przysadzistego tyłu poprzednika. Ponownie Porsche postawiło na obłe kształty. W 2020 roku przeprowadzono facelifting, odświeżając przedni pas, gamę silnikową oraz wnętrze.

W kabinie również mamy typowe Porsche, a więc nowoczesny i zorientowany na kierowcę kokpit z ponad 12-calowym dotykowym ekranem systemu infotainment oraz charakterystycznymi dla Porsche zegarami z obrotomierzem pośrodku. Projekt kabiny przypomina elektrycznego Taycana. Porsche Panamera mierzy 5049 mm długości, 1937 mm szerokości oraz 1423 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2950 mm. W ofercie jest też przedłużona odmiana Executive mierząca 5199 mm długości, a jej rozstaw osi to 3100 mm. Bagażnik pomieści od 495 do 1304 litrów po złożeniu oparć drugiego rzędu, co w połączeniu z jego ustawnymi kształtami czyni z Panamery najbardziej funkcjonalny model segmentu F.
Porsche Panamera 2023 wyposażenie
Z ciekawszych elementów wyposażenia opcjonalnego warto wspomnieć o systemie audio Burmester 3D Surround, sportowych fotelach z 18-kierunkową elektryczną regulacją lub komfortowych z 14-kierunkową, indywidualnych komfortowych fotelach drugiego rzędu z 8-kierunkową regulacją elektryczną i pakietem pamięci ustawień, funkcji HomeLink (zdalne, programowalne otwieranie bramy garażowej), czterostrefowej klimatyzacji, funkcji "miękkiego" domykania drzwi czy poprawiającym prowadzenie i osiągi adaptacyjnym zawieszeniu pneumatycznym oraz pakiecie Sport Chrono. Oczywiście Porsche oferuje też bardzo duże możliwości personalizacji samochodu.
Porsche Panamera 2023 silniki
Porsche Panamera korzysta z turbodoładowanych jednostek benzynowych oraz układów hybrydowych. Bazowy wariant Panamera ma podwójnie doładowaną jednostkę V6 o pojemności 2.9 litra (rodem z Audi RS5) rozwijającą 330 KM oraz 450 Nm. Napęd trafia na tylne koła za pośrednictwem 8-stopniowej dwusprzęgłowej przekładni PDK. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,6 s, a prędkość maksymalna to 270 km/h. Panamera 4, a więc z napędem AWD przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,3 s. Mocniejszy wariant 4S z napędem AWD rozwija już 440 KM oraz 550 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 s i rozpędza się do 295 km/h. Panamera GTS ma już podwójnie doładowaną jednostkę V8 o pojemności 4 litrów (znana m.in. z Audi RS6) generującą 480 KM oraz 620 Nm. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 s i rozpędza się do 300 km/h. Ofertę spalinowych wersji wieńczy Turbo S wytwarzające 630 KM oraz 820 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,1 s, a prędkość maksymalna to 315 km/h.
Do wyboru są aż trzy odmiany hybrydowe. Bazowa 4 E-Hybrid korzysta z 2.9-litrowej jednostki V6 i rozwija łącznie 462 KM oraz 700 Nm. Baterie mają 14,3 kWh netto, a zasięg na prądzie wynosi od 49 do 54 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,4 s, a prędkość maksymalna to 280 km/h. Odmiana 4S E-Hybrid rozwija 562 KM oraz 750 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 s i rozpędza się do 298 km/h. Zasięg na prądzie wynosi od 46 do 53 km. Ofertę wieńczy wariant Turbo S E-Hybrid korzystająca już z jednostki 4.0 V8 i łącznie oferuje ona aż 700 KM oraz 870 Nm. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,2 s i rozpędza się do 315 km/h. Zasięg na prądzie wynosi od 48 do 50 km.
Zastanawiasz się czy silnik hybrydowy w porsche to rozsądny wybór? Dowiedz się, jak poradził sobie w naszym teście: TEST: Porsche Panamera 4 E-Hybrid. Pomarańczowa i nieskromna.
Porsche Panamera 2023 ceny
Bazowe Porsche Panamera kosztuje od 452 000 zł. Dopłata do napędu AWD wynosi 19 000 zł. Panamera 4 E-Hybrid kosztuje 500 000 zł, wariant 4S 570 000 zł, 4S E-Hybrid 579 000 zł, natomiast GTS 672 000 zł. Topowa Panamera Turbo S to koszt 934 000 zł, zaś Turbo S E-Hybrid 961 000 zł. Odmiana Executive wymaga 43 000 zł dopłaty.
Porsche Panamera w ofercie Superauto.pl
Volvo S90
Volvo S90 2023 dane techniczne
Listę samochodów dla dyrektora wieńczy Volvo S90. Ta dość ciekawa alternatywa dla BMW serii 5, Audi A6 i Mercedesa Klasy E wyróżnia się wysokiej jakości materiałami oraz przestronną kabiną, a także wysokim poziomem bezpieczeństwa. Volvo S90 w aktualnym wcieleniu zadebiutowało w 2016 roku jako flagowy model marki i następca S80. Samochód powstał na platformie SPA, którą dzieli z SUV-em XC90, podobnie jak stylistykę i gamę jednostek napędowych. Charakterystyczny przód z dużym grillem i reflektorami LED ze światłami do jazdy dziennej w kształcie litery T (symbolizuje młot Thora) stały się wyróżnikiem wszystkich aut tej marki, począwszy od XC90. Samochód wygląda nowocześniej, ma sylwetkę klasycznego eleganckiego sedana i jest znacznie większy od poprzednika. Tylne lampy mają kształt litery C. W kabinie dominuje 9-calowy pionowy ekran systemu infotainment, który zastąpił większość fizycznych przełączników. Drugi wyświetlacz znalazł się przed kierowcą.

W 2020 roku Volvo S90 przeszło delikatny facelifting, w ramach którego odświeżono przednie lampy, grill i zderzak, a także wprowadzono jednostki napędowe z układem mild hybrid. Volvo S90 mierzy 4969 mm długości, 1879 mm szerokości oraz 1440 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2941 mm, co zapewnia sporo miejsca na nogi w drugim rzędzie (aż 911 mm). Bagażnik jest jednak mniejszy niż u konkurencji i oferuje 461 litrów pojemności.
Volvo S90 2023 wyposażenie
Z ciekawszych elementów wyposażenia opcjonalnego warto wspomnieć o systemie audio Bowers&Wilkins (już w standardzie dostaniemy natomiast audio Harman Kardon), aktywnym zawieszeniu z tylnym zawieszeniem pneumatycznym czy specjalnej poduszce pod szyję pokrytej wełnianą tkaniną.
Volvo S90 2023 silniki
Volvo S90 występuje z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, a także w odmianie hybrydowej plug-in. Każdy wariant poza PHEV posiada układ mild hybrid z 14-konnym silnikiem elektrycznym. Wszystkie silniki mają 4 cylindry i 2 litry pojemności. W każdej odmianie mamy automatyczną 8-stopniową przekładnię Geartronic, a prędkość maksymalną ograniczono do 180 km/h. Bazowy wariant benzynowy B4 rozwija 197 KM oraz 300 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s. Napęd trafia na przednie koła. Mocniejszy wariant B5 rozwija 250 KM oraz 350 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 s. Odmiana wysokoprężna B5 AWD rozwija 235 KM oraz 480 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7 sekund. Gamę wieńczy odmiana hybrydowa PHEV T8 Recharge eAWD o mocy 455 KM i maksymalnym momencie obrotowym 709 Nm. Zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,7 s i zasięg na prądzie do 89 km (baterie mają 14,9 kWh pojemności netto).
Volvo S90 2023 ceny
Bazowe Volvo S90 B4 FWD w odmianie Plus kosztuje od 270 900 zł. Bogatsza odmiana Ultimate występuje w odmianie B5 FWD i kosztuje 298 900 zł, zaś B5 AWD Ultimate wyceniono na 308 900 zł (diesel). Topowe S90 T8 Recharge eAWD kosztuje od 323 900 zł.