TEST: MG HS PHEV Exclusive - najlepsza chińska hybryda?
MG HS w wersji PHEV udowadnia, że chińscy producenci potrafią zaprojektować oszczędne i komfortowe na co dzień auto hybrydowe. Czy jednak zasługuje na miano najlepszej chińskiej hybrydy?

Z testu dowiesz się o:
Chińskie marki zdobyły już ponad 6% udziału w rynku nowych samochodów w Polsce. Na czele stawki znajduje się MG, które w pierwszym półroczu 2025 roku znalazło 7644 klientów – to aż 105,6% więcej niż rok wcześniej, co daje marce 14. miejsce w krajowym rankingu popularności. Najczęściej wybieranym modelem jest SUV klasy średniej – MG HS, który odpowiada za ponad połowę rejestracji aut tej marki w Polsce i plasuje się w TOP20 najczęściej kupowanych nowych samochodów w ogóle. Miałem już okazję przetestować jego wersję spalinową i nie dziwi mnie jego sukces. Teraz producent poszerzył ofertę o wersje hybrydowe, w tym flagową odmianę Plug-in Hybrid. Po osobistym teście mogę śmiało powiedzieć, że to propozycja warta uwagi. Potwierdzają to dane – tylko w I półroczu 2025 po PHEV-a sięgnęło 448 klientów, co pozwoliło mu znaleźć się wśród 10 najchętniej wybieranych hybryd plug-in na polskim rynku.
Punktem odniesienia będzie Jaecoo 7 Super Hybrid
Na wstępie zaznaczę, że nie mam póki co dużego punktu odniesienia jeśli chodzi o chińskie hybrydy. Testowałem już miejskie MG3 Hybrid+ i kompaktowe MG ZS Hybrid+, jednak były to klasyczne hybrydy. Z kolei jedyną jak dotąd sprawdzaną hybrydą plug-in rodem z Chin było Jaecoo 7 Super Hybrid, a zatem określenie MG HSa PHEV najlepszą chińską hybrydą odnosi się do tych, które testowałem i za parę miesięcy, np. po teście Omody 9 Super Hybrid, może się to zmienić. Zapewne nie raz odniosę się jeszcze w teście do Jaecoo 7 Super Hybrid z racji na konkurencyjność modelu i fakt, że jego test odbył się krótko przed MG.
Przekonaj się jak wypadło Jaecoo 7 Super Hybrid w teście: Jaeco 7 Super Hybrid Exclusive test na Superauto.pl
Z zewnątrz zmieniono tylko kilka detali
Nie ma potrzeby rozwodzić się nad stylistyką MG, ponieważ pod względem wyglądu model ten niemal nie odbiega od wersji spalinowej. Nadal mamy do czynienia z eleganckim i nowoczesnym SUV-em o smukłej sylwetce i harmonijnych proporcjach. Muszę przyznać, że czerwony lakier „Diamond Red” metallic w testowanym egzemplarzu robi znacznie lepsze wrażenie niż czarny „Pebble Black” znany z odmiany spalinowej. Jedynym elementem zaburzającym prezencję są poszerzone progi, będące głównym wyróżnikiem wizualnym wersji PHEV. Mam jednak wrażenie, że ich obecność wynika z potrzeby ochrony baterii przed uszkodzeniami mechanicznymi. Na lewym tylnym błotniku znajduje się klapka ukrywająca port ładowania, a listę różnic zamyka emblemat EHS PHEV umieszczony na pokrywie bagażnika.

MG HS PHEV 2025 - wymiary i pojemność bagażnika
Wersja Plug-in hybrid modelu MG HS jest o 15 mm dłuższa niż jej spalinowy odpowiednik, osiągając długość 4,67 m. Pozostałe wymiary, w tym rozstaw osi wynoszący 2765 mm, pozostały praktycznie bez zmian. Co ciekawe, pojemność bagażnika również pozostała identyczna i wynosi 507 litrów przy standardowej konfiguracji. Po złożeniu oparć różnice już się jednak pojawiają – hybryda oferuje 1291 l wobec 1484 l w wersji benzynowej. Mimo to, ponad 500 litrów w aucie typu plug-in to nadal bardzo dobry wynik, tym bardziej że przestrzeń bagażowa jest ustawna i starannie wykończona. Ładowność, podobnie jak w wersji spalinowej, wynosi 475 kg. Najbardziej zauważalną różnicą na niekorzyść wariantu PHEV jest jednak prześwit – zredukowany do 147 mm w porównaniu do 182 mm w klasycznym MG HS. Teoretycznie Jaecoo 7 Super Hybrid o długości 4,5 m oferuje podobny bagażnik (500–1265 l), ale w praktyce przestrzeń ładunkowa MG sprawia wrażenie większej.

Wnętrze praktycznie bez zmian
W kabinie różnice względem wersji spalinowej są minimalne. Ograniczają się głównie do informacji o zasięgu elektrycznym wyświetlanych na 12,3-calowym ekranie cyfrowych zegarów oraz kilku funkcji związanych z napędem hybrydowym, dostępnych w menu systemu multimedialnego. Co istotne – brakuje fizycznych przycisków do obsługi trybów pracy układu hybrydowego, co może być mało wygodne. Wszystkim zarządzamy poprzez ekran dotykowy, który – podobnie jak w wersji benzynowej – charakteryzuje się przeciętną szybkością działania i niezbyt intuicyjnym interfejsem. Za jego pomocą regulujemy siłę rekuperacji (do wyboru: słaba lub mocna), wybieramy tryby jazdy (Comfort, Normal, Sport) i przełączamy tryby pracy napędu (EV lub HEV). Znacznie bardziej praktycznym rozwiązaniem byłoby osobne, fizyczne pokrętło do tych funkcji. Nadal dostępne są porty USB-A i wyłącznie przewodowe połączenie z Apple CarPlay oraz Android Auto.

Najprościej wszystko wrzucić na ekran…
Dla porównania – Jaecoo 7 Super Hybrid oferuje przynajmniej osobne przyciski do obsługi trybów napędu hybrydowego (EV i HEV) oraz umożliwia bezprzewodowe korzystanie z Apple CarPlay i Android Auto. Z drugiej strony, CarPlay w MG działa wydajniej i bardziej stabilnie niż w Jaecoo. Jeśli chodzi o ergonomię, pewne elementy – jak obsługa komputera pokładowego, tempomatu, szyb czy lusterek – wypadają lepiej w MG. Z kolei w kwestii zarządzania napędem, szybkości działania ekranu czy integracji ze smartfonem przewagę ma Jaecoo. Mogę zatem uznać, że w ogólnym rozrachunku oba SUV-y wypadają podobnie.

Jakość i przestrzeń bez zastrzeżeń
Pod względem jakości wykończenia wnętrza hybrydowy MG HS nie odbiega od wersji spalinowej. Kabina została starannie zmontowana, wykorzystano wiele miękkich materiałów, a całość sprawia solidne wrażenie. Nic nie skrzypi ani nie odstaje, z wyjątkiem podsufitki, która w testowanym egzemplarzu wydawała się nieco luźna – prawdopodobnie to kwestia konkretnej sztuki, ponieważ w odmianie benzynowej taka sytuacja nie miała miejsca. Największym mankamentem jest moim zdaniem nadmiar elementów wykończonych na wysoki połysk typu piano black. Mimo to, pod względem jakości wykonania MG wypada korzystniej niż Jaecoo.
MG HS wypada również lepiej pod względem przestronności niż Jaecoo 7. Fotele obite ekoskórą są podgrzewane i oferują elektryczną regulację (choć w przypadku fotela pasażera brakuje możliwości regulacji wysokości). Mimo że nie są idealnie wyprofilowane, zapewniają dobry komfort jazdy – podobnie jak w Jaecoo, gdzie dodatkowo dostępna jest funkcja wentylacji. Z tyłu przewaga MG staje się bardziej widoczna – przy porównywalnym kształcie kanapy oferuje ono więcej miejsca na nogi, głowę i ramiona, a także niemal całkowicie płaską podłogę. Do tego dochodzą dwa nawiewy (zamiast jednego) oraz podwójny port USB-A, co zwiększa funkcjonalność dla pasażerów.
MG HS Plug-in 2025 Exclusive vs Jaecoo 7 Super Hybrid 2025 Exclusive – wyposażenie
Czas przyjrzeć się wyposażeniu, gdzie bez dwóch zdań prym wiedzie Jaecoo 7 Super Hybrid. Choć wersja Exclusive MG HS również prezentuje się solidnie, oferując m.in. pakiet systemów bezpieczeństwa MG Pilot (monitorowanie pasa ruchu, martwego pola, uwagi kierowcy, aktywny tempomat), indukcyjną ładowarkę, dostęp bezkluczykowy, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, dwustrefową klimatyzację automatyczną, fabryczną nawigację, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz kamery 360°, to jednak lista braków względem Jaecoo jest dość długa. W MG nie znajdziemy panoramicznego dachu, wentylowanych foteli, podgrzewania tylnej kanapy, podgrzewanej przedniej szyby, wyświetlacza HUD czy systemu audio renomowanej marki – wszystkie te elementy są standardem w Jaecoo. Zaskakuje również brak podgrzewanej kierownicy w MG HS, mimo że dostępna jest ona w mniejszym i tańszym modelu ZS.

MG HS PHEV 2025 vs Jaecoo 7 Super Hybrid 2025 – napęd. Lepsze MG, ale to Jaecoo ma asa w rękawie
Czas przejść do kluczowej kwestii, czyli napędu. MG HS Plug-in Hybrid wypada tu bardzo korzystnie – jego parametry są zbliżone do konkurenta z grupy Chery. Auto oferuje łącznie 272 KM mocy i 365 Nm momentu obrotowego, a napęd trafia na przednie koła. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 6,9 sekundy, a maksymalna prędkość to 200 km/h. Sercem układu jest jednostka 1.5 T-GDI o mocy 143 KM i 230 Nm, wspierana przez silnik elektryczny generujący 183 KM i 340 Nm. Za przekazywanie mocy odpowiada 2-biegowa automatyczna skrzynia, która eliminuje typowe dla bezstopniowych przekładni wycie, a przy tym działa płynniej niż skrzynia w Jaecoo.
Cały układ hybrydowy w MG pracuje harmonijnie – przejście między napędem elektrycznym a spalinowym jest niemal niezauważalne, co świadczy o wysokim poziomie dopracowania. MG oferuje również lepsze osiągi – auto dynamiczniej i bardziej przewidywalnie przyspiesza, a sam charakter pracy układu napędowego jest bardziej liniowy i przyjemniejszy w codziennej jeździe. Kluczową rolę odgrywa tu trakcja – MG HS znacznie lepiej radzi sobie z przeniesieniem mocy na asfalt niż Jaecoo, które ma tendencję do częstego i gwałtownego buksowania kół.

Warto jednak zaznaczyć, że Jaecoo 7 Super Hybrid ma asa w rękawie – funkcję V2L (Vehicle-to-Load), umożliwiającą zasilanie zewnętrznych urządzeń z akumulatora pojazdu, której MG HS niestety nie oferuje.
MG HS PHEV 2025 – zużycie paliwa i zasięg na prądzie. Pozytywne zaskoczenie
MG imponuje także pod względem zużycia paliwa. Producent deklaruje, że auto może pokonać do 100 km wyłącznie na napędzie elektrycznym, a łączny zasięg bez konieczności tankowania ma sięgać nawet 1000 km. Co istotne, zbiornik paliwa ma pojemność 55 litrów – identyczną jak w wersji spalinowej – a akumulator oferuje 21,4 kWh. I co ciekawe, te dane wcale nie są przesadzone – w praktyce bez większego wysiłku udało mi się przejechać ponad 900 km na jednym tankowaniu.
Podczas testu obejmującego 500 km (w tym ok. 300 km po autostradach i drogach ekspresowych), komputer pokładowy wskazał średnie spalanie na poziomie 5,8 l/100 km. Na drogach lokalnych, przy w pełni naładowanych akumulatorach, można poruszać się niemal bezemisyjnie – w moim przypadku udało się osiągnąć wynik zaledwie 0,2 l/100 km, mimo że trasa prowadziła przez pagórkowate tereny. Świetny rezultat.

Warto też zaznaczyć, że silnik spalinowy zawsze utrzymuje minimalny poziom naładowania baterii, co pozwala na stałą pracę w trybie hybrydowym – w takim przypadku spalanie wynosi około 6 l/100 km. Na autostradzie, przy częściowo rozładowanym akumulatorze, MG zużywa od 7 do 7,5 l/100 km. Realny zasięg elektryczny to około 70–80 km, czyli więcej niż oferuje Jaecoo. Podsumowując – mimo większych gabarytów, MG zużywa mniej paliwa i zapewnia lepszy zasięg na prądzie niż konkurent z grupy Chery.
Wrażenia z jazdy podobne jak w wersji benzynowej
Pod względem właściwości jezdnych MG HS PHEV zachowuje się bardzo podobnie do odmiany spalinowej – i wypada lepiej niż Jaecoo. Auto jest sprężyste, wygodne w codziennej jeździe, a do tego oferuje bardziej precyzyjny układ kierowniczy i skuteczniejsze hamulce. Z drugiej strony, ograniczony skok zawieszenia sprawia, że przy większych nierównościach poprzecznych lub następujących po sobie dziurach zawieszenie może mieć problem z odpowiednią reakcją. MG nie oferuje też tak dopracowanego komfortu jazdy, jaki znajdziemy np. w modelach Forda czy Volkswagena.
Na minus trzeba zapisać również pracę systemów wspomagających kierowcę – są one zbyt natarczywe i potrafią irytować w codziennej eksploatacji. W tej kategorii Jaecoo wypada zdecydowanie lepiej. Dla większego komfortu i spokoju polecam wyłączać asystentów zaraz po uruchomieniu pojazdu.
MG HS PHEV 2025 Exclusive vs Jaecoo 7 Super Hybrid 2025 Exclusive – porównanie cen
Pod względem cenowym oba modele wypadają podobnie. MG HS Plug-in Hybrid w wersji podstawowej Excite kosztuje katalogowo 164 500 zł, ale obecnie dostępny jest w promocji za 154 500 zł. Testowana wersja Exclusive startuje od 173 500 zł, a po rabacie jej cena wynosi 163 500 zł. Dla porównania, Jaecoo 7 Super Hybrid w wersji Select kosztuje 159 900 zł, a odmiana Exclusive – 169 900 zł. Ostatecznie to MG okazuje się bardziej atrakcyjne cenowo. Oba modele objęte są 7-letnią gwarancją z limitem do 150 000 km.
MG HS 2025 vs Toyota RAV4 2025
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid o mocy 306 KM w wersji Dynamic to bezpośredni konkurent MG HS PHEV, choć znacznie droższy – jej cena katalogowa wynosi 242 900 zł, a w promocji 219 200 zł. Pod względem wymiarów (4,6 m długości) i pojemności bagażnika (520–1168 l) plasuje się na podobnym poziomie co MG. Toyota oferuje jednak lepsze osiągi – przyspiesza do 100 km/h w 6 sekund i ma napęd na obie osie, co przekłada się na lepszą trakcję. Zasięg na napędzie elektrycznym jest nieco niższy – akumulatory o pojemności 18,1 kWh pozwalają przejechać do 75 km. Zbiornik paliwa ma pojemność identyczną jak w MG – 55 litrów. Na plus Toyoty należy zaliczyć bardziej intuicyjną obsługę, wyższy poziom dopracowania systemu multimedialnego oraz renomę jej układu hybrydowego, który ceniony jest za płynność działania i niezawodność. Producent oferuje 3-letnią gwarancję z limitem 100 000 km oraz 5 lat ochrony na baterię, również do 100 000 km.
MG HS 2025 vs Hyundai Tucson 2025
Za kwotę porównywalną do hybrydowego MG HS można nabyć bazową wersję Smart Hyundaia Tucsona PHEV. Choć koreański SUV jest nieco mniejszy (długość 4,51 m), jego cena katalogowa wynosi 199 900 zł, a po uwzględnieniu aktualnej promocji – 169 900 zł. Pod maską pracuje jednostka 1.6 T-GDI, a cały układ napędowy generuje 253 KM i 367 Nm, przekazując moc na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej. Tucson oferuje lepszą ergonomię obsługi, nowocześniejszy system multimedialny oraz większy bagażnik (558–1741 l). Z drugiej strony ma jednak słabsze osiągi (przyspieszenie do 100 km/h w 7,9 s), krótszy zasięg elektryczny (do 71 km), mniejsze akumulatory (13,8 kWh) i mniejszy zbiornik paliwa (42 l), co ogranicza jego całkowity zasięg. Wersja Smart oferuje również skromniejsze wyposażenie niż MG, jednak Hyundai nadrabia to atrakcyjną gwarancją: 5 lat bez limitu kilometrów oraz 8 lat ochrony na baterię.
MG HS 2025 vs Leapmotor C10 2025
Jednym z konkurentów z Chin jest Leapmotor C10 REEV – również średniej wielkości SUV o długości 4,74 m. W topowej wersji Design wyceniono go na 169 575 zł, a jego wyposażenie jest bogatsze niż w MG HS. Auto dysponuje napędem na przednią oś, mocą 215 KM oraz imponującym zasięgiem w trybie elektrycznym – do 145 km. Dodatkowo oferuje funkcję V2L, akumulatory o większej pojemności (28,4 kWh) i możliwość szybkiego ładowania prądem stałym o mocy do 65 kW. Za napęd spalinowy odpowiada silnik 1.5 o mocy 88 KM, pełniący rolę range extendera. Mimo nowoczesnych rozwiązań Leapmotor oferuje jednak słabsze osiągi – sprint do 100 km/h zajmuje 8,5 sekundy – oraz mniejszy bagażnik (400 litrów). W porównaniu do MG, producent udziela także krótszej gwarancji – 4 lata lub 100 000 km.
MG HS w ofercie Superauto.pl
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy MG HS w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Samochody są nowe i pochodzą z 2024 i 2025 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na sięgające nawet kilkunastu procent rabaty.
Sprawdź ofertę MG HS leasing na Superauto.pl
Podsumowanie
Chińczycy stworzyli udaną hybrydę, która naprawdę potrafi przekonać. MG HS Plug-in Hybrid sprawia wrażenie dopracowanej konstrukcji – imponuje płynną pracą napędu, dobrymi osiągami oraz wyjątkowo niskim zużyciem paliwa, które idzie w parze z solidnym zasięgiem elektrycznym. Co istotne, wszystkie atuty wersji spalinowej – atrakcyjna stylistyka, wysoka jakość wykonania, przestronne i praktyczne wnętrze – zostały zachowane, a przy tym wyeliminowano jedną z największych wad, czyli wysokie spalanie. Oczywiście nie obyło się bez drobnych niedociągnięć – interfejs systemu multimedialnego czy działanie asystentów jazdy nadal wymagają dopracowania, a sterowanie niektórymi funkcjami mogłoby być bardziej intuicyjne. Mimo to, trudno narzekać, szczególnie biorąc pod uwagę rozsądną cenę zakupu. Czy MG HS Plug-in Hybrid jest lepsze od Jaecoo 7 Super Hybrid? W wielu aspektach – zdecydowanie tak. Jednak dla części klientów to Jaecoo może być wyborem bardziej trafionym, głównie ze względu na obecność funkcji V2L, która daje mu przewagę funkcjonalną w określonych sytuacjach.