RANKING: Samochody elektryczne z najkrótszym czasem ładowania
Cena, zasięg oraz czas ładowania to 3 kluczowe cechy, na jakie zwracają uwagę klienci przed zakupem auta elektrycznego. Które modele naładujemy najszybciej?

Według badania Global Automotive Consumer 2025, aż 41% polskich respondentów jako główną obawę związaną z samochodami elektrycznymi wskazało długi czas ładowania. To trzeci najczęściej wymieniany problem, zaraz po zasięgu pojazdu (50%) i cenie (44%).
Producenci samochodów doskonale zdają sobie sprawę, że aby przekonać konsumentów do ekologicznego transportu, muszą wyeliminować te cechy elektryków, które są postrzegane jako ich słabości. Dlatego koncerny takie jak BYD intensywnie pracują nad nowymi technologiami ultraszybkiego ładowania, które pozwalają skrócić czas uzupełniania energii nawet do 5–10 minut. Szybkie ładowanie to wygoda dla kierowcy i coraz bardziej oczywisty standard, który przybliża samochody elektryczne do wyparcia pojazdów spalinowych.
Czytaj więcej:
- Ranking: Najtańsze samochody elektryczne na rynku 2025
- Ranking: Samochody elektryczne z największym zasięgiem - aktualizacja 2025
Jaki samochód elektryczny wybrać, jeśli zależy Ci na możliwie najkrótszym czasie ładowania? Poniżej prezentujemy ranking sześciu modeli, które ładują się najszybciej.
Samochody elektryczne z najkrótszym czasem ładowania
XPENG G9 - 20 minut
XPENG G9 to luksusowy SUV klasy premium, który niedawno zadebiutował na polskim rynku. Oprócz efektownej stylistyki i bogatego wyposażenia, wyróżnia się bardzo dobrymi parametrami ładowania — szczególnie istotnymi dla kierowców ceniących czas.
Flagowy model chińskiego producenta został oparty na architekturze 800 V, umożliwiającej ładowanie z mocą do 300 kW. Dzięki temu uzupełnienie baterii od 20 do 80% zajmuje około 20 minut, a już 5 minut ładowania zapewnia dodatkowe do 200 km zasięgu. Pełen zasięg w warunkach miejskich sięga nawet 702 km (CLTC), co sprawia, że G9 świetnie sprawdza się także w dalszych trasach.
Ceny XPENG G9 w Polsce zaczynają się od 252 900 zł za wersję RWD Standard, czyniąc go atrakcyjną alternatywą dla europejskich konkurentów w segmencie premium.
Hyundai IONIQ 6 - 18 minut
Hyundai IONIQ 6 to elektryczny sedan południowokoreańskiego producenta, dostępny od 2022 roku, który w 2025 roku doczekał się swojej odświeżonej wersji. Bazuje na platformie E-GMP z architekturą 800 V, co pozwala na bardzo szybkie ładowanie prądem stałym (DC). W praktyce oznacza to możliwość uzupełnienia energii od 10 do 80% w zaledwie 18 minut, co przekłada się na 351 km zasięgu już po jednym krótkim postoju na ładowarce. Zasięg całkowity (WLTP) w topowych wersjach sięga 614 km.
Cena katalogowa Hyundai IONIQ 6 w Polsce zaczyna się od 189 900 zł. Możliwe jest także uzyskanie dopłaty o wysokości 40 000 zł w programie NaszEauto.
Kia EV6 GT - 15 minut
Kia EV6 GT to sportowy crossover południowokoreańskiego producenta. Samochód ten zdobył nagrodę World Performance Car of the Year 2023, a w 2025 roku doczekał się liftingu.
Kia EV6 GT oparta jest na architekturze 800V, która umożliwia szybkie ładowanie pojazdu z mocą do 258 kW. Ładowanie z poziomu 10-80% trwa zaledwie 18 minut, a zasięg do 343 km uzyskamy już po 15 minutach.
Cena tego modelu w Polsce rozpoczyna się od 399 900 zł. Korzystając z dofinansowania programu NaszEauto, EV6 GT można nabyć od 209 940 zł.
Porsche Taycan - 18 minut
Porsche Taycan to prestiżowy elektryczny sedan dla tych, którzy nie ufają jeszcze chińskim markom i stawiają na sprawdzone europejskie technologie.
Wersja z 2025 roku wyposażona jest w architekturę 800 V, pozwalającą na ładowanie samochodu z maksymalną mocą do 320 kW. Czas ładowania od 10 do 80% wynosi ok. 18 minut, a już kilkuminutowy postój na szybkiej ładowarce DC wystarcza, by zwiększyć zasięg o ponad 300 km.
Ceny w Polsce modelu Porsche Taycan startują od 448 000 zł za wersję bazową, a w topowych konfiguracjach mogą przekroczyć milion złotych.
Zeekr 007 - 15 minut
Zeekr 007 zadebiutował na rynku pod koniec 2023 roku, a pierwsze dostawy rozpoczęto w styczniu 2024 roku. Samochód może przede wszystkim pochwalić się imponującą technologią ultraszybkiego ładowania.
W Zeekr 007 zastosowano baterię LFP “Golden Battery” – autorski projekt baterii inżynierów Zeekr, która może być ładowana z imponującą mocą 4,5 C i współpracuje z architekturą 800 V. Umożliwia to uzupełnienie baterii z poziomu 10 do 80% w zaledwie 10,5 minuty, a po 15 minutach ultraszybkiego ładowania możemy uzyskać nawet 500 km zasięgu. Przy tym Zeekr 007 wciąż zachowuje absurdalnie niską cenę, od ok. 209 tys. juanów, co w przeliczeniu na złotówki daje 115 000 zł.
Obecnie Zeekr 007 dostępny jest głównie na rynku chińskim, jednak planowane jest jego wprowadzenie na rynek europejski w nadchodzących latach. W Polsce można go sprowadzić przez prywatnych importerów.
BYD Han L - 5 minut
BYD Han L to najnowszy i zarazem najszybciej ładujący się seryjnie produkowany samochód elektryczny na świecie. Po raz pierwszy został zaprezentowany w styczniu 2025 roku, a na rynku pojawił się już w marcu.
Model wykorzystuje przełomową technologię Super e-Platform, umożliwiającą ładowanie z mocą nawet 1000 kW (10 C) i natężeniem prądu 1000 A (10 C). W efekcie uzupełnienie baterii w zakresie 10-80% (około 400 km zasięgu!) zajmuje rekordowe 5–10 minut, co sprawia, że czas „tankowania” elektryka zaczyna dorównywać konwencjonalnym pojazdom spalinowym. Co więcej, system działa także w niskich temperaturach — w ekstremalnych mrozach (-30 stopni Celsjusza) baterię można naładować od 16 do 80% w zaledwie 10 minut. BYD Han L można ładować za pomocą dwóch wtyków, po 500 kW na każdy z nich.
Warto jednak zaznaczyć, że technologie ultraszybkiego ładowania samochodów elektrycznych dopiero raczkują, a rozwijanie sieci takich stacji ma głównie miejsce w Chinach. Powoli jednak takie stacje pojawiają się również w Europie. W ostatnim czasie BYD ogłosił powstanie 19 000 ultraszybkich ładowarek na terenie Chin. Sieć ma powstać również w Europie w imponujące 12 miesięcy, a pierwsze ładowarki pojawią się pod europejskimi salonami BYD.