Najtańsze samochody elektryczne na rynku
Poznaj zestawienie najtańszych samochodów elektrycznych na polskim rynku. Tylko nowe auta elektryczne do 200 000 zł.

Szukasz samochodu elektrycznego poniżej 100 000 zł? Niestety, wśród popularnych marek nie ma ani jednego modelu, którego cena byłaby niższa niż 100 000 zł. Jeszcze w 2021 roku modelem, który spełniałby te warunki była Dacia Spring. Dziś nie jest ona nawet najtańszym na liście poniżej. Oczywiście, na rynku zaczynają pojawiać się nowe chińskie microcary z silnikiem elektrycznym których cena w bazowej wersji wyposażenia nie przekracza 50 000 zł. Przykładem może być nowa marka Cenntro.
Ranking najtańszych samochodów elektrycznych w Polsce
Zainteresowanych zakupem samochodu elektrycznego przybywa. Powoli, ale sukcesywnie. Czasami chodzi o ekologie, czasami o budżet i dofinansowania, czasami o zaspokojenie potrzeb modelem, który jest ciekawie wyposażony, a czasami o prozaiczną ekonomie… zwłaszcza jeśli ktoś posiada przydomową fotowoltaikę wybór auta elektrycznego może być naprawdę dobrym pomysłem.
Według danych PSPA po polskich drogach we wrześniu 2022 roku poruszało się ponad 27000 samochodów elektrycznych. Wśród nich zdecydowaną większość stanowiły nowe samochody. Dziś oferta aut używanych napędzanych silnikiem elektrycznym jest coraz obszerniejsza, a chętnych do zakupu nawet importowanego elektryka jest coraz więcej. W dzisiejszym zestawieniu skupimy się na ofercie nowych fabrycznie modeli samochodów elektrycznych. Oto TOP10 najtańszych popularnych samochodów elektrycznych dostępnych w Polsce.
Więcej na temat rejestracji samochodów elektrycznych w Polsce - https://www.superauto.pl/artykuly/rejestracje-samochodow-elektrycznych.
Najtańsze samochody elektryczne w Polsce w 2025 roku
Wskazujemy kilka najtańszych samochodów elektrycznych, które w ciągu ostatnich miesięcy pojawiły się na polskim rynku. Skupiamy się na elektrykach w cenie poniżej 200 000 zł.
Fiat Grande Panda E
Elektryczny Fiat Grande Panda w bazowej wersji RED kosztuje 110 000 zł i jest jednym z najtańszych samochodów elektrycznych dostępnych w Polsce. Ten mierzący 4 m długości miejski hatchback o stylistyce crossovera rozwija 113 KM i 122 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11 s i rozpędza się do 132 km/h. Baterie o pojemności 44 kWh zapewniają 320 km zasięgu w trybie mieszanym. W standardzie dostaniemy m.in.:
- 16-calowe stalowe felgi z białym wykończeniem
- przednie i tylne światła PIXEL LED
- spojler tylny w kolorze błyszczącej czerni
- środkowy słupek z logo RED
- deskę rozdzielczą pokrytą materiałem "Styl"
- Żółte obramowanie deski rozdzielczej o kształcie inspirowanym Lingotto
- Kanapę tylną składana w proporcji 60/40
- Przednie fotele materiałowe ''Styl'' z regulacją wysokości
- Klimatyzację manualną
- Ekran dotykowy 10,25'' z funkcją screen mirroring
- 4 głośniki + 2 głośniki wysokotonowe
- 6 poduszek powietrznych
- Asystenta utrzymania pasa ruchu
- System autonomicznego hamowania awaryjnego
- Funkcję rozpoznawania znaków drogowych
- System wykrywania zmęczenia kierowcy
- Regulowaną w dwóch płaszczyznach kolumnę kierownicy
Leapmotor T03
Leapmotor T03 jest małym hatchbackiem segmentu A, o długości 3,62 m. Jest to drugi najtańszy elektryk w Polsce, zaraz po konkurencyjnej Dacii Spring. Chińskiego elektryka wyceniono na 84 950 zł. Samochód rozwija 95 KM, ma baterie o pojemności 37,3 kWh pojemności i oferuje 265 km zasięgu w cyklu mieszanym. W standardzie dostaniemy m.in.:
- zdalne sterowanie pojazdem z aplikacji
- system nawigacji satelitarnej
- regulację wysokości fotela oraz wysokości kolumny kierownicy
- blokowanie i odblokowywanie zamków poprzez Bluetooth
- sterowanie głosem
- łączność 4G
- ekran dotykowy
- dach panoramiczny
- 10 systemów bezpieczeństwa w standardzie w tym, m.in., adaptacyjny tempomat i monitorowanie martwego pola
Leapmotor C10
Ten elektryczny SUV klasy średniej chińskiej marki wyróżnia się rozsądną ceną jak na to co oferuje. Samochód mierzy 4,74 m długości i ma baterie o pojemności 69,9 kWh. Jego zasięg w cyklu mieszanym to 420 km w trybie mieszanym. Leapmotor C10 rozwija 218 KM i kosztuje od 163 200 zł za odmianę Style. W standardzie dostaniemy m.in.:
- Dwustrefową klimatyzację automatyczną
- Pompę ciepła
- Automatyczne reflektory LED
- Przednie fotele regulowane elektrycznie
- Kluczyk Bluetooth i NFC
- Czujniki parkowania z tyłu i kamera 360°
- 12-głośnikowy system Hi-Fi o mocy 840 W
- Panoramiczny dach z elektrycznie sterowaną roletą
- 10,25" zestaw wskaźników
- 14,6'' ekran centralny z systemem Leap OS i nawigacją online
- Łączność 4G i aktualizacje Over-The-Air
- Bezprzewodową ładowarkę indukcyjną
- Aplikację Leapmotor APP ze zdalnym sterowaniem funkcjami pojazdu
- Felgi aluminiowe 18"
- Relingi dachowe
- Leap Pilot (17 systemów wspomagania prowadzenia ADAS)
BYD Dolphin
BYD Dolphin to chiński kompaktowy elektryk, rywal takich samochodów jak m.in. Volkswagen ID.3 czy MG4. Samochód mierzy 4,29 m długości i w wersji Comfort kosztuje od 141 000 zł. Samochód rozwija 204 KM i 310 Nm, ma baterie o pojemności 60,4 kWh, a jego zasięg w trybie mieszanym wynosi 427 km. W wersji Comfort w standardzie możemy liczyć m.in. na:
- elektrycznie składane lusterka boczne
- podgrzewane fotele przednie
- system audio z optymalizacją dźwięku
- przednie i tylne czujniki parkowania
- 4 porty USB
- ładowarkę pokładową 11 kW
- 17-calowe alufelgi
- 12,8" elektrycznie obracany ekran systemu infotainment
- Apple CarPlay i AndroidAuto
- nawigację
- monitorowanie martwego pola
- elektrycznie sterowane przednie fotele
- reflektory LED
- monitorowanie ruchu poprzecznego przy cofaniu
- adaptacyjny tempomat
- system rozpoznawania znaków drogowych
Omoda E5
Popularny chiński crossover w wersji elektrycznej jest nieco dłuższy (4,42 m) i kosztuje 169 900 zł w wersji Premium. Rozwija 204 KM i 340 Nm, a baterie o pojemności 61 kWh netto zapewniaja 402 km zasięgu w cyklu mieszanym WLTP. W standardzie możemy liczyć m.in. na:
- Tempomat adaptacyjny z funkcją utrzymywania na pasie ruchu (ACC)
- Inteligentny system sterowania prędkością (SCF)
- AsystentA ograniczenia prędkości (SLA)
- System monitorowania uwagi kierowcy (DMS)
- System monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach (BSD)
- Asystent jazdy w korku (TJA) S
- System ostrzegania przed kolizją z przodu (FCW) S
- System ostrzegania przed kolizją podczas cofania (RCW)
- Asystenta ruchu poprzecznego podczas cofania z funkcja automatycznego hamowania (RCTA+RCTB)
- Reflektory LED
- Elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka boczne
- Cyfrowe zegary z 12,3-calowym wyświetlaczem
- System infotainment z 12,3-calowym wyświetlaczem
- Nawigację
- System audio SONY z 8 głośnikami
- Wyświetlacz head-up
- Bezprzewodową łączność z Apple CarPlay i AndroidAuto
- Dwustrefową automatyczną klimatyzację
- Przednie i tylne czujniki parkowania
- Kamery 540 stopni
- Funkcję V2L
- Elektrycznie sterowaną klapę bagażnika
- 18-calowe alufelgi
- Podgrzewane dysze spryskiwaczy
- Pompę ciepła
- Dostęp bezkluczykowy
- Podgrzewaną kierownicę
- Elektrycznie sterowan, podgrzewane i wentylowane fotele z ekoskóry
- Oświetlenie ambiente
- Indukcyjną ładowarkę
- Podgrzewaną przednią szybę
- Elektrycznie sterowane okno dachowe
- 4 porty USB
- Podgrzewaną tylną kanapę
Skoda Elroq
Najnowszy kompaktowy SUV Skody z napędem elektrycznym mierzy 4,49 m długości i startuje od 149 900 zł za wariant 50 z bateriami o pojemności 52 kWh netto i zasięgiem rzędu 375 km w cyklu mieszanym. Samochód rozwija 170 KM, zaś akumulatory możemy ładować mocą do 145 kW. W standardzie dostaniemy m.in.:
- Skórzaną kierownicę wielofunkcyjną
- Klimatyzację automatyczną Climatronic
- Kessy Go – system bezkluczykowego uruchamiania samochodu
- Czujniki parkowania z tyłu
- Kamerę cofania
- Reflektory główne LED, tylne światła LED
- Elektrycznie sterowane, podgrzewane, składane lusterka boczne, automatycznie ściemniające się lusterko boczne po stronie kierowcy, podświetlenie wejścia
- System Infotainment z 13" wyświetlaczem
- Przygotowanie do systemu nawigacji
- Funkcję SmartLink – połączenie bezprzewodowe
- Obsługę głosową
- DAB - funkcję odbioru programów radiowych w formie cyfrowej
- Side Assist
- Lane Assist
- Turn Assist - asystenta skrętu
- Front Assist - kontrolę odstępu z funkcją awaryjnego hamowania
- Crew Protect Assist – aktywną funkcję ochrony kierowcy i pasażera z przodu
- Driver Alert - system wykrywający zmęczenie kierowcy
Kia EV3
Miejski crosssover Kii z napędem elektrycznym mierzy 4,3 m długości i w bazowej wersji Air kosztuje 166 900 zł. Baterie mają 58,3 kWh pojemności, a zasięg w trybie mieszanym wynosi 436 km. Silnik rozwija 204 KM. Wyposażenie standardowe odmiany Air obejmuje m.in.:
- System autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów oraz hamowania na skrzyżowaniach (FCA1.5)
- Światła dzienne LED, mijania i drogowe z 3 diodami LED i funkcją automatycznych świateł drogowych (HBA)
- Asystenta utrzymania auta pośrodku pasa ruchu (LFA2) z funkcją wykrywania rąk na kierownicy (HOD)
- Asystenta jazdy po autostradzie (HDA)
- Kamerę wewnętrzną monitorującą poziom koncentracji kierowcy
- Przednie oraz tylne czujniki parkowania
- Dwustrefową klimatyzację automatyczną z nawiewami dla drugiego rzędu
- Panoramiczny potrójny wyświetlacz obejmujący 12,3-calowy zestaw wskaźników kierowcy zintegrowany z 5,3-calowym dotykowym ekranem do sterowania klimatyzacją oraz 12,3-calowym centralnym ekranem nawigacji
- Ukryte w desce rozdzielczej, podświetlane oraz haptyczne przyciski dotykowe do sterowania multimediami
- Kamerę cofania
- Elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne z funkcją podgrzewania
- Tempomat aktywny z funkcją Stop & Go (SCC2)
- System przygotowania baterii do szybkiego ładowania
- Regulację wysokości fotela kierowcy
- Relingi dachowe
- Automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu
- Klamki zewnętrzne drzwi przednich lakierowane w kolorze nadwozia, chowane w drzwiach
- 17-calowe felgi aluminiowe
- System otwierania i uruchamiania pojazdu bez użycia kluczyka Smart Key
- Elementy wykończenia nadkoli, progów bocznych i dolnych części zderzaków w kolorze czarnym
Opel Frontera electric
Nowy kompaktowy SUV Opla zastąpił Crosslanda i jest bliźniaczą konstrukcja Citroena C3 Aircrossa. W wersji elektrycznej Frontera rozwija 113 KM i 122 Nm, korzysta z baterii o pojemności 44 kWh i oferuje 305 km zasięgu w trybie mieszanym. Samochód mierzy 4,38 m długości. Bazowa wersja Edition startuje od 125 900 zł. W standardzie dostaniemy m.in.:
- manualną klimatyzację
- 10-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów
- elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu
- czujniki parkowania z tyłu
- 16-calowe stalowe felgi
- reflektory ECO LED
- ładowarka pokładowa o mocy 7,4 kW
- lakier pomarańczowy Kanyon metallic
- asystenta hamowania awaryjnego
- stację dokującą do smartfona z łącznością Bluetooth
- 1 port USB-C
- 2 głośniki z przodu
BYD Dolphin Surf
Nowy miejski hatchback od BYDa mierzy 3,99 m długości, oferuje przestronną kabinę, bogate wyposażenie i atrakcyjny design. Samochód rozwija 88 KM i 175 Nm lub 156 KM i 220 Nm, ma napęd na przód oraz baterie o pojemności 30 lub 43,2 kWh. Zasięg, w zależności od wersji, liczy od 220 do 322 km, a akumulatory można ładować mocą do 80 kW. Bazowa wersja Active startuje od 87 900 zł. W standardzie dostaniemy m.in.:
- fotele ze skóry wegańskiej
- funkcję V2L
- zestaw systemów bezpieczeństwa
- aktywny tempomat
- czujniki parkowania z tyłu
- kamerę cofania
- światła do jazdy dziennej LED
- 15-calowe stalowe felgi
- nawigację
- wielofunkcyjną kierownicę
- manualną klimatyzację
- dostęp bezkluczykowy
- system multimedialny z ekranem 10,1" z Apple CarPlay i AndroidAuto
- ładowarkę pokładową 11 kW
BYD Atto 2
BYD Atto 2 jest miejskim SUV-em o smukłych kształtach i funkcjonalnym wnętrzu z bagażnikiem o pojemności 400 litrów. Samochód mierzy 4,3 m długości i korzysta z baterii o pojemności 45,1 kWh zapewniających 312 km zasięgu w trybie mieszanym. Akumulatory można ładować mocą do 65 kW. Silnik napędza przednie koła i rozwija 177 KM i 290 Nm. Już bazowa wersja Active jest bogato wyposażona, kosztuje 129 900 zł i oferuje m.in.:
- lakier metaliczny
- reflektory LED
- tylne światła LED
- dach panoramiczny z elektrycznie regulowaną roletą
- aluminiowe relingi dachowe
- 17-calowe alufelgi
- elektrycznie sterowane, podgrzewane i ręcznie składane lusterka zewnętrzne
- czujnik deszczu
- fotele ze skóry wegańskiej
- elektrycznie sterowany w 8 kierunkach fotel kierowcy
- elektrycznie sterowany w 4 kierunkach fotel pasażera
- lampki LED do czytania z przodu i z tyłu
- filtr powietrza PM2,5
- panel wskaźników z ekranem TFT LCD 8,8”
- elektrycznie obracany ekran dotykowy 10,1”
- system audio z 6 głośnikami
- nawigację
- asystenta głosowego "Hi, BYD"
- pokładową łączność 4G
- usługi w chmurze - BYD APP
- przednie porty USB, 1 x 60 W typu C, 1 x 7.5 W typu A
- tylne porty USB, 1 x 18 W typu A, 1 x 18 W typu C
- Apple CarPlay i AndroidAuto
- czujniki parkowania z tyłu
- kamerę cofania
- system Monitorowania Kierowcy (DMS)
- adaptacyjny tempomat (ACC) i Inteligentny tempomat (ICC)
- inteligentną kontrolę limitu prędkości (ISLC)
- asystenta opuszczania pasa ruchu (LDA)
- asystenta utrzymania pasa ruchu (ELKA)
- system monitorowania martwego pola (BSD)
- ostrzeżenie o otwarciu drzwi (DOW)
- system rozpoznawania znaków drogowych (TSR)
- automatyczne hamowanie awaryjne (AEB)
- ostrzeżenie przed kolizją z przodu (FCW)
- ostrzeżenie przed kolizją z tyłu (RCW)
- ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA) i hamulec zapobiegający kolizjom z tyłu (RCTB)
- funkcję V2L
- tryby jazdy: Eco, Comfort, Sport, Snow
- 2 x inteligentny klucz i 1 x kluczyk NFC i kluczyk NFC ze smartfona
- bezkluczykowy dostęp i uruchomienie
- pompę ciepła
- ładowarkę pokładową 11 kW (OBC)
Hyundai Inster
Najmniejszy crossover Hyundaia wyróżnia się ciekawą stylistyką, ergonomicznym i funkcjonalnym wnętrzem oraz zwrotnością. W bazowej wersji Pure kosztuje od 107 900 zł. Inster rozwija w zależności od wariantu 97 lub 115 KM i 147 Nm, ma napęd na przód i przesuwaną kanapę w drugim rzędzie. Podstawowy wariant z bateriami 42 kWh zapewnia 327 km zasięgu, zaś z ogniwami 49 kWh od 360 do 370 km. Baterie można ładować mocą do 120 kW. W standardzie dostaniemy m.in:
- światła do jazdy dziennej LED
- lusterka boczne elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane
- felgi stalowe 15" z kołpakami
- zestaw naprawczy
- tapicerkę materiałową
- osłonę przeciwsłoneczną kierowcy z lusterkiem
- klimatyzację automatyczną
- system monitorowania uwagi kierowcy
- cyfrowe zegary z wyświetlaczem 1025"
- inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go
- wybór trybów jazdy
- łopatki do regulacji rekuperacji
- asystenta utrzymywania pasa ruchu (LKA), monitorowania poziomu uwagi kierowcy (DAW), i
- informowanie o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA),
- asystenta świateł drogowych (HBA)
- inteligentny asystent ostrzegania o ograniczeniach prędkości (ISLA)
- ogranicznik prędkości
- kamerę cofania
- podążenia po pasie ruchu
- asystenta jazdy autostradowej
- system monitorowania tylnej kanapy
- gniazdo 12V w konsoli centralnej
- port USB w konsoli centralnej
- ładowarkę pokładową 11 kW
- wielofunkcyjną kierownicę
- system multimedialny z 10,25” ekranem dotykowym, cyfrowym radiem DAB, nawigacja z usługami Hyundai LIVE i system telematyczny Bluelink, łączność Android Auto i Apple Car Play
- asystenta unikania kolizji czołowych
- tylne czujniki parkowania
- dostęp bezkluczykowy
Renault 5 E-Tech
Ciekawą propozycją jest też Renault 5 E-Tech. Miejski elektryk francuskiej marki wyróżnia się śmiałym designem w stylu retro, nawiązując kształtami i detalami do kultowego Renault 5 z lat 1972-1996. Małe Renault mierzy 3,92 m długości i w zależności od wersji rozwija 120 KM i 225 Nm lub 150 KM i 245 Nm. Baterie mają 40 lub 52 kWh pojemności i oferują 300 lub 410 km zasięgu, można je ładować mocą do 80 lub do 100 kW. Bazowa wersja urban range evolutiion kosztuje 120 900 zł i w standardzie oferuje m.in.:
- system multimedialny openR link z wbudowanymi usługami Google'a, bez nawigacji
- bezprzewodową replikację ekranu smartfona
- kolorowy, cyfrowy wyświetlacz wskaźników i zegarów 7"
- światła Full LED
- funkcję inteligentnej zmiany prędkości (ISA)
- czujniki parkowania tyłem
- my safety switch
- klimatyzację automatyczną, jednostrefową
- pompę ciepła
- felgi stalowe 18" disco w kolorze srebrnym
- system kontroli zmęczenia kierowcy (DDAW)
- tapicerkę materiałową w kolorze jasnoszarym
- 2 porty USB-C z przodu+gniazdo 12V
- ładowarkę pokładową AC 11 kW
- kartę Renault Hands Free
- system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych i funkcją inteligentnej zmiany prędkości
- system awaryjnego utrzymywania pasa ruchu
- aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów oraz wspomagania skrętu w lewo
- system kontroli bezpiecznej odległości
- regulator i ogranicznik prędkości
Najtańsze samochody elektryczne w Polsce w 2024 roku
Wybraliśmy kilka najtańszych samochodów elektrycznych oferowanych na polskim rynku. Pod pojęciem tanich elektryków rozumiemy samochody w cenie poniżej 200 000 zł.
Citroen e-C3
Citroen e-C3 kosztuje 107 950 zł i jest jednym z najtańszych aut elektrycznych dostępnych w Polsce. Ten mierzący 4,01 m długości miejski hatchback o stylistyce crossovera rozwija 113 KM i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11 sekund. Baterie o pojemności 44 kWh zapewniają 320 km zasięgu w cyklu mieszanym według normy WLTP.
W standardzie dostaniemy m.in. Zawieszenie Citroën Advanced Comfort
- Klimatyzację manualną
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości
- Tylne czujniki parkowania
- Wyświetlacz Citroën Head-up
- System Multimedialny My Citroen Play ze stacją dokującą na smartfona
- Aktywny hamulec bezpieczeństwa
- Aktywny system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu
- Rozpoznawanie ograniczeń prędkości
- Alarm uwagi kierowcy
- 6 poduszek powietrznych
- Automatyczne światła
- Przednie reflektory LED
- Elektryczne sterowane lusterka boczne
- Stalowe 16-calowe felgi
- Matowe czarne nakładki na nadkola
- Tylny spoiler
- Elektryczny hamulec postojowy
- e-Remote: system zdalnego zarządzania ładowaniem
Citroen e-C3 Aircross
Nowy Citroen e-C3 Aircross awansował o segment i mierzy 4,4 m długości, oferuje opcjonalny trzeci rząd siedzeń, stając się tym samym kompaktowym SUV-em. Korzysta z tego samego napędu co e-C3, a więc rozwija 113 KM i ma baterie o pojemności 44 kWh, które zapewniają 300 km zasięgu według cyklu WLTP. Samochód kosztuje 120 800 zł, będąc najtańszym elektrycznym SUV-em na polskim rynku.
W standardzie dostaniemy m.in.:
- 16-calowe stalowe felgi
- Reflektory LED ze światłami do jazdy dziennej
- Wyświetlacz Citroen Head-up
- Stację dokującą na smartfona
- Materiałową tapicerkę foteli
- 6 poduszek powietrznych
- Zawieszenie Citroen Advanced Comfort
- Tylne czujniki parkowania
- Klimatyzację manualną
- Automatyczne światła
- Tempomat i regulator prędkości
- Aktywny system hamowania awaryjnego
- Asystenta utrzymania pasa ruchu
- Rozpoznawanie znaków drogowych
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
- Elektrycznie sterowane przednie szyby
- eRemote - zdalną kontrolę ładowania
- przewód do ładowania typu 3
- jednofazową ładowarkę pokładową 7,4 kW
- Elektryczny hamulec postojowy
MG4
MG4 jest najtańszym kompaktowym crossoverem z napędem elektrycznym dostępnym w Polsce. Samochód jest dostępny w trzech różnych wariantach baterii. Za bazową odmianę Standard z bateriami o pojemności 49 kWh damy 130 900 zł. Rozwija ona 170 KM i 250 Nm, a zasięg wynosi 350 km według cyklu WLTP. Samochód mierzy 4,29 m długości i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,6 s.
W standardzie dostaniemy m.in.:
- Nawigację z informacją o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym
- Ładowanie bezprzewodowe dla telefonów komórkowych
- Tylne światła LED na całej szerokości pojazdu z oświetleniem dekoracyjnym
- Fotel kierowcy regulowany w 6 kierunkach
- Ręcznie składane i ogrzewane lusterka boczne
- Ogrzewanie kierownicy
- System nagłośnienia z 4 głośnikami
- Alufelgi 17" z dwukolorowym kołpakiem
- Aktywną żaluzję atrapy chłodnicy (Active Grille Shutter – AGS)
- Przyciemniane szyby
Cupra Born
Cupra Born również jest kompaktowym hatchbackiem mierzącym 4,32 m długości , jednak kosztuje już 183 700 zł za bazową odmianę z bateriami o pojemności 59 kWh. Rozwija ona 231 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,7 s. Zasięg wynosi 427 km. W standardzie dostaniemy m.in.
- 19-calowe aluminiowe felgi
- asystenta pasa ruchu
- Cupra Drive Profile - wybór profilu jazdy
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- System kontroli odstępu Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania i funkcją ochrony pieszych i rowerzystów
- System rozpoznawania zmęczenia kierowcy
- System rozpoznawania znaków drogowych Traffic Sign Recognition
- Centralny zamekz system bezkluczykowego uruchamiania samochodu KESSY GO
- Dwustrefową automatyczną klimatyzację
- Elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka boczne
- 2 gniazda USB typu C z przodu i 2 x USB z tyłu do ładowania urządzeń
- 7 głośników
- Bluetooth
- DAB (Digital Audio Broadcasting) - funkcję odbioru programów radiowych w formie cyfrowej)
- Full Link, WLAN
- Funkcję rozpoznawania mowy i sterowania głosem
- Wirtualny kokpit: cyfrowa tablica przyrządów z kolorowym ekranem TFT 5,3”
- System Infotainment, 12,9-calowy kolorowy ekran dotykowy
- ambientowe oświetlenie kokpitu LED
- reflektory LED
- tylne światła LED
- czarną podsufitkę
- dywaniki welurowe
- kubełkowe przednie fotele
- sportowe nakładki na pedały
- wnętrze CUPRA z elementami dekoracyjnymi deski rozdzielczej w kolorze miedzi
- wielofunkcyjną, skórzaną kierownicę sportową z podgrzewanym wieńcem
- Kabel do ładowania prądem zmiennym AC ze stacji ładującej (16A, mode 3)
Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.3 jest spokrewniony z Cuprą Born. Samochód mierzy 4,26 m długości i również jest kompaktowym hatchbackiem. W bazowej wersji Pure kosztuje 171 090 zł, ma silnik o mocy 170 KM oraz baterie o pojemności 52 kWh, które zapewniają 388 km zasięgu w cyklu mieszanym.
W standardzie dostaniemy m.in.:
- 18-calowe stalowe felgi
- Podłokietnik w fotelach kierowcy i pasażera z przodu
- Tapicerkę z tkaniny
- 2 gniazda USB-C (45W) z przodu oraz 2 gniazda USB-C (45W) do ładowania z tyłu
- 5 głośników
- Bezprzewodowy App Connect - widok ekranu smartfona na ekranie nawigacji
- Funkcję obsługi głosowej
- Bluetooth
- Sign Assist - system rozpoznawania znaków drogowych
- Tuner cyfrowy DAB+
- Wyświetlacz systemu infotainment 12,9"
- Reflektory LED z automatyczną regulacją zasięgu
- Tylne lampy LED
- Kierownicę multifunkcyjną z imitacji skóry, z elementami obsługi dotykowej
- Oświetlenie wnętrza Ambient - 10 kolorów podświetlenia
- Centralny zamek z funkcją SAFELOCK, 2 pilotami oraz funkcją Press&Drive
- Podgrzewane dysze spryskiwaczy
- Kabel do ładowania prądem zmiennym AC ze stacji ładującej
- Automatyczną jednostrefową klimatyzację
- Light Assist - czujnik automatycznej zmiany świateł mijania na drogowe
- Lusterka zewnętrzne regulowane i składane elektrycznie, podgrzewane, automatycznie obniżane pasażera
- Park Pilot - czujniki parkowania z przodu i tyłu
- Aktywny tempomat
- Wybór profilu jazdy
- System Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania
- System Lane Assist - asystent utrzymania pasa ruchu
- Zaawansowany monitor uwagi i senności kierowcy
Fiat 600e
Miejski crossover Fiata z napędem elektrycznym rozwija 156 KM i 260 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9 s i korzysta z baterii o pojemności 51 kWh netto, które zapewniają zasięg na poziomie 408 km według cyklu WLTP. Samochód w bazowej wersji RED kosztuje 165 000 zł. Samochód mierzy 4,17 m długości.
W standardzie dostaniemy m.in.:
- reflektory Full LED
- automatyczną klimatyzację
- tylne czujniki parkowania
- tylne światła LED
- tempomat
- system Keyless Go - bezkluczykowego uruchamiania silnika
- system multimedialny Uconnect 10.1 z 10,25-calowym ekranem dotykowym
- wyświetlacz 7" TFT - elektroniczny wyświetlacz zegarów i komputera pokładowego
- aktywny system Hamowania Awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych
- kierownicę obszytą skórą syntetyczną
- 16-calowe stalowe felgi
Peugeot e2008
Francuski crossover segmentu B w odmianie Style z bateriami o pojemności 46,3 kWh netto i zasięgiem na poziomie 346 km kosztuje 187 450 zł. Rozwija 136 KM oraz 260 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 s. Samochód mierzy 4,3 m długości.
W standardzie wersji Style dostaniemy m.in.:
- Refletory w technologii Peugeot LED ze światłami do jazdy dziennej LED w kształcie trzech pazurów
- Peugeot i-Cockpit z 3,5-calowym wyświetlaczem analogowym TFT
- Ekran dotykowy 10" & Bluetooth Radio & Telefon
- Radio DAB z kolorowym ekranem dotykowym 10"
- SD, Bluetooth, bezprzewodowy Mirror Screen
- Wspomaganie parkowania tyłem, wizualne i dźwiękowe
- Klimatyzację automatyczną jednostrefową
- Elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka zewnętrzne
- Stalowe obręcze kół 16" z kołpakami Silom
- Podgrzewane przednie fotele
- Pompę ciepła
- Podwyższoną konsolę centralną z podłokietnikiem i elektrycznym hamulcem postojowym
- Kabel do ładowania trybu 3 trójfazowy 22 kW
- Jednofazową ładowarkę pokładową 7,4 kW
Tesla Model 3
Za 189 990 zł dostaniemy bazową Teslę Model 3 Standard Range z bateriami o pojemności 57,5 kWh i zasięgiem 513 km według cyklu WLTP. Samochód rozwija 283 KM oraz 420 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 s. Samochód jest średniej wielkości sedanem o sylwetce liftbacka i mierzy 4,72 m długości.
Wyposażenie standardowe Tesli Model 3 obejmuje m.in.:
- 18-calowe felgi
- Port USB-A w schowku podręcznym z dołączonym przenośnym urządzeniem pamięci o pojemności 128 GB
- 15,4-calowy ekran dotykowy z przodu
- 8-calowy ekran dotykowy z tyłu
- Bluetooth
- Ulepszony system audio — dźwięk przestrzenny
- Podstawowego Autopilota
- Przyciemniany szklany dach chroniący przed promieniowaniem ultrafioletowym i podczerwonym
- Podgrzewaną kierownicę
- Wnętrze All Black
- Fotele przednie regulowane elektrycznie
- Podgrzewane i wentylowane fotele przednie
- Podgrzewane tylne siedzenia
- Dywaniki we wnętrzu
- Lusterka boczne automatycznie przyciemniane, elektrycznie składane i podgrzewane
- Konsolę centralną ze schowkiem, 4 portami USB i możliwością bezprzewodowego ładowania 2 smartfonów
Volvo EX30
Najmniejszy samochód Volvo jest miejskim SUV-em oferowanym wyłącznie z napędem elektrycznym. Samochód mierzy 4,23 m długości i w bazowej wersji Core kosztuje 176 990 zł. Rozwija wówczas 272 KM oraz 343 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 s. Baterie mają 49 kWh pojemności netto i zapewniają 337 km zasięgu w trybie mieszanym.
Wyposażenie standardowe wersji Core obejmuje m.in.:
- zestaw naprawczy
- 12,3-calowy centralny wyświetlacz systemu infotainment
- układ monitorowania martwego pola
- asystenta jazdy w korkach
- Front Cross Traffic Alert
- Funkcję automatycznego hamowania na skrzyżowaniach
- Funkcja omijania pieszych i rowerzystów poprzez interwencję układu kierowniczego
- Funkcja zapobiegania kolizjom i łagodzenia ich skutków
- Kamerę cofania
- Ostrzeżenie przed zjechaniem z pasa ruchu
- Reflektory LED z aktywnymi światłami drogowymi
- System antykolizyjny Oncoming Lane Mitigation
- System informacji o znakach drogowych
- System ostrzegania kierowcy
- System ostrzegania o ruchu poprzecznym (Rear Cross Traffic Alert) z automatycznym hamowaniem
- Czujniki parkowania z tyłu
- Aktywny tempomat
- Układ monitorowania pasa ruchu
- Automatyczną jednostrefową klimatyzację
- Aktualizacje bezprzewodowe (OTA)
- Obsługę sieci 5G
- Porty USB typu C z przodu
- Radio cyfrowe (DAB+)
- 18-calowe aluminiowe felgi
- Tylne światła LED
- Elementy ozdobne Denim
- Tekstylne dywaniki
Jeep Avenger
Krewny Fiata 600e mierzy 4,08 m długości, jednak ma bardziej pudełkowatą karoserię. Miejski SUV Jeepa w wersji elektrycznej rozwija 156 KM i 260 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9 s i korzysta z baterii o pojemności 51 kWh netto. Zasięg w trybie mieszanym wynosi 400 km.
Wyposażenie standardowe wersji Longitude obejmuje m.in.:
- Felgi aluminiowe 16" – opony letnie 215/65 R16
- Reflektory przednie full LED
- Czarne lusterka boczne
- Fotele obszyte tkaniną Digital Jane w kolorze czarnym
- Uretanową kierownicę
- Fotel kierowcy z manualną 6-stopniową regulacją
- Fotel pasażera z manualną 4-stopniową regulacją
- Podłokietnik przedni
- Łopatki zmiany biegów przy kierownicy
- Podgrzewane, elektrycznie regulowane lusterka boczne
- System Uconnect z wyświetlaczem 10,25"
- Cyfrowy panel wskaźników z wyświetlaczem 7"
- Klimatyzację manualną
- Tempomat
- Aktywny system hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów
- System rozpoznawania znaków drogowych
- Asystent pasa ruchu
- System wykrywania zmęczenia kierowcy
- Asystent zjazdu ze wzniesienia
- System zarządzania trakcją Select-Terrain
- Elektryczny hamulec postojowy z funkcją auto hold
- Bezkluczykowy system uruchamiania pojazdu przyciskiem START/STOP
- Moduł telematyczny i usługi sieciowe
- Tylne czujniki parkowania
- Kabel do ładowania MODE 3
Opel Mokka electric
Krewny Peugeota e2008 w analogicznej wersji o mocy 136 KM i bateriami o pojemności 46,3 kWh netto kosztuje 170 000 zł za konfigurację Edition. Samochód mierzy 4,15 m długości, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,2 s i zapewnia od 324 do 374 km zasięgu w trybie mieszanym.
Wyposażenie standardowe wersji Edition obejmuje m.in.:
- Układ rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości
- System wykrywania zmęczenia kierowcy
- System ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania
- Układ utrzymania na pasie ruchu
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości
- Panoramiczną kamerę cofania 180 stopni z czujnikami parkowania z tyłu
- System OpelConnect
- Klimatyzację automatyczną
- Sportowe koło kierownicy, spłaszczone u dołu, z przyciskami sterowania
- Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
- Dodatkowe nastrojowe podświetlenie wnętrza LED
- Konsolę centralną z podłokietnikiem i schowkiem
- Tylną kanapę dzieloną w proporcji 60/40
- System Multimedia z łączami Bluetooth, USB i tunerem cyfrowym DAB
- Funkcje projekcji ekranu smartfona Apple CarPlay i Android Auto
- Centralny kolorowy ekran dotykowy 7” Pure Panel
- Kolorowy 7" wyświetlacz wskaźników kierowcy
- Listwę boczną w linii dachu w kolorze srebrnym
- Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne
- Reflektory i światła do jazdy dziennej w technologii LED
- Światła tylne w technologii LED
Mini Aceman
Miejski crossover Mini mierzy 4,08 m długości i w odmianie Essential kosztuje 161 500 zł za wariant z bateriami 38,5 kWh. Zasięg w trybie mieszanym wynosi 309 km. Samochód rozwija 184 KM oraz 290 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s.
W standardzie dostaniemy m.in.:
- reflektory LED
- asystenta parkowania z kamerą cofania
- wyświetlacz centralny MINI o przekątnej 9,44 cala
- Mocowanie fotelika i-size na przednim fotelu
- radio cyfrowe DAB+
- systemy asystujące kierowcy
- zestaw naprawczy do opon
- relingi dachowe
- kabel ładowania Professional (Mode 3) do ładowarek publicznych
- 17-calowe felgi aluminiowe X-Spoke
Tak było w 2022 roku
Jeszcze w 2022 roku, czyli 2 lata temu, samochody elektryczne były znacznie droższe, a wybór przystępnych cenowo elektryków był mocno ograniczony. Poniżej prezentujemy listę modeli będących wówczas najtańszymi elektrykami na rynku.
Smart EQ Fortwo
Smart Fortwo w wersji elektrycznej aktualnie jest najtańszym samochodem elektrycznym dostępnym w Polsce. Ten niewielki samochód kosztuje 100 896 zł w wersji podstawowej i jest wyposażony w automatyczną klimatyzacje, elektrycznie sterowane lusterka boczne i system multimedialny obsługiwany za pomocą 8 calowego ekranu dotykowego.
Smark EQ Fortwo zasilany jest silnikiem o mocy 82 KM. Rozpędzenie samochodu do 100 km/h możliwe jest w czasie 11,6 sekundy. Zasięg Smarta oszacowano na poziomie 130 km.
Dacia Spring
Dacia Spring, jeszcze w 2021 roku kosztowała nowego nabywcę niewiele ponad 80 000 zł. W ciągu 3 lat jej cena wzrosła do poziomu 106 900 zł, a w jej wyposażeniu znajdziemy m.in. elektryczny hamulec postojowy, klimatyzację manualną, światła dzienne LED, system multimedialny z Bluetooth, Android Auto i Apple Car play. W odróżnieniu od modelu Smart, Dacia posiada bagażnik na drobne zakupy oraz drugi rząd siedzieć, więc jest typowym miejskim samochodem segmentu A.
Dacia Spring napędzana jest silnikiem o mocy 45 KM, przyspieszenie do 100 km/h wynosi 19 sekund. Bateria o pojemności 27 kWh po pełnym naładowaniu pozwala na pokonanie 230 km, a to już dość dużo.
Fiat 500e
Model Fiata 500e choć droższy od Dacii o ponad 30 000 zł (140 100 zł) i nieco mniejszy zasięg na poziomie 190 km przekonuje do siebie przede wszystkim kultowym designem. W Wersji podstawowej modelu 500e otrzymamy automatyczną klimatyzację, cyfrowe zegary, 10-calowy ekran dotykowy do obsługi multimediów, reflektory i tylne światła w technologii LED.
Fiat 500e został wyposażony w silnik o mocy 95 KM, dzięki czemu przyspiesza do 100 km/h w ciągu 9,5 sekundy. Jest to jeden z mocniejszych małych elektryków dostępnych aktualnie na rynku, który w warunkach miejski sprawdzi się idealnie. Mały, dynamiczny, z akceptowalnym zasięgiem, a to wszystko zwieńczone naprawdę ładną bryłą nadwozia.
Nissan Leaf
Nissan Leaf to model, który zapoczątkował poważniejszą historię aut elektrycznym na polskim rynku, a w segmencie aut używanych można znaleźć modele Leafa, które przekroczyły wiek 10 lat. W przypadku nowego modelu, cena Nissana Leafa startuje od 155 900 zł za bazową wersję Acenta wyposażoną w automatyczną klimatyzację, podgrzewane siedzenia, 8-calowy ekran dotykowy i kamerę cofania.
Model Nissan Leaf wyposażono w akumulator o pojemności 39 kWh, co pozwala na podróż na jednym ładowaniu na dystansie do 390 km. Moc silnika plasuje się na poziomie 150 KM i pozwala na rozpędzenie samochodu do 100 km/h w czasie 7,9 sekundy.
Peugeot e-208
Pierwszym na liście najtańszym elektrykiem z oferty Stellantis będzie Peugeot e-208. Cena tego modelu w wersji podstawowej wynosi 156 600 zł. W wyposażeniu podstawowym dostaniemy automatyczną klimatyzację, tempomat, 7-calowy ekran do obsługi systemu multimedialnego oraz podgrzewane lusterka boczne.
Peugeot e-208 został wyposażony w silnik elektryczny o mocy 136 KM, który pozwala na osiągniecie prędkości 100 km/h w czasie 8,1 sekundy. Model został wyposażony w akumulator o pojemności 50 kWh. Na pełnym ładowaniu możliwe jest pokonanie dystansu 360 km.
Opel Corsa-e
To drugi na naszej liście najtańszy model samochodu elektrycznego z oferty Stellantis. konstrukcyjnie to bliźniak modelu e-208, wyposażony w ten sam silnik. Cena modelu Opel Corsa-e startuje z poziomu 160 300 zł.
Mazda MX-30
Mazda MX-30 to pierwszy elektryczny model oferowany przez markę mazda. Słynąca z ekologicznym rozwiązań marka oferuje model MX-30 w cenie zaczynającej się od 161 100 zł w podstawowej wersji wyposażenie, w której znalazły się: czujniki parkowanie przód-tył, kamera cofania, automatyczna klimatyzacja, ekran dotykowy o przekątnej 8,8 cala do obsługi multimediów oraz felgi aluminiowej.
Model MX-30 został wyposażony w baterie o pojemności 36 kWh, co przekłada się na zasięg w granicach 200 km. Silnik elektryczny generuje moc na poziomie 145 KM a sprint do 100 km/h możliwy jest w czasie 9,7 sekundy.
MINI Cooper SE
Kolejny kultowy model w cenie poniżej 200 000 zł to Mini Cooper SE. W Polsce dostępny za kwotę 164 900 zł. To również pierwszy na liście model bardziej premium, a jego wyposażenie jest o wiele bogatsze w podstawie niż pozostałych wymienionych modeli.
Mini Cooper SE utrzymuje rodowód małego bardziej sportowego samochodu, dlatego został wyposażony w silnik elektryczny o mocy 184 KM i baterię o pojemności 33 kWh. Przyspieszenie modelu do prędkości 100 km.h wynosi 7,3 sekundy, dzięki czemu model sprawdza się zarówno w trybie miejskim, jak i na trasie. Zasięg MINI Coopera SE wynosi około 230 km na jednym ładowaniu.
Honda e
Honda e jest modelem, który nie wszystkim przypadł do gustu z uwagi na wygląd, choć niebanalny design wyróżnia ten model na tle konkurencji, i sprawdzi się wszędzie tam, gdzie kupujący dużą uwagę przykładają do designu.
Cena modelu startuje od 168 800 zł za wersję podstawową, w której dostaniemy klimatyzację automatyczną, system kamer 360, światła LED, system multimedialny złożony z dwóch ekranów na konsoli przed kierowcą oraz czujniki parkowania.
Honda e została wyposażona w silnik elektryczny o mocy 154 KM i akumulator o pojemności 36 kWh. Zasięg modelu oscyluje w granicach 220-240 km a osiągnięcie prędkości 100 km/h jest możliwe w czasie 8,3 sekundy.
Hyundai Kona Electric
Zestawienie wieńczy model Hyundai Kona wyposażony w silnik elektryczny o mocy 136 KM i baterię o pojemności 39 kWh. Zasięg modelu wynosi 300 km a prędkość 100 km/h jest możliwa do osiągnięcia w czasie 10 sekund.
Cena modelu w wersji podstawowej wynosi 168 900 zł. W cenie modelu znalazły się: automatyczna klimatyzacja, cyfrowe zegary, ekran dotykowy oraz rozbudowany system asystentów wspierających kierowcę.
Finansowanie zakupu samochodu elektrycznego
Aby sfinansować zakup elektrycznego samochodu w cenie do 225 000 zł możesz skorzystać z programu Mój Elektryk. Bez względu na to, czy planujesz zakup samochodu za gotówkę, w kredycie czy w leasingu, dofinansowanie w ustalonych kwotach - 27 000 zł dla klientów indywidualnych posiadających Kartę Dużej Rodziny oraz 18 750 zł dla pozostałych klientów indywodualnych - jest możliwy.
Więcej na temat programu Mój Elektryk - https://www.superauto.pl/artykuly/program-moj-elektryk-kalkulacja-doplat
Chcąc skorzystać z finansowania zewnętrznego o dopłatę do zakupu auta elektrycznego z środków unijnych ubiega się strona udzielająca finansowania kredytodawca lub leasingodawca. Wielu naszych klientów, zarówno osób prywatnych, jak i przedsiębiorców planując zakup auta elektrycznego decyduje się na wynajem długoterminowy, przede wszystkim z uwagi na charakter tej formy finansowania.
Samochód elektryczny w wynajmie długoterminowy podlega zwrotowi na koniec umowy. Dzierżawca nie ma obowiązku wykupić samochodu. Przez okres 36 miesięcy nie jest również obciążany żadnymi dodatkowymi kosztami związanymi z naprawą lub serwisem samochodu. Również nie ponosi dodatkowych kosztów związanych z ubezpieczeniem auta. Stosunkowo niska rata wynajmu jest stała przez cały czas trwania umowy, co pozwala doskonale zoptymalizować budżet miesięczny. W końcu to bezpieczne warunki do sprawdzenia, czy samochód elektryczny sprawdzi się w prowadzonej działalności i codziennym życiu.