Program Mój Elektryk - dopłaty do samochodów i rowerów elektrycznych.

Program Mój Elektryk wystartował 12 lipca 2021 roku oferując klientom dofinansowanie do zakupu samochodu elektrycznego na poziomie 18700 zł lub 27000 zł. W ciągu 2 lat z oferty skorzystało ponad 8000 osób, a w ostatnim czasie BOŚ zwiększył pulę dofinansowania o 150 mln złotych. Średnia cena samochodu elektrycznego w ciągu 2 lat wzrosła w niektórych przypadkach o 60 000 zł. Mój Elektryk to nadal kropla w morzu potrzeb klientów.
Aktualizacja 28.11.2024 - NaszEAuto, czyli nowa odsłona programu Mój Elektryk 2.0
Nowa wersja programu Mój elektryk 2.0 - NaszEAuto wchodzi w życie od 1 marca 2025 (wnioski mozna składać już o 2 lutego 2025 roku). Jakie zaminy zaplanowano w programie oraz kto jest jego beneficjentem? Przejdź do artykułu: NaszEAuto 2025 - szczegóły programu
Aktualizacja 29.08.2024 - Nowy rok szerszy zakres dopłat
Ministerstwo Ochrony Środowiska zapowiedziało, że planuje rozszerzenie programu Mój Elektryk o mozliwośc dofinansowania zakupu roweru elektrycznego, argumentując to chęcią szerzenia proekologicznych rozwiązań dla kierowców i osób starszych, w końcu nie każdego stać na zakup nowego samochodu - tym bardziej, że NFOŚiGW wycofało z programu dopłat mozliwość zakupu uzywanego samochodu elektrycznego. Oferta rowerów elektrycznych staje się coraz bardziej rozbudowana, a chętnych do zakupu roweru z silnikiem elektrycznym nie brakuje.
Aktualizacja 21.08.2024 - Dopłata do leasingu samochodu elektrycznego wstrzymana do przyszłego roku
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) podjął decyzję o czasowym wstrzymaniu naboru w ścieżce leasingowej Programu priorytetowego „Mój elektryk” - od 1 września 2024 r. do 31 grudnia 2024 r. Przewidziana na ten cel alokacja w programie wysokości 660 mln zł została wyczerpana.
Czasowe wstrzymanie dopłat do finansowania zakupu samochodu elektrycznego w formie leasingu zostanie przywrócona od nowego rogu wraz z nowym budżetem jaki został zaplanowany na ten cel. Aktualnie Ministerstwo jest w trakcie przygotowywania dokumentacji programowej dla pozyskania nowych środków w ramach programu Mój Elektryk, z których firmy będą mogły skorzystać.
Osoby prywatne zainteresowane zakupem samochodu elektrycznego nadal mogą składać wnioski o przyznanie dofinansowania.
Nowe środki na program Mój Elektryk 2024 dla firm
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej postanowił zwiększyć pulę dostępnych środków na dofinansowanie samochodów w ramach programu Mój Elektryk. Środki będą przeznaczone na dofinansowanie leasingów samochodów elektrycznych w wysokości 600 mln zł. Cały budżet programu Mój Elektryk ma wynieść 900 mln zł. Poznaj ofertę - Samochody elektryczne Superauto.pl
Skąd taka decyzja?
Zakup samochodu elektrycznego cieszy się umiarkowanym zainteresowaniem wśród klientów detalicznych. Osoby prywatne, które decydują się na zakup nowego samochodu raczej wybierają sprawdzone jednostki silników spalinowych - głównie benzyny lub odmian hybrydowych. Wśród klientów, którzy najczęściej wybierają auto elektryczną są przede wszystkim przedsiębiorcy, stąd decyzja na zwiększenie budżetu w tym segmencie rynku.
Wysoki budżet dofinansowania dla firm spowodowany jest również wysokością bonifikat, jaką oferuje program. W przypadku osób prywatnych dofinansowanie do zakupu auta elektrycznego może wynieść maksymalnie 27 000 zł (dotyczy to również zakupu samochodu osobowego na firmę). W przypadku zakupu auta dostawczego z napędem zeroemisyjnym dofinansowanie może osiągnąć kwotę blisko 70 000 zł.
Preferencje zakupowe Polaków - nie chcemy elektryków?
Wśród klientów indywidualnych zaledwie 6% Polaków deklaruje, że planuje zakup samochodu elektrycznego. Takie dane znaleźć można w badaniu “Consumer Signals” na zlecenie firmy doradczej Deloitte. Dlaczego tak mało Polaków decyduje się nadal na zakup auta elektrycznego, pomimo stale rozwijanej oferty tych samochód wśród wszystkich producentów?
Główną przyczyną sceptycznego nastawienia do zakupu samochodu elektrycznego jest wysoki koszt zakupu, ograniczoną liczbą ogólnodostępnych miejsc do ładowania samochodu w wielu miastach, nie wspominając o mniejszych miejscowościach. Ankietowani wskazywali, że dostępne punkty ładowania sprawiają wiele problemów również na poziomie opłat za ładowanie.
Ankietowani, choć teraz nie są zainteresowani zakup samochodu, z uwagi na koszty i samą obsługę samochodu nie wykluczają zakupu auta elektrycznego w przyszłości. Lepsza oferta, bardziej atrakcyjna pod względem zakupu oraz bezproblemowy dostęp do punktów ładowania to podstawa.
Aktualizacja - podsumowanie programu Mój Elektryk w 2023
Tylko w 2023 roku rząd dopłacił do zakupu samochodów elektrycznych przeszło 310 mln zł. Dofinansowaniem objęto ponad 17500 pojazdów. Od 1 stycznia do 17 grudnia 2023 do NFOŚIGW wpłynęło 9290 wniosków o dofinansowanie zakupu samochodu elektrycznego na łączną kwotę 344,6 mln zł.Wśród wszystkich złożonych wniosków 1492 pochodziły od osób prywatnych, 1674 od przedsiębiorców i podmiotów innych niż osoby fizyczne. 14090 samochodów elektrycznych dofinansowanych w ramach programu stanowiły pojazdy osobowe kategorii M1.
W ramach programu sfinansowano również zakup 2970 samochodów dostawczych o DMC do 3.5 tony (kat. N1), 499 motocykli i quadów (kat. L1e).
Od 12 lipca 2021 trwa program Mój Elektryk W ramach programu można liczyć na 18 700 zł dofinansowania do zakupu samochodu elektrycznego. W przypadku osób posiadających Kartę Dużej Rodziny bonifikata może wynieść nawet 27 000 zł. W puli znalazło się 500 mln złotych. Czas trwania programu przewidziano na lata 2021-2025. Maksymalna wartość samochodu elektrycznego nie może przekraczać 225 000 zł. Dziś już wiemy, że to kropla w morzu potrzeb.
Aktualizacja z dnia 11 sierpnia 2023 - podsumowanie programu "Mój elektryk" za I półrocze 2023
Według Grupy BOŚ minione półrocze to okres utrzymującego się dużego zainteresowania dopłatami do leasingu samochodów elektrycznych w ramach programu „Mój elektryk”. W pierwszej połowie 2023 roku do banku wpłynęło ponad 3,3 tys. wniosków o dopłaty do leasingu na łączną kwotę ponad 116 mln zł. Narastająco od momentu uruchomienia ścieżki leasingowej programu liczba złożonych wniosków sięgnęła przeszło 9 tysięcy na łączną kwotę ponad 300 mln zł. Zarząd Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (operatora całego programu „Mój elektryk”) zatwierdził już dopłaty do blisko 8 tys. pojazdów, a łączna wartość zatwierdzonych wniosków przekroczyła 265 mln zł.
Dopłaty do samochodów używanych
Rynek samochodów używanych stale się rozwija, choć wśród klientów nastroje nie są tak optymistyczne jak dawniej, kiedy zakup nowego-używanego auta był zawsze czymś pozytywnym i emocjonującym. W ubiegłym tygodniu w USA przegłosowano ustawę dzięki, której klienci, którzy podjęli decyzje o zakupie używanego samochodu elektrycznego, podobnie jak klienci nowych aut, będą mogli skorzystać z dofinansowania. Ustawa weszła w życie wstecznie, regulując temat dofinansowania w przypadku klientów, którzy zakupili używany samochód po 1 stycznia 2023 roku.
Aby móc skorzystać z dofinansowania, klienci i wybranych przez nich samochód muszą spełnić określone warunki - nie może kosztować mniej niż 25 000$ i musi mieć co najmniej dwa lata. Pojemność akumulatora nie może być mniejsza niż 7 kWh. Auto musi zostać kupione za pośrednictwem dealera. Ostatnim, dość kluczowym warunkiem jest historia nabycia pojazdu przez poprzedniego właściciela. Jeśli samochód był zakupiony w ramach dofinansowania przy pierwszej rejestracji lub odliczony od podatku, przy drugiej rejestracji nie będzie mógł skorzystać z rządowego programu. Dofinansowani do używanego auta elektrycznego przydzielane jest raz na trzy lata. Nabywca samochodu z dofinansowaniem rządkowym musi zadeklarować, że nie będzie on zbyty z zyskiem oraz, że będzie użytkowany wyłącznie na terenie Stanów Zjednoczonych.
Ta zmiana w amerykańskim systemie rodzi nadzieje, że może być ona pierwszym krokiem do wprowadzenia podobnych benefitów w innych krajach. Na stronie PSPA można przeczytać:- Przykładowo, maksymalna wysokość dofinansowania, którą można uzyskać przy zakupie używanego BEV w Niderlandach wynosi 2 tys. euro, w Niemczech – do 6 tys. euro, zaś na Litwie i we Francji (przy uwzględnieniu premii za równoległe zezłomowanie pojazdu spalinowego) – odpowiednio 3,5 i do 6 tys. euro.
Jak podaje serwis SAMAR - Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie rozważa objęcia używanych samochodów elektrycznych programem „Mój Elektryk” – ucina w odpowiedzi na nasze pytania Ewelina Steczkowska, rzeczniczka prasowa Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
W podobnym duchu wypowiedział się resort klimatu. – Obecnie Ministerstwo Klimatu i Środowiska nie prowadzi prac mających na celu objęcia wsparciem samochodów używanych w ramach programu „Mój Elektryk”. Wynika to ze wcześniejszych ustaleń z Komisją Europejską, więc jakiekolwiek zmiany wymagałyby ponownego procedowania. Warto też zaznaczyć, że programy wsparcia funkcjonują w większości państw UE, skąd Polacy importują pojazdy, więc dofinansowanie zakupu używanych samochodów skutkowałoby prawdopodobnie dofinansowaniem zakupu czegoś, co już raz otrzymało wsparcie ze środków publicznych – stwierdzili w mailu przedstawiciele Wydziału Komunikacji Medialnej Ministerstwa Klimatu i Środowiska.
Samochód elektryczny z rynku wtórnego
od początku roku wzrasta liczba rejestrowanych samochodów elektrycznych. Większa dostępność oferty, dofinansowanie zakupu w ramach programu mój elektryk oraz dodatkowe opłaty jakie czekają właścicieli samochodów spalinowych skutecznie wpływają na coraz większa popularność aut zeroemisyjnych. niemniej, zakup nowego auta elektrycznego to koszt przekraczający 100 tys. zł. Dodając do tego nie tak bardzo rozwinięta infrastrukturę ładowania, osoby zainteresowane realnie zakup auta stanowi jedynie 9%.
Wśród osób, które deklarują zainteresowanie zakupem auta elektrycznego spora część rozważa zakup auta z drugiej reki, sprowadzonego z zagranicy, lub krajowego. Wiąże się z tym jeszcze większa niepewność, głównie z uwagi na eksploatacje baterii, jej żywotność i fakt, ze to właściwie ona stanowi o wartości kupowanego samochodu. Koszt wymiany części mechanicznych jest podobny do tego, jakie kupujemy dla samochodów spalinowych. Cena używanego samochodu elektrycznego jest o wiele niższa niż nowego samochodu, te same modele w wersji spalinowej o wiele mniej tracą na wartości, niż ich elektryczne bliźniaki. Wynika to głównie z zasięgu, jakie oferują auta elektryczne po kilku latach użytkowania.
Zasięg auta spalinowego zmniejsza się wraz z przebiegiem, stanem technicznym pojazdu. Naturalnym jest, że w wraz ze zużyciem części zapotrzebowanie na paliwo może być większe, jednak jeśli samochód nie ma poważnej usterki silnika, wzrosty nie są aż tak duże. W przypadku aut spalinowych, eksplotacja auta, rodzaj stosowanej ładowarki, czy częstotliwość ładowania będą miały wpływ na żywotność baterii. Wielu producentów udziela gwarancji na baterie na okres 7 lat lub dystans 160 000 km. Według wielu producentów, bateria po tym czasie nie powinna oferować mniejszego zasięgu niż 70% deklarowanego zasięgu katalogowego.
Często jednak te wartości są niewystarczające w przypadku współczesnego klienta. Pierwsza generacja Nissana Leafa miała swoją premierę w 2011 roku. Wtedy pionierski samochód oferował 160 km zasięgu. Według opinii klientów po 10 latach, wiele modeli Nissana oferuje dzisiaj swoim właścicielom zaledwie 20% tego limitu, a koszt zakupu nowej baterii zdecydowanie przekracza granice opłacalności. Im młodsze auto elektryczne tym zasięg deklarowany będzie wyższy, również technologia produkcji będzie bardziej zaawansowana. Przed zakupem samochodu elektrycznego z drugiej reki warto sprawdzić realne zużycie prądu.
Aktualizacja: 23.05.2023
BOŚ zwiększył o 150 mln zł pulę na dopłaty do leasingu w programie Mój elektryk
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zaakceptował wniosek Banku Ochrony Środowiska o zwiększenie o 150 mln zł puli środków na dopłaty do leasingu pojazdów zeroemisyjnych. Oznacza to, że kwota całkowita do wykorzystania w tzw. ścieżce leasingowej programu Mój elektryk wzrosła do 400 mln zł. Dopłaty umożliwiają pokrycie wkładu własnego klienta starającego się o leasing samochodu elektrycznego. Zarząd Funduszu zaakceptował dotychczas dopłaty do ponad 7 tys. pojazdów, poinformował Bank.
Aby skorzystać z dofinansowania do zakupu auta zeroemisyjnego przygotowane zostały dwie ścieżki - dofinansowanie zakupu dla klientów indywidualnych oraz sfinansowanie zakupu w ramach leasingu dla przedsiębiorców. Dotacje dla osób fizycznych są rozpatrywane i przydzielane bezpośrendio przez NFOŚiGW, dofinansowanie leasingu prowadzone jest przez Bank Ochrony Środowiska. Na początku (lipiec 2021) w ramach programu BOŚ miał do dyspozycji pulę 20 mln zł. W marcu 2022 pula została zwiększona do 100 mln zł. Ostatnia podwyżka miala miejsce w styczniu br. i wyniosła 250 mln. zł. Od czerwa 2023 do dyspozycji klientów zainteresowanych sfinansowaniem zakupu auta elektrycznego w leasingu została przeznaczona łączna kwota 400 mln zł.
Kalkulator dopłat do samochodu elektrycznego 2023. Sprawdź ile zyskasz
Citroen e-C4
- Zasięg: 350 km
- Cena katalogowa: 175 900 zł
- Cena z dopłatą: 157 150 zł (10% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 148 900 zł (17% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Citroen C4 leasing w Superauto.pl
Samochód elektryczny Dacia
Dacia Spring Cargo
- Zasięg: 230 km
- Cena katalogowa: 101 490 zł
- Cena z dopłatą: 82 740 zł zł (18% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 74 490 zł (26% dofinansowania w wysokości 27 000 zł
Dacia Spring Expression
- Zasięg: 230 km
- Cena katalogowa: 106 900 zł
- Cena z dopłatą: 88 150 zł zł (17% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 79 900zł (25% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Dacia Spring leasing w Superauto.pl
Samochód elektryczny DS
DS 3 Crossback E-TENSE
- Zasięg: 320 km
- Cena katalogowa: 189 900 zł
- Cena z dopłatą: 171 150 zł (9% dofinansowania w wysokości 18 750 zł
- Cena z dopłatą dla KDR: 162 900 zł (14% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę DS 3 Crossback leasing w Superauto.pl
Samochód elektryczny Fiat
Fiat 500e La Prima
- Zasięg: 320 km
- Cena katalogowa: 185 900 zł
- Cena z dopłatą: 167 150 zł (10% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 158 900 zł (15% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Fiat 500 La Prima leasing w Superauto.pl
Fiat 500e La Prima Cabrio
- Zasięg: 320 km
- Cena katalogowa: 196 900 zł
- Cena z dopłatą: 178 150 zł (10% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 169 900 zł (15% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Fiat 500 La Prima leasing w Superauto.pl
Samochód elektryczny Hyundai
Hyundai KONA Electric 136 KM / 39,2 kWh Modern
- Zasięg: 305 km
- Cena katalogowa: 172 400 zł
- Cena z dopłatą: 153 650 zł (10% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 145 400 zł (16% dofinansowania w wysokości 27 000 zł
Sprawdź cenę Hyundai KONA leasing w Superauto.pl
Hyundai KONA Electric 204 KM / 64 kWh
- Zasięg: 484 km
- Cena katalogowa: 222 500 zł
- Cena z dopłatą: 203 750 zł (8% dofinansowania w wysokości 18 750 zł
- Cena z dopłatą dla KDR: 195 500 zł (12% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Hyundai KONA leasing w Superauto.pl
Samochód elektryczny Kia
Kia e-Niro 136 KM / 39,2 kWh
- Zasięg: 289 km
- Cena katalogowa: 146 990 zł
- Cena z dopłatą: 128 240 zł (13% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 119 900 zł (18% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Kia e-NIRO leasing w Superauto.pl
Kia e-Niro 204 KM / 64 kWh
- Zasięg: 455 km
- Cena katalogowa: 198 900 zł | 212 900 zł(wersja M | L
- Cena z dopłatą: 180 150 zł (9% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 171 900 zł (14% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Kia e-NIRO leasing w Superauto.pl
Kia e-Soul 136 KM / 39,2 kWh
- Zasięg: 276 km
- Cena katalogowa: 170 990 zł
- Cena z dopłatą: 152 240 zł (13% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 143 990 zł (19% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Kia e-SOUL leasing w Superauto.pl
Kia e-Soul 204 KM / 64 kWh
- Zasięg: 452 km
- Cena katalogowa: 185 900 zł
- Cena z dopłatą: 167 150 zł (12% dofinansowania w wysokości 18 750 zł
- Cena z dopłatą dla KDR: 158 900 zł (17% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Kia e-SOUL leasing w Superauto.pl
Samochód elektryczny Mazda
Mazda MX-30 145 KM / 35,5 kWh
- Zasięg: 200 km
- Cena katalogowa: 161 100 zł
- Cena z dopłatą: 142 350 zł (11% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 134 100 zł (17% dofinansowania w wysokości 27 000 zł
Sprawdź cenę Mazda MX-30 leasing w Superauto.pl
Samochód elektryczny Mercedes-Benz
Mercedes-Benz EQA 250
- Zasięg: 426 km
- Cena katalogowa: 223 500 zł
- Cena z dopłatą: 204 750 zł (8% dofinansowania w wysokości 18 750 zł
- Cena z dopłatą dla KDR: 196 500 zł (13% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Mercedes Benz EQA leasing w Superauto.pl
Samochód elektryczny MINI
MINI Cooper SE 184 KM / 28,9 kWh
- Zasięg: 225 km
- Cena katalogowa: 164 900 zł
- Cena z dopłatą: 146 150 zł (11% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 137 900 zł (17% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę MINI Cooper leasing w Superauto.pl
Samochód elektryczny Nissan
Nissan Ariya 214 KM / 63 kWh
- Zasięg: 404 km
- Cena katalogowa: 219 900 zł
- Cena z dopłatą: 201 150 zł (15% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 192 900 zł (22% dofinansowania w wysokości 27 000 zł
Sprawdź cenę Nissan Ariya leasing w Superauto.pl
Nissan LEAF 150 KM / 40 kWh
- Zasięg: 270 km
- Cena katalogowa: 155 900 zł | 165 900 zł (wersja N-Connecta)
- Cena z dopłatą: 137 150 zł (12% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 128 900 zł (19% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Nissan LEAF leasing w Superauto.pl
Nissan LEAF e+ 217 KM / 59 kWh
- Zasięg: 385 km
- Cena katalogowa: 192 900 zł | 202 900 zł (wersja Tekna)
- Cena z dopłatą: 174 150 zł (10% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 165 900 zł (15% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Nissan LEAF leasing w Superauto.pl
Samochód elektryczny Opel
Opel Corsa-e 136 KM / 50 kWh
- Zasięg: 333 km
- Cena katalogowa: 160 300 zł | 167 900 zł | 170 800 zł
- Cena z dopłatą: 141 550 zł (11% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 133 300 zł (18% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Opel Corsa-e leasing w Superauto.pl
Opel Mokka-e 136 KM / 50 kWh
- Zasięg: 321 km
- Cena katalogowa: 184 300 zł
- Cena z dopłatą: 165 550 zł (10% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 157 300 zł (16% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Opel Mokka-e leasing w Superauto.pl
Samochód elektryczny Peugeot
Peugeot e-208 136 KM / 50 kWh
- Zasięg: 340 km
- Cena katalogowa: 156 600 zł
- Cena z dopłatą: 137 850 zł (12% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 129 600 zł (19% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Peugeot 208 leasing w Superauto.pl
Peugeot e-2008 136 KM / 50 kWh
- Zasięg: 310 km
- Cena katalogowa: 184 600 zł
- Cena z dopłatą: 165 850 zł (10% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 157 600 zł (16% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Peugeot 2008 leasing w Superauto.pl
Samochód elektryczny Renault
Renault ZOE R135
- Zasięg: 386 km
- Cena katalogowa: 180 500 zł
- Cena z dopłatą: 161 750 zł (10% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 153 500 zł (16% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Renault ZOE leasing w Superauto.pl
Renault Megane e-TECH 130 KM
- Zasięg: 300 km
- Cena katalogowa: 184 900 zł
- Cena z dopłatą: 166 150 zł (10% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 157 900 zł (14% dofinansowania w wysokości 27 000 zł
Sprawdź cenę Renault Kangoo leasing w Superauto.pl
Samochód elektryczny Skoda
Skoda ENYAQ iV 60
- Zasięg: 412 km
- Cena katalogowa: 212 250 zł
- Cena z dopłatą: 193 500 zł (9% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 188 250 zł (14% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Skoda ENYAQ leasing w Superauto.pl
Samochód elektryczny Tesla
Tesla Model 3 Standard Range Plus
- Zasięg: 491 km/li>
- Cena katalogowa: 205 990 zł
- Cena z dopłatą: 187 240 zł (9% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 178 990 zł (14% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Tesla Model 3 leasing w Superauto.pl
Samochód elektryczny Volkswagen
Volkswagen ID.3 1ST 204 KM/58 kWh
- Zasięg: 418 km
- Cena katalogowa: 194 390 zł
- Cena z dopłatą: 175 640 zł (10% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 167 390 zł (14% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Volkswagen ID.3 leasing w Superauto.pl
Volkswagen ID.3 204 KM/58 kWh
- Zasięg: 422 km
- Cena katalogowa: 191 290 zł
- Cena z dopłatą: 172 540 zł (9% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 164 290 zł (14% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Volkswagen ID.3 leasing w Superauto.pl
Volkswagen ID.4 1ST 204 KM/77 kWh
- Zasięg: 497 km
- Cena katalogowa: 219 490 zł
- Cena z dopłatą: 200 740 zł (8% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 192 490 zł (12% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Volkswagen ID.4 leasing w Superauto.pl
NFOŚiGW zaakceptował wniosek BOŚ o zwiększenie o 50 mln zł puli środków na dopłaty do leasingu pojazdów zeroemisyjnych. Tym samym, łączna kwota do wykorzystania w tzw. ścieżce leasingowej programu „Mój elektryk” wynosi już 250 mln zł.
Program „Mój elektryk” Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW), oferujący dofinansowanie zakupu lub leasingu pojazdów elektrycznych i wodorowych, zakłada dwie tzw. ścieżki:
- dla klientów indywidualnych
- dla firm i organizacji.
Dotacje dla osób fizycznych obsługuje bezpośrednio NFOŚiGW, natomiast ścieżka leasingowa jest realizowana przez Bank Ochrony Środowiska od listopada 2021 r.
Pierwotnie w ramach ścieżki leasingowej programu „Mój elektryk” do dyspozycji BOŚ było 20 mln zł. W marcu 2022 r. NFOŚiGW zdecydował o zwiększeniu tej puli o 80 mln zł. Następnie, pod koniec lipca ubiegłego roku, została ona zasilona dodatkowymi 100 mln zł. Dzięki zaś ostatniej decyzji Funduszu, łączna wartość środków przeznaczonych na dopłaty wzrosła do 250 mln zł.
Aktualizacja z dnia 26 stycznia 2023 - branża przedstawi rządowi postulaty zmian limitu w programie "Mój Elektryk"
Organizacje zrzeszające firmy leasingowe, wynajmu długoterminowego oraz reprezentanci e-mobilnej branży przedstawili w czwartek 26 stycznia 2023 roku przedstawicielom rządu i państwowych instytucji finansowych m.in. wniosek o podwyższenie limitu ceny auta uprawniającej do otrzymania dopłaty do zakupu elektryka. Instytut SAMAR zaznacza, że już od pewnego czasu firmy leasingowe i te specjalizujące się w wynajmie długoterminowym, widziały potrzebę podjęcia rozmów z przedstawicielami rządu i państwowych instytucji finansowych (NFOŚiGW i BOŚ) o zmianie progu wartości auta elektrycznego, do jakiego można otrzymać dofinansowanie w ramach programu "Mój elektryk". Obecnie wynosi on 225 tys. zł w przypadku zeroemisyjnych samochodów osobowych do przewozu maksymalnie 8 osób.
Jak zauważył dyrektor Biura Kompetencji ds. Rynku Samochodów Osobowych w PKO Leasing, Maciej Matelski, obecne realia rynku motoryzacyjnego sprawiają, że samochody drożeją, a część popularnych modeli nie mieści się już w widełkach programu. Jego zdaniem, warto pomyśleć nad wsparciem zakupu kilkuletnich aut elektrycznych z drugiej ręki,których ceny są bardziej osiągalne z punktu widzenia potencjalnych zainteresowanych elektrykami. 19 stycznia 2023 roku Instytut Samar wysłał kilka pytań do biura prasowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW), będącego organizatorem programu "Mój elektryk". Pojawiły się następujące pytania: Czy Fundusz rozważa podwyższenie progu wartości auta do jakiego można otrzymać dofinansowanie? Czy analizowane jest objęcie dopłatami używanych EV oraz czy zaplanowano rozmowy z firmami leasingowymi?
Podczas środowej konferencji prasowej firmy Arval Service Lease Polska jej dyrektor generalny Robert Antczak zapowiedział, że na 26 stycznia zaplanowano takie rozmowy z przedstawicielami rządu i państwowych instytucji finansowych. Robert Antczak nie chciał jednak przed rozmowami ujawnić o jak dużą podwyżkę chcą zabiegać podczas rozmów przedstawiciele branży.
W rozmowach ze strony branżowej uczestniczyli reprezentanci Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów, Związku Polskiego Leasingu oraz Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych. Ze strony rządowej przedstawicielami będą Ireneusz Zyska, wiceminister Klimatu i Środowiska oraz Paweł Mirowski, wiceprezes NFOŚiGW oraz przedstawiciel Banku Ochrony Środowiska.
Beneficjentom „Mojego elektryka” wypłacono już łącznie 177,8 mln zł, co stanowi 26 proc. całego budżetu programu. Udzielono dofinansowania do zakupu około 6 tys. pojazdów zeroemisyjnych, a 2 tys. czeka w kolejce – informuje serwis elektromobilni.pl
Celem programu „Mój elektryk”, dzięki któremu można otrzymać dopłatę z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW), jest uniknięcie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez dofinansowanie przedsięwzięć polegających na obniżeniu zużycia paliw emisyjnych w transporcie. Chodzi o wsparcie zakupu i leasingu nowych pojazdów zeroemisyjnych.
Warto przypomnieć, że okres wdrażania zaplanowano na lata 2021 – 2026, w tym okres zawierania umów do 31.12.2025 i okres wydatkowania środków do 30.06.2026 r. Z kolei okres kwalifikowalności kosztów ustalono na 01.05.2020 r. – 31.12.2025 r. Budżet programu ustalony został początkowo na kwotę 500 mln zł dla bezzwrotnych form dofinansowania, z czego co najmniej 50 proc. zostanie przekazane w ramach udostępnienia środków do banków zgodnie z art. 411 ust. 10 ustawy – Prawo Ochrony Środowiska w celu udzielania dotacji. Program „Mój Elektryk” będzie wdrażany do 31.12.2025 roku. - Nie wykluczamy wydłużenia okresu realizacji programu. Taka decyzja może być podjęta w końcowej fazie wdrażania programu i będzie zależna od dostępności środków, a także od dalszego zapotrzebowania na ten program – powiedział nam Paweł Mirowski, zastępca prezesa zarządu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Wysokość dopłat do elektryków
W naborze wniosków od osób fizycznych wnioskodawcy mogą ubiegać się o dofinansowanie zakupu samochodu zeroemisyjnego kategorii M1 w kwocie 18 750 zł. Tylko w przypadku posiadaczy Karty Dużej Rodziny, dofinansowanie wynosi 27 tys. zł. Wśród wniosków złożonych w tym naborze, 35% to wnioski dotyczące dofinansowania w kwocie 27 tys. zł.
Jeśli chodzi o nabór wniosków od przedsiębiorców i podmiotów innych, niż osoby fizyczne, wnioskodawcy ubiegający się o dofinansowanie zakupu samochodu zeroemisyjnego kategorii M1 mogą ubiegać się o dofinansowanie w kwocie 18 750 zł lub 27 tys. zł po zadeklarowaniu rocznego przebiegu nie mniej niż 15 000 km. W tym naborze wnioski o dofinansowanie w kwocie 27 tys. zł stanowią ok. 65% złożonych wniosków.
Najwięcej aut z dopłatą w dużych miastach
Według informacji NFOŚiGW, zgodnie ze złożonymi wnioskami, zarówno w naborze wniosków od osób fizycznych, jak i przedsiębiorców i podmiotów innych niż osoby fizyczne, najwięcej pojazdów zeroemisyjnych dofinansowanych jest w dużych miastach wojewódzkich, takich jak: Warszawa, Kraków, Wrocław, Gdańsk, Poznań. Według informacji Funduszu na mapie Polski nie występują „białe plamy” w zakresie pojazdów zeroemisyjnych objętych programem.
Beneficjenci „Mojego elektryka”
Z programu mogą skorzystać: osoby fizyczne, jednostki sektora finansów publicznych, instytuty badawcze, przedsiębiorcy, stowarzyszenia, fundacje, spółdzielnie, rolnicy indywidualni, kościoły i inne związki wyznaniowe oraz ich osoby prawne, a także organizacje religijne, których sytuacja prawna jest uregulowana ustawami o stosunku państwa do kościołów i innych związków wyznaniowych, działające w obrębie tych kościołów i związków.
Wyżej wymienieni beneficjenci programu mogą ubiegać się o dofinansowanie w naborach wniosków ogłoszonych przez NFOŚiGW tj. w naborze wniosków od osób fizycznych i naborze wniosków od przedsiębiorców i podmiotów innych, niż osoby fizyczne. Dofinansowanie w tych naborach dotyczy samochodów zakupionych przez wnioskodawcę ze środków własnych lub przy udziale kredytu bankowego.
Chętni na „elektryka” mogą również ubiegać się o dofinansowanie leasingu pojazdów zeroemisyjnych w ścieżce leasingowej. Dofinansowaniem leasingu zajmuje się Bank Ochrony Środowiska, z którym Fundusz zawarł umowę o udostępnienie środków z przeznaczeniem na dopłatę do opłat ustalonych w umowach leasingu w rozumieniu art. 411 ust. 1 pkt 2 lit. e ustawy Prawo ochrony środowiska.
Dwa przypadki żądania zwrotu dotacji
Według informacji pozyskanych od NFOŚiGW, do dzisiaj wystąpiły dwa przypadki żądania przez Fundusz zwrotu dotacji wypłaconej w ramach naboru wniosków od osób fizycznych. – Żądanie zwrotu środków wynikało z warunków umowy o dofinansowanie określających sposób postępowania w przypadku kradzieży dofinansowanego pojazdu zeroemisyjnego – wyjaśnia Paweł Mirowski.
Na podstawie postanowień umowy o dofinansowanie beneficjent zobowiązany jest do zwrotu dotacji na rzecz NFOŚiGW w kwocie wynikającej z nieutrzymania trwałości przedsięwzięcia wraz z odsetkami ustawowymi za opóźnienie, liczonymi od dnia wypłaty dotacji do dnia zwrotu środków.
Przyczyny odrzucenia wniosków
Zgodnie z warunkami programu wnioski podlegają ocenie pod względem spełnienia kryteriów dostępu i kryteriów jakościowych dopuszczających. W przypadku konieczności uzupełnienia wniosku lub jego aktualizacji do wnioskodawcy wysyłane jest wezwanie z listą braków lub błędów do uzupełnienia/poprawy. W tym przypadku główną przyczyną odrzucenia wniosku jest przesłanie jego aktualizacji po terminie wskazanym w regulaminie naboru lub brak wymaganych uzupełnień. Zgodnie z warunkami regulaminu naboru Wnioskodawca ma prawo złożyć wniosek ponownie w tym samym naborze.
Inną przyczyną odrzucenia wniosku jest jego złożenie w niewłaściwym naborze wniosków lub złożenie wniosku o dofinansowanie pojazdu zeroemisyjnego, który nie spełnia warunków programu, tj. niewłaściwa kategoria pojazdu, pojazd używany, przebieg wyższy niż wskazane w programie 50 km. – W ramach trwających naborów wniosków z ww. powodów odrzucone zostały 493 wnioski, w tym w ramach naboru wniosków od osób fizycznych 334 wnioski, a w ramach naboru wniosków od przedsiębiorców i podmiotów innych niż osoby fizyczne 159 wniosków. W większości przypadków wnioskodawcy korzystając z zapisów regulaminów naborów złożyli wnioski ponownie – mówi Paweł Mirowski.
Dopłata do auta sprowadzonego z zagranicy
Dofinansowanie z programu „Mój elektryk” może być udzielone na pojazdy zeroemisyjne sprowadzone z zagranicy. W przypadku zakupu samochodu za granicą konieczna będzie przetłumaczona na język polski faktura/umowa kupna-sprzedaży oraz deklaracja uproszczona dla podatku akcyzowego od nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodów osobowych AKC-US. W przypadku zakupu spoza UE dodatkowo należy przedstawić dowód odprawy celnej przywozowej. Oczywiście pojazdy zakupione za granicą muszą spełniać wszystkie warunki programu „Mój Elektryk”.
Dopłaty na zakup/najem jednośladów na prąd
O dofinansowanie pojazdów kategorii L1e – L7e, zgodnie z warunkami programu, ubiegać mogą się przedsiębiorcy i podmioty inne niż osoby fizyczne. W ramach naboru wniosków od przedsiębiorców i podmiotów innych niż osoby fizyczne ogłoszonego przez NFOŚiGW złożono wnioski o dofinansowanie 207 pojazdów tej kategorii w łącznej kwocie dofinansowania ok. 700 tys. zł. – Aktualnie trwa ocena wniosków, a z wnioskodawcami, których przedsięwzięcia zostały ocenione pozytywnie zawierane są umowy o dofinansowanie. Wypłata dofinansowania nastąpi po ustanowieniu zabezpieczeń należytego wykonania warunków umowy – mówi wiceprezes NFOŚiGW.
Z kolei w ścieżce leasingowej wnioskodawcy/leasingobiorcy wystąpili z wnioskami o dofinansowanie 85 pojazdów kategorii L1e – L7e na łączną kwotę dofinansowania 338 tys. zł i taka kwota została przekazana do Banku Ochrony Środowiska na udzielenie dotacji na ten właśnie cel.
Liczba beneficjentów programu
Do tej pory skorzystało w programu „Mój Elektryk” w naborze od osób fizycznych wnioski o dofinansowanie złożyło 1 859 wnioskodawców, z tego zawarto 1300 umów o dofinansowanie. W naborze od przedsiębiorców i podmiotów innych niż osoby fizyczne wnioski o dofinansowanie złożyło 1 221 wnioskodawców. Obecnie jesteśmy w trakcie uzgadniania warunków umów o dofinansowanie i zatwierdzania dofinansowania przez zarząd Funduszu. W ścieżce leasingowej NFOŚiGW przekazał do Banku Ochrony Środowiska środki na udzielenie dofinansowania dla 3 424 leasingobiorców.
Kwota całkowita jaką dotąd rozdysponowano
Budżet programu wynosi 700 mln zł. Do tej pory wypłacono łącznie 177,8 mln zł, co stanowi 26% całego budżetu programu.
• 100 mln zł przeznaczono na dofinansowanie osób fizycznych, zawarto umowy na kwotę 28 mln zł, co stanowi 28% budżetu naboru.
• Na dofinasowanie przedsiębiorców i podmiotów innych niż osoby fizyczne przeznaczono 200 mln zł i wypłacono dotychczas 0 zł. – Obecnie zawierane są z wnioskodawcami umowy o dofinansowanie. Wypłata dotacji nastąpi po skutecznym ustanowieniu zabezpieczenia należytego wykonania warunków umowy – mówi Paweł Mirowski.
• Z 400 mln zł na dotacje ze środków udostępnionych bankom z przeznaczeniem na dopłatę do opłat ustalanych w umowach leasingu w rozumieniu art. 411 ust. 1 pkt 2 lit. e ustawy – Prawo ochrony środowiska, przekazano 151,8 mln zł, co stanowi 38% budżetu przeznaczonego na ten cel.
Liczba dofinansowanych aut rośnie każdego dnia
Obecnie w ramach funkcjonujących naborów udzielono dopłat do zakupu ok. 6 tys. pojazdów zeroemisyjnych. Na kolejne ponad 2 tys. pojazdów złożono już wnioski o dofinansowanie. Z uwagi na to, że ogłoszone nabory są naborami ciągłymi, liczby te rosną każdego dnia. - Dopłaty w ramach programu „Mój Elektryk” nie sprawią może, że Polacy zaczną masowo przesiadać się do samochodów elektrycznych. Ale może dzięki niemu choć część z nas wybierze auta elektryczne, a to sprawi, że na ulicach naszych miast będzie więcej aut zeroemisyjnych, będzie ciszej i czyściej – podsumowuje Paweł Mirowski.
źródło: SAMAR
Program Mój elektryk dla przedsiębiorców - warunki dofinansowania
Drugi etap programu objął także przedsiębiorców, którzy mogś skorzystać z dofinansowania wybierając zarówno zakup gotówkowy, kredytowy jak i leasing. przedsiębiorcy mogą liczyć na takie same kwoty dofinansowania, jak osoby prywatne, jednak w ich przypadku zaproponowano inne warunki przyznania dofinansowania. W przypadku firm ważny jest rodzaj samochodu, jaki planujemy kupić, a także deklaracja przebiegu.
Dopłata do samochodu elektrycznego dla przedsiębiorców:
18750 zł - bez deklaracji przebiegu
- 27000 zł - z deklaracją przebiegu minimum 15 tys. rocznie
Poza deklaracją przebiegu, ważna jest także kwota samochodu, której górny limit uzależniony jest od progu finansowego firmy i może wynieść kolejno 225 000 zł, 248 205 zł oraz 276 750 zł brutto, a także od sposobu wykorzystania samochodu.
Podobnie, jak w przypadku zakupu samochodu przez osoby prywatne lista modeli aut objętych dofinansowanie jest długa. Począwszy od najtańszego modelu Dacia Spring, kończąc na Fordzie Mustangu Mach-E czy Tesli Modelu 3. W przypadku vatowców, którzy wykorzystując samochód także w celach prywatnych, mamy możliwość zakupu BMW i4 czy modelu Ioniq w wersji AWD. Beneficjentami programu są także firmy planujące zakup samochodu dostawczego z napędem elektrycznym.
W tym przypadku dofinansowanie wynosi:
- 20 % kosztów kwalifikowanych (do 50000 zł) bez deklaracji przebiegu
- 30% kosztów kwalifikowanych (do 70000 zł) przy deklaracji przebiegu minimum 20 tys. rocznie
W przypadku aut dostawczych nie ma limitu ceny samochodu.
Aktualne ogłoszenia o naborach
OGŁOSZENIE NABORU
Nabór wniosków w ramach programu priorytetowego „Mój elektryk” polegających na zakupie pojazdu zeroemisyjnego kategorii M1 przez osoby fizyczne.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie w ramach programu priorytetowego „Mój elektryk”
- Cel programu
Uniknięcie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez dofinansowanie przedsięwzięć polegających na obniżeniu zużycia paliw emisyjnych w transporcie poprzez wsparcie zakupu/leasingu pojazdów zeroemisyjnych..
Program przewiduje możliwość dofinansowania przedsięwzięć polegających na zakupie nowych pojazdów kategorii M1, wykorzystujący do napędu wyłącznie energię elektryczną akumulowaną przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania, lub energię elektryczną wytworzoną z wodoru w zainstalowanych w nim ogniwach paliwowych lub wyłącznie silnik, którego cykl pracy nie prowadzi do emisji gazów cieplarnianych lub innych substancji objętych systemem zarządzania emisjami gazów cieplarnianych, o którym mowa w ustawie z dnia 17 lipca 2009 r. o systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i innych substancji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1077).
Przez nowy pojazd zeroemisyjny należy rozumieć pojazd kategorii M1, który jest fabrycznie nowy i nie był przed zakupem zarejestrowany lub pojazd, zakupiony i zarejestrowany przez dealera samochodowego, importera lub firmę leasingową, z przebiegiem kilometrowym nie wyższym niż 50 km
Nabyty w ramach przedsięwzięcia pojazd nie może być wykorzystywany do prowadzenia działalności gospodarczej w rozumieniu unijnego prawa konkurencji, w tym działalności rolniczej. Zakupiony w ramach przedsięwzięcia pojazd nie może być wprowadzony do ewidencji środków trwałych wykorzystywanych w działalności gospodarczej.
- Terminy i sposób składania wniosków
Wnioski o dofinansowanie w formie dotacji należy składać w okresie od 12.07.2021 r. – 30.09.2025 r. jednak nie dłużej niż do wyczerpania środków alokacji.
W przypadku wyczerpania alokacji środków przed terminem zakończenia naboru wniosków na stronie internetowej NFOŚiGW zostanie umieszczona informacja o braku możliwości składania wniosków.
Przygotowane wnioski o dofinansowanie w formie dotacji należy składać w wersji elektronicznej przez Generator Wniosków o Dofinansowanie („GWD”) dostępny pod adresem http://gwd.nfosigw.gov.pl.
- Budżet naboru
Budżet naboru wynosi do 100 000 000 zł
- Formy dofinansowania
Dofinansowanie będzie udzielane w formie dotacji.
- Wartość dofinansowania
Dotacja w wysokości nie więcej niż 18 750 zł lub nie więcej niż 27 000 zł w przypadku osoby fizycznej posiadającej kartę dużej rodziny (w rozumieniu ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny (t.j.: Dz. U. 2020, poz. 1348, z późn. zm.)).
Koszt zakupu (cena pojazdu) pojazdu zeroemisyjnego nie może przekroczyć 225 000 zł (nie dotyczy osoby fizycznej posiadającej kartę dużej rodziny).
- Beneficjenci
Osoby fizyczne
- Kontakt w sprawie programu
Wnioski do pobrania: https://www.gov.pl/web/elektromobilnosc/aktualne-ogloszenia-o-naborach
Program unijny dofinansowania do samochodu elektrycznego trwa od roku. W marcu 2020 nie cieszył się zbyt dużą popularnością, a z puli dofinansowania wykorzystano zaledwie ułamek kwoty.
Druga faza dotacji przypadła na okres jesienny. Jeszcze w styczniu tego roku nie było pewne czy kolejna edycja programu ruszy, jednak od 1 lipca 2021 można składać wnioski o dofinansowanie w ramach programu “Mój elektryk”.
Na co mogą liczyć wnioskodawcy? Od 18 do prawie 30 000 zł dofinansowania na auto elektryczne o wartości do 225 000 zł brutto. Jakie mamy możliwości? Całkiem sporo, choć są to głównie samochody miejskie.
Program Mój elektryk - szczegóły
Osoby posiadające więcej niż troje dzieci, które są uprawnione do wyrobienia Karty Dużej Rodziny mogą ubiegać się o dodatek finansowy w wysokości nawet 27000 zł do zakupu samochodu elektrycznego. NFOŚiGW ogłosiło start programu 2 lipca 2021, wnioski można składać już od 12 lipca 2021.
Kto może ubiegać się o dofinansowanie?
Dofinansowanie do samochodu elektrycznego 2021 w ramach programu Mój elektryk może otrzymać każda osoba fizyczna, która zadeklaruje, że w ciągu 2 lat od nabycia samochodu nie będzie wykorzystywała pojazdu w ramach działalności gospodarcze tj. nie wprowadzi go do ewidencji środków trwałych.
Wartość dofinansowania a cena samochodu
Warunkiem, jaki stawia NFOŚiGW jest zakup samochodu o wartości do 225 000 zł brutto. W przypadku zakupu samochodu przekraczającą tą wartość, dofinansowanie nie będzie możliwe. Przypominamy, jeszcze w ubiegłym roku wybierając droższy samochód mogliśmy liczyć na dodatek do samochodu do maksymalnie ustalonej kwoty.
Każda osoba, która złoży wniosek może liczyć na dofinansowanie w wysokości 18750 zł. Posiadając Kartę Dużej Rodziny wartość dofinansowania wzrasta do 27000 zł.
Mój elektryk - szczegóły programu
Warto podkreślić, że środki przeznaczone na finansowanie projektu “Mój Elektryk” częściowo pochodzą z programu unijnego, częściowo z podatku paliwowego.
Program Mój Elektryk stanowi aktualnie priorytetowy program dla Ministerstwa. Szczegóły projektu dotyczą zakupu nowego pojazdu zero emisyjnego kategorii M1, M2, M3, N1, L1e, L2e, L3e, L4e, L5e, L6e oraz L7e. Dofinansowaniem są objęte wyłącznie samochody zasilane silnikiem elektrycznym lub wodorowym. Program uwzględnia również leasing samochodu, i w ramach tego świadczenia o dotacje z puli mogą ubiegać się banki udzielające kredytowania na samochód. W przypadku osób fizycznych dofinansowanie będzie udzielane w ramach dotacji. Przy zakupie samochodu w leasingu bank udzielający takiego świadczenia będzie udzielał dopłaty do opłat ustalonych w ramach umowy jako leasing z dopłata unijną.
Realizacja programu przewidziana jest na lata 2021-2026 lub do wyczerpania budżetu. Aktualnie w ramach dofinansowania można zakupić jeden samochód. Budżet całego programu wynosi 500 mln zł.
Samochody elektryczne 2021 - wzrost popularności
Aktualnie po polskich drogach porusza się około 25000 samochodów elektrycznych. Coraz większa popularności wynika nie tylko z atrakcyjnych pakietów finansowych, ale także możliwości, jakie oferują - możliwość podróżowania bus passami, lepszy dostęp do centrum miast. Umiarkowane zainteresowanie zakup samochodu elektrycznego spowodowane jest przede wszystkim przez nadal rozwijająca się infrastrukturę stacji ładujących. Na ten moment w Polsce istnieje blisko 1500 ogólnodostępnych stacji.
Samochód elektryczny do 225 000 zł
Warto zaznaczyć, że dofinansowanie w 50% pokrywa budżet z dotacji unijnej. Pozostała część środków przeznaczonych na projekt pochodzi z podatku paliwowego. Jaki samochód możemy kupić w ramach programu “Mój elektryk”? Praktycznie każdy. Lista samochodów, których nie uda nam się kupić z bonifikatą jest niewiele. Są to m.in. modele Audi e-tron, niektóre wersje Forda Mustanga czy najlepiej wyposażona Tesla S Plaid o zasięgu 840 km lub X long Range. Jest to jednak ułamek tego, co aktualnie oferuje rynek motoryzacyjny.
Duża korzyść dla kupujących to zmiany w normach emisji spalin, które wymusiły na producentach samochodów poszerzenie oferty modelowej o samochody wykorzystujące alternatywne źródło zasilania. Dzięki temu wachlarz możliwości jest bardzo szeroki
Kalkulator dopłat do samochodu elektrycznego 2021. Sprawdź ile zyskasz
Samochód elektryczny BMW
BMW i3s 120 Ah
- Zasięg: 282 km
- Cena katalogowa: 184 200 zł
- Cena z dopłatą: 165 450 (10% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 157 200 (15% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę BMW i3s leasing w Superauto.pl
BMW i3 120 Ah
- Zasięg: 297 km
- Cena katalogowa: 169 700 zł
- Cena z dopłatą: 150 950 zł (11% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 142 700 zł (15% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę BMW i3 leasing w Superauto.pl
Samochód elektryczny Citroen
Citroen e-JUMPY kombi M 50 kWh
- Zasięg: 230 km
- Cena katalogowa: 189 700 zł
- Cena z dopłatą: 170 950 zł (10% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 162 700 zł (14% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Citroen Jumpy leasing w Superauto.pl
Citroen e-JUMPY kombi XL 50 kWh
- Zasięg: 230 km
- Cena katalogowa: 193 700 zł
- Cena z dopłatą: 174 950 zł (10% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 166 700 zł (14% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Citroen Jumpy leasing w Superauto.pl
Citroen e-SpaceTourer M 50 kWh
- Zasięg: 230 km
- Cena katalogowa: 215 400 zł
- Cena z dopłatą: 196 650 zł (9% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 188 400 zł (13% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Citroen SpaceTourer leasing w Superauto.pl
Citroen e-SpaceTourer XL 50 kWh
- Zasięg: 230 km
- Cena katalogowa: 219 400 zł
- Cena z dopłatą: 200 650 zł (9% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 192 400 zł (12% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Citroen SpaceTourer leasing w Superauto.pl
Citroen e-C4
- Zasięg: 350 km
- Cena katalogowa: 125 000 zł
- Cena z dopłatą: 106 250 zł (15% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 98 000 zł (22% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Citroen C4 leasing w Superauto.pl
Samochód elektryczny Dacia
Dacia Spring Comfort+
- Zasięg: 230 km
- Cena katalogowa: 87 400 zł
- Cena z dopłatą: 68 650 zł (21% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 60 400 zł (31% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Dacia Spring leasing w Superauto.pl
Samochód elektryczny DS
DS 3 Crossback E-TENSE
- Zasięg: 320 km
- Cena katalogowa: 159 900 zł
- Cena z dopłatą: 141 150 zł (12% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 132 900 zł (17% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę DS 3 Crossback leasing w Superauto.pl
Samochód elektryczny Fiat
Fiat 500e La Prima
- Zasięg: 320 km
- Cena katalogowa: 154 900 zł
- Cena z dopłatą: 136 150 zł (12% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 127 900 zł (17% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Fiat 500 La Prima leasing w Superauto.pl
Fiat 500e La Prima Cabrio
- Zasięg: 320 km
- Cena katalogowa: 167 900 zł
- Cena z dopłatą: 149 150 zł (11% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 140 900 zł (16% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Fiat 500 La Prima leasing w Superauto.pl
Samochód elektryczny Ford
Ford Mustang Mach-E RWD Standard Range
- Zasięg: 440 km
- Cena katalogowa: 216 120 zł
- Cena z dopłatą: 197 370 zł (9% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 189 120 zł (12% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Ford Mustang leasing w Superauto.pl
Samochód elektryczny Honda
Honda e Base
- Zasięg: 222 km
- Cena katalogowa: 152 900 zł
- Cena z dopłatą: 134 150 zł (12% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 125 900 zł (18% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Honda E leasing w Superauto.pl
Honda e Advance
- Zasięg: 210 km
- Cena katalogowa: 165 900 zł
- Cena z dopłatą: 147 150 zł (11% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 138 900 zł (16% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Honda E leasing w Superauto.pl
Samochód elektryczny Hyundai
Hyundai KONA Electric 136 KM / 39,2 kWh
- Zasięg: 305 km
- Cena katalogowa: 152 400 zł
- Cena z dopłatą: 133 650 zł (12% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 125 400 zł (18% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Hyundai KONA leasing w Superauto.pl
Hyundai KONA Electric 64 kWh
- Zasięg: 484 km
- Cena katalogowa: 174 900 zł
- Cena z dopłatą: 156 150 zł (11% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 147 900 zł (15% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Hyundai KONA leasing w Superauto.pl
Hyundai IONIQ Electric
- Zasięg: 311 km
- Cena katalogowa: 184 500 zł
- Cena z dopłatą: 165 750 zł (10% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 157 500 zł (15% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Hyundai IONIQ leasing w Superauto.pl
Hyundai IONIQ 5 58 kWh 2WD
- Zasięg: 384 km
- Cena katalogowa: 189 900 zł
- Cena z dopłatą: 171 150 zł (10% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 132 900 zł (14% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Hyundai IONIQ5 leasing w Superauto.pl
Hyundai IONIQ 5 58 kWh 4WD
- Zasięg: 360 km
- Cena katalogowa: 225 900 zł
- Cena z dopłatą: brak możliwości zakupu
- Cena z dopłatą dla KDR: 198 900 zł (12% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Hyundai IONIQ5 leasing w Superauto.pl
Hyundai IONIQ 5 73 kWh 2WD
- Zasięg: 481 km
- Cena katalogowa: 203 900 zł
- Cena z dopłatą: 185 150 zł (9% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 176 900 zł (13% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Hyundai IONIQ5 leasing w Superauto.pl
Samochód elektryczny Kia
Kia e-Niro 136 KM / 39,2 kWh
- Zasięg: 289 km
- Cena katalogowa: 146 990 zł
- Cena z dopłatą: 128 240 zł (13% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 119 900 zł (18% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Kia e-NIRO leasing w Superauto.pl
Kia e-Niro 204 KM / 64 kWh
- Zasięg: 455 km
- Cena katalogowa: 167 990 zł
- Cena z dopłatą: 149 240 zł (11% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 140 990 zł (16% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Kia e-NIRO leasing w Superauto.pl
Kia e-Soul 136 KM / 39,2 kWh
- Zasięg: 276 km
- Cena katalogowa: 139 990 zł
- Cena z dopłatą: 121 240 zł (13% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 112 990 zł (19% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Kia e-SOUL leasing w Superauto.pl
Kia e-Soul 204 KM / 64 kWh
- Zasięg: 452 km
- Cena katalogowa: 160 990 zł
- Cena z dopłatą: 142 240 zł (12% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 133 990 zł (17% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Kia e-SOUL leasing w Superauto.pl
Samochód elektryczny Mazda
Mazda MX-30 145 KM / 35,5 kWh
- Zasięg: 200 km
- Cena katalogowa: 142 900 zł
- Cena z dopłatą: 124 150 zł (13% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 115 900 zł (19% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Mazda MX-30 leasing w Superauto.pl
Samochód elektryczny Mercedes-Benz
Mercedes-Benz EQA 250
- Zasięg: 426 km
- Cena katalogowa: 199 900 zł
- Cena z dopłatą: 181 150 zł (9% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 172 900 zł (14% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Mercedes Benz EQA leasing w Superauto.pl
Mercedes-Benz EQA 300 4MATIC SUV
- Zasięg: 432 km
- Cena katalogowa: 222 800 zł
- Cena z dopłatą: 204 050 zł (8% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 195 800 zł (12% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Mercedes Benz EQA leasing w Superauto.pl
Samochód elektryczny MINI
MINI Cooper SE 184 KM / 28,9 kWh
- Zasięg: 225 km
- Cena katalogowa: 139 900 zł
- Cena z dopłatą: 121 150 zł (13% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 112 900 zł (19% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę MINI Cooper leasing w Superauto.pl
Samochód elektryczny Nissan
Nissan LEAF 150 KM / 40 kWh
- Zasięg: 270 km
- Cena katalogowa: 123 900 zł
- Cena z dopłatą: 105 150 zł (15% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 96 900 zł (22% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Nissan LEAF leasing w Superauto.pl
Nissan LEAF 150 KM / 40 kWh
- Zasięg: 270 km
- Cena katalogowa: 123 900 zł
- Cena z dopłatą: 105 150 zł (15% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 96 900 zł (22% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Nissan LEAF leasing w Superauto.pl
Nissan LEAF e+ 217 KM / 62 kWh
- Zasięg: 385 km
- Cena katalogowa: 164 000 zł
- Cena z dopłatą: 145 250 zł (11% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 137 000 zł (16% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Nissan LEAF leasing w Superauto.pl
Nissan e-NV200 Evalia 5os
- Zasięg: 200 km
- Cena katalogowa: 173 500 zł
- Cena z dopłatą: 154 750 zł (11% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 146 500 zł (16% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Nissan e-NV200 leasing w Superauto.pl
Nissan e-NV200 Evalia 7os
- Zasięg: 200 km
- Cena katalogowa: 180 900 zł
- Cena z dopłatą: 162 150 zł (10% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 153 900 zł (15% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Nissan e-NV200 leasing w Superauto.pl
Samochód elektryczny Opel
Opel Corsa-e 136 KM / 50 kWh
- Zasięg: 333 km
- Cena katalogowa: 122 990 zł
- Cena z dopłatą: 104 240 zł (15% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 95 990 zł (22% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Opel Corsa-e leasing w Superauto.pl
Opel Mokka-e 136 KM / 50 kWh
- Zasięg: 321 km
- Cena katalogowa: 139 900 zł
- Cena z dopłatą: 121 150 zł (13% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 112 900 zł (19% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Opel Mokka-e leasing w Superauto.pl
Opel Zafira-e COMPACT 50 kWh
- Zasięg: 238 km
- Cena katalogowa: 208 550 zł
- Cena z dopłatą: 189 800 zł (9% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 181 550 zł (13% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Opel ZAFIRA-e leasing w Superauto.pl
Opel Zafira-e LONG 50 kWh
- Zasięg: 238 km
- Cena katalogowa: 211 550 zł
- Cena z dopłatą: 192 800 zł (9% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 184 550 zł (13% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Opel ZAFIRA-e leasing w Superauto.pl
Opel Zafira-e Life EXTRA LONG 50 kWh
- Zasięg: 238 km
- Cena katalogowa: 211 550 zł
- Cena z dopłatą: 192 800 zł (9% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 184 550 zł (13% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Opel ZAFIRA-e LIFE leasing w Superauto.pl
Samochód elektryczny Peugeot
Peugeot e-208 136 KM / 50 kWh
- Zasięg: 340 km
- Cena katalogowa: 124 900 zł
- Cena z dopłatą: 106 150 zł (15% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 97 900 zł (22% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Peugeot 208 leasing w Superauto.pl
Peugeot e-2008 136 KM / 50 kWh
- Zasięg: 310 km
- Cena katalogowa: 149 400 zł
- Cena z dopłatą: 130 650 zł (13% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 122 400 zł (18% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Peugeot 2008 leasing w Superauto.pl
Samochód elektryczny Renault
Renault ZOE R110
- Zasięg: 395 km
- Cena katalogowa: 135 900 zł
- Cena z dopłatą: 117 150 zł (14% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 108 900 zł (20% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Renault ZOE leasing w Superauto.pl
Renault ZOE R135
- Zasięg: 386 km
- Cena katalogowa: 118 900 zł
- Cena z dopłatą: 100 150 zł (16% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 91 900 zł (23% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Renault ZOE leasing w Superauto.pl
Renault KANGOO Z.E. MAXI COMBI
- Zasięg: 200 km
- Cena katalogowa: 159 888 zł
- Cena z dopłatą: 141 138 zł (12% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 132 888 zł (17% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Renault Kangoo leasing w Superauto.pl
Samochód elektryczny Skoda
Skoda ENYAQ iV 60
- Zasięg: 412 km
- Cena katalogowa: 182 300 zł
- Cena z dopłatą: 163 550 zł (10% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 155 300 zł (15% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Skoda ENYAQ leasing w Superauto.pl
Skoda ENYAQ iV 80
- Zasięg: 536 km
- Cena katalogowa: 211 700 zł
- Cena z dopłatą: 192 950 zł (9% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 184 700 zł (13% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Skoda ENYAQ leasing w Superauto.pl
Samochód elektryczny Tesla
Tesla Model 3 Standard Range Plus
- Zasięg: 430 km
- Cena katalogowa: 199 990 zł
- Cena z dopłatą: 181 240 zł (9% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 172 990 zł (14% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Tesla Model 3 leasing w Superauto.pl
Samochód elektryczny Volkswagen
Volkswagen ID.3 1ST 204 KM/58 kWh
- Zasięg: 418 km
- Cena katalogowa: 194 390 zł
- Cena z dopłatą: 175 640 zł (10% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 167 390 zł (14% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Volkswagen ID.3 leasing w Superauto.pl
Volkswagen ID.3 204 KM/58 kWh
- Zasięg: 422 km
- Cena katalogowa: 155 890 zł
- Cena z dopłatą: 137 140 zł (12% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 128 890 zł (17% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Volkswagen ID.3 leasing w Superauto.pl
Volkswagen ID.3 204 KM/77 kWh
- Zasięg: 546 km
- Cena katalogowa: 179 999 zł
- Cena z dopłatą: 161 249 zł (10% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 152 999 zł (15% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Volkswagen ID.3 leasing w Superauto.pl
Volkswagen ID.4 1ST 204 KM/77 kWh
- Zasięg: 497 km
- Cena katalogowa: 202 390 zł
- Cena z dopłatą: 183 640 zł (9% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 175 390 zł (13% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Volkswagen ID.4 leasing w Superauto.pl
Volkswagen ID.3 Pure Performance 45 kWh
- Zasięg: 351 km
- Cena katalogowa: 139 990 zł
- Cena z dopłatą: 121 240 zł (13% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 112 990 zł (19% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Volkswagen ID.3 leasing w Superauto.pl
Volkswagen ID.4 Pure
- Zasięg: 346 km
- Cena katalogowa: 156 390 zł
- Cena z dopłatą: 137 640 zł (12% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 129 390 zł (17% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Volkswagen ID.4 leasing w Superauto.pl
Volkswagen ID.4 Pure Performance
- Zasięg: 346 km
- Cena katalogowa: 162 790 zł
- Cena z dopłatą: 144 040 zł (12% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 135 790 zł (17% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Volkswagen ID.4 leasing w Superauto.pl
Volkswagen ID.4 Pure Performance
- Zasięg: 523 km
- Cena katalogowa: 190 890 zł
- Cena z dopłatą: 172 140 zł (10% dofinansowania w wysokości 18 750 zł)
- Cena z dopłatą dla KDR: 163 890 zł (14% dofinansowania w wysokości 27 000 zł)
Sprawdź cenę Volkswagen ID.4 leasing w Superauto.pl