Leasing Mała Ratka Leasing Mała Ratka Skorzystaj
logo logo partnera
logo logo partnera
  • Nowe
    Nowe
    • Samochody osobowe
    • Samochody dostawcze
    • Samochody ciężarowe
  • Używane
    Używane
    • Samochody osobowe
    • Samochody dostawcze
    • Samochody ciężarowe
    • Pewne używane
  • Finansowanie
    Finansowanie
    Leasing Mała Ratka Dzięki Małej Ratce stać Cię na więcej!
    Elastyczny leasing samochodu z Niską Ratą! Bez obowiązku wykupu! Już od 738 zł netto miesięcznie.
    Leasing Mała Ratka Sprawdź oferty
      Leasing Mała Ratka Dzięki Małej Ratce stać Cię na więcej!
      Elastyczny leasing samochodu z Niską Ratą! Bez obowiązku wykupu! Już od 738 zł netto miesięcznie.
      Leasing Mała Ratka Sprawdź oferty
    • Leasing

      Od 24 miesięcy, dla firm i osób prywatnych. Nowe i używane auta osobowe i dostawcze od ręki. Rabaty do -30%.

      Sprawdź oferty
    • Wynajem długoterminowy

      Od 12 miesięcy, bez opłaty wstępnej, konieczności wykupu i dodatkowych kosztów. Wszystko w cenie raty.

      Sprawdź oferty
    • Kredyt

      Elastyczne finansowanie dla osób prywatnych. Szybki odbiór, zero ograniczeń i atrakcyjne rabaty przy zakupie.

      Sprawdź oferty
    • Leasing konsumencki

      Leasing konsumencki - mądre finansowanie na Twoich warunkach!

      Sprawdź oferty
    Wszystkie oferty
  • Baza wiedzy
    Baza wiedzy
    • O firmie
    • Proces
    • Ubezpieczenie
    • Finansowanie
    • Porady
  • Kontakt
  • O nas
  • Zaloguj
Zaloguj
Zamów rozmowę
Napisz wiadomość
  • Główna
  • Zamknij
    Szukaj
  • Zamknij
    Kontakt
  • Oferty
  • Zamknij
    Menu
Jakiego samochodu szukasz?

Wyszukiwarka

Brak wyników.
Popularne
teraz:

    Sugestie

      Brak wyników.

      Ostatnio wyszukiwane

        Tutaj pojawią się wyszukiwane przez Ciebie frazy.

        Polecane

          Przepraszamy!

          Mamy mały problem z wyszukiwaniem, spróbuj ponownie za chwilę.
          Nie martw się! Nadal możesz przeglądać wszystkie nasze oferty.

          Przejdź do ofert

          Kategorie

            Mogą Cię zainteresować

              • Superauto.pl
              • Porady
              • Elektromobilność
              • Program NaszEauto - wszystko co musisz wiedzieć

              Program NaszEauto - wszystko co musisz wiedzieć

              31.01.2025 Katarzyna Bugla

              NaszEauto to dawny program Mój Elektryk. Ile wynosi aktualne dofinansowanie i kto może z niego skorzystać? Zmiany obejmują firmy i nie tylko.

              Program NaszEauto 2025

              Z artykułu dowiesz się o:

              Program NaszEauto vs Mój Elektryk a interpretacja przepisów podatkowych. Ryczałtowy wykluczeni
              Analiza rozliczenia podatkowego dofinansowania z programu „NaszEauto” dla przedsiębiorców
              Doświadczenia z programu „Mój Elektryk”
              „NaszEauto” a rozbieżności w interpretacji przepisów
              Case study 1 - Klient prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą rozliczający się na zasadach ogólnych
              Case study 2 - Klient prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą rozliczający się w ramach ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych
              Różnice między ryczałtem a innymi formami rozliczania działalności
              NaszEauto z rozszerzeniem na większe pojazdy - zmiany jeszcze przed wakacjami
              Na co można przeznaczyć środki z programu NaszEauto?
              Jakie pojazdy kwalifikują się do wsparcia?
              Ile wynoszą dopłaty w programie NaszEauto?
              NaszEauto - budżet i przewidywany wpływ

              Program NaszEauto vs Mój Elektryk a interpretacja przepisów podatkowych. Ryczałtowy wykluczeni

              Zainteresowanie samochodami elektrycznymi w Polsce rośnie, a rządowe programy dofinansowań, takie jak „NaszEauto”, mają za zadanie wspierać tę transformację. Jednakże, jak pokazuje analiza, kwestie podatkowe związane z otrzymywaniem dofinansowania budzą pewne kontrowersje, zwłaszcza dla przedsiębiorców rozliczających się w formie ryczałtu. Poniższe podsumowanie, bazując na analizie Łukasza Andruszkiewicza, doradcy podatkowego Gekko Taxens, przedstawia szczegółową analizę rozliczeń podatkowych dla klienta zainteresowanego zakupem auta elektrycznego w ramach programu „NaszEauto”.

              Analiza rozliczenia podatkowego dofinansowania z programu „NaszEauto” dla przedsiębiorców

              Program „NaszEauto”, uruchomiony 3 lutego 2025 roku, ma na celu popularyzację samochodów elektrycznych w Polsce poprzez dofinansowanie ich zakupu, leasingu lub wynajmu długoterminowego. Jego poprzednikiem był program „Mój Elektryk” (2021-2025), a doświadczenia z tamtego programu są kluczowe do zrozumienia obecnych wyzwań.

              Doświadczenia z programu „Mój Elektryk”

              W ramach programu „Mój Elektryk” dofinansowania były traktowane jako zwolnione z opodatkowania zarówno PIT (podatek dochodowy od osób fizycznych), jak i CIT (podatek dochodowy od osób prawnych). Podstawą zwolnienia był art. 21 ust. 1 pkt 129a ustawy o PIT oraz art. 17 ust. 1 pkt 60 ustawy o CIT, które dotyczyły dotacji udzielanych ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) na określone cele. Co więcej, co było szczególnie korzystne dla przedsiębiorców, wydatki pokryte tymi zwolnionymi środkami mogły stanowić koszty uzyskania przychodów. Organy podatkowe potwierdzały tę interpretację, na przykład w indywidualnej interpretacji Dyrektora KIS z 17 sierpnia 2023 r., sygn. 0111-KDIB1-2.4010.303.2023.2.MC. Oznaczało to, że zarówno kwoty netto opłaty wstępnej i transferowej w leasingu, jak i kwota dofinansowania przeznaczona na zakup pojazdu, mogły zostać zaliczone do kosztów podatkowych. W przypadku samochodów elektrycznych, tak jak przy „samochodach luksusowych”, zastosowanie miała proporcja wydatków do kwoty 225 000 zł (a nie 150 000 zł jak dla aut spalinowych).

              „NaszEauto” a rozbieżności w interpretacji przepisów

              W programie „NaszEauto” pojawia się dwugłos w kwestii podstawy prawnej zwolnienia dofinansowania z opodatkowania.

              Ministerstwo Finansów powołuje się na art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o PIT, a dla ryczałtowców wskazuje art. 10 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

              Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) natomiast konsekwentnie odwołuje się do art. 21 ust. 1 pkt 129a ustawy o PIT, podobnie jak w programie „Mój Elektryk”.

              Ta rozbieżność ma kluczowe znaczenie, zwłaszcza dla podatników rozliczających się ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.

              Aby lepiej zobrazować progrem rozliczenia dofinansowania dla obu grup ponieżej prezentujemy dwa przykłady Klientów prowadzących działalność gospodarczą, ale rozliczających się w różny sposób.

              Case study 1 - Klient prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą rozliczający się na zasadach ogólnych

              Klient prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą i będący czynnym podatnikiem VAT, rozlicza się na zasadach ogólnych (np. skala podatkowa lub podatek liniowy). Dla takiego klienta, w idealnym scenariuszu, dofinansowanie z programu „NaszEauto” powinno być traktowane analogicznie jak w programie „Mój Elektryk”.

              Zwolnienie z podatku dochodowego (PIT)

              Bez względu na to, czy za podstawę zwolnienia zostanie przyjęty art. 21 ust. 1 pkt 129a czy 137 ustawy o PIT, Klient 1 powinien być zwolniony z PIT od otrzymanego dofinansowania. Obydwa te przepisy odnoszą się do podatników rozliczających się na zasadach ogólnych.

              Koszty uzyskania przychodów

              Kluczowe jest, aby wydatki pokryte dofinansowaniem mogły stanowić koszty uzyskania przychodów. Bazując na interpretacjach dotyczących „Mojego Elektryka” i braku wyłączeń w art. 23 ust. 1 pkt 56 ustawy o PIT (analogiczny do art. 16 ust. 1 pkt 58 ustawy o CIT), zakup czy leasing pojazdu elektrycznego (w części niepokrytej dofinansowaniem oraz w części pokrytej, jeśli zostanie potwierdzone, że dofinansowanie nie wpływa na możliwość zaliczenia wydatku do KUP) powinien generować koszty podatkowe. W przypadku leasingu, kwoty netto opłat wstępnych i transferowych, a w przypadku zakupu – amortyzacja pojazdu, powinny być kosztem. Należy pamiętać o limicie 225 000 zł dla samochodów elektrycznych przy ustalaniu proporcji dla tzw. samochodów luksusowych.

              Rozliczenie podatku VAT

              Kwestia VAT jest odrębna i dotyczy odliczenia podatku naliczonego od zakupu lub leasingu pojazdu. Jeśli samochód będzie wykorzystywany wyłącznie do celów działalności gospodarczej, Klient 1 ma prawo do odliczenia 100% VAT. Jeśli będzie wykorzystywany także do celów prywatnych, odliczenie VAT jest ograniczone do 50%. Sama dotacja nie wpływa na kwestie odliczenia VAT od zakupu pojazdu.

              Case study 2 - Klient prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą rozliczający się w ramach ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych

              Klient prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą i rozliczający się w ramach ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, jest w trudniejszej sytuacji ze względu na wspomniane rozbieżności interpretacyjne.

              Różnice między ryczałtem a innymi formami rozliczania działalności

              Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych to uproszczona forma opodatkowania, gdzie podatek płaci się od przychodu, a nie od dochodu (przychód minus koszty). Oznacza to, że ryczałtowcy co do zasady nie mają możliwości odliczania kosztów uzyskania przychodów, takich jak wydatki na zakup czy leasing samochodu. Wysokość podatku zależy od stawki ryczałtu, która jest ustalana procentowo od przychodu i różni się w zależności od rodzaju prowadzonej działalności.

              Dla porównania, podatnicy na zasadach ogólnych (skala podatkowa lub podatek liniowy) płacą podatek od dochodu, czyli od przychodów pomniejszonych o koszty ich uzyskania. Mają więc możliwość uwzględniania w rozliczeniu wielu wydatków związanych z prowadzoną działalnością, co może obniżyć ich podstawę opodatkowania.

              Co to oznacza w praktyce dla Klienta na ryczałcie?

              Dla ryczałtowca kluczowa jest podstawa prawna zwolnienia dofinansowania z PIT.

              Jeśli za podstawę zwolnienia zostanie przyjęty art. 21 ust. 1 pkt 129a ustawy o PIT (stanowisko KIS), wtedy Klient rozliczający się ryczałtem nie będzie mógł skorzystać ze zwolnienia z podatku od otrzymanego dofinansowania. Ten przepis nie ma swojego odpowiednika w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Dotacja zostałaby potraktowana jako przychód i opodatkowana stawką ryczałtu właściwą dla jego działalności.

              Jeśli za podstawę zwolnienia zostanie przyjęty art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o PIT (stanowisko Ministerstwa Finansów), a dla ryczałtowców wskazano art. 10 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, wtedy Klient na ryczałcie będzie mógłby skorzystać ze zwolnienia z podatku od otrzymanego dofinansowania, ponieważ art. 10 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne zawiera analogiczny przepis do art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o PIT. Jest to znacznie korzystniejsze rozwiązanie dla ryczałtowców.

              Niezależnie od kwestii opodatkowania samej dotacji, Klient jako ryczałtowiec, nie będzie mógł zaliczyć wydatków na zakup lub leasing pojazdu do kosztów uzyskania przychodów. To fundamentalna różnica w porównaniu do Klienta 1 i innych przedsiębiorców rozliczających się na zasadach ogólnych.

              Podobnie jak Klient 1, Klient 2 (jeśli jest VATowcem) ma prawo do odliczenia VAT od zakupu lub leasingu pojazdu na tych samych zasadach (100% dla użytku wyłącznie firmowego, 50% dla użytku mieszanego).

              Biorąc pod uwagę powyższą analizę, środki otrzymane w ramach programu „NaszEauto” powinny być traktowane jako zwolnione z opodatkowania podatkiem dochodowym. Kwestią sporną pozostaje podstawa prawna tego zwolnienia. Dla ryczałtowców kluczowe jest ujednolicenie stanowiska przez Ministerstwo Finansów i KIS na korzyść art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o PIT, który ma odpowiednik w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym, lub wydanie interpretacji ogólnej potwierdzającej zwolnienie dla wszystkich beneficjentów.

              Niestety, program „NaszEauto” ma także swoje ograniczenia w porównaniu do „Mojego Elektryka”. Zawężono katalog beneficjentów wyłącznie do osób fizycznych (zarówno prowadzących działalność, jak i nieprowadzących), wyłączając spółki prawa handlowego, które mogłyby w znaczący sposób przyczynić się do rozwoju floty pojazdów elektrycznych. Dodatkowo, dofinansowanie obejmuje tylko samochody kategorii homologacyjnej M1, z wyłączeniem pojazdów użytkowych (N1), często wykorzystywanych przez przedsiębiorców jednoosobowych.

              Aby program „NaszEauto” faktycznie przyczynił się do popularyzacji samochodów elektrycznych, konieczne jest ujednolicenie stanowiska organów podatkowych w kwestii podstawy prawnej zwolnienia dofinansowania z PIT, najlepiej poprzez wydanie interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych obejmujących wszystkich beneficjentów, w tym ryczałtowców oraz rozszerzenie zakresu beneficjentów dofinansowania oraz kategorii pojazdów objętych dopłatami, wracając do zasad z programu „Mój Elektryk”.

              NaszEauto z rozszerzeniem na większe pojazdy - zmiany jeszcze przed wakacjami

              Przed wakacjami MKiŚ zaproponuje zmiany w programie dopłat do zakupu aut elektrycznych NaszEauto tak, by rozszerzyć dopłaty na większe pojazdy - poinformował PAP Biznes wiceminister klimatu i środowiska Krzysztof Bolesta.

              "Tempo wykorzystania programu jest dobre, lepsze niż w przypadku poprzedniego programu (Mój elektryk-PAP) i spodziewamy się, że jeszcze przyspieszy. Jednak alokacja jest duża, więc będziemy proponować modyfikacje" - powiedział Bolesta.

              10 marca MKiŚ oraz NFOŚiGW poinformowali, że w ciągu pierwszego miesiąca funkcjonowania programu dopłat do zakupu aut elektrycznych NaszEauto napłynęły 1322 wnioski o wartości ponad 39 mln zł. Budżet całego programu to 1,6 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy (KPO), który zgodnie z zasadami KPO powinien być wykorzystany do końca sierpnia 2026 r.

              "Na pewno chcemy rozszerzyć (dopłaty-PAP) na trochę większe pojazdy" - powiedział wiceminister, pytany o kierunek możliwych zmian w programie. Uściślił, że chodzi np. o małe busy do przewozu osób czy małe auta dostawcze.

              "Zmiany chcemy zaproponować przed wakacjami, bo czas leci" - dodał.

              Pytany, w jaki sposób może być przeprowadzona zmiana w programie, wyjaśnił, że najpierw musi zostać zmodyfikowane KPO, a wtedy zmiana programu po polskiej stronie nastąpi szybko.

              aktualizacja: 20.03.2025. Źródło informacji: Pap Biznes

              Od 3 lutego 2025 roku polscy kierowcy będą mieli nową szansę na uzyskanie dofinansowania do zakupu lub leasingu samochodu elektrycznego. Program NaszEauto, zaprezentowany podczas konferencji Ministerstwa Klimatu i Środowiska oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, to kolejna odsłona wsparcia dla elektromobilności, która ma ułatwić dostęp do aut bezemisyjnych szerokiemu gronu odbiorców.

              W dobie rosnącej świadomości ekologicznej oraz dynamicznych zmian na rynku motoryzacyjnym, rząd postanowił wesprzeć kierowców nowym systemem dopłat. NaszEauto, nazywane potocznie „Mój Elektryk 2.0”, to ulepszona wersja wcześniejszego programu, z tą różnicą, że tym razem wsparcie trafi wyłącznie do osób fizycznych oraz przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą.

              Program nie obejmuje dużych firm flotowych, które – jak podkreślił wiceminister klimatu i środowiska Krzysztof Bolesta – posiadają własne strategie zrównoważonego rozwoju i nie wymagają dodatkowego wsparcia finansowego. Nowa formuła programu kładzie nacisk na polskie gospodarstwa domowe, pozwalając im na łatwiejsze przejście na elektromobilność i czerpanie korzyści z posiadania bezemisyjnego pojazdu.

              Na co można przeznaczyć środki z programu NaszEauto?

              Dofinansowanie obejmuje:

              • zakup nowego samochodu elektrycznego,
              • leasing auta elektrycznego,
              • wynajem długoterminowy samochodu elektrycznego.

              Jakie pojazdy kwalifikują się do wsparcia?

              W programie uwzględniono wyłącznie nowe samochody osobowe, które spełniają określone kryteria:

              • Przebieg do 6 000 km – tylko fabrycznie nowe pojazdy mogą zostać objęte dotacją.
              • Cena maksymalna – wartość samochodu nie może przekroczyć 225 000 zł netto (276 750 zł brutto).

              Ile wynoszą dopłaty w programie NaszEauto?

              Maksymalna wartość dopłaty do elektryka w ramach NaszEauto to 40 000 zł, ale kwota ta jest sumą trzech składowych:

              Kwota bazowa wsparcia

              • 18 750 zł – dla osób fizycznych kupujących samochód.
              • 30 000 zł – dla osób korzystających z leasingu lub wynajmu długoterminowego.

              Premia za zezłomowanie starego auta

              • 5000 zł – standardowa premia za wycofanie pojazdu spalinowego.
              • 10 000 zł – wyższa premia dla osób, które oddadzą na złom starszy samochód o wysokiej emisji.

              Premia dla osób o niższych dochodach

              • 5000 zł – dla osób, których dochody spełniają kryteria programu.
              • 11 250 zł – podwyższona kwota dla osób znajdujących się w najniższym progu dochodowym.

              Dzięki temu łączne wsparcie dla osoby fizycznej może wynieść od 18 750 zł do 40 000 zł, w zależności od spełnionych warunków. Przykładowo, osoba kupująca elektryka może otrzymać: 18 750 zł bazowego wsparcia, 10 000 zł premii za zezłomowanie starego samochodu, 11 250 zł premii za niski dochód, co daje łącznie aż 40 000 zł dopłaty.

              Natomiast przy leasingu lub wynajmie, maksymalna kwota wsparcia wynosi: 30 000 zł bazowego wsparcia, 5000 zł za zezłomowanie, 5000 zł za niski dochód, co w sumie daje 40 000 zł dopłaty.

              NaszEauto - budżet i przewidywany wpływ

              Rząd przeznaczył na program 1,6 miliarda złotych, co – według szacunków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej – powinno pozwolić na zakup około 40 000 nowych samochodów elektrycznych. Środki te pochodzą z Krajowego Planu Odbudowy (KPO), co oznacza, że program ma kluczowe znaczenie w kontekście unijnych celów klimatycznych i strategii dekarbonizacji transportu w Polsce.

              Warto zaznaczyć, że program NaszEauto potrwa do końca 2026 roku, a według wstępnych zapowiedzi, może być ostatnim tak dużym systemem dopłat do samochodów elektrycznych.

              Jak skorzystać z programu?

              Wnioski o dofinansowanie można składać od 3 lutego 2025 roku. Proces aplikacyjny będzie w pełni cyfrowy, a cała procedura wygląda następująco:

              1. Zakup auta (lub podpisanie umowy leasingu lub wynajmu długoterminowego).
              2. Rejestracja pojazdu i wykupienie ubezpieczenia OC/AC.
              3. Złożenie wniosku o dotację online – za pomocą Generatora Wniosków o Dofinansowanie dostępnego na stronie NFOŚiGW.
              4. Oczekiwanie na decyzję i wypłatę środków.

              Ważne jest, że najpierw należy kupić lub wynająć pojazd, a dopiero potem ubiegać się o dofinansowanie. To oznacza, że wnioskodawcy muszą mieć możliwość sfinansowania zakupu samochodu przed uzyskaniem zwrotu w postaci dopłaty.

              Program NaszEauto to kolejny krok w stronę przyspieszenia elektryfikacji polskich dróg. Wprowadzenie większego wsparcia dla osób fizycznych, możliwość skorzystania z premii za zezłomowanie oraz dopłat dla osób o niskich dochodach sprawia, że zakup auta elektrycznego stanie się bardziej dostępny niż kiedykolwiek wcześniej.

              Czy warto skorzystać z programu?

              Jeśli rozważasz zakup samochodu elektrycznego, NaszEauto to doskonała okazja, by obniżyć koszty takiej inwestycji nawet o 40 000 zł. Warto jednak działać szybko – liczba dostępnych środków jest ograniczona, a rosnące zainteresowanie elektromobilnością sprawia, że fundusze mogą wyczerpać się szybciej, niż przewidują rządowe prognozy.

              Dopłaty udzielane są na zakup pojazdów zeroemisyjnych kategorii M1, w tym zarówno aut elektrycznych, jak i napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi. Odnoszą się one zatem do aut osobowych o DMC do 3.5 tony, mogących przewozić maksymalnie 9 osób.

              Tytuł programu: NaszEauto

              Cel programu

              Uniknięcie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez dofinansowanie przedsięwzięć polegających na obniżeniu zużycia paliw emisyjnych w transporcie poprzez wsparcie zakupu/leasingu/wynajmu długoterminowego bezemisyjnych pojazdów elektrycznych.

              Wskaźnik osiągnięcia celu

              Stopień realizacji celu programu mierzony za pomocą wskaźnika osiągnięcia celu pn.:

              Liczba zakupionych/leasingowanych/wynajętych pojazdów kategorii M1

              Planowana wartość wskaźnika osiągnięcia celu dla bezzwrotnej formy dofinansowania wynosi co najmniej 40 000 szt.

              Zmniejszenie emisji CO2

              Planowana wartość wskaźnika osiągnięcia celu dla bezzwrotnej formy dofinansowania wynosi co najmniej 83 094 Mg/rok.

              Ograniczenie emisji pyłów o średnicy mniejszej niż 10 mikrometrów (PM10)

              Planowana wartość wskaźnika osiągnięcia celu dla bezzwrotnej formy dofinansowania wynosi co najmniej 0,613 Mg/rok.

              Ograniczenie emisji tlenków azotu

              Planowana wartość wskaźnika osiągnięcia celu dla bezzwrotnej formy dofinansowania wynosi co najmniej 46,22 Mg/rok.

              Budżet

              Kwota alokacji dla bezzwrotnych form dofinansowania do 1 613 777 750 zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności Polski (KPO), w ramach którego uwzględniono nowy kamień milowy E4aG w postaci ustanowienia programu wsparcia zakupu, wynajmu długoterminowego lub leasingu bezemisyjnych pojazdów elektrycznych kategorii M1 dla osób fizycznych oraz osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą (JDG).

              Okres wdrażania

              Program realizowany będzie w latach 2025-2026, w tym:

              • •
              • okres zawierania umów do 30.06.2026 r.
              • •
              • okres wydatkowania środków do 31.08.2026 r.

              Terminy i sposób składania wniosków o objęcie wsparciem

              Nabór wniosków o objęcie wsparciem (wnioski) odbywać się będzie w trybie ciągłym w latach 2025- 2026 do wyczerpania alokacji.

              Sposób składania i rozpatrywania wniosków określony zostanie w dokumentach naboru, które zamieszczone będą na stronie internetowej NFOŚiGW.

              Koszty kwalifikowane

              Koszty, z zastrzeżeniem pkt. 2, uznaje się za kwalifikowane jeśli zostały poniesione na przedsięwzięcia, których zakończenie realizacji nastąpiło w okresie od 01.07.2024 r. do 31.03.2026 r.

              Kwalifikowalność kosztów ustala się zgodnie z Zasadami w zakresie wydatków kwalifikowalnych w ramach programów objętych wsparciem ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO), z zastrzeżeniem, że kwalifikowane są koszty przedsięwzięcia dot.:

              • •
              • zakupu nowych pojazdów zeroemisyjnych kategorii2 M1;
              • •
              • opłaty wstępnej3 ustalonej w umowach leasingu/wynajmu długoterminowego,
              • •
              • podatek od towarów i usług (VAT) jest wydatkiem niekwalifikowalnym.

              Formy i warunki udzielania dofinansowania

              Formy dofinansowania

              Wsparcie bezzwrotne z planu rozwojowego w ramach inwestycji E1.1 Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO)4, zwane też w dalszej części programu „dotacją” lub „dofinansowaniem”.

              2 Zgodnie z kategoriami, o których mowa w załączniku nr 2 do ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym

              3 przez opłatę wstępną należy rozumieć określoną w umowie leasingu jednorazową opłatę należną od leasingobiorcy na rzecz firmy leasingowej, służącą pokryciu określonej części kapitału do spłaty przez leasingobiorcę. Opłata wstępna nie zawiera innych kosztów, opłat i innych należności związanych z zawarciem Umowy Leasingu i jest wyszczególniana w fakturze wystawianej przez firmę leasingową, do uiszczenia której leasingobiorca jest zobowiązany. Opłata wstępna w całości lub w części jest pokrywana ze wsparcia.

              4 Środki finansowe, którymi Polski Fundusz Rozwoju S.A. z siedzibą w Warszawie ma prawo i obowiązek dysponować w trybie i na zasadach określonych w umowie o wykonywanie zadań związanych z realizacją Planu Rozwojowego, o której mowa w art. 14ln ust. 5 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju.

              Wysokość wsparcia

              Lp.

              Ostateczny odbiorca wsparcia (OOW)

              Maksymalna cena netto pojazdu

              wynikająca z faktury

              Rodzaj premii5

              Maksymalna wysokość wsparcia/premii

              1.

              Osoby fizyczne

              225 000 zł

              nd

              18 750 zł

              dodatkowo za zezłomowanie

              samochodu spalinowego, którego ostateczny odbiorca wsparcia był właścicielem/współwłaścicielem co najmniej 3 lata oraz zezłomowanie samochodu nastąpiło nie wcześniej niż

              01.02.2020 r.

              10 000 zł

              dodatkowo przy dochodzie

              ostatecznego odbiorcy wsparcia

              nie więcej niż 135 000 zł rocznie6

              11 250 zł

              Łącznie 40 000 zł

              2.

              Osoby fizyczne posiadające kartę dużej rodziny7

              225 000 zł

              nd

              30 000 zł

              dodatkowo za zezłomowanie

              samochodu spalinowego, którego ostateczny odbiorca wsparcia był właścicielem/współwłaścicielem co najmniej 3 lata oraz zezłomowanie samochodu nastąpiło nie wcześniej niż

              01.02.2020 r.

              5 000 zł

              dodatkowo przy dochodzie

              ostatecznego odbiorcy wsparcia

              nie więcej niż 135 000 zł rocznie6

              5 000 zł

              Łącznie 40 000 zł

              3.

              Osoby fizyczne– LEASING/WYNAJEM DŁUGOTERMINOWY

              225 000 zł

              nd

              Maksymalna wysokość dofinansowania do opłaty wstępnej nie więcej niż

              30 000 zł

              dodatkowo za zezłomowanie samochodu spalinowego, którego ostateczny odbiorca wsparcia był właścicielem/współwłaścicielem co najmniej 3 lata oraz zezłomowanie samochodu nastąpiło nie wcześniej niż

              01.02.2020 r.

              5 000 zł

              dodatkowo przy dochodzie ostatecznego odbiorcy wsparcia

              nie więcej niż 135 000 zł roczni 6

              e

              5 000 zł

              Lp.

              Ostateczny odbiorca wsparcia (OOW)

              Maksymalna cena netto pojazdu

              wynikająca z faktury

              Rodzaj premii5

              Maksymalna wysokość wsparcia/premii

              Łącznie 40 000 zł

              4.

              JDG

              225 000 zł

              nd

              30 000 zł

              dodatkowo za zezłomowanie

              samochodu spalinowego, którego ostateczny odbiorca wsparcia był właścicielem/współwłaścicielem co najmniej 3 lata oraz zezłomowanie samochodu nastąpiło nie wcześniej niż

              01.02.2020 r.

              10 000 zł

              Łącznie 40 000 zł

              5.

              JDG- LEASING/WYNAJEM DŁUGOTERMINOWY

              225 000 zł

              nd

              Maksymalna wysokość dofinansowania do opłaty wstępnej nie więcej niż

              30 000 zł

              dodatkowo za zezłomowanie

              samochodu spalinowego, którego ostateczny odbiorca wsparcia był właścicielem/współwłaścicielem co najmniej 3 lata oraz zezłomowanie samochodu nastąpiło nie wcześniej niż

              01.02.2020 r.

              10 000 zł

              Łącznie 40 000 zł

              5 Przez premię rozumie się zwiększenie dofinansowania ze względu na spełnienie wymaganego warunku.

              6 Sposób wyliczenia dochodu oraz wykaz o dokumentów potwierdzających dochód wskazane zostaną we wniosku o udzielenie wsparcia.

              7 W rozumieniu ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny.

              Warunki dofinansowania

              1. dofinansowanie nie będzie udzielane na przedsięwzięcia, które zostały dofinansowane z publicznych środków krajowych lub zagranicznych, w szczególności ze środków budżetu Unii Europejskiej;
              2. dofinansowanie nie będzie udzielane na pojazd elektryczny, który w dacie zakupu/leasingu/ wynajmu długoterminowego przez Ostatecznego Odbiorcę Wsparcia, ma przebieg kilometrowy wyższy niż 6000 km;
              3. zakończenie realizacji przedsięwzięcia to data wystawienia faktury VAT potwierdzającej zakup pojazdu elektrycznego oraz stanowiącej podstawę do rejestracji pojazdu (przez OOW), a w przypadku leasingu/ wynajmu długoterminowego jest to data przekazania OOW (Korzystającemu) pojazdu elektrycznego do używania albo używania i pobierania pożytków na podstawie protokołu przekazania pojazdu;
              4. zakupiony/leasingowany/wynajęty pojazd elektryczny musi być nowy oraz zarejestrowany na rzecz właściciela pojazdu, który jest OOW lub w przypadku leasingu/wynajmu długoterminowego na OOW lub firmę leasingową/wynajmującą pojazd;
              5. zakupiony/leasingowany/wynajęty pojazd elektryczny musi być oznakowany w okresie trwałości;
              6. okres trwałości wynosi 2 lata od dnia zakończenia realizacji przedsięwzięcia, w którym to okresie OOW zobowiązany zostanie do spełnienia warunków określonych w niniejszym programie oraz w umowie o objęcie wsparciem, o której mowa w art. 14lzh ust. 2 ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju;
              7. pojazd elektryczny stanowiący przedmiot dofinansowania będzie zarejestrowany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przez co najmniej 2 lata od dnia zakończenia realizacji przedsięwzięcia;
              8. pojazd elektryczny objęty dofinansowaniem musi być ubezpieczony od uszkodzeń, zniszczeń oraz utraty na skutek zderzeń, kolizji, zdarzeń losowych, uszkodzeń przez osoby trzecie oraz kradzieży, w tym polisą OC oraz AC (autocasco), co najmniej od dnia złożenia wniosku o udzielenie wsparcia do dnia upływu okresu trwałości;
              9. w przypadku naruszenia zobowiązań, dofinansowanie wraz z należnymi odsetkami, podlega zwrotowi na warunkach określonych w umowie o objęcie wsparciem;
              10. wypłata dotacji może być uzależniona od ustanowienia zabezpieczenia zwrotu środków;
              11. dofinansowanie może być udzielone na przedsięwzięcie, którego realizacja została zakończona przed dniem złożenia wniosku;
              12. dotacja będzie wypłacona tylko w formie refundacji po zakupie pojazdu lub w przypadku leasingu/ wynajmu długoterminowego po uiszczeniu opłaty wstępnej ustalonej w umowach leasingu/wynajmu długoterminowego i po podpisaniu protokołu przekazania pojazdu;
              13. ostateczny odbiorca wsparcia może otrzymać jedno dofinansowanie obejmujące jeden pojazd elektryczny8. W przypadku złożenia więcej niż jednego wniosku na to samo przedsięwzięcie, rozpatrzeniu podlega tylko pierwszy wniosek (decyduje kolejność wpływu). W przypadku złożenia wniosku na pojazd, który jest współwłasnością kilku osób, pozostałe osoby będące współwłaścicielami nie mogą występować o wsparcie na inne pojazdy;
              14. dofinansowanie przeznaczone na dopłatę do opłaty wstępnej wskazanej w umowie leasingu/wynajmu długoterminowego pojazdu elektrycznego może być udzielone w przypadku, gdy na przedmiot leasingu/ wynajmu długoterminowego nie udzielono wcześniej dofinansowania w ramach przedmiotowego programu;
              15. w przypadku, gdy dofinansowanie stanowi pomoc publiczną, będzie udzielane na podstawie rozporządzenia Komisji (UE) 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis,
              16. ze wsparcia wyklucza się pojazdy z współwłasnością podmiotów, które nie są wskazane w ust. 7.4 z wyłączeniem pojazdów użytkowanych w ramach leasingu/wynajmu długoterminowego których właścicielem w całości może być firma leasingowa/wynajmująca pojazd oraz pojazdów, w których współwłasność wynika wyłącznie z tytułu zabezpieczenia kredytu/pożyczki udzielonej przez bank/instytucję finansową na współfinansowanie zakupu pojazdu elektrycznego.

              8 W przypadku kradzieży lub szkody całkowitej dofinansowanego pojazdu, dopuszcza się ponowne jednokrotne ubieganie się o dofinansowanie kolejnego pojazdu elektrycznego przez tego samego OOW.

              Ostateczni odbiorcy wsparcia9 (OOW)

              • •
              • Osoby fizyczne10;
              • •
              • Osoby fizyczne wykonujące działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (JDG).

              Rodzaje przedsięwzięć

              Przedsięwzięcie polegające na zakupie/leasingu/wynajmie długoterminowym nowego pojazdu elektrycznego kategorii M1 w rozumieniu załącznika nr 2 do ustawy – Prawo o ruchu drogowym, wykorzystującego do napędu wyłącznie energię elektryczną akumulowaną przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania. Przez nowy pojazd elektryczny należy rozumieć pojazd kategorii M1 fabrycznie nowy, który nie był przed zakupem zarejestrowany oraz jego przebieg nie jest większy niż 6 000 km, zgodnie z warunkiem wskazanym w ust. 7.3 pkt. 211.

              Szczegółowe kryteria wyboru przedsięwzięć

              Weryfikacja kryteriów dokonywana jest pod kątem spełnienia albo niespełnienia danego warunku. Warunkiem pozytywnej weryfikacji jest spełnienie przez przedsięwzięcie wszystkich kryteriów z zastrzeżeniem możliwości wskazania i uzasadnienia dla danego kryterium oceny „nie dotyczy”. W przypadku stwierdzenia braków w zakresie kryteriów ostateczny odbiorca wsparcia zostaje wezwany do uzupełnienia wniosku, zgodnie z Regulaminem naboru.

              9 Ostatecznymi odbiorcami wsparcia mogą być wyłącznie osoby pełnoletnie. 10 Przez osoby fizyczne należy również rozumieć osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą nierejestrowaną. 11 W przypadku dopłaty do opłaty wstępnej ustalonej w umowach leasingu/ wynajmu długoterminowego, pojazd jest kwalifikowany do dofinansowania jeżeli firma nabyła nowy pojazd elektryczny i oddała go w leasing/wynajem długoterminowy OOW.

              KRYTERIA DOSTĘPU

              Nr

              Nazwa kryterium

              Sposób

              weryfikacji

              1.

              Złożenie wniosku w terminie określonym w regulaminie naboru.

              TAK/NIE

              2.

              Sporządzenie wniosku na obowiązującym formularzu.

              TAK/NIE

              3.

              Wniosek jest kompletny i prawidłowo podpisany przez osoby uprawnione do reprezentacji, wypełniono wszystkie wymagane pola formularza wniosku oraz dołączono wszystkie wymagane załączniki.

              TAK/NIE

              4.

              Ostateczny odbiorca wsparcia mieści się w katalogu OOW, określonym

              w Programie Priorytetowym.

              TAK/NIE

              5.

              W ciągu ostatnich 3 lat przed dniem złożeniem wniosku, NFOŚiGW nie wypowiedział ostatecznemu odbiorcy umowy o dofinansowanie – za wyjątkiem rozwiązania za porozumieniem stron – z przyczyn leżących po stronie ostatecznego  odbiorcy  -  weryfikowane  na  podstawie  oświadczenia

              ostatecznego odbiorcy składającego wniosek.

              TAK/NIE

              6.

              Ostateczny odbiorca wywiązuje się z zobowiązań publicznoprawnych na rzecz NFOŚiGW, właściwych organów, czy też podmiotów (nie dotyczy osób

              fizycznych) - weryfikowane na podstawie oświadczenia ostatecznego odbiorcy składającego wniosek.

              TAK/NIE/NIE DOTYCZY

              7.

              Ostateczny odbiorca wywiązuje się z zobowiązań cywilnoprawnych na rzecz NFOŚiGW - weryfikowane na podstawie oświadczenia ostatecznego odbiorcy

              składającego wniosek.

              TAK/NIE/NIE DOTYCZY

              8.

              Zakończenie  realizacji  przedsięwzięcia  w  okresie  od  01.07.2024  r.  do

              31.03.2026 r.

              TAK/NIE

              9.

              (dot. zakupu pojazdu) Data pierwszego właściciela pojazdu wskazana w raporcie z CEPIK jest zgodna z datą wystawienia faktury VAT za zakup pojazdu, stanowiącą podstawę do rejestracji pojazdu (przez OOW) lub datą dostawy pojazdu rozumianej jako data przeniesienia prawa do rozporządzania pojazdem. W przypadku niezgodności ww. dat z danymi wskazanymi w raporcie z CEPIK wymagane jest wyjaśnienie OOW.

              (dot. leasingu/wynajmu długoterminowego pojazdu) Data posiadacza pojazdu wskazana w raporcie z CEPIK jest zgodna z datą wydania pojazdu do używania albo używania i pobierania pożytków na podstawie protokołu przekazania

              pojazdu.

              TAK/NIE

              KRYTERIA HORYZONTALNE

              Nr

              Nazwa kryterium

              Opis kryterium

              Sposób weryfikacji

              1.

              Zgodność z ramami czasowymi planu rozwojowego (KPO)

              Ocenie podlega, czy harmonogram realizacji           przedsięwzięcia            nie przekracza       ram                                  czasowych kwalifikowalności                                     przedsięwzięć określonych                    w następujących dokumentach:

              • rozporządzeniu Instrument na rzecz Odbudowy  i                                Zwiększania Odporności (RRF) – kwalifikowalne przedsięwzięcie może się zacząć nie wcześniej niż 01.02.2020 r. i zakończyć nie później niż 31.08.2026 r.,
              • planie rozwojowym – uzgodniony w planie rozwojowym (w tym w odpowiedniej                                       decyzji implementacyjnej Rady UE) termin realizacji  inwestycji                                    i przedsięwzięcia.

              *  Oprócz  kryterium  horyzontalnego

              jednocześnie       obowiązuje                               również

              kryterium dostępu

              TAK/NIE

              Nr

              Nazwa kryterium

              Opis kryterium

              Sposób weryfikacji

              2.

              Zgodność z planem

              rozwojowym (KPO)

              Warunkiem spełnienia kryterium jest zapewnienie przez ostatecznego odbiorcę zgodności przedsięwzięcia z planem rozwojowym (KPO) oraz z przepisami rozporządzenia RRF, w tym zapewnienie, że:

              • przedsięwzięcie jest zgodne z rodzajem                                        przedsięwzięć przewidzianym w opisie właściwego komponentu planu rozwojowego (KPO),
              • nie            przekroczono                            pułapu maksymalnego                                    poziomu finansowania           dla                          danego przedsięwzięcia,
              • ostateczny odbiorca składający wniosek jest uprawniony do ubiegania się o przyznanie wsparcia i nie jest wykluczony z dofinansowania na podstawie art. 207 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009

              r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305, 1236 i 1535 wraz z późn. zm.) – weryfikowane na podstawie                                          oświadczenia ostatecznego                                                  odbiorcy składającego wniosek.

              -

              TAK/NIE

              3.

              Brak podwójnego

              finansowania

              Analizowane jest czy ostateczny odbiorca wsparcia nie otrzymał już finansowania na ten sam cel w ramach planu rozwojowego (KPO) lub innych unijnych programów, instrumentów, funduszy w ramach budżetu Unii Europejskiej na realizację zakresu prac zakładanego w ramach realizacji przedsięwzięcia, a także z innych publicznych środków krajowych lub zagranicznych.

              Weryfikacja na etapie oceny wniosku będzie obejmować co najmniej oświadczenie o braku podwójnego finansowania przedsięwzięcia złożone przez ostatecznego odbiorcę wsparcia, wynikające z zakazu podwójnego finansowania,  o   którym   mowa

              w rozporządzeniu RRF.

              TAK/NIE

              4.

              Spójność informacji

              zawartych we

              Ocena polega na weryfikacji spójności

              informacji     zawartych     we                       wniosku,

              TAK/NIE

              Nr

              Nazwa kryterium

              Opis kryterium

              Sposób weryfikacji

              wniosku o objęcie wsparciem, załącznikach do wniosku o objęcie

              wsparciem

              oświadczeniach oraz załącznikach do

              wniosku.

              5.

              Zachowanie zgodności z zasadą równości szans i

              niedyskryminacji oraz zasadą równości szans kobiet

              i mężczyzn

              Sprawdzana              jest                                             zgodność przedsięwzięcia z horyzontalnymi zasadami niedyskryminacji i równości szans ze względu na płeć. W szczególności                                          przedmiotem sprawdzenia jest, czy przedsięwzięcie nie ogranicza równego dostępu do zasobów (towarów, usług) ze względu na płeć, pochodzenie rasowe lub etniczne, religię lub przekonania, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.          Niedyskryminacyjny charakter przedsięwzięcia oznacza konieczność stosowania zasady uniwersalnego projektowania i racjonalnych                                                             usprawnień zapewniających dostępność oraz możliwości korzystania ze wspieranej infrastruktury, w szczególności poprzez zastosowanie Standardów dostępności dla polityki spójności na lata 2021- 2027.

              Kryterium uznaje się za spełnione, jeżeli przedsięwzięcie:

              • jest zgodne z zasadą równości szans i niedyskryminacji oraz zasadą równości szans kobiet i mężczyzn. Dopuszczalne jest uznanie neutralności przedsięwzięcia w stosunku do zasady równości szans kobiet i mężczyzn, o ile ostateczny odbiorca wskaże szczegółowe uzasadnienie, dlaczego dane przedsięwzięcie nie jest w stanie zrealizować jakichkolwiek działań w tym zakresie,
              • zapewnia dostępność produktów przedsięwzięcia                        dla                      osób z niepełnosprawnościami. Dopuszczalne          jest                             uznanie neutralności                                        produktu przedsięwzięcia      w stosunku                   do niniejszej zasady, o ile ostateczny odbiorca      wskaże     uzasadnienie,

              dlaczego             dany                             produkt

              TAK/NIE

              Nr

              Nazwa kryterium

              Opis kryterium

              Sposób weryfikacji

              przedsięwzięcia nie jest w stanie zrealizować jakichkolwiek działań w

              tym zakresie.

              6.

              Właściwie określone

              wydatki kwalifikowalne

              Sprawdzana       jest                             kwalifikowalność

              poniesionych wydatków w ramach przedsięwzięcia.

              TAK/NIE

              7.

              Sytuacja finansowa ostatecznego odbiorcy i

              wykonalność

              finansowa

              przedsięwzięcia

              Weryfikowane jest czy sytuacja finansowa ostatecznego odbiorcy nie zagraża realizacji i utrzymaniu rezultatów przedsięwzięcia oraz czy przedstawione zostały wiarygodne źródła                                     współfinansowania przedsięwzięcia (o ile takie jest wymagane dla jego realizacji).

              Ocena finansowa przedsięwzięć nie będzie przeprowadzana.

              NIE DOTYCZY

              8.

              Pomoc publiczna

              Sprawdzana jest dopuszczalność wnioskowanej pomocy publicznej pod kątem jej zgodności z warunkami określonymi we właściwych przepisach

              o pomocy publicznej.

              TAK/NIE/NIE DOTYCZY

              9.

              Zgodność z zasadą

              „niewyrządzania znaczącej szkody środowisku” (DNSH – „do no significant harm”)

              Weryfikowane jest zachowanie zgodności z zasadą „niewyrządzania znaczącej szkody środowisku” na podstawie Rozporządzenia RRF oraz Wytycznych technicznych dotyczących stosowania zasady „niewyrządzania znaczącej szkody środowisku” na podstawie                                           rozporządzenia ustanawiającego Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności - weryfikowane   na                                             podstawie oświadczenia  ostatecznego  odbiorcy

              składającego wniosek.

              TAK/NIE

              10.

              Zgodność z zasadą zrównoważonego rozwoju – racjonalne wykorzystywanie zasobów naturalnych

              Sprawdzane jest czy przedsięwzięcie obejmuje finansowanie działań minimalizujących                                                     oddziaływanie działalności człowieka na środowisko. Zasada zrównoważonego rozwoju jest zachowana, jeżeli w ramach przedsięwzięcia             zakłada             się podejmowanie                                                       działań ukierunkowanych na:

              • racjonalne                                   gospodarowanie zasobami,
              • ograniczenie presji na środowisko,
              • uwzględnianie                                                   efektów środowiskowych w zarządzaniu,

              TAK/NIE/NIE DOTYCZY

              Nr

              Nazwa kryterium

              Opis kryterium

              Sposób weryfikacji

              - podnoszenie                                           świadomości ekologicznej społeczeństwa.

              W przypadku, kiedy przedsięwzięcie nie jest objęte zasadą zrównoważonego rozwoju, należy wskazać „nie dotyczy”.

              11.

              Zgodność z zasadą długotrwałego

              wpływu

              przedsięwzięcia na wydajność i odporność

              gospodarki polskiej

              Weryfikowane jest czy realizacja przedsięwzięcia zapewnia efekty długoterminowe, tzn. przekraczające ramy czasowe obowiązywania RRF i nie ma charakteru powtarzających się krajowych wydatków budżetowych.

              TAK/NIE

              12.

              Wpływ na wskaźniki i

              cele inwestycji

              w planie rozwojowym (KPO) oraz Instrumencie na rzecz Odbudowy

              i Zwiększenia Odporności (RRF)

              Analizowane jest, czy przedsięwzięcie ma pozytywny i bezpośredni wpływ na wskaźniki i cele określone w planie rozwojowym                                                           (decyzji implementacyjnej), jak również wskaźniki wspólne, a metodyka ich wyliczania jest wiarygodna.

              Spełnienie kryterium oznacza, iż realizacja danego przedsięwzięcia przyczynia się do osiągnięcia celu i/lub wskaźnika dla danej inwestycji w planie rozwojowym (KPO) i/lub realizuje wspólne wskaźniki na poziomie RRF

              (jeżeli dotyczy).

              TAK/NIE/NIE DOTYCZY

              13.

              Adekwatność

              wskaźników własnych przedsięwzięcia

              Analizowane jest, czy wskaźniki własne przedsięwzięcia (inne niż wskaźniki dla inwestycji w planie rozwojowym (KPO) i wspólne wskaźniki na poziomie RRF) są adekwatne do celu i zakresu danego przedsięwzięcia oraz mierzalne i realne.

              W przypadku gdy przedsięwzięcie nie ma  wskaźników  własnych,  należy

              wskazać „nie dotyczy”.

              NIE DOTYCZY

              Postanowienia dodatkowe

              1. NFOŚiGW przeprowadzi okresowe oceny efektów i uwarunkowań programu. Wyniki oceny mogą być podstawą do zmiany zapisów programu;
              2. przedsięwzięcia objęte wsparciem ze środków zewnętrznych KPO mogą podlegać kontroli lub audytowi dokonywanym przez uprawnione instytucje i organy, samodzielnie lub przez podmioty zewnętrzne, od daty złożenia wniosku, w trakcie realizacji warunków umowy oraz w okresie trwałości, zgodnie z przepisami prawa krajowego i unijnego oraz dokumentami, w tym wytycznymi właściwego ministra, dotyczącymi środków pozyskiwanych na realizację Programu ze środków finansowych, którymi Polski Fundusz Rozwoju S.A. z siedzibą w Warszawie ma prawo i obowiązek dysponować w trybie i na zasadach określonych w umowie o wykonywanie zadań związanych z realizacją Planu Rozwojowego, o której mowa w art. 14ln ust. 5 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju.
              Zobacz podobne artykuły
              Rata leasingu - jak obliczyć całkowity miesięczny koszt leasingu

              Jak obliczyć miesięczną ratę leasingową?...

              Leasing auta to popularna forma finansowania, ale jego koszty bywają niejasne. Pokazujemy, z czego składa się rata leasingowa, jak wpływa na nią wy...

              Beata Szymańska 05.08.2025 3 min
              Monit z banku

              Monit z banku lub firmy leasingowej – co...

              Otrzymałeś monit z banku lub firmy leasingowej i nie wiesz, co to dokładnie znaczy? Spokojnie – to nie zawsze powód do paniki. W tym artykule wyjaś...

              Beata Szymańska 17.06.2025 9 min
              Wstępna dezycja leasingowa

              Wstępna decyzja leasingowa – co oznacza...

              Planujemy leasing auta i dostajemy wiadomość: „Wydaliśmy wstępną decyzję pozytywną”. Brzmi dobrze, ale… co to właściwie znaczy? W artykule wyjaśnia...

              Beata Szymańska 05.06.2025 5 min
              leasing 2040

              Leasing 2040 – wizja przyszłości branży...

              Jak będzie wyglądał leasing za 5,10 może 15 lat?

              Katarzyna Bugla 22.05.2025 2 min
              leasing samochodu 2025

              Leasing samochodów w Polsce - raport

              Poznaj, jak w I kwartale 2025 roku dynamika leasingu lekkich pojazdów przechyliła szalę finansowania – sprawdź, które segmenty zyskały najwięcej i...

              Maciej Kazimierski 22.05.2025 10 min
              unijne gwarancje finansowe dla nowych firm

              Leasing dla nowych firm

              Dostęp do finansowania wspiera start-upy i młode firmy. Dowiedz się czym są unijne gwarancje oraz jak możesz z nich skorzystać planując zakup finan...

              Katarzyna Bugla 25.03.2025 10 min
              Dodaj samochód
              do porównania
              Dodaj jeszcze jedno auto, aby porównać oferty
              PORÓWNAJ

              O Superauto.pl

              Superauto.pl jest największym sprzedawcą nowych samochodów w polskim Internecie, będącym w czołówce przedsiębiorstw motoryzacyjnych w Polsce bez podziału na offline i online. Firma od początku swojej ponad 20-letniej działalności specjalizuje się w dziedzinie zakupu i finansowania samochodów różnych marek. Łącząc długoletnie doświadczenie z nowymi technologiami tworzy serwis Superauto.pl, który jest jednym z najnowocześniejszych technologicznie e-commerce’ów motoryzacyjnych w Europie.

              Sukces Superauto.pl jest możliwy dzięki odpowiedniemu podejściu do Klientów. Priorytetem dla firmy jest zrozumienie ich indywidualnych potrzeb i preferencji, aby móc zaproponować im najlepszy produkt i sposób jego finansowania.

              Spółka w latach 2020, 2022, 2023, 2024 znalazła się w Rankingu Najcenniejszych Polskich Firm E-commerce według Forbesa, a w 2021 roku została laureatem klasyfikacji e-Gazel Biznesu. Ponadto w latach 2021, 2022, 2023 firma Superauto.pl została wyróżniona przez Kincentric jako „Best Employer”.

              Superauto.pl jest firmą odpowiedzialną społecznie, która w ramach swojej strategii CSR wspiera lokalne organizacje. Pomoc firmy dotarła już m.in. do: Hospicjum w Chorzowie, Oddziałów Dziecięcych Zespołu Szpitali Miejskich w Chorzowie, Fundacji S.O.S. dla Zwierząt, Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt, Świetlicy Środowiskowo-Socjoterapeutycznej "Pod Mychą” oraz Fundacji Gramy do Końca.

              Superauto.pl od 17 kwietnia 2025 jest pierwszym w historii sponsorem tytularnym legendarnego Stadionu Śląskiego w Chorzowie. Największy stadion w Polsce obecnie nosi nazwę Superauto.pl Stadion Śląski.

              Od grudnia 2018 większościowym udziałowcem spółki jest Wirtualna Polska Holding S.A.

              Dlaczego Superauto.pl?

              • obsługa firm i osób prywatnych
              • ponad 10 000 ofert nowych i używanych samochodów dostępnych od ręki
              • rabaty firmowe na zakup samochodu do 30%
              • możliwość pozostawienia auta w rozliczeniu
              • elastyczne finansowanie w leasingu, kredycie i najmie długoterminowym
              • kalkulacja finansowania przygotowana w 15 instytucjach bankowych w 30 minut
              • minimum formalności i 100% obsługa Doradcy Superauto.pl od wysłania oferty po odbiór samochodu
              • dostawa auta pod dom

              Usługi Superauto.pl

              Leasing Superauto.pl

              • najniższe, stałe raty na rynku
              • wysokie rabaty firmowe do 30%
              • opłata wstępna od 1%
              • decyzja finansowania w ciągu 1 godziny
              • czas trwania umowy do 72 miesięcy
              • możliwość zakończenia umowy po 24 miesiącach

              Wynajem Superauto.pl

              • wszystko w cenie raty abonamentu (NNW, Assistance, Serwis, Opony)
              • opłata wstępna 0%
              • brak dodatkowych kosztów
              • umowa wynajmu już od 12 miesięcy (wynajem średnioterminowy)

              Kredyt Superauto.pl

              • atrakcyjne finansowanie z niskim oprocentowaniem
              • opłata wstępna 0%
              • umowa kredytu już od 24 miesięcy
              • czas trwania umowy do 120 miesięcy
              • kalkulacja kredytu w 30 minut

              Leasing samochodu

              Zobacz wszystkie oferty
              • Alfa Romeo leasing
              • Alpine leasing
              • Audi leasing
              • Baic leasing
              • Bestune leasing
              • BMW leasing
              • BYD leasing
              • Chery leasing
              • Citroen leasing
              • Cupra leasing
              • Dacia leasing
              • DFSK leasing
              • Fiat leasing
              • Ford leasing
              • Forthing leasing
              • Hyundai leasing
              • Jaecoo leasing
              • Jaguar leasing
              • Jeep leasing
              • Kia leasing
              • Land Rover leasing
              • Leapmotor leasing
              • Lexus leasing
              • Mazda leasing
              • Mercedes leasing
              • MG leasing
              • Mini leasing
              • Nissan leasing
              • Omoda leasing
              • Opel leasing
              • Peugeot leasing
              • Porsche leasing
              • Renault leasing
              • Seat leasing
              • Skoda leasing
              • SsangYong leasing
              • Subaru leasing
              • Suzuki leasing
              • Toyota leasing
              • Volkswagen leasing
              • Volvo leasing
              Zobacz wszystkie oferty
              • BYD dostawcze leasing
              • Citroen dostawcze leasing
              • Fiat dostawcze leasing
              • Ford dostawcze leasing
              • Isuzu dostawcze leasing
              • Iveco dostawcze leasing
              • Maxus dostawcze leasing
              • Mercedes dostawcze leasing
              • Nissan dostawcze leasing
              • Opel dostawcze leasing
              • Peugeot dostawcze leasing
              • Renault dostawcze leasing
              • Toyota dostawcze leasing
              • Volkswagen dostawcze leasing
              Zobacz wszystkie oferty
              • BYD ciężarowe leasing
              • DAF ciężarowe leasing
              • Isuzu ciężarowe leasing
              • Iveco ciężarowe leasing
              • MAN ciężarowe leasing
              • Mercedes ciężarowe leasing

              Auto na abonament

              Zobacz wszystkie oferty
              • Alfa Romeo wynajem
              • Audi wynajem
              • BMW wynajem
              • BYD wynajem
              • Citroen wynajem
              • Cupra wynajem
              • Dacia wynajem
              • DS wynajem
              • Ford wynajem
              • Hyundai wynajem
              • Jaecoo wynajem
              • Kia wynajem
              • Lexus wynajem
              • Mazda wynajem
              • Mercedes wynajem
              • MG wynajem
              • Mini wynajem
              • Nissan wynajem
              • Omoda wynajem
              • Opel wynajem
              • Peugeot wynajem
              • Renault wynajem
              • Seat wynajem
              • Seres wynajem
              • Skoda wynajem
              • Suzuki wynajem
              • Tesla wynajem
              • Toyota wynajem
              • Volkswagen wynajem
              • Volvo wynajem
              Zobacz wszystkie oferty
              • Citroen wynajem średnioterminowy
              • Ford wynajem średnioterminowy
              • Mercedes wynajem średnioterminowy
              • Opel wynajem średnioterminowy
              • Peugeot wynajem średnioterminowy
              Zobacz wszystkie oferty
              • Citroen dostawcze wynajem
              • Fiat dostawcze wynajem
              • Ford dostawcze wynajem
              • Nissan dostawcze wynajem
              • Opel dostawcze wynajem
              • Peugeot dostawcze wynajem
              • Renault dostawcze wynajem
              Zobacz wszystkie oferty
              • Alfa Romeo wynajem używane
              • Audi wynajem używane
              • BMW wynajem używane
              • Citroen wynajem używane
              • DS wynajem używane
              • Ford wynajem używane
              • Hyundai wynajem używane
              • Kia wynajem używane
              • Lexus wynajem używane
              • Mazda wynajem używane
              • Mercedes wynajem używane
              • Mini wynajem używane
              • Nissan wynajem używane
              • Opel wynajem używane
              • Peugeot wynajem używane
              • Renault wynajem używane
              • Seat wynajem używane
              • Seres wynajem używane
              • Skoda wynajem używane
              • Tesla wynajem używane
              • Toyota wynajem używane
              • Volkswagen wynajem używane
              • Volvo wynajem używane

              Samochody używane

              Zobacz wszystkie oferty
              • Alfa Romeo używane
              • Aston Martin używane
              • Audi używane
              • BMW używane
              • BYD używane
              • Chevrolet używane
              • Citroen używane
              • Cupra używane
              • Dacia używane
              • Dodge używane
              • DS używane
              • Fiat używane
              • Ford używane
              • Forthing używane
              • Genesis używane
              • Honda używane
              • Hyundai używane
              • Jaecoo używane
              • Jaguar używane
              • Jeep używane
              • Kia używane
              • Land Rover używane
              • Lexus używane
              • Maserati używane
              • Mazda używane
              • Mercedes używane
              • MG używane
              • Mini używane
              • Mitsubishi używane
              • Nissan używane
              • Opel używane
              • Peugeot używane
              • Porsche używane
              • Renault używane
              • Seat używane
              • Seres używane
              • Skoda używane
              • SsangYong używane
              • Suzuki używane
              • Tesla używane
              • Toyota używane
              • Volkswagen używane
              • Volvo używane
              Zobacz wszystkie oferty
              • Citroen dostawcze używane
              • Dacia dostawcze używane
              • Fiat dostawcze używane
              • Ford dostawcze używane
              • Iveco dostawcze używane
              • MAN dostawcze używane
              • Mercedes dostawcze używane
              • Mitsubishi dostawcze używane
              • Nissan dostawcze używane
              • Opel dostawcze używane
              • Peugeot dostawcze używane
              • Renault dostawcze używane
              • SsangYong dostawcze używane
              • Toyota dostawcze używane
              • Volkswagen dostawcze używane
              Zobacz wszystkie oferty
              • DAF ciężarowe używane
              • Iveco ciężarowe używane
              • MAN ciężarowe używane
              • Mercedes ciężarowe używane
              • Volvo ciężarowe używane
              Zobacz wszystkie oferty
              • Alfa Romeo wynajem używane
              • Audi wynajem używane
              • BMW wynajem używane
              • Citroen wynajem używane
              • DS wynajem używane
              • Ford wynajem używane
              • Hyundai wynajem używane
              • Kia wynajem używane
              • Lexus wynajem używane
              • Mazda wynajem używane
              • Mercedes wynajem używane
              • Mini wynajem używane
              • Nissan wynajem używane
              • Opel wynajem używane
              • Peugeot wynajem używane
              • Renault wynajem używane
              • Seat wynajem używane
              • Seres wynajem używane
              • Skoda wynajem używane
              • Tesla wynajem używane
              • Toyota wynajem używane
              • Volkswagen wynajem używane
              • Volvo wynajem używane

              Dane firmowe

              • Kontakt
              • Kariera
              • Porady
              • Biuro prasowe
              • CSR
              • O nas
              • Magazyn Superauto.pl
              • Magazyn Superauto.pl - Facebook
              • Superauto.pl - Facebook
              • Kalkulator leasingowy
              • Kalkulator kredytowy
              • Nowydostawczy.pl
              • Nowyosobowy.pl
              • Chinskiesamochody.pl
              • Polityka prywatności
              • Polityka fotografii
              • Zaufani partnerzy
              • Regulamin
              Obserwuj nas na:
              2025 - Superauto.pl Sp. z o.o.,
              ul. Stalowa 16, 41-506 Chorzów
              Jesteśmy częścią
              Wirtualna Polska Holding S.A.