RANKING: Najszybsze samochody na świecie 2024
Od zawsze najwięcej emocji budzą auta sportowe, zwłaszcza te najmocniejsze. Przedstawiamy zestawienie najszybszych samochodów dostępnych w ofercie Superauto.pl.

Szybkie, mocne, sportowe samochody budzą zawsze najwięcej emocji i dostarczają najwięcej frajdy z jazdy. Dla wielu z nas są one obiektem marzeń, jednak marzenia są po to by je spełniać. Są oczywiście ściśle limitowane samochody, niedostępne dla większości osób i właśnie do takich należą najszybsze samochody na świecie. Mowa tu o takich markach jak Koenigsegg czy Bugatti, które łamią barierę 400 km/h i oferują auta o mocy powyżej 1500 KM, które kosztuja horrendalne wręcz sumy a ich produkcja jest mocno ograniczona.
Które auto jest najszybsze na świecie?
Najszybsze auto na świecie to aktualnie Bugatti Bolide, który osiąga prędkość 498 km/h. Według zapowiedzi Koenigsegg, po wprowadzeniu poprawek związanych z aerodynamiką i poprawą stabilizacji Jesko Absolut ma przebić barierę 500 km/h, detronizując Chirona z pierwszej pozycji i stać się najszybszym autem na świecie.
Najszybsze auto na świecie - top 10
- Bugatti Bolide - 498 km/h
- Hennessey Venom F5 - 482 km/h
- Koenigsegg Jesko Absolut - 482 km/h
- SSC Tuatara - 474 km/h
- Bugatti Chiron Super Sport 300+ - 490 km/h
- Rimac Nevera - 412 km/h (samochód elektryczny)
- Koenigsegg Regera - 410 km/h
- Aston Martin Valkyrie - 402 km/h
- McLaren Speedtail - 403 km/h
- Czinger 21C - 432 km/h
Najszybsze Bugatti - krótko o historii marki
Z szybkimi samochodami od lat kojarzone są takie marki jak Bugatti czy Ferrari. Choć obie są kojarzone z samochodami sportowymi, to jednak mają trochę inne portfolio. Bugatti to francuska marka, której korzenie sięgają jeszcze początków XX wieku, a więc czasów sprzed I wojny światowej. Marka od początku skupiała się na ekskluzywnych i sportowych samochodach. W latach 80-tych reaktywowano markę, a w 1998 roku jej właścicielem stał się koncern Volkswagen Group. Duży wpływ na kształt współczesnych modeli marki miał ówczesny prezes Volkswagena, Ferdinand Piëch. W 2021 roku powstała spółka joint-venture Bugatti-Rimac, z większościowym pakietem udziałów chorwackiej marki Rimac (55%). W 1991 r. zadebiutowało Bugatti EB110 z poczwórnie doładowaną jednostką V12 o pojemności 3.5 litra i mocy 560 KM (w wersji Super Sport nawet 611 KM). Do 1992 roku było najszybszym seryjnym samochodem na świecie, osiągając maksymalnie 350 km/h. Samochód przyspieszał od 0 do 100 km/h w 3,26 s. Auto produkowano do 1995 roku.
W 2005 roku zadebiutował następca EB110 w postaci modelu Veyron, który już miał jednostkę W16 z poczwórnym doładowaniem. Miała ona 8 litrów pojemności i rozwijała 1001 lub nawet 1200 KM w wariancie Super Sport, którym pobito rekord prędkości, osiągając 431,072 km/h. Prędkość ta została wpisana do Księgi Rekordów Guinnessa. Podczas gdy bazowy Veyron rozpędzał się w 2,5 s od 0 do 100 km/h i miał prędkość maksymalną 406 km/h, wersja Super Sport osiągała 100 km/h w zaledwie 2,2 s. Od 2016 do 2024 roku produkowano następcę, czyli Bugatti Chirona. Posiadał on zmodyfikowaną jednostkę W16 z Veyrona i rozwijał 1500 KM (1600 KM w Super Sport). Samochód rozpędzał się do 100 km/h w 2,5 s i rozwijał 440 km/h. Była też limitowana wersja Super Sport 300+, którą uzyskano prędkość 490,484 km/h, przez co Chiron uzyskał tytuł najszybszego samochodu na świecie. W 2024 roku następcą Chirona został model Tourbillon, który napęd hybrydowy oparty na wolnossącej jednostce V16, rozwijający łącznie 1800 KM. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2 s i rozpędza się do 445 km/h.
Najszybsze Ferrari kiedyś i obecnie
Jedną z najsłynniejszych marek samochodów sportowych jest Ferrari. Markę założył tuż przed II wojną światową włoski kierowca wyścigowy Enzo Ferrari. Jednym z najsłynniejszych supersamochodów Ferrari było F40 z przełomu lat 80-tych i 90-tych. Samochód korzystał z podwójnie doładowanej jednostki V8 o mocy blisko 480 KM, przyspieszał od 0 do 100 km/h w 4,5 s i rozpędzał się do 325 km/h. F40 było jednym z najbardzej charakterystycznych supersamochodów przełomu lat 80. i 90. i ostatnim modelem za czasów Enzo Ferrariego. W 1995 roku zadebiutował następca w postaci F50, korzystający już z wolnossącej jednostki V12 o mocy 520 KM. Przyspieszał od 0 do 100 km/h w 3,7 s i rozpędzał się do 325 km/h. Produkowano je do 1997 roku.
Kolejnym z linii najszybszych Ferrari było Enzo z lat 2002-2004. Miało jednostkę 6.0 V12 o mocy 660 KM, przyspieszało od 0 do 100 km/h w 3,3 s i rozpędzało się do 355 km/h. Od 2013 do 2018 roku produkowano kolejne topowe Ferrari o nazwie LaFerrari. Zastosowano napęd hybrydowy oparty na jednostce V12 i rozwijało 963 KM. Przyspieszało od 0 do 100 km/h w 2,7 s i rozpędzało się do ponad 350 km/h. Jesienią 2024 roku zadebiutowało Ferrari F80 z napędem hybrydowym opartym na jednostce 3.0 V6 biturbo. Rozwija 1200 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,15 s i rozpędza się do 350 km/h.
Najszybsze samochody w ofercie Superauto.pl
Istnieją jednak auta, które również są mocne i oferują bardzo dobre osiagi, a przy tym są bardziej dostępne. Właśnie na takich przykładach się skupimy w naszym rankingu, prezentując najszybsze samochody dostępne w ofercie Superauto.pl.
BMW M5
Najnowsza odsłona BMW M5 zadebiutowała latem 2024 roku i po raz pierwszy zyskała napęd hybrydowy plug-in. Po 14 latach do gamy powróciła też odmiana Touring. Bazuje na jednostce benzynowej 4.4 V8 biturbo o mocy 585 KM oraz 197-konnej jednostce elektrycznej. Łącznie mamy do dyspozycji aż 727 KM i 1000 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,5 s, a prędkość maksymalna to 250 km/h (z pakietem M Driver 305 km/h). Napęd trafia na obie osie za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni automatycznej. Baterie mają 18,6 kWh pojemności netto i zapewniają do 69 km zasięgu na prądzie. BMW M5 poznamy po innym grillu z emblematem M, zderzakach z większymi wlotami powietrza czy czterech końcówkach układu wydechowego ze sporym dyfuzorem pomiędzy nimi. W kabinie mamy natomiast sportowe fotele M czy sportową kierownicę. BMW M5 mierzy 5096 mm długości, a rozstaw osi liczy 3006 mm. Bagażnik pomieści 466 litrów. Samochód kosztuje 680 000 zł za wersję Limousine lub 690 500 zł za Touring.

BMW M5 - kalkulacja leasingu 2024
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla BMW M5 z napędem na obie osie oraz 8-stopniową automatyczną przekładnią.
- Cena katalogowa: 825 500 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 736 400 zł
- Czas trwania umowy leasingowej: 60 miesięcy
- Wpłata własna 20% (149 000 zł)
- Wartość wykupu 15% (108 000 zł).
- Rata netto: 9656 zł
BMW M5 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 759 803 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 800 148 zł
https://www.superauto.pl/oferty/osobowe?brand=bmw&model=bmw.seria-5&carStatus=new&horsePower=600:727
BMW M8 Competition Gran Coupe
Kolejną propozycją jest BMW M8 Competition Gran Coupe. To eleganckie czterodrzwiowe coupe zastąpiło serię 6 i zadebiutowało w 2019 roku, natomiast na początku 2022 r. doczekało się liftingu, zyskując m.in. nowe zderzaki i zaktualizowany system multimedialny z 12,3-calowym wyświetlaczem. Podobnie jak inne modele M, również M8 Competition Gran Coupe poznamy po innym grillu i zderzakach, lusterkach i dodatkowych wlotach powietrza, a także po czterech końcówkach wydechu. W kabinie mamy natomiast sportową kierownicę, trójkolorowe szwy w barwach M, emblematy M oraz sportowe fotele. M8 Gran Coupe mierzy 5098 mm długości, a rozstaw osi liczy 3027 mm. Bagażnik pomieści 440 litrów. Pod maską znajdziemy podwójnie doładowaną jednostkę V8, która z pakietem Competition rozwija 625 KM i 750 Nm. Napęd trafia na tylną oś za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni automatycznej. BMW M8 Competition Gran Coupe kosztuje od 867 600 zł.

BMW M8 Gran Coupe - kalkulacja leasingu 2024
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla BMW M8 Competition Gran Coupe z napędem na obie osie oraz 8-stopniową automatyczną przekładnią.
- Cena katalogowa: 935 400 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 710 900 zł
- Czas trwania umowy leasingowej: 60 miesięcy
- Wpłata własna 20% (144 000 zł)
- Wartość wykupu 15% (107 000 zł).
- Rata netto: 9292 zł
BMW M8 Gran Coupe 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 733 085 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 772 079 zł
Mercedes-AMG S 63 E Performance 4MATIC
Flagowy wariant luksusowej Klasy S w naszym zestawieniu dla wielu może być zaskoczeniem, jednak po zajrzeniu w dane techniczne wszystko staje się jasne. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,3 s i rozpędza się do 250 km/h (opcjonalnie 290 km/h). Flagowy wariant S 63 E Performance zadebiutował pod koniec 2022 roku jako najmocniejszy wariant w historii niemieckiej limuzyny. Rozwija aż 802 KM i 1430 Nm, a napęd trafia na obie osie za pośrednictwem 9-stopniowej przekładni automatycznej. Samochód korzysta z jednostki 4.0 V8 biturbo oraz silnika elektrycznego o mocy 190 KM. Do tego ma baterie o pojemności 13,1 kWh i zapewnia 33 km zasięgu na prądzie. Flagowa Klasa S mierzy 5336 mm długości, a rozstaw osi liczy 3216 mm. Bagażnik pomieści 305 litrów. Auto poznamy m.in. po charakterystycznym grillu Panamericana, emblematach AMG, zderzakach z większymi wlotami powietrza, czterech końcówkach układu wydechowego, sportowej kierownicy czy sportowych fotelach. Mercedes-AMG S 63 E Performance kosztuje od 1 071 800 zł.

Mercedes Klasa S 63 AMG - kalkulacja leasingu 2024
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Mercedesa-AMG S 63 E Performance z napędem na obie osie oraz 9-stopniową automatyczną przekładnią.
- Cena katalogowa: 1 092 500 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 972 300 zł
- Czas trwania umowy leasingowej: 60 miesięcy
- Wpłata własna 15% (147 000 zł)
- Wartość wykupu 20% (191 000 zł).
- Rata netto: 13 180 zł
Mercedes Klasa S 63 AMG w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 1 037 097 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 1 087 027 zł
Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+
Najnowsze wcielenie Mercedesa-AMG GT zadebiutowało w 2023 roku i przeszło znaczną metamorfozę, stając się typowym GT z opcjonalnym drugim rzędem siedzeń. Samochód zyskał lepsze proporcje i większe aż o blisko 20 cm nadwozie, mierząc teraz 4,73 m długości, przy rozstawie osi liczącym 2700 mm. Bagażnik pomieści 321 litrów. Auto poznamy po agresywnym przodzie z dużym grillem Panamericana i smukłymi reflektorami LED, a także po nowym tylnym pasie z cienkimi, rozciągniętymi lampami LED i czterema końcówkami układu wydechowego. Kabinę z 12-calowym pionowym wyświetlaczem systemu MBUX zaczerpnięto z SLa. Pod maską odmiany 63 4MATIC+ znajdziemy podwójnie doładowaną jednostkę V8 rozwijającą 585 KM i 800 Nm. Napęd trafia na obie osie za pośrednictwem 9-biegowej automatycznej przekładni. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,2 s, a prędkość maksymalna to 315 km/h. Samochód kosztuje w tej wersji od 1 011 200 zł.

Mercedes-AMG GT - kalkulacja leasingu 2024
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Mercedesa AMG-GT 63 4MATIC+ z napędem na obie osie oraz 9-stopniową automatyczną przekładnią.
- Cena katalogowa: 990 000 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 871 200 zł
- Czas trwania umowy leasingowej: 60 miesięcy
- Wpłata własna 15% (147 000 zł)
- Wartość wykupu 20% (191 000 zł).
- Rata netto: 11 851 zł
Mercedes-AMG GT w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 927 275 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 972 224 zł
Porsche Macan Turbo
II generacja Porsche Macana zadebiutowała w 2024 roku i jest samochodem wyłącznie elektrycznym. Bazuje na nowoczesnej platformie PPE i jest spokrewniony z Audi Q6 e-tron. Topowa odmiana Macan Turbo rozwija 639 KM i 1150 Nm (w trybie Overboost). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,3 s, a prędkość maksymalna 21to 260 km/h. Baterie mają 95 kWh pojemności netto i zapewniają 591 km zasięgu w trybie mieszanym. Dzięki architekturze 800V można je ładować mocą do 270 kW. Macan Turbo kosztuje od 526 000 zł. Samochód mierzy 4,78 m długości, a rozstaw osi liczy 2893 mm. Bagażnik pomieści 540 litrów, zaś frunk 84 l. Macan nawiązuje wizualnie do innych modeli marki jak np. najnowszej Panamery czy odświeżonego Taycana. W kabinie znajdziemy kokpit z opcjonalnym trzecim wyświetlaczem przed pasażerem.
Zapraszamy na naszą relacje z testu Porsche Macan 2024 - pierwsza jazda

Porsche Macan - kalkulacja leasingu 2024
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Porsche Macana Turbo z napędem na obie osie oraz bateriami 95 kWh:
- Cena katalogowa: 618 330 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 593 600 zł
- Czas trwania umowy leasingowej: 60 miesięcy
- Wpłata własna 15% (119 000 zł)
- Wartość wykupu 20% (87 000 zł).
- Rata netto: 7804 zł
Porsche Macan w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 607 220 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 640 285 zł
Porsche Taycan Turbo
Elektryczny sedan klasy wyższej od Porsche imponuje osiągami jak mało które auto. Samochód jest spokrewniony z Audi e-tron GT, zadebiutował w 2019 roku, a w 2024 doczekał się liftingu, zyskując mocniejszy napęd i pojemniejsze baterie gwarantujące większy zasięg. Dzięki architekturze 800V Porsche Taycan obsługuje szybkie ładowanie prądem stałym o mocy nawet do 320 kW. Samochód prezentuje futurystyczne, typowe dla Porsche opływowe kształty i ma nowoczesną kabinę z zakrzywionym 12,6-calowym wyświetlaczem przed kierowcą oraz opcjonalnym wyświetlaczem przed pasażerem (łącznie możemy mieć w kabinie aż 5 ekranów. Taycan Turbo oferuje aż 884 KM i 890 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,7 s i rozpędza się do 260 km/h. Baterie mają 105 kWh pojemności brutto i zapewniają 635 km zasięgu na prądzie. Taycan Turbo mierzy 4962 mm długości, a jego rozstaw osi liczy 2900 mm. Bagażnik pomieści 366 litrów, natomiast frunk 84 l. Porsche Taycan Turbo kosztuje od 809 000 zł.

Pierwsza jazda na Silesia Ring 2024: Porsche Taycan Turbo GT
Porsche Macan - kalkulacja leasingu 2024
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Porsche Taycana Turbo z napędem na obie osie oraz bateriami 105 kWh:
- Cena katalogowa: 989 669 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 920 400 zł
- Czas trwania umowy leasingowej: 60 miesięcy
- Wpłata własna 15% (140 000 zł)
- Wartość wykupu 20% (183 000 zł).
- Rata netto: 12 440 zł
Porsche Taycan w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 980 502 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 1 027 896 zł
Audi RS 6 Avant Performance
Obecną generację Audi A6 Avant znamy od 2018 roku, zaś w 2023 roku doczekała się kosmetycznego liftingu. Topową odmianą jak zawsze jest RS 6, która w 2024 roku doczekała się jeszcze mocniejszej odmiany Performance. Samochód korzysta z podwójnie doładowanej jednostki V8 o pojemności 4 litrów i rozwija 630 KM oraz 850 Nm, w dodatku względem zwykłego RS 6 Avant jest lżejsze nawet o 80-90 kg. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,4 s, a prędkość maksymalna to 280 km/h (opcjonalnie 305 km/h). Napęd trafia na obie osie za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni automatycznej Tiptronic. Audi RS 6 Avant mierzy 4995 m długości, a rozstaw osi liczy 2929 mm. Bagażnik pomieści 548 litrów. Audi RS 6 Avant Performance kosztuje od 683 400 zł. Samochód poznamy m.in. po grillu, zderzakach, tubach układu wydechowego, dyfuzorze, emblematach RS, a także po specjalnych 21-calowych felgach. W kabinie mamy natomiast sportowe fotele, kierownicę z alcantary i czerwone przeszycia.

Audi RS 6 Avant - kalkulacja leasingu 2024
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Audi RS 6 Avant Performance z napędem na obie osie oraz 8-stopniową automatyczną przekładnią.
- Cena katalogowa: 897 710 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 772 000 zł
- Czas trwania umowy leasingowej: 60 miesięcy
- Wpłata własna 20% (150 000 zł)
- Wartość wykupu 15% (116 000 zł).
- Rata netto: 10 191 zł
Audi RS 6 Avant 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 800 033 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 841 198 zł
Chevrolet Corvette C8 Stingray
Amerykańska legenda w obecnym wydaniu zadebiutowała w 2020 roku i po raz pierwszy w historii otrzymała silnik umieszczony centralnie. Nie zmienia to jednak faktu, że Corvette była, jest i wciąż będzie obiektem marzeń dla wielu petrolheadów oraz kwintesencją amerykańskiego samochodu. Choć koncepcja pojazdu i jego proporcje się zmieniły, to jednak najważniejszy element pozostał wierny klasyce. Mamy bowiem wolnossącą jednostkę V8 o pojemnośi 6.2 litra, oferującą 489 KM i 613 Nm. Napęd trafia na tylną oś za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,5 s, a prędkość maksymalna to 296 km/h. Chevrolet Corvette C8 mierzy 4634 mm długości, a rozstaw osi liczy 2722 mm.

Chevrolet Corvette - kalkulacja leasingu 2024
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Chevroleta Corvette C8 Stingray z napędem na tylną oś oraz 8-stopniową przekładnią automatyczną:
- Cena katalogowa: 759 900 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 759 900 zł
- Czas trwania umowy leasingowej: 60 miesięcy
- Wpłata własna 20% (150 000 zł)
- Wartość wykupu 15% (116 000 zł).
- Rata netto: 9988 zł
Chevrolet Corvette w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 787 040 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 828 378 zł
Tesla Model 3 Performance
Tesla Model 3 jest jednym z najpopularniejszych samochodów elektrycznych nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie. Samochód trafił na rynek w 2017 roku i jest sedanem klasy średniej o sylwetce liftbacka. Producent chwali się niskim współczynnikiem oporu powietrza Cx wynoszącym 0,219. W minimalistycznej kabinie dominuje 15,4-calowy wyświetlacz systemu infotainment. Tesla Model 3 mierzy 4720 mm długości, a rozstaw osi liczy 2875 mm. Bagażnik pomieści 594 l, zaś frunk 88 litrów. W 2023 roku Tesla Model 3 doczekała się obszernego liftingu, zyskując nowy, bardziej agresywny przedni pas i nowe tylne lampy. Samochód korzysta z dwóch silników elektrycznych o łącznej mocy 513 KM oraz baterii o pojemności 78 kWh zapewniających 528 km zasięgu. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,1 s i rozpędza się do 262 km/h. Tesla Model 3 Performance kosztuje od 251 490 zł.

Tesla Model 3 - kalkulacja leasingu 2024
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Tesli Model 3 Performance z napędem na obie osie i bateriami 78 kWh:
- Cena katalogowa: 251 490 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 251 490 zł
- Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
- Wpłata własna 20% (51 000 zł)
- Wartość wykupu 15% (37 000 zł).
- Rata netto: 3837 zł
Tesla Model 3 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 227 221 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 244 242 zł