Najciekawsze premiery 2024 - samochody dostawcze
Co prawda rynek samochodów dostawczych nie obfituje w tyle premier co w przypadku aut osobowych, jednak w najbliższym czasie także i on przyniesie nam sporo nowości.

W zestawieniu znajdziesz:
Renault Master
Najnowsze Renault Master powstało na nowej multienergetycznej platformie, która pozwala na zastosowanie napędu spalinowego, elektrycznego oraz wodorowego. Wariant spalinowy korzysta z 2-litrowego diesla o mocach od 105 do 170 KM. Nowością jest też 9-stopniowa przekładnia automatyczna EAG9. Wariant elektryczny E-Tech rozwija teraz 130 lub 142 KM i 300 Nm i występuje z dwoma pakietami baterii: 40 kWh (zasięg 180 km) oraz 87 kWh (zasięg 410 km). Ładowność elektrycznego Mastera wynosi 1625 kg. Auto wyposażono też w funkcje V2L oraz V2G (Vehicle To Grid). W 2025 r. do gamy dołączy odmiana z napędem wodorowym. Ciekawą funkcją jest też wspomagany elektrycznie aktywny układ hamulcowy. Gama nowego Mastera obejmie 20 wersji nadwoziowych o pojemności od 11 do 22 m3. Długość przestrzeni ładunkowej wzrosła o 100 mm, a maksymalna ładowność wynosi teraz maksymalnie 2 tony. Średnica zawracania zmalała o 1,5 m. Nowego Mastera poznamy po przednim pasie z nowym logo marki, dużym grillem i reflektorami Full LED w kształcie litery C. W kabinie znajdziemy 10-calowy dotykowy ekran nowego systemu OpenR Link z bezprzewodowym Apple CarPlay'em i AndroidAuto, oparty na Google Automotive 12. Łączna pojemność schowków w kabinie wzrosła aż o 25% i liczy teraz 135 litrów.

Dowiedz się więcej o nowym Masterze: Renault Master premiera na Nowydostawczy.pl
Fiat Ducato / Peugeot Boxer / Citroen Jumper / Opel Movano / Toyota Proace Max
Fiat Ducato i jego koncernowi bracia doczekali się dość obszernego liftingu jesienią 2023 roku i trafią do salonów w 2024 r. Pod maskę trafił diesel 2.2 MultiJet nowej generacji o mocach od 120 do 180 KM. Topowy wariant występuje standardowo z 8-stopniową automatyczną przekładnią, zaś w 140-konnym jest ona opcją. Elektryczna odmiana E-Ducato zyskała baterie o pojemności 110 kWh i rozwija teraz 270 KM oraz 410 Nm. Zasięg urósł aż o 30% do 420 km. W połowie 2024 roku ofertę wzbogaci także odmiana wodorowa o zasięgu 400 km. Z zewnątrz Ducato i pokrewne konstrukcje poznamy po przeprojektowanym przednim pasie z wydajniejszymi reflektorami Full LED i zabudowanym grillem, dzięki czemu uzyskano lepszą aerodynamikę. W kabinie znajdziemy elektryczny hamulec postojowy oraz nowy system infotainment z 10-calowym wyświetlaczem. Standardem jest teraz 7-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów. Na uwagę zasługuje także funkcja wspomagania parkowania 360 stopni korzystająca z 14 lub 16 czujników (w zależności od długości nadwozia), a także pakiet Drive Assist zawierający pierwszy w segmencie system jazdy półautonomicznej poziomu 2 łączący aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go, asystenta utrzymania pasa ruchu oraz asystenta jazdy w korkach.

Przeczytaj więcej o Fiacie Ducato po liftingu: Fiat Ducato premiera na Nowydostawczy.pl
W listopadzie Fiat Ducato doczekał się kolejnego bliźniaka w postaci Toyoty Proace Max.
Przeczytaj więcej o Toyocie Proace Max: Toyota Proace Max premiera na Nowydostawczy.pl
Citroen Jumpy / Peugeot Expert / Opel Vivaro / Fiat Scudo
Przy okazji liftingu każdy z modeli stał się bardziej rozpoznawalny, m.in. dzięki odrębnym przednim pasom. W Oplu znajdziemy Opel Vizor z nowymi reflektorami LED, w Peugocie nowe logo i reflektory z charakterystycznym motywem trzech pazurów, w Fiacie przedni pas zyskał więcej obłości i łezkowate reflektory LED, zaś w Citroenie są nowe lampy w stylu najnowszego C3 oraz nowe logo marki. W kabinie natomiast różnic między modelami jest mniej i sprowadzają się one głównie do logo na kierownicy. Nowością jest system multimedialny z 10-calowym wyświetlaczem i bezprzewodowymi funkcjami Apple CarPlay i AndroidAuto. Powiększono też schowki. Wśród nowości znajdziemy adaptacyjny tempomat oraz system Dynamic Surround Vision, na którego składają się dwie kamery (jedna pod tylnymi drzwiami i druga pod lusterkiem bocznym od strony pasażera). Obydwa obrazy wyświetlane są w nowym cyfrowym lusterku wstecznym, co eliminuje martwe pole. Pod maską znajdziemy 2-litrowego diesla o mocach od 120 do 180 KM. Gamę uzupełni odmiana wodorowa o zasięgu 400 km. Wariant elektryczny nadal rozwija 136 KM i 260 Nm i występuje z dwoma pakietami baterii (50 i 75 kWh), lecz w przypadku większych akumulatorów oferują one 350 km zasięu (więcej o 20 km).

Dowiedz się więcej o Citroenie Jumpy po liftingu: Citroen Jumpy premiera na Nowydostawczy.pl
Citroen Berlingo / Opel Combo / Peugeot Partner / Fiat Doblo
Podobnie jak w przypadku średniej wielkości furgonów, kompaktowe furgony koncernu Stellantis również otrzymały indywidualne pasy przednie. W Oplu Combo znajdziemy nowy przód Opel Vizor. Jest on pierwszym modelem w segmencie wyposażonym w w adaptacyjne, nieoślepiające reflektory Intelli-Lux LED. W kabinach wszystkich modeli znajdziemy nowy system multimedialny z 10-calowym ekranem, wyposażony w bezprzewodowe funkcje Apple CarPlay i AndroidAuto. Drugi 10-calowy wyświetlacz znajdziemy przed kierowcą. Oba ekrany wykorzystują platformę Snapdragon Cockpit Platform firmy Qualcomm Technologies zapewniającą m.in. ulepszoną grafikę. Nowością na liście wyposażenia jest system Dynamic Surround Vision, a także adaptacyjny tempomat. W Citroenie Berlingo Van znajdziemy nowe fotele Citroen Advanced Comfort. Pod maską znajdziemy jednostkę benzynową 1.2 PureTech o mocy 110 KM oraz 1.5-litrowego diesla o mocach 100 oraz 130 KM. Zmianom poddano także odmianę elektryczną. Rozwija ona 136 KM i 270 Nm, otrzymała zmodernizowane baterie o pojemności 50 kWh i oferuje teraz 330 km zasięgu (o 20% więcej niż dotychczas). Na liście opcji znajdziemy ponadto pompę ciepła.

Dowiedz się więcej o Oplu Combo po liftingu: Opel Combo premiera na Nowydostawczy.pl
Podobnym zmianom poddano także osobowe wersje wspomnianych modeli, czyli kombivany. Występują one jednak tylko w wersjach elektrycznych, a w przypadku Peugeota model osobowy nosi nazwę Rifter.
Przeczytaj więcej o Peugeocie Rifterze po liftingu: Peugeot e-Rifter premiera na Nowydostawczy.pl
Citroen SpaceTourer / Peugeot Traveller / Fiat Ulysse / Opel Zafira
Wraz z furgonami średniej wielkości zadebiutowały minibusy poddane podobnym zmianom. Zyskały one odrębne kształty przednich pasów, które pozwalają odróżnić poszczególne modele (np. Citroen SpaceTourer zyskał nowe lampy w stylu najnowszego C3 i nowe logo marki). W kabinie znajdziemy nowy system multimedialny z 10-calowym wyświetlaczem i bezprzewodowymi funkcjami Apple CarPlay i AndroidAuto oraz nową kierownicę z opcjonalnym podgrzewaniem wieńca. Przeprojektowano kratki nawiewów i schowki. Na konsoli środkowej pojawił się niewielki wybierak skrzyni biegów (w Peugeocie zwany i-Toggle). Nowością jest opcjonalny adaptacyjny tempomat. Pojawiły się też 4 gniazda USB-C (dwa na desce rozdzielczej i dwa przy fotelach drugiego rzędu). Minibusy od Stellantisa występują tylko z napędem elektrycznym. Rozwija on 136 KM i 260 Nm, a baterie pomieszczą 50 lub 75 kWh energii. Większe akumulatory poddano zmianom, dzięki czemu zasięg urósł z 330 do 350 km.

Przeczytaj więcej o Peugeocie e-Travellerze po liftingu: Peugeot e-Traveller premiera na Nowydostawczy.pl
Volkswagen Crafter / MAN TGE
Volkswagen Crafter i bliźniaczy MAN TGE w pierwszej połowie 2024 roku doczekają się obszernego liftingu. Wraz z liftingiem MAN TGE "Next Level" otrzyma nową generację jednostek napędowych. W dużym stopniu odświeżeniu ulegnie też architektura E/E (architektura elektryczna/elektroniczna). Pozwoli to na zastosowanie nowych, bardziej zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i asystentów, takich jak wykrywanie znaków drogowych, system utrzymywania w pasie ruchu, asystent parkowania czy system wykrywania zmęczenia u kierowcy. Napęd trafiać będzie na przednią, tylną lub obie osie, a odmiana RWD otrzyma nową 8-stopniową przekładnię automatyczną. Sporo zmieni się w kabinie. Pojawi się zupełnie nowy system multimedialny z ekranem o przekątnej 10,3 lub 12,9 cala, znany m.in. z ID. Buzza. Przed kierowcą znajdzie się z kolei wyświetlacz wirtualnych zegarów. W wersjach z automatyczną skrzynią biegów wybierak trafi na deskę rozdzielczą, pomiędzy zegarami a ekranem systemu infotainment. Klasyczny hamulec ręczny ustąpi miejsca elektrycznemu. Nowy kształt zyskają też nawiewy klimatyzacji, a jej regulacja odbywać się będzie za pośrednictwem centralnego wyświetlacza.

Przeczytaj więcej o Volkswagenie Crafterze po liftingu: Volkswagen Crafter zwiastun na Nowydostawczy.pl
Volkswagen Transporter
Nowy Volkswagen Transporter zadebiutuje w kwietniu 2024 i po raz pierwszy nie będzie samodzielną Volkswagena, lecz bliźniaczą wersją Forda Transita Customa. Transporter nie będzie też spokrewniony z opartym na platformie MQB Multivanem. Pod maskę trafi 2-litrowy diesel od Forda o mocach od 110 do 170 KM, napęd hybrydowy PHEV o mocy 233 KM oraz wariant elektryczny o mocach od 116 do 286 KM i bateriami 54 kWh oraz 83 kWh. Odmiany z dieslem i hybrydowa otrzymają napęd na przód (topowe diesle także 4x4), a wariant elektryczny na tylną oś. Auto poznamy po nowym przednim pasie z reflektorami LED. Transporter będzie oferowany w 2 wersjach długości, 2 wariantach rozstawu osi oraz w 2 wariantach wysokości. Nowy Transporter mierzy w wariancie L1 5050 mm długości (więcej o 146 mm niż w T6.1), a jego rozstaw osi liczy 3100 mm (więcej o 97 mm). Odmiana L2 mierzy już 5450 mm długości i 3500 mm rozstawu osi. Szerokość wzrosła aż o 128 mm. Objętość przestrzeni ładunkowej wynosi od 5,8 do 9 m3, a ładowność bazowej wersji wzrosła z 1,2 do 1,3 tony. W kabinie znajdziemy 12-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów i 13-calowy ekran systemu infotainment. W gamie nowego Transportera znajdziemy furgona, brygadówkę, furgona z przegrodą L, skrzynię, kombi, Caravelle oraz platformę.

Przeczytaj więcej o nowym Transporterze: Volkswagen Transporter zapowiedź na Nowydostawczy.pl
Volkswagen ID. Buzz LWB / GTX
Volkswagen ID. Buzz doczekał się w czerwcu odmiany przedłużonej LWB, jednak dopiero w 2024 roku trafi ona do pierwszych klientów, zarówno w USA jak i w Europie. Samochód zyskał przedłużony o 250 mm rozstaw osi, dzięki czemu oferuje on miejsce dla 7 osób w trzech rzędach siedzeń. Nadwozie mierzy 4962 mm, a rozstaw osi wzrósł do 3239 mm. Dodatkowy rozstaw osi jest podzielony między przesuwne drzwi, które poszerzono o 192 mm, a dłuższe o 58 mm obszary między słupkami C a tylnymi kołami. Maksymalna pojemność bagażnika powiększyła się do 2469 litrów, a bazowa z 219 do 306 l. Przy okazji wprowadzono zaktualizowany system multimedialny rodem z Volkswagena ID.7. ID. Buzz LWB oferuje także większą baterię o pojemności 86 kWh i rozwija 286 KM. Nowy akumulator pozwala na szybkie ładowanie mocą do 200 kW. W 2024 roku zadebiutuje też topowa odmiana ID. Buzza o nazwie GTX, wyposażona w napęd AWD i dwa silniki elektryczne rozwijające łącznie 340 KM oraz ponad 500 Nm.

Przeczytaj więcej o Volkswagenie ID. Buzz LWB: Volkswagen ID. Buzz LWB premiera na Nowydostawczy.pl

Volkswagen California
W 2024 roku zadebiutuje również nowa California oparta na Volkswagenie Multivanie. Samochód korzysta zatem ze znanej m.in. z Golfa platformy MQB i zaoferuje podobne układy napędowe co Multivan. Możemy zatem liczyć na silniki benzynowe 1.5 i 2.0 o mocach 136 i 204 KM, 2-litrowego diesla o mocy 150 KM oraz po raz pierwszy odmianę hybrydową plug-in opartą na 1.4-litrowej jednostce TSI i silniku elektrycznym, rozwijającą łącznie 218 KM. Baterie o pojemności 13 kWh zapewnią około 40 km zasięgu. Jedną z istotnych zmian w nowej Californii będzie zastosowanie drugiej pary otwieranych bocznych drzwi. Uzyskano to dzięki dzięki przesunięciu kuchni nieco do tyłu. Sama zabudowa kuchenna ma większe blaty robocze, płytę grzejną, lodówkę i zlew. Kuchenka zachodzi lekko na drzwi, co umożliwia dostęp do niej z obu stron. Ważną nowością jest jednak zastosowanie nowego wyjmowanego tabletu, który pozwala na sterowanie wszystkimi istotnymi funkcjami kempingowymi. Nowością jest też regulowane oświetlenie ambiente zintegrowane z ramą dachu. Dotychczasowe porty USB-A zastąpiono za to nowszymi USB-C. Poszczególnymi funkcjami samochodu można będzie też sterować za pomocą dedykowanej aplikacji na smartfona.

Przeczytaj więcej o nowej Calfornii: Volkswagen California Concept premiera na Nowydostawczy.pl
Mercedes Vito / Klasa V
Wraz z nastaniem roku modelowego 2024 Mercedes zmodernizował gamę średniej wielkości samochodów użytkowych, a więc modele Vito i Klasy V, a także ich elektryczne warianty w postaci eVito i EQV. Można je zamawiać od stycznia 2024. Zmodernizowane modele Vito i Klasy V poznamy po nowej, większej atrapie chłodnicy (w Klasie V ozdobionej licznymi trójramiennymi gwiazdami) wyposażoną w topowych wersjach w LED-ową obwódkę. Dostępnę będą też nowe adaptacyjne reflektory Multibeam LED. Ponadto przeprojektowano tylne lampy. W kabinie pojawiła się zupełnie nowa deska rozdzielcza. W modelach EQV, Klasy V i Klasy V Marco Polo znajdziemy dwa 12,3-calowe wyświetlacze nowego systemu MBUX, a w Vito i eVito 10,25-calowy wyświetlacz systemu MBUX i nowy 5,5-calowy ekran komputera pokładowego. W Klasie V pojawiły się nawigacja z rozszerzoną rzeczywistością oraz funkcja strumieniowania muzyki. Zastosowano też nową konsolę środkową z opcjonalną ładowarką indukcyjną. Wszystkie modele zyskały nową trójramienną kierownicę i przeprojektowany panel klimatyzacji. Wzbogacono też wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa.

Przeczytaj więcej o Mercedesach Vito i Klasy V po liftingu: Mercedes Klasy V / Vito premiera na Nowydostawczy.pl