Premiery samochodów elektrycznych 2023
Rok 2023 jest niepewny pod wieloma względami. Inflacja, zmieniające się nastroje w gospodarce, destabilizacja cen. Jedyne co jest pewne to lista premier całkowicie nowych modeli samochodów praktycznie w każdym segmencie. Nie zabraknie SUVów, miejskich crossoverów, hatchbacków, a także wyjątkowych modeli hybrydowych i elektrycznych
Premiery samochodów elektrycznych 2023
Aktualne oferty samochodów elektrycznych w Superauto.pl
Nowy Abarth 500e 2023
Abarth 500e to pierwsze elektryczny samochód tej marki. Sportowe DNA wpisuje się w klimat elektrycznej motoryzacji za sprawą natychmiastowego momentu obrotowego.
Pod względem designu model 500e nadal odpowiada kanonowi. Klasyczna zabudowa, obniżone zawieszenie, nieco przeprojektowany przedni zderzak i zaakcentowany tylny spoiler.
Model Fiat 500e przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 9 sekund. Maksymalna prędkość elektrycznej 500-tki wynosi 150 km/h. Abarthowska wariacja modelu 500e wyróżnia przyspieszenie na poziomie 7 sekund. Niestety będzie ona okupiona zmniejszonym zasięgiem (aktualny zasięg modelu Fiat 500e wynosi 320 km).
Abarh 500e został wyposażony w zestaw akumulatorów o pojemności 42 kWh. Maksymalna moc układu wynosi 155 KM oraz 235 Nm. Czas ładowania baterii do 80% wyniesie 35 minut (użycie ładowarki o mocy 85 kWh).
Elektryczny model Abartha wyposażono w potrójny tryb jazdy. Turismo został stworzony z myślą o miejskiej jeździe, 136 KM i 220 Nm.
Inspiracją do stworzenia nowego modelu w pełni elektrycznego sportowego Abartha było wykorzystanie elektryfikacji do uzyskania o wiele lepszy sportowych osiągów. Lepszy performance to również lepsze wrażenia z jazdy. Nisko osadzony punkt ciężkości, szersza płyta podłogowa - szerszy rozstaw osi sprawiają, ze nowy Abarth 500e będzie o wiele dynamiczniejszy, a przy tym o wiele lepiej będzie trzymał się drogi i pokonywał zakręty. Większa stabilizacja bez wytrącania dynamiki to gwarancja o wiele lepszych wyników, a także doznać podczas kierowania.
Abarth 500e będzie pierwszym samochodem spoza segmentu marek Premium, który będzie wyposażony w Sund Generator.
Dowiedz się więcej - pierwsza jazda elektrycznym Abarthem 500e
Nowy Hyundai Ioniq 5 N 2023
Powoli dobiegają końca testy nowego, elektrycznego modelu, który ma dołączyć do serii sportowych samochodów spod znaku N. Hyundai Ioniq N ma zostać zaprezentowany oficjalnie na początku 2023 roku.
Pierwsze, choć zamaskowane, zdjęcia nowego Ioniqa N prezentują przeprojektowany przedni zderzak, ze zmienionymi wlotami powietrza oraz lekkie aluminiowe błotniki okalające sportowe ogumienie. Choć parametry techniczne nie zostały jeszcze podane, Hyundai Ioniq 5 N powstaje na tej samej platformie co KIA EV6, co może świadczyć o podobnych parametrach do wersji GT EV6, czyli dwusilnikowy układ napędowy o mocy 585 KM, przyspieszenie do 100 km/h w ciągu 3,5 sekundy. Maksymalny zasięg oferowany przez KIA i być może przez hyundaia oscyluje w granicy 400 km.
Cena Hyundaia Ioniqa N startować będzie od 70 000 euro.
Nowy Hyundai Ioniq 6 2023

Premier najnowszej propozycji Hyundaia na rok 2023 została zaprezentowana na początku listopada, a zainteresowanie nim było tak wielkie, że w ciągu 24 godzin zarezerwowano wszystkie modele z pierwszej partii produkcyjnej.
Hyundai Ioniq 6 - silnik, moc
Produkcja nowego modelu rozpoczęła się pod koniec listopada 2022 roku. Klienci mają do wyboru dwie wersje silnikowe o pojemności 54 kWh i napędzie na przód lub 77,4 kWh z napędem typu AWD. Prędkość maksymalna oraz zasięg wynoszą kolejno: dla słabszej jednostki 185 km/h, 429 km i przyspieszenie na poziomie 8,8 sekundy do 100 km.h oraz 185 km/h, 614 km zasięgu i jedyne 5,3 sekundy przyspieszenia dla wersji z większą baterią.
Hyundai Ioniq 6 - wymiary
Nowy model Ioniq 6 będzie długi na 4855 mm, szeroki na 1880 mm oraz wysoki na 1495 mm. Pod względem wymiarów jest on dłuższy o 30 cm od Ioniq 5 i niższy o kolejne 20 cm.
Nowa Cupra Terramar 2023

Zapowiedziana pod koniec roku w węgierskiej pracowni Cupra będzie produkowana od nowego roku na tej samej linii produkcyjnej co Audi Q3. Cupra Terramar to najnowszy SUV hiszpańskiego producenta napędzany silnikiem hybrydowym - zarówno w wersji z miękką hybrydą mHEV, jak i w wersji plug-in. Jak podaje producent, zasięg hybrydy plug-in w trybie bezemisyjnym wyniesie 100 km.
Cupra Terramar będzie powstawać na zmodyfikowanej płycie MQB, w tym samym zakładzie produkcyjnym na Węgrzech, w którym produkowany jest bliźniaczy model Audi Q3. Wśród największych konkurentów nowej, hiszpańskiej propozycji wskazuje się takie modele, jak: Hyundai Tucson, Kia Sportage czy Nissan Qashqai.
Nowe Volvo EX30 2023
Kolejna elektryczna propozycja pojawiła się w prasie motoryzacyjnej już w listopadzie. Volvo zapowiedziało produkcję nowego elektrycznego crossovera o nazwie EX30.
Volvo EX30 będzie mniejszą wersją modelu EX90, którego premiera miała miejsce w 2022 roku. Miejski crossover będzie mierzył 4,2 m oraz otrzyma tylny napęd elektryczny o mocy ponad 200 KM.
Volvo EX30 będzie konstrukcyjnym bliźniakiem Smart #1 - pierwszego w ofercie producenta mini SUVa (obie firmy należą do koncernu Geely).
Kilka słów o Smart #1
Zaprezentowany w 2022 roku zastąpił spalinowy model Smart ForFour. To kompaktowy mini SUV o wymiarach:
- 4270 mm - długość
- 1822 mm - szerokość
- 1636 mm - wysokość
- 273-411 l - pojemność bagażnika
Smart #1 został wyposażony w silnik elektryczny zasilany baterią o pojemności 66 kWh, który umożliwia przejechanie do 440 km na jednym ładowania. Maksymalna moc samochodu wynosi 272 KM i moment obrotowy wynoszący 343 Nm. Czas ładowania baterii za pomocą szybkiej ładowarki 150 kW wynosi 30 min.
Nowy Opel Mokka Electric 2023

W 2023 roku Opel zaprezentuje nową wersję doskonale znanego SUVa - Opel Mokka Electric. Nowa Mokka zostanie wyposażona w silnik o mocy 150 KM i 260 Nm raz akumulator o pojemności 54 kWh, który zapewnia zasięg rzędu 406 km. Zużycie energii w czasie jazdy bezemisyjnej po drogach typowo aglomeracyjnych ma nie przekraczać 15,2 kWh/100 km.
Przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki 150 kWh czas ładowania samochodu do wymaganych 805 nie będzie dłuższy niż 30 minut.
Nowy Opel Astra Electric 2023

Zgodnie z obietnicami Stellantis, kolejny elektryk spod znaku błyskawicy wchodzi na rynek - uwielbiany model Opel Astra Electric zagości na salonach w 2023 roku.
Elektryczna wersja Astry będzie dostępna z nadwoziem typu hatchback i kombi. W samochodzie zastosowano silnik elektryczny o mocy 150 KM z momentem obrotowym wynoszącym 270 Nm. Maksymalna prędkość samochodu będzie wynosiła 170 km/h. Nowa Astra Electric została wyposażona w trzy tryby jazdy: Eco, Normal i Sport.
Opel Astra Electric został wyposażony w akumulator litowo-jonowy o pojemności 54 kWh, który zapewnia zasięg samochodu na poziomie 416 km. Zużycie energii w cyklu miejskim wynosi 12,7 kWh/100 km. Tak jak w przypadku wcześniejszych modeli, naładowanie baterii do wymaganych 80% nie powinno zająć więcej niż 30 minut.
Nowe Audi Q8 e-tron 2023

W 2023 roku do rodziny e-tron dołączy jeden z najbardziej prestiżowych modeli SUVów Audi Q8. Trzyma on już zmodernizowany akumulator o zwiększonej pojemności trakcyjnej i zasięgu oraz przeprojektowaną linię nadwozia, która wpływa na poprawę parametrów aerodynamicznych.
Model można już zamawiać, a do niemieckiej i zagranicznej sieci sprzedaży dealerskiej wejdzie pod koniec lutego 2023 roku. W ofercie znajdzie się zarówno Audi Q8 e-tron, jak i Audi Q8 Sportback e-tron. Dzięki nowoczesnym akumulatorom nowe modele w wersji elektrycznej będą oferowały zasie na poziomie 582 km w przypadku klasycznego Q8 oraz 600 km dla wersji Sportback.
Audi Q8 50 e-tron posiada baterie o maksymalnej mocy ładowania na poziomie 150 kWh. W przypadku Q8 55 e-tron oraz SQ8 e-tron max. moc ładowania będzie wynosiła 170 kWh.
Nowe wcielenie Q8 zostało wyposażone w ponad 40 systemów wspierających kierowcę m.in. system autonomicznego parkowania. Za pośrednictwem aplikacji zaparkujemy samochód oraz wywołamy procedurą wyjazdu z zatoczki. PO wykonaniu manewru samochód sam zgasi silnik, zaciągnie hamulec ręczny i zamknie centralny zamek. Podczas wyjazdu samochodu z zatoczki auto ustawi się w takiej pozycji, aby kierowca mógł do niego bezpiecznie wsiąść.
Nowa Kia EV9 2023

Według oficjalnych zapowiedzi dla Kia rok 2023 będzie stosunkowo skromny. Na ten moment wiemy o jeden premierze nowego SUVa, mierzącego ponad 5 metrów długości. Kia EV9 powstanie na bazie samochodu koncepcyjnego o tej samej nazwie.
Nowy Lexus RZ 2023
Dla Lexusa, model RZ będzie pierwszym w ofercie samochodem elektrycznym, który według zapowiedzi ma oferować klientom rekordowe zasięgi. Według informacji producenta, RZ nie jest SUVem choć powstał na bazie platformy e-TNGA, na której powstaje elektryczny SUV Toyoty bZ4X. Platforma została jednak zmodyfikowana pod względem prowadzenia na nawierzchni asfaltowej, dzięki czemu Lexus RZ jest sztywniejsze i lżejsze niż japoński bliźniak.
Według deklaracji producenta Lexus RZ ma oferować niespotykane do tej pory na rynku zasięgi. katalogowo model ma zuzywac jedynie 18 kWh/100 km. Model będzie przyspieszał do prędkości 100km/h w czasie 5,6 sekund. fabrycznie ograniczono prędkość maksymalną samochodu do 160 km/h.
Lexus RZ 450e został wyposażony w dwa silniki- przedni 150 kW (204 KM), tylni 80 kW (109 KM). Łącznie Lexus RZ będzie oferował 3013 KM, moment obrotowy na poziomie 435 Nm, co gwarantuje przyzwoitą dynamikę zarówno w jeździe miejskiej, jak i na trasie.
Przychodząc do tematu zasięgu. Deklarowany niespotykany zasięg w praktyce okazuje się solidny, ale największy dostępny na rynku. Lexus RZ 450e zostanie wyposażony w baterię o pojemności 71,4 kWh co przy zużyciu 18 kWh/100 km daje zasięg nie większy niż 400 km. Lexus argumentuje takie limity badaniami, w których przeanalizowano potrzeby użytkowników. Większa bateria podniosłaby masę pojazdu tym samym spowodowała zwiększenie zużycia energii. Baterię naładujemy z ładowarki o max. mocy 150 kW, co gwarantuje lądowanie do 80% na poziomie 30 minut.
Ekonomiczny elektryk według deklaracji producenta ma przyciągnąć klientów jakością. Po 10 latach eksploatacji i przejechaniu miliona kilometrów, czyli średnio po 2500 ładowań „do pełna”, pojemność baterii ma wynosić 90%. To niezły wynik, w porównaniu do aktualnie 10-letnich protoplastów elektromobilności, których pojemność baterii wynosi niecałe 20%.
Poza technologią, lexus RZ 450e przyciąga designem. Model RZ powstał na bazie konceptu LFZ z 2021 roku. Po modelu NX, którego bryła plasuje SUVa wysoko w czołówce jednego z najciekawszych samochodów pod względem designu, model RZ będzie ferował przede wszystkim gładkie powierzchnie. Zamiast klamek w modelu wykorzystano przyciski. Standardem w nowych samochodach jest wyposażenie w asystentów podnoszących bezpieczeństwo. Nie inaczej jest w modelu RZ. Tu elektronika odpowiada za m.in.blokowanie tylnych drzwi w chwili wykrycia ruchu (nadjeżdżającego samochodu, roweru czy przechodzącego pieszego. W modelu wykorzystano układ kierowniczy steer-by-wrie. klasyczne koło kierownicy zastąpiono wolantem, przypominającym kierownicę w samolocie. pełny skręt uzyskamy obracając wolant oburącz o około 150 stopni.
Nowa Honda e:Ny1 2023

W 2023 roku na rynku zadebiutuje hybrydowa nowość od Hondy - Honda ZR-V. Zaraz po niej, producent ogłosił premierę nowego elektrycznego samochodu o jeszcze roboczej nazwie e:Ny1. Będzie to crossover z segmentu C. Kompaktowy samochód powstanie na platformie e”N Architekture F, tej samej na bazie której produkowana jest aktualnie Honda HR-V e:HEV. Według zapowiedzi producenta, nowy model elektrycznego SUVa ma być odpowiedzią dla rodzin, dla których e:Ny1 będzie pierwszym, w pełni elektrycznym samochodem. Czego zatem możemy się spodziewać? Przestronnego wnętrza, zaawansowanych asystentów podnoszących bezpieczeństwo podczas podróżowania, rozwiązań w tylu smart i ceny - choć ta raczej nie będzie niska.
Nowy Peugeot e-308 2023

To, co wyróżnia projekty modeli elektrycznych Peugeota na tle konkurencji to wizualizacja. W dokładnie tworzenie wersji samochodów spalinowych z silnikiem elektrycznym, które na pierwszy rzut oka niczym się nie różnią.
Tak jest z peugeotem e-308, który wygląda jak spalinowe 308, ale pod maską drzemie akumulator o pojemności 54 kWh umożliwiający podróż na odcinku 400 km na jednym ładowaniu. Auto zużywa średnio 12 kWh/100 km. Bateria może być ładowania na stacji o mocy 100 kWh. Czas ładowania baterii do 80% zajmuje średnio pół godziny. peugeot e-308 został wyposażony w napęd o mocy 158 KM i 260 Nm.
Nowy Volkswagen ID.7 2023

Premiera modelu ID.7 została zaplanowana na 2023 roku. W Wersji Tourer jako kombi, na początku 2024 roku. Niemniej, od początku plany VW Groupe w związku z produkcją elektrycznego odpowiednika Arteona stanowiło przedmiot śledztwa wielu redakcji, począwszy od analizy wniosków w biurach patentowych po zdjęcia szpiegowskie przyłapanych na ulicach modeli testowych, po przecieki z fabryki Essen.
Model ID.7 początkowo VW zaprezentował jako studyjny ID. Aero, jeden z najbardziej luksusowych modeli samochodów w rodzinie producenta. ID. Areo było rozwinięciem prezentowanego już w 2018 roku modelu koncepcyjnego ID. Vizzion. ile pozostało z tego futurystycznie zaprojektowanego nadwozia? Wcześniejsze premiery modeli ID 3,4, oraz 5 pozwoliły na oswojenie z nowatorskim designem,, a ewolucja konceptu dzisiaj według krytyków wieje nudą i chińszczyzną.
Volkswagen ID.7 Tourer będzie elektrycznym odpowiednikiem Passata kombi. Zostanie wprowadzony do regularnej produkcji w 2024 roku. powstanie na bazie studyjnego modelu ID.Space Vizzion. VW zgłosił już nazwę do biura patentowego.
Volkswagen ID.7 będzie charakterystycznym liftbackiem o bardzo smukłej i minimalistycznej sylwetce. Prostota linii podkreśla luksusowy wymiar modelu. ID.7 powstanie na platformie MEB i zostanie wyposażony w akumulator o pojemności 77 kWh. Zasięg deklarowany przez producenta ma wynieść 620 km co sprawi, ze model ID.7 będzie jednym z najbardziej ekonomicznych i oszczędnych samochodów na rynku.
