Porównanie: Maxus Deliver 9 2024 vs Ford Transit 2024. Nowicjusz kontra weteran
Na rynku zaczyna pojawiać się coraz więcej chińskich producentów, w tym także tych oferujących auta użytkowe. Jednym z nich jest Maxus. Jak wypada Maxus Deliver 9 na tle Forda Transita?

Z porównania dowiesz się o:
Rynek samochodów dostawczych rządzi się swoimi prawami i jest on znacznie bardziej hermetyczny niż w przypadku aut osobowych. Klienci cenią przede wszystkim niezawodność i sprawdzone rozwiązania, zaś nowym producentom ciężko się wkraść w ich łaski. Jest jednak na to sposób poprzez zaoferowanie niższej ceny i dość bogatego wyposażenia w standardzie. Właśnie w taki sposób postąpił chiński Maxus, wprowadzając na rynek gamę modeli użytkowych, na czele której stoi dostawczy van Deliver 9. Jest on często porównywany do Forda Transita, głównie z racji na podobny pas przedni i pewne nawiązania w kształcie kokpitu. W 2023 roku Ford Transit znalazł 4220 nabywców i był 5. najpopularniejszym dostawczakiem w Polsce. Zresztą rynek aut użytkowych w Polsce jest zdominowany przez duże samochody dostawcze (TOP5 najpopularniejszych dostawczaków w Polsce tworzą wyłącznie modele segmentu E). Nic dziwnego, że Maxus Deliver 9 ma spore ambicje. Jak wypada na tle Forda Transita?
Maxus Deliver 9 2024 vs Ford Transit 2024 - krótko o modelach
Maxus Deliver 9 (znany też jako V90) zadebiutował w 2019 roku jako zupełnie nowa konstrukcja i następca wysłużonego modelu V80. Marka należy do chińskiego koncernu SAIC Motor. Samochód w Polsce występuje jako furgon oraz podwozie do zabudowy. Wizualnie widać inspiracje Fordem Transitem, zwłaszcza w kształcie przedniego pasa z masywnym pionowym grillem. Z tyłu uwagę zwracają natomiast wysokie tylne lampy. W kabinie znajdziemy wolnostojący 10-calowy dotykowy wyświetlacz systemu infotainment. Maxus Deliver 9 występuje zarówno z dieslem jak i w wersji elektrycznej e-Deliver 9.

Zobacz jak wypadł Maxus Deliver 9 w teście: Maxus Deliver 9 2.0 TCDI L3H2 VAN test na Superauto.pl
Ford Transit jest z kolei rynkowym weteranem, gdyż jego aktualne wcielenie jest na rynku od 2013 roku, zaś ostatni lifting przeszło w 2022 r., kiedy to wprowadzono nowy system multimedialny Ford SYNC4 z 13,2-calowym wyświetlaczem (oczywiście dostępnym jako opcja), wprowadzono nowe systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy, w tym o kamery 360 stopni czy funkcję automatycznego hamowania przy cofaniu w przypadku wykrycia zbliżających się obiektów. Transit występuje w wielu wersjach nadwoziowych i w kilku wielkościach nadwozia. Sercem pojazdu jest silnik diesla lub elektryczny.

Maxus Deliver 9 2024 vs Ford Transit 2024 - wymiary i parametry użytkowe
Poniżej prezentujemy dane techniczne poszczególnych wersji Maxusa Deliver 9:
Model | Długość [mm] | Wysokość [mm] | Szerokość [mm] | Rozstaw osi [mm] | Przestrzeń ładunkowa Długość [mm] | Przestrzeń ładunkowa Wysokość [mm] | Przestrzeń ładunkowa Szerokość [mm] | Objętość przestrzeni ładunkowej [m3] | Ładowność [kg] |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Maxus Deliver 9 VAN L3H2 | 5940 | 2535 | 2062 | 3760 | 3413 | 1902 | 1366-1800 | 11,55 | 1140 |
Maxus e-Deliver 9 L2H2 | 5546 / 5940 | 2525 | 2062 | 3366 / 3760 | 3019 | 1792 | 1366-1800 | 9,7 do 13 | 860 do 1200 |
Maxus e-Deliver 9 L3H2 | 5546 / 5940 | 2525 | 2062 | 3366 / 3760 | 3413 | 1792 | 1366-1800 | 9,7 do 13 | 860 do 1200 |
Maxus e-Deliver 9 L3H3 | 5940 | 2730 | 2062 | 3760 | 3413 | 2019 | 1366-1800 | 9,7 do 13 | 860 do 1200 |

Ford Transit VAN występuje w 3 wersjach długości nadwozia (5531-6704 mm), z dwoma rozstawami osi (3300, 3750 mm) oraz w trzech odmianach wysokości (2526-2766 mm). Objętość przestrzeni ładunkowej wynosi od 9,5 do 15,1 m3, długość przestrzeni ładunkowej wynosi od 3083 do 4256 mm, a DMC waha się od 3,5 do 5 ton. Ładowność wynosi od 838 do 2458 kg. W wariancie L3H2 Transit mierzy 5981 mm długości, 2059 mm szerokości oraz 2530 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 3750 mm. Przestrzeń ładunkowa liczy 11,5 m3 objętości. Jej długość to 3533 mm, wysokość 1886 mm, a szerokość od 1392 do 1784 mm. Ładowność wynosi 1422 kg.

Maxus Deliver 9 2024 vs Ford Transit 2024 - silniki
Maxus Deliver 9 ma 2-litrowego diesla o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 375 Nm. Napęd trafia na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. W wersji elektrycznej e-Deliver 9 auto rozwija 200 KM i 310 Nm, a jego prędkość maksymalna to 100 km/h. Baterie mają 51,5, 72 lub 88,55 kWh pojemności. Zasięg wynosi odpowiednio 186, 236 oraz 296 km (cykl mieszany WLTP).
Ford Transit występuje z napędem na przód, tył lub na obie osie. Wersja spalinowa ma 2-litrowego diesla o mocach 105, 130, 165, 170 oraz 185 KM. Za przeniesienie napędu odpowiada 6-biegowa skrzynia manualna lub 6- oraz 10-stopniowa przekładnia automatyczna. Ford Transit występuje z bateriami o pojemności 68 kWh i oferuje od 238 do 309 km zasięgu. Samochód rozwija 184 lub 269 KM oraz 430 Nm. Napęd trafia na tylną oś.
Maxus Deliver 9 vs Ford Transit 2024 - ceny
Maxus Deliver 9 2024 ceny
Maxus Deliver 9 VAN L3H2 2.0 TCDI kosztuje od 133 900 zł netto. Maxus e-Deliver L2H2 z bateriami 51,5 kWh kosztuje od 219 900 zł netto, odmiana L3H2 z bateriami 72 kWh kosztuje od 252 900 zł netto, zaś z akumulatorami 88,55 kWh 287 900 zł netto. Wersja L3H3 z bateriami 72 kWh kosztuje 254 900 zł netto, zaś z akumulatorami 88,55 kWh 297 900 zł.
Oferta Maxus Deliver 9 w Superauto.pl
Ford Transit 2024 ceny
Poniżej prezentujemy cennik Forda Transita:
Silnik | Seria | Napęd | Ambiente L2 | Ambiente L3 | Trend L2 | Trend L3 | Trend L4 | Trail L2 | Trail L3 | Limited L2 | Limited L3 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.0 EcoBlue 105KM, M6 | 290 FWD | FWD | - | - | 158 795 zł | - | - | - | - | - | - |
2.0 EcoBlue 130KM, M6 | 290 FWD | FWD | - | - | 163 045 zł | - | - | - | - | - | - |
310 FWD | FWD | - | - | 166 545 zł | - | - | - | - | - | ||
350 FWD | FWD | 160 220 zł | 162 520 zł | 168 245 zł | 170 245 zł | - | - | - | - | - | |
350 RWD | RWD | - | - | 169 745 zł | 172 045 zł | 174 645 zł | - | - | - | - | |
350 AWD | AWD | - | - | - | 193 945 zł | - | - | - | - | - | |
2.0 EcoBlue 130, A6 | 350 FWD | FWD | - | - | 173 145 zł | - | - | - | - | - | - |
2.0 EcoBlue 165, A10 | 350 RWD | RWD | - | - | - | - | 186 345 zł | - | - | - | - |
2.0 EcoBlue 170KM, M6 | 350 FWD | FWD | - | - | - | 177 345 zł | - | - | - | - | - |
350 RWD | RWD | - | - | - | 178 845 zł | 181 445 zł | - | - | - | - | |
350 AWD | AWD | - | - | - | - | - | - | 209 645 zł | - | - | |
2.0 EcoBlue 170KM, A6 | 350 FWD | FWD | - | - | - | 182 245 zł | - | - | - | - | 188 295 zł |
Poniżej prezentujemy cennik Forda E-Transita:
Seria | Pojemność Baterii | Moc | Van |
---|---|---|---|
350 L2 | 68 kWh | 184 KM | 277 155,- |
350 L2 | 68 kWh | 269 KM | 284 380,- |
350 L3 | 68 kWh | 184 KM | 279 455,- |
350 L3 | 68 kWh | 269 KM | 286 680,- |
350 L4 | 68 kWh | 184 KM | 282 055,- |
350 L4 | 68 kWh | 269 KM | 289 280,- |
425 L2 | 68 kWh | 184 KM | 279 305,- |
425 L2 | 68 kWh | 269 KM | 286 530,- |
425 L3 | 68 kWh | 184 KM | 281 605,- |
425 L3 | 68 kWh | 269 KM | 288 830,- |
425 L4 | 68 kWh | 184 KM | 284 205,- |
425 L4 | 68 kWh | 269 KM | 291 430,- |
Maxus Deliver 9 2024 vs Ford Transit 2024 - wyposażenie
Maxus Deliver 9 2024 wyposażenie
Prezentujemy wybrane elementy wyposażenia standardowego Maxusa Deliver 9:
- tempomat
- kamera cofania
- 16-calowe stalowe obręcze kół
- fotel kierowcy regulowany w 8 kierunkach
- podłokietnik kierowcy
- elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka
- 6 poduszek powietrznych
- czujniki parkowania z tyłu
- Centralny zamek
- Oświetlenie LED przestrzeni ładunkowej
- Lane Assist
- Active Emergency Brake Assist
- System multimedialny z 10-calowym dotykowym wyświetlaczem, radiem DAB, Bluetooth i Apple CarPlay
- 2 porty USB-A
- wielofunkcyjna kierownica
- komputer pokładowy
- klimatyzacja manualna

Ford Transit 2024 wyposażenie
Prezentujemy wybrane elementy wyposażenia standardowego Forda Transita Ambiente:
- Lusterka boczne z soczewką eliminującą martwe pole widzenia i wbudowanymi kierunkowskazami
- Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem
- Boczne drzwi przesuwne po stronie pasażera
- Funkcja opóźnionego wyłączania reflektorów
- 15” stalowe obręcze kół z częściowymi kołpakami (w seriach 290 i 310)
- 16” stalowe obręcze kół z częściowymi kołpakami (w seriach 330 i 350)
- Tylne chlapacze
- Radio w standardzie DIN z DAB+, oraz złączem USB
- Zestaw głośnomówiący Bluetooth
- Modem FordPass Connect
- Kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach
- Komputer pokładowy
- Elektrycznie sterowane szyby przednich drzwi
- Poduszka powietrzna kierowcy
- Fotel kierowcy z podłokietnikiem i z regulacją w 4 kierunkach

Maxus Deliver 9 vs Ford Transit - kalkulacja leasingu 2024
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Forda Transita 350 L3H2 Trend Furgon z 2-litrowym dieslem o mocy 130 KM, napędem na przód i 6-biegową skrzynią manualną.
- Cena katalogowa: 172 000 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 119 999 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
- Wpłata własna 30% ( 36 000 zł)
- Wartość wykupu 25% (30 000 zł).
- Rata netto: 1719 zł
Ford Transit 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 93 590 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 104 353 zł
Maxus Deliver 9 i Ford Transit w ofercie Superauto.pl
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Forda Transita w różnych wersjach silnikowych, nadwoziowych i wyposażeniowych. Wszystkie są fabrycznie nowe i pochodzą z 2023 oraz z 2024 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na sięgające 30% rabaty.
Maxus Deliver 9 2024 vs Ford Transit 2024 - rywale
Do rywali wyżej wymienionych modeli należą m.in. Renault Master, Fiat Ducato, Peugeot Boxer, Opel Movano, Toyota Proace Max, Iveco Daily, Citroen Jumper, Mercedes Sprinter, Volkswagen Crafter oraz MAN TGE.