Nowy Golf 8 Variant - samochód wybierany przez floty
Grupa Volkswagen mająca pod swoimi skrzydłami takie marki, jak Audi, Skoda, Seat czy Porsche zaplanowała sporo rewolucyjnych premier w 2021 roku. Kilka dni temu mieliśmy okazję podziwiać premierę całkowicie nowej, zelektryzowanej Q4. Volkswagen doskonale zakończył ubiegły rok prezentacją długo wyczekiwanej ósmej generacji nowego Golfa Varianta. Co się zmieniło?
Nowy Golf 8 był jedną z najbardziej wyczekiwanych premier jesieni ubiegłego roku. W salonach sprzedaży pojawi się pod koniec października, a biorąc pod uwagę aktualną sytuację na rynku nowych samochodów, warto było śledzić oficjalne zapisy na nowy model aby nie przegapić okazji i móc cieszyć się samochodem jeszcze w bieżącym roku.
Co już wiemy?
„Jako kompaktowe i przestronne auto Golf Variant, od debiutu w 1993 roku, znalazł już ponad 3 miliony nabywców. Najnowsza generacja zachwyca wyglądem zarówno na zewnątrz, jak i w kabinie. Najbardziej zaawansowany kokpit w segmencie samochodów wielkości Golfa jest ogromnym krokiem w kierunku cyfryzacji. Ponadto, Golf 8 w wersji Variant dysponuje wydajnymi zespołami napędowymi do wyboru, gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa i oferuje znacznie więcej miejsca – to idealny samochód rodzinny. Tym, którzy szukają auta bardziej wyrafinowanego, spodoba się nowy Golf Alltrack. Dzięki napędowi na cztery koła Golf Alltrack z genami SUV-a zapewnia idealne połączenie przestrzeni, innowacyjności i przyjemności z jazdy. Nawet poza utwardzonymi drogami” – powiedział Jürgen Stackmann, Członek Zarządu Volkswagen Samochody Osobowe odpowiedzialny za sprzedaż.
Wbrew wcześniejszym plotkom, nowy model Golf 8 jest oferowany nie tylko jako 5 drzwiowy hatchback. Kilka tygodni przed oficjalną premierą producent poinformował, że w ramach ósmej generacji Golfa nie zapomniał o wersji kombi. Potwierdził także, że ósma generacja w każdym typie będzie stanowiła modele pięciodrzwiowe. Rezygnacja z modelu trzydrzwiowego jest jedynie wypadkową słabnącej popularności tego typu rozwiązania wśród obecnych klientów.
Nowy Golf VIII – kwintesencja designu
To co już prezentowało się doskonale, nie zostało zmienione. Najnowsza generacja Golfa to przede wszystkim kwintesencja dobrego designu - wyszukany i znany klientom wygląd połączono z zaawansowaną technologią. Inteligentny i zwinny, to określenia które najchętniej oddają clue zmian jakie nastąpiły w najnowszej generacji klasycznego Golfa, który poprzez innowacje nie odbiega od luksusowych modeli Audi.
Wygląd nie zmienił się prawie w ogóle. Klasyczne nadwozie, które doskonale znamy nie uległo aż tak dużej zmianie. Nowy Golf został jedynie odrobinę obniżony w porównaniu do schodzącej, 7 generacji modelu. Odświeżony front samochodu łączy boczna linia biegnąca wzdłuż samochodu. Smaczek dla konesera, jednak nic nadzwyczajnego w ogólnym odbiorze samochodu. Według specjalistów, przednia część samochodu, inspirowana jest większymi modelami producenta i za bardzo budzi skojarzenia do tak popularnej na rynku Toyoty Auris.
Golf VIII Variant - bagażnik
W najnowszej generacji samochodu otrzymaliśmy bagażnik powiększony o 20 litrów w formie rozłożonej, oraz 6l w standardzie ze złożonym tylnym rzędem siedzeń. Sam bagażnik posiada funkcjonalne haczyki oraz wygodny system składania foteli, właściwy dla wersji variant. Fotele składane są w konfiguracji 40/60. W oparciu środkowego siedzenia umieszczono zamykany otwór do przewozu długich przedmiotów powyżej 180 cm. Bagażnik posiada dodatkową siatkę oddzielającą przestrzeń bagażową od części pasażerskiej.
Golf VIII - technologia
Golf VIII został wyposażony w zaawansowaną technologię, która skupia się przede wszystkim na poprawie bezpieczeństwa.
Są to m.in. Lane Assist, Multi Collision Brake, Fatigue Detection, eCall czy awaryjny STOP w przypadku nagłego hamowania awaryjnego. Opcjonalne są PRO ACC oraz czujniki parkowania tył. Systemy znajdujące się w najnowszym modelu Golfa realizują obowiązkowe wyposażenie dla samochodów od maja 2022 roku.
Największa zmiana? Przednie światła LED matrix w super zwinnym systemie inteligentnego oświetlenia tych obszarów, które tego wymagają. 22 moduły świetlne, na podstawie danych zebranych z komputera pokładowego asynchronicznie doświetlają te fragmenty drogi, które są aktualnie najważniejsze.

We wnętrzu kilka zmian wizualnych- nie za duży dotykowy ekran głównego komputera pokładowego, brak fizycznych gałek odpowiadających m.in. za obsługę głośników. Użytkowanie samochodu ma być odzwierciedleniem użytkowania telefonu. Wiele dotykowych przycisków dzięki którym sprawdzimy wszystkie najważniejsze konfigurację naszego samochodu.
Inteligentne rozwiązania takie jak parowanie czujników z sygnałem z nawigacji pozwala na zmniejszenie prędkości podczas dojeżdżania do ronda, czy automatyczne dopasowanie prędkości do strefy zamieszkałej. Standardem w tym wypadku stają się czujniki wykrywające pieszych lub rowerzystów. z Passata zapożyczono sporo elementów, poza wspomnianymi do tej pory, nowy Golf posiada funkcję jazdy półautomatycznej w korkach lub na autostradzie do prędkości 210 km/h. Wewnątrz inteligentny system wymiany informacji dzięki, któremu dowiemy się o korkach, wypadkach czy nadjeżdżających pojazdach uprzywilejowanych.
Elektryfikacja?
Nie w tym wydaniu. Volkswagen Golf pozostaje klasykiem w wersji spalinowej i hybrydowej. Elektryczny silnik znajdziemy w modelu Volkswagen ID.3.
Więcej Golfa w Golfie
Nowy VW Golf Variant – wymiary, pojemność bagażnika Volkswagen Golf 8 Variant mierzy 463,3 cm długości (o 6,6 cm więcej niż poprzednik), a jego rozstaw osi wynosi 268,6 cm. Dzięki temu nadwozie nowego modelu nie tylko ma bardziej sportowe proporcje (wydaje się dłuższe i niższe), ale także zapewnia więcej miejsca na nogi z tyłu oraz pojemniejszy kufer, który pomieści od 611 do nawet 1642 litrów bagażu.
Golf 8 Variant - silnik
Pod maską Varianta znajdziemy silnik znany z hatchbacków tego modelu. Benzynowe TSI i eTSI uzupełnione o układ mild hybrid z instalacją 48V oraz wysokoprężny TDI - 2l. moc 115KM lub 150 KM.
Golf VIII - wersje silnikowe
Nowy Golf 8 dostępny jest zarówno w wersji benzynowej, jak i z silnikiem wysokoprężnym.
Silnik benzynowy:
- 1.0 TSI, 110 KM, skrzynia manualna, napęd FWD
- 1.0 e-TSI, 110 KM, skrzynia DSG, FWD
przykładowa konfiguracja modelu: Golf VIII 1.0 e-TSI Leasing
- 1.5 TSI EVO, 130 KM, skrzynia manualna, FWD
przykładowa konfiguracja modelu: Golf VIII 1.5 TSI EVO 130 KM Leasing
- 1.5 e-TSI EVO 130 KM, skrzynia DSG FWD
- 1.5 TSI EVO 150 KM, skrzynia manualna, FWD
- 1.5 e-TSI EVO, 150 KM, skrzynia DSG, FWD
Silnik wysokoprężny
- 2.0 TDI SCR, 115 KM, skrzynia manualna, FWD
- 2.0 TDI SCR, 115 KM, skrzynia DSG, FWD
- 2.0 TDI SCR 150 KM, skrzynia manualna, FWD
- 2.0 TDI SCR 150 KM, skrzynia DSG, FWD
- 2.0 TDI 4MOTION, 200 KM, DSG, 4MOTION
Silnik TSI Golf VIII - 1.0
Trzycylindrowy silnik dwunastozaworowy, posiada wtrysk bezpośredni paliwa do 350 barów, turbodoładowanie za pomocą turbiny Single Scroll, wysoki stopień sprężania 11,5:1. Silnik posiada zintegrowaną głowicę z kolektorem wydechowym.
- Moc: 110 KM
- Obr./min: 5500
- Moment obrotowy: 200 Nm
- Spalanie (tryb miasto): 4,2/100 km
Golf 8 Variant - wersje wyposażenia
4 wersje wyposażenia: Golf, Life, Style oraz R-Line pozwolą na wybór idealnego użyczonego samochodu.
Do wyposażenia standardowego należą:
- Światła LED
- System Lane
- Assist System
- Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście i wykrywania pieszych oraz hamowania podczas skręcania po wykryciu pojazdu nadjeżdżającego z przeciwka
- Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS
- System Car2X
- Bezkluczykowy system uruchamiania silnika
- Digital Cockpit Pro (cyfrowe wskaźniki)
- System multimedialny Composition z 8,25-calowym ekranem dotykowym
- Usługi internetowe We Connect i We Connect Plus
- Wielofunkcyjna kierownica
- Automatyczna klimatyzacja Air Care Climatronic
- Zestaw głośnomówiący z Bluetooth
Nowy Golf 8 Variant - samochód wybierany przez floty
15 kwietnia 2021 miała miejsce prezentacja najnowszej generacji Golfa w wersji Variant oraz elektrycznego modelu ID.3 w ofercie dla flot. Poza prezentacja szczegółów dotyczących obu modeli, takich jak prezentacja wymiarów, pojemności bagażnika, technologii wykorzystanych w obu modelach, poruszono kwestie związane z flotą, jej utrzymaniem i tym, co dla przedsiębiorcy staje się kluczowe przy wyborze auta flotowego - ekonomią.
Golf VIII Variant w stosunku do poprzedniej generacji modelu jest droższy w przypadku wersji 1.6/2.0 TDI 115 KM o średnio 10000 zł w wersji Golf, 8500 zł w wersji Life oraz 15000 zł w wersji Style. Skąd różnica w cenie? Wpływ na cenę modelu ma przede wszystkim doposażenie poprzednich wersji wyposażenia o dodatkowe systemy, które kiedyś były opcją, aktualnie weszły do standardu. przykładem dla wersji life jest System radiowy “Composition” czy Oświetlenie ambientowe 10 kolorów, gniazda USB C z przodu i z tyłu, czujniki parkowania przód/tył. Różnica w cenie bogato wyposażonego Golfa VII a nowego Golfa VIII z systemami w pakiecie standardowym wynosi niecałe 980 zł.

Golf VIII Variant Life - konfiguracja dla floty
Golf 8 Variant w wersji Life jest optymalnym modelem samochodu dla firm. nie tylko pod względem ceny, ale także wyposażenia wewnętrznego. przykładowa konfiguracja, na bazie silnika 1.5 TSI EVO 130 KM, kolor: Biały pure z dodatkowym wyposażeniem z pakietu business oraz Light Assist. W standardzie aluminiowe felgi 16’’. Cena przed rabatem: 105 780 zł.
Sprawdź ofertę Superauto.pl: Volkswagen Golf 8 Leasing