Leasing Mała Ratka Leasing Mała Ratka Skorzystaj
logo logo partnera
logo logo partnera
  • Nowe
    Nowe
    • Samochody osobowe
    • Samochody dostawcze
    • Samochody ciężarowe
  • Używane
    Używane
    • Samochody osobowe
    • Samochody dostawcze
    • Samochody ciężarowe
    • Pewne używane
  • Finansowanie
    Finansowanie
    Leasing Mała Ratka Dzięki Małej Ratce stać Cię na więcej!
    Elastyczny leasing samochodu z Niską Ratą! Bez obowiązku wykupu! Już od 738 zł netto miesięcznie.
    Leasing Mała Ratka Sprawdź oferty
      Leasing Mała Ratka Dzięki Małej Ratce stać Cię na więcej!
      Elastyczny leasing samochodu z Niską Ratą! Bez obowiązku wykupu! Już od 738 zł netto miesięcznie.
      Leasing Mała Ratka Sprawdź oferty
    • Leasing

      Od 24 miesięcy, dla firm i osób prywatnych. Nowe i używane auta osobowe i dostawcze od ręki. Rabaty do -30%.

      Sprawdź oferty
    • Wynajem długoterminowy

      Od 12 miesięcy, bez opłaty wstępnej, konieczności wykupu i dodatkowych kosztów. Wszystko w cenie raty.

      Sprawdź oferty
    • Kredyt

      Elastyczne finansowanie dla osób prywatnych. Szybki odbiór, zero ograniczeń i atrakcyjne rabaty przy zakupie.

      Sprawdź oferty
    • Leasing konsumencki

      Leasing konsumencki - mądre finansowanie na Twoich warunkach!

      Sprawdź oferty
    Wszystkie oferty
  • Baza wiedzy
    Baza wiedzy
    • O firmie
    • Proces
    • Ubezpieczenie
    • Finansowanie
    • Porady
  • Kontakt
  • O nas
  • Zaloguj
Zaloguj
Zamów rozmowę
Napisz wiadomość
  • Główna
  • Zamknij
    Szukaj
  • Zamknij
    Kontakt
  • Oferty
  • Zamknij
    Menu
Jakiego samochodu szukasz?

Wyszukiwarka

Brak wyników.
Popularne
teraz:

    Sugestie

      Brak wyników.

      Ostatnio wyszukiwane

        Tutaj pojawią się wyszukiwane przez Ciebie frazy.

        Polecane

          Przepraszamy!

          Mamy mały problem z wyszukiwaniem, spróbuj ponownie za chwilę.
          Nie martw się! Nadal możesz przeglądać wszystkie nasze oferty.

          Przejdź do ofert

          Kategorie

            Mogą Cię zainteresować

              • Superauto.pl
              • Porady
              • Elektromobilność
              • Normy emisji spalin - jakie są?

              Normy emisji spalin - jakie są?

              03.04.2025 Katarzyna Bugla

              Wszystko na temat norm emisji spalin i Stref Czystego Transportu w jednym miejscu!

              Normy emisji spalin jakie

              Z artykułu dowiesz się o:

              Nowa norma Euro VIe-bis dla samochodów hybrydowych
              Nowy wzór naklejki SCT
              Aktualizacja: LPG z zakazem wjazdu do stołecznej SCT - Rzecznik Praw Obywatelskich interweniuje
              Strefa Czystego Transportu w Warszawie - wyjątki
              Strefa Czystego Transportu w Warszawie - kolejne zmiany
              Co się zmieniło?
              Ograniczenia takie jak w Krakowie?
              Co się zmieniło?
              Weryfikacja pojazdów
              Jak wjechać do Strefy Czystego Transportu w Krakowie? Luka w przepisach.
              Obowiązek rejestracji samochodów od 1 stycznia 2024 roku
              Opłata rejestracyjna samochodu spalinowego od 2024 roku
              Niedopełnienie obowiązku rejestracji pojazdu - kara
              Strefa Czystego Transportu w Krakowie z luką
              Niemcy likwidują Strefy Czystego Transportu - aktualizacja
              Strefa Czystego Transportu w Krakowie - to fakt!
              Samochody elektryczne w leasingu - oferta Superauto.pl
              Warszawa przyspiesza wdrożenie SCT! Śródmieście wolne od spalin już w lipcu 2024!
              Strefa Czystego Transportu Warszawa - jaki obszar
              Strefa Czystego Transportu Warszawa- etapy już 1 lipca 2024 roku
              Normy emisji spalin EURO - tabela
              Normy emisji spalin Euro - historia
              Norma Euro 1
              Norma Euro 2
              Norma Euro 3
              Norma Euro 4
              Norma Euro 5
              Norma Euro 6
              Nowa Euro 6 - jakie samochody? Auta osobowe Euro 6 w ofercie Superauto.pl
              Norma Euro VII
              Nowa norma homologacyjna WLTP

              Strefa Czystego Transportu w Krakowie już od stycznia 2026

              Krakowska Rada Miasta przyjęła uchwałę o wprowadzeniu na terenie miasta Strefy Czystego Transportu (SCT). Nowe przepisy będą obowiązywać od stycznia 2026 roku wewnątrz IV obwodnicy, czyli na terenie niemal całego Krakowa.

              Według nowych przepisów, na terenie Krakowa będą mogły poruszać się samochody benzynowe z normą Euro 4 lub nowszą (czyli samochody wyprodukowane od 2005 r.) i diesle spełniające normę Euro 6 (samochody wyprodukowane od 2014 r. oraz ciężarówki i autobusy od 2012 r.). Nowe zasady nie będą obejmować pojazdów pacjentów placówek medycznych (po uprzedniej rejestracji), samochodów osób z niepełnosprawnościami oraz aut zabytkowych.

              Mieszkańcy Krakowa również zostali objęci wyjątkiem – jeśli nabyli oni swoje pojazdy przed wejściem w życie uchwały (czyli 7 dni od jej publikacji), będą mogli użytkować je dożywotnio, niezależnie od nowo wprowadzonych przepisów. Weryfikacja uprawnień kierowcy do zwolnienia z SCT będzie opierać się na miejscu jego zameldowania, choć prawdopodobnie uwzględnione zostanie również opłacanie podatków w Krakowie.

              Kierowcy, którzy nie są mieszkańcami Krakowa i nie spełniają wymogów SCT, będą musieli zapłacić za wjazd do miasta. W 2026 roku będzie to 2,5 zł za godzinę lub 5 zł za dzień (24 h), natomiast w 2027 – 15 zł za dzień. Miesięczny abonament za wjazd do Krakowa będzie wynosić 100 zł. W 2027 roku ma on wzrosnąć do 250 zł, a w 2028 – do 500 zł.

              Według Łukasza Franka, dyrektora Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie, kontrola pojazdów będzie opierać się na miejskim monitoringu oraz zwiększonych wakatach w Straży Miejskiej. Kara za wjazd na teren miasta samochodem niespełniających wymogów SCT będzie karany mandatem do 500 zł.

              Według poprawki wprowadzonej przez Grzegorza Stawowego z KO prezydent ma obowiązek indywidualnie poinformować każde krakowskie gospodarstwo domowe o wprowadzeniu nowych przepisów.

              Wprowadzenie uchwały dot. SCT w Krakowie wywołało niemałe kontrowersje, szczególnie wśród Radnych PiS oraz Krakowa dla Mieszkańców. Przeciwnicy SCT wskazują na trudność w monitorowaniu sytuacji i egzekwowaniu nowego prawa, określając uchwałę jako “martwy przepis”. Pojawiły się również głosy o dyskryminacji osób z niższymi dochodami oraz o naruszeniu praw konstytucyjnych. Niezadowoleni z obecnego rozwiązania są również przedstawiciele gmin ościennych. Przeciwnicy uchwały zapowiedzieli zaskarżenie SCT do wojewody.

              Nowa norma Euro VIe-bis dla samochodów hybrydowych

              1 stycznia 2025 roku weszła w życie nowa norma Euro 6e-bis, która rewolucjonizuje sposób oceny rzeczywistej emisji spalin, szczególnie w przypadku hybryd plug-in (PHEV). Ta zmiana, wprowadzona rozporządzeniem Komisji Europejskiej nr 2023/443, ma na celu zlikwidowanie rozbieżności między deklarowanymi a rzeczywistymi wartościami emisji. Kluczową modyfikacją jest wydłużenie dystansu testowego z 800 do 2200 kilometrów, co skutkuje około 2,5-krotnym wzrostem wyników pomiarów CO2.

              Wprowadzenie normy Euro 6e-bis zmusza producentów do dokładniejszego raportowania emisji CO2, co może prowadzić do zmian w strategiach marketingowych i konstrukcji pojazdów. Niektórzy eksperci przewidują, że producenci będą musieli zwiększyć pojemność akumulatorów w hybrydach PHEV, a nawet rozważyć wycofanie tych modeli na rzecz pojazdów w pełni elektrycznych (BEV). Kolejne zaostrzenie norm emisyjnych nastąpi w 2027 roku wraz z wprowadzeniem normy Euro 6e-FCM.

              Przedstawiciele branży motoryzacyjnej, jak Michał Wekiera z PZPM, podkreślają, że nowe regulacje zmienią parametry pomiaru CO2, co wpłynie na dokumentację homologacyjną pojazdów. Jednak przyszłość hybryd PHEV zależy od konkretnych modeli i ich emisji CO2 w teście WLTP. Przy średnim celu redukcyjnym dla floty na lata 2025-2029 wynoszącym 93,6 g/km CO2, część tych pojazdów nadal będzie spełniać normy.

              Robert Mularczyk z Toyoty i Lexusa zwraca uwagę na obecny wzrost sprzedaży PHEV, który wynika z dążenia producentów do uniknięcia kar za przekroczenie norm emisji. Podkreśla, że przy niskim udziale rynkowym aut zeroemisyjnych w Polsce, hybrydy PHEV są ważnym elementem strategii antyemisyjnej. Jego zdaniem, rok 2026 nie będzie przełomowy dla tych pojazdów, a kluczowe zmiany mogą nastąpić dopiero w latach 2029-2030, wraz z kolejnymi zaostrzeniami norm.

              Hubert Niedzielski z Audi potwierdza, że hybrydy plug-in odgrywają ważną rolę w ofercie marki, a nowe modele PHEV oferują zasięg ponad 100 km na energii elektrycznej. Podkreśla, że atrakcyjna cena i duża moc tych pojazdów mogą przekonać klientów do ich zakupu.

              Podsumowując, norma Euro 6e-bis to kolejny krok UE w kierunku dekarbonizacji transportu. Choć wprowadza znaczące zmiany, przyszłość hybryd plug-in na rynku motoryzacyjnym jest złożona i zależy od wielu czynników, w tym od dalszych regulacji i rozwoju technologii pojazdów elektrycznych.

              Poniższa treść artykułu została opublikowana w 2022 roku i była aktualizowana na bieżąco wraz z pojawiającymi się informacjami na temat Stref Czystego Transportu i zmian w obrebie norm emisji spalin. 

              Nowy wzór naklejki SCT

              12 września 2024 r. obowiązuje Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska zmieniające rozporządzenie w sprawie wzoru nalepki dla pojazdów uprawnionych do wjazdu do strefy czystego transportu (ogłoszone 28 sierpnia 2024 r.).

              Jednym ze sposobów weryfikacji uprawnień do wjazdu do strefy czystego transportu jest nalepka umieszczana na przedniej szybie samochodu, którą wydaje wójt, burmistrz albo prezydent miasta. Dotychczasowy wzór nalepki określało rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z 31 marca 2022 r. (Dz. U. poz. 845). Wzór nalepki będzie prostszy, co ułatwi gminom ich przygotowanie i wydruk.

              Nalepka dla pojazdów uprawnionych do wjazdu do strefy czystego transportu zawiera informacje dotyczące: rodzaju paliwa, roku produkcji, numeru rejestracyjnego pojazdu, dla którego została ona wydana, nazwę gminy ustanawiającej strefę czystego transportu oraz oznaczenie „SCT”.

              Nowy wzór naklejki SCT Warszawa

              Szczegółowe informacje zawarte we wzorze nalepki dla pojazdów uprawnionych do wjazdu do strefy czystego transportu, który przedstawiono na rysunku 1, umieszcza się w następującej kolejności: – rodzaj paliwa:

              1. Pb – benzyna;
              2. D – olej napędowy;
              3. M – mieszanka (paliwo-olej);
              4. LPG – gaz płynny (propan-butan);
              5. CNG – gaz ziemny sprężony (metan);
              6. H – wodór;
              7. LNG – gaz ziemny skroplony (metan);
              8. BD – biodiesel;
              9. E85 – etanol;
              10. EE – energia elektryczna;
              11. N – inne;
              12. oznaczenie rodzajów paliw zasilających pojazd, np. Pb+LPG albo Pb+EE itd., ze wskazaniem odpowiednio na rodzaj pierwszego paliwa oraz rodzaj drugiego paliwa alternatywnego – dla pojazdów zasilanych więcej niż jednym rodzajem paliwa:
              • rok produkcji pojazdu,
              • numer rejestracyjny pojazdu,
              • nazwa gminy ustanawiającej strefę czystego transportu,
              • oznaczenie „SCT”.

              Aktualizacja: LPG z zakazem wjazdu do stołecznej SCT - Rzecznik Praw Obywatelskich interweniuje

              Zakaz wjazdu samochodów napędzanych gazem płynnym LPG do stref czystego transportu budzi coraz więcej kontrowersji. Do Biura Rzecznika Praw Obywatelskich (RPO) wpłynęła skarga, która poddaje w wątpliwość zasadność tego przepisu. Właściciele pojazdów na LPG czują się dyskryminowani, co skłoniło RPO do interwencji i skierowania zapytania do Ministerstwa Klimatu i Środowiska.

              LPG a strefy czystego transportu: gdzie leży problem?

              Strefy czystego transportu zostały ustanowione w celu ograniczenia negatywnego wpływu emisji zanieczyszczeń na środowisko i zdrowie ludzi. Jednakże, wyłączenie z tych stref pojazdów na LPG, mimo że są one uznawane za bardziej ekologiczne niż tradycyjne silniki spalinowe, budzi wątpliwości. LPG jest klasyfikowane jako paliwo alternatywne, co oznacza, że ma potencjał do redukcji emisji szkodliwych substancji.

              Argumenty na korzyść LPG

              Badania wskazują, że spalanie gazu płynnego w silnikach samochodowych skutkuje niższą emisją tlenków azotu oraz innych zanieczyszczeń w porównaniu do benzyny czy oleju napędowego. Dodatkowo, LPG praktycznie nie emituje cząstek stałych, co jest istotne z punktu widzenia ochrony zdrowia publicznego. Według Biura RPO, korzystanie z aut na LPG mogłoby zatem wspierać cele stref czystego transportu.

              Niedoszłe zmiany w przepisach

              W listopadzie 2020 roku Ministerstwo Klimatu i Środowiska przedstawiło projekt nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, który zakładał włączenie pojazdów na LPG do grupy samochodów uprawnionych do wjazdu do stref czystego transportu. Jednak ta propozycja nie znalazła się w ostatecznej wersji ustawy przyjętej przez Radę Ministrów w październiku 2021 roku. Decyzja ta, jak podkreśla RPO, budzi pytania o jej zasadność.

              Niespójności w przepisach

              Rzecznik Praw Obywatelskich zwraca uwagę na pewną niespójność w przepisach. Pojazdy napędzane gazem ziemnym, który również nie jest zeroemisyjny, zostały wyłączone z zakazu wjazdu do stref czystego transportu. Tymczasem auta na LPG, mimo ich pozytywnego wpływu na redukcję emisji, nadal podlegają ograniczeniom. RPO podkreśla, że brak spójności w podejściu do różnych rodzajów paliw alternatywnych może prowadzić do dyskryminacji właścicieli pojazdów na LPG.

              Od 1 lipca 2024 Warszawa stanie się pierwszym miastem w Polsce, w której zostanie wprowadzona aktywna Strefa Czystego Transportu (SCT). 10 czerwca rząd zaprezentował wzór nowej naklejki na szybę pojazdu, która będzie obligatoryjna, dla wszystkich samochodów spalinowych poruszających się po Mieście Stołecznym.

              Przypomnijmy, że od 1 lipca 2024 roku Strefa Czystego Transportu miała również ruszyć w Krakowie, jednak decyzją prezydenta miasta konieczne było odroczenie tego wdrożenia w czasie na okres 2 lat. W 2025/2026 roku Strefa ma ruszyć także we Wrocławiu, gdzie nadal trwają pracę związane z wyznaczeniem obszaru Strefy.

              W Polsce Strefę Czystego Transportu muszą prowadzić miasta powyżej 100 tys mieszkańców. Mogą ją również wyznaczyć gminy. Poza wspomnianymi miastami prowadzenie w przyszłości Strefy zadeklarowały m.in. Kielce, Gliwice, Poznań, Toruń, Lublin i Rzeszów.

              Strefa Czystego Transportu warszawa obszar

              Ostatecznie warszawska SCT obejmie teren Śródmieścia i fragmenty centralnych dzielnic.

              • aleją Prymasa Tysiąclecia – od Alej Jerozolimskich do styku z linią kolejową nr 20 w rejonie ul. Czorsztyńskiej

              • liniami kolejowymi nr 20, 501, 9 i 7 (od ul. Czorsztyńskiej, przez stacje i przystanki kolejowe: Warszawa Koło, Warszawa Powązki, Warszawa Gdańska, Warszawa Zoo, Warszawa Targówek do ul. Wiatracznej)

              • ulicą Wiatraczną

              • aleją Stanów Zjednoczonych

              • Mostem Łazienkowskim

              • aleją Armii Ludowej

              • ulicą Wawelską

              • ulicą Kopińską od ul. Wawelskiej do ulicy ppłk. M. Sokołowskiego „Grzymały”

              • ulicą ppłk. M. Sokołowskiego „Grzymały”

              • Alejami Jerozolimskimi od ul. ppłk. M. Sokołowskiego „Grzymały” do alei Prymasa Tysiąclecia.

              Łącznie SCT obejmie obszar 37 km kw., czyli 7 proc. powierzchni stolicy. Ulice graniczne będą znajdowały się poza strefą czystego transportu.

              Zaskoczeniem może okazać się zmiana dokonana przez ministerstwo Klimatu i Środowiska w związku z oznaczeniem pojazdów poruszających się po SCT. Okrągła zielona naklejka przypomina niemiecką naklejkę ekologiczną Umweltplakette, zastąpi zasugerowaną przez poprzedni resort ośmiokątny wzór. Zmiana kształtu naklejki podyktowana jest ograniczeniem technologicznym, wybór okrągłego kształtu ma ułatwić cały proces poligraficzny. Naklejka będzie zawierała informacje na temat rodzaju paliwa, roku produkcji, numeru rejestracyjnego, nazwę gminy, która odpowiada za jej wydanie oraz oznaczenie SCT.

              Oznaczenie paliwa na plakietce ekologicznej

              Rodzaj paliwa: 1) Pb – benzyna; 2) D – olej napędowy; 3) M – mieszanka (paliwo-olej); 4) LPG – gaz płynny (propan-butan); 5) CNG – gaz ziemny sprężony (metan); 6) H – wodór; 7) LNG – gaz ziemny skroplony (metan); 8) BD – biodiesel; 9) E85 – etanol; 10) EE – energia elektryczna; 11 N – inne,

              Po wprowadzeniu Strefy Czystego Transportu, kierowcy mogą spodziewać się wyrywkowej kontroli. Weryfikacja pojazdów poruszających się po SCT będzie monitorowana za pośrednictwem kamer zczytujących numery rejestracyjnej. Za weryfikację pojazdów będzie odpowiedzialna Straż Miejska.

              Jak będzie weryfikowany wjazd pojazdu do SCT

              • za pomocą dostępu do Centralnej Ewidencji Pojazdów

              • za pomocą nalepek wydawanych dla starych pojazdów, które spełniają kryteria dla wyjątków (np. mieszkańcy SCT albo seniorzy, którzy kupili samochód wcześniej).

              Kto będzie prowadził kontrole

              • Straż Miejska i Policja

              Kary za złamanie przepisu

              • do 500 zł (zgodnie z Art. 96c Kodeksu wykroczeń).

              Strefa Czystego Transportu w Warszawie - wyjątki

              Naklejka na szybie będzie obligatoryjna. koszt jej zakupu wynosi 5 zł. Za brak oznaczenia pojazdu we wskazanym miejscu będzie obowiązywała nie będzie obowiązywała kara, ale niezgłoszenie pojazdu w rejestracji będzie karane mandatem w wysokości 500 zł. Naklejki na szybie nie będą potrzebowali natomiast seniorzy (powyżej 70 roku życia), osoby z niepełnosprawnością, a także mieszkańcy płacący w stolicy podatki - w taki sposób włodarze miasta odpowiedzieli na wnioski mieszkańców, którzy posiadają samochody, które nie spełniają określonych w przepisach norm emisji spalin.

              Kierowcy i właściciel pojazdów, chcący skorzystać z wyjątku będą zobligowani do stosownego oznaczenia swojego samochodu.

              Kierowcy, których dotyczyć będą specjalne wyjątki od wymogów SCT, posiadających pojazdy starsze niż wymagane na danym etapie SCT, zobowiązani będą uzyskać nalepkę na przednią szybę auta.

              Mieszkańcy Warszawy

              Do końca 2027 r. z zasad obowiązujących w SCT zwolnione będą osoby zameldowane (pobyt czasowy lub stały) i płacące podatki w Warszawie (na podstawie zeznania PIT lub zaświadczenia z urzędu skarbowego). Zwolnienie będzie dotyczyło pojazdów, których data ostatniej rejestracji jest wcześniejsza niż 1 stycznia 2024 r.

              Osoby prawne

              Do końca 2027 r. są zwolnione z zasad obowiązujących w SCT, firmy płacące podatki w Warszawie z siedzibą w Warszawie. Zwolnienie będzie dotyczyło pojazdów, których data ostatniej rejestracji jest wcześniejsza niż 1 stycznia 2024 r.

              Seniorzy

              Będą zwolnieni bezterminowo z zasad obowiązujących w SCT. Warunki:

              • osoby powyżej 70. roku życia (do końca 2023 r. ukończyły 70 lat)

              • pojazd jest własnością lub współwłasnością najpóźniej od dnia 31 grudnia 2023 r.

              • senior kieruje pojazdem lub jest jego pasażerem

              • senior może wskazać do objęcia wyłączeniem jeden pojazd.

              Pojazdy zabytkowe i historyczne

              Będą mogły wjechać do SCT.

              Pojazdy specjalne

              Pojazdy specjalne (np. pomoc drogowa, karawan pogrzebowy) będą mogły wjechać do SCT.

              Przypadki losowe

              Przypadki losowe, np. dojazd do szpitala, lekarza, miejsca zdawania matury będą mogły wjechać przez 4 dni w roku.

              Wyjątki ustawowe

              Do SCT będą mogły wjeżdżać:

              • służby (np. pogotowie, policja, straż pożarna, straż graniczna)

              • pojazdy, którymi poruszają się osoby z niepełnosprawnością

              • inne (np. autobus szkolny oznaczony odpowiednią tabliczką).

              Dla mieszkańców Miasto Warszawa uruchomiło specjalny serwis, w którym istnieje możliwość sprawdzenia, czy samochód spełnia warunki SCT.

              Etap 1

              Od 1 lipca 2024 roku pojazdy będą podlegać następującym wymogom:

              • Pojazd z silnikiem benzynowym (w tym LPG) będzie musiał spełniać normę Euro 2 lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 1997 r. (tj. maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia – 27 lat)

              • Pojazd z silnikiem Diesla (w tym LPG) będzie musiał spełniać normę przynajmniej Euro 4 lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2005 r. (tj. maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia – 19 lat).

              Etap 2

              Od 2026 roku pojazdy będą podlegać następującym wymogom:

              • Pojazd z silnikiem benzynowym (w tym LPG) będzie musiał spełniać normę Euro 3 lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2000 r. (tj. maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia – 26 lat)

              • Pojazd z silnikiem Diesla (w tym LPG) będzie musiał spełniać normę przynajmniej Euro 5 lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2009 r. (tj. maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia – 17 lat).

              Etap 3

              Od 2028 roku pojazdy będą podlegać następującym wymogom:

              • Pojazd z silnikiem benzynowym (w tym LPG) będzie musiał spełniać normę Euro 4 lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2005 r. (tj. maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia –  23 lat)

              • Pojazd z silnikiem Diesla (w tym LPG) będzie musiał spełniać normę przynajmniej Euro 6 lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2014 r. (maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia – 14 lat).

              Etap 4

              Od 2030 roku pojazdy będą podlegać następującym wymogom:

              • Pojazd z silnikiem benzynowym (w tym LPG) będzie musiał spełniać normę Euro 5 lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2009 r. (tj. maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia – 21 lat)

              • Pojazd z silnikiem Diesla (w tym LPG) będzie musiał spełniać normę przynajmniej Euro 6dT lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2017 r. (tj. maksymalny wiek pojazdu  w roku wdrożenia – 13 lat).

              Etap 5

              Od 2032 roku pojazdy będą podlegać następującym wymogom:

              • Pojazd z silnikiem benzynowym (w tym LPG) będzie musiał spełniać normę Euro 6 lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2014 r. (tj. maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia – 18 lat)

              • Pojazd z silnikiem Diesla (w tym LPG) będzie musiał spełniać normę przynajmniej Euro 6d lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2020 r. (tj. maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia – 12 lat).

              Strefa Czystego Transportu w Warszawie - kolejne zmiany

              Pierwotny plan dotyczący wytyczonej Strefy Czystego Transportu zmienił się już kilkukrotnie. Duży nacisk społeczny i negocjacje doprowadziły do sytuacji, w której po ogłoszeniu nowego brzmienia uchwały dotyczącej wprowadzenia w stolicy Strefy Czystego Transportu 7 grudnia 2023 roku, dokonano kolejnych poprawek.

              Co się zmieniło?

              Po kolejnych protestach mieszkańców po ogłoszeniu w listopadzie br. kształtu Strefy, radni postanowili wytyczyć granice SCT na nowo. Pierwotnie Strefa obejmowała Śródmieście, Żoliborz, Pragę Północ, prawie całą Ochotę i Pragę Południe, część Mokotowa oraz połowę Woli. To wyznaczenie granic wielu mieszkańców uznało za przypadkowe, wykreślone na kolanie bez jakiegokolwiek planu i uwzględnienia głównych arterii przebiegających przez miasto. Nowa granica Strefy Czystego Transportu w Warszawie obejmie Śródmieście i jedynie fragmenty przylegających, centralnych dzielnic. Granica przebiegnie: aleją Prymasa Tysiąclecia – od Alej Jerozolimskich do styku z linią kolejową nr 20 w rejonie ul. Czorsztyńskiej; liniami kolejowymi nr 20, 501, 9 i 7; ulicą Wiatraczną; aleją Stanów Zjednoczonych; Mostem Łazienkowskim; aleją Armii Ludowej; ulicą Wawelską; ulicą Kopińską od ul. Wawelskiej do ulicy ppłk. M. Sokołowskiego „Grzymały”; ulicą ppłk. M. Sokołowskiego „Grzymały”; Alejami Jerozolimskimi od ul. ppłk. M. Sokołowskiego „Grzymały” do alei Prymasa Tysiąclecia. Jak poinformowała rada Warszawy, ulice, którymi wytyczono granicę Strefy nie będą wchodziły w jej obszar. Łącznie cała strefa ma objąć 37 km2 (około 7% powierzchni całego miasta.

              Ograniczenia takie jak w Krakowie?

              Projekt warszawskiego SCT został uzupełniony nie tylko o kwestie związane z terminem wprowadzenia, ale również o okres karencji między wejściem w życie a obowiązywaniem nowych przepisów.

              Co się zmieniło?

              Wraz z nowelizacją uchwały z 7 grudnia 2023 roku, przewidziano, że do końca 2027 roku z zasad obowiązujących od 1 lipca 2024 roku będą zwolnieni nie tylko mieszkańcy Strefy, ale również wszystkie osoby płacące podatki i mieszkające w stolicy. Sama uchwała związana z SCT będzie dotyczyła mieszkańców Warszawy dopiero od stycznia 2028 roku:

              • zaraz poruszania się pojazdem z silnikiem Diesla starszym niż 13 lat,
              • zakaz poruszania się pojazdem z silnikiem benzynowych starszym niż 22 lata.

              Co z firmami? Każda firma zarejestrowana w Warszawie opłacająca podatek CIT w lokalnym urzędzie skarbowym będzie zwolniona z przestrzegania zasad obowiązujących w SCT do 2028 roku.

              Dodatkowa zmiana dotyczyć będzie kierowców, którzy ukończyli 70 lat do 2024 roku oraz posiadają pojazdy starsze, niż te, których zakaz będzie dotyczył od 2028 roku. Będzie to jedyna grupa, która będzie mogła poruszać się swoimi samochodami, które nie będą spełniały norm określonych w uchwale jeśli te zostały zarejestrowane do 2023 roku. Drugą grupą uprzywilejowaną, będą posiadacze aut zabytkowych.

              Weryfikacja pojazdów

              Od sierpnia 2023 roku w bazie CEPiK dla każdego zarejestrowanego pojazdu wprowadzono nowe dane dotyczące spełnianej normy Euro. Dzięki temu, większość pojazdów znajdujących się w przyszłości w obszarze Strefy Czystego Transportu będzie mogła zostać zweryfikowana bezpośrednio w bazie ewidencji pojazdów przez patrole policji i straży miejskiej, a także za pośrednictwem kamer.

              W przypadku pojazdów starszych, należących do osób powyżej 70 lat lub dla pojazdów zabytkowych będą obowiązywały nalepki.

              Złamanie zasad dotyczących poruszania się po Strefie będzie zagrożone mandatem w wysokości 500 zł.

              Jak wjechać do Strefy Czystego Transportu w Krakowie? Luka w przepisach.

              Co ma wspólnego obowiązek rejestracji samochodu i wprowadzenie Strefy Czystego Transportu? Jak się okazuje bardzo dużo. Choć to dwa, zupełnie różne obszary w prawie co do zasad są ze sobą komplementarne a powstała luka w przepisach spowodowana jest, wbrew pozorom nie z winy Ustawodawcy a Konstytucji.

              Obowiązek rejestracji samochodów od 1 stycznia 2024 roku

              Od 1 stycznia 2024 roku będzie obowiązywała nowelizacja ustawy Prawa o ruchu drogowym, dotyczącej obowiązku rejestracji samochodu do 30 dni od jego nabycia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Obowiązek rejestracji pojazdu będzie dotyczył samochodów nabytych po 1 stycznia 2024 roku, a nie nabytych wcześniej wobec których obowiązuje jedynie obowiązek zgłoszenia nabycia. Według polskiej Konstytucji prawo nie może działać wstecz, a nowe przepisy mają swój początek obowiązywania.

              Opłata rejestracyjna samochodu spalinowego od 2024 roku

              Również do końca 2024 roku właściciele pojazdów spalinowych rejestrowanych w 2024 roku będą obciążeni dodatkową, jednorazową opłata rejestracyjną, której wysokość będzie zależała m.in. od spełniane normy Euro.

              Dowiedz się więcej: Opłata rejestracyjna 2024

              Niedopełnienie obowiązku rejestracji pojazdu - kara

              Za niezarejestrowanie samochodu po nabyciu w terminie do 30 dni będzie obowiązywała kara pieniężna:

              • 500 zł za rejestracje pojazdu do 180 dni 1000 zł za rejestracje pojazdu po 180 dniach

              W związku z nowelizacją ustawy i przepisami dotyczącymi SCT w Krakowie powstałą pewna luka, która dopuści możliwość poruszania się pojazdów Euro 1 i Euro 2 do 2026 roku.

              Strefa Czystego Transportu w Krakowie z luką

              Od 1 lipca 2024 roku w Krakowie obszarem Strefy Czystego Transportu zostanie objęte całe miasto. To pierwsza taka sytuacja w całej Europie. Zgodnie z zapisem od dnia wprowadzenia Strefy będzie obowiązywał dwuletni okres przejściowy (trwający do 30 czerwca 2035 roku) dla właścicieli pojazdów zarejestrowanych przed 1 marca 2024 roku.

              Jeśli samochód zostanie zarejestrowany przed 1 marca 2024 roku będzie mógł wjechać do Krakowa spełniając normę Euro 1 w przypadku auta benzynowego i Euro 2 w przypadku diesla. Co to oznacza w praktyce? Praktycznie każdy pojazd zarejestrowany przed 1 marca 2024 roku będzie mógł swobodnie wjechać do Krakowa i się po nim przemieszczać. Samochody zarejestrowane po 1 marca 2024 roku, aby móc wjechać na teren objęty Strefą Czystego Transportu będą musiały spełniać minimum normę Euro 3 w przypadku aut benzynowych oraz Euro 5 w przypadku diesla.

              Brak obowiązku rejestracji samochodu do 1 stycznia 2024 roku oraz przepisy dotyczące rejestracji samochodów z niskimi normami rejestrowanymi do 1 marca 2024 roku umożliwiającymi wjazd do Strefy Czystego Transportu, kończąc na dodatkowej opłacie rejestracyjnej w której uwzględniona jest wartość normy Euro sprawiają, że aby uniknąć wszystkich dodatkowych opłat urzędowych oraz ograniczeń związanych z poruszaniem się po SCT warto rozważyć nabycie samochodu i jego zgłoszenie do końca 2023 roku.

              Niemcy likwidują Strefy Czystego Transportu - aktualizacja

              Podczas gdy w Polsce walka o czyste w powietrze w najbardziej zatłoczonych aglomeracjach jeszcze tak w zasadzie się nie zaczęła, Niemcy już rezygnują ze Stref Czystego Transportu. Powód? Realizacja celu poprawy jakości powietrza. Efekt: powrót do starych nawyków.

              Koniec Umweltzone, czyli o nadziei na przyszłość silników Diesla

              Kraj związkowy Badenia-Wirtembergia znosi strefy czystego transportu. Po 6 latach od wprowadzenia pierwszy SCT coraz więcej niemieckich gmin ogłosiło lub planuje zrezygnować z obowiązkowych stref ograniczających ruch samochodów spalinowych. Aktualnie od 1 marca 2023 do Heidelberg, Karlsruhe, Pfinztal, Schramberg wjedziemy samochodami spalinowymi spełniającymi normę Euro 1 oraz dieslami. Kolejne miasta, które niebawem dołączą do tej listy to: Wendlingen am Neckar, Schwäbisch Gmünd, Ilsfeld, Urbach.

              Dlaczego Niemcy rezygnują z rozwiązania, na które Polska kładzie tak duży nacisk?

              Pierwsze strefy ograniczające możliwość ruchu samochodów spalinowych zostały wprowadzone w 2017 roku. Jak donoszą aktualnie niemieckie media, miasta, w których podjęto decyzję o likwidacji Umweltzone przeprowadziły badania jakości powietrza i potwierdziły znaczną poprawę. Wpływ na poprawę jakość powietrza w niewielkim stopniu miało ograniczenie transportu w tych rejonach. Kluczową rolę odegrała zmiana sposobu ogrzewania. Poprawa jakości powietrza bazuje przede wszystkim na zmniejszeniu zanieczyszczenia pyłami zawieszonymi, a w ich przypadku spaliny samochodowe stanowią marginalny udział. Warto dodać, że rezygnacja ze stref nie oznacza, że powietrze jest idealnie czyste, jedynie, że mieści się w normach przyjętych przez KE.

              Polska w tym wymiarze jest dość radykalna, o ile w Niemczech ruch spalinowych samochodów został zminimalizowany tylko w tych obszarach, w których miało to realny sens, w Polsce na przykładzie Krakowa, Strefą zostało objęte całe miasto! Czy słusznie? Warto przypomnieć, że Strefy Czystego Transportu nie są niczym nowym ani innowacyjnym, a cała ich organizacja, począwszy od aktualności badań, przez konsultacje społeczne po ostateczny obszar planowania nadal budzi wiele kontrowersji. Obowiązek wytyczenia Stref wynika z zapisów Kamieni milowych Krajowego Planu Odbudowy.

              Zawsze istnieją dwie strony medalu, poprawa jakości powietrza i powrót do starych nawyków może cofnąć osiągnięte wyniki Niemiec do roku 2017. Głośno w sprawie rezygnacji ze Stref podejmuje głos organizacja ekologiczna Deutschen Umwelthilfe, według której aktualnie podejmowane decyzje są wymierzone przeciwko środowisku.

              Strefa Czystego Transportu w Krakowie - to fakt!

              Coraz więcej kontrowersji wzbudzają wnioski składane w radach miast, dotyczące tworzenia stref czystego powietrza. Dotyczy to zazwyczaj ograniczenia ruchu samochodów spalinowych do minimum. W przypadku ścisłych centrów miast wyłącznie dla lokatorów oraz dostawców. W ekstremalnych sytuacjach, wnioski dotyczą całkowitego zakazu ruchu. Przykładem takich inicjatyw jest województwo małopolskie oraz inicjatywy społecznie Miasta Kraków.

              Podczas ostatniego zebrania rady przyjęto bez poprawek deklaracja w związku ze Strefami Czystego Transportu. Od 2026 roku do miasta nie wjedziemy samochodami poniżej normy Euro 3. W przypadku samochodów z silnikami diesla obowiązywać będzie norma Euro 5. To pierwsza taka Strefa w Polsce i Środkowo-Wschodniej Europie. Zmiany zostały wprowadzone w dwóch etapach

              • I etap od 1 lipca 2024 r. - zakaz wjazdu samochodów osobowych starszych niż 30 lat (Euro 1). Samochody powyżej 30 lat, ale zarejestrowane do 1.03.2023 roku będą podlegały łagodniejszym ograniczeniom- samochody te muszą spełniać minimum normę Euro 1, być zasilane benzyną lub LPG. W przypadku aut z silnikiem diesla obowiązywać będzie norma Euro 2.
              • II etap od 1 lipca 2026 r.- ograniczeniom będą podlegały wszystkie pojazdy bez taryfy ulgowej, bez względu na datę rejestracji.

              Wprowadzenie w Krakowie Strefy Czystego Transportu budzi kontrowersje, począwszy od ograniczenia prawa własności, zmuszenia mieszkańców do ponoszenia wydatków w związku z zakupem nowszego samochodu, kończąc na ograniczeniach związanych z osobami dojeżdżającymi spoza Krakowa do pracy czy szpitala. Miasto powinno zaproponować realne rozwiązanie niedogodności w transporcie miejskim. Ma na to 2 lata.

              Samochody elektryczne w leasingu - oferta Superauto.pl

              % Rabat: 125 697 zł
              Mercedes EQE SUV 500 4-Matic AMG Line Twoja Edycja
              Mercedes EQE SUV 500 4-Matic AMG Line Twoja Edycja

              Chcesz zobaczyć
              więcej?

              Nowy Premium
              Porównaj Usuń z porównania
              Możesz dodać do porównania
              maksymalnie 4 oferty

              Mercedes EQE SUV

              500 4-Matic AMG Line Twoja Edycja

              • Mała Ratka
              • Rabat: 25%

                Rabat względem ceny katalogowej producenta, dostępny tylko przy finansowaniu w Superauto.pl.
                Szczegóły u doradcy.

              • 376 900 zł
              • 2025
              • Elektryczny
              • 408 KM
              • SUV
              Leasing netto: 4 710zł 5 793 zł brutto / msc.
              Leasing netto: 5 180zł 6 371 zł brutto / msc.
              Od ręki
              % Rabat: 125 698 zł
              Mercedes EQE SUV 500  4-Matic AMG Line Twoja Edycja
              Mercedes EQE SUV 500  4-Matic AMG Line Twoja Edycja

              Chcesz zobaczyć
              więcej?

              Nowy Premium
              Porównaj Usuń z porównania
              Możesz dodać do porównania
              maksymalnie 4 oferty

              Mercedes EQE SUV

              500 4-Matic AMG Line Twoja Edycja

              • Mała Ratka
              • Rabat: 25%

                Rabat względem ceny katalogowej producenta, dostępny tylko przy finansowaniu w Superauto.pl.
                Szczegóły u doradcy.

              • 376 900 zł
              • 2025
              • Elektryczny
              • 408 KM
              • SUV
              Leasing netto: 4 710zł 5 793 zł brutto / msc.
              Leasing netto: 5 180zł 6 371 zł brutto / msc.
              Od ręki
              % Rabat: 85 730 zł
              Audi A6 E-tron quattro Avant
              Audi A6 E-tron quattro Avant

              Chcesz zobaczyć
              więcej?

              Nowy Premium
              Porównaj Usuń z porównania
              Możesz dodać do porównania
              maksymalnie 4 oferty

              Audi A6

              E-tron quattro Avant

              • Mała Ratka
              • Rabat: 17%

                Rabat względem ceny katalogowej producenta, dostępny tylko przy finansowaniu w Superauto.pl.
                Szczegóły u doradcy.

              • 418 800 zł
              • 2025
              • Elektryczny
              • 428 KM
              • Kombi
              Leasing netto: 6 125zł 7 534 zł brutto / msc.
              Leasing netto: 5 755zł 7 079 zł brutto / msc.
              Od ręki
              % Rabat: 81 920 zł
              Audi A6 E-tron quattro Avant
              Audi A6 E-tron quattro Avant

              Chcesz zobaczyć
              więcej?

              Nowy Premium
              Porównaj Usuń z porównania
              Możesz dodać do porównania
              maksymalnie 4 oferty

              Audi A6

              E-tron quattro Avant

              • Mała Ratka
              • Rabat: 17%

                Rabat względem ceny katalogowej producenta, dostępny tylko przy finansowaniu w Superauto.pl.
                Szczegóły u doradcy.

              • 399 900 zł
              • 2025
              • Elektryczny
              • 428 KM
              • Kombi
              Leasing netto: 5 760zł 7 085 zł brutto / msc.
              Leasing netto: 5 495zł 6 759 zł brutto / msc.
              Od ręki
              % Rabat: 80 180 zł
              Audi A6 E-tron quattro
              Audi A6 E-tron quattro

              Chcesz zobaczyć
              więcej?

              Nowy Premium
              Porównaj Usuń z porównania
              Możesz dodać do porównania
              maksymalnie 4 oferty

              Audi A6

              E-tron quattro

              • Mała Ratka
              • Rabat: 17%

                Rabat względem ceny katalogowej producenta, dostępny tylko przy finansowaniu w Superauto.pl.
                Szczegóły u doradcy.

              • 395 000 zł
              • 2025
              • Elektryczny
              • 428 KM
              • Sedan
              Leasing netto: 5 703zł 7 015 zł brutto / msc.
              Leasing netto: 5 428zł 6 676 zł brutto / msc.
              Od ręki
              % Rabat: 81 570 zł
              Audi A6 E-tron performance
              Audi A6 E-tron performance

              Chcesz zobaczyć
              więcej?

              Nowy Premium
              Porównaj Usuń z porównania
              Możesz dodać do porównania
              maksymalnie 4 oferty

              Audi A6

              E-tron performance

              • Mała Ratka
              • Rabat: 17%

                Rabat względem ceny katalogowej producenta, dostępny tylko przy finansowaniu w Superauto.pl.
                Szczegóły u doradcy.

              • 398 100 zł
              • 2025
              • Elektryczny
              • 367 KM
              • Kombi
              Leasing netto: 5 827zł 7 167 zł brutto / msc.
              Leasing netto: 5 471zł 6 729 zł brutto / msc.
              Od ręki
              Skoda Elroq 60 63kWh
              Skoda Elroq 60 63kWh

              Chcesz zobaczyć
              więcej?

              Nowy
              Porównaj Usuń z porównania
              Możesz dodać do porównania
              maksymalnie 4 oferty

              Skoda Elroq

              60 63kWh

              • Mała Ratka
              • Rabat: 6%

                Rabat względem ceny katalogowej producenta, dostępny tylko przy finansowaniu w Superauto.pl.
                Szczegóły u doradcy.

              • 176 960 zł
              • 2025
              • Elektryczny
              • 204 KM
              • SUV
              Leasing netto: 2 577zł 3 170 zł brutto / msc.
              Leasing netto: 2 432zł 2 991 zł brutto / msc.
              Od ręki
              Dacia Spring Extreme
              Dacia Spring Extreme

              Chcesz zobaczyć
              więcej?

              Nowy
              Porównaj Usuń z porównania
              Możesz dodać do porównania
              maksymalnie 4 oferty

              Dacia Spring

              Extreme

              • Mała Ratka
              • Rabat: 15%

                Rabat względem ceny katalogowej producenta, dostępny tylko przy finansowaniu w Superauto.pl.
                Szczegóły u doradcy.

              • 83 000 zł
              • 2025
              • Elektryczny
              • 65 KM
              • Hatchback
              Leasing netto: 1 195zł 1 470 zł brutto / msc.
              Leasing netto: 1 141zł 1 403 zł brutto / msc.
              Od ręki

              Normy Euro to limit emisji spalin ustalany dla nowych samochodów na terenie Unii Europejskiej oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Normy Euro różnią się w zależności od typu pojazdu, inne standardy emisji dotyczą samochodów osobowych, inne samochodów ciężarowych czy autokarów, inne pociągów. Samochody, które przekraczają normy emisji spalin nie mogą być sprzedawane na terenie Unii. Warto o tym pamiętać, planując zakup samochodu sprowadzonego z USA czy Azji.

              Warszawa przyspiesza wdrożenie SCT! Śródmieście wolne od spalin już w lipcu 2024!

              W środę, 25 stycznia 2023 roku ruszyły konsultacje społeczne dotyczące projektu Strefy Czystego Transportu, który władze Warszawy zaprezentowały 24 stycznia. Projekt został oparty na danych NIK przeprowadzonych w 2014 roku oraz w 2020 roku, z których wynika, że na przełomie 6 lat jakość powietrza pogorszyła się w znaczącym stopniu. Aktualnie dane wskazują, że aż 75% tlenków azotów unoszących się w stołecznym powietrzu pochodzi właśnie z zanieczyszczeń transportowych. 

              Strefa Czystego Transportu Warszawa - jaki obszar

              Jaki obszar obejmie Strefa Czystego Transportu w Warszawie? Według wstępnych planów obszar SCT ma objąć przede wszystkim Śródmieście z fragmentami przylegających dzielnic- Woli, Ochoty, Saskiej Kępy, Grochowa i Pragi. Granice Strefy będą pokrywały się z głównymi drogami i liniami kolejowymi, które nie zostaną objęte Strefą. Granice te wyznaczą: al. Prymasa Tysiąclecia, Al. Jerozolimskie, ul. Kopińska, ul. Wawelska, al. Armii Ludowej, al. Stanów Zjednoczonych, ul. Wiatraczna, a następnie tory kolejowe wzdłuż północnej obwodnicy kolejowej – aż do al. Prymasa Tysiąclecia.

              Strefa Czystego Transportu Warszawa- etapy już 1 lipca 2024 roku

              Wprowadzenie ograniczeń dostępu do SCT dotyczy pojazdów, które nie będą spełniały ustalonych minimalnych norm emisji spalin. Podobnie jak w przypadku Krakowa, minimalna norma emisji  spalin na początkowym etapie to Euro 2 w przypadku aut benzynowych oraz Euro 4 dla samochodów z silnikami diesla. Według danych, jakie widnieją w Centralnej Ewidencji Pojazdów, spośród wszystkich zarejestrowanych samochodów w stolicy 5,48% (63 193) nie spełnia podstawowych norm emisji spalin. 

              Normy emisji spalin EURO - tabela

              Norma Euro 1 Euro 2 Euro 3 Euro 4 Euro 5 Euro 6 Euro 6c Euro 6d
              TEMP
              Euro 6d-TEMP
              EVAP-ISC
              Homologacja
              nowych modeli
              1.07.1992 1.01.1996 1.01.2000 1.01.2005 1.09.2009 1.09.2014 1.09.2017 1.09.2017 1.01.2020
              Pierwsza rejestracja
              na terenie EU
              1.01.1993 1.01.1997 1.01.2001 1.01.2006 1.01.2011 1.09.2015 1.09.2018 1.09.2019 1.09.2021
              Cykl pomiarowy NEDC* NEDC NEDC NEDC NEDC NEDC WLTP** WLTP WLTP
              RealDrivingEmissions
              (emisja na drodze)
              - - - - - - - **2.1/- 1.5/-
              Tlenek węgla
              CO
              2.72/3.16 2.2/1 2.3/0.64 1/0.5 1/0.5 1/0.5 1/- 1/- 1/-
              Węglowodory
              +tlenki azotu
              HC+NOx
              0.97/0.97 0.5/0.7 -/0.56 -/0.30 -/0.23 -/0.17 -/- -/- -/-
              Węglowodory
              HC
              -/- -/0.15 0.2/0.06 0.1/0.05 0.1/0.05 0.1/0.05 1/- 1/- 1/-
              Tlenki azotu
              NOx
              -/- -/- 0.15/0.50 0.08/0.25 0.06/0.18 0.06/0.08 0.06/- 006/- 0.06/-
              Masa cząstek stałych
              PM
              -/0.14 -/0.8 -/0.05 -/0.025 0.005 0.005 0.0045/- 0.0045/- 0.0045/-
              Liczba cząstek stałych
              PM
              -/- -/- -/- -/- -/6×1011 6×1012
              6×1011
              -/6×1011 -/6×1011 -/6×1011

              Normy emisji spalin Euro - historia

              Pierwsza norma Euro została wprowadzona w 1993 roku. Nie była ona jednak pierwszą regulacją w tym zakresie. Już wcześniej, bo w latach 80 wprowadzono pierwszą regulację R49, jednak dopiero normy Euro przyniosły oczekiwane rezultaty w branży produkcyjnej.

              Norma Euro 1

              Wprowadzona w 1992 roku norma objęła samochody osobowe oraz lekkie samochody ciężarowe do 3.5 tony. Norma o wiele wyższa niż obecnie zmusiła producentów do zastosowania katalizatorów spalin. Euro 1 mocno wpłynęła na zmniejszenie emisji, wymuszając ograniczenia na poziomie 98% w przypadku tlenków azotu, 95% dla węglowodorów, 98% dla tlenku węgla i 97% dla cząstek stałych.

              Przykładowe samochody spełniające Euro 1

              • Europejski Samochód roku 1993 Nissan Micra K11 Hatchback II (1993-2003)
              • Fiat Cinquecento (1996)
              • Opel Corsa B (1997)
              • Mercedes Klasa S (1996)
              • Polonez Caro
              • Volvo V70
              • Subaru Impreza 2.0 4x4 STI

              Norma Euro 2

              Euro 2 została wprowadzona w 1997 roku, głównie skupiła się na samochodach osobowych i lekkich ciężarowych oraz pierwszy raz na motocyklach. Norma Euro 2 skupiła się przede wszystkim na ograniczeniu emisji cząstek stałych. Zwiększono wymagania w stosunku do silników wysokoprężnych - zmniejszenie emisji o 65% względem Euro 1.

              Norma Euro 3

              Norma Euro 3 obowiązywała od 2001 roku. Objęła wszystkie samochody spalinowe i motocykle. Euro 3 wprowadziła natomiast różne limity dla silników benzynowych i wysokoprężnych silników diesla. Główne restrykcje dotyczyły tlenku węgla i zmniejszenie emisji dwukrotnie. Mniejsze ograniczenia dotyczyły tlenków azotów.

              Norma Euro 4

              Norma Euro 4 obowiązywała od 2006 roku. Zwolniła pojazdy z silnikiem iskrowym (benzynowe) ze standardów emisji cząstek stałych PM. Nadal kluczowe było zmniejszenie emisji tlenku węgla.

              Norma Euro 5

              Euro 5 weszła w życie w 2009 roku. Pięciokrotnie ograniczono emisję cząstek stałych dla silników diesla.

              Norma Euro 6

              Norma Euro 6 to aktualnie obowiązująca norma emisji, która weszła w życie w 2014 roku. Norma Euro 6 została uchwalona w 2006 roku i zaktualizowana w 2012 roku. Dopuszczalna wartość emisji tlenków azotu ma wynieść 400 mg/kWh, a więc o 80% mniej niż w normie Euro 5. Limity emisji cząstek stałych zostaną zmniejszone o 66% i mają wynosić 10 mg/kWh.

              Norma dotycząca liczby cząstek stałych obowiązuje od 2013 r. z normą Euro 5b dla silników wysokoprężnych, a od 2015 r. z wartością Euro 6 dla silników benzynowych.

              Norma Euro 6 przechodziła kolejne modyfikacje w 2018, 2019 (Euro 6c) oraz 2021 roku. Norma Euro 6d Temp (norma tymczasowa) dotyczyła przede wszystkim zmiany sposobu wykonywania testów.

              Nowa Euro 6 - jakie samochody? Auta osobowe Euro 6 w ofercie Superauto.pl

              Dacia Duster Journey LPG 1.0
              Dacia Duster Journey LPG 1.0

              Zobacz film
              z prezentacją

              Dacia Duster Journey LPG 1.0

              Chcesz zobaczyć
              więcej?

              Nowy
              Porównaj Usuń z porównania
              Możesz dodać do porównania
              maksymalnie 4 oferty

              Dacia Duster

              Journey LPG 1.0

              • Rabat: 10%

                Rabat względem ceny katalogowej producenta, dostępny tylko przy finansowaniu w Superauto.pl.
                Szczegóły u doradcy.

              • 92 500 zł
              • 2025
              • 1,0 L
              • Benzyna + Gaz
              • 100 KM
              • SUV
              Leasing netto: 1 272zł 1 565 zł brutto / msc.
              Od ręki
              Land Rover Range Rover Evoque P160  Dynamic SE
              Land Rover Range Rover Evoque P160  Dynamic SE

              Chcesz zobaczyć
              więcej?

              Nowy Premium
              Porównaj Usuń z porównania
              Możesz dodać do porównania
              maksymalnie 4 oferty

              Land Rover Range Rover Evoque

              P160 Dynamic SE

              • Wyprzedaż
              • Rabat: 15%

                Rabat względem ceny katalogowej producenta, dostępny tylko przy finansowaniu w Superauto.pl.
                Szczegóły u doradcy.

              • 239 900 zł
              • 2024
              • 1,5 L
              • Benzyna
              • 160 KM
              • SUV
              Leasing netto: 3 297zł 4 055 zł brutto / msc.
              Od ręki
              Mercedes GLA 200 AMG Line
              Mercedes GLA 200 AMG Line

              Chcesz zobaczyć
              więcej?

              Nowy Premium
              Porównaj Usuń z porównania
              Możesz dodać do porównania
              maksymalnie 4 oferty

              Mercedes GLA

              200 AMG Line

              • Mała Ratka
              • Rabat: 15%

                Rabat względem ceny katalogowej producenta, dostępny tylko przy finansowaniu w Superauto.pl.
                Szczegóły u doradcy.

              • 205 500 zł
              • 2024
              • 1,3 L
              • Benzyna
              • 163 KM
              • SUV
              Leasing netto: 2 367zł 2 912 zł brutto / msc.
              Leasing netto: 2 824zł 3 474 zł brutto / msc.
              Od ręki
              Toyota C-HR Teamplayer 1.8 Hybrid
              Toyota C-HR Teamplayer 1.8 Hybrid

              Chcesz zobaczyć
              więcej?

              Nowy
              Porównaj Usuń z porównania
              Możesz dodać do porównania
              maksymalnie 4 oferty

              Toyota C-HR

              Teamplayer 1.8 Hybrid

              • Rabat: 20%

                Rabat względem ceny katalogowej producenta, dostępny tylko przy finansowaniu w Superauto.pl.
                Szczegóły u doradcy.

              • 129 900 zł
              • 2025
              • 1,8 L
              • Hybryda
              • 140 KM
              • Crossover
              Leasing netto: 1 785zł 2 196 zł brutto / msc.
              Od ręki
              Jaecoo 7 1.6 T-GDI OffRoad AWD DCT
              Jaecoo 7 1.6 T-GDI OffRoad AWD DCT

              Chcesz zobaczyć
              więcej?

              Nowy
              Porównaj Usuń z porównania
              Możesz dodać do porównania
              maksymalnie 4 oferty

              Jaecoo 7

              1.6 T-GDI OffRoad AWD DCT

              • Rabat: 15%

                Rabat względem ceny katalogowej producenta, dostępny tylko przy finansowaniu w Superauto.pl.
                Szczegóły u doradcy.

              • 134 200 zł
              • 2024
              • 1,6 L
              • Benzyna
              • 147 KM
              • SUV
              Leasing netto: 1 844zł 2 268 zł brutto / msc.
              Od ręki
              Skoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI DSG 4x4
              Skoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI DSG 4x4

              Chcesz zobaczyć
              więcej?

              Nowy
              Porównaj Usuń z porównania
              Możesz dodać do porównania
              maksymalnie 4 oferty

              Skoda Kodiaq

              Sportline 2.0 TDI DSG 4x4

              • Ostatnia sztuka
              • Rabat: 15%

                Rabat względem ceny katalogowej producenta, dostępny tylko przy finansowaniu w Superauto.pl.
                Szczegóły u doradcy.

              • 231 600 zł
              • 2025
              • 2,0 L
              • Diesel
              • 193 KM
              • SUV
              Leasing netto: 3 183zł 3 915 zł brutto / msc.
              Od ręki
              Skoda Superb L&K 2.0 TDI DSG
              Skoda Superb L&K 2.0 TDI DSG

              Chcesz zobaczyć
              więcej?

              Nowy
              Porównaj Usuń z porównania
              Możesz dodać do porównania
              maksymalnie 4 oferty

              Skoda Superb

              L&K 2.0 TDI DSG

              • Ostatnia sztuka
              • Rabat: 16%

                Rabat względem ceny katalogowej producenta, dostępny tylko przy finansowaniu w Superauto.pl.
                Szczegóły u doradcy.

              • 198 200 zł
              • 2025
              • 2,0 L
              • Diesel
              • 150 KM
              • Kombi
              Leasing netto: 2 724zł 3 351 zł brutto / msc.
              Od ręki
              Skoda Octavia Selection Edition 130 1.5 TSI mHEV DSG
              Skoda Octavia Selection Edition 130 1.5 TSI mHEV DSG

              Chcesz zobaczyć
              więcej?

              Nowy
              Porównaj Usuń z porównania
              Możesz dodać do porównania
              maksymalnie 4 oferty

              Skoda Octavia

              Selection Edition 130 1.5 TSI mHEV DSG

              • Ostatnia sztuka
              • Rabat: 17%

                Rabat względem ceny katalogowej producenta, dostępny tylko przy finansowaniu w Superauto.pl.
                Szczegóły u doradcy.

              • 132 800 zł
              • 2025
              • 1,5 L
              • Benzyna
              • 150 KM
              • Kombi
              Leasing netto: 1 825zł 2 245 zł brutto / msc.
              Od ręki
              % Rabat: 89 600 zł
              BMW Seria 5 Touring 540d xDrive M Sport
              BMW Seria 5 Touring 540d xDrive M Sport

              Chcesz zobaczyć
              więcej?

              Nowy Premium
              Porównaj Usuń z porównania
              Możesz dodać do porównania
              maksymalnie 4 oferty

              BMW Seria 5

              Touring 540d xDrive M Sport

              • Rabat: 20%

                Rabat względem ceny katalogowej producenta, dostępny tylko przy finansowaniu w Superauto.pl.
                Szczegóły u doradcy.

              • 362 900 zł
              • 2025
              • 3,0 L
              • Diesel
              • 303 KM
              • Kombi
              Leasing netto: 4 987zł 6 134 zł brutto / msc.
              Od ręki
              Skoda Superb Edition 130 1.5 TSI mHEV DSG
              Skoda Superb Edition 130 1.5 TSI mHEV DSG

              Chcesz zobaczyć
              więcej?

              Nowy
              Porównaj Usuń z porównania
              Możesz dodać do porównania
              maksymalnie 4 oferty

              Skoda Superb

              Edition 130 1.5 TSI mHEV DSG

              • Ostatnia sztuka
              • Rabat: 17%

                Rabat względem ceny katalogowej producenta, dostępny tylko przy finansowaniu w Superauto.pl.
                Szczegóły u doradcy.

              • 165 800 zł
              • 2025
              • 1,5 L
              • Benzyna
              • 150 KM
              • Kombi
              Leasing netto: 2 279zł 2 803 zł brutto / msc.

              Norma Euro VII

              Szczegółowo na temat normy Euro VII, która ma wejść w życie już w 2025 roku pisaliśmy tu: https://www.superauto.pl/artykuly/norma-euro-vii-7-dobije-branze-motoryzacyjna

              Nowa norma homologacyjna WLTP

              W 2017 roku wprowadzono zmianę sposobu przeprowadzania testów z NEDC na WLTP. Komisji Europejskiej chodziło przede wszystkim o zwiększenie wiarygodności wyników wskazywanych przez producentów. Aby normy nie były jedynie ograniczeniami związanymi z testami laboratoryjnymi, a odpowiadały rzeczywistym wartościom podczas normalnego użytkowania pojazdu. Norma homologacyjna WLTP wprowadziła rygorystyczny etap pomiaru emisji spalin i zużycia paliwa (od czasu wzmożonej produkcji samochodów elektrycznych również szacowany zasięg). Poza testami na hamowni, samochody sprawdzane są na normalnej drodze. Ponadto przetestowano wszystkie konfiguracje silników i skrzyń. Nowa homologacja WLTP zwiększyła koszty producentów, co przełożyło się na pierwszy znaczący wzrost cen samochodów nowych.

              Zobacz podobne artykuły
              Rata leasingu - jak obliczyć całkowity miesięczny koszt leasingu

              Jak obliczyć miesięczną ratę leasingową?...

              Leasing auta to popularna forma finansowania, ale jego koszty bywają niejasne. Pokazujemy, z czego składa się rata leasingowa, jak wpływa na nią wy...

              Beata Szymańska 05.08.2025 3 min
              Monit z banku

              Monit z banku lub firmy leasingowej – co...

              Otrzymałeś monit z banku lub firmy leasingowej i nie wiesz, co to dokładnie znaczy? Spokojnie – to nie zawsze powód do paniki. W tym artykule wyjaś...

              Beata Szymańska 17.06.2025 9 min
              Wstępna dezycja leasingowa

              Wstępna decyzja leasingowa – co oznacza...

              Planujemy leasing auta i dostajemy wiadomość: „Wydaliśmy wstępną decyzję pozytywną”. Brzmi dobrze, ale… co to właściwie znaczy? W artykule wyjaśnia...

              Beata Szymańska 05.06.2025 5 min
              leasing 2040

              Leasing 2040 – wizja przyszłości branży...

              Jak będzie wyglądał leasing za 5,10 może 15 lat?

              Katarzyna Bugla 22.05.2025 2 min
              leasing samochodu 2025

              Leasing samochodów w Polsce - raport

              Poznaj, jak w I kwartale 2025 roku dynamika leasingu lekkich pojazdów przechyliła szalę finansowania – sprawdź, które segmenty zyskały najwięcej i...

              Maciej Kazimierski 22.05.2025 10 min
              unijne gwarancje finansowe dla nowych firm

              Leasing dla nowych firm

              Dostęp do finansowania wspiera start-upy i młode firmy. Dowiedz się czym są unijne gwarancje oraz jak możesz z nich skorzystać planując zakup finan...

              Katarzyna Bugla 25.03.2025 10 min
              Dodaj samochód
              do porównania
              Dodaj jeszcze jedno auto, aby porównać oferty
              PORÓWNAJ

              O Superauto.pl

              Superauto.pl jest największym sprzedawcą nowych samochodów w polskim Internecie, będącym w czołówce przedsiębiorstw motoryzacyjnych w Polsce bez podziału na offline i online. Firma od początku swojej ponad 20-letniej działalności specjalizuje się w dziedzinie zakupu i finansowania samochodów różnych marek. Łącząc długoletnie doświadczenie z nowymi technologiami tworzy serwis Superauto.pl, który jest jednym z najnowocześniejszych technologicznie e-commerce’ów motoryzacyjnych w Europie.

              Sukces Superauto.pl jest możliwy dzięki odpowiedniemu podejściu do Klientów. Priorytetem dla firmy jest zrozumienie ich indywidualnych potrzeb i preferencji, aby móc zaproponować im najlepszy produkt i sposób jego finansowania.

              Spółka w latach 2020, 2022, 2023, 2024 znalazła się w Rankingu Najcenniejszych Polskich Firm E-commerce według Forbesa, a w 2021 roku została laureatem klasyfikacji e-Gazel Biznesu. Ponadto w latach 2021, 2022, 2023 firma Superauto.pl została wyróżniona przez Kincentric jako „Best Employer”.

              Superauto.pl jest firmą odpowiedzialną społecznie, która w ramach swojej strategii CSR wspiera lokalne organizacje. Pomoc firmy dotarła już m.in. do: Hospicjum w Chorzowie, Oddziałów Dziecięcych Zespołu Szpitali Miejskich w Chorzowie, Fundacji S.O.S. dla Zwierząt, Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt, Świetlicy Środowiskowo-Socjoterapeutycznej "Pod Mychą” oraz Fundacji Gramy do Końca.

              Superauto.pl od 17 kwietnia 2025 jest pierwszym w historii sponsorem tytularnym legendarnego Stadionu Śląskiego w Chorzowie. Największy stadion w Polsce obecnie nosi nazwę Superauto.pl Stadion Śląski.

              Od grudnia 2018 większościowym udziałowcem spółki jest Wirtualna Polska Holding S.A.

              Dlaczego Superauto.pl?

              • obsługa firm i osób prywatnych
              • ponad 10 000 ofert nowych i używanych samochodów dostępnych od ręki
              • rabaty firmowe na zakup samochodu do 30%
              • możliwość pozostawienia auta w rozliczeniu
              • elastyczne finansowanie w leasingu, kredycie i najmie długoterminowym
              • kalkulacja finansowania przygotowana w 15 instytucjach bankowych w 30 minut
              • minimum formalności i 100% obsługa Doradcy Superauto.pl od wysłania oferty po odbiór samochodu
              • dostawa auta pod dom

              Usługi Superauto.pl

              Leasing Superauto.pl

              • najniższe, stałe raty na rynku
              • wysokie rabaty firmowe do 30%
              • opłata wstępna od 1%
              • decyzja finansowania w ciągu 1 godziny
              • czas trwania umowy do 72 miesięcy
              • możliwość zakończenia umowy po 24 miesiącach

              Wynajem Superauto.pl

              • wszystko w cenie raty abonamentu (NNW, Assistance, Serwis, Opony)
              • opłata wstępna 0%
              • brak dodatkowych kosztów
              • umowa wynajmu już od 12 miesięcy (wynajem średnioterminowy)

              Kredyt Superauto.pl

              • atrakcyjne finansowanie z niskim oprocentowaniem
              • opłata wstępna 0%
              • umowa kredytu już od 24 miesięcy
              • czas trwania umowy do 120 miesięcy
              • kalkulacja kredytu w 30 minut

              Leasing samochodu

              Zobacz wszystkie oferty
              • Alfa Romeo leasing
              • Alpine leasing
              • Audi leasing
              • Baic leasing
              • Bestune leasing
              • BMW leasing
              • BYD leasing
              • Chery leasing
              • Citroen leasing
              • Cupra leasing
              • Dacia leasing
              • DFSK leasing
              • Fiat leasing
              • Ford leasing
              • Forthing leasing
              • Hyundai leasing
              • Jaecoo leasing
              • Jaguar leasing
              • Jeep leasing
              • Kia leasing
              • Land Rover leasing
              • Leapmotor leasing
              • Lexus leasing
              • Mazda leasing
              • Mercedes leasing
              • MG leasing
              • Mini leasing
              • Nissan leasing
              • Omoda leasing
              • Opel leasing
              • Peugeot leasing
              • Porsche leasing
              • Renault leasing
              • Seat leasing
              • Skoda leasing
              • SsangYong leasing
              • Subaru leasing
              • Suzuki leasing
              • Toyota leasing
              • Volkswagen leasing
              • Volvo leasing
              Zobacz wszystkie oferty
              • BYD dostawcze leasing
              • Citroen dostawcze leasing
              • Fiat dostawcze leasing
              • Ford dostawcze leasing
              • Isuzu dostawcze leasing
              • Iveco dostawcze leasing
              • Maxus dostawcze leasing
              • Mercedes dostawcze leasing
              • Nissan dostawcze leasing
              • Opel dostawcze leasing
              • Peugeot dostawcze leasing
              • Renault dostawcze leasing
              • Toyota dostawcze leasing
              • Volkswagen dostawcze leasing
              Zobacz wszystkie oferty
              • BYD ciężarowe leasing
              • DAF ciężarowe leasing
              • Isuzu ciężarowe leasing
              • Iveco ciężarowe leasing
              • MAN ciężarowe leasing
              • Mercedes ciężarowe leasing

              Auto na abonament

              Zobacz wszystkie oferty
              • Alfa Romeo wynajem
              • Audi wynajem
              • BMW wynajem
              • BYD wynajem
              • Citroen wynajem
              • Cupra wynajem
              • Dacia wynajem
              • DS wynajem
              • Ford wynajem
              • Hyundai wynajem
              • Jaecoo wynajem
              • Kia wynajem
              • Lexus wynajem
              • Mazda wynajem
              • Mercedes wynajem
              • MG wynajem
              • Mini wynajem
              • Nissan wynajem
              • Omoda wynajem
              • Opel wynajem
              • Peugeot wynajem
              • Renault wynajem
              • Seat wynajem
              • Seres wynajem
              • Skoda wynajem
              • Suzuki wynajem
              • Tesla wynajem
              • Toyota wynajem
              • Volkswagen wynajem
              • Volvo wynajem
              Zobacz wszystkie oferty
              • Citroen wynajem średnioterminowy
              • Ford wynajem średnioterminowy
              • Mercedes wynajem średnioterminowy
              • Opel wynajem średnioterminowy
              • Peugeot wynajem średnioterminowy
              Zobacz wszystkie oferty
              • Citroen dostawcze wynajem
              • Fiat dostawcze wynajem
              • Ford dostawcze wynajem
              • Nissan dostawcze wynajem
              • Opel dostawcze wynajem
              • Peugeot dostawcze wynajem
              • Renault dostawcze wynajem
              Zobacz wszystkie oferty
              • Alfa Romeo wynajem używane
              • Audi wynajem używane
              • BMW wynajem używane
              • Citroen wynajem używane
              • DS wynajem używane
              • Ford wynajem używane
              • Hyundai wynajem używane
              • Kia wynajem używane
              • Lexus wynajem używane
              • Mazda wynajem używane
              • Mercedes wynajem używane
              • Mini wynajem używane
              • Nissan wynajem używane
              • Opel wynajem używane
              • Peugeot wynajem używane
              • Renault wynajem używane
              • Seat wynajem używane
              • Seres wynajem używane
              • Skoda wynajem używane
              • Tesla wynajem używane
              • Toyota wynajem używane
              • Volkswagen wynajem używane
              • Volvo wynajem używane

              Samochody używane

              Zobacz wszystkie oferty
              • Alfa Romeo używane
              • Aston Martin używane
              • Audi używane
              • BMW używane
              • BYD używane
              • Chevrolet używane
              • Citroen używane
              • Cupra używane
              • Dacia używane
              • Dodge używane
              • DS używane
              • Fiat używane
              • Ford używane
              • Forthing używane
              • Genesis używane
              • Honda używane
              • Hyundai używane
              • Jaecoo używane
              • Jaguar używane
              • Jeep używane
              • Kia używane
              • Land Rover używane
              • Lexus używane
              • Maserati używane
              • Mazda używane
              • Mercedes używane
              • MG używane
              • Mini używane
              • Mitsubishi używane
              • Nissan używane
              • Opel używane
              • Peugeot używane
              • Porsche używane
              • Renault używane
              • Seat używane
              • Seres używane
              • Skoda używane
              • SsangYong używane
              • Suzuki używane
              • Tesla używane
              • Toyota używane
              • Volkswagen używane
              • Volvo używane
              Zobacz wszystkie oferty
              • Citroen dostawcze używane
              • Dacia dostawcze używane
              • Fiat dostawcze używane
              • Ford dostawcze używane
              • Iveco dostawcze używane
              • MAN dostawcze używane
              • Mercedes dostawcze używane
              • Mitsubishi dostawcze używane
              • Nissan dostawcze używane
              • Opel dostawcze używane
              • Peugeot dostawcze używane
              • Renault dostawcze używane
              • SsangYong dostawcze używane
              • Toyota dostawcze używane
              • Volkswagen dostawcze używane
              Zobacz wszystkie oferty
              • DAF ciężarowe używane
              • Iveco ciężarowe używane
              • MAN ciężarowe używane
              • Mercedes ciężarowe używane
              • Volvo ciężarowe używane
              Zobacz wszystkie oferty
              • Alfa Romeo wynajem używane
              • Audi wynajem używane
              • BMW wynajem używane
              • Citroen wynajem używane
              • DS wynajem używane
              • Ford wynajem używane
              • Hyundai wynajem używane
              • Kia wynajem używane
              • Lexus wynajem używane
              • Mazda wynajem używane
              • Mercedes wynajem używane
              • Mini wynajem używane
              • Nissan wynajem używane
              • Opel wynajem używane
              • Peugeot wynajem używane
              • Renault wynajem używane
              • Seat wynajem używane
              • Seres wynajem używane
              • Skoda wynajem używane
              • Tesla wynajem używane
              • Toyota wynajem używane
              • Volkswagen wynajem używane
              • Volvo wynajem używane

              Dane firmowe

              • Kontakt
              • Kariera
              • Porady
              • Biuro prasowe
              • CSR
              • O nas
              • Magazyn Superauto.pl
              • Magazyn Superauto.pl - Facebook
              • Superauto.pl - Facebook
              • Kalkulator leasingowy
              • Kalkulator kredytowy
              • Nowydostawczy.pl
              • Nowyosobowy.pl
              • Chinskiesamochody.pl
              • Polityka prywatności
              • Polityka fotografii
              • Zaufani partnerzy
              • Regulamin
              Obserwuj nas na:
              2025 - Superauto.pl Sp. z o.o.,
              ul. Stalowa 16, 41-506 Chorzów
              Jesteśmy częścią
              Wirtualna Polska Holding S.A.