Hyundai Tucson 2022 1.6 T-GDI HEV AWD Platinum - koreańska szkoła uwodzenia
Hyundai Tucson w najnowszym wydaniu jest prawdziwym rynkowym hitem, który podbił serca setek tysięcy klientów w Europie i na świecie. Podczas testu starałem się zrozumieć fenomen koreańskiego SUV-a... I to mi się udało.
Spis treści
Kompaktowe SUV-y są jednymi z najbardziej rozchwytywanych samochodów. Oferują praktyczne wnętrze, wyglądają bojowo i nie powalają ceną. SUV-y są swego rodzaju paradoksem. Otóż jest ich bez liku na drogach, a mimo to wciąż wiele z nich przykuwa uwagę swoim nietuzinkowym designem. Jednym z nich jest Hyundai Tucson, którego mam przyjemność wam zaprezentować. Zapraszam was na test jednego z najpopularniejszych kompaktowych SUV-ów na rynku, którego tylko od początku 2022 roku sprzedano w Europie blisko 80 000 egzemplarzy.
Nowe samochody Hyundai Tucson 2024 z rabatem do 22%! Limitowana oferta
Poznaj wyjątkową ofertę samochodów Hyundai Tucson z rocznika 2024 z rabatem w wysokości 22%. Samochodu Tucson gotowe do obioru i rejestracji pochodzą z oferty katalogowej producenta 2024. W ofercie znalazły się ostatnie egzemplarze gamy silnikowej Final Edition o mocy 180 KM i 230 KM, jak i nowa oferta samochodów z silnikami 2025. W ofercie znajdują się tylko najwyższe wersje wyposażenia: Executive, Platinum i N line.
https://www.superauto.pl/leasing-samochodu/osobowe/hyundai.tucson?carStatus=new&productionYear=2024:2024&sort=discount:DESC
Odważne podejście Koreańczyków opłaciło się
Kiedy w 2020 roku zadebiutowała IV generacja Hyundaia Tucsona, byłem pod niemałym wrażeniem odważnego podejścia Koreańczyków, którzy przeistoczyli swojego kompaktowego SUV-a ze zwykłej szarej myszki w jednego z najładniejszych modeli w segmencie. Hyundai Tucson imponuje odważnym i futurystycznym designem utrzymanym w stylu Sensious Sportiness. W dosłownym tłumaczeniu oznacza to „rozsądny sportowy charakter”. Widać to niemal na każdym kroku, przy każdym obcowaniu z Tucsonem. Auto jest bliźniaczą konstrukcją Kii Sportage i jednocześnie plasuje się w ścisłej czołówce najpopularniejszych nowych aut w Polsce, co widać zresztą po ulicach.

Najbardziej charakterystycznym elementem designu koreańskiego SUV-a jest odważny przedni pas, który optycznie poszerza mającego blisko 1,87 m szerokości Tucsona. Ciekawie prezentują się zwłaszcza wkomponowane w sporą atrapę chłodnicy LED-owe światła, co daje świetny efekt zwłaszcza nocą. Boczne partie reflektorów zdobi wzór z teselowanych trójkątów podobnych do kształtu poszczególnych segmentów lamp. Zresztą motyw teselowanych trójkątów pojawia się także w przypadku tylnych lamp, które połączono blendą świetlną, a także na tylnym zderzaku i grubej chromowanej listwie oddzielającej dach od szarego nadwozia Dark Teal Metalic (2900 zł). Sylwetka ma nutkę sportowej elegancji, liczne przetłoczenia i zdecydowanie może się podobać. Auto mierzy równie 4,5 m długości, zaś rozstaw osi liczy aż 2755 mm. Całość uzupełniają finezyjne 19-calowe felgi.
Futurystyczny design widać także po kabinie
Kabina Tucsona również prezentuje się nowocześnie i ciekawie. Mamy bowiem dwa ekrany o przekątnej 10,25 cala, jeden od wirtualnych zegarów, drugi od systemu infotainment. Kabinę zdobią wstawki z fortepianowej czerni oraz aluminium. Brakuje natomiast oświetlenia ambiente, o które aż się prosi patrząc na finezyjne kształty kabiny. Uwagę zwraca także czteroramienna kierownica, która okazuje się wygodna, ma podgrzewanie i aluminiowe łopatki. Kabinę wykonano estetycznie i schludnie, wszystko solidnie zmontowano, choć momentami można odnieść wrażenie, że jest dość szaro i buro.

… Zwłaszcza, że rozpieszcza komfortem i wyposażeniem. Już w standardzie sporo się dzieje. Mamy bowiem wentylowane i podgrzewane fotele (kierowca ma elektryczną regulację i pamięć ustawień), indukcyjną ładowarkę, asystenta parkowania, dobrej jakości kamery stopni (widok na tył działa nawet podczas jazdy), a także szereg systemów i asystentów, w tym aktywny tempomat, Lane Assist czy układ ostrzegający o obiektach przy cofaniu. Jest też ładowarka indukcyjna oraz cztery wejścia USB-A (po dwa na przód i tył kabiny). Pasażerowie z tyłu mają natomiast trzecią strefę klimatyzacji oraz podgrzewane zewnętrzne siedziska kanapy i regulację pochylenia jej oparcia.
Kilka ciekawych gadżetów na liście wyposażenia Tucsona
Moją uwagę zwrócił zwłaszcza układ monitorowania martwego pola, który oprócz klasycznych ikonek ostrzegawczych w lusterkach pokazuje również obraz martwego pola na ekranie wirtualnych zegarów przy włączeniu kierunkowskazów. Świetny patent! Innym ciekawym rozwiązaniem jest możliwość zdalnego sterowania autem z kluczyka (może ono podjeżdżać do przodu lub cofać) – niby bajer, ale wygląda efektownie, można popisać się przed sąsiadami, zaś jego praktyczne zastosowanie odnajdziemy np. na ciasnych parkingach pod galerią handlową, gdy ktoś się do nas za mocno „doklei” i będziemy mieli problem wsiąść do auta.

Pod względem komfortu i przestronności jest naprawdę w porządku, choć coś tam można by poprawić. Tapicerkę wykonano z przyjemnej w dotyku skóry, fotele są bardzo wygodne, a miejsca nie brakuje, zaś masywna konsola środkowa przyjemnie otula podróżujących. Z tyłu miejsca również nie brakuje, zwłaszcza na nogi, a w oparciach foteli są specjalne wyprofilowania. W dodatku siedziska są naprawdę komfortowe. Można również regulować kąt pochylenia kanapy. Imponuje też bagażnik, który liczy aż 616 litrów, mimo, iż mamy do czynienia z hybrydą z napędem AWD.
Ergonomia bez zarzutu, podobnie jak jakość
Hyundai Tucson wypada natomiast bardzo dobrze pod względem ergonomii. Wszystko jest logicznie pogrupowane i pod ręką, fizyczne przyciski na kierownicy, łatwa obsługa komputera, tempomatu czy poszczególnych funkcji pokładowych – to lubię. Spodobała mi się także obsługa skrzyni biegów poprzez selektor. Multimedia są dopracowane, działają sprawnie, oferują atrakcyjne grafiki, funkcję podziału ekranu oraz Apple CarPlay i AndroidAuto (szkoda tylko, że nie bezprzewodowe), zaś nawigacja pokazuje aktualne natężenie ruchu.
Hyundaia Tucsona najlepiej brać w hybrydzie
Tucsona napędza układ hybrydowy oparty na turbodoładowanej jednostce 1.6 T-GDI o mocy 180 KM i silniku elektrycznym. Łączna moc układu wynosi 230 KM. Trafiają one na obie osie poprzez 6-biegową przekładnię automatyczną, która działa sprawnie i bardzo płynnie, pasując świetnie do komfortowego charakteru Tucsona. Jednocześnie na osiągi nikt nie powinien narzekać, bowiem auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,3 s i rozpędza się do 193 km/h. Subiektywnie zdaje się robić to nawet nieco lepiej. Jedyne co może przeszkadzać, to delikatna zwłoka skrzyni przy mocniejszym dodaniu gazu i wycie silnika przy kickdownie. Auto jest dynamiczne zwłaszcza w trybie Sport, jednak także w standardowym Eco nie daje większych powodów do narzekań.

Zużycie paliwa nie wybija się ani in plus ani in minus. Średnio w teście Tucson spalił około 8,5 litra. Z jednej strony nie jest to zbyt mało jak na hybrydę, z drugiej zaś mamy tu do czynienia z dynamicznym autem o mocy 230 KM z napędem na obie osie. Auto potrafi być natomiast oszczędne podczas spokojnej jazdy, gdzie spokojnie zejdziemy do okolic 6-6,5 l/100 km. Na autostradzie również osiągniemy wyniki na poziomie między 8,5 a 9 l/100 km.
Komfortowo, ale stabilnie i bezpiecznie
Hyundai Tucson przekonuje komfortem. Auto sprawnie wybiera wszelkie nierówności, niezależnie od ich rodzaju. Zdarza mu się dobić jedynie na większych dziurach lub studzienkach. Generalnie jednak mamy poczucie obcowania z salonką, która jednocześnie jest zwarta i stabilna podczas jazdy. Przy okazji Tucson jest całkiem zwinny. Spodobał mi się także układ kierowniczy. Hamulce są po prostu przeciętne – ani mocne, ani słabe.

Hyundai Tucson HEV 2022 - cena
Wariant hybrydowy HEV w odmianie Modern i napędem na przednią oś kosztuje od 148 900 zł. Dopłata do napędu AWD wynosi 9000 zł. Testowana topowa odmiana Platinum z napędem AWD kosztuje od 187 900 zł, zaś opisywany egzemplarz zamyka się w kwocie 197 200 zł. Teoretycznie to dużo jak na kompaktowego SUV-a, z drugiej zaś strony konkurencyjne SUV-y w postaci bliźniaczej Kii Sportage, Toyoty RAV4, Forda Kugi czy Hondy CR-V kosztują podobnie.
Hyundai Tucson w ofercie Superauto.pl
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Hyundaia Tucsona. Wiele egzemplarzy jest dostępnych od ręki, niemal wszystkie są fabrycznie nowe i dostępne z atrakcyjnym finansowaniem. Wszystko to przy zachowaniu minimum formalności oraz rabatach sięgających kilku procent względem ceny katalogowej.
Sprawdź ofertę Hyundai Tucson leasing na Superauto.pl www.superauto.pl
TEST VIDEO: Hyundai Tucson 2022 1.6 T-GDI HEV AWD Platinum
Hyundai Tucson HEV 2022 Platinum AWD - podsumowanie
Podsumowując Hyundai Tucson to naprawdę udany i dopracowany SUV, który ma mnóstwo atutów, jest komfortowy i bogato wyposażony, ma przyjemnie działający i dynamiczny napęd hybrydowy, jest funkcjonalny, a przy okazji wygląda naprawdę ładnie. Do tego auto całkiem rozsądnie wyceniono, zważywszy na standard wyposażenia. Szczerze mówiąc nie dziwię się, że na naszych drogach jeździ aż tyle Tucsonów.

