Najciekawsze premiery 2023 - samochody spalinowe i hybrydowe
Końcówka roku to czas podsumowań, ale również zapowiedzi tego, co nas czeka w kolejnym. Przygotowaliśmy dla was zestawienie najciekawszych premier 2023 roku, skupiając się na autach spalinowych i hybrydowych.

Spis treści
Rok 2023 jest niepewny pod wieloma względami. Inflacja, zmieniające się nastroje w gospodarce, destabilizacja cen. Jedyne co jest pewne to lista premier całkowicie nowych modeli samochodów praktycznie w każdym segmencie. Nie zabraknie SUVów, miejskich crossoverów, hatchbacków. W tym zestawieniu skupiamy się na samochodach spalinowych i hybrydowych. Oto lista naszych faworytów na 2023 rok.
Toyota Prius PHEV
W przypadku nowej generacji Toyota zdecydowała się na zachowanie klasycznej bryły, jednak opakowano ją w znacznie atrakcyjniejsze wizualnie i odważniejsze nadwozie, w którym odnajdziemy nawiązania do modeli Crown oraz bZ4X. Nowy Prius ma agresywny przód z ciekawie wkomponowanymi przednimi światłami, zaś nadwozie japońskiej hybrydy wyróżnia się dopracowaną aerodynamiką. Poprawiły się też proporcje nadwozia. W porównaniu z poprzednikiem piąta generacja Toyoty Prius ma o 5 cm większy rozstaw osi, ale jest o 4,6 cm krótsza. Na dodatek nowość jest aż o 5 cm niższa i o 2,2 cm szersza.

Piąte wcielenie Toyoty Prius to pierwszy samochód oparty na drugiej generacji modularnej platformy TNGA (Toyota New Global Architecture). W nowej hybrydzie zastosowano jej kompaktowy wariant GA-C, który ma trafić do kolejnych generacji Toyoty Corolli, C-HR i RAV4
Toyota Prius piątej generacji jest prawie dwa razy mocniejsza od poprzednika. Nowa Toyota Prius jest napędzana przez silnik benzynowy 2.0 o mocy 148 KM i silnik elektryczny o mocy 160 KM. Moc systemowa tego układu wynosi 223 KM, co sprawia, że nowa generacja Priusa jest najmocniejsza w historii. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,7 s. Baterie mają 13,6 kWh pojemności i powinny zapewnić około 75 km zasięgu na prądzie.
Link do artykułu: https://nowyosobowy.pl/strefa-wiedzy/nowa-toyota-prius-futurystyczna-hybryda-w-europie-tylko-jako-phev
Mitsubishi ASX
Nowe Mitsubishi ASX w przeciwieństwie do poprzednika nie jest już kompaktowym SUV-em, lecz miejskim crossoverem, będącym bliźniakiem Renault Captura. Nowy ASX wyróżnia się przednią częścią nadwozia ukształtowaną w charakterystycznym dla Mitsubishi Motors stylu dynamicznej tarczy („Dynamic Shield”).

Nowy ASX mierzy 4,23 m długości, 1,8 m długości oraz 1,57 m wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2,64 m. Prześwit liczy 17 cm. Mitsubishi ASX 2023 bazuje na płycie CMF-B opracowanej wspólnie przez alians Renault-Nissan-Mitsubishi. Dzięki niej możliwe jest zastosowanie nie tylko spalinowych silników, lecz także miękkiej hybrydy oraz pełnej hybrydy (HEV), a także odmiany plug-in (PHEV).
Link do artykułu: https://nowyosobowy.pl/strefa-wiedzy/nowe-mitsubishi-asx-2023-zaprezentowane-japonski-blizniak-renault-captura
Subaru Impreza
Nowa, szósta generacja Subaru Imprezy występuje wyłącznie jako pięciodrzwiowy hatchback. Stylistyka zewnętrzna to ewolucja obecnego wyglądu. Grill jest nieco większy, a reflektory mają ostrzejszy kształt. Zmiany z tyłu są bardziej zauważalne dzięki tylnym światłom w kształcie widełek niczym w Foresterze.

Nowa Impreza jest dostępna z 11,6-calowym pionowym ekranem informacyjno-rozrywkowym niczym w Outbacku. Za jego pomocą steruje sie także układem automatycznej klimatyzacji - zniknęły bowiem znane z poprzednika klasyczne pokrętła. Obsługuje on bezprzewodowe wersje Apple Carplay i Android Auto. Uboższe wersje posiadają 7-calowy ekran dotykowy.
Subaru chwali się, iż nowy układ systemów bezpieczeństwa EyeSight zyskał szersze pole widzenia i potrafi szybciej identyfikować pieszych i rowerzystów, by wcześniej zareagować, aktywując awaryjne hamowanie.
Impreza w wersjach Base i Sport wykorzystują 2-litrowy czterocylindrowy bokser o mocy 154 KM i momencie obrotowym 197 Nm. RS otrzymuje czterocylindrowy, 2.5-litrowy bokser o mocy 185 KM i momencie obrotowym 241 Nm. Wszystkie wersje wyposażenia są wyposażone w CVT. Odmiany Sport i RS mają symulowany tryb 8-biegowy z ustawionymi przełożeniami i manetkami zmiany biegów za kierownicą. Standardem jest napęd na obie osie.
W Imprezie kluczowa jest nowość w postaci wersji RS. To nawiązanie do wariantu, który oferowano w pierwszej generacji tego samochodu (Impreza 2.5 RS z 1998 roku). Odmiana RS wyróżnia się 18-calowymi felgami, dodatkowymi spojlerami, oświetleniem LED oraz wykończeniem z imitacją włókna węglowego. Dla niej zarezerwowano silnik 2,5 l i skrzynię CVT z ośmioma wirtualnymi biegami.
Link do artykułu: https://nowyosobowy.pl/strefa-wiedzy/subaru-impreza-2024-premiery-kompakty-hatchbacki
Mazda CX-80
Wielkościowo Mazda CX-80 będzie odpowiednikiem BMW X5. Samochód ma mierzyć około 4,9 m długości i mieć trzy rzędy siedzeń. Nowy SUV powstanie na platformie CX-60, stąd też wykorzysta wszystkie rozwiązania napędowe z mniejszego modelu. Także wizualnie będzie nawiązywać do mniejszego modelu, a różnice ograniczą sie głównie do wydłużonego dachu. Można spodziewać się, że CX-80 w Polsce zadebiutuje w październiku 2023 roku, w 15. rocznicę obecności Mazdy w Polsce.
Opel Corsa FL
W 2023 roku Opel Corsa przejdzie modernizację. Możemy spodziewać się nowego kształtu przedniego pasa, nowego loga marki oraz zmodyfikowanych tylnych lamp, które mają bardziej przyciągać uwagę. W kabinie pojawi się znany z Mokki czy Astry Pure Panel z dwoma połączonymi ekranami i nowym systemem multimedialnym.

Z gamy zniknie odmiana wysokoprężna o mocy 100 KM, zaś wariant benzynowy zostanie udoskonalony. Możemy spodziewać się też poprawek w wariancie elektrycznym w postaci nowego pakietu baterii rodem z Astry Electric i większego zasięgu.
Link do oferty Superauto.pl: Opel Corsa 2022
Volkswagen Tiguan
Trzecia generacja Volkswagena Tiguana przyniesie kilka istotnych zmian w stylistyce zewnętrznej. Można się spodziewać nawiązań do modeli z rodziny ID., w tym do ID.4. Płyta podłogowa to udoskonalona wersja koncernowej platformy MQB, która umożliwia produkcję samochodów dysponujących napędem benzynowym, dieslowskim oraz hybrydowym PHEV. Warianty spalinowe wspierane będą pracą układu mikrohybrydy, dzięki czemu spełniona zostanie przyszła norma emisji Euro 7. Premiery modelu możemy się spodziewać pod koniec 2023 roku.

Link do oferty Superauto.pl: Volkswagen Tiguan
Peugeot 508 FL
Odświeżony Peugeot 508 zaczerpnie inspiracji z crossovera 408 oraz z kompaktowego modelu 308. Z przodu pojawią się zmodyfikowane lampy i zmieniony grill z nowym logo marki. W tylnej partii nadwozia możemy spodziewać się debiutu nowej sygnatury świetlnej lamp.

Wszystko wskazuje na to, że Peugeot 508 2023 dostanie dodatkowy mniejszy wyświetlacz pod 10-calowym ekranem, który po raz pierwszy wprowadzono w 308. Odpowiada on za najważniejsze skróty do wybranych funkcji. Do tego można go dowolnie programować, tak aby jedno kliknięcie przenosiło nas do wybranego menu. Można się też spodziewać nowych wzorów felg, tapicerek oraz kolorów nadwozia.
W odświeżonym 508 zadebiutują poprawione baterie, które powinny zapewniać znacznie większy zasięg. Do gamy dołączy także słabsza wersja PHEV, oferująca 180 KM. Możliwe, że ofertę zasili też 300-konna odmiana PHEV z napędem na obie osie. Zniknie natomiast 130-konny diesel 1.5 HDI.
Link do oferty Superauto.pl: Peugeot 508
Honda Civic Type R
Najnowsza generacja jest najszybszym Civikiem w historii. Bazuje ona na jedenastej generacji kompaktowej Hondy i tak jak poprzednik jest oferowana wyłącznie z pięciodrzwiowym nadwoziem. Przy okazji też najmocniejszym - 2-litrowa jednostka VTEC Turbo generuje 329 KM oraz 420 Nm i współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną oraz napędem na przednią oś. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,4 s, a prędkość maksymalna to 275 km/h.

Po raz pierwszy w modelu Type R do predefiniowanych trybów jazdy (Comfort, Sport i wyścigowy +R) dołącza nowy, w pełni programowalny tryb ‘Individual Mode’, który oferuje użytkownikowi swobodę w dostosowaniu samochodu do własnych preferencji. Obejmuje on wiele obszarów, takich jak m.in. charakterystyka zawieszenia, szybkość reakcji przepustnicy, układ kierowniczy, odczyty na wyświetlaczu czy poziom głośności silnika.
Wśród nowych funkcji jest system Honda LogR – zintegrowany system rejestracji danych, który czerpie informacje z wielu czujników rozmieszczonych w samochodzie. Dostarcza on kierowcy obszerny pakiet danych. Za pośrednictwem centralnego ekranu dotykowego parametry takie jak przeciążenia w jednostkach G, siły działające na opony, jak również istotne poziomy temperatury czy ciśnienia są prezentowane w przejrzystych, łatwych do interpretacji formatach.
Civic Type R jest niższy i szerszy od standardowej odmiany, z której wykorzystano jedynie drzwi przednie oraz klapę bagażnika. Standardowo montowane są również nowe, szerokie, 19-calowe felgi w matowej czerni, wykonane z lekkich stopów, na które zakładane są opony Michelin Pilot Sport 4S. Oczywiście nie zabrakło innych zderzaków, większych wlotów powietrza czy czerwonych akcentów w postaci tła w logo czy emblematów R. Z tyłu uwagę zwraca spory spojler, trzy centralnie umieszczone okrągłe końcówki układu wydechowego (środkowa jest większa od zewnętrznych) oraz dyfuzor. W kabinie mamy aluminiowy lewarek skrzyni biegów, sportowe fotele, czerwone logo na kierownicy, aluminiowe nakładki na pedały oraz emblemat Type R przed pasażerem.
Nowa Honda Civic Type R kosztuje w Polsce od 244 900 zł. Dostawy w Europie rozpoczną się w pierwszym kwartale 2023 roku.
Link do oferty Superauto.pl: Honda Civic
Mercedes CLE
Mercedes postanowił zastąpić bardziej niszowe odmiany Klasy C i E jednym modelem. Do gamy Mercedesa CLE zostaną włączone nie tylko dwudrzwiowe modele Klasy C oraz Klasy E, ale również kabriolety tychże typoszeregów. Oficjalnej premiery rynkowej odmiany coupe można spodziewać się pod koniec 2023 roku.
Topowa odmiana Mercedesa CLE, a więc 63 AMG S, skorzysta z napędu rodem z Klasy C. Można się zatem spodziewać wariantu PHEV bazującego na 2-litrowej jednostce benzynowej i silnikach elektrycznych, zaś jego łączna moc wyniesie 680 KM, a maksymalny moment obrotowy 1020 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie 3,3 s. Trzon oferty stanowić będą odmiany 2-litrowe rodem z Klasy C, z racji, iż CLE bazować ma na platformie najnowszej Klasy C.
Ford Kuga FL
W 2023 roku możemy spodziewać się odświeżonego Forda Kugi. Zapowiedzią zmian jest jego amerykański odpowiednik Escape, którego pokazano już w 2022 r. Nowości będzie całkiem sporo. Zmieni się przedni pas wraz reflektorami i grillem, który będzie większy, zaś w jego górnej części znajdzie się listwa świetlna łącząca lampy.

W kabinie możemy spodziewać się poprawionych multimediów z większym, 13,2-calowym wyświetlaczem systemu SYNC4 oraz udoskonalonych systemów bezpieczeństwa. Zniknie klasyczny panel klimatyzacji, a jego miejsce zajmie dotykowy panel w dolnej części ekranu systemu infotainment.
Zmian nie spodziewamy się natomiast w gamie jednostek napędowych. Niewykluczone jednak, że z oferty zniknie 2-litrowy diesel o mocy 190 KM.
Link do oferty Superauto.pl: Ford Kuga
Kia Sorento FL
W odświeżonej Kii Sorento możemy spodziewać sie delikatnych zmian w wyglądzie, w tym innej grafiki świateł do jazdy dziennej oraz przemodelowanego zderzaka i atrapy chłodnicy. W kabinie pojawią się poprawiony system multimedialny oraz nowe opcje wykończenia, można także liczyć na bogatsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa.

Link do oferty Superauto.pl: Kia Sorento
Opel Grandland GSe
Opel Grandland w topowej wersji GSe korzysta z 300-konnego układu hybrydowego PHEV bazującego na 1.6-litrowej jednostce spalinowej oraz dwóch silnikach elektrycznych. Napęd trafia na obie osie, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,1 s, a prędkość maksymalna to 235 km/h (135 km/h na prądzie).

Inaczej zestrojono też zawieszenie i układ kierowniczy. Usztywniono sprężyny i amortyzatory z technologią KONI FSD (Frequency Selective Damping), czyli zmienną charakterystyką tłumienia.
Stylistykę wersji Opel Grandland GSe wzbogacono o 19-calowe obręcze kół z lekkiego stopu, specjalny tylny dyfuzor oraz emblemat serii na klapie bagażnika. Na liście opcji znalazła się polakierowana na czarno pokrywa silnika. W kabinie znajdziemy fotele obite alcantarą (przednie z certyfikatem AGR).
Link do oferty Superauto.pl: Opel Grandland
Link do artykułu: https://nowyosobowy.pl/strefa-wiedzy/opel-grandland-2023-w-topowej-odmianie-gse-300-km-i-troche-sportowego-sznytu
Skoda Kodiaq
Nowe wcielenie największego SUV-a Skody będzie bazowało na zmodyfikowanej platformie MQB z poprzednika. Większość konstrukcji pochodzić będzie z poprzednika. Zmiany skupią się głównie na stylistyce zewnętrznej oraz na kabinie, możemy się też spodziewać nowych multimediów i bogatszego wyposażenia z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. Z zewnątrz auto upodobni się do elektrycznego Enyaqa iV.

Największą nowością będzie hybryda PHEV oparta na silniku 1.5 TSI i korzystająca z większych baterii. Z czasem układ ten trafi także do pozostałych modeli Skody i innych marek koncernu Volkswagena. Pojawią się też miękkie hybrydy. Warto dodać, że nowy Kodiaq i nowy Superb będą ostatnimi spalinowymi modelami czeskiej marki.
Link do oferty Superauto.pl: Skoda Kodiaq
Volkswagen Passat
Nowy Passat będzie produkowany na Słowacji i ma być oferowany tylko jako kombi. W porównaniu do poprzednika auto urośnie, zwiększy się też jego rozstaw osi. Samochód jest opracowywany równolegle z nową Skodą Superb. Nadwozie ma mierzyć około 4,87 m długości, a rozstaw osi 2,85 m. Z zewnątrz auto będzie smuklejsze, zaś przód agresywniejszy i upodobni się do nowego Golfa. Nowy Passat nadal ma imponować praktycznością i objętością bagażnika.

Pod maską uświadczymy zelektryfikowane układy napędowe, począwszy od miękkich hybryd po nową odmianę PHEV opartą na jednostce 1.5 TSI, wyposażoną w większe baterie.
Link do oferty Superauto.pl: Volkswagen Passat
Skoda Superb
Nowa Skoda Superb razem z Volkswagenem Passatem będzie produkowana w słowackiej fabryce w Bratysławie. Oba modele będą dzielić platformę, silniki oraz pozostałe rozwiązania techniczne. W odróżnieniu od Passata Skoda Superb oferowana będzie zarówno jako pięciodrzwiowy liftback jak i kombi.

Wizualnie nowy Superb upodobni się do Octavii. Można się zatem spodziewać węższych przednich lamp, większego grilla czy agresywniejszej stylistyki nadwozia. Jednocześnie walory praktyczne i przestronność nadal będą głównym atutem Superba. W kabinie możemy spodziewać się nowych multimediów z większym ekranem dotykowym i bogatszego wyposażenia.
Podobnie jak w Passacie, pod maskę trafią zelektryfikowane układy napędowe, benzyniaki i diesle otrzymają układ mild hybrid, zaś do odmiany hybrydowej iV trafi nowy układ PHEV z 1.5-litrową jednostką TSI i większymi akumulatorami.
Link do oferty Superauto.pl: Skoda Superb
Toyota C-HR
Toyota C-HR II bazować ma na drugiej generacji platformy TNGA w wersji GA-C, która zadebiutowała w nowym Priusie. Wizualnie nowa C-HR również zaczerpnie z Priusa oraz z elektrycznego SUV-a bZ4X, m.in. poprzez kształt przednich reflektorów czy tylnych lamp. Nowa generacja ma kontynuować śmiały design dotychczasowego wcielenia. Odważny styl podkreślą większe felgi oraz mniejsze zwisy. Dzięki nowej platformie Toyota C-HR drugiej generacji będzie mieć większe wnętrze i rozstaw osi.

Toyota C-HR otrzyma najnowszy układ hybrydowy PHEV rodem z Priusa oparty na 2-litrowej jednostce benzynowej i bateriach 13,6 kWh, rozwijający łącznie 220 KM.
Link do oferty Superauto.pl: Toyota C-HR
Honda ZR-V
Honda ZR-V trafi do Europy jako kompaktowy SUV mający wypełnić lukę pomiędzy modelami HR-V a CR-V. Samochód będzie rywalem dla Nissana Qashqaia, Toyoty Corolli Cross oraz Kii Sportage. Sercem Hondy ZR-V będzie układ hybrydowy o mocy 184 KM rodem z nowego Civika, oparty na 2-litrowej jednostce benzynowej. Honda ZR-V bazuje zresztą na platformie Civica XI, z którym dzieli kabinę. Auto mierzy około 4,5 m długości. Stylistyka jest bardziej stonowana niż w przypadku mniejszego modelu HR-V.

Suzuki Swift
Nowa generacja Swifta bazować będzie na zmodyfikowanej platformie Heartect z dotychczasowego modelu. Auto ma mieć podobną sylwetkę i kształt nadwozia, jednak większość elementów będzie nowa. Inaczej poprowadzona zostanie maska, przednie światła będą bardziej pionowe, zmieni się też kształt atrapy chłodnicy. Z tyłu pojawią się wyższe tylne lampy i bardziej kwadratowa szyba. Tylne klamki ponownie powędrują na drzwi.

W kabinie spodziewamy się nowego systemu multimedialnego z S-Crossa o przekątnej 9 cali oraz bogatszego wyposażenia w systemy bezpieczeństwa. Pod maską nie spodziewamy się rewolucji, choć mówi się o pojawieniu się odmiany hybrydowej rodem z Yarisa.
Link do oferty Superauto.pl: Suzuki Swift
BMW serii 5
Nowe BMW serii 5 dostępne będzie zarówno w odmianach spalinowych jak i elektrycznej (jako i5). Można się spodziewać hybryd plug-in, zaś pozostałe jednostki otrzymają układ mild hybrid. Po raz pierwszy od czasów modelu E34 w regularnej ofercie nie pojawi się jednostka V8, która zagości jedynie pod maską topowej odmiany M5, która zapewne otrzyma układ hybrydowy z SUV-a XM. Schedę po cywilnej V8-ce przejmie hybrydowy wariant M560e bazująca na 3-litrowej jednostce benzynowej R6 i silnikach elektrycznych, zaś jej łączna moc wyniesie 571 KM.

Stylistyka nowej “piątki” będzie stonowana na tle flagowej serii 7. Samochód zachowa małe nerki atrapy chłodnicy. Nowa seria 5 będzie również oferować pojedynczy zestaw reflektorów zamiast dzielonego układu, który można znaleźć w seriach 7 i X7. Zmieni się natomiast wzór przednich i tylnych lamp (tylne zachodzą na klapę bagażnika), które otrzymają smuklejsze klosze.
Projekt kabiny nowej Serii 5 będzie inspirowany najnowszymi modelami z oferty firmy, z wyraźnym postępem również w zakresie oferowanej technologii. Możemy zatem liczyć na najnowszy system iDrive 8 generacji oraz wirtualny kokpit z dwoma dużymi ekranami pokrytymi wspólną taflą szkła (wyświetlacz multimediów o przekątnej 14,9 cala).
Link do oferty Superauto.pl: BMW serii 5
BMW X2
Druga generacja BMW X2 zachowa lifestylowy charakter, jednak otrzyma bardziej pochyloną tylną część nadwozia w stylu coupe. Design, zwłaszcza przedniej części nadwozia, a także projekt kabiny, pochodzić będą z nowego X1. Do oferty trafi też odmiana elektryczna iX2 o mocy 313 KM i bateriami 64,7 kWh. Zasięg wyniesie około 440 km. Pozostałe jednostki napędowe i platforma również pochodzić mają z III generacji X1. Z wizualnych nawiązań możemy także liczyć na zlicowane z drzwiami klamki.

Link do oferty Superauto.pl: BMW X2
Mercedes GLC Coupe
Druga generacja Mercedesa GLC Coupe przejdzie równie ewolucyjne zmiany stylistyczne co GLC, upodabniając się do nowej Klasy C, z której przejmie także kabinę oraz platformę i gamę jednostek napędowych. Opadająca linia dachu nawiązywać ma do aut coupe. Wszystkie wersje silnikowe będą zelektryfikowane, a trzon oferty stanowić mają odmiany hybrydowe PHEV. Dzięki bateriom o pojemności 25,6 kWh zasięg na prądzie wyniesie około 100 km.
Link do oferty Superauto.pl: Mercedes GLC Coupe
Link do artykułu: https://www.superauto.pl/artykuly/nowy-mercedes-glc-zaprezentowany-wylacznie-hybrydowy-po-prostu-lepszy
Fiat B-SUV
Nowy miejski crossover Fiata będzie bliźniaczym modelem Jeepa Avengera i skorzysta z platformy rodem z Opla Mokki oraz Peugeotów 208 i 2008.. Stylistycznie nowy crossover wyróżni się awangardowym designem nawiązującym do koncepcyjnego Centoventi. Miejsce klasycznego logo Fiata zajmie duży napis z nazwą marki. Samochód zastąpi w gamie Fiata model 500X. Samochód będzie produkowany w tyskiej fabryce Fiata razem z Jeepem Avengerem i zapowiedzianym na 2024 rok miejskim SUV-em Alfy Romeo.
Pod maską znajdzie się silnik spalinowy 1.2 PureTech z układem mild hybrid o mocach 110 i 130 KM, do wyboru będzie też odmiana elektryczna o mocy 156 KM i bateriami 54 kWh.
Renault Austral Grand
W 2023 roku spodziewamy się także premiery Renault Grand Australa. Większa odmiana Australa będzie wyposażony w trzy rzędy siedzeń i pomieści 7 osób, zastępując w gamie Renault model Espace. Sylwetkę pojazdu mocno wydłużono, większe są też tylne drzwi. Tylne reflektory mają zachodzić mocno na błotniki i optycznie poszerzać samochód, co ma odróżniać wersję Grand od kompaktowego Australa.

Kabina pochodzić będzie z Australa. Renault przygotuje natomiast specjalne wersje tapicerek oraz dodatków, które pozwolą nieco wyróżnić Grand Australa. Pod maską znajdziemy te same silniki, a więc benzynowe 1.3 TCe z układem mild hybrid oraz odmianę hybrydową E-Tech bazującą na silniku spalinowym 1.2, zaś łączna moc układu wyniesie 200 KM. Mówi się też o mocniejszej wersji wyróżniającej odmianę Grand.
Aktualizacja z dnia 24 stycznia 2023 - Renault Espace powraca
W tym roku mija 40 lat od wprowadzenia na rynek pierwszej generacji Renault Espace. Wbrew wcześniejszym doniesieniom Renault nazwie swojego siedmioosobowego SUV-a słynną nazwą Espace. Szósta generacja Espace zadebiutuje wiosną, choć nie będzie już minivanem, lecz SUV-em klasy średniej, przejmując tym samym schedę także po Koleosie. Samochód dostępny będzie zarówno w wersji pięcio- jak i siedmioosobowej. Auto powstanie na platformie CMF-CD, z której korzysta także Renault Austral oraz Nissan Qashqai. Renault twierdzi, że nowy Espace będzie "wygodny, innowacyjny i najwyższej klasy". Samochód na pewno będzie dostępny w wersji spalinowej, ale możliwa jest również odmiana elektryczna.
Peugeot 3008
Kompaktowy SUV będzie czerpał inspirację zarówno z najnowszej gamy modelowej, świata sportu, jak i pojazdów koncepcyjnych. Najnowszy 408 użyczy 3008-ce szeroki grill i logo marki a 9X8 potrójne “kły”, dzięki którym samochód będzie wyglądał jeszcze agresywniej. Duży wpływ na wygląd 3008 będzie miał Peugeot Inception, który zadebiutuje 5 stycznia 2023 roku podczas targów Consumer Electronics Show w Las Vegas. Nowy 3008 otrzyma zgrabniejszą sylwetkę, przez co zbliży się do SUV-ów coupe.

W kabinie możemy spodziewać się nowej wersji i-Cockpitu z dotykowym panelem i-Toggles, który można konfigurować wedle własnego uznania. Duża zmiana dotyczy płyty podłogowej. Nowa platforma STLA Medium umożliwi instalację napędu elektrycznego. Elektryczny wariant e-3008 zaoferuje do 500 km zasięgu. Z gamy zniknie diesel, pozostaną za to odmiana benzynowa 1.2 PureTech oraz warianty hybrydowe PHEV.
Link do oferty Superauto.pl: Peugeot 3008
Lamborghini PHEV
Następca Aventadora otrzyma napęd hybrydowy PHEV. Auto zachowa charakterystyczną dla marki klinowatą sylwetkę, zaś reflektory otrzymają motyw litery Y znany z najnowszych modeli marki, w tym z hybrydowego supersamochodu Sian. Będzie to pierwszy w pełni zelektryfikowany samochód produkcyjny tego modelu. Wstępne informacje mówią o mocy między 800 a 900 KM oraz wynoszącym kilkanaście km zasięgu na prądzie.
Mercedes Klasy E
Nowa generacja Klasy E oznaczona kodem W214 wizualnie upodobni się do Klasy S, nabierając tym samym smuklejszych i bardziej eleganckich kształtów. Klasa E 2024 będzie miała ekran za kierownicą, a także kolejny większy wyświetlacz między przednimi siedzeniami. Dzięki gładkim czarnym elementom wykończeniowym, które zostały strategicznie rozmieszczone wokół dwóch ekranów, gdy są wyłączone, dają wrażenie jednej gigantycznego wyświetlacza, nawiązując tym samym do Hyperscreen z elektrycznego modelu EQS.

Pod maską Nie zabraknie oczywiście hybryd, w tym również typu plug-in. Istnieje też szansa na zastosowanie 3.0 litrowej jednostki R6. Samochód zadebiutuje w pierwszym kwartale 2023 roku.
Link do oferty Superauto.pl: Mercedes Klasy E
Skoda Octavia FL
Odświeżona Octavia otrzyma delikatny retusz przedniej i tylnej części nadwozia. Zmiany obejmą grill, zderzaki i reflektory. W kabinie nie spodziewamy się większych zmian poza zaktualizowanymi multimediami i wzbogaceniem listy wyposażenia. Podobny zakres zmian otrzyma także bliźniaczy Volkswagen Golf.

Link do oferty Superauto.pl: Skoda Octavia