Nowy Mercedes GLC zaprezentowany. Wyłącznie hybrydowy, po prostu lepszy
Mercedes pokazał drugą generację jednego ze swoich najważniejszych modeli, a więc SUV-a GLC. Samochód podąża wzorem nowej C Klasy, a w najnowszym wydaniu otrzymał wyłącznie hybrydowe układy napędowe. Kiedy nowy mercedes GLC 2023 trafi do regularnej sprzedaży?
Z artykułu dowiesz się o:
Mercedes rozpoczął przygodę z SUV-ami klasy średniej ponad dekadę temu, prezentując w 2008 roku model GLK. Wyróżniał się on oryginalną, kanciastą stylistyką, która miala swoich zwolenników jak i przeciwników, przez co odniósł umiarkowany sukces na rynku. Co innego jego następca w postaci I generacji modelu GLC, który postawił na obłe, pozbawione ekstrawagancji i eleganckie kształty i z miejsca stał się bestsellerem, stając się jednym z najlepiej sprzedających się modeli w gamie niemieckiego producenta. Najnowsza, II generacja Mercedesa GLC zamierza kontynuować sukces poprzednika. Nic zatem dziwnego, że projektanci nowego GLC poszli drogą ewolucji w kwestii designu. Podobnie jak poprzednik, samochód wygląda trochę jak nadmuchana Klasa C. Bryła pojazdu jest zatem dość konserwatywna, stawiająca na klasyczne eleganckie linie.
Nowy Mercedes GLC 2023 - prawie jak poprzednik, tylko lepszy
Nowa generacja Mercedes GLC 2023 jest o 60 mm dłuższa i mierzy 4716 mm. Większy jest także rozstaw kół – z przodu o 6 mm (1627 mm), a z tyłu nawet o 23 mm (1640 mm). To pozornie niewielkie wartości, które zwiększają jednak stabilność i komfort jazdy. Nieco większy jest też rozstaw osi, dzięki czemu z kolei krótsze są zwisy. Warto też wspomnieć, że bagażnik urósł o 50 litrów i liczy teraz 600 l pojemności. Ponadto w standardzie otrzymamy elektrycznie sterowaną klapę bagażnika. Pomimo większych rozmiarów nadwozia nowy Mercedes GLC jest bardziej opływowy od poprzednika - wspólczynnik oporu powietrza cd wynosi 0,29 wobec 0,31 w dotychczasowej wersji.

Mercedes zoptymalizował wiele elementów, takich jak panele podwozia, koła i spojlery kół, spojler dachowy i wiele innych. Ponadto powiększył się przedni grill, lampy z technologią tworzenia cyfrowego światła otrzymały odświeżony kształt, a zderzaki mają teraz lepsze wzmocnienie, co zapobiegnie ich zniszczeniu. Większa jest także słynna gwiazda marki na atrapie chłodnicy. Grill montowany w ramach standardowej linii nadwozia AVANTGARDE ma teraz chromowane obramowanie i sportowe, szare wypełnienie o matowej fakturze. Z kolei linia AMG otrzymuje osłonę chłodnicy ze wzorem Mercedes-Benz. Z tyłu natomiast pojawiły się węższe LED-owe lampy, które łączą się za pomocą listwy ozdobnej.
Mercedes GLC na wzór nowej klasy C
Kabina stanowi natomiast kopię tej z najnowszej Klasy C, co akurat stanowi atut. Deska rozdzielcza z 12,3-calowym zestawem zegarów i 11,9-calowym dotykowym wyświetlaczem systemu MBUX łączy się z panelami drzwi o nowoczesnym, mocno zredukowanym wzornictwie. Ich środkowa część ze zintegrowanym podłokietnikiem ewoluuje od układu pionowego do orientacji poziomej. Przednia partia ma formę metalowego elementu, odzwierciedlając stylistykę konsoli środkowej. Uwagę zwraca także „pływający” panel z elementami sterowania otwieraniem drzwi oraz regulacją fotela. Standardowa linia AVANTGARDE obejmuje kluczowe elementy, takie jak duże wyświetlacze, integracja ze smartfonem, jego bezprzewodowe ładowanie oraz podgrzewane przednie fotele.

- Nowy GLC kontynuuje historię sukcesu swoich poprzedników: od chwili wprowadzenia samochody z tej popularnej serii SUV-ów wybrało 2,6 miliona klientów. To jeden z najważniejszych modeli w naszym portfolio – w ciągu ostatnich 2 lat był najlepiej sprzedającym się modelem Mercedesa - powiedziała Britta Seeger, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG odpowiedzialna za sprzedaż.
- Wysoki poziom komfortu jazdy i przekonująca ogólna akustyka sprawiają, że nowy GLC jest doskonałym towarzyszem na długich dystansach – a jednocześnie zapewnia mnóstwo przyjemności z jazdy. Jeśli chodzi o rozwiązania specyficzne dla SUV-ów, na uwagę zasługuje nasz innowacyjny cyfrowy widok nawierzchni pod maską przednią, który oferuje kierowcy zwiększoną świadomość, zwłaszcza podczas jazdy w terenie. A w przypadku holowania przydają się dwie nowości: zoptymalizowana funkcja planowania trasy oraz Asystent manewrowania z przyczepą - podkreślił Jörg Bartels, kierownik ds. ogólnej integracji pojazdów.
Mercedes GLC 2023 silniki. W gamie same hybrydy
Mercedes-Benz będzie oferował w Europie szereg układów napędowych, z których połowa to łagodne hybrydy, które wykorzystują zintegrowany rozrusznik-generator (ISG) drugiej generacji. Trzy pozostałe będą hybrydami typu plug-in. Wszystkie opcje układu napędowego są oparte na czterocylindrowych konstrukcjach z rodziny silników modułowych (FAME) producenta. ISG jest wtedy w stanie dodać do jednostki doładowanie za pomocą małego silnika elektrycznego o mocy 22 KM i momencie obrotowym 200 Nm. Bazowa wersja to GLC 200 napędzana silnikiem 2.0 mild hybrid o mocy 204 KM i momencie 320 KM. Wyżej pozycjonowany jest GLC 300, z również dwulitrowym silnikiem i hybrydą typu mild o mocy 258 KM i momencie 400 Nm. Trzecią mikrohybrydą jest 220 d, która napędzana jest przez wysokoprężną dwulitrową jednostkę o mocy 197 KM (440 Nm).

Hybrydowe układy napędowe typu plug-in mają również czterocylindrowe silniki, które wykorzystują technologię napędu PHEV czwartej generacji Mercedesa. System jest bardziej kompaktowy i mocniejszy niż kiedykolwiek wcześniej, zaś w trybie elektrycznym nowy GLC może poruszać się z prędkością do 140 km/h. Tymczasem akumulator o pojemności 31,2 kWh oznacza, że SUV może przejechać do 100 km na samym zasilaniu elektrycznym. Silnik elektryczny rozwija 136 KM (100 kW). Słabszy, GLC 300e ma 313 KM i 550 Nm. Mocniejszy (GLC 400e) to już 381 KM i 650 Nm. Ten drugi przyspiesza do 100 km/h w 5,6 sekundy i rozpędza się do 237 km/h.
Zaawansowane zawieszenie i skrętna tylna oś
Zawieszenie samochodu skonfigurowano by zapewnić pewne i zwinne prowadzenie. Nowy GLC otrzymał nowe czterowahaczowe zawieszenie przednie oraz niezależne zawieszenie tylne. Za tłumienie nierówności odpowiada adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne Airmatic. Wyposażenie opcjonalne stanowi skrętna tylna oś. Koła tylne mogą skręcać o 4,5 stopnia, dzięki czemu średnica zawracania zmniejsza się z 11,8 do 11 metrów. Kolejnym opcjonalnym dodatkiem jest pakiet Offroad Engineering, który zwiększa prześwit pojazdu o 20 mm i obejmuje przednią osłonę oraz ochronę podwozia. W połączeniu z zewnętrznymi elementami linii AMG nowy GLC otrzymuje natomiast usztywnione i nieco obniżone zawieszenie.

Ceny nowego modelu powinniśmy poznać niebawem. Bliżej końca roku Mercedes zapewne uchyli rąbka tajemnicy co do modeli AMG. Wiadomo tylko, iż będą to te same układy co w Klasie C, a więc oparte na 2-litrowej czterocylindrowej jednostce i silnikach elektrycznych.
Aktualizacja z dnia 20 lipca 2023 - do gamy dołącza topowy Mercedes-AMG GLC
Ofertę Mercedesa GLC wzbogaciły właśnie dwie topowe odmiany sygnowane przez AMG. Obie korzystają z 2-litrowego turbodoładowanego silnika benzynowego R4. Słabszy Mercedes-AMG GLC 43 korzysta z jednostki Klasy A AMG 45 S i rozwija 421 KM oraz 500 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,8 s, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Jednostkę GLC 43 AMG wyposażono w elektronicznie sterowaną turbosprężarkę, którą umieszczono między wirnikami turbiny i sprężarki. Zapewnia to lepszą reakcję na gaz. Po raz pierwszy Mercedes-AMG GLC 43 oferowany jest z systemem tylnej osi skrętnej.
Topowa odmiana oznaczona jako Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance pochodzi z nowej Klasy C i podobnie jak w sedanie rozwija ona 680 KM oraz 1020 Nm, dzięki wsparciu silnika elektrycznego. Sama jednostka benzynowa o pojemności 2 litrów wytwarza w tym przypadku 476 KM i 545 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,5 s, a prędkość maksymalna to 280 km/h. Baterie mają 6,6 kWh pojemności i pozwolą na przejechanie 12 km na prądzie. Topowy wariant wyposażono też w tryb Drift pozwalający na przeniesienie do 100% momentu obrotowego na koła tylnej osi.
Mercedes GLC w ofercie Superauto.pl
Jeżeli nie chcecie czekać na nowego GLC i zależy Wam na samochodzie od ręki z atrakcyjnym finansowaniem, zajrzyjcie na naszą stronę. W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy dotychczasowego Mercedesa GLC, zarówno w słabszych odmianach z silnikiem wysokoprężnym i benzynowym, jak i wariancie PHEV (300e), a nawet topowych odmianach AMG o mocy przekraczającej 400 KM. Oprócz standardowego nadwozia dostępny jest też GLC Coupe. Wszystkie samochody są fabrycznie nowe, możecie też liczyć na rabaty względem ceny katalogowej, zaś spora część aut dostępna jest od ręki.
Sprawdź naszą ofertę Mercedes GLC leasing.