Używana Skoda - poradnik kupującego. Co warto wiedzieć?
Skoda od lat jest liderem polskiego rynku, praktycznie na zmianę z Toyotą. Jest ceniona za funkcjonalność, rozsądną cenę i niskie koszty eksploatacji. Sprawdzamy, jak wypadają wybrane modele Skody na rynku wtórnym.

Z artykułu dowiesz się o:
Skoda należy do najpopularniejszych marek samochodów na polskim rynku, zarówno, jeśli bierzemy pod uwagę rynek pierwotny jak i wtórny. Do największych hitów marki należą Octavia i Fabia. W pierwszym półroczu 2023 roku Skoda ze sprzedażą 25 910 sztuk była wiceliderem polskiego rynku nowych samochodów, plasując się zaraz za Toyotą. Najpopularniejszym modelem była Octavia z wynikiem 7694 sztuk, zajmując 3. miejsce, zaś Fabia z wynikiem 3755 egzemplarzy zajęła 11 miejsce. W TOP 20 znajdziemy też flagowego Superba (3341 egzemplarzy, 13. miejsce), Kamiqa (3241 sztuk, 14. miejsce) oraz Karoqa (2872 szt.). Wśród najczęściej importowanych używanych marek w Polsce w okresie od stycznia do maja 2023 roku Skoda zajęła 14. miejsce z wynikiem 8105 egzemplarzy. Sprawdzamy wybrane modele Skody z rynku wtórnego dostępne w ofercie Superauto.pl.
Skoda Octavia III (2012-2020)
Skoda Octavia III dane techniczne
III generacja Skody Octavii miała premierę pod koniec 2012 roku, na rynek trafiła w 2013 r. Bazuje na nowej platformie MQB rodem z Volkswagena Golfa VII, Audi A3 III czy Seata Leona III. Samochód początkowo oferowano jako liftbacka i kombi, a w 2014 roku do oferty dołączyła uterenowiona odmiana Scout. Jesienią 2016 roku zaprezentowano odmianę po liftingu, która otrzymała dwuczęściowe reflektory (opcjonalnie dostępne w technologii Full LED, a nie tak jak dotychczas biksenonowej), odświeżono też tylne lampy i wzbogacono wyposażenie, zastosowano też większy ekran multimediów o przekątnej 9,2 cala. Octavia jest modelem z pogranicza klasy kompaktowej i średniej, mierząc 4,66 m długości, a rozstaw osi ma 2686 mm. Wnętrze oferuje przestronność większą niż wiele modeli klasy średniej, do tego ogromny bagażnik o pojemności 590 litrów w liftbacku oraz 610 l w kombi.

Skoda Octavia III silniki
Podstawowymi silnikami benzynowymi Octavii III były jednostki serii EA288: 1.2 TSI i 1.4 TSI – 4-cylindrowe, 16-zaworowe, z bezpośrednim wtryskiem paliwa. 1.2 TSI sprzedawany był w wersjach 86, 105 i 110 KM, a 1.4 TSI – 140 i 150 KM. Na szczęście mają one już prosty i trwały napęd rozrządu oparty na pasku. Mocniejsze jednostki to 1.8-litrowe TSI o mocy 180 KM oraz 2-litrowe z rodziny EA888 o mocy 220 KM (w Octavii RS, następnie rozwijała 230 oraz 245 KM po liftingu). Nie cierpią już one na problemy z nadmiernym zużyciem oleju, choć zdarza im się go brać, jednak nie aż tak nagminnie co w poprzedniczce. Objawem brania oleju jest okopcona końcówka rury wydechowej. W gamie znalazł się też diesel 1.6 TDI o mocach 90 i 105 KM (po liftingu 115 KM) oraz 2-litrowy o mocach 150 i 184 KM (w RS TDI). To dobre konstrukcje, jednak egzemplarze z wyższymi przebiegami mogą wymagać już typowych dla diesli inwestycji. W 2015 roku ofertę zasiliła bazowa jednostka benzynowa 1.0 R3 TSI o mocy 115 KM, a po liftingu jednostkę 1.4 zastąpiono nowszą 1.5 TSI i wycofano motor 1.8 TSI.
Skoda Octavia III usterki
Skoda Octavia często służyła jako auto flotowe, a zatem trzeba uważać na mocno wyeksploatowane egzemplarze poflotowe. W najstarszych egzemplarzach mogą wystąpić problemy z działaniem multimediów oraz nawigacji, kłopotliwe bywają też podnośniki szyb czy spryskiwacze reflektorów. Użytkownicy narzekają też na słabe wyciszenie kabiny oraz słabej jakości uszczelki w drzwiach, które potrafią przeciekać. Przy wyższych przebiegach (około 150-200 tys. km) remontu może wymagać też przekładnia DSG. W jednostce 1.6 TDI zdarzają się awarię pompy wody i termostatu, zaś w 2.0 TDI mogą występować problemy z napinaczem paska rozrządu.
Skoda Octavia III sytuacja rynkowa
Za Octavię z 2019 roku z silnikiem 1.5 TSI trzeba dać około 60 tys. zł. Odmiana z 2-litrowym dieslem o mocy 150 KM z tego samego roku kosztuje około 70 000 zł. Praktycznie nie ma różnicy w cenie między kombi a liftbackiem.
Używana Skoda Octavia leasing
Skoda Fabia IV (od 2021 r.)
Skoda Fabia IV dane techniczne
IV generacja Skody Fabii zadebiutowała w 2021 roku. Samochód oparto na płycie podłogowej MQB A0, z której korzysta też Volkswagen Polo. Samochód otrzymał poprawki aerodynamiczne, które pozwoliły na zmniejszenie współczynnika oporu powietrza z 0,32 do 0,28, co według Skody czyni go "najlepszym w segmencie małych samochodów". Wizualnie Fabia IV nawiązuje do pozostałych modeli czeskiej marki, w tym do Scali i Octavii IV. Fabię poznamy po dużej atrapie chłodnicy oraz standardowych LED-owych reflektorach, które opcjonalnie mogą być adaptacyjne. Również kabina przypomina większe modele, zwłaszcza Octavię i Scalę. Kokpit wieńczy dotykowy ekran o przekątnej od 6,5 do 9,2 cala, a przed kierowcą znalazł się 10,25-calowy wyświetlacz wirtualnych zegarów. Po raz pierwszy w Fabii możemy dostać podgrzewaną kierownicę i podgrzewaną przednią szybę, dwustrefową klimatyzację, oświetlenie ambiente czy nawiewy dla drugiego rzędu. Auto występuje tylko jako pięciodrzwiowy hatchback. Fabia IV mierzy 4,11 m długości, a rozstaw osi liczy 2564 mm. Bagażnik pomieści 380 litrów.

Skoda Fabia IV silniki
Pod maską Fabii znajdziemy wyłącznie jednostki benzynowe. Bazowa to wolnossące 1.0 MPi o mocy 80 KM, współpracujące z 5-biegową manualną skrzynią. Następnie jest turbodoładowany wariant 1.0 TSI o mocach 95 i 110 KM (pierwszy z 5-biegowym manualem, drugi z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-stopniową DSG). Ofertę wieńczy jednostka 1.5 TSI o mocy 150 KM w topowej wersji Monte Carlo ze sportowymi akcentami, wyposażona standardowo w przekładnię DSG.
Skoda Fabia IV sytuacja rynkowa
Fabia IV z 2022 roku z niewielkim przebiegiem i silnikiem 1.0 TSI o mocy 110 KM kosztuje około 70-75 tys. zł, zaś poprzednia Fabia III 1.0 TSI o mocy 95 KM z 2021 roku kosztuje około 60 000 zł.
Używana Skoda Fabia leasing
Skoda Superb III (od 2015 r.)
Skoda Superb III dane techniczne
Skoda Superb III generacji została zaprezentowana w 2015 roku i występuje jako liftback, kombi oraz uterenowiona odmiana Scout. Samochód bazuje na platformie MQB rodem m.in. z Volkswagena Passata B8. Superb prezentuje się nowocześnie i elegancko, zwłaszcza w wersji po liftingu z 2019 roku, kiedy to odświeżono wygląd przednich i tylnych lamp oraz zderzaków, wprowadzono opcjonalne reflektory Matrix LED zamiast biksenonowych i wzbogacono wyposażenie. Kabina stanowi rozwinięcie Octavii III, jeszcze bardziej od poprzednika imponując przestronnością i funkcjonalnością. Ilość miejsca na nogi w drugim rzędzie jest naprawdę spora, porównywalna wręcz z segmentem F, a bagażnik liftbacka pomieści 625, natomiast kombi aż 660 litrów. Po liftingu po raz pierwszy gamę Superba uzupełniła odmiana hybrydowa plug-in. Superb mierzy 4869 mm długości, a rozstaw osi liczy 2841 mm.

Skoda Superb III silniki
W Superbie sprzed liftingu gamę jednostek napędowych tworzyły silniki benzynowe 1.4, 1.8 oraz 2.0 TSI o mocach od 125 do 280 KM oraz 1.6-litrowy diesel o mocy 120 KM i 2-litrowy diesel o mocach 150 oraz 190 KM. Napęd trafiał na przednią lub obie osie za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub 7-stopniowej dwusprzęgłowej DSG. Po liftingu wycofano bazowego diesla 1.6 TDI, a topowego wzmocniono do 200 KM. Bazową jednostkę benzynową 1.4 TSI zastąpiono nowszą 1.5 o mocy 150 KM z technologią ACT (odłączania połowy cylindrów przy niewielkim obciążeniu). Wycofano również jednostkę 1.8 TSI, a moc topowego 2.0 TSI spadła do 272 KM. Wprowadzono też wariant hybrydowy PHEV oparty na motorze 1.4 TSI, o łącznej mocy 218 KM. Korzysta on z 6-stopniowej przekładni DSG, ma baterie o pojemności 13,6 kWh i oferuje do 64 km zasięgu na prądzie.
Skoda Superb III usterki
Należy uważać na wyeksploatowane egzemplarze poflotowe, gdyż Superb często służył we flotach. Ponadto diesle i przekładnie DSG po przebiegu około 200 tys. mogą wymagać już większych nakładów finansowych. Plusem Superba jest duża dostępność części zamiennych i eksploatacyjnych. Użytkownicy wśród usterek wymieniają kapryśną elektronikę, w tym awarie czujników parkowania czy nieprawidłowe działanie aktywnego tempomatu i systemów bezpieczeństwa. W dieslach potrafi zawieść pompa wody i pompa wysokiego ciśnienia. Wszystkie jednostki w Superbie można jednak polecić, lecz trzeba mieć na uwadze, że benzynowe motory 1.8 i 2.0 TSI wciąż potrafią brać olej, choć nie tak nagminnie jak w poprzedniku.
Skoda Superb III sytuacja rynkowa
Za Superba sprzed liftingu z 2019 roku z 2-litrowym dieslem o mocy 150 KM trzeba dać około 100 000 zł, zaś odmiana poliftingowa z 2021 roku z silnikiem 1.5 TSI i przebiegiem kilkudziesięciu tys. km kosztuje około 115 000 zł.
Używana Skoda Superb leasing
Skoda Kodiaq (od 2016 r.)
Skoda Kodiaq dane techniczne
Skoda Kodiaq reprezentuje segment D i zadebiutowała w 2016 roku i bazuje na platformie MQB A2, na której oparto też Volkswagena Tiguana AllSpace oraz Seata Tarraco. Czeskiego SUV-a wyróżniają dynamiczne linie nadwozia, a także funkcjonalna i spora kabina mieszcząca nawet 7 osób. Charakterystyczny przedni pas wyróżnia się lekko ściętymi reflektorami z podwójnymi kloszami. W 2021 roku SUV Skody przeszedł z kolei kompleksową restylizację, który wprowadził wizualne zmiany takie jak zmodyfikowane reflektory, modyfikację maski oraz zmienione tylne lampy, grill oraz zderzaki. Auto zrzuciło też kilkadziesiąt kg, w zależności od wersji. Kodiaq to także pierwszy SUV Skody dostępny w topowej wersji RS. Masywna kabina z wieloma schowkami jest typowa dla Skody, jednak pionowe nawiewy, ukryty przed pasażerem schowek i pałąki na konsoli środkowej wyróżniają Kodiaqa. Skoda Kodiaq mierzy 4697 mm długości, a rozstaw osi liczy 2791 mm. Pojemność bagażnika wynosi 270/835/2065 litrów dla wariantu 5-miejscowego i 270/765/2005 litrów dla 7-miejscowego.

Skoda Kodiaq silniki
W gamie Kodiaqa znajdziemy trzy warianty benzynowe oraz dwa wysokoprężne. Każda Skoda Kodiaq posiada 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnię DSG. Bazową jednostką jest 1.5-litrowy benzyniak TSI o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm, napędzający koła przedniej osi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,7 s i prędkość maksymalną na poziomie 207 km/h. Mocniejszy benzyniak 2.0 TSI występuje już standardowo z napędem AWD i generuje 190 KM oraz 320 Nm. W jego przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 7,6 s, a prędkość maksymalna to 215 km/h. Topowy wariant RS z jednostką 2.0 TSI rozwija już 245 KM i 370 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 s i rozpędza się do 234 km/h (dołączył on przy okazji liftingu, zastępując 2-litrowego diesla o mocy 240 KM). Bazowy diesel rozwija 150 KM i 360 Nm i ma napęd na przód lub AWD, zaś topowy diesel generuje 200 KM i 400 Nm, w standardzie mając napędzane obie osie.
Skoda Kodiaq usterki
Zdarzają się usterki elektrycznie sterowanej klapy bagażnika. Ponadto warto sprawdzić auto pod kątem rys, obtarć, wgnieceń i innych aspektów związanych z miejską eksploatacją. W wersjach z silnikiem 2.0 TSI zdarzają się przypadki zużywania oleju, jednak nie jest ono nadmierne. Generalnie Kodiaq to raczej bezproblemowy samochód, który nie jest nagminnie trapiony przez usterki. Zazwyczaj problemy ograniczają się do działania systemu info-rozrywki oraz klimatyzacji. W egzemplarzach z lat 2018-2019 zdarzały się problemy ze zbyt niskimi biegami jałowymi i niskim momentem obrotowym, jednak zwykle pomaga aktualizacja oprogramowania. Niekiedy wariuje też elektronika, pojawiają się np. komunikaty o błędach układów ESP, ABS, czujników ciśnienia czy czujników parkowania. Zdarzają się też przypadki rdzy w okolicach podwozia, w tym na tylnej belce.
Skoda Kodiaq sytuacja rynkowa
Za używanego Kodiaqa sprzed liftingu z 2019 lub 2020 roku z 2-litrowym dieslem o mocy 150 KM trzeba dać około 110 tys. zł, zaś za egzemplarze z silnikiem 1.5 TSI również sprzed liftingu z 2021 roku i przebiegiem kilkudziesięciu tys. km trzeba dać około 125 tys. zł.
Używana Skoda Kodiaq leasing
Skoda Karoq (od 2017 r.)
Skoda Karoq dane techniczne
Skoda Karoq zadebiutowała w 2017 roku jako następca kanciastego SUV-a Yeti. Samochód jest typowym kompaktowym SUV-em, bazuje na platformie MQB rodem z Volkswagena Tiguana i Seata Ateki. Wizualnie samochód nawiązuje do pozostałych modeli Skody, w tym do większego Kodiaqa i Octavii. W 2021 roku przeprowadzono facelifting, odświeżając karoserię i listę wyposażenia, wprowadzono nowe lampy i poprawiono aerodynamikę. W standardzie pojawiły się reflektory LED. Skoda Karoq mierzy 4,39 m długości, a rozstaw osi liczy 2638 mm. Bagażnik pomieści 521 litrów.

Skoda Karoq silniki
Skoda Karoq występuje z trzema jednostkami benzynowymi i z 2-litrowym dieslem w dwóch wariantach mocy. Bazową jednostką benzynową jest 1.0 TSI o mocy 115 KM, następnie jest 1.5 TSI o mocy 150 KM i 190-konna jednostka 2.0 TSI. Bazowy wariant ma napęd na przód i 6-biegową skrzynię manualną, odmiana 1.5 TSI występuje z manualem lub z DSG, zaś 2.0 TSI tylko z DSG i napędem 4x4. Słabszy diesel oferuje 115 KM i 300 Nm (250 Nm z DSG), zaś mocniejszy 150 KM i 340 Nm (360 Nm z DSG). Mocniejszy diesel występuje także w wersji z napędem 4x4. Przed liftingiem oferowano także 190-konnego diesla 2.0 oraz bazowego 1.6 TDI o mocy 115 KM.
Skoda Karoq usterki
Skoda Karoq nie należy do przesadnie awaryjnych samochodów. Zdarzają się hałasy z okolic rozrządu czy poskrzypywania z kabiny. Oczywiście takie sprawy jak zużycie eksploatacyjne diesli czy awarie przekładni DSG przy wyższych przebiegach nie powinny dziwić.
Skoda Karoq sytuacja rynkowa
Za Karoqa z silnikiem 1.5 TSI sprzed liftingu z przebiegiem kilkudziesięciu tysięcy km trzeba dać około 100 tys. zł za samochód z 2021 roku, zaś za egzemplarz z dieslem 1.6 TDI z 2020 roku damy około 85 tys. zł.
Używana Skoda Karoq leasing
Skoda Enyaq (od 2020 r.)
Skoda Enyaq dane techniczne
Enyaq iV powstał jako pierwszy samochód elektryczny skonstruowany przez Skodę od podstaw. Zadebiutował we wrześniu 2020 roku. Skoda Enyaq iV bazuje na modułowej platformie MEB Volkswagena, na której skonstruowano także bliźniaczy model - Volkswagena ID.4. Samochód wyróżnia się awangardową sylwetką, z agresywnie zarysowanymi wąskimi reflektorami, a także dużą imitacją wlotu powietrza, która w topowym wariancie została wyposażona w nietypowe rozwiązanie - świecące wypełnienie składające się z pionowych poprzeczek i poziomej, przecinającej linii łączącej optycznie ten element z reflektorami, z kolei tylna część nadwozia - wzorem Octavii czy Scali - wąskie, strzeliste lampy. Enyaq iV ma aerodynamiczną sylwetkę ze współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym 0,27. Kabina Enyaqa nawiązuje do Octavii, wyróżnia się niewielkim cyfrowym prędkościomierzem oraz 13-calowym ekranem systemu infotainment. Skoda Enyaq mierzy 4648 mm długości, a rozstaw osi liczy 2765 mm. Bagażnik pomieści 586 litrów.

Skoda Enyaq silniki
Bazową Skoda Enyaq iV dostaniemy z bateriami o pojemności 62 kWh i napędem na tylne koła Rozwija ona 179 KM i oferuje 396 km zasięgu. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,7 s. Mocniejsza odmiana z bateriami 77 kWh i napędem na tył oferuje 204 KM oraz 544 km zasięgu, zaś przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,6 s. Wariant z napędem AWD (80x) i dwoma silnikami generuje 265 KM i oferuje 521 km zasięgu. Przyspiesza od 0 do 10 km/h w 6,9 s. Jest też bardziej sportowo stylizowana odmiana Coupe dostępna tylko w odmianie 80 z napędem na tylną oś, bateriami 77 kWh i silnikiem o mocy 204 KM. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,7 s i oferuje 552 km zasięgu. Baterie można ładować mocą do 125 kW lub za pomocą prądu zmiennego AC o mocy 11 kW.
Skoda Enyaq sytuacja rynkowa
Za Skodę Enyaq z 2021 roku z przebiegiem kilkudziesięciu tysięcy km w wersji 80 z silnikiem o mocy 204 KM i napędem na tylną oś trzeba dać około 200 000 zł.
Używana Skoda Enyaq leasing
Używana Skoda Enyaq leasing w ofercie Superauto.pl
Skoda Scala (od 2019 r.)
Skoda Scala dane techniczne
Skoda Scala zadebiutowała w grudniu 2018 roku jako klasyczny pięciodrzwiowy hatchback segmentu C, zastępując tym samym Rapida. Samochód jest większy, lepiej wykonany i pozycjonowany jako pełnoprawny konkurent w klasie kompaktowej. Bazuje na modułowej platformie MQB A0, na którym powstały między innymi Volkswagen T-Cross, a także Skoda Kamiq. Scala jest stylistyczną kontynuacją zaprezentowanego w październiku 2018 roku konceptu Vision RS, który wprowadził nowy język projektowania firmy, zwłaszcza poprzez usunięcie logo marki z bagażnika na rzecz chromowanych napisów z nazwą marki. Zastosowano też reflektory o ostrzejszym kształcie. Mocno wyeksponowany dotykowy system multimedialny stał się najbardziej charakterystycznym elementem wnętrza pojazdu, podobnie jak opcjonalny zestaw cyfrowych wskaźników. W sierpniu 2023 roku Scala przeszła lifting. Odświeżono grill i lampy, a na liście opcji pojawiły się reflektory Matrix LED. Skoda Scala mierzy 4,36 m, a rozstaw osi liczy 2,65 m. Bagażnik pomieści 467 litrów.

Skoda Scala silniki
Gamę jednostek napędowych Scali tworzą dwa turbodoładowane silniki benzynowe. Bazowy ma 1.0 litra pojemności, 3 cylindry i rozwija 95 KM i 175 Nm lub 110 KM i 200 Nm w mocniejszej odmianie. W bazowej odmianie moc trafia na przednie koła za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej. Mocniejszy wariant współpracuje już z 6-biegowym manualem lub 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnią DSG. Na szczycie oferty stoi jednostka R4 1.5 TSI o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm. Występuje zarówno ze skrzynią manualną jak i z DSG.
Skoda Scala usterki
Wiele egzemplarzy służyło we flocie, a zatem trzeba uważać na te mocno wyeksploatowane. Początkowo Scalę trapiły problemy z działaniem systemu multimedialnego. Ponadto, były dwie akcje naprawcze dotyczące systemu połączeń alarmowych, który automatycznie wysyła sygnał SOS do służb ratowniczych. W egzemplarzach wykonanych między 10 lipca 2019 r. a 7 lutego 2020 r. może być konieczna wizyta w serwisie w celu wgrania zaktualizowanego oprogramowania, z kolei niektóre z egzemplarzy zbudowanych między 28 sierpnia a 17 września 2019 r. wymagać mogą wymiany jednostki łączności (OCU) stanowiącą część systemu SOS. Poza tym Scala to dość świeży model, który jest wolny od poważniejszych usterek.
Skoda Scala sytuacja rynkowa
Za Scalę z silnikiem 1.0 sprzed liftingu z 2019 roku z przebiegiem kilkudziesięciu tysięcy kilometrów trzeba dać około 65-70 tys. zł.
Używana Skoda Scala leasing
Skoda Kamiq (od 2019 r.)
Skoda Kamiq dane techniczne
Skoda Kamiq zadebiutowała w 2019 roku na targach w Genewie. Miejski crossover zastąpił docelowo w gamie Skody Fabię III kombi. Auto bazuje na modułowej platformie MQB A0, na której oparto też Scalę oraz blizniaczego Seata Aronę. Wizualnie samochód stanowi połączenie modeli Karoq i Kodiaq, z kilkoma elementami stylistycznymi, w tym wnętrzem, zaczerpniętymi ze Scali. Najbardziej zauważalną cechą są dwuczęściowe reflektory: dolna część przeznaczona jest na światła mijania/drogowe, natomiast górna zawiera światła do jazdy dziennej LED. Dodatkowo, model ten jest pierwszym modelem marki, który posiada dynamiczne kierunkowskazy zarówno z przodu, jak i z tyłu pojazdu. Kabina pochodzi z kompaktowej Scali. Wraz ze Scalą lifting przeszła także Skoda Kamiq. Zastosowano szerszą atrapę chłodnicy i nowe reflektory, a na liście opcji znalazły się reflektory Matrix LED. Skoda Kamiq mierzy 4241 mm długości, a rozstaw osi liczy 2651 mm. Bagażnik pomieści 400 litrów.

Skoda Kamiq silniki
Skoda Kamiq występuje bazowo z silnikiem 1.0 TSI o mocy 95 KM i maksymalnym momencie obrotowym 175 Nm, współpracującym z 5-biegową skrzynią manualną i napędem na przednią oś. Mocniejszy wariant 1.0 TSI generuje 110 KM oraz 200 Nm i występuje z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-stopniową dwusprzęgłową DSG. Topowy wariant 1.5 TSI generuje 150 KM i 250 Nm i występuje z 6-biegową skrzynią manualną lub przekładnią DSG.
Skoda Kamiq usterki
Skoda Kamiq to stosunkowo świeży model, który nie jest trapiony przez jakieś regularnie występujące usterki. Podobnie jak w Scali, system multimedialny bywa kapryśny, jednak do całej reszty trudno mieć jakiekolwiek zarzuty.
Skoda Kamiq sytuacja rynkowa
Za używaną Skodę Kamiq sprzed liftingu z silnikiem 1.0 TSI o mocy 110 KM ze skrzynią manualną z 2021 roku z przebiegiem kilkudziesięciu tys. km trzeba dać około 80-85 tys. zł.