- Superauto.pl
- Porady
- Testy aut
- TEST: MG ZS Hybrid+ Exclusive – chińska okazja
TEST: MG ZS Hybrid+ Exclusive – chińska okazja
Kilka miesięcy temu sprawdzałem poprzednią generację MG ZS i trochę wówczas ponarzekałem. Przy jego następcy mam już znacznie mniej powodów do krytyki, gdyż w zasadzie większość wad poprzednika została wyeliminowana.

Z testu dowiesz się o
W 2024 roku MG ZS było drugim najpopularniejszym chińskim samochodem w Polsce, znajdując 1464 nabywców. W sierpniu 2024 roku MG ZS doczekało się następcy. Samochód mocno się zmienił i wyraźnie urósł, awansując do grona kompaktowych SUV-ów.
MG ZS 2025 - wymiary i bagażnik
MG ZS mierzy 4,43 m długości, czyli o ponad 10 cm więcej od poprzednika, a jego rozstaw osi to 2,61 m (o 3 cm więcej). Bagażnik ma podobną pojemność, jest ustawny i pomieści 443 litry, przy czym nowy ZS jest hybrydą. Ładowność liczy Prześwit wynosi 161 mm. Przydałaby się elektrycznie sterowana klapa bagażnika, gdyż w MG ZS jest ona dość ciężka.

Stonowane i funkcjonalne kształty
Z zewnątrz MG postawiło na stonowane kształty. Przedni pas zapożyczono z miejskiego MG3, co widać po smukłych łezkowatych reflektorach LED i dużym owalnym grillu. Obłą sylwetkę MG ZS wyróżnia dość duży i niski przód oraz spora powierzchnia szyb. Tylne lampy stanowią natomiast rozwinięcie poprzednika, a zderzak zdobią dwie trapezoidalne atrapy wydechu. Auto ożywia opcjonalny lakier Diamond Red (2250 zł). Jako całość MG ZS prezentuje się dobrze, choć sprawia wrażenie bardziej stonowanego od poprzedniej generacji.

Kabina zyskała własny projekt i jest dobrze wykonana
Diametralnie zmieniła się kabina nowego ZSa. Co istotne kokpit nowego MG ma indywidualny projekt, którego próżno szukać w innych modelach marki, choć pewne nawiązania oczywiście są. Centrum dowodzenia stanowi zabudowany dotykowy ekran systemu infotainment o przekątnej 12,3 cala, zaś przed kierowcą znalazł się 7-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów, który za sprawą grafik po bokach sprawia wrażenie większego. Uwagę zwracają też sześciokątne kratki nawiewów ze srebrnymi obwódkami oraz fantazyjnie zaprojektowana dźwignia skrzyni biegów na konsoli środkowej.

Jakościowo poprzednik wypadał dobrze i nie inaczej jest w przypadku następcy. Z przodu dominują miękkie materiały, w tym połacie miękkiej ekoskóry przed pasażerem i na drzwiach, a także miękkie tworzywo w górnej partii kokpitu. Co ciekawe, na boczkach drzwi znajdziemy przeszycia imitujące skórę, jednak jest to twardy plastik. Jakość montażu również jest solidna.
Wreszcie lepsze multimedia
Ergonomia jak na chiński samochód jest dość dobra. W poprzedniku najbardziej narzekałem na multimedia. Tu jest zdecydowanie lepiej. Centralny ekran oferuje niezłą reakcję na dotyk, choć poszczególne ikony są trochę za małe. Większość funkcji jest czytelnie opisana, poza tym mamy parę podstawowych przycisków-skrótów, w tym przyciski do regulacji głośności czy do włączenia klimatyzacji. Z drugiej strony niektóre funkcje nadal ukryto i np. ustawieniami klimatyzacji czy rekuparacji energii sterujemy z pozycji ekranu. Szkoda też, że Apple CarPlay dalej obsługiwany jest po kablu, w dodatku USB-A. Na tle chińskiej konkurencji czy innych modeli MG jest dobrze, jednak już np. w porównaniu do Renault Symbioza ZS wypada gorzej.

MG ZS 2025 Exclusive - wyposażenie
Jak na samochód kosztujący niecałe 120 tys. zł, wyposażenie jest bogate. W standardzie znajdziemy m.in. kamery 360 stopni, nawigację, czujniki parkowania z tyłu, pakiet systemów bezpieczeństwa z aktywnym tempomatem, asystentem jazdy w korku, monitorowaniem martwego pola czy asystentem pasa ruchu, dostęp bezkluczykowy, tapicerkę z ekoskóry, automatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, podgrzewane fotele oraz podgrzewaną kierownicę. Szkoda tylko, że podgrzewanie foteli oferuje jeden poziom intensywności. Zabrakło natomiast ładowarki indukcyjnej. Co ciekawe, w MG ZS znajdziemy też port USB-C, którego próżno było szukać w większym MG HS, podobnie jak podgrzewanej kierownicy.
Kabina dość przestronna, taka solidna klasowa średnia
Pod kątem przestronności ZS wypada dobrze. Z przodu miejsca jest sporo w każdym kierunku, fotele całkiem wygodne, a schowki wystarczająco pojemne, zwłaszcza ten w podłokietniku. Szkoda tylko, że kierownicę regulujemy wyłącznie w pionie. Z tyłu mamy sporo miejsca nad głową, jednak na nogi mogłoby być go nieco więcej, choć i tak jest nieznacznie lepiej niż w Renault Symbiozie. Na plus zaliczę wyprofilowanie kanapy, osobne nawiewy oraz port USB-A. Zabrakło natomiast centralnego podłokietnika.
MG ZS 2025 Hybrid+ - osiągi i spalanie
Sercem MG ZS Hybrid+ jest napęd hybrydowy rodem z MG3, jednak w SUV-ie rozwija on 197 KM, czyli o 2 KM więcej. Bazuje na jednostce benzynowej 1.5 o mocy 102 KM i silniku elektrycznym o mocy 136 KM, zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,7 s i prędkość maksymalną 168 km/h. Napęd trafia na przód za pośrednictwem 3-biegowej przekładni automatycznej.

Trudno mi w jakikolwiek sposób narzekać na osiągi. Samochód reaguje sprawnie na każde wciśnięcie gazu, rozpędza się płynnie niezależnie od tego, czy jedziemy po mieście czy też autostradą. Pod tym kątem mam wrażenie, że napęd ZSa został lepiej zestrojony niż mniejszego MG3. Ma za to tę samą przypadłość na drogach szybkiego ruchu w postaci sporego hałasu w kabinie i podczas przyspieszania. Często, zwłaszcza na autostradzie, zdarza się, że przekładnia się „pogubi” i przeciąga bieg – ewidentnie przydałoby się jej więcej przełożeń.
Napęd MG ZSa cechują spore rozbieżności w spalaniu. Producent podaje średnie zużycie na poziomie 5,1 l/100 km. W rzeczywistości trzeba liczyć się z niezbyt imponującym wynikiem około 6,5-7 l/100 km. Spora w tym „zasługa” jazdy autostradowej, która podbija rezultaty do okolic 8-8,5 l/100 km. Z kolei w mieście auto pali w okolicach 6-6,5 l/100 km, zaś na drogach lokalnych 4,5-5 l. Bak liczy 41 litrów.

Stawia na komfort, choć bywa trochę "sztuczne" w prowadzeniu
Na drodze MG ZS stawia na komfort, sprawnie pochłania nierówności i ma raczej stateczny charakter. W zakrętach nadwozie chińskiego SUV-a przechyla się, a układ kierowniczy trudno nazwać bezpośrednim. Powiedziałbym, że ZS prowadzi się trochę „sztucznie”. Hamulce są przeciętne, jednak sytuację poprawia rekuperacja w trzech poziomach do wyboru. Krótko mówiąc MG ZS prowadzi się poprawnie.
MG ZS 2025 Hybrid+ Exclusive - cena
Teraz clou programu. Bazowe MG ZS Hybrid+ Standard wyceniono na 98 900 zł, zaś nasz egzemplarz w topowej wersji Exclusive oznacza koszt 116 700 zł. Do tego dostajemy gwarancję na 7 lat lub 150 000 km.

MG ZS 2025 vs Renault Symbioz 2025
Dla porównania Renault Symbioz z napędem hybrydowym o mocy 145 KM w wersji esprit Alpine kosztuje w podobnej specyfikacji 151 600 zł i przebija MG jedynie ładowarką indukcyjną, przednimi czujnikami parkowania oraz bezprzewodowym CarPlay’em. Rozwija 145 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,6 s i spala realnie między 5,5 a 6 l/100 km, czyli o jakiś litr mniej od MG. Nie oferuje jednak takich osiągów co jego chiński rywal i ma krótszą gwarancję. Symbioz mierzy 4,41 m, a jego rozstaw osi liczy 2,63 m. Bagażnik pomieści 492 litry.
MG ZS 2025 vs Dacia Duster 2025
Z kolei Dacia Duster Hybrid o mocy 140 KM w porównywalnej konfiguracji Journey to koszt 120 800 zł, jednak jest znacznie gorzej wykonana niż MG ZS. Samochód mierzy 4,34 m długości, a jego rozstaw osi to 2,66 m. Bagażnik pomieści 430 litrów. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,1 s, a prędkość maksymalna to 160 km/h. Zarówno w Renault jak i Dacii napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem wielostopniowej przekładni Multi-mode. Dacia daje gwarancję na 3 lata lub 100 000 km.
MG ZS 2025 vs Toyota C-HR 2025
Z kolei Toyota C-HR Executive z napędem hybrydowym 1.8 o mocy 140 KM kosztuje już 166 400 zł. Samochód mierzy 4,36 m długości, a jego rozstaw osi to 2,64 m. Bagażnik pomieści 388 litrów. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,9 s, a prędkość maksymalna to 175 km/h. Toyota daje gwarancję na 3 lata lub 100 000 km.
MG ZS w ofercie Superauto.pl
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy MG ZS w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Samochody są nowe i pochodzą z 2024 oraz z 2025 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na spore rabaty.
Sprawdź ofertę MG ZS leasing na Superauto.pl
Podsumowanie
Podsumowując nowe MG ZS poprawiło wszelkie bolączki poprzednika, oferując lepsze multimedia i oraz znacznie lepszy układ napędowy łączący dobre osiągi z niskim zużyciem paliwa, choć jak na hybrydę wyniki te mogłyby być jeszcze trochę lepsze. Samochód oferuje bogate wyposażenie i estetyczną oraz wystarczająco przestronną kabinę i przede wszystkim świetny stosunek ceny do jakości, którego nie zapewnia nawet Dacia. Z takimi atutami nowe MG ZS tylko może poprawić sukces poprzednika.
Motoryzacją pasjonuję się od dzieciaka, lubię o niej pisać i opowiadać oraz dzielić się pasją z innymi. Cztery kółka to całe moje życie. W szczególności lubię amerykańskie samochody, zwłaszcza kabriolety z V8, a także duże SUV-y i pickupy. Jednym z wielu moich motoryzacyjnych marzeń jest posiadanie Corvetty w garażu 😉 Ukończyłem dziennikarstwo motoryzacyjne w Dolnośląskiej Szkole Wyższej oraz zdobyłem stopień magistra na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna na Uniwersytecie Śląskim. Od lat lubiłem pisać i cieszyć się lekkim piórem, a od paru lat podjarałem się także prezenterką na YouTubie. Współpracuję z wieloma mediami, a moje główne działania skupiają się wokół Superauto.pl.