- Superauto.pl
- Porady
- Testy aut
- TEST: MG HS 1.5T AT Exclusive - najlepszy chiński SUV na rynku
TEST: MG HS 1.5T AT Exclusive - najlepszy chiński SUV na rynku
Chińskie samochody szturmem podbijają polski rynek, jednak prawdziwym hitem jest MG HS. Jego nowe wcielenie udowadnia, że jest nie tylko najpopularniejszym, ale i najlepszym chińskim SUV-em na rynku.

Z testu dowiesz się o:
Chińskie marki notują coraz większy udział w rynku, a na czele stawki plasuje się MG. Najczęściej wybieranym modelem jest MG HS, które jednocześnie jest najpopularniejszym chińskim autem w Polsce w ogóle. W 2024 roku znalazło 4440 nabywców, co plasuje je na 30 pozycji wśród najchętniej kupowanych aut nad Wisłą. Jako ciekawostkę dodam, że jest to jedyny chiński samochód w TOP50 nowych aut w Polsce.
Nowoczesny i dojrzały SUV - tak właśnie prezentuje się nowe MG HS
Najnowsza II generacja MG HS zadebiutowała w lipcu 2024 roku podczas Goodwood Festival of Speed. Marka MG obchodziła wówczas 100-lecie istnienia. Nowy HS prezentuje się znacznie nowocześniej i dojrzalej od poprzednika. Samochód bazuje na chińskim Roewe RX5. Z przodu wyróżnia się dużym owalnym grillem oraz strzelistymi reflektorami LED, a także wieńczącym maskę logo MG. Sylwetka zwraca uwagę biegnącą w górnej części linii szyb chromowaną listwą oraz kilkoma przetłoczeniami. Spodobały mi się obecne tutaj 19-calowe felgi. Sylwetka pojazdu przywodzi mi na myśl jednego z głównych konkurentów, czyli VW Tiguana. Z tyłu mamy modną LED-ową blendę łączącą lampy, pochyloną tylną szybę i zgrabny spojler dachowy. Charakteru autu dodają też wydatny dyfuzor oraz dwie trapezoidealne końcówki wydechu. Jako całość nowy HS prezentuje się elegancko i ciekawie.

MG HS 2025 - wymiary i bagażnik
MG HS mierzy 4,65 m długości, a jego rozstaw osi liczy 2,76 m. Szybki rzut oka na bagażnik. Ten mimo niezłej pojemności 507 litrów (o 44 l więcej niż w poprzedniku) wydaje się być mniejszy niż w rzeczywistości, na szczęście jest ustawny i estetycznie wykończony. PS. Ładowność auta to skromne 475 kg – no cóż pod tym kątem to typowy chińczyk.

Estetyczna i nowoczesna kabina. Dobre wykończenie, lecz przeciętna ergonomia
Pora na kabinę. Ta sprawia pozytywne wrażenie, zwłaszcza z obecną tutaj jasnobrązową ekoskórą. Kokpit prezentuje się nowocześnie i typowo dla współczesnych samochodów składa się z dwóch dużych wyświetlaczy o przekątnej 12,3 cala, tworzących jedną płaszczyznę. Bardzo przyjemna jest spłaszczona u dołu trójramienna skórzana kierownica z grubym perforowanym wieńcem.

Jakościowo kabina MG prezentuje solidny poziom. Dominują miękkie i przyjemne w dotyku tworzywa, deskę rozdzielczą ożywia pas z eskoskóry, a jej górna część jest miękka, podobnie jak boczki drzwi, które mają obszycia imitujące skórę. Podłokietniki i konsolę środkową również wykończono jasnobrązową ekoskórą. Spasowanie wypada dość dobrze, nic nie lata, choć na nierównościach poprzecznych kabina MG potrafi nieco trzeszczeć, jednak nie jest to nagminne. Szkoda tylko, że w kabinie chińskiego SUV-a zastosowano aż tyle fortepianowej czerni, która obficie zbiera odciski palców.
Więcej zastrzeżeń mam natomiast do ergonomii. Obsługę niemal wszystkich funkcji powierzono centralnemu ekranowi. Reakcja na dotyk jest przeciętna, za to menu dosyć czytelne i logiczne, jednak sterowanie klimatyzacją za pomocą ekranu czy też szukanie po poszczególnych ustawieniach bywa czasochłonne i absorbujące, zwłaszcza, że do prawej części centralnego ekranu trzeba za bardzo sięgać. Z niezrozumiałych powodów nawet pamięć ustawień fotela kierowcy ukryto w jednym z podmenu. Ponadto funkcje Apple CarPlay i AndroidAuto są tylko obsługiwane przewodowo. Na szczęście obsługa cyfrowych zegarów i komputera za pomocą joysticka i przycisków na kierownicy są proste. Zabawne jest natomiast tłumaczenie niektórych funkcji (np. zamiast ciśnienia opon mamy centrum zdrowia).

MG HS 2025 Exclusive - wyposażenie
Chińscy producenci przyzwyczaili nas do bogatego wyposażenia standardowego. Już w standardzie topowa odmiana Exclusive oferuje m.in. dostęp bezkluczykowy, przednie i tylne czujniki parkowania, kamerę 360 stopni, indukcyjną ładowarkę, elektrycznie sterowane i podgrzewane przednie fotele, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, 4 porty USB-A, aktywny tempomat, Lane Assist czy monitorowanie martwego pola. Trochę zaskoczył mnie natomiast brak podgrzewanej kierownicy, gdyż w miejskim MG3 była ona standardem, a także brak jakiejkolwiek możliwości regulacji wysokości fotela pasażera, a ten jest trochę za wysoko. Przydałoby się też oświetlenie ambiente. Generalnie jednak za tę cenę i tak trudno mocno narzekać.
Sprawdzi się jako auto rodzinne
Również przestronność i funkcjonalność nie dają absolutnie żadnych powodów do narzekań. Z przodu miejsca jest dużo w każdym kierunku, fotele są miękkie, wygodne i obszerne, lecz ich trzymanie boczne jest słabe, a sama ekoskóra przy bliższym zapoznaniu nie sprawia jakiegoś szczególnie dobrego wrażenia. Kieszenie w drzwiach i schowki również są dość spore. Z tyłu również mamy mnóstwo miejsca, do tego płaską podłogę, osobne nawiewy, 2 porty USB-A i podłokietnik z cupholderami. Sama kanapa jest nieźle wyprofilowana, choć są też lepsi.

MG HS 2025 1.5T AT - osiągi i spalanie
Pod maską znajdziemy turbodoładowaną jednostkę benzynową 1.5 o mocy 170 KM i maksymalnym momencie 275 Nm. Napęd trafia na przód za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,6 s, a prędkość maksymalna to 195 km/h.
Nim jednak rozpoczniemy jazdę, musimy dezaktywować w menu monitorowanie uwagi kierowcy, gdyż jest ono tak nachalne, że nie da się nam skupić podczas jazdy. Osiągi nie pozostawiają wiele do życzenia i są w zupełności wystarczające do napędzania tego ważącego 1,6 tony SUV-a. Również elastyczność i kultura pracy jednostki są przyzwoite, a sama skrzynia działa w większości sytuacji dość sprawnie, choć przy ruszaniu miewa momenty zwłoki.

O ile osiągi wypadają dobrze, o tyle spalanie mogłoby być niższe, choć tragedii też nie ma. Średnio w teście MG HS zużyło około 8-8,5/100 km, co nie jest małym wynikiem, średnio o jakiś litr większym od europejskich rywali, lecz patrząc na gabaryty pojazdu i tak wartość ta nie przeraża. Na drogach szybkiego ruchu spalimy między 8 a 9 l/100 km. W mieście będzie to już około 11-12 litrów, zaś na drogach lokalnych około 6 /100 km, a jak. Postaramy się to osiągniemy wyniki z 5-tką z przodu. Bak liczy 55 litrów i zrobimy na nim ponad 600 km.
Komfortowo i cicho, choć nie zawsze
Chińskie auta zwykle są nastawione na komfort i także w przypadku MG HS to się potwierdza. Samochód nie czuje się dobrze w zakrętach, za to dobrze radzi sobie z kostką brukową, czy garbami na jezdni. Za to dziury, studzienki czy po prostu poniszczona droga mocno zaburzają komfort jazdy. Ogólnie odniosłem wrażenie, że zawieszeniu MG brak spójności, co czuć też podczas zmiany pasa ruchu, kiedy to tylna oś żyje własnym życiem. Lekko pracujący układ kierownicy też nie pomaga w panowaniu nad autem, lecz ułatwia manewrowanie. Pochwalić muszę wyciszenie, gdyż do 130 km/h jest komfortowo, powyżej robi się głośno. HS jest lepiej wyciszony od rywali, choć razi totalny brak wygłuszenia nadkoli – słychać każdy drobny kamyk.

MG HS 2025 1.5T AT Exclusive - cena
Głównym atutem chińskich aut jest cena i tak też jest tutaj. Bazowy HS z manualem kosztuje od 117 900 zł, zaś testowany topowy wariant Exclusive DCT 137 900 zł. Mamy gwarancję na 7 lat lub 150 000 km.
MG HS 2025 vs BAIC Beijing 5 2025
Dla porównania BAIC Beijing 5 kosztuje 132 800 zł i ma bogatsze wyposażenie. Samochód mierzy 4,62 m długości, a jego rozstaw osi liczy 2,73 m. Bagażnik pomieści skromne 350 litrów. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,2 s, a prędkość maksymalna to 200 km/h. Samochód korzysta z jednostki 1.5 T-GDI rozwijającej 177 KM i 305 Nm, a napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni DCT.
MG HS 2025 vs Omoda 5 2025
Omodę 5 1.6 T-GDI DCT Premium dostaniemy za 129 500 zł, jednak jest o segment mniejsza od MG, gdyż mierzy 4,37 m długości, a jej rozstaw osi to 2,63 m. Bagażnik pomieści 360 litrów. Auto rozwija 147 KM i 275 Nm, korzysta z 7-stopniowej przekładni DCT i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,1 s, a prędkość maksymalna to 195 km/h.
MG HS 2025 vs Jaecoo 7 2025
Jaecoo 7 Urban kosztuje 139 900 zł i korzysta z tej samej jednostki co Omoda 5. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w jego przypadku zajmuje 10,3 s, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Samochód mierzy 4,5 m długości, a jego rozstaw osi to 2,67 m. Prześwit liczy aż 200 mm. Bagażnik pomieści 564 litry.
MG HS 2025 vs Volkswagen Tiguan 2025
A jak inni rywale? Volkswagen Tiguan Life Plus 1.5 eTSI DSG kosztuje 170 090 zł, jednak nie oferuje tak bogatego wyposażenia standardowego. Samochód rozwija 150 KM i 250 Nm, posiada układ mHEV i 7-stopniową przekładnię DSG. Napęd trafia na przód. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,1 s, a prędkość maksymalna to 210 km/h. Tiguan mierzy 4,54 m długości, a jego rozstaw osi to 2,68 m. Bagażnik pomieści 652 litry.
MG HS 2025 vs Hyundai Tucson 2025
Z kolei Hyundai Tucson Smart 1.6 T-GDI DCT wymaga wydania 162 100 zł. Samochód mierzy 4,51 m długości, a jego rozstaw osi liczy 2,68 m. Bagażnik liczy 577 litrów. Jednostka posiada układ mHEV i rozwija 160 KM i 264 Nm. Napęd trafia na przednią oś za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni DCT. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,4 s, a prędkość maksymalna to 192 km/h.
MG HS 2025 vs Dacia Bigster 2025
Ciekawą alternatywą dla MG HS jest jednak Dacia Bigster, która w topowej wersji Journey kosztuje 132 300 zł za odmianę hybrydową (HEV) o mocy 155 KM, opartą na silniku 1.8. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,7 s, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Napęd trafia na przód za pośrednictwem wielostopniowej przekładni Multi-mode. Bigster mierzy 4,57 m długości, a rozstaw osi liczy 2,7 m. Bagażnik pomieści 546 litrów.
MG HS w ofercie Superauto.pl
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy MG HS w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Samochody są nowe i pochodzą z 2024 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie też liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na spore rabaty.
Sprawdź ofertę MG HS leasing na Superauto.pl
Podsumowanie
Podsumowując mimo pewnych niedoskonałości MG HS jest najlepszym chińskim autem, z jakim miałem do tej pory do czynienia. Samochód wygląda ładnie i nowocześnie, jest przestronny i estetycznie wykończony, w dodatku przekonuje bogatym wyposażeniem i dobrymi osiągami. Przede wszystkim jednak jak każdy chińczyk jest rozsądnie wyceniony. Musimy jednak pogodzić się z nieco wyższym spalaniem, ograniczoną pakownością i paroma niedoróbkami, w tym niespójnym układem jezdnym oraz przeciętną ergonomią.
Motoryzacją pasjonuję się od dzieciaka, lubię o niej pisać i opowiadać oraz dzielić się pasją z innymi. Cztery kółka to całe moje życie. W szczególności lubię amerykańskie samochody, zwłaszcza kabriolety z V8, a także duże SUV-y i pickupy. Jednym z wielu moich motoryzacyjnych marzeń jest posiadanie Corvetty w garażu 😉 Ukończyłem dziennikarstwo motoryzacyjne w Dolnośląskiej Szkole Wyższej oraz zdobyłem stopień magistra na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna na Uniwersytecie Śląskim. Od lat lubiłem pisać i cieszyć się lekkim piórem, a od paru lat podjarałem się także prezenterką na YouTubie. Współpracuję z wieloma mediami, a moje główne działania skupiają się wokół Superauto.pl.