Konfigurujemy idealne wersje Seata!
Obecnie gama Seata liczy raptem kilka modeli, jednak hiszpańska marka cieszy się sporą popularnością. Przedstawiamy optymalne naszym zdaniem konfiguracje modeli Seata.

Z artykułu dowiesz się o:
Jeszcze rok temu mówiło się o cichym wygaszaniu produkcji Seatów i zepchnięciu marki na dalszy plan, jednak póki co tak się nie dzieje i hiszpański producent radzi sobie całkiem dobrze. Od początku roku marka sprzedała globalnie łącznie 242 900 samochodów, co daje jej wzrost o 9,6% rok do roku. W Polsce we wrześniu Seat zajął 23 miejsce, znajdując 279 nabywców. Najpopularniejszym modelem jest Ateca. Choć obecnie portoflio Seata jest skromne i liczy raptem 4 modele, oferta marki wypada dość korzystnie. Seat jest ceniony za dobre prowadzenie, funkcjonalność i sprawdzoną technologię Volkswagena, którą oferuje za mniejsze pieniądze. Przedstawiamy optymalne naszym zdaniem konfiguracje Seatów.
Jak dzielimy gamę Seata?
Na początek krótko o tym jak dzielimy gamę Seata. Tworzą ją modele miejskie i kompaktowe. Najłatwiej podzielić ją na dwie grupy, czyli hatchbacki i kombi oraz SUV-y. Pierwszą z nich tworzy miejski hatchback Ibiza oraz kompaktowy Leon dostępny jako hatchback i kombi. Drugą grupę tworzą miejski SUV Arona oraz kompaktowy SUV Ateca. Aby lepiej zobrazować gamę Seata, stworzyliśmy tabelę.
Grupa | Segment | B | C |
Hatchback / Kombi | Ibiza | Leon / Leon Sportstourer | |
SUV | Arona | Ateca |
Seat konfigurator - co wybrać z oferty?
Z każdej grupy i segmentu wskazujemy wybrany model i wersję, zarówno silnikową jak i wyposażeniową, która naszym zdaniem jest optymalna do danego modelu, a także radzimy, które opcje są warte uwagi a które niepotrzebnie podnoszą cenę auta. Oczywiście nasz wybór jest subiektywny i nie każdy musi go podzielać.
Seat Ibiza 1.0 TSI 115 DSG FR
Obecna, V generacja Seata Ibizy zadebiutowała w 2017 roku i bazuje na nowej platformie MQB-A0, z której korzysta też m.in. Volkswagen Polo czy Skoda Fabia IV. Samochód nawiązuje wizualnie do III generacji Leona, stawia na odważne, dynamiczne kształty i ostre linie. Reflektory zyskały trójkątne diodowe wypełnienie, a przez całą długość nadwozia biegnie wyraźne przetłoczenie. Samochód urósł względem poprzednika, zarówno na długość jak i na szerokość, a także ma większy rozstaw osi. W czytelnej i stonowanej kabinie zamiast krągłości dominuje motyw prostokąta. Wiosną 2021 roku Ibiza doczekała się liftingu, zyskując odświeżony grill, zderzaki i reflektory z nowym wzorem LED-ów do jazdy dziennej, a także zupełnie nową kabinę z większym 9,2-calowym ekranem systemu infotainment, innymi kratkami nawiewów i nową kierownicą. Seat Ibiza mierzy 4059 mm długości, 1780 mm szerokości oraz 1447 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2564 mm. Bagażnik pomieści 355 litrów.

Polecamy środkową odmianę 1.0 TSI o mocy 115 KM i maksymalnym momencie obrotowym 200 Nm, wpsółpracującym z 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,9 s, a prędkość maksymalna to 198 km/h. Jednostka zapewnia dobre osiągi i przyzwoite spalanie, a przy tym wersja ta jest zauważalnie tańsza od 1.5 TSI. Średnie spalanie według producenta waha się od 5,3 do 5,6 l/100 km. Bogatszy wariant FR kosztuje od 102 900 zł. Z opcji polecamy pakiet wspomagania jazdy M (1356 zł, zawiera asystenta świateł drogowych High Beam Assist oraz aktywny tempomat), kamerę parkowania z czujnikami z przodu i z tyłu (1892 zł), alarm wolumetryczny (1187 zł), system dostępu bezkluczykowego KESSY (1532 zł), schowek z ładowarką indukcyjną (1055 zł), dojazdowe koło zapasowe (617 zł) oraz lakier Desire Red (3686 zł). Tak wyposażony Seat Ibiza wyniesie nas 114 225 zł. Jeśli dysponujemy większym budżetem, warto też skusić się na system audio Beatsaudio z nawigacją i ekranem o przekątnej 9,2 cala oraz tapicerkę Dynamica. Z kolei pakiet wspomagania jazdy XL i 18-calowe felgi (ograniczają komfort jazdy w mieście) można sobie odpuścić.
Seat Ibiza - kalkulacja leasingu 2024
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Seata Ibizy FR 1.0 TSI DSG z napędem na przednią oś i 7-stopniową przekładnią DSG:
- Cena katalogowa: 117 829 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 109 800 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
- Wpłata własna 25% (42 000 zł)
- Wartość wykupu 15% (25 000 zł).
- Rata netto: 1562 zł
Seat Ibiza 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 89 706 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 100 023 zł
Seat Leon ST 1.5 eTSI DSG FR
IV generacja Seata Leona zadebiutowała w 2020 roku i występuje jako pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi ST. Samochód oparto na platformie MQB evo i jest spokrewniony z Volkswagenem Golfem VIII, Audi A3 IV i Skodą Octavią IV. Leon stawia na agresywny, dynamiczny design, czym wyróżnia się na tle koncernowych braci. Linię szyb poprowadzono wyżej, przednie lampy mają ostrzejsze kształty, zaś tylne połączono LED-ową blendą. Grill ma charakterystyczny kształt sześciokąta. Samochód kontynuuje design zapoczątkowany w 2018 r. przez SUV-a Tarraco. Wiosną 2024 roku Seat Leon przeszedł lifting, zyskując nowe kolory i wzory tapicerek, a także nowy układ hybrydowy plug-in oraz nowe multimedia z ekranem o przekątnej 12,9 cala, zaś suwaki od klimatyzacji zyskały podświetlenie. Seat Leon ST mierzy 4642 mm długości, 1799 mm szerokości oraz 1448 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2686 mm. Bagażnik pomieści od 620 do 1600 litrów.

Polecamy odmianę kombi ST z silnikiem benzynowym 1.5 eTSI z układem mild hybrid i 7-stopniową przekładnią DSG. Samochód rozwija 150 KM i 250 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,7 s i rozpędza się do 218 km/h. Średnie spalanie według producenta wynosi 5,3-5,6 l/100 km. Samochód startuje od 140 100 zł. Z opcji polecamy tapicerkę z mikrofibry Dynamica z ekoskórą (3709 zł), pakiet wspomagania jazdy L (2088 zł, zawiera m.in. aktywny tempomat, Lane Assist, monitorowanie martwego pola, asystenta świateł drogowych czy sygnalizację o zbliżającym się obiekcie podczas wysiadania), pakiet Vision (2922 zł, zawiera kamerę cofania i asystenta parkowania), alarm z funkcją SAFE (1548 zł), elektrycznie i bezdotykowo sterowaną klapę bagażnika (2331 zł), Navi System+ z wyświetlaczem 12,9 cala (5081 zł), system Beatsaudio o mocy 340 W (2463 zł), schowek z indukcyjną ładowarką (994 zł), pakiet Matrix LED (5285 zł), dojazdowe koło zapasowe (479 zł), czarną podsufitkę (1166 zł), oświetlenie ambiente z możliwością zmiany koloru (1427 zł) i pakiet promocyjny FR (5999 zł). Tak wyposażony Seat Leon ST wyniesie nas 168 186 zł.
Seat Leon - kalkulacja leasingu 2024
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Seata Leona ST FR 1.5 eTSI DSG z napędem na przednią oś i 7-stopniową przekładnią DSG:
Cena katalogowa: 181 139 zł
Cena Superauto.pl po rabacie: 169 900 zł.
Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
Wpłata własna 25% (42 000 zł)
Wartość wykupu 15% (25 000 zł).
Rata netto: 2430 zł
Seat Leon 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 142 612 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 155 224 zł
Seat Ateca 1.5 TSI DSG Xperience
Seat Ateca zadebiutował wiosną 2016 roku i jest pierwszym SUV-em hiszpańskiej marki. Samochód bazuje na platformie MQB i jest spokrewniony z Volkswagenem Tiguanem, Audi Q3 czy Skodą Karoq. Wizualnie Ateca przypomina III generację Leona, co widać zwłaszcza z przodu. Pudełkowate nadwozie W połowie 2020 roku Ateca doczekała się liftingu, zyskując odświeżony grill, zderzaki i reflektory, zaś w kabinie pojawiła się nowa kierownica niczym w Leonie IV i system multimedialny z większym, 9,2-calowym wyświetlaczem. Samochód jest typowym kompaktowym SUV-em, mierzy 4381 mm długości, 1841 mm szerokości oraz 1615 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2638 mm. Bagażnik pomieści 510 litrów.

Polecamy niemal topową odmianę Xperience z silnikiem 1.5 TSI i 7-stopniową przekładnią DSG. Jednostka rozwija 150 KM i 250 Nm, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9 sekund, a prędkość maksymalna to 202 km/h. Średnie spalanie według producenta wynosi 6,3-6,8 l/100 km. Wersja Experience startuje od 151 700 zł. Z opcji polecamy pakiet Comfort+ (4999 zł, zawiera pakiet wspomagania jazdy L, wirtualny kokpit z wyświetlaczem 10,25", system nawigacji NAVI SYSTEM+ z 9,2-calowym wyświetlaczem i elektryczną regulację fotela kierowcy z pamięcią ustawień), pakiet wspomagania jazdy XL (1911 zł, zawiera m.in. predykcyjny tempomat, system rozpoznawania znaków, monitorowanie martwego pola Side Assist z funkcją ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu, Travel Assist czy podgrzewaną kierownicę), system kamer 360 stopni (2787 zł), elektrycznie i bezdotykowo sterowaną klapę bagażnika (2482 zł), system Beatsaudio o mocy 340W (2577 zł), schowek z indukcyjną ładowarką (1014 zł), dojazdowe koło zapasowe (717 zł), funkcję łatwego składania tylnych siedzeń (95 zł) i czarną podsufitkę (1209 zł). Tak wyposażony Seat Ateca wyniesie nas 169 312 zł.
Seat Ateca - kalkulacja leasingu 2024
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Seata Ateki Xperience 1.5 TSI DSG z napędem na przednią oś i 7-stopniową przekładnią DSG:
Cena katalogowa: 169 095 zł
Cena Superauto.pl po rabacie: 150 200 zł.
Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
Wpłata własna 25% (37 000 zł)
Wartość wykupu 15% (23 000 zł).
Rata netto: 2139 zł
Seat Ateca 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 122 953 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 136 784 zł