Samochody używane w kredycie do 1500 zł miesięcznie
Szukając samochodu używanego często rozważamy sfinansowanie go za pomocą kredytu. Jakie samochody z rynku wtórnego dostaniemy w kredycie do 1500 zł miesięcznie?

W zestawieniu znajdziesz:
Przy poszukiwaniach samochodu używanego mamy często z góry określony budżet i nie chcemy go przekraczać. W dobie coraz droższych samochodów dobrą alternatywą stał się kredyt, dzięki któremu możemy rozłożyć kwotę zakupu używanego samochodu na raty i nie odczujemy jednorazowo płatności tak mocno jakby to miało miejsce w przypadku zakupu auta za gotówkę. Przedstawiamy przykładowe oferty samochodów używanych dostępnych w kredycie z ratą do 1500 zł miesięcznie, z podziałem na samochody marek popularnych i premium.
Samochody marek popularnych
W przypadku marek popularnych możemy liczyć na stosunkowo młode samochody z rozsądnymi przebiegami i bogatą ofertę modeli z różnych segmentów.
Skoda Octavia IV (od 2020 r.)
Skoda Octavia IV krótko o modelu
Octavię IV zaprezentowano w 2020 roku i bazuje na platformie i rozwiązaniach Volkswagena Golfa VIII i Seata Leona IV. Stylistyka Octavii jest nowocześniejsza, zarówno nadwozia jak i wnętrza, które jeszcze bardziej zyskało na przestronności. Skoda postawiła na dynamiczne linie, przetłoczenia i powróciła do pojedynczych reflektorów z przodu. Tylne lampy nawiązują natomiast do kompaktowej Scali. Nowoczesny kokpit składa się z dwóch wyświetlaczy o przekątnej 10,25 cala, samochód zyskał też nowe multimedia. W lutym 2024 roku Octavia przeszła lifting. Bagażnik liftbacka liczy 600 litrów, a kombi nawet 640 l. Octavia mierzy 4689 mm długości, a rozstaw osi liczy 2669 mm.

Skoda Octavia IV silniki
Pod maską Octavii znajdziemy turbodoładowane jednostki benzynowe o pojemnościach od 1.0 do 2.0 litra i mocach od 110 do 245 KM w topowej wersji RS. Do wyboru mamy też 2-litrowego diesla o mocach od 115 do 200 KM w wersji RS, a także wariant hybrydowy plug-in oparty na jednostce 1.4 TSI, rozwijający łącznie 204 lub 245 KM w RS. Napęd trafia na przód lub na obie osie za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub 7-stopniowej DSG (w Octavii PHEV mamy 6-stopniowe DSG).
Skoda Octavia IV usterki
Trudno mówić o usterkach w przypadku Octavii, gdyż jest to młody samochód. Czasami dochodzi do zawieszenia się systemu multimedialnego, a po większych przebiegach rzędu 150-200 tys. km przekładnie DSG mogą generować koszty jak to bywa zwykle w przypadku tego typu konstrukcji.
Ford S-Max II (2014-2023)
Ford S-Max II krótko o modelu
II generacja Forda S-Maxa zadebiutowała w 2014 roku i pod względem stylistycznym stanowi ewolucję poprzednika, nawiązując tym samym do Mondeo V generacji. Również wnętrze przypomina to z Mondeo, choć S-Maxa wyróżnia kokpit z pionowymi kratkami nawiewów. Samochód oferuje jeden z najlepszych układów jezdnych w segmencie minivanów, do tego sporo miejsca dla 7 osób w trzech rzędach siedzen. S-Max II mierzy 4796 mm długości, 1916 mm szerokości oraz 1658 mm wysokości, a jego rozstaw osl liczy 2849 mm. Bagażnik przy 5 osobach pomieści 1035 litrów, a po złożeniu drugiego rzędu nawet 2200 l.

Ford S-Max II silniki
Pod maską znajdziemy jednostki benzynowe i wysokoprężne, a po liftingu z 2021 roku także odmianę hybrydową opartą na jednostce benzynowej 2.5, oferującą łącznie 190 KM (korzysta ona z przekładni CVT). Gamę benzyniaków tworzą turbodoładowane jednostki 1.5 i 2.0 EcoBoost o mocy od 150 do 240 KM, zaś wśród diesli znajdziemy 2-litrową jednostkę TDCI o mocach od 120 do nawet 240 KM w topowej odmianie Twin-Turbo. W zależności od wersji auto oferowano z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-stopniową automatyczną oraz napędem na przednią lub obie osie.
Ford S-Max II usterki
Wśród powtarzających się usterek warto wspomnieć o awarii koła pasowego klimatyzacji czy błędach poduszki powietrznej kierowcy. W niektórych egzemplarzach z silnikiem benzynowym 2.0 EcoBoost i skrzynią manualną dochodziło też do pęknięcia tarczy dociskowej sprzęgła. W 2016 roku niektóre modele wyposażone w adaptacyjne reflektory LED były poddane akcji serwisowej, w ramach której aktualizowano oprogramowanie, by nie doszło do wyłączenia oświetlenia. W odmianach 2.0 TDCi może dojśc do zablokowania korka chłodnicy i awarii ogrzewania. Czasami dochodzi też do wycieków oleju z okolic plastikowej miski olejowej silnika. W nowszych dieslach 2.0 EcoBlue potrafi dojść do napowietrzania układu chłodzenia. Z usterek mechanicznych zdarzają się stuki z okolic tylnej osi, pochodzące z amortyzatorów.
Opel Astra V (2015-2021)
Opel Astra V krótko o modelu
V generacja Astry była ostatnim wcieleniem produkowanym w Gliwicach. Wizualnie samochód stanowił ewolucję poprzednika, jednak powstał na zupełnie nowej platformie, dzięki której był znacznie lżejszy od poprzednika (w zależności od wersji od 120 do nawet 200 kg). Astra V zdobyła tytuł Samochodu Roku 2016. Oferowano ją jako pięciodrzwiowego hatchbacka oraz kombi. W 2019 roku przeprowadzono kosmetyczny lifting, wprowadzając przy okazji nowe silniki. Co ciekawe, nie pochodziły one od koncernu PSA (które wtedy było już właścicielem Opla), lecz wywodziły się jeszcze z koncernu GM. Astra V mierzy 4370 mm długości, a jej rozstaw osi liczy 2662 mm. Bagażnik pomieści 370 litrów w hatchbacku oraz 540 l w kombi.

Opel Astra V silniki
Przed liftingiem oferowano jednostki benzynowe 1.0 R3 o mocy 115 KM oraz czterocylindrowe 1.4 i 1.6 o mocach od 140 do 200 KM, a także 1.6-litrowego diesla o mocach od 95 do 160 KM. Po liftingu wprowadzono wyłącznie trzycylindrowe jednostki, w tym diesla 1.5 o mocach 102 i 122 KM oraz silniki benzynowe 1.2 i 1.4 o mocach od 110 do 145 KM. W każdej wersji napęd trafia na przednią oś. Standardowo oferowano 6-biegową skrzynię manualną, a w opcji 6- lub 9-stopniową przekładnię automatyczną.
Opel Astra V usterki
Najwięcej słów krytyki dotyczy szybko zużywających się wysprzęglików, w efekcie czego sprzęgło niemal wpada w podłogę. W dieslu 1.6 CDTI niską żywotność ma dwumasowe koło zamachowe, zdarzają się też awarie układu wtryskowego. Użytkownicy skarżą się także na nieprecyzyjne manualne skrzynie biegów, hałaśliwe i nietrwałe kompresory klimatyzacji oraz awaryjne pompy hamulcowe. Wariować potrafi także elektronika pokładowa. W odmianach z silnikiem 1.4 Turbo zdarzają się poszarpywania, czemu winny jest sterownik silnika.
Peugeot 2008 (2013-2019)
Peugeot 2008 I krótko o modelu
I generacja Peugeota 2008 zadebiutowała w 2013 roku i była debiutem francuskiej marki w segmencie miejskich crossoverów. Auto oparto na platformie Peugeota 208 I generacji, do którego nawiązuje również stylistyka i charakterystyczna deska rozdzielcza z małą kierownicą i umieszczonymi nad nią zegarami, tzw. i-Cockpit. Auto było prawdziwym hitem sprzedaży, sprzedając się swego czasu w liczbie 250 000 egzemplarzy rocznie! Samochód przekonuje atrakcyjną stylistyką oraz przestronnym i fukcjonalnym wnętrzem. Samochód mierzy 4158 mm długości, a rozstaw osi liczy 2538 mm. Bagażnik pomieści 350 litrów. W 2016 roku przeprowadzono lifting.

Peugeot 2008 I silniki
Pod maską znajdziemy jednostki benzynowe 1.2 VTi i PureTech o mocach od 82 do 130 KM, a także wolnossącą jednostkę R4 1.6 VTi o mocy 120 KM. Oprócz tego były też diesle 1.4 HDI o mocy 68 KM, 1.5 HDI o mocach 102 i 120 KM oraz 1.6 HDI o mocach od 92 do 120 KM. Samochód oferowano z napędem na przednią oś i 5- oraz 6-biegowymi skrzyniami manualnymi oraz przekładniami zautomatyzowanymi i 6-stopniowymi klasycznymi automatami.
Peugeot 2008 I usterki
W przypadku silników 1.2 PureTech należy skrócić interwał wymiany paska rozrządu, który pracuje w kąpieli olejowej, ze 180 000 do 100 000 km. Zdarzają się też usterki termostatów i czujników położenia wału korbowego. Jednostka 1.6 VTi ma niską żywotność łańcucha rozrządu - można ją wydłużyć skracając interwał wymiany oleju do roku lub maksymalnie 15 000 km. Z innych usterek zdarza się, że system multmedialny potrafi się zaciąć. Odradzamy też zautomatyzowaną przekładnię, która ma awaryjne sprzęgło i jest droga oraz trudna w naprawach. Zdarzają się też stuki w amortyzatorach oraz uszkodzenia modułu sterującego osprzętem kierownicy.
Samochody marek premium
W przypadku samochodów marek premium wybór w tej kwocie raty jest bardziej ograniczony. Musimy liczyć się z tym, że samochód będzie starszy i będzie miał wyższy przebieg. Z drugiej strony wciąż są to dość nowoczesne i bogato wyposażone samochody oferujące wysoki poziom komfortu.
BMW X5 II (2006-2013)
BMW X5 II krótko o modelu
II generacja BMW X5 zadebiutowała w 2006 roku. Wizualnie samochód nawiązuje do ówczesnych modeli marki, w tym do serii 3 E90. Zarówno nadwozie jak i kabina prezentują się masywnie. X5 pomieści nawet do 7 osób w trzech rzędach siedzeń (trzeci rząd był opcją), a bagażnik pomieści 620 litrów, zaś jego funkcjonalność poprawia opuszczana osobno burta. W 2010 roku przeprowadzono lifting, w ramach którego wprowadzono m.in. nowe silniki i nową skrzynię biegów o 8 przełożeniach, która zastąpiła starszy 6-stopniowy automat. W opcji dostępny był 8,8-calowy ekran systemu iDrive. BMW X5 mierzy 4854 mm długości, zaś rozstaw osi liczy 2933 mm.

BMW X5 II silniki
Przed liftingiem oferowano silniki benzynowe 3.0 R6 N52 o mocy 272 KM oraz 4.8 V8 N62 o mocy 35 5 KM. Po liftingu zastąpiły je turbodoładowana jednostka 3.0 R6 N55 o mocy 306 KM oraz 4.4 V8 biturbo N63 o mocy 408 KM. Topowe X5 M korzystało z jednostki 4.4 V8 biturbo o mocy 555 KM. Wśród przedliftingowych diesli mieliśmy jednostki 3.0 R6 z serii M57 o mocach 235 oraz 286 KM. Po liftingu wprowadzono nową rodzinę 3-litrowych jednostek o mocach 245, 306, a od 2012 roku nawet 381 KM (z trzema turbosprężarkami).
BMW X5 II usterki
W jednostce benzynowej N55 zawodzi wysokociśnieniowa pompa wtryskowa i zużywają uszczelniacze zaworowe. Silniki 4.4 V8 biturbo mają z kolei problem z nadmiernym zużyciem oleju. Ryzykowny jest zakup wyeksploatowanego 4.8 V8. Jeśli kopci, najprawdopodobniej trzeba wymienić uszczelniacze zaworowe. W dieslach wyrabiają się ośki sterujące klapkami w kolektorze ssącym. Należy też mieć na uwadze wysokie koszty związane z wymianą miechów pneumatycznego zawieszenia. Niską trwałość mają także klocki i tarcze hamulcowe z racji wysokiej masy pojazdu. Zdarzają się też wycieki z okolic szyberdachu. Newralgicznym punktem systemu xDrive jest zębatka skrzyni rozdzielczej, która lubi się zużywać.
Audi A7 I (2010-2018)
Audi A7 I krótko o modelu
Audi A7 I generacji zadebiutowało w 2010 roku jako reakcja marki na Mercedesa CLSa. Samochód wizualnie nawiązuje do mniejszego modelu A5 oraz do zaprezentowanego w 2011 r. A6 C7, z którym dzieli technikę oraz projekt kabiny. Samochód przekonuje dynamiczną stylistyką, wysoką jakością wykonania, bogatym wyposażeniem i sporym bagażnikiem o pojemności 535 litrów. Nadwozie pojazdu w dużym stopniu wykonane zostało z aluminium i nowoczesnej stali. W 2014 roku auto poddano liftingowi. Audi A7 mierzy 4969 mm długości, a rozstaw osi liczy 2914 mm.

Audi A7 I silniki
Pod maską znajdziemy turbodoładowane i wolnossące jednostki benzynowe o pojemnościach od 2 do 4 litrów i mocy od 204 do aż 560 KM w topowej odmianie RS7 (od 2013 r.). Bazową jednostkę 2.0 TFSI wprowadzono po lifitingu z 2014 r. i jest to już poprawiona konstrukcja. Napęd trafia na przednią lub obie osie za pośrednictwem 7-stopniowej dwusprzęgłowej przekładni S-Tronic, bezstopniowej Multitronic lub 8-stopniowego hydrokinetycznego automatu Tiptronic w najmocniejszych odmianach. Co ciekawe, jedyną wolnossącą jednostką w gamie była oferowana przed liftingiem odmiana 2.8 FSI o mocy 204 KM z przekładnią Multitronic. Oferta diesli składa się z 3-litrowego V6 TDI o mocach od 204 do 326 KM w odmianie biturbo.
Audi A7 I usterki
Nie polecamy przekładni Multitronic, gdyż jest ona awaryjną konstrukcją - po 200 tys. km spodziewać się możemy wymiany łańcucha spinającego koła pasowe lub przeciekającej chłodnicy oleju. Znacznie lepsza jest skrzynia Tiptronic. Godna polecenia jest także przekładnia S-Tronic, jednak po przebiegu około 200 000 km może generować koszty, gdyż jest to konstrukcja dwusprzęgłowa i regeneracji wymagać może zestaw sprzęgieł oraz mechatronika. Sporo egzemplarzy A7 ma pneumatyczne zawieszenie, a zatem trzeba się liczyć z wyższymi kosztami napraw. Zarówno w 3.0 TDI, jak i 3.0 TFSI występują problemy z rozciągającym się łańcuchem rozrządu - zazwyczaj przy 150-200 tys. km przebiegu. Wymiana jest kosztowna, gdyż rozrząd umieszczono od strony skrzyni biegów. Warto też dodać, że żywotność rozrządu skraca działanie systemu start&stop, dlatego należy pamiętać o jego dezaktywacji. W jednostce 2.0 TFSI zdarzają się awarie pompy wody.
Volvo XC60 I (2008-2017)
Volvo XC60 I krótko o modelu
I generacja Volvo XC60 miała premierę w 2008 roku i szybko stała się hitem sprzedaży, także w Polsce, gdzie zdominowała rynek aut premium. Smukła, elegancka sylwetka nawiązuje do innych modeli marki, w tym do S60 i kompaktowego C30, jednocześnie auto jest zgrabniejsze niż XC90. Kabinę wykończono starannie, z użyciem szlachetnych materiałów jak skóra czy aluminium. Ponadto jest ona elegancka, choć natłok przycisków i typowa dla starszych Volvo "wisząca" konsola świadczą o wieku konstrukcji. W 2013 r. auto przeszło lifting, kiedy to na wyposażeniu pojawił się nowoczesny wówczas system wykrywania przeszkód i autonomicznego hamowania przed nimi. Z wyposażenia warto wspomnieć o monitorowaniu martwego polu czy audio Harman Kardon. Samochód mierzy 4,63 m długości, a rozstaw osi liczy 2,77 m. Bagażnik liczy 495 litrów.

Volvo XC60 I silniki
Pod maską znajdziemy wolnossące i turbodoładowane jednostki benzynowe R4 i R6 o pojemności od 2 do 3,2 litra i mocy od 203 do 306 KM. Warto dodać, że jednostki R6 w XC60 mają pośredni wtrysk paliwa, co ułatwia montaż LPG. Jest to o tyle istotne, iż są one dość paliwożerne. Z diesli oferowano jednostki R4 oraz R5 o pojemności 2 oraz 2.4 litra i mocach od 136 do 204 KM. Za przeniesienie napędu na przednią lub obie osie odpowiadała 6-biegowa skrzynia manualna lub 6- oraz 8-stopniowa automatyczna.
Volvo XC60 I usterki
Zarówno benzynowe jednostki jak i diesle 2.4 są trwałe, choć w przypadku jednostek R6 zdarzają się przypadki rozciągnięcia łańcucha rozrządu. Silniki benzynowe 2.0 T5 i T6 spełniają normę Euro 6, a zatem zdarzają się przypadki gromadzenia nagaru w dolocie i w samym silniku. Najwięcej kłopotów stwarzają diesle 2.0 R5, w których to dochodzi do awarii wtryskiwaczy i wypalenia uszczelki pod głowicą. W dieslach R4 zdarzają się awarie wtryskiwaczy i turbosprężarek. W nowszych dieslach zapycha się filtr DPF. Awaryjne bywają też automatyczne skrzynie biegów, choć w przypadku skrzyń manualnych z dieslami dochodzi do dość szybkiego zużycia dwumasowego koła zamachowego. Figle płata też elektronika, hamulce nie należą do trwałych z racji na masę pojazdu, a lakier jest dość delikatny.