Bazowe premium czy topowa wersja marki popularnej?
Przed zakupem samochodu często stajemy przed dylematem, czy wybrać auto marki popularnej w topowej wersji wyposażeniowej lub też skusić się za podobną kwotę na model marki premium w bazowej wersji. Wskazuję za i przeciw obu wariantów.

W artykule znajdziesz następujące samochody:
Blisko co czwarty nowy samochód w Polsce pochodzi od marki premium. W pierwszym półroczu zarejestrowano ponad 67 tys. takich aut, co daje im aż 23,7% udziału w rynku i oznacza wzrost o 6,6%. Oczywiście samochody klasy premium są odpowiednio droższe od ich odpowiedników pochodzących od tzw. marek popularnych. Producenci aut popularnych w topowych wersjach oferują często podobne lub nawet lepsze materiały i poziom wyposażenia niż znajdziemy w bazowych wersjach modeli premium. Z drugiej strony auta klasy premium nawet w bazowych wariantach oferują niespotykany wśród aut popularnych prestiż i właściwości jezdne. W cenie bazowego auta premium dostaniemy często topową specyfikację modelu popularnego. Pojawia się wówczas pytanie: Co wybrać? Spróbuję rozwiać te wątpliwości na przykładzie kilku popularnych modeli.
Volkswagen Golf vs Audi A3
Jest to ciekawy przypadek, bowiem spokrewnione z Golfem Audi A3 jest od niego wyjściowo droższe tylko o 3410 zł. VW Golf kosztuje 119 590 zł, natomiast Audi A3 123 000 zł. Volkswagen Golf w I półroczu sprzedał się w liczbie 3126 egzemplarzy, natomiast Audi A3 trafiło do 2526 nabywców, co czyni je 5. najpopularniejszym autem premium na rynku. Oba samochody bazowo mają jednostkę 1.5 TSI o mocy 116 KM i 6-biegową skrzynię manualną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mniej niż 10 sekund (Audi 9,7 s, VW 9,9 s), a średnie spalanie według producenta wynosi 5,5 l/100 km (w Golfie 5,4 l/100 km). W obu przypadkach bagażnik liczy 380 litrów.

Również wyposażenie obu pojazdów jest bardzo porównywalne. W zasadzie główną przewagą Golfa nad Audi są przednie czujniki parkowania, jednak są to na tyle małe i zwinne auta, że nie jest to jakaś poważna wada. Zwycięzcą tego zestawienia jest zatem Audi A3, gdyż niemal w tej samej cenie dostajemy podobnie wyposażony samochód marki premium, co nie zdarza się często.
Toyota RAV4 vs Lexus NX
Ciekawą parą jest Toyota RAV4 i spokrewniony z nią Lexus NX. Oba samochody cieszą się sporą popularnością. Toyota RAV4 w I półroczu znalazła 4338 nabywców, zajmując 11. miejsce wśród najpopularniejszych aut na rynku, natomiast Lexus NX trafił do 3561 klientów, zajmując 15. miejsce i jednocześnie będąc wiceliderem rynku premium. Za Lexusa NX 350h FWD w podstawowej wersji Elegance musimy dać 237 900 zł. Za 236 900 zł (cena katalogowa, w obecnej promocji nawet 219 700 zł) dostaniemy Toyotę RAV4 Hybrid i-AWD z napędem na obie osie w topowej konfiguracji GR SPORT. Lexus jest nieco większy od Toyoty (4,66 vs 4,6 m) i wygląda ciekawiej, ma też lepsze materiały wykończeniowe i nieco wyższą moc (243 vs 222 KM). Oferuje jednak mniejszy bagażnik (545-1436 vs 580-1690 l w Toyocie) i gorsze osiągi (8,7 vs 8,1 s od 0 do 100 km/h). Średnie spalanie w obu przypadkach wypada podobnie (między 5,6 a 5,9 l/100 km). Lexus ustępuje też Toyocie wyposażeniem.

Wyposażenie | Toyota RAV4 GR SPORT | Lexus NX 350h FWD Elegance |
---|---|---|
Felgi aluminiowe 19" GR SPORT (opony 235/55 R19) | ✅ | 18-calowe alufelgi |
Tapicerka GR SPORT (zamsz syntetyczny i skóra syntetyczna) | ✅ | Tapicerka z tkaniny L-fineskin łączona z elementami ze skóry Tahara |
Dach w kolorze fortepianowej czerni | ✅ | ❌ |
Zderzaki, nadkola i progi w kolorze fortepianowej czerni | ✅ | ❌ |
Przedni grill GR SPORT lakierowany w kolorze fortepianowej czerni | ✅ | ❌ |
Tylny dyfuzor GR SPORT w kolorze fortepianowej czerni | ✅ | ❌ |
Emblemat "GR SPORT" na klapie bagażnika | ✅ | ❌ |
Elementy stylistyczne GR SPORT | ✅ | ❌ |
Aktywny tempomat | ✅ | ✅ |
System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTAB) | ✅ | ❌ |
System bezkluczykowego dostępu (Inteligentny kluczyk) | ✅ | ❌ |
Relingi dachowe w kolorze fortepianowej czerni | ✅ | Zintegrowane relingi dachowe w kolorze satynowym |
Cyfrowe lusterko wsteczne | ✅ | ❌ |
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa | ✅ | ✅ |
Przednie i tylne czujniki parkowania | ✅ | ❌ |
Podgrzewane przednie fotele | ✅ | ❌ |
Elektrycznie sterowane fotele | ✅ | ❌ |
Bezprzewodowy Apple CarPlay i AndroidAuto | ✅ | ✅ |
Kamera cofania | ✅ | ✅ |
Indukcyjna ładowarka | ✅ | ❌ |
W przypadku Toyoty i Lexusa lepszym wyborem wydaje się Toyota RAV4, gdyż za cenę bazowego Lexusa dostaniemy bogato wyposażoną RAV4 z napędem na obie osie, bardziej funkcjonalnym wnętrzem i korzystającą z tego samego układu napędowego co Lexus. Oczywiście, jeśli zależy nam na bardziej wyrafinowanym designie i lepszych materiałach, Lexus wciąż będzie kuszącą opcją, jednak ustępuje Toyocie poziomem wyposażenia.
Volvo XC60 vs Omoda 9
Ta para jest wyjątkowo ciekawa. Volvo XC60 jest bowiem liderem rynku aut premium w Polsce (5206 sztuk), z czego w samym tylko czerwcu zdecydowało się na nie 681 osób, z czego odmiany hybrydowe plug-in wybrało 135 nabywców. Z kolei Omoda 9 Super Hybrid dopiero co trafiła na rynek, jednak w samym tylko czerwcu sprzedano jej aż 227 egzemplarzy, co czyni ją najpopularniejszą hybrydą plug-in w Polsce w ujęciu miesięcznym. Omoda 9 Super Hybrid kosztuje 219 900 zł i jest niemal kompletnie wyposażona. Dla porównania za 221 900 zł dostaniemy bazowe Volvo XC60 Essential w odmianie benzynowej B5 z układem mild hybrid. Omoda 9 rozwija łącznie 537 KM i 650 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 s i oferuje aż 145 km zasięgu na prądzie. Z kolei Volvo rozwija 250 KM oraz 350 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 s. Oba samochody mają napęd AWD. Omoda jest nieco większa od Volvo (4775 vs 4708 mm), ma też większy bagażnik (660 vs 483 l) i dłuższą gwarancję (7 lat lub 150 000 km w Omodzie vs 2 lata bez limitu km w Volvo). XC60 ma jednak lepiej wykonaną kabinę, ma ugruntowaną pozycję jako marka i oferuje lepsze multimedia.

Poniżej przedstawiamy wybrane elementy wyposażenia standardowego Omody 9:
- Tempomat adaptacyjny z funkcją utrzymywania na pasie ruchu (ACC)
- Inteligentny system sterowania prędkością (SLC)
- Ostrzeżenie o przekroczeniu prędkości (SLA)
- Asystent jazdy w korku (TJA)
- System monitorowania uwagi kierowcy (DMS)
- System monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach (BSD)
- System informujący o odjechaniu pojazdu poprzedzającego
- System ostrzegania przed kolizją z przodu (FCW)
- System hamowania awaryjnego (AEB) z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych oraz rowerzystów
- System ostrzegania przed kolizją podczas cofania (RCW)
- Asystent automatycznego parkowania prostopadłego i równoległego (APA)
- Asystent ruchu poprzecznego podczas cofania z funkcją automatycznego hamowania (RCTA+RCTB)
- System ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW)
- System zapobiegający niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP)
- Asystent awaryjnego utrzymania pasa ruchu (ELK)
- System ostrzegania przed otwarciem drzwi (DOW)
- System wyboru trybu jazdy (Eco, Normal, Sport)
- System wyboru trybu pracy układu napędu na wszystkie koła (Piasek, Śnieg, Offroad)
- Reflektory adaptacyjne LED ze światłami do jazdy dziennej LED
- Dynamiczne kierunkowskazy
- Animacja świetlna reflektorów po otwarciu i zamknięciu pojazdu
- Asystent świateł drogowych
- Tylne światła LED
- Lusterka boczne sterowane, podgrzewane i składane elektrycznie, z funkcją pamięci położenia, wbudowanymi kierunkowskazami i lampkami oświetlającymi podłoże
- Podgrzewana przednia szyba
- Przednie i tylne czujniki parkowania
- System kamer 540°
- Drzwi bagażnika otwierane i zamykane elektrycznie
- Relingi dachowe
- Dach panoramiczny z elektrycznie sterowaną roletą
- Przyciemniane szyby tylne
- 20-calowe felgi
- Zestaw naprawczy
- Adaptacyjne zawieszenie
- Przewód do ładowania 220V
- System multimedialny z nawigacją - ekran dotykowy o przekątnej 12.3" z menu w języku polskim
- Cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12.3"
- Wyświetlacz przezierny AR-HUD
- System audio Sony z 14. głośnikami
- Radio z DAB+ i Bluetooth
- Hello Omoda - inteligentny system sterowania wybranymi funkcjami pojazdu za pomocą poleceń głosowych
- Bezprzewodowa Obsługa Android Auto i Apple Car Play
- Bezprzewodowa funkcja aktualizacji oprogramowania pojazdu (OTA)
- Bezprzewodowa ładowarka do smartfonów z funkcją szybkiego ładowania
- 2 gniazda USB w pierwszym rzędzie z (jedno z funkcją szybkiego ładowania)
- 2 gniazda USB w drugim rzędzie z (jedno funkcją szybkiego ładowania)
- Klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną regulacją temperatury
- Nawiewy klimatyzacji na drugi rząd siedzeń
- System oczyszczania powietrza w kabinie z funkcją jonizacji
- System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu (zawiera 2 piloty)
- Kolumna kierownicy regulowana elektrycznie w 4. kierunkach
- Nakładki na progi z podświetlanym logo
- Kierownica wielofunkcyjna wykończona skórą ekologiczną
- Podgrzewanie kierownicy
- Przedni podłokietnik ze schowkiem i funkcją chłodzenia
- Tapicerka foteli ze skóry naturalnej (do wyboru: czarna lub czerwona)
- Fotel kierowcy regulowany elektrycznie w 6. kierunkach
- Elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego fotela kierowcy w 4. kierunkach
- Fotel kierowcy z funkcją masażu
- Funkcja pamięci położenia fotela kierowcy
- Zagłówek fotela kierowcy z głośnikami i regulacją w 2. kierunkach
- Fotel pasażera regulowany elektrycznie w 6. kierunkach
- Fotel pasażera z funkcją masażu
- Przednie fotele z funkcją podgrzewania i wentylacji
- Tylna kanapa z elektryczną regulacją pochylenia oparcia
- Podgrzewana tylna kanapa
- Ambientowe oświetlenie wnętrza (z możliwością wyboru koloru)
- Tylna kanapa składana w proporcji 60:40
- System ostrzegania przed otwarciem drzwi (DOW)
Poniżej przedstawiamy wybrane elementy wyposażenia standardowego Volvo XC60 Essential:
- Inteligentny system informowania kierowcy (IDIS)
- Zestaw naprawczy
- 12-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów
- Inteligentny asystent prędkości (ISA)
- Czujnik deszczu
- Kamera cofania
- Lane Keeping Aid i Lane Departure Warning
- Reflektory LED
- System antykolizyjny Oncoming Lane Mitigation
- System informacji o znakach drogowych
- Tylne czujniki parkowania
- Układ aktywnej kontroli prędkości jazdy (Adaptive Cruise Control)
- Układ monitorowania ciśnienia w oponach
- Wyświetlacz centralny o przekątnej 11,2 cala
- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja
- Fotele przednie Comfort
- Podparcie odcinka lędźwiowego regulowane elektrycznie w 2 kierunkach
- Hill Descent Control – układ ułatwiający zjeżdżanie ze wzniesień
- System wspomagania ruszania pod górę Hill Start Assist
- Apple CarPlay i AndroidAuto
- Indukcyjna ładowarka
- Radio DAB+
- System audio High Performance
- Usługi Google
- Łącze Bluetooth
- 18-calowe alufelgi
- Relingi dachowe czarny mat
- Tapicerka tekstylna Premium
- Tekstylne dywaniki
Omoda 9 przy cenie porównywalnej lub niższej niż podstawowe Volvo XC60 oferuje znacznie bogatsze wyposażenie standardowe, wyraźnie zbliżone do segmentu premium klasy wyższej. Z kolei Volvo XC60 to bezpieczny wybór dla tych, którzy stawiają na renomę, jakość wykonania i doświadczenie marki. Zwycięzcą zatem powinna zostać Omoda, jednak z racji na świeżość konstrukcji o wszystkim powinna zadecydować jazda testowa.
Dowiedz się więcej o tym jak wypada Omoda 9 na tle Volvo XC60: Omoda 9 Super Hybrid vs Volvo XC60 porównanie na chińskiesamochody.pl
BMW X1 vs Kia Sportage
Pora na parę popularnych kompaktowych SUV-ów. Kia Sportage jest bestsellerem marki - w I półroczu znalazła 6849 nabywców, co daje jej 4. pozycję na rynku nowych aut w Polsce. Z kolei BMW X1 również jest najchętniej wybieranym modelem niemieckiej marki, znajdując w tym czasie 1892 nabywców, co czyni je 8. najpopularniejszym autem premium w ogóle. Kia Sportage doczekała się niedawno liftingu, zyskując nowy przód, odświeżone wnętrze i nowe multimedia. Zarówno BMW jak i Kia mierzą 4,5 m długości, jednak Kia oferuje większy bagażnik (591 vs 540 w BMW) i gwarancję na 7 lat z limitem do 150 000 km (w BMW 2 lata bez limitu kilometrów). Kia nie odstaje też zbytnio jakością wykończenia wnętrza. Bazowe BMW X1 w wersji sDrive18i ma napęd na przód i jednostkę 1.5 R3 o mocy 136 KM, kosztuje 185 000 zł. Dla porównania w podobnej cenie (186 700 zł) dostaniemy Kię Sportage w niemal topowej wersji Business Line z silnikiem 1.6 T-GDI o mocy 180 KM i napędem AWD. W obu autach mamy 7-stopniową przekładnię dwusprzęgłową w standardzie. Mimo mniejszej mocy BMW oferuje lepsze osiągi (9,2 vs 9,8 s) i może pochwalić się niższym zużyciem paliwa (6,4 vs 7,4 l).

Poniżej przedstawiamy wybrane elementy wyposażenia standardowego Kii Sportage Business Line:
- Inteligentne światła adaptacyjne mijania i drogowe wykonane w technologii LED w stylistyce czterech kostek
- Światła przednie i tylne z funkcją powitania
- 12,3-calowy zakrzywiony ekran zegarów cyfrowych zintegrowany z 12,3-calowym centralnym ekranem nawigacji
- Elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika
- Tapicerka skórzano – zamszowa
- Wentylowane fotele przednie
- 10-calowy kolorowy wyświetlacz Head-up Display
- Kameralne oświetlenie wnętrza (dla DCT i AT)
- Kluczyk cyfrowy Digital Key pozwalający otworzyć i uruchomić samochód bez posiadania fizycznego kluczyka (dla DCT i AT)
- 18-calowe felgi aluminiowe (dla silników konwencjonalnych i HEV)
- Fotochromatyczne lusterko wsteczne
- Dwa porty USB-C w oparciach przednich foteli
- Przyciemniane szyby tylne
- Podgrzewane fotele przednie z trójstopniową regulacją oraz podgrzewane skrajne tylne siedzenia
- Podgrzewana kierownica
- Elektryczna regulacja foteli przednich S1CA02
- Regulacja wysokości fotela pasażera
- Elektryczna regulacja podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa w fotelu kierowcy
- Tapicerka materiałowo - skórzana (skóra syntetyczna) SAAA17
- Indukcyjna ładowarka do telefonu
- Łopatki przy kierownicy do zmiany biegów (dla DCT) / sterowania siłą rekuperacji (dla HEV i PHEV)
- System monitorowania martwego pola z automatyczną korektą toru jazdy oraz ruchu pojazdów podczas cofania z funkcją automatycznego zatrzymania (BCA)
- Pokrętło wyboru biegów typu Shift By Wire dla automatycznej przekładni (dla DCT)
- Czujnik deszczu z automatycznymi wycieraczkami (dla silników konwencjonalnych)
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z nawiewami dla drugiego rzędu
- System autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów oraz hamowania na skrzyżowaniach (FCA 1.5)
- Asystent utrzymania auta pośrodku pasa ruchu (LFA 2) z funkcją wykrywania rąk na kierownicy
- 7 poduszek powietrznych, w tym centralna poduszka powietrzna w fotelu kierowcy
- Światła dziennie, mijania i drogowe wykonane w technologii LED
- Światła tylne wykonane w technologii LED
- System otwierania i uruchamiania pojazdu bez użycia kluczyka Smart Key
- ▪ 12,3-calowy centralny ekran nawigacji satelitarnej, radio DAB, bezprzewodowy interfejs Apple CarPlay / Android Auto, usługi cyfrowe Kia Connect
- Kamera cofania
- Relingi dachowe
- Przednie i tylne czujniki parkowania
- Wielofunkcyjny panel dotykowy dostosowujący przyciski w zależności od wybranego trybu - multimedia / klimatyzacja
- Aktywny tempomat
- Asystent jazdy po autostradzie
Z kolei w BMW X1 w standardzie dostaniemy m.in.:
- 17-calowe alufelgi
- tapicerkę materiałową Arktur Anthracite
- Listwy ozdobne srebrne kwarc matowe
- Zestaw naprawczy opon Plus
- Relingi dachowe M Shadowline czarne na wysoki połysk
- Obramowania M Shadowline czarne na wysoki połysk
- Asystenta parkowania z czujnikami parkowania i kamerą cofania
- Podgrzewane fotele przednie
- Radio DAB+
- 2-strefową klimatyzację automatyczną z nawiewami tylnymi
- reflektory LED
- Auttomatyczną obsługę klapy tylnej
- Składane siedzenia tylne z oparciem dzielonym w proporcjach 40:20:40
- BMW Live Cockpit Plus z zakrzywionym wyświetlaczem BMW
- BMW Operating System 8 z nawigacją
Jak widać, na tle Kii Sportage bazowe BMW X1 jest ubogo wyposażone. W kategorii "value for money" Kia Sportage jest zdecydowanym zwycięzcą. Otrzymujemy nowoczesnego i niemal kompletnie wyposażonego kompaktowego SUV-a ze skrzynią automatyczną i napędem na obie osie w cenie ubogo wyposażonego, przednionapędowego BMW X1 z silnikiem R3. Jeśli jednak stawiamy na osiągi i cenimy niskie spalanie, lepszym wyborem będzie BMW. Generalnie jednak z tej dwójki lepszym wyborem będzie Kia Sportage.
Mercedes Klasa C vs Skoda Superb
Czas na ostatnią parę. Skoda Superb jest najpopularniejszym samochodem klasy średniej na naszym rynku. Od stycznia do czerwca trafiła do 3872 nabywców, co daje jej 12. pozycję wśród najpopularniejszych nowych aut w Polsce. Z kolei Mercedes Klasa C plasuje się poza TOP20 modeli premium w Polsce, jednak z całej niemieckiej trójki z segmentu D to on jest najbardziej funkcjonalną propozycją, stąd też wzięliśmy go do zestawienia. O tym jak pakownym i przestronnym autem jest Skoda Superb, chyba nikomu nie trzeba przypominać - 4,9 m długości, rozstaw osi na poziomie 2,84 m i bagażnik liczący aż 690 litrów w wersji kombi. Te liczby mówią same za siebie. W obecnym wydaniu flagowa Skoda zyskała nowoczesne multimedia i garść kolejnych rozwiązań funkcjonalnych, jednocześnie zachowując przyjazną obsługę dzięki pokrętłom Smart Dials. Z kolei Mercedes Klasa C przekonuje jakością wykończenia, zaawansowanym systemem multimedialnym MBUX i eleganckim designem. Jego bagażnik pomieści jednak 490 litrów, jest też mniejszy (4,75 m) i ciaśniejszy mimo większego rozstawu osi (2865 mm).

Bazowa Klasa C 180 Estate kosztuje 211 300 zł. W tej cenie dostajemy samochód z silnikiem benzynowym 1.5 R4 o mocy 170 KM, współpracującym z silnikiem elektrycznym o mocy 23 KM i 9-stopniową przekładnią automatyczną. Za podobną kwotę dostaniemy Skodę Superb Kombi z silnikiem benzynowym 2.0 TSI o mocy 204 KM i 7-stopniową przekładnią DSG, w topowej konfiguracji Laurin&Klement. Taka Skoda katalogowo kosztuje 213 900 zł, natomiast w obecnej promocji nawet 205 900 zł. Skoda oferuje lepsze osiągi (od 0 do 100 km/h w 7,4 s vs 8,8 s w Mercedesie), lecz ma nieco wyższe zużycie paliwa (6,85 vs 6,4 l/100 km w Mercedesie).
Przedstawiamy wybrane elementy wyposażenia standardowego Skody Superb:
- Tapicerka Design Selection L&K Suite Black lub Suite Cognac
- Ramka grilla w wykończeniu Unique Dark Chrome
- 18” obręcze kół ze stopów lekkich
- Reflektory TOP LED z Matrix Beam i Tylne światła TOP LED z dynamicznymi kierunkowskazami
- W pełni elektryczne fotele przednie z funkcją masażu
- Progresywny układ kierowniczy
- Infotainment 13” z nawigacją
- Adaptive Cruise Control
- Podgrzewana przednia szyba
- Podgrzewana kierownica
- Sound System Canton
- Climatronic - trzystrefowa klimatyzacja
- Czujniki parkowania z przodu oraz z tyłu
- Sunset - tylne szyby o wyższym stopniu przyciemnienia, przednie i tylne szyby boczne dźwiękochłonne
- Bezdotykowe otwieranie i zamykanie elektrycznie sterowanej pokrywy bagażnika
- Kessy Full - bezkluczykowy system obsługi samochodu
- Podgrzewane przednie fotele
- Asystent pasa ruchu
- Front Assist
- Rozpoznawanie znaków drogowych
Dla porównania bazowy Mercedes Klasy C oferuje m.in.:
- Cyfrowe zegary z 12,3-calowym wyświetlaczem
- System MBUX z nawigacją i 11,9-calowym ekranem dotykowym
- Adaptacyjnego asystentaświateł drogowych Highbeam
- Bezprzewodowe ładowanie i podłączenie Bluetooth
- Czytniki linii papilarnych
- Klimatyzację automatyczną dwustrefową THERMATIC
- Dywaniki welurowe
- Elementy wykończenia wnętrza – srebrnoszary diamentowy wzór
- Oświetlenie Ambient
- Tapicerkę ze sztucznej skóry ARTICO i czarnej tkaniny TOMASI
- Aluminiowe relingi dachowe
- 17-calowe alufelgi
- Pakiet integracyjny “smartphone”
- Czujniki parkowania wraz z kamerą cofania
- Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
- Oświetlenie Ambiente z projekcją logo marki
- Pakiet USB
- Podgrzewane przednie fotele
- Zestaw naprawczy
- Elektrycznie sterowaną klapę bagażnika
- Asystenta pasa ruchu
- Kamerę monitorującą uwagę kierowcy
- Tempomat
Wyposażenie Mercedesa jest niezłe, ale nie dorównuje temu ze Skody. Ponadto Superb oferuje wyjątkową wręcz przestrzeń, lepsze osiągi i bardziej funkcjonalną kabinę. Jeżeli komuś zależy na marce premium, oczywiście wybierze Mercedesa, jednak jeśli ktoś zdecyduje się na Superba w wersji L&K, z pewnością nie pożałuje i nie powinien zbytnio tęsknić za klasą premium. Zwycięża zatem Skoda Superb Combi.
Samochody popularne vs premium - kalkulacja leasingu 2025
Marka/Model | Rata leasingu netto | Marka/Model | Rata leasingu netto |
VW Golf | 2096 zł | Audi A3 | 2161 zł |
Toyota RAV4 | 4134 zł | Lexus NX | 4175 zł |
Omoda 9 | 3588 zł | Volvo XC60 | 4432 zł |
Kia Sportage | 2578 zł | BMW X1 | 3043 zł |
Skoda Superb | 2959 zł | Mercedes Klasa C | 3003 zł |
Przedstawiliśmy ratę przykładowego leasingu na okres 36 miesięcy, przy wpłacie własnej w wysokości 30% i wykupie na poziomie 15%. Szczegółową kalkulację znajdziesz na Kalkulator leasingowy Superauto.pl.
Podsumowanie
Podsumowując, w większości przypadków to właśnie samochody marek popularnych wypadają znacznie lepiej pod kątem wyposażenia i oferty niż modele premium. Chcąc doposażyć samochód marki premium do poziomu topowej wersji marki popularnej różnica w cenie zrobi się naprawdę spora. Marki popularne oferują często przestronniejsze i bardziej funkcjonalne kabiny oraz lepsze osiągi niż bazowe modele premium, poza tym w samochodach popularnych znajdziemy obecnie wiele elementów znanych niegdyś wyłącznie z aut premium. Oczywiście marki premium nadal przekonują takimi aspektami jak jakość wykończenia, prestiż czy renoma marki. Z drugiej strony w kwestiach zdroworozsądkowych najczęściej przegrywają z markami popularnymi.