RANKING: SUV-y klasy średniej marek premium. Najciekawsze propozycje CZ. I
SUV-y klasy średniej są powszechnym widokiem na naszych drogach, także te pochodzące od marek premium. Przedstawiamy najciekawsze propozycje SUV-ów klasy średniej marek premium.

Wiele osób wybiera SUV-y nie tylko ze względu na ich wszechstronność i funkcjonalność, ale także dlatego, że dają im poczucie prestiżu. Dotyczy to w szczególności marek premium. Często wybór pada na przedstawicieli klasy średniej jako te najbardziej optymalne gabarytowo pojazdy. Rynek jest zdominowany przez marki niemieckie, jednak nie brakuje też alternatywnych propozycji. Przedstawiamy najciekawsze naszym zdaniem SUV-y klasy średniej marek premium, które znajdziecie także na superauto.pl.
Szukasz auta terenowego z napędem na cztery koła? Poznaj naszą ofertę SUVów 4x4
Porsche Macan
Porsche Macan 2022 dane techniczne
Pojazd po raz pierwszy został zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles 20 listopada 2013 roku. Jest to drugie auto typu SUV marki Porsche. Od modelu Cayenne jest węższy i krótszy. Pojazd konstrukcyjnie bazuje na płycie podłogowej modelu Audi Q5. Stylistycznie pojazd jest mniejszym bratem modelu Cayenne. Pojazd otrzymał wyraziste linie, mocniej opadający dach, ale nadal widać po nim masywność i ociężałość sylwetki. Zarówno w roku 2015 (pierwszym pełnym roku obecności tego modelu na rynku), jak i w 2016 Macan był najchętniej wybieranym w Polsce nowym modelem Porsche. Jednocześnie Macan jest najchętniej kupowanym modelem w gamie Porsche.

W lipcu 2018 roku Porsche zaprezentowało Macana po gruntownej modernizacji. Samochód zyskał przemodelowane reflektory i inny przedni zderzak, a największe zmiany zaszły z tyłu oraz w środku. Tylne lampy, podobnie do innych samochodów marki, zostały połączone pasem z napisem 'Porsche'. W kokpicie pojawiły się z kolei inaczej ulokowane nawiewy oraz większy, dotykowy ekran do sterowania systemem multimedialnym. W 2021 roku przeprowadzono drugi facelifting, tym razem bardziej kosmetyczny. Fizyczne przyciski na tunelu środkowym zastąpiono dotykowymi, zastosowano nową kierownicę i zaktualizowano gamę silników. Porsche Macan mierzy 4726 mm długości, 1922 mm szerokości oraz 1621 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2807 mm. Bagażnik pomieści 458 litrów.
Porsche Macan 2022 silniki i ceny
Gamę jednostek napędowych Porsche Macana tworzą wyłącznie turbodoładowane jednostki benzynowe. W każdym wariancie standardem jest 7-stopniowa dwusprzęgłowa przekładnia PDK oraz napęd 4x4. Bazową jest 2-litrowy motor o mocy 265 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,4 s, a prędkość maksymalna to 232 km/h. Macan T posiada tę samą jednostkę, jednak przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 s. Mocniejszy wariant Macan S korzysta z 2.9-litrowej jednostki V6 o mocy 380 KM i maksymalnym momencie obrotowym 520 Nm. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 s i rozpędza się do 259 km/h. Topowy GTS również posiada jednostkę 2.9 V6 biturbo, jednak generuje ona 440 KM oraz 550 Nm. W jego przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,5 s, a prędkość maksymalna to 272 km/h. Bazowe Porsche Macan z 2-litrowym silnikiem kosztuje od 279 000 zł. Dopłata do odmiany T wynosi 21 000 zł. Macan S kosztuje od 356 000 zł, zaś topowy GTS od 433 000 zł.
Porsche Macan 2022 leasing
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkanaście egzemplarzy Porsche Macana w różnych wersjach silnikowych. Wszystkie samochody pochodzą z 2022 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Większość ofert stanowią fabrycznie nowe pojazdy. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz sięgające kilku procent rabaty względem ceny katalogowej.
Sprawdź ofertę Porsche Macan leasing na Superauto.pl
Alfa Romeo Stelvio
Alfa Romeo Stelvio 2022 dane techniczne
Samochód został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles w 2016 roku. Auto zbudowane zostało na bazie płyty podłogowej Giorgio, z której korzysta m.in. model Giulia. Nazwa Stelvio pochodzi od nazwy najwyższej w Europie przejezdne i przełęczy - "Passo Dello Stelvio". Dynamiczna stylistyka pierwszego SUV-a włoskiej marki nawiązuje do zaprezentowanej rok wcześniej Giulii, z której przejęto też kabinę. W połowie 2020 roku samochód przeszedł face lifting. Zmieniono m.in. klosze lamp tylnych, grill przedni, wprowadzono nowe wzory aluminiowych felg o rozmiarze do 21 cali, do wyposażenia opcjonalnego dołączył tytanowy wydech opracowany przez inżynierów z Akrapović. We wnętrzu pojazdu zmieniono kierownicę, lewarek zmiany biegów, zmodyfikowana została konsola środkowa.

Kolejny lifting przeprowadzono w październiku 2022 roku. Pojawił się wówczas nowy przód z LED-owymi reflektorami i zmodyfikowanym grillem, przyciemnione tylne lampy, zaś w kabinie zastosowano wirtualne zegary. Alfa Romeo Stelvio mierzy 4687 mm długości, 1903 mm szerokości oraz 1671 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2818 mm. Bagażnik pomieści 525 litrów.
Alfa Romeo Stelvio 2022 silniki
Każde Stelvio współpracuje z 8-stopniową przekładnią automatyczną ZF i napędem 4x4. Bazową jednostką w gamie Stelvio jest 2-litrowa jednostka benzynowa o mocy 200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 330 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,2 s, a prędkość maksymalnoa to 215 km/h. Mocniejszy wariant jednostki 2.0 generuje 280 KM oraz 400 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 s i rozpędza się do 230 km/h. W ofercie jest też diesel o pojemności 2 litrów, generujący 210 KM oraz 470 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,6 s, zaś prędkość maksymalna to 215 km/h. Na szczycie oferty stoi topowa odmiana Quadrifoglio z podwójnie doładowaną jednostką V6 o pojemności 2.9 litra, rozwijającą 510 KM oraz 600 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,8 s, zaś prędkość maksymalna to 283 km/h.
Alfa Romeo Stelvio 2022 ceny
Bazowa Alfa Romeo Stelvio Super z 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 200 KM kosztuje od 241 000 zł. Bogatszy wariant Sprint wymaga dopłaty w wysokości 13 000 zł. Mocniejsza odmiana generująca 280 KM występuje jako ti za 271 500 zł lub Veloce za 284 500 zł. Wersja wysokoprężna występuje tylko jako Veloce i kosztuje od 293 500 zł. Topowe Stelvio Quadrifoglio to koszt rzędu 499 500 zł.
Alfa Romeo Stelvio 2022 leasing
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Alfy Romeo Stelvio w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Wszystkie samochody pochodzą z 2022 roku, większość z nich jest fabrycznie nowych. Wiele pojazdów dostaniecie od ręki. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz sięgające ponad 20% rabaty względem ceny katalogowej.
Sprawdź ofertę Alfa Romeo Stelvio leasing na Superauto.pl
Range Rover Velar
Range Rover Velar 2022 dane techniczne
Range Rover Velar został wprowadzony jako całkowicie nowy model Range Rovera w lutym 2017 roku. Projekt został zainspirowany nowym językiem projektowania stworzonym przez Evoque w 2011 roku. Design Velara obejmuje wydłużone reflektory i światła tylne, a także ukryte klamki drzwi, które są aktywowane po naciśnięciu. Światła są oparte na diodach LED. Velar dzieli platformę i wiele rozwiązań technicznych, w tym aluminiową konstrukcję nadwozia, z Jaguarem F-Pace. Range Rover Velar jest jednak dłuższy. W 2020 i 2021 roku Velar otrzymał łagodną modernizację, która obejmowała nowy system multimedialny, wariant hybrydowy PHEV oraz bogatsze wyposażenie wnętrza. Range Rover Velar ma rozstaw osi 2974 mm, długość 4803 mm, szerokość 2030 mm (ze złożonymi lusterkami) i wysokość 1665 mm. W bagażniku dostępnych jest od 576 do 1346 litrów.

Range Rover Velar 2022 silniki i ceny
Bazowy Range Rover Velar z benzynowym silnikiem 2.0 o mocy 250 KM w odmianie Standard startuje z pułapu 291 900 zł. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,5 s, a prędkość maksymalna to 217 km/h. Napęd trafia na obie osie poprzez 8-stopniową automatyczną przekładnię. Bogatszy wariant R-Dynamic SE startuje z pułapu 350 200 zł. Za 297 000 zł dostaniemy bazowego diesla 2.0 o mocy 204 KM (od 0 do 100 km/h w 8,2 s, V/max 210 km/h), zaś hybryda PHEV o mocy 404 KM (od 0 do 100 km/h w 5,4 s i V/max 240 km/h) startuje z pułapu 347 500 zł za wariant Standard. W odmianie R-Dynamic SE mamy także do wyboru 3-litrową jednostkę benzynową R6 o mocy 400 KM (429 600 zł), (od 0 do 100 km/h w 5,5 s i prędkość maksymalna 250 km/h) a także 3-litrowego diesla R6 o mocy 300 KM, kosztującego od 417 400 zł, przyspieszającego od 0 do 100 km/h w 6,5 s i rozpędzającego się do 230 km/h. Gamę wieńczy konfiguracja R-Dynamic HSE.
Range Rover Velar 2022 leasing
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Range Rovera Velara w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Wszystkie samochody pochodzą z 2022 roku i dostaniecie je od ręki, większość to pojazdy fabrycznie nowe. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz sięgające 10% rabaty.
Sprawdź ofertę Range Rover Velar leasing na Superauto.pl
Mercedes GLC
Mercedes GLC 2022 dane techniczne
Mercedes-Benz GLC II został zaprezentowany po raz pierwszy w czerwcu 2022 roku, dokładnie 7 lat po premierze poprzednika. Samochód otrzymał kod X254. Podobnie jak Mercedes-Benz klasy C samochód jest wyposażony w czterocylindrowe silniki z technologią MHEV. We wrześniu 2022 roku produkcję modelu uruchomiono w fabryce w Sindelfingen. projektanci nowego GLC poszli drogą ewolucji w kwestii designu. Podobnie jak poprzednik, samochód wygląda trochę jak nadmuchana Klasa C. Bryła pojazdu jest zatem dość konserwatywna, stawiająca na klasyczne eleganckie linie. Nowa generacja Mercedes GLC 2023 jest o 60 mm dłuższa i mierzy 4716 mm. Większy jest także rozstaw kół – z przodu o 6 mm (1627 mm), a z tyłu nawet o 23 mm (1640 mm). Bagażnik liczy 600 litrów. Nowy Mercedes GLC jest bardziej opływowy od poprzednika - wspólczynnik oporu powietrza cd wynosi 0,29 wobec 0,31 w dotychczasowej wersji.
Mercedes GLC 2022 silniki
W gamie silnikowej nowego Mercedesa GLC znalazły się turbodoładowane silniki benzynowe i wysokoprężne o pojemności 2 litrów, a także odmiany hybrydowe PHEV. Każdy GLC posiada napęd na obie osie 4MATIC oraz 9-stopniową automatyczną przekładnię. Wszystkie opcje układu napędowego są oparte na czterocylindrowych konstrukcjach z rodziny silników modułowych (FAME) producenta. ISG jest wtedy w stanie dodać do jednostki doładowanie za pomocą małego silnika elektrycznego o mocy 22 KM i momencie obrotowym 200 Nm. Bazowa wersja to GLC 200 napędzana silnikiem 2.0 mild hybrid o mocy 204 KM i momencie 320 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,8 s. Wyżej pozycjonowany jest GLC 300, z również dwulitrowym silnikiem i hybrydą typu mild o mocy 258 KM i momencie 400 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,2 s. Trzecią mikrohybrydą jest 220 d, która napędzana jest przez wysokoprężną dwulitrową jednostkę o mocy 197 KM (440 Nm). Rozpędza się on od 0 do 100 km/h w 8 sekund. Topowy wariant wysokoprężny GLC 300 d generuje 269 KM oraz 550 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,3 s.
Hybrydowe układy napędowe typu plug-in mają również czterocylindrowe silniki, które wykorzystują technologię napędu PHEV czwartej generacji Mercedesa. System jest bardziej kompaktowy i mocniejszy niż kiedykolwiek wcześniej, zaś w trybie elektrycznym nowy GLC może poruszać się z prędkością do 140 km/h. Tymczasem akumulator o pojemności 31,2 kWh oznacza, że SUV może przejechać do 100 km na samym zasilaniu elektrycznym. Silnik elektryczny rozwija 136 KM (100 kW). Słabszy, GLC 300e ma 313 KM i 550 Nm. Mocniejszy (GLC 400e) to już 381 KM i 650 Nm. Pierwszy rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,7 s, zaś drugi przyspiesza do 100 km/h w 5,6 sekundy i rozpędza się do 237 km/h.
Mercedes GLC 2022 ceny
Bazowy Mercedes GLC 200 4MATIC kosztuje od 240 100 zł. Mocniejszy GLC 300 to koszt 289 700 zł. Odmiana hybrydowa PHEV 300 e wyceniona została na 307 400 zł, zaś topowa 400 e 320 600 zł. Wariant wysokoprężny 220 d kosztuje od 249 900 zł, zaś mocniejszy 300 d od 304 500 zł.
Mercedes GLC 2022 leasing
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Mercedesa GLC w różnych wersjach silnikowych, zarówno nowej jak i poprzedniej generacji. Niemal wszystkie auta są fabrycznie nowe, każdy pochodzi z 2022 roku. Wiele z nich dostaniecie od ręki, możecie też liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na sięgające kilkunastu procent rabaty względem ceny katalogowej.
Sprawdź ofertę Mercedes GLC leasing na Superauto.pl
Volvo XC60
Volvo XC60 2022 dane techniczne
Volvo XC60 II generacji zostało po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowane podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2017 roku. Auto zbudowane zostało na bazie modułowej płyty podłogowej SPA (Scalable Product Architecture), która wykorzystana została do budowy m.in. drugiej generacji modelu XC90, a także modeli S90 i V90. Charakterystycznym elementem pojazdu jest przód podobny do zastosowanego po raz pierwszy w drugiej generacji modelu XC90. Podobnie jak pierwowzór, pojazd otrzymał światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED w kształcie położonej litery "T", która nawiązuje do młota Thora. Tylne lampy pojazdu zostały wkomponowane w układ przetłoczeń klapy bagażnika i otrzymały kształt litery "C". Centralnym elementem stylizacji wnętrza pojazdu jest umieszczony na środku duży tablet, który zastąpił standardowe przyciski i przełączniki.

W 2021 roku samochód przeszedł kosmetyczny facelifting. Pojawiły się m.in. nowe zderzaki, zaś największą nowością był system infotainment oparty na Google Android. Volvo XC60 mierzy 4688 m długości, 1902 mm szerokości oraz 1658 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2865 mm. Bagażnik pomieści 505 litrów. W okresie od stycznia do października 2022 sprzedano w Polsce 4217 egzemplarzy Volvo XC60, co czyni je nie tylko najpopularniejszym SUV-em marki premium w Polsce, ale najpopularniejszym modelem marki premium w ogóle.
Volvo XC60 2022 silniki
W gamie Volvo XC60 znajdziemy 2-litrowego diesla B4 z układem mild hybrid o łącznej mocy 211 KM z 8-stopniową przekładnią automatyczną Geartronic i napędem na przednią lub obie osie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,3 s, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Są też dwie wersje benzynowe z 2-litrowym silnikiem o mocy 211 oraz 264 KM, z 8-stopniową przekładnią automatyczną oraz napędem na obie osie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 8,1 s, a w mocniejszej 6,9 s. Prędkość maksymalna to 180 km/h. Ofertę wieńczą odmiany hybrydowe plug-in oparte na 2-litrowej jednostce benzynowej i silnikach elektrycznych. Słabsza T6 generuje 350 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 s. Mocniejsza generuje 455 KM i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,9 s. Obie wersje współpracują z 8-stopniową automatyczną przekładnią i napędem na obie osie, zaś prędkość maksymalna to 180 km/h. Zasięg na prądzie wynosi do 78 km.
Volvo XC60 ceny
Volvo XC60 kosztuje od 211 900 zł za bazową odmianę Essential z silnikiem benzynowym B4 o mocy 211 KM. Bogatsza konfiguracja Core wymaga wydania 223 900 zł, zaś jeszcze wyższa Plus Dark 244 900 zł. Mocniejsza odmiana B5 generująca 264 KM występuje od odmiany Plus Dark za 267 900 zł. Topowa Ultimate Dark to koszt rzędu 299 900 zł. Wariant wysokoprężny B4 o mocy 211 FWD kosztuje od 230 900 zł za odmianę Core lub od 251 900 zł za Plus Dark. Dopłata do napędu AWD wynosi 10 000 zł. Wariant z AWD występuje także w konfiguracji Ultimate Dark za 290 900 zł. Odmiana hybrydowa T6 kosztuje od 257 900 zł za wersję Essential, 266 900 zł za Core, 284 900 zł za Plus Bright oraz 287 900 zł za Plus Dark. Topowa wersja T8 o mocy 455 KM kosztuje od 306 900 zł za Plus Bright, 309 900 zł za Plus Dark, 329 900 zł za Ultimate Bright, 332 900 zł za Ultimate Dark oraz od 360 900 zł za topową Polestar Engineered.
Volvo XC60 2022 leasing
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkanaście egzemplarzy Volvo XC60 w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Większość z nich to samochody nowe, dostępne od ręki i pochodzące z 2022 roku. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności i sięgające nawet kilkunastu procent rabaty.