Tutaj pojawią się wyszukiwane przez Ciebie frazy.
Przepraszamy!
Mamy mały problem z wyszukiwaniem, spróbuj ponownie za chwilę.
Nie martw się! Nadal możesz przeglądać wszystkie nasze oferty.
Marka
Model
Nadwozie
Cena
Rodzaj paliwa
Rata miesięczna
Rocznik
Sortuj
Wybierz markę i model samochodu, którym jesteś zainteresowany
Wyślij wniosek i zarezerwuj swój samochód online
Podpisz umowę bez wychodzenia z domu
Odbierz swój nowy samochód z salonu lub zamów dostawę do domu
Wybierz swój wymarzony samochód z oferty Superauto.pl. bogata oferta aut w szerokiej konfiguracji wyposażenia, najlepsze modele z najlepszymi silnikami. Skorzystaj z leasingu lub wybierz kredyt, jeśli planujesz zakup jako osoba prywatna. Odbierz firmowy rabat i ciesz się nowym SUVem 4x4 w jeszcze lepszej cenie.
Szukasz auta z napędem na tył? właśnie kupiłeś leśniczówkę i szukasz auta, które pozwoli Ci na codzienny dojazd do domu? A może po tygodniu pracy nie wyobrażasz sobie weekendu na łonie natury? Wybierz swoje nowe auto z napędem 4x4 w Superauto.pl i ruszaj po przygodę.
Wiele osób szukając nowego samochodu zastanawia się nad napędem. O ile mieszkamy w mieście, szukamy klasycznego hatchbacka odpowiedz wydaje sie oczywista, tak w przypadku atrakcyjnej ceny auta 4x4 w jeździe rekreacyjnej odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna.
Zanim przejdziemy do prezentacji oferty na początek zdefiniujemy typy napędów dostępne na rynku. O ile w przypadku napędów FWD (Front Wheel Drive) czy RWD (Rear Wheel Drive) nie ma problemu, tak w przypadku napędów na obie osie producenci oferują wiele możliwości.
W przypadku samochodów z napędem 4x4 moc generowana z silnika rozkładana jest na wszystkie koła. To przekłada się na większe bezpieczeństwo, lepsze parametry jazdę, ale także większa eksploatacje i wyższe wydatki związane z utrzymaniem takiego samochodu. Sposób kierowania mocy czy nawet uruchamiania napędów jest różny. Wielu producentów opracowała własne mechanizmy napędu na wszystkie koła.
Do wielu wypadków drogowych dochodzi z powodu zbyt szybkiej, nieostrożnej jazdy. Czasami warunki drogowe są na tyle niekorzystne, że samochody wpadają w niekontrolowany poślizg nawet przy bardzo zachowawczej jeździe. Powodem technicznym jest utrata przyczepności, która zależy od styku opon z podłożem. W przypadku samochodów 2WD (napędzanych na 2 koła, na przednią lub tylną oś), moc przekazywana jest wyłącznie na przednią lub tylną oś. Duży moment obrotowy trafiający tylko na jedną z osi w złych warunkach może spowodować utratę przyczepności i łatwe wpadanie w poślizgi, dlatego tak ważne jest dostosowanie trybu i prędkości jazdy do panujących warunków. W przypadku samochodów z napędem 4x4 bez względu na to, jak jest on obsługiwany, moc rozdzielana jest na wszystkie koła w określonych proporcjach (50/50, 30/70 a nawet 100% z uwzględnieniem tylko jednego koła - takie rozwiązanie oferuje przykładowo marka Ford).
Moc równomiernie rozkładana na koła obu osi, to większa powierzchnia styku. W przypadku aut 4x4 daje to lepsze parametry jezdne, dlatego tak ważny jest rodzaj napędu w przypadku dróg poza miastowych, szutrowych czy leśnych. To nie oznacza, że w mieście będzie on całkowicie bezużyteczny. Napęd na wszystkie koła na drodze asfaltowej poprawia przyczepność, zapewnia większą dynamikę podczas ruszania i lepszą jazdę w zakrętach. Zimą umożliwia sprawne pokonywanie muld, przeszkód, a także ułatwia przemieszczanie się po drogach oblodzonych i zasypanych.
Napęd 4x4 jeszcze do niedawna był utożsamiany wyłącznie z samochodami terenowymi. Dzisiaj znajdziemy go również w SUVach, miejskich crossoverach, hatchbackach czy sedanach.
Ogólnie mówiąc, napęd 4x4 jest to napęd na wszystkie koła. Stosowny w różnego rodzaju pojazdach, ręcznie bądź automatycznie uruchamia pracę dodatkowo jednej osi, rozkładając napęd na wszystkie koła. W zależności od rodzaju zastosowanego mechanizmy rozróżniamy kilka typów napędu 4x4: stały, z centralnym mechanizmem różnicowym, dołączany ręcznie lub automatycznie. W ramach każdej z tych grup napęd na koła rozkładany może być proporcjonalnie bądź też proporcje mogą być zmienne w zależności od sytuacji.
Zastosowanie napędu 4x4 umożliwia osiągnięcie lepszej przyczepności, tym samym zwiększa ono bezpieczeństwo, jakość i komfort jazdy zarówno w mieście, jak i w terenie.
Jednym z najczęściej wybieranych napędów 4x4 jest ten dołączany automatycznie. Jest to najtańszy w produkcji, ale również najbardziej ekonomiczny głównie pod względem ewentualnych awarii spowodowanych nieprawidłowym użytkowaniem.
Stały napęd 4x4 charakteryzuje się tym, że moment obrotowy rozdzielany jest na dwie osie, dzięki czemu moc trafia na wszystkie 4 koła. Moc rozdzielana jest dzięki zastosowaniu mechanizmu centralnego. Stały napęd 4x4 może być symetryczny i trafiać równo na obie osie, lub niesymetryczny, w którym moc jest przekazywana w zmiennych proporcjach nie tylko na oś, ale także na pojedyncze koło według potrzeb. W tym przypadku wykorzystywany jest międzyosiowy mechanizm różnicowy lub sprzęgło wielopłytkowe.
Napęd 4x4 dołączany ręcznie to gratka dla prawdziwych miłośników motoryzacji. W przypadku napędu 4x4 dołączanym ręcznie, jedna oś napędzana jest w sposób stały (może to być napęd na tylną lub przednią oś), w chwili w której konieczne jest uruchomienie drugiej osi kierowca ma do dyspozycji przycisk lub dźwignię, która uruchamia dodatkowy napęd. Napęd dołączany ręcznie pozwala na normalną i bardzo komfortową jazdę na co dzień, w przyzwoitym standardzie spalania (umożliwia to napęd na jedną oś), i zdalne uruchomienie dodatkowego napędu w chwili kiedy warunki terenowe lub pogodowe wymuszają takie działanie.
Trzecim podstawowym typem napędu 4x4 jest ten uruchamiany automatycznie, bez ingerencji kierowcy. Działa on na zasadzie systemu czujników, które w zależności od wykrycia zmniejszonej przyczepności uruchamiają odpowiedni napęd.
Napęd 4x4 automatyczny działa podobnie jak napęd ręczny. Podczas normalnej jazdy samochodem stale napędzana jest jedna z osi samochodu. Samochód jest wyposażony w sprzęgło wielopłtkowe dzięki któremu uruchamiana jest także druga oś. uruchomienie drugiej osi zależy od systemu i komputera. Elektronika współpracuje dodatkowo z czujnikami ABS, który odpowiada za to ile momentu obrotowego ma zostać przekazane na tylną oś. W niektórych modelach wprowadzono także niesymetryczne, rozkładając moc nieproporcjonalnie miedzy kołami danej osi.
W tej serii znajdą się nowoczesne auta z napędem na koła
Poniżej prezentujemy modele SUVów z napędem 4x4, które wyróżniają się na rynku najmocniejszymi osiągami.