Premiera Chery Tiggo 4 i Tiggo 9 w Polsce za nami. Ile kosztują chińskie SUV-y?
Flagowe SUV-y chińskiego Chery właśnie zadebiutowały na polskim rynku. Chery Tiggo 4 jako klasyczna hybryda i Tiggo 9 jako hybryda plug-in mogą wywołać niemałe zamieszanie, skutecznie “kradnąc” klientów topowych marek o największej popularności w naszym kraju.

Z artykułu dowiesz się o:
Dotychczas chińskie Chery posiadało w swojej ofercie tylko dwa SUV-y w swojej ofercie na polski rynek. Ze względu na szczególne uwielbienie tego typu samochodów wśród Polaków, kwestią czasu był fakt, kiedy pojawią się kolejne propozycje od chińskiego giganta. Trzy miesiące po udanym i głośnym debiucie w Polsce Chery wraca z hybrydowymi modelami Tiggo 4 i flagowcem Tiggo 9, które powalczą z klientami Skody Kamiq, Toyoty Yaris Cross i Hyundaia Santa Fe. Ile kosztują nowe chińskie samochody?
Chery Tiggo 4 – dane techniczne
Chery Tiggo 4 to miejski SUV z segmentu B, który jednak nieco różni się wymiarami od swoich “kolegów po fachu”. Samochód ma 4,32 m długości, 1,83 m szerokości i 1,65 m wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2,61 m. Model ten cechuje się dużą wytrzymałością, ponieważ jak podkreśla producent, Chery Tiggo 4 zostało wykonane w ponad 60% z wysokowytrzymałej stali. Jest to również propozycja dla osób ceniących komfort i dużą przestrzeń wewnątrz kabiny, ponieważ przestrzeń na nogi w drugim rzędzie siedzeń wynosi 900 mm, co jest imponującym wynikiem dla opcji z segmentu B. Równie dużo miejsca znajdziemy w przestrzeni bagażowej, której pojemność nie została zmniejszona z powodu faktu posiadania baterii – pojemność bagażnika wynosi 430 litrów, a po złożeniu siedzeń kierowcy mogą zwiększyć jego przestrzeń nawet do 1190 litrów.

Chery Tiggo 4 – stylistyka nadwozia
Chery Tiggo 4 kontynuuje stylistykę charakterystyczną dla chińskiej marki, łącząc elegancję z praktycznym podejściem do formy. Projekt nadwozia nawiązuje do większego Chery Tiggo 7, co widać m.in. w kształcie masywnej, „diamentowej” osłony chłodnicy, smukłych, zintegrowanych reflektorów oraz efektownych tylnych lamp LED połączonych świetlną listwą typu „blenda”. Całość prezentuje się spójnie i nowocześnie, zachowując przy tym stonowany charakter – linie nadwozia są wyważone, a proporcje podporządkowane funkcjonalności i aerodynamice. Dzięki temu Chery Tiggo 4 sprawia wrażenie solidnego SUV-a miejskiego, który równie dobrze odnajduje się w codziennej eksploatacji w mieście, jak i podczas dalszych podróży.
Producent zadbał także o możliwość personalizacji wyglądu pojazdu. Klienci mogą wybierać spośród sześciu lakierów nadwozia: Pearl White, Black Pearl, Cool Grey, Rich Red, Moonlight Silver i Harmony Grey.

Chery Tiggo 4 – kabina i wyposażenie wnętrza
Wewnątrz Chery Tiggo 4 również możemy znaleźć nawiązania do modelu Tiggo 7, prezentując tym samym nowoczesne i komfortowe rozwiązania dla kierowców. Centralnym punktem kokpitu są dwa połączone ze sobą wyświetlacze o przekątnej 12,3 cala każdy, które tworzą efektowny i intuicyjny system multimedialny wraz z zestawem wskaźników. Sercem systemu jest układ Qualcomm 8155, który zapewnia płynne działanie oprogramowania i łączność z Apple CarPlay i Android Auto, pozwalając na integrację smartfona z autem.
Chery Tiggo 4 jest z pewnością modelem z serii praktycznych. W kabinie znajduje się 34 różnego rodzaju schowków i półek, umożliwiających rozmieszczenie wszelkich drobiazgów z codziennego użytku. Wyższa wersja wyposażenia Prestige oferuje także skórzaną tapicerkę, podgrzewane fotele przednie, nastrojowe oświetlenie ambientowe i zaawansowany, 540-stopniowy panoramiczny system kamer HD, który skutecznie ułatwia manewrowanie w ciasnych, miejskich przestrzeniach. W bogatszym wariancie wyposażenia na uwagę zasługują osobne nawiewy dla drugiego rzędu siedzeń, co nie jest oczywistym rozwiązaniem w segmencie miejskich SUV-ów.

Pod względem bezpieczeństwa, chiński Chery Tiggo 4 nie ustępuje swoim znacznie droższym rywalom. Wszystkie wersje samochodu wyposażone zostały w 24 systemy wspomagające kierowcę (ADAS), w tym m.in. monitorowanie martwego pola, adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu, system awaryjnego hamowania oraz monitorowanie uwagi i czujności kierowcy.
Chery Tiggo 4 – napęd i osiągi
Pod względem napędu, Chery Tiggo 4 jest klasyczną hybrydą (HEV), która bazuje na układzie hybrydowym Chery Super Hybrid. Pod maską pracuje nowoczesny silnik benzynowy 1.5 DHE, który współpracuje z jednostką elektryczną o mocy 204 KM oraz dedykowaną, inteligentną przekładnią DHT (Dedicated Hybrid Transmission). Zestaw ten zapewnia płynne przełączanie między trybami pracy oraz wysoką efektywność energetyczną. Baterie Tiggo 4 oferują 1,83 kWh pojemności. Sam układ napędowy gwarantuje łączną moc 163 KM i maksymalny moment obrotowy 260 Nm, co przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,9 sekundy.
Choć Chery Tiggo 4 skupiony jest wyraźnie na oszczędności paliwa, jego osiągi w codziennej jeździe pozwalają zarówno na satysfakcjonującą jazdę w mieście, jak i w dłuższych trasach. Średnie zużycie paliwa według deklaracji producenta wynosi 5,3 l/100 km, a zasięg na pełnym baku pozwala na przejechanie nawet 950 km.
System hybrydowy Tiggo 4 może działać w trybie szeregowym, równoległym, w pełni elektrycznym oraz rekuperacyjnym – automatycznie dostosowując sposób pracy do obecnych warunków jazdy. Dzięki temu Tiggo 4 jest świetnym kompromisem, łączącym dynamiczne prowadzenie z niskimi kosztami eksploatacji wraz z łatką “eco-friendly”.
Chery Tiggo 4 – cena i dostępne wersje wyposażenia
Polscy klienci będą mogli nabyć Chery Tiggo w dwóch wersjach wyposażenia – Essential (bazowy) i bogatszy Prestige. Ceny modelu zaczną się od 95 900 zł za bazowy wariant, a wersja Prestige będzie kosztować 105 900 zł. Chery Tiggo 4 będzie dostępny w sprzedaży jeszcze w październiku 2025 roku. Gwarancja na samochód wynosi 7 lat lub do przebiegu 150 000 km.
Wariant Essential to podstawowa wersja modelu, oferująca m.in.:
Pakiet 24 zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), Zakrzywiony, podwójny ekran multimedialny o łącznej przekątnej 24,6 cala, 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, Bezprzewodową obsługę Android Auto i Apple CarPlay, Reflektory LED, Dwustrefową, automatyczną klimatyzację, System bezkluczykowy, Kamerę cofania, Tylne czujniki parkowania, 17-calowe felgi.
Bogatszy wariant wyposażenia Prestige to nieco bardziej “gadżeciarska wersja”, w której klienci znajdą dodatkowo:
Tapicerkę z eko-skóry, Elektrycznie sterowany fotel kierowcy Podgrzewane przednie fotele System kamer 540 stopni System audio z 6 głośnikami Przednie czujniki parkowania Wykończoną ekologiczną skórą kierownicę, Podświetlane progi auta, Przyciemniane tylne szyby, Nastrojowe oświetlenie ambientowe.
Chery Tiggo 9 – dane techniczne
SUV klasy średniej Chery Tiggo 9 to bez wątpienia najbardziej wyczekiwany model chińskiego koncernu. Model ten bazuje na świeżej platformie T2X, opracowanej z myślą o średniej klasie SUV-ów. Mimo to, Tiggo 9 wyraźnie wyrasta pod względem gabarytów ponad konkurencję z wymiarami 4,81 m długości, 1,92 m szerokości i 1,74 m wysokości, przy rozstawie osi na poziomie 2,8 m (o 9 cm więcej niż w przypadku Tiggo 8). Chiński SUV został wykonany w 85% ze stali o wysokim stopniu wytrzymałości, z czego 20% z niej stanowi stal ultrawytrzymała, co przekłada się za zwiększone bezpieczeństwo wszystkich pasażerów wewnątrz kabiny.

Podobnie jak jego mniejszy brat, Tiggo 9 oferuje trzy rzędy siedzeń, umożliwiając komfortowe podróżowanie nawet dla siedmiu osób. Przestrzeń bagażowa pomieści 143 l przy rozłożonych trzech rzędach siedzeń, którą można zwiększyć do 819 l przy złożonym trzecim rzędzie, aż po 2065 l po dodatkowym złożeniu drugiego rzędu siedzeń. Z tego względu Tiggo 9 jest wyborem uniwersalnym – zarówno dla wielodzietnych rodzin, jak i dla osób aktywnie spędzających czas.
Chiński producent podkreśla także zaawansowanie techniczne nowego modelu. Wielowahaczowe zawieszenie z hydraulicznymi elementami tłumiącymi pozwala na redukcję wibracji o ponad 30%, zapewniając tym samym wysoki komfort jazdy nawet na największych nierównościach. Dzięki zwiększonemu prześwitowi, zdolności brodzenia do 500 mm oraz wydajnemu napędowi na cztery koła, Chery Tiggo 9 jest także propozycją dla miłośników off-roadu. Kierowcy będą mogli wybrać spośród sześciu trybów jazdy: Economy, Standard, Sport, Snow, Mud i Off-Road, co pozwala w pełni wykorzystać potencjał chińskiego flagowca.
Chery Tiggo 9 – stylistyka nadwozia
Pod względem stylistycznym Chery Tiggo 9 doskonale wpasowuje się w aktualną identyfikację marki, subtelnie nawiązując wyglądem do Tiggo 8. Przód pojazdu wyróżnia się masywnym, “diamentowym” grillem i smukłymi reflektorami LED, a jego sylwetka jest znacznie bardziej rozciągnięta i proporcjonalna, podkreślając tym samym chromowane akcenty biegnące wzdłuż linii bocznej. Duże zmiany zaszły w tyle auta, które zyskało nowoczesny wygląd z listwą świetlną LED i lekko zaokrąglonymi krawędziami. Idąc tropem Tiggo 8, ukryto klamki drzwi, dzięki czemu samochód zyskał bardziej aerodynamiczny wygląd.

W standardowym wyposażeniu Chery Tiggo 9 znajdziemy 20-calowe felgi z oponami Michelin. Kierowcy będą mogli także wybrać spośród pięciu lakierów nadwozia – Onyx Black, Titanium Matte, Starlight White, Aurora Green i Harmony Grey.
Chery Tiggo 9 – kabina i wyposażenie wnętrza
Wnętrze Chery Tiggo 9 łączy w sobie nowoczesną technologię i luksus, z wyraźnym naciskiem na komfort i funkcjonalność. Centralnym punktem kokpitu jest 15,6-calowy, panoramiczny ekran dotykowy systemu infotainment, który obsługuje m.in. asystenta głosowego “Hello, Chery”, Apple CarPlay i Android Auto. Tuż przed kierowcą znajduje się 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników. Podobnie jak w dobrze znanej Omodzie 9, przełączniki foteli zostały umieszczone bezpośrednio na drzwiach, tym samym ułatwiając obsługę auta. Producent podkreśla funkcjonalność Tiggo 9 poprzez umieszczenie w nim 41 schowków, a tylna kanapa może być przesuwana w zakresie 26 cm, co pozwala na dopasowanie przestrzeni do aktualnych potrzeb pasażerów.
Jednym z ciekawszych elementów wyposażenia Tiggo 9 jest funkcja Pet Mode, która po zamknięciu samochodu automatycznie utrzymuje temperaturę w kabinie na poziomie 24-26 stopni Celsjusza, zapewniając bezpieczeństwo i komfort dla pupilów przebywającym w środku.

Na liście wyposażenia Tiggo 9 znajdziemy m.in. system audio marki SONY z 14 głośnikami, 64-kolorowe oświetlenie ambientowe, dwustrefową klimatyzację automatyczną z systemem oczyszczania powietrza (wyposażonym w filtr zatrzymujący cząstki PM0.3), a także panoramiczny dach o powierzchni 1,1 m2. Fotel kierowcy i przedniego pasażera mają funkcję elektrycznej regulacji, a także oferują podgrzewanie, wentylację oraz masaż w 10-stopniowej skali i w pięciu trybach. Kierowca ma także do dyspozycji pamięć ustawień auta i elektrycznie sterowany podnóżek dla pasażera.
Tiggo 9 oferuje także rozwiniętą technologię z zakresu bezpieczeństwa. W aucie znajdziemy m.in. system automatycznego parkowania, 540-stopniowy system kamer HD, wyświetlacz HUD oraz 25 systemów wspomagających kierowcę ADAS, w tym adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu, system awaryjnego hamowania i monitorowanie uwagi kierowcy.
Pod względem przestronności Chery Tiggo 9 przewyższa nawet luksusową Omodę 9. Choć oba modele oferują podobny poziom wykończenia i wyposażenia, okazuje się, że Tiggo 9 zwycięża pod względem funkcjonalności – zwłaszcza dzięki trzeciemu rzędowi siedzeń z elektrycznie przesuwanym i odchylanym siedziskiem oraz większej przestrzeni bagażowej. Podobne rozwiązania zostały zastosowane wobec drugiego rzędu siedzeń. To wszystko sprawia, że Chery Tiggo 9 jest świetnym wyborem dla rodzin z dziećmi jako jeden z najbardziej dopracowanych SUV-ów w swojej klasie.
Chery Tiggo 9 – napęd i osiągi
Chery Tiggo 9 to hybryda plug-in (PHEV), napędzana układem hybrydowym Chery Super Hybrid, znanym z Omody 9. Rozwiązania zastosowane w tym modelu jeszcze niedawno były zarezerwowane dla samochodów sportowych, a dziś – jak widzimy – sprawdzają się w chińskich SUV-ach klasy średniej. Sercem auta jest turbodoładowany silnik benzynowy 1.5 T-GDi, wspierany przez dwa silniki elektryczne (po jednym przy każdej osi) oraz generator, które razem tworzą w pełni elektryczny napęd na cztery koła. Cała konstrukcja współpracuje z dedykowaną, trzystopniową przekładnią 3DHT (Dedicated Hybrid Transmission). Układ napędowy zapewnia łączną moc 428 KM, co przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,4 sekundy. Mimo rodzinnego charakteru Tiggo 9, jego prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Łączna pojemność akumulatorów wynosi 34,46 kWh, co przekłada się na maksymalny zasięg do 147 km wyłącznie na prądzie. Średnie zużycie paliwa w cyklu WLTP wynosi 1,7 l/100 km, a po rozładowaniu baterii układ automatycznie przechodzi w tryb działania klasycznej hybrydy, spalając średnio 6,9 l/100 km.
Ładowanie baterii prądem stałym przy szybkich ładowarkach DC z poziomu 30-80% trwa około 18 minut. Samochód dzięki funkcji V2 o mocy 6,6 kW umożliwia także zasilanie zewnętrznych urządzeń.
Chery Tiggo 9 – cena i dostępne wersje wyposażenia
Chery Tiggo 9 występuje wyłącznie w najwyższym wariancie wyposażenia Prestige. Ceny modelu, który już w listopadzie pojawi się w polskich salonach wynoszą 209 900 zł. Gwarancja na akumulator i silnik trakcyjny Tiggo 9, tak samo jak w przypadku wszystkich modeli elektrycznych i hybryd plug-in chińskiego producenta wynosi 8 lat lub do przebiegu 160 000 km.