Porównanie: Toyota RAV4 2024 vs Volvo XC60 2024 vs Ford Kuga 2024 vs Honda CR-V 2024
Toyota RAV4 i Volvo XC60 są hitami polskiego rynku, a Ford Kuga jest z kolei najpopularniejszą hybrydą plug-in w Europie. Zmian doczekała się też Honda CR-V. Wszystkie samochody reprezentują ten sam segment i stawiają na napędy hybrydowe. Pora je porównać.

Z porównania dowiesz się o:
SUV-y klasy średniej uchodzą za jedne z najbardziej wszechstronnych samochodów. Oferują one już znacznie obszerniejsze kabiny i większe bagażniki niż popularne miejskie SUV-y, często mają wysoki prześwit i napęd 4x4, a także oferują dobre osiągi i mocne układy napędowe. Jednocześnie ich cena mieści się w granicach rozsądku. W Polsce hitami klasy średniej są Toyota RAV4 oraz Volvo XC60. Pierwszy z modeli zajął 9. miejsce w rankingu najpopularniejszych nowych aut w 2023 roku, znajdując 8366 nabywców. Z kolei Volvo ze sprzedażą na poziomie 6133 sztuk zajęło 17. miejsce. Z kolei Ford Kuga i Honda CR-V znalazły się poza TOP50. Inaczej rzecz ma się, gdy spojrzymy na sprzedaż w Europie, gdzie Kuga zajęła 25. miejsce (123 422 szt.), a Volvo XC60 81 817 szt. (50. miejsce). Postanowiliśmy porównać Toyotę RAV4 z Fordem Kugą, Hondą CR-V i Volvo XC60.
Toyota RAV4 2024 vs Volvo XC60 2024 vs Ford Kuga 2024 vs Honda CR-V 2024 - krótko o modelach
Toyota RAV4
Toyota RAV4 zadebiutowała w 2018 roku jako zupełnie nowa konstrukcja. Korzysta z platformy TNGA-K rodem z Camry, wyróżnia ją kanciasta pudełkowata sylwetka zdradzająca obszerną i funkcjonalną kabinę, liczne przetłoczenia i spory grill. RAV4 V to pierwszy model Toyoty z opcjonalnym cyfrowym lusterkiem wstecznym. W 2020 roku gamę wzbogaciła odmiana PHEV. W 2022 roku samochód zyskał nowe multimedia z 10,5-calowym ekranem dotykowym i bezprzewodowymi funkcjami Apple CarPlay i AndroidAuto, a także zestaw cyfrowych zegarów z 12,3-calowym wyświetlaczem. Kabina jest prosta i ergonomiczna, prezentuje się równie masywnie co nadwozie.

Ford Kuga
III generacja Forda Kugi zadebiutowała w 2019 roku, bazuje na nowej platformie i przeszedł radykalne zmiany. Samochód urósł aż o ponad 10 cm względem poprzednika, awansując do klasy średniej. Wizualnie samochód nawiąuje do Focusa IV i miejskiego crossovera Puma. Mamy zatem duży obły grill, owalne reflektory i podłużne tylne lampy. W 2023 roku Ford Kuga przeszedł modernizację, w ramach której zastosowano nowy przedni pas z bardziej agresywnymi reflektorami połączonymi LED-ową listwą, a także powiększono grill. Odświeżono też tylne lampy i wnętrze, które zyskało większy, aż 13,2-calowy wyświetlacz najnowszego systemu infotainment Ford SYNC4 z bezprzewodową łącznością z Apple CarPlay i AndroidAuto, a przed kierowcę trafił nowy zestaw cyfrowych zegarów z 12,3-calowym wyświetlaczem. Pozbyto się panelu klimatyzacji, którą reguluje się z poziomu ekranu.

Honda CR-V
VI generacja Hondy CR-V zadebiutowała w 2022 roku. Wizualnie upodobniła się do XI generacji Civica oraz kompaktowego SUV-a ZR-V. W porównaniu do poprzednika samochód urósł aż o 10 cm. Nową Hondę CR-V poznamy po masywniejszym przodzie ze smuklejszymi reflektoram i grillem o strukturze plastra miodu. Z kolei sylwetka i zachodząca na słupki lampy tylne stanowią nawiązanie do poprzednika. Minimalistyczny design kabiny również przywodzi na myśl Civica, zaś przed kierowcą znalazł się 10,2-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów, natomiast centrum dowodzenia stanowi 9-calowy dotykowy ekran systemu infotainment. Ciekawym elementem jest biegnący przez całą szerokość deski rozdzielczej metalowy pasek o wzorze plastra miodu skrywający nawiewy klimatyzacji.

Volvo XC60
Volvo XC60 II generacji miało premierę w 2017 roku i bazuje na modułowej platformie SPA rodem m.in. z V90 czy XC90. Wizualnie samochód nawiązuje do pozostałych modeli w tym do V90 i XC90, wyróżniaa się się masywnym przodem z dużym grillem i LED-owymi reflektorami ze światłami do jazdy dziennej w kształcie litery T symbolizującej młot Thora. Sylwetka stanowi rozwinięcie poprzednika, zaś zachodzące na słupki tylne lampy mają kształt litery C jak w pozostałych modelach Volvo. W minimalistycznej kabinie dominują wysokiej jakości materiały oraz pionowy 9-calowy wyświetlacz systemu infotainment, który przy okazji liftingu z 2021 roku zmieniono na Android Automotive. Przed kierowcą znalazł się 12,3-calowy ekran cyfrowych zegarów.

Toyota RAV4 2024 vs Volvo XC60 2024 vs Ford Kuga 2024 vs Honda CR-V 2024 - wymiary
Toyota RAV4
Toyota RAV4 mierzy 4600 mm długości, 1855 mm szerokości oraz 1685 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2690 mm. Bagażnik pomieści od 580 do 1690 litrów (520-1168 l w wersji PHEV).
Ford Kuga
Ford Kuga mierzy 4715-4747 mm długości (w Active X),1882 mm szerokości oraz 1675 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2711 mm. Bagażnik pomieści od 536 do 1517 litrów.
Honda CR-V
Honda CR-V mierzy 4706 mm długości, 1866 mm szerokości oraz 1684 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2701 mm. Bagażnik pomieści od 587 do 1642 litrów. Co ciekawe, w wersji PHEV bagażnik liczy od 617 do 1710 l. Wynika to z innego umieszczenia baterii - w wariancie HEV znalazły się one pod podłogą bagażnika, a w PHEV pod tylną kanapą.
Volvo XC60
Volvo XC60 mierzy 4708 mm długości, 1902 mm szerokości oraz 1655 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2865 mm. Bagażnik pomieści od 483 do 1410 litrów (w wersji PHEV od 468 do 1395 l).
Toyota RAV4 2024 vs Volvo XC60 2024 vs Ford Kuga 2024 vs Honda CR-V 2024 - silniki
Toyota RAV4
W gamie Toyoty RAV4 znajdziemy wyłącznie napędy hybrydowe HEV i PHEV. Wszystkie bazują na wolnossącej jednostce benzynowej R4 o pojemności 2.5 litra i współpracują `z przekładnią planetarną e-CVT. W bazowej przednionapędowej odmianie HEV do dyspozycji mamy 218 KM, a w wariancie AWD 222 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,4 s w wersji FWD lub 8,1 s w przypadku AWD. Prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Wariant PHEV oferuje napęd AWD, 306 KM i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6 sekund. Baterie mają 18,1 kWh pojemności i zapewniają do 75 km zasięgu na prądzie.

Ford Kuga
Bazową konfiguracją jest 1.5 EcoBoost o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 240 Nm, z napędem na przednie koła i manualną skrzynią biegów. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 s i rozpędza się do 195 km/h. Zarówno z napędem na przednie, jak i na wszystkie koła dostępna jest pełna hybryda 2.5 FHEV, sparowana z bezstopniową automatyczną skrzynią biegów eCVT. W wersji FWD jej moc maksymalna wynosi 180 KM (od 0 do 100 km/h w 9,1 s, prędkość maksymalna 196 km/h), a AWD – 183 KM (od 0 do 100 km/h w 8,3 s). Szczytem oferty jest Kuga w wersji hybrydowej plug-in. 2.5 PHEV oferuje 243 KM, posiada przekładnię eCVT i napęd na przednie koła. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,3 s i rozpędza się do 200 km/h. Baterie mają 14,4 kWh pojemności netto i zapewniają do 69 km zasięgu na prądzie.

Honda CR-V
Honda CR-V również występuje w wariantach HEV i PHEV. Oba bazują na jednostce benzynowej 2.0 i oferują łącznie 184 KM oraz 335 Nm. W odmianie HEV napęd trafia na przód lub na obie osie, a w PHEV tylko na oś przednią. Za przeniesienie napędu odpowiada przekładnia e-CVT napędzana silnikami elektrycznymi. Wariant HEV z napędem FWD przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9 s i rozpędza się do 194 km/h. Odmiana AWD potrzebuje 9,4 s i rozwija 187 km/h. Z kolei CR-V e:PHEV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,4 s i rozpędza się do 191 km/h. Baterie mają 17,7 kWh pojemności i zapewniają do 81 km zasięgu na prądzie.

Volvo XC60
Volvo XC60 występuje wyłącznie z napędem hybrydowym opartym na turbodoładowanej 2-litrowej jednostce benzynowej, napędem AWD i 8-stopniową automatyczną przekładnią Geartronic. W każdej wersji prędkość maksymalną ograniczono do 180 km/h. Bazowa odmiana B5 AWD rozwija 250 KM oraz 350 Nm i współpracuje z 14-konnym silnikiem elektrycznym. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,9 s. W gamie znajdziemy też dwie hybrydy plug-in. Słabsza T6 eAWD rozwija 350 KM i 659 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 s. Mocniejsza T8 eAWD rozwija już 455 KM oraz 709 Nm i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,9 s. Baterie mają 19 kWh pojemności brutto i zapewniają do 82 km zasięgu na prądzie.

Toyota RAV4 2024 vs Volvo XC60 2024 vs Ford Kuga 2024 vs Honda CR-V 2024 - ceny
Toyota RAV4
Toyota RAV4 Hybrid z napędem FWD kosztuje od 188 900 zł za bazową odmianę Comfort. Bogatsza konfiguracja Selection to koszt 210 900 zł, zaś jeszcze lepsza Executive 217 900 zł. Dopłata do napędu AWD wynosi 10 000 zł. Odmiana AWD występuje także w konfiguracjach Adventure i GR Sport, kosztujących odpowiednio 224 900 oraz 235 900 zł. Bazowa Toyota RAV4 PHEV w odmianie Dynamic kosztuje 256 900 zł. Bogatsza konfiguracja Selection to koszt 276 900 zł, Style 284 000 zł, zaś topową GR Sport wyceniono na 297 900 zł.
Ford Kuga
Ceny odświeżonego Forda Kugi rozpoczynają się od 162 010 zł brutto za wariant 1.5 EcoBoost 150 KM M6 w wersji wyposażenia Titanium. Pełna hybryda FWD kosztuje od 189 090 zł, AWD od 198 090 zł, podczas gdy cennik hybrydy plug-in startuje od 206 690 zł. Za wersję ST-Line i Active dopłata wynosi 7 600 zł, a ST-Line X oraz Active X kolejne 15 200 zł.
Honda CR-V
Honda CR-V e:HEV z napędem FWD kosztuje od 222 400 zł. Wariant AWD wyceniono na 232 900 zł, natomiast bogatsza odmiana Advance AWD wymaga wydania 252 900 zł. Z kolei CR-V e:PHEV FWD kosztuje w konfiguracji Advance Tech 250 000 zł.
Volvo XC60
Volvo XC60 B5 AWD w bazowej wersji Essential kosztuje od 219 900 zł, w bogatszej Core 224 900 zł, w Plus Dark 259 900 zł, zaś w topowej Ultra Dark 289 900 zł. Odmiana T6 eAWD kosztuje 264 900 zł za konfigurację Essential, 269 900 zł za Core, 289 900 zł za Plus Bright, 292 900 zł za Plus Dark, 309 900 zł za Ultra Bright oraz 312 900 zł za topową Ultra Dark. Wariant T8 eAWD wymaga dopłaty w wysokości 5000 zł. Występuje on także we flagowej konfiguracji Polestar Engineered za 369 900 zł.
Toyota RAV4 2024 vs Volvo XC60 2024 vs Ford Kuga 2024 vs Honda CR-V 2024 - wyposażenie
Przedstawiamy wybrane elementy wyposażenia standardowego dla Toyoty RAV4 PHEV Dynamic wycenionej na 256 900 zł:
- 18" felgi aluminiowe z oponami 225/60 R18
- System bezkluczykowego dostępu do samochodu (Inteligentny kluczyk)
- Światła główne w technologii projektorowej
- Światła przeciwmgielne w technologii LED
- Cztery porty USB w konsoli centralnej
- Podgrzewane fotele przednie
- Podgrzewane skrajne siedzenia na tylnej kanapie
- System multimedialny Toyota Smart Connect z kolorowym ekranem dotykowym (10,5" HD)
- Digital Cockpit – cyfrowy wyświetlacz na tablicy wskaźników (12,3")
- Nawigacja Connected z mapami online i offline oraz 4-letnią darmową transmisją danych
- Interfejs Apple CarPlay (połączenie bezprzewodowe), interfejs Android Auto (połączenie przewodowe)
- Przewód do ładowania samochodu przeznaczony do ładowania ze standardowego gniazdka elektrycznego (230 V/150 W/10 A)
- Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów
- Inteligentny tempomat adaptacyjny (iACC)
- Asystent utrzymania pasa ruchu (LTA)
- System wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS)
- Układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA)
- Automatyczne światła drogowe (AHB)
- Kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi
- Przednie i tylne czujniki parkowania
- System przypominający o sprawdzeniu tylnych foteli przed opuszczeniem pojazdu (RSRS)

Przedstawiamy wybrane elementy wyposażenia standardowego dla Forda Kugi PHEV ST Line X wycenionego na 229 490 zł:
- 18" obręcze kół ze stopów lekkich, z wykończeniem w kolorze Rock Metallic
- Reflektory statyczne Full LED (swiatła dzienne, mijania, drogowe oraz kierunkowskazy w technologii LED)
- Reflektory włączające się automatycznie w zależności od poziomu natężenia światła
- Auto High Beam - system automatycznego sterowania światłami drogowymi
- Blind Spot Assist z Cross Traffic Alert
- Pakiet Driver Assistance
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- System kamer 360 stopni
- Dwie końcówki układu wydechowego w stylizacji sportowej
- Duży tylny spojler, lakierowany w kolorze nadwozia
- Zaciski hamulcowe lakierowane na czerwono
- Drzwi bagażnika – zamykane/ otwierane elektrycznie i bezdotykowo
- Szyby boczne w przednich drzwiach z dodatkową warstwą akustyczną
- Door Edge Protector - aktywne zabezpieczenie krawędzi drzwi
- System SYNC4 z DAB+, nawigacją satelitarną, system audio B&O Premium oraz 13.2" kolorowym wyświetlaczem dotykowym
- 12.3" kolorowy i konfigurowalny wyświetlacz na tablicy zegarów
- Modem 5G
- Klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną regulacją temperatury
- Adaptive Cruise Control z funkcją Stop & Go i Lane Centring
- Bezprzewodowa ładowarka do smartfonów
- Funkcja pamięci położenia dla foteli przednich oraz lusterek zewnętrznych
- System wyboru trybu jazdy
- Przednie fotele z certyfikatem AGR, z regulacją położenia w 18. kierunkach
- Kierownica wykończona skórą ekologiczną Sensico, spłaszczona u dołu, z czerownymi przeszyciami
- Aluminiowe nakładki na pedały
- Naklejki ochronne na progi przednich drzwi w stylizacji ST-Line

Przedstawiamy wybrane elementy wyposażenia standardowego dla Hondy CR-V e:PHEV Advance Tech wycenionej na 250 000 zł:
- Systemy bezpieczeństwa Honda SENSING i Honda SENSING 360
- 18” obręcze aluminiowe w kolorze szarym Shark Grey
- System multimedialny Honda Connect+ z nawigacją, 9” ekranem dotykowym, Android Auto i bezprzewodowym Apple CarPlay
- Panoramiczne, otwierane okno dachowe
- Pełne reflektory LED z przodu i z tyłu
- Klapa bagażnika otwierana elektrycznie bez użycia rąk z funkcją Walk Away Close
- Przednie i tylne czujniki parkowania wraz z kamerą cofania
- Klimatyzacja dwustrefowa
- Ładowarka bezprzewodowa
- Elektryczna regulacja fotela kierowcy i pasażera
- 5 trybów jazdy (Econ/Sport/Normal/Snow/Tow)
- Relingi dachowe
- Przyciemnione tylne szyby
- Oświetlenie ambientowe wnętrza
- Podgrzewane przednie fotele i kierownica
- Kamera 360º
- Adaptacyjne światła drogowe LED
- Aktywne doświetlanie zakrętów LED
- Wyświetlacz Head-Up
- Podgrzewane tylne fotele
- System audio Premium BOSE z 12 głośnikami w tym subwoofer
- Wentylowane przednie fotele
- System automatycznego parkowania Honda Parking Pilot
- Możliwość dostępu do Usług Łączności w ramach aplikacji My Honda+
- System adaptacyjnych amortyzatorów

Przedstawiamy wybrane elementy wyposażenia standardowego dla Volvo XC60 T6 eAWD Essential wycenionego na 264 900 zł:
- 12-calowy wyświetlacz kierowcy
- 9-calowy wyświetlacz centralny
- Usługi Google
- Inteligentny Asystent Prędkości (ISA)
- Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
- Komunikacja pomiędzy pojazdami - ostrzeganie o śliskiej drodze i światłach awaryjnych
- Lane Keeping Aid i Lane Departure Warning
- Reflektory LED
- System antykolizyjny Oncoming Lane Mitigation
- System informacji o znakach drogowych
- Tempomat
- Tylne czujniki parkowania
- Automatyczna dwustrefowa klimatyzacja
- Elektrycznie składane zagłówki siedzeń tylnych
- Fotele przednie Comfort
- Indukcyjna ładowarka
- Apple CarPlay
- System audio High Performance z subwooferem
- 18-calowe felgi
- Dach panoramiczny
- Relingi dachowe
- Tapicerka tekstylna Premium
- Domowy przewód ładujący 7 m (10 A)

Toyota RAV4, Honda CR-V, Ford Kuga i Volvo XC60 - kalkulacja leasingu 2024
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Toyoty RAV4 2.5 Hybrid Selection AWD z napędem na obie osie i przekładnią planetarną e-CVT.
- Cena katalogowa: 227 800 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 208 000 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
- Wpłata własna 25% (51 000 zł)
- Wartość wykupu 15% (31 000 zł)
- Rata netto: 3682 zł
Toyota RAV4 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 170 718 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 186 494 zł
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Forda Kugi 2.5 FHEV FWD ST-Line X z napędem na przednią oś i przekładnią eCVT.
- Cena katalogowa: 228 790 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 192 900 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
- Wpłata własna 25% (49 000 zł)
- Wartość wykupu 15% (29 000 zł)
- Rata netto: 3364 zł
Ford Kuga 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 156 018 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 170 885 zł
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Volvo XC60 B4 FWD Core z napędem na przednią oś i 8-stopniową przekładnią automatyczną Geartronic.
- Cena katalogowa: 249 800 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 218 600 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
- Wpłata własna 25% (55 000 zł)
- Wartość wykupu 15% (33 000 zł)
- Rata netto: 3824 zł
Volvo XC60 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 180 709 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 197 154 zł
Toyota RAV4, Honda CR-V, Ford Kuga i Volvo XC60 w ofercie Superauto.pl
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Toyoty RAV4 w różnych wersjach napędowych oraz wyposażeniowych. Dominują samochody fabrycznie nowe z 2023 oraz z 2024 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na sięgające kilkunastu procent rabaty.
Na serwisie Superauto.pl znajdziecie aż kilkadziesiąt sztuk fabrycznie nowego Forda Kugi w różnych wersjach wyposażeniowych i silnikowych. Dominują samochody nowe z 2023 i 2024 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności, szybki odbiór oraz na sięgające ponad 20% rabaty.
Na Superauto.pl znajdziecie nawet kilkadziesiąt egzemplarzy Volvo XC60 w różnych opcjach silnikowych i wyposażeniowych. Większość stanowią samochody fabrycznie nowe, z 2023 i z 2024 roku, wiele z nich dostępnych jest od ręki. Do tego możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na sięgające nawet kilkunastu procent rabaty względem ceny katalogowej.
Toyota RAV4 2024 vs Volvo XC60 2024 vs Ford Kuga 2024 vs Honda CR-V 2024 - rywale
Do rywali wspomnianych modeli należą m.in. Suzuki Across, BAIC Beijing 5, Hyundai Tucson, Renault Austral, Volkswagen Tiguan, Nissan X-Trail, Kia Sportage, Mazda CX-5, MG HS, Peugeot 3008, Audi Q5, Lexus NX, BMW X3 oraz Mercedes GLC.