Porównanie: Renault Master vs Fiat Ducato 2025
Na rynku aut dostawczych od lat dominuje kilka modeli. Liderem jest Renault Master, zaś tuż za nim znajduje się Fiat Ducato. Który z nich oferuje więcej?

W porównaniu znajdziesz informacje o:
Według danych CEPiKu od stycznia do kwietnia zarejestrowano w Polsce 21 826 samochodów dostawczych o DMC do 3.5 tony. Liderem rynku jest Renault Master, którego sprzedano 2169 sztuk. Tuż za nim plasuje się Fiat Ducato z wynikiem 1425 egzemplarzy. Dość powiedzieć, że ścisłą czołówkę najpopularniejszych aut dostawczych na polskim rynku tworzą duże dostawczaki, czyli modele segmentu E. Są one bowiem cenione za pakowność i wysoką ładowność, a przy tym stosunkowo rozsądnie wycenione. Renault Master niedawno doczekało się nowej generacji, natomiast w podobnym czasie Fiat Ducato przeszedł dość obszerną modernizację. Jest to zatem dobra okazja, by porównać oba modele.
Renault Master 2025 vs Fiat Ducato 2025 - krótko o modelach
Renault Master IV zadebiutowało w listopadzie 2023 roku jako całkowicie nowa konstrukcja oparta na multienergetycznej platformie. Dzięki temu w ofercie znalazły się nie tylko silniki Diesla, ale również wersje elektryczne, a nawet wariant wodorowy. Gama Mastera obejmuje 20 wersji nadwoziowych o pojemności od 11 do 22 m3, ze zwiększoną szerokością otworu załadunku (+40 mm) bocznych drzwi przesuwnych i zwiększoną długością przestrzeni ładunkowej (+100 mm). Samochód zyskał nowe logo i odświeżoną stylistykę, zwłaszcza pasa przedniego z nowym grillem z charakterystycznym użebrowaniem i reflektorami LED w kształcie litery C. Nowy wzór otrzymały także tylne lampy. Poprawiono też aerodynamikę, zmniejszając współczynnik oporu powietrza o 20%. Względem poprzednika przeprojektowano zawieszenie i skrócono rozstaw osi, zmniejszając tym samym promień skrętu o 1,5 m. Od nowa zaprojektowano też kokpit, który jest teraz zorientowany na kierowcę, otrzymał nowy 10-calowy ekran systemu OpenR Link opartego na Androdzie, a łączna pojemność schowków wzrosła o 25%, do 135 l. Renault Master zdobyło tytuł International Van of The Year 2025. Samochód jest bliźniaczą konstrukcją Nissana Interstara.

W porównaniu do Mastera Fiat Ducato jest prawdziwym weteranem. III generacja zadebiutowała w 2006 roku. W momencie premiery Ducato wyróżniał się opływowym nadwoziem o współczynniku Cx wynoszącym 0,31. Ducato jest bliźniaczą konstrukcją Citroena Jumpera, Peugeota Boxera, Rama ProMaster, Opla Movano III generacji (od 2021 r.) oraz Toyoty Proace Max (od listopada 2023). Samochód występuje w odmianach wysokoprężnych, zaś w 2021 r. do oferty dołączyła elektryczna wersja e-Ducato. Pierwszy lifting miał miejsce w 2011 r., drugi w 2014 r., trzeci w 2021 r., zaś w październiku 2023 roku Ducato doczekał się kolejnego, tym razem obszerniejszego pakietu zmian. Zastosowano nowy, bardziej opływowy pas przedni z częściowo zabudowanym grillem, odświeżono reflektory i wprowadzono nowe multimedia z 10-calowym ekranem, bezprzewodowymi Apple CarPlay i AndroidAuto oraz aktualizacjami OTA, zaś przed kierowcę trafił opcjonalny 7-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów. Wzbogacono też wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i zastosowano mocniejszy silnik i większe baterie dla elektrycznego wariantu e-Ducato.

Renault Master 2025 vs Fiat Ducato 2025
Obecnie Renault Master Furgon występuje w trzech wariantach nadwoziowych: L2H2, L3H2 oraz L3H3, w wersjach o DMC 3,3 lub 3,5 tony. Zdaniem producenta Master ma największe w segmencie boczne drzwi przesuwne o szerokości 1312 mm. Poniżej przygotowaliśmy tabelę z kluczowymi parametrami Mastera:
Wariant | Długość (mm) | Szerokość (mm) | Wysokość (mm) | Rozstaw osi (mm) | Objętość przestrzeni ładunkowej (m3) | Długość przestrzeni ładunkowej (mm) | Wysokość przestrzeni ładunkowej (mm) | Ładowność (kg) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
L2H2 Furgon | 5681 | 2080 | 2500 | 3585 | 10,8 | 3225 | 1885 | 975-1257 |
L3H2 Furgon | 6311 | 2080 | 2500 | 4215 | 13 | 3857 | 1885 | 984-1184 |
L3H3 Furgon | 6311 | 2080 | 2780 | 4215 | 14,8 | 3857 | 2144 | 1059-1332 |
Dla porównania Fiat Ducato Furgon występuje w aż 6 wersjach nadwoziowych: L2H1, L2H2, L3H2, L4H2, L3H3 oraz L4H3. Poniżej prezentujemy tabelę z poszczególnymi parametrami Fiata Ducato Furgon:
Wariant | Długość (mm) | Szerokość (mm) | Wysokość (mm) | Rozstaw osi (mm) | Objętość przestrzeni ładunkowej (m3) | Długość przestrzeni ładunkowej (mm) | Wysokość przestrzeni ładunkowej (mm) | Ładowność (kg) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
L2H1 Furgon | 5413 | 2050 | 2264 | 3450 | 10 | 3120 | 1662 | 1300-1500 |
L2H2 Furgon | 5413 | 2050 | 2524 | 3450 | 11,5 | 3120 | 1932 | 1275-1475 |
L3H2 Furgon | 5998 | 2050 | 2524 | 4035 | 13 | 3705 | 1932 | 1225-1385 |
L4H2 Furgon | 6363 | 2050 | 2524 | 4035 | 15 | 4070 | 1932 | 1290-1310 |
L3H3 Furgon | 5998 | 2050 | 2764 | 4035 | 15 | 3705 | 2172 | 1320-1360 |
L4H3 Furgon | 6363 | 2050 | 2764 | 4035 | 17 | 4070 | 2172 | 1290 |
Renault Master 2025 vs Fiat Ducato 2025 - silniki
Renault Master występuje z 2-litrowym dieslem o mocach od 105 do 170 KM i w wersji elektrycznej E-Tech electric. Napęd trafia na przód za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub 9-stopniowego automatu. Poniżej przedstawiamy gamę jednostek napędowych nowego Mastera:
Silnik | Pojemność skokowa (cm³) | Liczba cylindrów / zaworów | Moc maksymalna (kW / KM) / przy obr./min | Maksymalny moment obrotowy (Nm) / przy obr./min | Prędkość maksymalna (km/h) | Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (s) | Napęd | Skrzynia biegów | Zasięg (km) | Pojemność baterii netto (kWh) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Blue dCi 105 | 1998 | 4/16 | 77 (105) / 3500 | 330 / 1500 | 150 | 19.8 | FWD | 6MT | - | - |
Blue dCi 130 | 1998 | 4/16 | 96 (130) / 3500 | 350 / 1500 | 162 | 16.5 | FWD | 6MT | - | - |
Blue dCi 150 | 1998 | 4/16 | 110 (150) / 3500 | 360 / 1500 | 170 | 14.1 | FWD | 6MT/9AT | - | - |
Blue dCi 170 | 1998 | 4/16 | 125 (170) / 3500 | 380 / 1500 | 177 | 12.9 | FWD | 6MT/9AT | - | - |
E-Tech electric short range | - | - | 130 | 300 | 120 | - | FWD | Redukcyjna | 174-176 | 40 |
E-Tech electric long range | - | - | 140 | 300 | 120 | - | FWD | Redukcyjna | 404-416 | 87 |

Pod maską Fiata Ducato znajdziemy 2.2-litrowego diesla o mocach od 120 do 180 KM, a napęd trafia na przód za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub 8-stopniowej automatycznej. Ofertę uzupełnia elektryczna wersja e-Ducato. Poniżej przedstawiamy gamę jednostek napędowych Fiata Ducato:
Silnik | Pojemność skokowa (cm³) | Liczba cylindrów / zaworów | Moc maksymalna (kW / KM) / przy obr./min | Maksymalny moment obrotowy (Nm) / przy obr./min | Prędkość maksymalna (km/h) | Napęd | Skrzynia biegów | Zasięg (km) | Pojemność baterii netto (kWh) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.2 MultiJet 120 6 M/T | 2184 | 4/16 | 88 (120) / 3500 | 320 / 1400 | 138-148 | FWD | 6MT | - | - |
2.2 MultiJet 140 6 M/T | 2184 | 4/16 | 103 (140) / 3500 | 350 / 1400 | 143-156 | FWD | 6MT | - | - |
2.2 MultiJet 140 8AT | 2184 | 4/16 | 103 (140) / 3500 | 380 / 1400 | 148-152 | FWD | 8AT | - | - |
2.2 MultiJet 180 6 M/T | 2184 | 4/16 | 110 (178) / 3500 | 380 / 1500 | 156-170 | FWD | 6MT | - | - |
2.2 MultiJet 180 8AT | 2184 | 4/16 | 110 (178) / 3500 | 450 / 1500 | 160-169 | FWD | 8AT | - | - |
BEV | - | - | 270 | 410 | 120 | FWD | Redukcyjna | 420 | 110 |

Renault Master 2025 vs Fiat Ducato 2025 - ceny
Poniżej prezentujemy cennik poszczególnych wersji Renault Mastera:
SILNIK | typ nadwozia | DMC | EXTRA (Cena netto w zł) |
---|---|---|---|
2.0 dCi 105 | L2H2 | 3300 kg |
135 500 |
2.0 dCi 130 | 137 000 | ||
2.0 dCi 105 | 3500 kg | 137 100 | |
2.0 dCi 130 | 138 600 | ||
2.0 dCi 150 | 143 000 | ||
2.0 dCi 150 AT9 | 150 500 | ||
2.0 dCi 170 | 145 800 | ||
2.0 dCi 170 AT9 | 153 300 | ||
2.0 dCi 130 |
L3H2 | 3300 kg | 138 200 |
3500 kg |
139 800 | ||
2.0 dCi 150 | 144 200 | ||
2.0 dCi 150 AT9 | 151 700 | ||
2.0 dCi 170 | 147 000 | ||
2.0 dCi 170 AT9 | 154 500 | ||
2.0 dCi 130 | L3H3 | 141 000 | |
2.0 dCi 150 | 145 400 | ||
2.0 dCi 150 AT9 | 152 900 | ||
2.0 dCi 170 | 148 200 | ||
2.0 dCi 170 AT9 | 155 700 | ||
E-Tech electric 40 kWh | L2H2 | 217 000 | |
L3H2 | 218 200 | ||
E-Tech electric 87 kWh | L2H2 | 237 000 | |
L3H2 | 238 200 | ||
L2H2 | 4000 kg | 239 000 | |
L3H2 | 240 200 |
Poniżej prezentujemy cennik poszczególnych wersji Fiata Ducato:
Wersja (rozstaw osi / wysokość) | DMC | Moc silnika | Skrzynia biegów | Cena netto (PLN) |
---|---|---|---|---|
L2H1 |
3.0t | 120 KM |
Manualna |
132 087 |
3.3t |
135 387 | |||
140 KM |
139 587 | |||
3.5t | 142 887 | |||
L2H2 |
3.0t | 120 KM |
135 087 | |
3.3t |
138 387 | |||
140 KM |
142 587 | |||
3.5t |
145 887 (Light) / 148 187 (Maxi) | |||
180 KM | Automatyczna | 166 287 | ||
L3H2 |
3.3t | 140 KM |
Manualna |
145 587 |
3.5t |
148 887 (Light) / 151 187 (Maxi) | |||
180 KM | 156 187 (Light) / 158 487 (Maxi) | |||
140 KM | Automatyczna |
161 987 | ||
180 KM | 169 287 | |||
L3H3 |
140 KM | Manualna | 154 187 | |
180 KM | Automatyczna | 172 287 | ||
L4H2 |
140 KM | Manualna |
154 187 | |
180 KM |
161 487 | |||
Automatyczna | 172 287 | |||
L4H3 |
140 KM | Manualna |
157 187 | |
180 KM |
164 487 | |||
Automatyczna | 175 287 |
Renault Master 2025 vs Fiat Ducato 2025 - wyposażenie
Porównamy teraz poziom wyposażenia standardowego Renault Mastera Furgon L2H2 Extra 2.0 dCi 130 o DMC do 3,3 tony i Fiata Ducato Furgon L2H2 2.2 MultiJet 120 o DMC do 3,3 tony. Renault wyceniono na 137 000 zł netto, natomiast Fiata Ducato na 138 387 zł netto.
Poniżej prezentujemy wybrane elementy wyposażenia standardowego Renault Mastera:
- system multimedialny openR link 10" z bezprzewodową replikacją smartfona
- światła mijania oraz do jazdy dziennej LED
- klimatyzacja sterowana manualnie
- czujniki parkowania tylne
- system automatycznego hamowania awaryjnego
- system utrzymania pasa ruchu
- regulator prędkości z ogranicznikiem
- fotel kierowcy z podłokietnikiem i regulacą odcinka lędźwiowego
- kanapa 2-miejscowa typu "mobilne biuro" ze schowkiem
- 16-calowe stalowe felgi
- indukcyjna ładowarka do smartfona
- lusterka boczne sterowane elektrycznie, podgrzewane, składane manualnie
- kierownica z tworzywa sztucznego z regulacją w dwóch płaszczyznach
- stalowa dolna osłona silnika
- wskaźniki kierowcy analogowe z wyświetlaczem 3,5" TFT monochromatycznym
- schowek pasażera wysuwany + zamykany schowek na desce rozdzielczej
- pełnowymiarowe koło zapasowe
- drzwi tylne otwierane pod kątem 180 stopni
- punkty mocowania ładunku w podłodze (8)
- oświetlenie przestrzeni ładunkowej

Poniżej prezentujemy wybrane elementy wyposażenia standardowego Fiata Ducato:
- 15" felgi stalowe srebrne z oponami 215/70 R15C (16" felgi stalowe z oponami 215/75 R16C (dla wersji z automatyczną skrzynią biegów lub Heavy)
- Tapicerka materiałowa
- Dwuosobowa kanapa pasażerów ze składanym stolikiem
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości
- Układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA)
- Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS)
- Asystent utrzymania pasa ruchu (LTA)
- Kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi
- Tylne czujniki parkowania
- Klimatyzacja manualna
- Drzwi tylne otwierane pod kątem 180 stopni
- Inteligentny asystent prędkości
- Światła do jazdy dziennej
- Przednie światła halogenowe
- Pełnowymiarowe koło zapasowe
- Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
- Kierownica multifunkcyjna, uretanowa
- Zaczepy do mocowania ładunku
- Półka pod sufitem w kabinie kierowcy
- Bezprzewodowa łączność z telefonem
- Antena DAB
- Analogowe zegary
- Złącze USB-C
- Ekran komputera pokładowego 3,5"
- Kolorowy ekran multimediów 5"

Renault Master vs Fiat Ducato - kalkulacja leasingu 2025
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Renault Mastera Furgon Extra L3H2 2.0 dCi 130 6MT z 2-litrowym dieslem o mocy 130 KM, napędem na przednią oś oraz 6-biegową skrzynią manualną:
- Cena katalogowa: 1543 800 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 115 999 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
- Wpłata własna 26% ( 30 000 zł)
- Wartość wykupu 17% (20 000 zł).
- Rata netto: 1372 zł
Renault Master 2025 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 99 606 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 111 061 zł
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Fiata Ducato L3H2 2.2 MultiJet 140 6MT z 2.2-litrowym dieslem o mocy 140 KM, napędem na przednią oś oraz 6-biegową skrzynią manualną:
- Cena katalogowa: 134 800 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 114 499 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
- Wpłata własna 30% ( 30 000 zł)
- Wartość wykupu 20% (20 000 zł).
- Rata netto: 1345 zł
Fiat Ducato 2025 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 98 294 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 109 598 zł
Renault Master i Fiat Ducato w ofercie Superauto.pl
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Renault Mastera w różnych wersjach silnikowych i nadwoziowych. Samochody są nowe i pochodzą z 2024 i 2025 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na sięgające ponad 20% rabaty.
Na Superauto.pl traficie też na kilkadziesiąt ofert Fiata Ducato w różnych wersjach silnikowych i nadwoziowych. Samochody są nowe, pochodzą z 2024 i 2025 roku, wiele z nich dostępnych jest od ręki. Do atutów oferty należą też atrakcyjne warunki finansowanie, minimum formalności oraz przekraczające nawet 30% rabaty względem ceny katalogowej.
Renault Master 2025 vs Fiat Ducato 2025 - rywale
Do rywali wymienionych modeli należą m.in. Opel Movano, Toyota Proace Max, Citroen Jumper, Peugeot Boxer, Mercedes Sprinter, Iveco Daily, MAN TGE, Nissan Interstar, Volkswagen Crafter oraz Ford Transit.