Porównanie: Omoda 9 Super Hybrid vs BYD Seal U DM-i 2025
Najnowsza Omoda 9 Super Hybrid właśnie trafiła na polski rynek. Przyjdzie jej walczyć z coraz popularniejszym nad Wisłą BYDem Seal U DM-i. Porównujemy chińskie hybrydowe SUV-y.

W porównaniu znajdziesz informacje o:
Chińskie samochody mają coraz większy udział w rynku. Tylko w I kwartale 2025 roku wyniósł on blisko 5%, co przekłada się na 7075 sprzedanych samochodów rodem z Państwa Środka. Większość stanowią SUV-y, coraz większą popularnością cieszą się też hybrydy. Najpopularniejszą chińską hybrydą plug-in w Polsce jest BYD Seal U, który od początku roku znalazł 400 nabywców, co czyni go trzecim najpopularniejszym samochodem PHEV na naszym rynku. Jeszcze lepsze wyniki zanotował w skali całej Europy, gdzie tylko w samym marcu sprzedano 6276 egzemplarzy, co czyni go liderem na rynku hybryd plug-in w ujęciu miesięcznym. BYDowi przybył właśnie poważny rywal w postaci Omody 9 Super Hybrid, która świętowała swoją polską premierę na targach Poznań Motor Show 2025. Postanowiliśmy porównać Omodę 9 Super Hybrid i BYDa Seal U DM-i.
Omoda 9 2025 już w ofercie Superauto.pl
Omoda 9 2025 vs BYD Seal U 2025 - krótko o modelach
Omoda 9 zadebiutowała na rynku chińskim w październiku 2022 roku jako Exceed Yaoguang, następnie doczekała się eksportowej wersji Exceed RX i miała globalną premierę w październiku 2023. W 2024 roku trafiła na wybrane rynki jako Omoda C9, natomiast już pod znaną nam nazwą Omoda 9 do Europy zawitała w 2025 roku. Omoda 9 wyróżnia się atrakcyjnym i nowoczesnym designem, opływowym nadwoziem z subtelnie opadającą linią dachu, aerodynamicznym przednim pasem ze smukłymi reflektorami LED i gradientowym grillem, a także chowanymi w nadwoziu klamkami i aż 20-calowymi felgami. Z tyłu znajdziemy 4 okrągłe końcówki układu wydechowego i pas świetlny z wkomponowanym napisem OMODA. Nowoczesne i luksusowo urządzone wnętrze tworzą dwa 12,3-calowe wyświetlacze oraz eleganckie pokrętła klimatyzacji, a przed kierowcą znajdziemy 50-calowy ekran head-up z funkcją rozszerzonej rzeczywistości. Producent podkreśla wysoką jakość wykończenia, w tym wykorzystanie naturalnej skóry, a także dbałość o ergonomię.

BYD Seal U zadebiutował w 2023 roku, choć w rzeczywistości jest to gruntownie odświeżona wersja modelu Song Plus z 2020 roku. Samochód charakteryzuje się zaokrąglonymi, aerodynamicznymi liniami, a jego projekt wyszedł spod ręki Wolfganga Eggera, znanego wcześniej ze współpracy z takimi markami jak Lamborghini, Audi czy Alfa Romeo. Z przodu uwagę przyciągają LED-owe reflektory w kształcie litery C, z kolei z tyłu zastosowano popularny pas świetlny łączący lampy. Kabina auta jest nowoczesna i przestronna – centralne miejsce zajmuje duży, obrotowy ekran multimedialny o przekątnej 12,8 lub 15,6 cala. Przed kierowcą umieszczono cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala, a w lepiej wyposażonych wersjach także wyświetlacz HUD na przedniej szybie. Całość wnętrza sprawia wrażenie solidnego wykonania, przestronności i elegancji.

Omoda 9 Super Hybrid 2025 vs BYD Seal U DM-i 2025 - wymiary
BYD Seal U DM-i mierzy 4775 mm długości, 1890 mm szerokości oraz 1668 mm wysokości, a jego rozstaw osi to 2765 mm. Bagażnik liczy od 425 do 1440 litrów, czyli mniej niż u rywali. Ładowność wynosi równie skromne 410 kg. BYD Seal U w wersji hybrydowej DM-i w odmianie FWD ma bak o pojemności 60 l, a w wersji AWD ma 50 l.

Omoda 9 Super Hybrid mierzy 4775 mm długości, 1920 mm szerokości oraz 1671 mm wysokości, a jej rozstaw osi liczy 2800 mm. Prześwit liczy solidne 210 mm (z maksymalnym obciążeniem 165 mm). Bagażnik również nie zawodzi i pomieści od 660 do 1783 litrów. Ładowność wynosi 522 kg. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 70 litrów.

Omoda 9 Super Hybrid 2025 vs BYD Seal U DM-i 2025 - silniki
Oba samochody korzystają z napędów hybrydowych plug-in opartych na jednostce 1.5 T-GDI. Omoda oferuje jednak aż 537 KM, a BYD Seal U DM-i 218 lub 324 KM, w zależności od wersji. Omoda 9 Super Hybrid ma też blisko dwa razy większe baterie i oferuje dwukrotnie większy zasięg na prądzie.
Parametr | Omoda 9 Super Hybrid | BYD Seal U DM-i | |
---|---|---|---|
Rodzaj napędu | AWD (na wszystkie koła) | FWD (na przednie koła) | AWD (na wszystkie koła) |
Skrzynia biegów | Automatyczna 3DHT | Automatyczna | Automatyczna |
Układ napędowy | Hybrydowy PHEV | Hybrydowy PHEV | Hybrydowy PHEV |
Maksymalna moc układu | 537 KM | 218 KM | 324 KM |
Maksymalny moment obrotowy | 650 Nm | 300 Nm | 550 Nm |
Silnik spalinowy | Benzyna bezołowiowa | Benzyna bezołowiowa | Benzyna bezołowiowa |
Pojemność silnika spalinowego | 1499 cm³ | 1498 cm³ | 1498 cm³ |
Moc silnika spalinowego | 143 KM | 98 KM | 130 KM |
Moment silnika spalinowego | 215 Nm | 122 Nm | 220 Nm |
Silniki elektryczne | 3 silniki elektryczne | 1 silnik elektryczny | 2 silniki elektryczne |
Moc silników elektrycznych | Przód: 102 KM + 122 KM, Tył: 238 KM | 197 KM | Przód: 204 KM, Tył: 163 KM |
Moment silników elektrycznych | Przód: 170 Nm + 220 Nm, Tył: 310 Nm | 300 Nm | Przód: 300 Nm, Tył: 250 Nm |
Pojemność baterii | 34,46 kWh (NMC) | 18,3 kWh | 18,3 kWh |
Ładowanie AC (maksymalna moc) | 6,6 kW | 11 kW | 11 kW |
Ładowanie DC (maksymalna moc) | 70 kW | 18 kW | 18 kW |
Czas ładowania AC (30-100%) | 5,5h | 2h | 2h |
Czas ładowania DC (30-80%) | 25 minut | 35 minut | 35 minut |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 4,9 | 8,9 s | 5,9 s |
Moc V2L (Vehicle-to-Load) | 6,6 kW | brak danych | brak danych |
Omoda 9 Super Hybrid 2025 vs BYD Seal U DM-i 2025 - ceny i gwarancja
Omoda 9 Super Hybrid występuje tylko w jednej wersji Exclusive i kosztuje 219 900 zł. Producent udziela gwarancji na 7 lat lub 150 000 km, a na komponenty układu hybrydowego 8 lat z limitem do 160 000 km.
BYD Seal U DM-i w wersji Comfort z napędem FWD kosztuje 169 900 zł, natomiast bogatsza odmiana Design z napędem AWD oznacza wydatek rzędu 209 900 zł. BYD udziela gwarancji na 6 lat lub 150 000 km. Gwarancja na baterie wynosi 8 lat lub 200 000 km, a jej żywotność w trakcie trwania gwarancji nie może spaść poniżej 70 proc. Co ciekawe, na jednostkę napędową BYD daje aż 8 lat gwarancji , jednak limit przebiegu wynosi 150 000 km.
Omoda 9 Super Hybrid 2025 vs BYD Seal U DM-i 2025 - wyposażenie
Porównamy teraz poziom wyposażenia standardowego Omody 9 Super Hybrid Exclusive wycenionej na 219 900 zł oraz BYDa Seal U DM-i Design wycenionego na 209 900 zł.
Przedstawiamy wybrane elementy wyposażenia standardowego Omody 9 Exclusive:
- Tempomat adaptacyjny z funkcją utrzymywania na pasie ruchu (ACC)
- Inteligentny system sterowania prędkością (SLC)
- Ostrzeżenie o przekroczeniu prędkości (SLA)
- Asystent jazdy w korku (TJA)
- System monitorowania uwagi kierowcy (DMS)
- System monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach (BSD)
- System informujący o odjechaniu pojazdu poprzedzającego
- System ostrzegania przed kolizją z przodu (FCW)
- System hamowania awaryjnego (AEB) z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych oraz rowerzystów
- System ostrzegania przed kolizją podczas cofania (RCW)
- Asystent automatycznego parkowania prostopadłego i równoległego (APA)
- Asystent ruchu poprzecznego podczas cofania z funkcją automatycznego hamowania (RCTA+RCTB)
- System ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW)
- System zapobiegający niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP)
- Asystent awaryjnego utrzymania pasa ruchu (ELK)
- System ostrzegania przed otwarciem drzwi (DOW)
- System wyboru trybu jazdy (Eco, Normal, Sport)
- System wyboru trybu pracy układu napędu na wszystkie koła (Piasek, Śnieg, Offroad)
- Reflektory adaptacyjne LED ze światłami do jazdy dziennej LED
- Dynamiczne kierunkowskazy
- Animacja świetlna reflektorów po otwarciu i zamknięciu pojazdu
- Asystent świateł drogowych
- Tylne światła LED
- Lusterka boczne sterowane, podgrzewane i składane elektrycznie, z funkcją pamięci położenia, wbudowanymi kierunkowskazami i lampkami oświetlającymi podłoże
- Podgrzewana przednia szyba
- Przednie i tylne czujniki parkowania
- System kamer 540°
- Drzwi bagażnika otwierane i zamykane elektrycznie
- Relingi dachowe
- Dach panoramiczny z elektrycznie sterowaną roletą
- Przyciemniane szyby tylne
- 20-calowe felgi
- Zestaw naprawczy
- Adaptacyjne zawieszenie
- Przewód do ładowania 220V
- System multimedialny z nawigacją - ekran dotykowy o przekątnej 12.3" z menu w języku polskim
- Cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12.3"
- Wyświetlacz przezierny AR-HUD
- System audio Sony z 14. głośnikami
- Radio z DAB+ i Bluetooth
- Hello Omoda - inteligentny system sterowania wybranymi funkcjami pojazdu za pomocą poleceń głosowych
- Bezprzewodowa Obsługa Android Auto i Apple Car Play
- Bezprzewodowa funkcja aktualizacji oprogramowania pojazdu (OTA)
- Bezprzewodowa ładowarka do smartfonów z funkcją szybkiego ładowania
- 2 gniazda USB w pierwszym rzędzie z (jedno z funkcją szybkiego ładowania)
- 2 gniazda USB w drugim rzędzie z (jedno funkcją szybkiego ładowania)
- Klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną regulacją temperatury
- Nawiewy klimatyzacji na drugi rząd siedzeń
- System oczyszczania powietrza w kabinie z funkcją jonizacji
- System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu (zawiera 2 piloty)
- Kolumna kierownicy regulowana elektrycznie w 4. kierunkach
- Nakładki na progi z podświetlanym logo
- Kierownica wielofunkcyjna wykończona skórą ekologiczną
- Podgrzewanie kierownicy
- Przedni podłokietnik ze schowkiem i funkcją chłodzenia
- Tapicerka foteli ze skóry naturalnej (do wyboru: czarna lub czerwona)
- Fotel kierowcy regulowany elektrycznie w 6. kierunkach
- Elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego fotela kierowcy w 4. kierunkach
- Fotel kierowcy z funkcją masażu
- Funkcja pamięci położenia fotela kierowcy
- Zagłówek fotela kierowcy z głośnikami i regulacją w 2. kierunkach
- Fotel pasażera regulowany elektrycznie w 6. kierunkach
- Fotel pasażera z funkcją masażu
- Przednie fotele z funkcją podgrzewania i wentylacji
- Tylna kanapa z elektryczną regulacją pochylenia oparcia
- Podgrzewana tylna kanapa
- Ambientowe oświetlenie wnętrza (z możliwością wyboru koloru)
- Tylna kanapa składana w proporcji 60:40
- System ostrzegania przed otwarciem drzwi (DOW)

Przedstawiamy wybrane elementy wyposażenia standardowego BYDa Seal U DM-i Design:
- Reflektory LED
- Panoramiczny, elektycznie otwierany dach z wlwktryczną roletą
- Elektryczna klapa tylna
- Aluminiowe relingi dachowe
- 19-calowe dwukolorowe felgi aluminiowe
- Lusterka zewnętrzne, elektrycznie regulowane, elektrycznie składane, podgrzewane
- Podgrzewana kierownica
- Tapicerka ze skóry ekologicznej Fotel kierowcy, regulowany elektrycznie, 8-stopniowa regulacja, pamięć położenia
- Fotel kierowcy, wentylowany, podgrzewany, regulacja z pamięcią położenia
- Przedni fotel pasażera, regulowany elektrycznie, 4-stopniowa regulacja
- Przedni fotel pasażera, wentylowany, podgrzewany
- Tylne siedzenia z ręczną regulacją i podgrzewaniem
- Tylne siedzenia składane w proporcji 40:60
- Wielokolorowe oświetlenie Ambiente
- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja
- Dynamiczne oświetlenie powitalne
- Wyświetlacz head-up
- Podwójna łądowarka indukcyjna
- Czujnik deszczu
- Tablica przyrządów z pełnym wyświetlaczem LCD TFT 12,3"
- Elektrycznie obracany ekran dotykowy 15,6"
- Radio FM i DAB+
- System audio Infinity z 12 głośnikami
- Inteligentne sterowanie głosowe - "Hi, BYD"
- Pokładowa łączność 4G
- Przednie porty USB, 1 x 18 W typu C, 1 x 60 W typu C
- Tylne porty USB, 2 x 18 W typu C
- Apple CarPlay i Android Auto
- Bezkluczykowe otwarcie i bezkluczykowy start
- Ładowarka pokładowa 11 kW (OBC)
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- Kamera z widokiem 360 stopni
- Tempomat adaptacyjny (ACC) i inteligentny tempomat (ICC)
- Asystent utrzymania pasa ruchu (LKA)
- Wykrywanie martwych punktów (BSD)
- System wykrywania zmęczenia kierowcy (DFM)
- Inteligentna kontrola ograniczeń prędkości (ISLC)
- Ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z przodu (FCTA) i hamulec przedni (FCTB)
- Monitorowanie ruchu poprzecznego przy cofaniu (RCTA) i Rear Cross Traffic Brake (RCTB)
- Asystent utrzymania pasa ruchu (ELKA)
- Predykcyjne ostrzeżenie przed kolizją (PCW)
- Asystent zmiany pasa ruchu (LDA)
- Rozpoznawanie znaków drogowych (TSR)
- Asystent Parkowania (CDP)
- System dynamicznej kontroli pojazdu (VDC)

Omoda 9 vs BYD Seal U - kalkulacja leasingu 2025
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla BYDa Seal U DM-i Design z napędem na obie osie:
- Cena katalogowa: 209 900 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 209 900 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
- Wpłata własna 24% (50 000 zł)
- Wartość wykupu 17% (36 000 zł).
- Rata netto: 3667 zł
BYD Seal U 2025 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 173 431 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 189 237 zł
Omoda 9 i BYD Seal U w ofercie Superauto.pl
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy BYDa Seal U w różnych wersjach wyposażeniowych i silnikowych. Samochody są nowe i pochodzą z 2024 i 2025 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie też liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na spore rabaty.
Omoda 9 Super Hybrid 2025 vs BYD Seal U DM-i 2025 - rywale
Do rywali wymienionych modeli należą m.in. Renault Rafale, Peugeot 5008, Skoda Kodiaq, Volkswagen Tayron, MG HS, Toyota RAV4, Hyundai Santa Fe, Kia Sorento, Mazda CX-60, DFSK E5, Leapmotor C10, Mitsubishi Outlander czy Volvo XC60.