Porównanie: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV Tekna vs MG HS 1.5T AT Exclusive
Mimo, że należą do jednego segmentu I mają podobne napędy, dzieli je aż 90 tys. zł. Jak wypadnie chiński hit polskiego rynku, czyli MG HS na tle uznanego rywala w postaci Nissana X-Traila?

Z porównania dowiesz się o:
Obecnie mamy do czynienia z prawdziwą ekspansją chińskich samochodów. Są one znacznie tańsze, często o jakieś 30%, od europejskich czy japońskich rywali. Co prawda pewne rzeczy nie są w nich tak dobre co u droższych konkurentów, jednak jako całość prezentują się korzystnie. Czy dopłacając do europejskiego lub japońskiego SUV-otrzymujemy faktycznie znacznie lepszy samochód?
MG HS jest najpopularniejszym chińskim samochodem w Polsce. W 2024 roku znalazło 4439 nabywców, co dało mu 31. Miejsce na rynku. Z kolei na Nissana X-Traila zdecydowały się 1754 osoby.
MG HS 2025 1.5T AT Exclusive vs Nissan X-Trail 2025 1.5 VC-T MHEV Tekna - ceny
Tym razem zaczniemy trochę od końca, gdyż motywem przewodnim będzie cena, a dokładniej relacja ceny do jakości. MG HS w topowej wersji Exclusive kosztuje katalogowo 137 900 zł, a z lakierem Pebble Black jego cena to 140 150 zł. Do tego mamy gwarancję na 7 lat z limitem do 150 000 km. Mowa tu o SUV-ie klasy średniej.

Dla porównania obecny tutaj Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV w topowej odmianie Tekna startuje katalogowo od 206 100 zł, a prezentowany tutaj egzemplarz kosztuje 229 000 zł, czyli o 90 tys. więcej od MG. Jest różnica, prawda… Ponadto Nissan daje gwarancję na 3 lata lub 100 000 km.
Dwa nowoczesne SUV-y, jeden to elegancka bulwarówka, drugi to masywny wojownik
Skąd zatem bierze się ta różnica? Z zewnątrz w zasadzie w obu przypadkach mamy do czynienia z podobnym standardem. Tu i tu mamy 19-calowe alufelgi, reflektory LED i światła do jazdy dziennej LED, a także LED-owe tylne lampy. MG stawia na bardziej eleganckie i nowoczesne kształty, typowe dla współczesnych SUV-ów i w zasadzie dopasowane do szerszego grona odbiorców. Smukłe przednie lampy, duży owalny grill i tylne lampy połączone blendą – tu od razu widać, że mamy do czynienia z nowoczesną bulwarówką zaprojektowaną zgodnie z trendami.

Nissan X-Trail stawia z kolei na masywne, bojowe kształty charakterystyczne dla SUV-ów o terenowym zacięciu, co sprawia, że wyłamuje się z grona bulwarowych modeli. Podwójne lampy LED, duży grill, liczne chromowane elementy, wielkie lusterka czy masywne nadkola i szerokie tylne lampy – widać po nim, że ma on być tym „dominującym” autem na drodze i wzbudzać respekt.
MG HS 2025 vs Nissan X-Trail 2025 - wymiary i bagażnik
Oba auta mają też podobne wymiary. MG HS mierzy 4,65 m długości, a rozstaw osi liczy 2,76 m. Bagażnik mieści 507 litrów, a ładowność to 475 kg. Prześwit ma 18 cm.

Nissan X-Trail mierzy 4,68 m długości, a jego rozstaw osi to 2,7 m. Bagażnik pomieści 585 litrów, a ładowność to 431 kg. Prześwit liczy 210 mm.

MG HS stawia na digitalizację i minimalizm w kabinie
Diametralnie różnią się również kabiny obu SUV-ów. Ta w MG HS reprezentuje typową współczesną estetykę, w której to postawiono na znaczną digitalizację i zrezygnowano z większości przycisków. Dominują dwa 12,3-calowe wyświetlacze tworzące jedną płaszczyznę.

W MG jest sporo lakieru piano black i ekoskóry, z której wykonano fotele, podłokietniki, boki konsoii środkowej i fragment deski rozdzielczej. Dominują miękkie tworzywa, które też solidnie spasowano. Sporadycznie wnętrze HSa potrafi trzeszczeć na nierównościach poprzecznych, jednak nie jest to nagminne.
Jakościowo MG wypada dobrze, gorzej z ergonomią
Bolączką chińskich aut jest ergonomia, zwłaszcza obsługa multimediów i tutaj niestety dotyczy to też MG. Ekran oferuje przeciętną reakcję na dotyk, ma trochę za małe ikony, a przeklikanie się przez szczególne ustawienia jest czasochłonne i absorbujące. W dodatku nie ma co liczyć na bezprzewodowego Apple CarPlay’a i AndroidAuto, a w kabinie mamy tylko porty USB-A. Szkoda też, że klimatyzacją i pamięcią ustawień foteli sterujemy za pomocą ekranu. Na szczęście komputer pokładowy obsługuje się łatwo, za pomocą przycisków i joysticka, choć jego grafiki i możliwości zmiany widoku cyfrowych zegarów nie powalają. Zabawne bywa też tłumaczenie na język polski (np. zamiast ciśnienia opon jest centrum zdrowia auta).
X-Trail ma bardziej konwencjonalny kokpit
W X-Trailu mamy bardziej konwencjonalny kokpit, choć trudno nazwać go przestarzałym. Centrum dowodzenia stanowi 12,3-calowy wolnostojący wyświetlacz multimediów, zaś przed kierowcą mamy 12,3-calowy ekran cyfrowych zegarów. Oba ekrany są jednak oddzielone. Kabina X-Traila jest masywniejsza.

Równie dobra jakość, a pod kątem ergonomii Nissan kładzie MG na łopatki
Jakość wykończenia jest co najmniej równie dobra co w MG. Mamy sporo miękkich tworzyw, większość z nich solidnie spasowano, choć obudowa konsoli środkowej i wybieraka skrzyni biegów potrafi nieprzyjemnie trzeszczeć. Na desce, konsoli środkowej, podłokietnikach i panelach drzwi również znajdziemy obicia z ekoskóry. Zamiast brudzącego się piano black mamy za to listwy ozdobne imitujące drewno. Jest to wnętrze z gatunku tych, do których wsiadam i czuję się przyjemnie.
Mocnym punktem X-Traila jest też ergonomia i tutaj japoński SUV pokazuje Chińczykom, co znaczą solidne multimedia. Ekran oferuje bardzo dobrą reakcję na dotyk, atrakcyjne grafiki, logiczne menu i bezprzewodowego CarPlay’a, w dodatku mamy porty USB-C. Co więcej, mamy elegancki klasyczny panel klimatyzacji z pokrętłami i przyciskami, a cyfrowe zegary dają wiele możliwości konfiguracji i są estetyczne, zaś komputerem steruje się jeszcze łatwiej niż w MG.
Oba SUV-y mają przestronne i funkcjonalne kabiny
Pod kątem przestronności i funkcjonalności oba samochody prezentują solidny poziom. Z przodu miejsca jest sporo w obu autach, a fotele są wygodne i mają elektryczną regulację, jednak te w MG są gorzej wyprofilowane, a fotel pasażera nie ma nawet regulacji wysokości. Pojemność schowków jest podobna. Z tyłu w obu autach mamy sporo miejsca na nogi i głowy, osobne nawiewy i porty USB oraz praktycznie płaską podłogę. W Nissanie znajdziemy także przesuwaną kanapę, trzecią strefę klimatyzacji oraz podgrzewane zewnętrzne siedziska, a miejsca na nogi jest ciut więcej niż w MG. Z drugiej strony to kanapa chińskiego SUV-a okazuje się wygodniejsza, gdyż jest lepiej wyprofilowana, natomiast ta w Nissanie okazuje niemal płaska i nie zapewnia podparcia pod uda. Także pod kątem przestronności i funkcjonalności mamy remis.

MG HS 2025 Exclusive vs Nissan X-Trail 2025 Tekna - wyposażenie
Lista wyposażenia standardowego częściowo wyjaśnia różnicę w cenie. W obu autach znajdziemy podgrzewane przednie fotele, nawigację, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, przednie i tylne czujniki parkowania, kamery 360 stopni (te w Nissanie mają lepszą jakość). dostęp bezkluczykowy, indukcyjną ładowarkę czy pakiet systemów bezpieczeństwa, w tym monitorowanie martwego pola, aktywny tempomat, rozpoznawanie znaków drogowych, Lane Assist czy ostrzeganie o ruchu poprzecznym podczas cofania. X-Trail dorzuca do tego podgrzewaną kierownicę i podgrzewaną przednią szybę, ekran HUD, cyfrowe lusterko wsteczne, bezdotykowo sterowaną klapę bagażnika, asystenta parkowania czy system audio BOSE, a także opcjonalny dach panoramiczny i tapicerkę ze skóry Premium (pakiet Premium za 17 000 zł).
MG HS 2025 1.5T AT vs Nissan X-Trail 2025 1.5 VC-T MHEV 2025 - spalanie
Pod maską MG znajdziemy turbodoładowaną jednostkę benzynową 1.5 R4 o mocy 170 KM i maksymalnym momencie obrotowym 275 Nm. Współpracuje ona z 7-stopniową przekładnią DCT. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,6 s, a prędkość maksymalna to 195 km/h.
W Nissanie mamy również jednostkę 1.5, ale R3 z układem MHEV i bezstopniową przekładnią XTronic. Rozwija ona 163 KM i 300 Nm, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,6 s, a prędkość maksymalna to 200 km/h.

Dynamika obu jednostek jest podobna, skrzynie w obu samochodach działają sprawnie i przyjemnie, choć płynniejszą jazdę zapewnia Nissan. Z drugiej strony MG gwarantuje wyższą kulturę pracy, nie generuje tylu wibracji co Nissan (czuć je głównie na postoju).
Spalanie wypada podobnie, z delikatnym wskazaniem na MG – oba auta palą średnio w granicach 8,5-9 l/100 km, zaś Nissan około 9-9,5 l, czyli jakieś 0,5 litra więcej. Baki w obu samochodach liczą 55 litrów. MG HS waży równe 1600 kg, a Nissan 1669 kg. Jak na fakt, że Nissan ma tylko 3 cylindry i układ miękkiej hybrydy, to spalanie jest dość wysokie.

Komfortowe i dobrze wyciszone, różnice w układach jezdnych są niewielkie
Oba samochody są nastawione raczej na spokojną jazdę, oferują dość wysoki komfort jazdy i są stabilne, choć wybieranie większych nierówności czy studzienek potrafi negatywnie zaskoczyć (dotyczy to zarówno MG jak i Nissana). Układ kierowniczy w obu autach działa lekko, lecz niezbyt precyzyjnie, samochody przechylają się w zakrętach i pod kątem układu jezdnego trudno wskazać tu zwycięzcę, choć delikatnie szala przechyla się na korzyść X-Traila z racji na nieco lepiej skalibrowany układ kierowniczy.

Przyjęło się, że wyciszenie w chińskich autach jest słabe, jednak nie dotyczy to MG HS, które jest dobrze wyciszone do prędkości 130 km/h, czyli podobnie co Nissan. W japońskim SUV-ie mamy jednak mniej nachalne systemy bezpieczeństwa, które działają wyraźnie lepiej niż te w MG, w dodatku łatwiej je dezaktywować. Z drugiej strony również w Nissanie bywało, że aktywny tempomat działał trochę zbyt zero-jedynkowo. Zatem w kategorii systemów bezpieczeństwa i asystentów wygrywa Nissan X-Trail.

MG HS i Nissan X-Trail w ofercie Superauto.pl
Na Superauto.pl znajdziecie aż kilkadziesiąt egzemplarzy fabrycznie nowego MG HS w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Samochody są nowe i pochodzą z 2024 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie też liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na spore rabaty.
Zobacz ofertę MG HS leasing na Superauto.pl
W ofercie Superauto.pl traficie na kilka sztuk Nissana X-Traila w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Samochody są nowe i dostępne od ręki. Atutami oferty są też atrakcyjne warunki finansowania, minimum formalności oraz sięgające ponad 20% rabaty względem ceny katalogowej.
Sprawdź ofertę Nissan X-Trail leasing na Superauto.pl
Podsumowanie
Podsumowując, oba SUV-y prezentują naprawdę solidny poziom i MG HS pod wieloma względami nie odstaje od Nissana X-Traila, a w niektórych aspektach nawet okazuje lepsze od japońskiego rywala. MG oferuje podobną ekonomię i dynamikę, wygląda ładnie i ma równie przestronną kabinę, do tego jest komfortowe i solidnie wykończone. Nissan ma jednak znacznie łatwiejszą obsługę i lepsze multimedia, oferuje bogatsze wyposażenie i lepiej skalibrowane systemy. Czy to jednak uzasadnia aż taką różnicę w cenie? To pytanie zostawiam już Wam.