Porównanie: BYD Seal U vs Jaecoo 7 2025
Są jednymi z najpopularniejszych chińskich samochodów w Polsce. Chociaż należą do różnych segmentów, BYD Seal U oraz Jaecoo 7 mają podobne atuty. Która oferta jest lepsza?

W porównaniu znajdziesz informacje o:
Rynek chińskich aut w Polsce stale rośnie. Tylko we wrześniu zarejestrowano 4419 samochodów, co dało im 8,9% udziału w rynku. Jeśli dynamika wzrostu się utrzyma, w ciągu całego 2025 roku wyjedzie na polskie drogi łącznie ponad 34 000 aut rodem z Chin. Prym wiedzie oczywiście MG, jednak tuż za nim plasują się marki Omoda&Jaecoo oraz BYD. Od początku roku Jaecoo zarejestrowało w Polsce 4252 samochody, zajmując 22. miejsce wśród najpopularniejszych marek ogółem, natomiast BYD 3547 aut, zajmując 24. lokatę. W samym wrześniu było to 640 sztuk w przypadku Jaecoo i 735 aut od BYD. Najpopularniejszym i do niedawna jedynym modelem Jaecoo jest kompaktowy SUV Jaecoo 7, natomiast w przypadku BYDa SUV klasy średniej Seal U. Oba modele należą też do czołówki hybryd plug-in w Polsce - BYD Seal U z wynikiem 1496 sztuk jest wiceliderem rynku PHEV, zaś Jaecoo 7 z wynikiem 1364 egzemplarzy zajmuje 3. miejsce.
BYD Seal U 2025 vs Jaecoo 7 2025 - krótko o modelach
BYD Seal U zadebiutował w 2023 roku, choć w rzeczywistości stanowi gruntownie odświeżoną wersję modelu Song Plus z 2020 r. Auto wyróżnia się opływową, nowoczesną sylwetką o miękkich liniach, zaprojektowaną przez Wolfganga Eggera — stylistę, który wcześniej współpracował m.in. z Lamborghini, Audi i Alfą Romeo. Z przodu uwagę przyciągają reflektory LED w kształcie litery C, a z tyłu – modna listwa świetlna łącząca lampy. W kabinie dominuje nowoczesność: centralnym punktem jest 12,8- lub 15,6-calowy ekran multimedialny z funkcją obrotu, a przed kierowcą znajduje się 12,3-calowy wyświetlacz zegarów, uzupełniony w wyższych wersjach o przezierny ekran HUD. Wnętrze sprawia solidne wrażenie – jest przestronne, nowocześnie zaprojektowane i starannie wykończone. BYD Seal U występuje w wariantach elektrycznym oraz hybrydowym plug-in.

Jaecoo 7 pojawiło się na rynku w 2023 roku jako pierwszy model tej marki. Samochód zwraca uwagę pudełkowatą, masywną sylwetką z gładkimi powierzchniami i chowanymi klamkami, a tylna listwa świetlna z napisem JAECOO nadaje mu wygląd zbliżony do modeli Range Rovera. Z przodu znajduje się okazały grill z pionowymi żebrami w stylu „wodospadu”, natomiast prostokątne reflektory LED z pikselowym motywem przywołują na myśl projekty Hyundaia. Producent podkreśla, że inspiracją dla stylistów były elementy natury – woda, skały i piasek. W zależności od wersji, we wnętrzu umieszczono pionowy ekran dotykowy o przekątnej 13,2 lub 14,8 cala, który skupia najważniejsze funkcje auta, w tym obsługę klimatyzacji i trybów jazdy. Kabina wyróżnia się wysoką konsolą środkową i miękkimi materiałami wykończeniowymi, choć nie dorównuje poziomem luksusu Range Roverowi. Wśród interesujących akcentów można wymienić dekoracyjne imitacje śrub na drzwiach oraz charakterystycznie zaprojektowaną dźwignię biegów. Wiosną 2024 roku do oferty dołączyła odmiana hybrydowa plug-in Super Hybrid, która zaś do Polski trafiła na początku 2025 roku.

BYD Seal U 2025 vs Jaecoo 7 2025 - wymiary
BYD Seal U mierzy 4785 mm długości, 1890 mm szerokości oraz 1668 mm wysokości, a jego rozstaw osi to 2765 mm. Bagażnik pomieści od 425 do 1440 litrów. Wersja hybrydowa Seal U DM-i mierzy 4775 mm długości.

Jaecoo 7 ma 4500 mm długości, 1865 mm szerokości i 1680 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2672 mm. Prześwit auta to 200 mm, natomiast maksymalna głębokość brodzenia sięga 600 mm. Pojemność bagażnika wynosi od 564 do 1349 litrów, a w odmianie z napędem na cztery koła mieści od 480 do 1265 litrów. W odmianie hybrydowej Super Hybrid prześwit to 174 mm, zaś bagażnik pomieści od 500 do 1265 l.

BYD Seal U 2025 vs Jaecoo 7 2025 - silniki
BYD Seal U występuje w wariantach hybrydowych plug-in oraz elektrycznych, z napędem na przednią lub obie osie. Bazą w odmianie hybrydowej jest jednostka benzynowa 1.5 o mocy 98 KM. Poniżej prezentujemy gamę jednostek napędowych BYDa Seal U:
Model | Typ napędu | Moc (KM) | Moment obrotowy (Nm) | Bateria (kWh) | Zasięg (km) | Moc ładowania DC (kW) | Przyspieszenie 0–100 km/h (s) | Prędkość maksymalna (km/h) | Napęd |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
BYD Seal U EV Comfort | Elektryczny | 218 | 310 | 71.8 | 420 | 115 | 9.3 | 175 | FWD |
BYD Seal U EV Design | Elektryczny | 218 | 330 | 87.0 | 500 | 140 | 9.6 | 175 | FWD |
BYD Seal U DM-i Boost | Hybrydowy (PHEV) | 218 | 300 | 18.3 | 80 | 18 | 8.9 | 170 | FWD |
BYD Seal U DM-i Comfort | Hybrydowy plug-in | 218 | 300 | 26.6 | 125 | 18 | 8.9 | 170 | FWD |
BYD Seal U DM-i Design | Hybrydowy (PHEV) | 324 | 550 | 18.3 | 70 | 18 | 5.9 | 180 | AWD |
Jaecoo 7 występuje z napędem na przednią lub obie sie, z silnikiem benzynowym 1.6 T-GDI lub w odmianie hybrydowej Super Hybrid opartej na jednostce 1.5 T-GDI. Poniżej przedstawiamy gamę jednostek napędowych Jaecoo 7:
Parametr | 1.6 T-GDI FWD | 1.6 T-GDI AWD | Super Hybrid (PHEV) |
---|---|---|---|
Silnik | 1.6 T-GDI (benzynowy) | 1.6 T-GDI (benzynowy) | 1.5 T-GDI (benzynowy) + silnik elektryczny |
Moc systemowa | 147 KM | 147 KM | 143 KM (benz.) + 204 KM + 136 KM (elektr.) – łączna moc: brak danych |
Moment obrotowy | 275 Nm | 275 Nm | brak danych (łączony) |
Skrzynia biegów | 7-stopniowa automatyczna DCT | 7-stopniowa automatyczna DCT | 1-stopniowa automatyczna DHT |
Napęd | FWD | AWD | FWD |
Przyspieszenie 0–100 km/h | 10,3 s | 11,4 s | 8,5 s |
Prędkość maksymalna | 180 km/h | 180 km/h | 180 km/h |
Pojemność baterii | – | – | 18,3 kWh |
Zasięg elektryczny (WLTP) | – | – | 91 km |
Moc ładowania (DC) | – | – | 40 kW |
BYD Seal U 2025 vs Jaecoo 7 2025 - ceny
BYD Seal U w hybrydowym wariancie DM-i kosztuje od 169 900 zł za odmianę Boost, 189 900 zł w konfiguracji Comfort oraz 209 900 zł za wersję Design. Jedyną opcją jest lakier za 5000 zł. Odmiana elektryczna w wersji Comfort kosztuje 195 900 zł, natomiast w konfiguracji Design 215 900 zł. BYD udziela gwarancji na 6 lat lub 150 000 km, natomiast na baterie 8 lat lub 200 000 km.
Jaecoo 7 objęte jest obecnie promocją. W bazowej wersji Urban z silnikiem 1.6 T-GDI i napędem na przód samochód kosztuje 130 900 zł. Odmiana Offroad z napędem AWD oznacza wydatek rzędu 148 900 zł. Jaecoo 7 Super Hybrid w wersji Select kosztuje 153 900 zł, zaś w konfiguracji Exclusive 163 900 zł. Jaecoo udziela gwarancji na 7 lat lub 150 000 km, natomiast na baterie 8 lat lub 160 000 km.
BYD Seal U 2025 vs Jaecoo 7 2025 - wyposażenie
Porównamy poziom wyposażenia BYDa Seal U DM-i Boost wycenionego na 169 900 zł oraz Jaecoo 7 Super Hybrid Exclusive za 163 900 zł.
Poniżej prezentujemy wybrane elementy wyposażenia standardowego BYDa Seal U DM-i Boost:
- Reflektory LED
- Panoramiczny, elektycznie otwierany dach z elektryczną roletą
- Elektryczna klapa tylna
- Aluminiowe relingi dachowe
- 19-calowe dwukolorowe felgi aluminiowe
- Lusterka zewnętrzne, elektrycznie regulowane, elektrycznie składane, podgrzewane
- Podgrzewana kierownica
- Tapicerka ze skóry ekologicznej
- Fotel kierowcy, regulowany elektrycznie, 8-stopniowa regulacja, pamięć położenia
- Fotel kierowcy wentylowany i podgrzewany, regulacja z pamięcią położenia
- Przedni fotel pasażera, regulowany elektrycznie, 4-stopniowa regulacja
- Przedni fotel pasażera, wentylowany, podgrzewany
- Tylne siedzenia z ręczną regulacją i podgrzewaniem
- Tylne siedzenia składane w proporcji 40:60
- Jednokolorowe oświetlenie Ambiente
- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja
- Czujnik deszczu
- System audio z 9 głośnikami
- Tablica przyrządów z pełnym wyświetlaczem LCD TFT 12,3"
- Elektrycznie obracany ekran dotykowy 12,8"
- Radio FM i DAB+
- Inteligentne sterowanie głosowe - "Hi, BYD"
- Pokładową łączność 4G
- Przednie porty USB, 1 x 18 W typu C, 1 x 60 W typu C
- Tylne porty USB, 2 x 18 W typu C
- Apple CarPlay i Android Auto
- Bezkluczykowe otwarcie i bezkluczykowy start
- Ładowarka pokładowa 11 kW (OBC)
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- Kamera z widokiem 360 stopni
- Tempomat adaptacyjny (ACC) i inteligentny tempomat (ICC)
- Asystent utrzymania pasa ruchu (LKA)
- Wykrywanie martwych punktów (BSD)
- System wykrywania zmęczenia kierowcy (DFM)
- Inteligentna kontrola ograniczeń prędkości (ISLC)
- Ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z przodu (FCTA) i hamulec przedni (FCTB)
- Monitorowanie ruchu poprzecznego przy cofaniu (RCTA) i Rear Cross Traffic Brake (RCTB)
- Asystent utrzymania pasa ruchu (ELKA)
- Predykcyjne ostrzeżenie przed kolizją (PCW)
- Asystent zmiany pasa ruchu (LDA)
- Rozpoznawanie znaków drogowych (TSR)
- Asystent Parkowania (CDP)
- System dynamicznej kontroli pojazdu (VDC)

Jeszcze lepiej wypada wyposażenie Jaecoo 7 Super Hybrid Exclusive. W standardzie dostaniemy m.in.:
- 8 poduszek powietrznych
- Tempomat adaptacyjny z funkcją utrzymywania na pasie ruchu (ACC)
- System monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach (BSD)
- Inteligentny system kontroli prędkości (SAS)
- System zapobiegający niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP)
- System automatycznego hamowania awaryjnego (AEB)
- Asystenta ruchu poprzecznego podczas cofania z funkcją automatycznego hamowania (RCTA+RCTB)
- 19” felgi aluminiowe w kolorze czarnym
- Reflektory w technologii LED oraz tylne światła w technologii LED
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- System kamer 540°
- Relingi dachowe
- Funkcję V2L (Vehicle-to-Load) - możliwość zasilania urządzeń zewnętrznych za pomocą energii zgromadzonej w baterii pojazdu
- Elektrycznie regulowane przednie fotele z tapicerką ze skóry ekologicznej
- System multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 14.8” z menu w języku polskim
- System nawigacji satelitarnej
- Klimatyzację dwustrefową z automatyczną regulacją temperatury
- System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu
- Dach panoramiczny
- Elektrycznie otwierane i zamykane drzwi bagażnika
- Podgrzewaną przednią szybę oraz dysze spryskiwaczy
- Przyciemniane tylne szyby
- 2 kolory wykończenia wnętrza do wyboru: czarny lub beżowy
- Funkcję pamięci położenia fotela kierowcy oraz lusterek zewnętrznych
- Elektryczną regulację podparcia odcinka lędźwiowego fotela kierowcy
- Podgrzewanie przednich foteli (siedzisko i oparcie)
- Wentylację przednich foteli (siedzisko i oparcie)
- Podgrzewanie kierownicy
- System audio Sony z 8. głośnikami
- Bezprzewodową ładowarkę do smartfonów o mocy 50W
- Lusterko wsteczne fotochromatyczne
- Wyświetlacz przezierny HUD

BYD Seal U vs Jaecoo 7 - kalkulacja leasingu 2025
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla BYDa Seal U DM-i Comfort z napędem na przednią oś:
- Cena katalogowa: 194 900 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 148 999 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
- Wpłata własna 20% (30 000 zł)
- Wartość wykupu 13% (20 000 zł)
- Rata netto: 2944 zł
BYD Seal U 2025 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 118 774 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 132 433 zł
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Jaecoo 7 Super Hybrid Exclusive z napędem na przednią oś:
- Cena katalogowa: 169 900 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 153 759 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
- Wpłata własna 20% (31 000 zł)
- Wartość wykupu 13% (20 000 zł)
- Rata netto: 3037 zł
Jaecoo 7 2025 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 122 296 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 136 191 zł
BYD Seal U i Jaecoo 7 w ofercie Superauto.pl
Na Superauto.pl traficie na kilkadziesiąt egzemplarzy BYDa Seal U w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Samochody są nowe i pochodzą z 2025 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie też liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na sięgające niemal 25% rabaty względem ceny katalogowej.
W ofercie Superauto.pl znajdziecie również kilkadziesiąt sztuk Jaecoo 7 w różnych wariantach wyposażeniowych i napędowych. Auta pochodzą z 2024 i 2025 roku, są nowe i dostępne od ręki. Atutami oferty są też atrakcyjne warunki finansowania, minimum formalności oraz spore rabaty.
BYD Seal U 2025 vs Jaecoo 7 2025 - rywale
Do rywali wymienionych modeli należą m.in. Chery Tiggo 7, Chery Tiggo 8, MG HS, Omoda 9, Skoda Kodiaq, Volkswagen Tiguan, Toyota RAV4, Kia Sportage oraz Hyundai Tucson.