Peugeot 3008 2022 vs Kia Sportage 2022. Zestawienie designerskich SUV-ów
Kompaktowe SUV-y są jednymi z najchętniej wybieranych typów samochodów. Porównujemy ze sobą dwa awangardowo stylizowane SUV-y w postaci Peugeota 3008 2022 oraz Kii Sportage 2022.

Spis treści
SUV-y zdominowały w ostatnich latach rynek motoryzacyjny. Można je znaleźć w niemal w każdym segmencie i u niemal każdego producenta. Ponieważ wyglądają bojowo i oferują wygodną pozycję do jazdy oraz wysoki poziom bezpieczeństwa, SUV-y są uważane za najbardziej wszechstronne pojazdy. Ogromną popularnością cieszą się zwłaszcza kompaktowe SUV-y, które często stanowią alternatywę dla równie popularnych kompaktowych hatchbacków. Za "złoty środek" powszechnie uważa się kompaktowe SUV-y, gdyż są one stosunkowo niedrogie, przestronne, a także dość ekonomiczne. Rynek wręcz obfituje w tego typu pojazdy. Jednymi z najpopularniejszych kompaktowych SUV-ów, także w Polsce. W okresie od stycznia do czerwca sprzedano w Polsce aż 6169 egzemplarzy Kii Sportage, co czyni ją najpopularniejszym kompaktowym SUV-em. W tym samym czasie sprzedano 887 egzemplarzy Peugeota 3008, co daje mu 15. lokatę, zaraz po Mazdzie CX-5. Zestawiamy ze sobą dwa ciekawie stylizowane SUV-y w postaci Kii Sportage 2022 oraz Peugeota 3008 2022.
Kia Sportage 2022 vs Peugeot 3008 2022
Aktualna, V generacja Kii Sportage zadebiutowała w 2021 roku i ma znacznie odważniejszy design od poprzedniczki. Samochód bazuje na Hyundaiu Tucsonie. Samochód wyróżnia się zadartą ku górze linią okiem, odważnym przednim pasem z reflektorami z motywem bumerangu, a także szerokim, pozbawionym okienka słupkiem C i zaokrąglonym, krótkim zwisem tylnym. Styliści mocno zaakcentowali nadkola, pojawiło się sporo przetłoczeń, a także duży wlot powietrza z chromowanym wzorem Tygrysiego Nosa przy krawędzi maski. Zastosowano awangardowo ukształtowane reflektory w kształcie rombu z nietypowo wkomponowanymi pasami diod LED do jazdy dziennej w formie trójramiennych pasów, z kolei z tyłu umieszczono zachodzące na nadkola lampy połączone pasem świetlnym. Także w kabinie inspirowano się nowymi modelami, w tym EV6 i zastosowano dwa 12-calowe wyświetlacze oraz sporo lakieru fortepianowego.

Obecna, II generacja Peugeota 3008 zadebiutowała w 2016 roku. Samochód nabrał tym razem charakteru stricte związanego z cechami kompaktowego crossovera odstępując od nawiązań do minivana znanych z poprzedniej generacji - auto ma dużo mniejszą powierzchnię szyb, jest także niższe i krótsze względem poprzednika. Obecne wcielenie 3008 jest blisko spokrewnione z także odświeżonym modelem 5008, który tym razem pozycjonowany jest w gamie jako crossover o segment większy. Auto zbudowano na modułowej, przednionapędowej platformie EMP2, znanej m.in. z kompaktowego Peugeota 308. 3008 drugiej generacji zastąpiło w gamie nie tylko poprzednie wcielenie, ale także innego kompaktowego crossovera 4008 będącego bliźniaczą odmianą Mitsubishi ASX. 6 marca 2017 roku Peugeot 3008 drugiej generacji zdobył tytuł Samochodu Roku 2017.
W 2020 roku samochód poddano liftingowi, w ramach którego otrzymał odświeżony design z charakterystycznymi "kłami' nawiązującymi do nowych modeli Peugeota. znakiem rozpoznawczym 3008 jest futurystyczne wnętrze, które zostało ochrzczone przez producenta mianem i-cockpit i wyróżnia się takimi rozwiązaniami, jak spłaszczona u góry i u dołu kierownica, osadzone nad kierownicą zegary, a także przełączniki na konsoli środkowej nawiązujące do tradycji lotniczych. Konsolę środkową wieńczy ekran służący kontroli systemu multimedialnego.
Kia Sportage 2022 vs Peugeot 3008 2022 silniki
W gamie jednostek napędowych Kii Sportage znajdziemy silnik benzynowy 1.6 T-GDI o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm, a także dwa warianty hybrydowe oparte na wspomnianej jednostce. Benzyniak oferowany jest zarówno bez jak i z układem mild hybrid. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w wersji ze skrzynią manualną zajmuje 10,3 s, zaś prędkość maksymalna wynosi 182 km/h. Wariant z mild hybrid występuje z dwusprzęgłową przekładnią DCT i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,6 s, zaś jego prędkość maksymalna to 189 km/h. Odmiana hybrydowa HEV rozwija natomiast 230 KM i 350 Nm. Występuje z 6-biegową skrzynią automatyczną oraz napędem na przednią lub obie osie. Wariant FWD przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8 sekund, zaś AWD w 8,3 s. Prędkość maksymalna wynosi 193 km/h. Odmiana hybrydowa PHEV oferuje natomiast 265 KM i 350 Nm i standardowo ma napęd AWD. W jej przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,2 s, zaś prędkość maksymalna wynosi 191 km/h. Zasięg w trybie elektrycznym wynosi 70 km według cyklu WLTP.

Peugeot 3008 występuje z jednym silnikiem benzynowym i wysokoprężnym, a także w odmianie hybrydowej PHEV w dwóch wariantach mocy. Bazowy silnik to 1.2-litrowy benzynowy PureTech o mocy 130 KM i maksymalnym momencie obrotowym 230 Nm. Współpracuje on z sześciobiegową skrzynią manualną lub 8-stopniową przekładnią automatyczną, zaś moc trafia na przednią oś. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,5 s, zaś w wersji z automatem 9,7 s. Prędkość maksymalna wynosi 188 km/h. Wersja wysokoprężna ma 1.5 litra pojemności i rozwija 130 KM oraz 300 Nm. W konfiguracji ze skrzynią manualną przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 11,9 s, zaś z automatem 11,5 s. Prędkość maksymalna w pierwszym przypadku wynosi 192 km/h, a w drugim 189 km/h. Odmiana hybrydowa PHEV korzysta z 1.6-litrowej jednostki PureTech oraz silnika elektrycznego. Słabszy wariant rozwija 225 KM, a mocniejszy korzysta z dodatkowego silnika elektrycznego, ma napęd na obie osie i generuje 300 KM. Zasięg obu wariantów w trybie czysto elektrycznym wynosi około 50 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w słabszej odmianie zajmuje 8,9 s, zaś w mocniejszej 6,1 s, zaś prędkość maksymalna wynosi odpowiednio 225 oraz 235 km/h.
Aktualizacja z dnia 17 lutego 2023 - Peugoet 3008 z nową jednostką 1.2 PureTech MHEV
Pomimo tego, że jeszcze w tym roku spodziewamy się premiery trzeciej generacji Peugeota 3008, aktualne wcielenie doczekało się właśnie nowej jednostki napędowej. Jest nią benzynowa odmiana 1.2 PureTech rozwijająca 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym 230 Nm. Trafi ona do Peugeotów 3008, 5008, 2008, 208, 308, 308 SW oraz 408. Peugeot 3008 MHEV trafi na rynek w drugim kwartale 2023 roku. Motor wyposażono w turbosprężarkę o zmiennej geometrii, pracuje on w cyklu Millera i jest wyposażony w łańcuch rozrządu w celu obniżenia kosztów serwisu. Nowością jest również dwusprzęgłowa, sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów, w której znajduje się silnik elektryczny, falownik i ECU. Producent chwali się, że zużycie paliwa spadło nawet o 15% względem dotychczasowej jednostki 1.2 PureTech.
Zespolony ze skrzynią biegów synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi osiąga maksymalną chwilową moc 21 kW (28 KM) i moment obrotowy 55 Nm. Umożliwia on jazdę w trybie w 100% elektrycznym przy niskim zapotrzebowaniu na moment obrotowy i wspomaga pracę silnika spalinowego w celu ograniczenia zużycia paliwa. Wciśnięcie mocno pedału przyspieszenia, będzie skutkować tym, że silnik elektryczny zapewni tymczasowe zwiększenie mocy o 12 KM W fazach zwalniania silnik ten pełni rolę generatora prądu – umożliwia doładowywanie akumulatora 48 V. Litowo-jonowy akumulator trakcyjny 48 V ma pojemność całkowitą 898 Wh i pojemność użyteczną 432 Wh. Został zaprojektowany tak, aby utrzymać niezmieniony poziom wydajności przez cały okres eksploatacji samochodu i jest objęty 8-letnią fabryczną gwarancją lub do przebiegu 160 000 km. Dzięki umieszczeniu akumulatora pod przednim lewym siedzeniem pojemność bagażnika pozostaje niezmieniona w porównaniu z wersjami z klasycznym napędem.
Kia Sportage 2022 vs Peugeot 3008 2022 - wymiary i bagażnik
Kia Sportage mierzy 4515 mm długości, 1865 mm szerokości oraz 1645 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2680 mm. Bagażnik pomieści od 591 do 1780 litrów w wersji spalinowej, 587-1776 l w hybrydowej HEV lub 540-1715 l w hybrydzie plug-in (PHEV).
Peugeot 3008 mierzy 4447 mm długości, 1841 mm szerokości oraz 1620 mm (bez relingów). Rozstaw osi liczy 2675 mm. Bagażnik pomieści od 520 do 1487 litrów (od 395 do 1357 l w odmianie PHEV).
Kia Sportage 2022 vs Peugeot 3008 2022 - ceny
Bazowa Kia Sportage z silnikiem benzynowym 1.6 T-GDI oraz skrzynią manualną kosztuje od 117 900 zł a odmianę M. Bogatszy wariant L wyceniono na 134 900 zł. Jeszcze bogatszy Business Line kosztuje od 151 900 zł. Wersja hybrydowa HEV z napędem na przednią oś kosztuje od 160 900 zł za konfigurację L. Odmiana Business Line kosztuje od 179 900 zł, zaś topowa GT Line od 187 900 zł. Za napęd AWD trzeba dać kolejne 9000 zł. Z kolei topowy wariant PHEV kosztuje od 192 900 zł za konfigurację L. W przypadku opcji Business Line koszt zakupu wynosi 209 900 zł, zaś w topowej GT Line 217 900 zł.
Bazowy Peugeot 3008 w odmianie Active Pack z silnikiem benzynowym 1.2 PureTech i przekładnią manualną kosztuje od 139 100 zł. Bogatsza odmiana Allure Pack startuje od 150 400 zł. Topowa odmiana GT to ksozt 161 300 zł. Dopłata do przekładni automatycznej wynosi 11 500 zł. Bazowy diesel z 8-stopniową przekładnią automatyczną, w odmianie Active Pack, startuje z pułapu 162 600 zł. Konfiguracja Allure kosztuje od 173 900 zł, zaś topowa GT od 184 800 zł. Słabszy wariant hybrydowy występuje tylko w wersji Allure Pack i kosztuje 201 400 zł. Topowa odmiana o mocy 300 KM dostępna jest dopiero w topowej konfiguracji GT za 236 800 zł.
Kia Sportage vs Peugeot 3008 - kalkulacja leasingu 2022
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Kii Sportage 1.6 T-GDI L o mocy 150 KM, napędem 2WD i skrzynią manualną.
- Katalogowa cena samochodu: 154 800 zł.
- Cena Superauto.pl po rabacie: 148 600 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 60 miesięcy
- Wpłata własna 15% (22 382 zł)
- Wartość wykupu 20% (30 030 zł).
- Rata netto: 2006 zł
Kia Sportage 2022 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 134 144 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 146 892 zł
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Peugeota 3008 z silnikiem benzynowym 1.2 PureTech o mocy 130 KM, napędem na przednią oś i 8-biegową przekładnią automatyczną.
- Katalogowa cena samochodu: 156 700 zł.
- Cena Superauto.pl po rabacie: 147 300 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 60 miesięcy
- Wpłata własna 15% (21 518 zł)
- Wartość wykupu 20% (29 768 zł).
- Rata netto: 1988 zł
Peugeot 3008 2022 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 132 695 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 145 583 zł
Kia Sportage i Peugeot 3008 w ofercie Superauto.pl
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy nowej Kii Sportage w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Wszystkie samochody są dostępne od ręki. Większość to egzemplarze nowe z 2022 roku. Oczywiście możecie liczyć na minimum formalności oraz atrakcyjne finansowanie, a także rabaty względem ceny katalogowej.
W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Peugeota 3008 w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Większość z nich to samochody fabrycznie nowe z 2022 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności i sięgające nawet kilkunastu procent rabaty względem ceny katalogowej.
Kia Sportage 2022 / Peugeot 3008 2022 - konkurenci
Wśród konkurentów Kii Sportage i Peugeota 3008 znajdziemy m.in. Hyundaia Tucsona, Citroena C5 Aircrossa, Toyotę Corollę Cross, Skodę Karoq, Seata Atekę, Volkswagena Tiguana, Mazdę CX-5, Opla Grandlanda, Forda Kugę czy Nissana Qashqaia.