Prezentacja: Nissan Qashqai po liftingu już w Polsce. Ceny, wersje, wyposażenie
Za nami polska premiera odświeżonego Nissana Qashqaia. Lifting ma charakter kosmetyczny, jednak poprawił on odbiór japońskiego crossovera. Ile trzeba dać za nowego Qashqaia i w jakich wersjach występuje?

Z artykułu dowiesz się o:
Nissan Qashqai jest prekursorem segmentu kompaktowych crossoverów w Europie. Niejako właśnie ten model wykreował modę na tego typu samochody i szybko stał się hitem. Również aktualna III generacja Qashqaia cieszy się sporym zainteresowaniem, choć nie ma już tak łatwego zadania co pierwsze wcielenie. W międzyczasie pojawiło się wielu rywali, którzy cieszą się nierzadko podobną lub nawet większą popularnością. Mowa tu chociażby o takich modelach jak Kia Sportage, Hyundai Tucson czy Volkswagen Tiguan. Sporym zainteresowaniem cieszy się też Toyota Corolla Cross. W 2023 roku w Europie sprzedano 145 476 egzemplarzy Qashqaia, co czyni go 18. najpopularniejszym autem na Starym Kontynencie. Z kolei w Polsce w tym czasie znalazł on 4217 nabywców, co plasuje go na 28. miejscu. Znacznie lepiej na naszym rynku Qashqai radzi sobie w tym roku, gdzie od stycznia do lipca zarejestrowano go aż 3905 sztuk, co daje przeszło 45% wzrostu rok do roku i plasuje go na 17. miejscu wśród najpopularniejszych samochodów w Polsce.
Nissan Qashqai 2024 - stylistyka. Progres widoczny gołym okiem
Qashqai parę razy gościł u nas na testach i zrobił dobre wrażenie. Ma już jednak 3 lata na karku, gdyż zadebiutował w 2021 roku, a konkurencja nie śpi i w międzyczasie odświeżyła swoje modele lub wprowadziła nowe. Japończycy nie pozostali obojętni i również zmodernizowali swojego bestsellera. Tak naprawdę jest to głównie kosmetyka, ale przemyślana i poprawiła odbiór samochodu. Widać to już na pierwszy rzut oka, gdyż samochód otrzymał zupełnie nowy, bardziej agresywny przód z przeprojektowanym i większym grillem i nowocześniejszymi reflektorami LED z charakterystycznym motywem przecinków, które poprawiają odbiór auta i nadają mu więcej indywidualnego charakteru. Dodano też nowe wzory felg i kolory nadwozia, zaś tylne lampy zyskały przezroczyste klosze.

Zobacz jak wypadł Qashqai e-Power w teście: Nissan Qashqai e-Power Tekna test na Nowyosobowy.pl
Nissan Qashqai 2024 - wnętrze. Nowe materiały i lepsze multimedia
Kilka nowości znajdziemy też w kabinie, choć są one subtelniejsze. Pojawiły się m.in. nowe materiały wykończeniowe, w tym nowy wzór dekorów na konsoli środkowej i desce rozdzielczej, a także wprowadzono zupełnie nowy system multimedialny. Korzysta on z wyświetlacza o przekątnej 12,3 cala i posiada wbudowane usługi Google jak mapy Google czy asystenta głosowego Google. Ma też czytelny interfejs i bardzo dobrą reakcję na dotyk. Co istotne, zachowano fizyczne pokrętło do regulacji głośności i klasyczny panel klimatyzacji z przyciskami. Samochód oferuje też bezprzewodowy dostęp do Apple CarPlay, a także udoskonalony system kamer 360 stopni z widokiem spod maski, czyli tzw. przezroczystą maskę. Nissan Qashqai wciąż przekonuje wysoką jakością wykonania kabiny, sporą ilością miękkich materiałów i solidnym spasowaniem.

Nissan Qashqai 2024 - silniki. Bez zmian
Gama jednostek napędowych Qashqaia nie uległa zmianom. Nadal bazuje na silniku 1.3 DIG-T z układem mild hybrid oraz wariancie hybrydowym e-Power. Poniżej przedstawiamy gamę jednostek napędowych Nissana Qashqaia:
Wariant silnika | Moc (KM) | Moment obrotowy (Nm) | Skrzynia biegów | Napęd | Przyspieszenie 0-100 km/h | Prędkość maksymalna (km/h) |
---|---|---|---|---|---|---|
1.3 DIG-T MHEV 140 KM 6 MT 2WD | 140 | 240 | 6-biegowa manualna | 2WD | 10,2 s | 196 km/h |
1.3 DIG-T MHEV 158 KM 6 MT 2WD | 158 | 260 | 6-biegowa manualna | 2WD | 9,5 s | 206 km/h |
1.3 DIG-T MHEV 158 KM XTronic 2WD | 158 | 270 | XTronic | 2WD | 9,2 s | 199 km/h |
1.3 DIG-T MHEV 158 KM XTronic 4WD | 158 | 270 | XTronic | AWD | 9,9 s | 198 km/h |
e-Power 190 KM 2WD | 190 | 330 (elektryczny) | Redukcyjna | 2WD | 7,9 s | 170 km/h |
Nissan Qashqai 2024 - wersje i wyposażenie. Jest kilka nowości
Nowe multimedia z większym ekranem będą już standardem w bazowej wersji Acenta. Co więcej, po raz pierwszy w bazowym wariancie będziemy mogli wybrać napęd hybrydowy e-Power, w którym to silnik elektryczny napędza koła przedniej osi. Dotychczas bowiem Qashqai Acenta występował tylko z silnikiem 1.3 DIG-T mHEV. Qashqai Acenta 1.3 DIG-T o mocy 140 KM ze skrzynią manualną kosztuje od 138 000 zł, zaś wariant e-Power 167 200 zł.
W odświeżonej gamie wersja N-Connecta została wzbogacona o pakiet zimowy, który obejmuje podgrzewaną przednią szybę, kierownicę oraz przednie fotele. Poza tym standardowe wyposażenie tej odmiany zostało wzbogacone o zaawansowany układ wspomagający kierowcę ProPILOT Assist, bezprzewodową ładowarkę do smartfonów oraz relingi dachowe. Odmiana N-Connecta zyskała również nowy system kamer 360° z funkcją 3D, który teraz pozwala kierowcy widzieć samochód nie tylko z góry, ale także wybrać jeden z ośmiu różnych punktów widzenia. Wariant N-Connecta startuje od 151 000 zł.
Nowością w gamie jest odmiana N-Design. Poznamy ją po lakierowanej w dolnej części nadwozia karoserii, wnętrzem wykończonym skórą i Alcantarą oraz zarezerwowanymi dla tej odmiany 20-calowych felgach o specjalnym wzorze. Wariant ten ma też bardziej rozbudowane oświetlenie ambiente, dostępne w aż 64 kolorach do wyboru. Na wyposażeniu znajdziemy też panoramiczny dach, czarne relingi oraz zewnętrzne i wewnętrzne elementy dekoracyjne w kolorze czarnym. Qashqai N-Connecta startuje od 163 850 zł.

Powyżej znajdziemy wersję Tekna, która posiada m.in. elektrycznie sterowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień, wyświetlacz przezierny o przekątnej 10,8 cala, bezdotykowo sterowaną klapę bagażnika oraz nowe 19-calowe felgi. Nowością w Qashqaiu Tekna jest też czarna tapicerka z brązowymi wstawkami. Taki samochód startuje od 163 850 zł.
Ofertę wieńczy Qashqai Tekna+ z kabiną wykończoną Alcantarą oraz pikowaną skórą Premium na fotelach. Wariant ten posiada także funkcję masażu foteli przednich, 20-calowe felgi, system audio BOSE z 10 głośnikami oraz lakierowaną na czarno dolną część nadwozia. Topowy Qashqai startuje od 175 650 zł za konfigurację 1.3 DIG-T mHEV o mocy 158 KM.

Nissan Qashqai 2024 - ceny. Kosmetyka
Samochód można już zamawiać. Poniżej przedstawiamy cennik poszczególnych wersji odświeżonego Nissana Qashqaia:
Wersja wyposażenia | DIG-T MHEV 140 KM 6 MT 2WD | DIG-T MHEV 158 KM 6 MT 2WD | DIG-T MHEV 158 KM XTronic 2WD | DIG-T MHEV 158 KM XTronic 4WD | e-Power 190 KM 2WD |
---|---|---|---|---|---|
Acenta | 138 000 zł | 142 300 zł | 146 300 zł | - | 167 200 zł |
N-Connecta | 151 000 zł | 155 300 zł | 165 300 zł | 172 900 zł | 180 200 zł |
N-Design | 163 850 zł | 168 150 zł | 179 550 zł | 187 150 zł | 194 450 zł |
Tekna | 163 850 zł | 168 150 zł | 179 550 zł | 187 150 zł | 194 450 zł |
Tekna+ | - | 175 650 zł | 187 350 zł | 194 950 zł | 202 250 zł |
