Maxus - przewodnik po marce. Historia, oferta, nowości
Maxus jest obecny w Polsce od 2022 roku i jednocześnie stanowi jedną z najpopularniejszych chińskich firm motoryzacyjnych w Polsce. Jakie modele ma w ofercie i jakich samochodów możemy spodziewać się w najbliższym czasie?

Maxus - krótko o historii marki
Na początek krótko o samej marce. Maxus powstał w 2011 roku i należy do koncernu SAIC Motor, właściciela m.in. MG. Ten sam koncern nabył w 2009 roku brytyjskie przedsiębiorstwo LDV Group i wraz z nim prawa do produkcji modelu V80 będącego pierwszym z aut Maxusa i jednocześnie jedynym wywodzącym się z czasów LCV. Siedziba marki mieści się w Szanghaju. Drugi z modeli Maxusa - duży minivan G10 - zadebiutował w 2014 roku jako autorska, chińska konstrukcja. W tym samym roku do oferty dołączył też pierwszy samochód elektryczny Maxusa - EV80, będący elektryczną wersją vana V80. W 2016 roku ofertę wzbogacił duży pickup T60, a w 2017 r. SUV D90. W 2019 roku wyodrębniono submarkę osobowych modeli Euniq i trafiły do niej SUV Euniq 5 oraz minivan Euniq 6, zaś w 2022 r. przemianowano ją na Mifa i wcielono do niej też luksusowe vany. Od 2014 roku Maxus występuje też w Europie, zaś do Polski trafił w 2022 roku dzięki RSA Polska.
Maxus - modele i ceny
Obecna gama aut użytkowych obejmuje dostawcze modele Deliver 9 z 2-litrowym dieslem rozwijającym 150 KM i 375 Nm, jego elektryczny wariant e-Deliver 9 z bateriami o pojemności 52,5, 77, 88,55 oraz 65 kWh (w przypadku podwozia do zabudowy), kompaktowego e-Delivera 3 z baterią o pojemności 50,23 kWh, elektrycznego pickupa T90 EV z bateriami 88,5 kWh. Maxus Deliver 9 startuje od 134 990 zł netto (do końca sierpnia 111 990 zł). Maxus e-Deliver 3 w wersji SWB kosztuje 153 900 zł netto, w odmianie LWB 172 900 zł netto, zaś jako podwozie do zabudowy 167 900 zł netto. Z kolei e-Deliver 9 L2H2 z baterią 52,5 kWh kosztuje od 219 900 zł netto. Za pickupa T90 EV trzeba dać 243 800 zł netto.
Dowiedz się więcej o Maxusie Deliverze 9: Maxus Deliver 9 2.0 TCDI L3H2 Van test na Superauto.pl

Dowiedz się więcej o Maxusie e-Deliver 3: Maxus e-Deliver 3 przewodnik po modelu na Nowydostawczy.pl
Z kolei paletę samochodów osobowych również tworzą 3 modele w postaci SUV-a Euniq 6 (moc 177 KM, baterie 70 kWh, zasięg 452 km), minivana Euniq 5 z układem siedzeń 2+2+2 (moc 177 KM, baterie 70 kWh, zasięg 437 km) oraz luksusowego minivana Mifa 9 mieszczącego 7 lub 8 osób (moc 245 KM, baterie 90 kWh, zasięg 440 km). Maxus Euniq 6 kosztuje od 179 900 zł brutto, Euniq 5 od 199 900 zł, natomiast Mifa 9 356 577 zł.
Maxus - plany i nowości
Pora na plany chińskiego producenta. Jakich modeli lub zmian w gamie Maxusa możemy się spodziewać w najbliższym czasie? Zacznjimy od dotychczasowych modeli. Kilku kosmetycznych zmian na RM24 doczekał się Maxus Deliver 9, którego kabina upodobniła się teraz do eDelivera 7, wzbogacono też wyposażenie tak, by sprostało nowym regulacjom GSR.2, które wchodzą na początku lipca bieżącego roku. Ponadto do oferty dołączy brygadówka. Z gamy zniknie też długa wersja modelu eDeliver 3, by nie robić wewnętrznej konkurencji dla nowego eDelivera 7. W efekcie eDeliver 3 będzie oferowany tylko w krótkiej wersji mierzącej 4,55 m długości, o ładowności 930 kg i objętości przestrzeni ładunkowej wynoszącej 4,8 m3.
Maxus T90 Diesel
Odmiany wysokoprężnej doczeka się też pickup T90. W dodatku będzie to diesel biturbo 2.0 o mocy 218 KM i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm. Nowością względem odmiany elektrycznej będzie też napęd na obie osie. Za przeniesienie napędu odpowiadać ma 6-biegowa skrzynia manualna lub 8-stopniowa automatyczna. Ładowność wyniesie ponad 1000 kg, a maksymalna siła uciągu to 3500 kg. Auto otrzyma też bogatsze wyposażenie niż wariant elektryczny, w tym już w standardzie m.in. podgrzewane fotele, indukcyjną ładowarkę, system kamer HD z widokiem 360 stopni, 10,25-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów i 12,3-calowy ekran multimediów z Apple CarPlay i AndroidAuto oraz 6 poduszek powietrznych. Przeprojektowano również kabinę. Maxus T90 trafi do oferty w IV kwartale 2024 roku.
Maxus e-Deliver 5
Kolejnym z przyszłych modeli będzie van e-Deliver 5. Korzysta on z baterii o pojemności 64 kWh, rozwinie 163 KM i przejedzie maksymalnie 335 km na jednym ładowaniu. Dostępny będzie w aż 4 wariantach nadwozia: L1H1, L1H2, L2H1 oraz L2H2. Napęd trafia na przednią oś. Ładowność wynosi 1500 kg, podobnie jak uciąg, natomiast pojemność przestrzeni ładunkowej liczy od 7,1 do 9,2 m3. Samochód trafi do sprzedaży w III lub IV kwartale 2024 r. Już w standardzie dostaniemy m.in. dostęp bezkluczykowy, fotel kierowcy regulowany w 6 kierunkach, podgrzewane siedzenia, kamery 360, Apple CarPlay i AndroidAuto, cyfrowe zegary z 7-calowym wyświetlaczem i 12,3-calowy ekran systemu infotainment.
Maxus e-Deliver 7 / Deliver 7
Ten średniej wielkość van oferowany jest w wersjach L1H1, L2H1 i L2H2. Jego przestrzeń ładunkowa pomieści od 5,9 do 8,7 m3, a ładowność sięga nawet 1155 kg. Uciąg przyczepy wynosi 1500 kg. Silnik elektryczny rozwija 204 KM i 330 Nm, baterie mają 77 lub 88 kWh pojemności i zapewniają 310 lub 362 km zasięgu w cyklu mieszanym. Można je ładować mocą do 90 kW. Napęd trafiać ma na przednią lub obie osie. Samochód kosztuje od 209 990 zł netto za bogatszą odmianę Tech+ (do końca sierpnia 194 990 zł). W ofercie znajdzie się też wersja wysokoprężna z dieslem 2.0 TCDI o mocy 150 KM rodem z Delivera 9. Będzie on również oferowany w wariantach L1H1, L2H1 oraz L2H2, jednak tylko z napędem na przednią oś. Za przenienie napędu odpowiadać ma 6-biegowa skrzynia manualna lub 9-stopniowy automat. Pojemność przestrzeni ładunkowej wyniesie od 6,3 do 9,2 m3, a ładowność sięgać ma 1245 kg. Masa holowanej przyczepy może wynosić nawet 2000 kg. Samochód trafi na rynek w III kwartale 2024 roku.
Dowiedz się więcej o Maxusie Deliverze 7: Maxus e-Deliver 7 prezentacja na Superauto.pl

Maxus Mifa 7
Maxus nie zapomina też o gamie aut osobowych. Już w IV kwartale tego roku do oferty trafi minivan Mifa 7, czyli mniejszy brat flagowego modelu Mifa 9. Skorzysta on z baterii o pojemności 77 oraz 90 kWh i zapewni około 450 zasięgu według WLTP. Napęd trafia na przednią oś. Mierzy on 4907 mm długości, 1975 mm szerokości oraz 1765 mm wysokości. Bagażnik pomieści od 280 do 760 litrów, a kabina pomieści 7 osób w układzie 2+2+3. Już w standardzie zaoferuje on m.in. dach panoramiczny, skórę Nappa, 18-calowe alufelgi, drzwi przesuwne, pompę ciepła, funkcję V2L, reflektory matrycowe Full LED, dostęp bezkluczykowy, zaawansowane systemy bezpieczeństwa ADAS L2+ oraz ACC + ICA (Tempomat adaptacyjny + Zintegrowany Asystent Jazdy). Jest to też jedyny model w segmencie z ukrytymi klamkami drzwi. Samochód zdobył 5 gwiazdek w testach EuroNCAP.
Maxus GST Truck
Ostatnią i zarazem najciekawszą z zapowiedzianych podczas prezentacji nowości będzie futurystyczny pickup GST Truck, którego możemy spodziewać się w I kwartale 2025 roku. Będzie to odpowiednik takich modeli jak Tesla Cybertruck, Rivian Truck czy GMC Hummer EV. Bateria ma mieć 102 kWh pojemności i zapewnić ponad 500 km zasięgu. Napęd trafiać będzie na obie osie, a samochód skorzysta z dwóch silników elektrycznych o mocach 204 oraz 340 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie 5 sekund. Ładowność wyniesie ponad 600 kg, a maksymalna masa holowanej przyczepy 3500 kg. Samochód otrzyma również wariant wysokoprężny z 2.5-litrowym silnikiem o mocy 224 KM i maksymalnym momencie obrotowym 520 Nm. W tym przypadku za przeniesienie napędu odpowiadać ma 8-stopniowa przekładnia automatyczna, a ładowność przekroczy 1000 kg.