Konfigurujemy idealne wersje Land Roverów!
Land Rovery dość często gościły u nas na testach, a zatem zdążyliśmy wyrobić sobie o nich zdanie. W oparciu o nasze doświadczenia z autami tej marki przygotowaliśmy subiektywny poradnik bardziej i mniej polecanych modeli.

Z artykułu dowiesz się o:
Land Rover to zasłużona brytyjska marka z bogatą historią. Powstała w 1948 roku, a jej pierwszym modelem był samochód terenowy Land Rover Series, zastąpiony w 1983 roku przez Defendera. W 1970 roku do gamy dołączyła kolejna ikona w postaci luksusowego Range Rovera, a w 1989 roku gamę zasilił Discovery. Właśnie samochody nadały kształtu obecnej gamie marki, która dzieli się właśnie na trzy linie modelowe w postaci Defendera, Range Rovera oraz Discovery. Od 2008 roku właścicielem Land Rovera jest indyjski koncern Tata Motors.
Land Rover w ofercie Superauto.pl
Gama Land Rovera - podział
Pierwszą z nich jest oczywiście rodzina Defendera, która składa się obecnie z trzech członków: trzydrzwiowego Defendera 90, pięciodrzwiowego Defendera 110 oraz wydłużonego Defendera 130, który pomieści nawet 8 osób. Kolejną rodziną jest Discovery, która składa się z dwóch modeli: reprezentującego klasę średnią Discovery Sporta oraz SUV-a klasy wyższej w postaci Discovery. Wreszcie mamy linię luksusowych modeli w postaci kompaktowego Range Rovera Evoque, pochodzącego z segmentu D Range Rovera Velara, reprezentującego klasę wyższą Range Rovera Sporta oraz luksusowego Range Rovera. Aby to lepiej zobrazować, stworzyliśmy tabelę.
Segment | C | D | E | F | |
Linia modelowa | Defender | - | - | Land Rover Defender 90/110/130 | - |
Discovery | - | Land Rover Discovery Sport | Land Rover Discovery | - | |
Range Rover | Range Rover Evoque | Range Rover Velar | Range Rover Sport | Range Rover |
Land Rover konfigurator - co wybrać z oferty?
Z każdej linii wybierzemy po jednym modelu i jednej wersji, która naszym zdaniem jest optymalna. Wskażemy też, które opcje są warte uwagi, a które niekoniecznie. Oczywiście nasz wybór jest czysto subiektywny i nie każdy musi się z nim zgadzać.
Land Rover Defender 110 D250 X-Dynamic SE
Zaczniemy od Defendera. W przypadku Defa polecamy wersję 110, która stanowi złoty środek między krótkim, lecz mało praktycznym Defenderem 90 a znacznie większym i droższym Defenderem 130, który ma gorsze proporcje i właściwości terenowe. Defender 110 jest wystarczająco przestronny (mierzy w końcu 5018 mm długości i ma 3022 mm rozstawu osi, zaś jego bagażnik liczy aż 786 litrów i jest ustawny. Ma również antypoślizgową płytę wykończeniową. Polecamy drugą opcję wyposażeniową X-Dynamic SE z 3-litrowym dieslem o mocy 249 KM i maksymalnym momencie obrotowym 570 Nm. Napęd trafia na obie osie za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni automatycznej ZF, która działa bardzo dobrze. Zapewnia on dobre osiągi (od 0 do 100 km/h w 8,3 s, prędkość maksymalna 188 km/h), wysoką kulturę pracy, jest dobrze wyciszony i realnie pali w granicach 9 l/100 km. Wersja ta startuje od 467 000 zł.

Defender imponuje możliwościami terenowymi. Już w standardowym ustawieniu kąty natarcia, rampowy i zejścia wynoszą odpowiednio 30, 22 oraz 37,7 stopnia, zaś w trybie Off-road 38, 28 oraz 40 stopni. Ponadto prześwit liczy aż 291 mm w najwyższym ustawieniu zawieszenia, a głębokość brodzenia to 900 mm. W terenie pomagają takie elementy jak reduktor, czujnik głębokości brodzenia, przezroczysta maska, kamery 360 stopni czy zawieszenie pneumatyczne. Z uwagi na outdoorowy charakter samochodu nie polecamy większych obręczy niż 20-calowe. Polecamy natomiast reflektory Matrix LED (3290 zł), podgrzewane i wentylowane siedzenia przednie regulowane w 14 kierunkach z pamięcią ustawień fotela kierowcy (6200 zł), pakiet Cold Climate (4140 zł), zawierający podgrzewaną kierownicę, podgrzewane dysze spryskiwaczy, podgrzewaną przednią szybę, domykanie klapy bagażnika (1460 zł) czy trójstrefową klimatyzację (2190 zł). Z ciekawostek możemy mieć m.in. trzeci fotel w pierwszym rzędzie (4940 zł).
Czytaj więcej, test w terenie: Land Rover Defender 130 3.0 i6 400 X-Dynamic HSE - luksus w każdym terenie
Land Rover Discovery D250 Dynamic SE
Land Rover Discovery to duży i luksusowy SUV, który łączy cechy aut osobowych i terenowych. Samochód mierzy 4956 mm długości, a jego rozstaw osi liczy 2923 mm. Oferuje komfortowe warunki i sporo przestrzeni dla 7 osób i bagażnik o pojemności od 172 litrów (za 3. rzędem), przez 986 l, aż po 2068 litrów. Co istotne, w każdym z ustawień podłoga jest płaska. Ponadto siedzenia składają się i rozkładają w pełni elektrycznie (opcja), co czyni korzystanie z Discovery komfortowym. Jednocześnie to wciąż prawdziwy Land Rover, a więc luksusowy, elegancki i dobrze wykończony SUV. Obowiązkowo w takim aucie zdecydujmy się na zawieszenie pneumatyczne, które podnosi komfort jazdy. Ponadto imponują wówczas parametry terenowe: kąty natarcia, rampowy i zejścia wynoszą odpowiednio 34, 27,5 oraz 30 stopni. Prześwit liczy 207 mm, a w trybie terenowym z włączonym reduktorem nawet 288 mm. Głębokość brodzenia wynosi natomiast 820 mm.

Polecamy wariant D250 z 3-litrowym dieslem o mocy 249 KM i maksymalnym momencie obrotowym 570 Nm. To ta sama jednostka co w Defenderze, ma równie dobre parametry i wyciszenie, a także podobnie pali. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,1 s, a prędkość maksymalna to 194 km/h. Z opcji polecamy pakiet Cold Climate (7760 zł), który dodatkowo względem Defendera oferuje także podgrzewane siedzenia przednie regulowane elektrycznie w 18 kierunkach z pamięcią ustawień fotela kierowcy oraz kapitańskim podłokietnikiem oraz podgrzewane tylne siedzenia pochylane oraz składane elektrycznie z manualnym przesuwaniem, dzielone 60:40, pakiet inteligentnego składania tylnych siedzeń (11 840 zł), a także nagłośnienie Meridian Surround Sound (3620 zł).
Land Rover Discovery - kalkulacja leasingu 2024
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Land Rovera Discovery D250 Dynamic SE z napędem na obie osie oraz 8-stopniową przekładnią automatyczną.
- Cena katalogowa: 455 170 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 414 20000 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 60 miesięcy
- Wpłata własna 25% (105 000 zł)
- Wartość wykupu 15% (63 000 zł)
- Rata netto: 5022 zł
Land Rover Discovery 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 409 405 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 433 916 zł
Range Rover Sport D300 / P460e Dynamic HSE
Range Rover Sport wydaje się być złotym środkiem w linii modelowej Range Rovera. Samochód jest wystarczająco duży i luksusowy, świetnie wykończony, ma te same, niezwykle komfortowe fotele co flagowy Range Rover i jest najmłodszą konstrukcją w gamie producenta, gdyż zadebiutował w 2022 roku. Wygląda elegancko, jest komfortowy i jednocześnie zwinniejszy i zgrabniejszy od Range Rovera. Range Rover Sport mierzy 4946 mm długości, a jego rozstaw osi liczy 2997 mm... czyli dokładnie tyle, co w Range Roverze. Bagażnik pomieści aż 765 litrów. Również parametry terenowe są naprawdę przyzwoite - kąty natarcia, rampowy i zejścia wynoszą odpowiednio 30, 26 i 30 stopni. O dobrą atmosferę w kabinie dbają szlachetne materiały jak skóra, drewno i aluminium, widać też dbałość o detale.

Polecamy niemal topową odmianę Dynamic HSE z dieslem 3.0 R6 rozwijającym 300 KM i 650 Nm (od 0 do 100 km/h w 7,4 s, prędkość maksymalna 196 km/h) oraz z napędem hybrydowym PHEV opartym na 3-litrowej jednostce benzynowej R6, oferującym łącznie 460 KM i 660 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,6 s, a prędkość maksymalna to 225 km/h. Baterie mają aż 38 kWh pojemności brutto i zapewniają blisko 100 km realnego zasięgu na prądzie. Odmiana D300 Dynamic HSE kosztuje 578 900 zł, zaś P460e 633 500 zł. Z opcji polecamy pakiet Cold Climate (3010 zł) zawierający podgrzewaną przednią szybę, podgrzewane dysze spryskiwaczy oraz podgrzewaną kierownicę, pakiet Convenience (3850 zł) zawierający sterowaną gestem klapę bagażnika, sztywną przegrodę bagażnika czy manualne rolety tylnych szyb, reflektrory Digital LED (5450 zł), podgrzewane i wentylowane przednie fotele z masażem i komfortowymi zagłówkami, regulowane w 22 kierunkach (6580 zł) czy zapasowe koło dojazdowe (1740 zł). Warto też rozważyć pakiet Stormer Handling (36 100 zł) oferujący aktywny dyferencjał, skrętną tylną oś, konfigurowalne tryby jazdy oraz dynamiczne pneumatyczne zawieszenie z systemem Dynamic Response Pro. Nie polecamy natomiast systemu multimedialnego dla drugiego rzędu siedzeń za 11 740 zł - zajmuje sporo miejsca, kosztuje dużo, a w obecnych czasach do oglądania filmów i tak służą najczęściej tablety.
Czytaj więcej, test w mieście: Land Rover Discovery Sport D200 Dynamic HSE - dekada doświadczenia
Range Rover Sport - kalkulacja leasingu 2024
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Range Rovera Sporta D300 Dynamic HSE z 8-stopniową przekładnią automatyczną i napędem na obie osie:
- Cena katalogowa: 660 620 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 568 100 zł
- Czas trwania umowy leasingowej: 60 miesięcy
- Wpłata własna 25% ( 130 000 zł)
- Wartość wykupu 15% (80 000 zł).
- Rata netto: 6466 zł
Range Rover Sport 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 530 192 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 560 506 zł