Koszty ładowania elektryka. Ranking cen
Wzorem zestawienia cen paliw przygotowaliśmy koszty ładowania samochodu elektrycznego na popularnych sieciach stacji ładowania.

Mimo pewnych wahań rynek samochodów elektrycznych sukcesywnie rośnie, a co za tym idzie wzrasta też zapotrzebowanie na stacje ładowania. Tych również przybywa. Według EIPA na koniec listopada 2024 roku w Polsce znajdziemy 4450 stacji ładowania aut elektrycznych i 8323 punkty ładowania aut elektrycznych. 59% stacji oferouje ładowanie prądem zmiennym (AC), natomiast 32% prądem stałym (DC). Dla pozostałych 9% stacji nie zidentyfikowano rodzaju prądu. Użytkownicy samochodów elektrycznych często mierzą się z brakiem przejrzystości i porównywalności cen prądu na stacjach ładowania. Cenniki są uzależnione od rodzaju abonamentu, mocy stacji ładowania, godziny ładowania, lokalizacji czy okresowych promocji.
Jakie stacje znajdziemy w zestawieniu?
EV Klub Polska oraz Kampania elektromobilni.pl przygotowali zestawienie cen ładowania u poszczególnych operatorów dostępnych w Polsce. Ranking ten będzie aktualizowany co miesiąc. Jest to pierwszy tego typu projekt w Polsce, który w przejrzysty sposób prezentuje stawki za kilowatogodzinę w największych sieciach ładowarek w Polsce oraz szczegółowo opisuje obowiązujące promocje. Ranking podzielono na 3 obszary: ładowarki AC (do 22 kW), ładowarki DC o mocy do 150 kW oraz ładowarki HPC, czyli stacje DC o mocy większej lub równej 150 kW. W rankingu znajdziemy stawki następujących operatorów: Greenway, Ekoen, Ionity, Tesla, Shell Recharge, Orlen Charge, Polenergia eMobility, Tauron, Powerdot, Lidl, Eleport, Horyzont EV, GO+EAuto oraz Budimex Mobility.
Koszty ładowania samochodu elektrycznego - sierpień 2025
Wzmożony, wakacyjny ruch samochodowy na polskich drogach bezpośrednio przełożył się na ceny ładowania samochodów elektrycznych. W poprzednim miesiącu wiele operatorów ogłosiło specjalne, okresowe obniżki cen. W sierpniu 2025 jeszcze z nich skorzystamy, a na niektórych stacjach pojawiły się spore zmiany. Różnice w cennikach operatorów za kilowatogodzinę wynoszą nawet 300%.
Nowym graczem na polskim rynku EV został operator ChargeIn, który oferuje atrakcyjne promocje czasowe zarówno na ładowarki AC, jak i DC. W weekend oraz w godzinach nocnych (22:00-6:00) na stacjach ChargeIn naładujemy samochód za 1,69 zł/kWh (standardowo: 1,89 zł/kWh) przy ładowarkach AC lub za 1,99 zł/kWh (standardowo: 2,49 zł/kWh) przy użyciu szybkich ładowarek DC. Firma oferuje również preferencyjną cenę 1,99 zł/kWh na nowo otwartych stacjach DC przez pierwsze trzy miesiące oraz rabat w wysokości 20% dla członków EV Klub Polska.
Do końca wakacji taniej naładujemy samochód na wybranych stacjach Enefit Polska. Operator obniżył cenę na stacjach DC i HPC do poziomu 1,69 zł/kWh, co stawia go w pozycji jednego z najtańszych publicznych operatorów stacji ładowania.
Eleport to kolejny operator, który obniżył swoje stawki. Do końca września kierowcy samochodów elektrycznych będą mogli naładować swój pojazd za 2,39 zł/kWh przy szybkich ładowarkach DC, co stanowi obniżkę cen o 4%. Stawki za ładowanie AC pozostały na tym samym poziomie, co w lipcu tego roku – 1,99 zł/kWh.
Ekoen to operator, na którego stacjach pojawiły się niemałe kolejki. Stosowane dynamiczne ceny ładowania EV przy wykorzystaniu okresów wysokiej produkcji energii odnawialnej przełożyły się na stawki nawet 0,99 zł/kWh za ładowanie AC. Z powodu dużego zainteresowania kierowców operator wprowadził opłatę 0,5 zł/min, która naliczana jest do rachunku za ładowanie powyżej 50 minut. Eoken obniżył również stawki w Miejscach Obsługi Podróżnych (MOP) z 2,99 zł/kWh na 2,19 zł/kWh, zwiększając atrakcyjność tych lokalizacji.
Na wszystkich stacjach szybkiego ładowania DC Shell Recharge doszło w lipcu do podwyżki cen do poziomu 3,30 zł/kWh. W sierpniu operator zdecydował się na segmentację cen w zależności od lokalizacji stacji. Na jednej stacji Shell Recharge możemy naładować samochód przy pomocy ładowarki DC za 2,99 zł/kWh. Pozostałe lokalizacje oferują stawki 3,19-3,29-3,39 zł/kWh, aż po maksymalną kwotę 3,59 zł/kWh w najbardziej atrakcyjnych lokalizacjach z najwyższą mocą.
Zmiany dotyczą również stacji Supercharger. Na stacjach ładowania Tesli, oferujących moc do 150 kW minimalna stawka spadła z 1,2 zł/kWh do 1 zł/kWh w wybranych godzinach pozaszczytowych. Standardowa cena za kWh wzrosła jednak do poziomu 1,6 zł/kWh (z 1,5 zł/kWh), a maksymalna stawka wynosi już 1,9 zł/kWh (z wcześniejszych 1,6 zł/kWh). Największa obniżka cen dotyczy Lublina, gdzie na stacjach EV powyżej 150 kW w wybranych godzinach możemy naładować samochód ze stawką 0,9 zł/kWh. To równocześnie najtańsza opcja ultraszybkiego ładowania EV, dostępna na rynku. Standardowa cena na lublińskiej stacji utrzymała się na tym samym poziomie, co w pozostałych miastach w Polsce. Warto jednak pamiętać, że ze stacji Supercharger mogą korzystać wyłącznie kierowcy samochodów marki Tesla.
Poniżej prezentujemy aktualne ceny ładowania samochodów elektrycznych w Polsce w sierpniu 2025 roku:

Koszty ładowania samochodu elektrycznego - lipiec 2025
Tegoroczny lipiec przyniósł niemałe zmiany na polskich stacjach. Część operatorów wykorzystuje okres wakacyjny do wprowadzenia kolejnych, atrakcyjnych promocji na ładowanie EV, jednak równie istotna część firm podnosi stawki za kilowatogodzinę.
Na stacjach Shell Recharge możemy zaobserwować 10-procentowy wzrost stawek za ładowanie pojazdów EV. Obecnie kierowcy zapłacą u tego operatora 3,3 zł/kWh. Stacje Shell są często wybierane jako miejsca ładowania na międzynarodowych trasach, dlatego planując wakacyjną podróż, warto uwzględnić je w swoich przygotowaniach.
Podwyżki stawek za ładowanie AC odnotowano w lipcu również na stacjach Budimex Mobility. Ceny wahają się od 1,91 zł, przez 2,09 zł, aż po 2,5 zł/kWh. Ceny za szybkie ładowanie DC pozostały bez zmian.
Jedne z najbardziej atrakcyjnych, wakacyjnych promocji na ładowanie EV dotyczą stacji MOYA energia. Na cały okres wakacji ceny szybkiego ładowania DC i HPC obniżono z 1,99 zł/kWh do 1,79 zł/kWh.
Do końca sierpnia obowiązuje również promocja na stacjach Orlen Charge. Kierowcy będą mogli naładować swój samochód z 25-procentową zniżką od cen podstawowych, co stawia tego operatora na pozycji lidera pod względem ładowania AC, ze stawką 1,46 zł/kWh. Za szybkie ładowanie DC do końca wakacji klienci zapłacą 2,39 zł/kWh (powyżej 125 kW), 2,17 zł/kWh (między 50 a 125 kW) i 2,02 zł/kWh z mocą do 50 kW.
Tesla również obniżyła ceny za ładowanie na Superchargerach. W Lublinie po raz pierwszy od wielu lat kierowcy będą mogli naładować samochód za 1 zł za kilowatogodzinę z mocą do 250 kW. Cena ta będzie obowiązywać wyłącznie w wybranych godzinach. W pozostałych częściach Polski stawka za kWh waha się między 1,50-1,60 zł, co stanowi najkorzystniejszą ofertę za szybkie ładowanie DC/HPC. Warto pamiętać, że z Superchargerów mogą korzystać wyłącznie posiadacze samochodów marki Tesla.
GreenWay Polska uruchomił wakacyjną promocję, w ramach której abonenci mogą w lipcu i sierpniu skorzystać z dodatkowych pakietów: 15 kWh dla posiadaczy abonamentu Energia Plus oraz 30 kWh dla klientów z abonamentem Energia Max.
EV Klub Polska wprowadził już piątą edycję wakacyjnych promocji “Autostrada dla elektromobilności”. Właściciele pojazdów BEV będą mogli skorzystać z dwóch darmowych przejazdów wszystkimi płatnymi odcinkami autostrad A1, A2 i A4.
Poniżej przedstawiamy koszty ładowania samochodu elektrycznego w lipcu 2025 roku:

Koszty ładowania samochodu elektrycznego - czerwiec 2025
Czerwiec przyniósł znaczące zmiany na rynku ładowania samochodów elektrycznych. Po okresie obniżek cen w pierwszej połowie 2025 roku, operatorzy podwyższają ceny lub eksperymentują z taryfami dynamicznymi.
Największą zmianą dla kierowców jest zakończenie 35-procentowej promocji na stacjach ładowania Orlenu, które oferowały jedne z najniższych stawek na rynku. Obecnie ceny ładowania DC do 150 kW na stacjach Orlen Charge wynoszą od 2,69 do 2,89 zł za kWh, a za ultraszybkie ładowanie powyżej 150 kW – 3,19 zł za kWh. Podwyżka cen dotyczy również stacji Eleport. Obecnie za ładowanie AC kierowcy zapłacą 1,99 zł za kWh – o 12% więcej, niż dotychczas. Koszty szybkiego ładowania DC do 50 kW na stacjach Eleport wzrosły do 2,49 zł za kWh (+9%), a w przypadku ładowania DC powyżej 50 kW – do 2,79 zł za kWh (+12,5%).
W innym kierunku podąża aktualnie operator Tauron, który zaproponował kierowcom stawki dynamiczne, uzależnione od aktualnych cen energii na giełdzie. W przypadku ładowania DC do 150 kW ceny mogą wahać się od 1,76 zł za kWh w najtańszych godzinach do nawet 4 zł za kWh w godzinach szczytu. Koszt ładowania AC to z kolei od 1,24 zł za kWh do 3,42 zł za kWh.
Na stacjach ładowania Tesli obecne są nieznaczne obniżki. Aktualnie ładowanie DC do 150 kW to koszt 1,20-1,60 zł za kWh, a w przypadku ultraszybkiego ładowania DC powyżej 150 kW (HPC) – 1,40-1,90 zł za kWh. Ceny różnią się w zależności od konkretnej lokalizacji oraz czasu. Nowym rozwiązaniem na stacjach ładowania Tesli są opłaty za kolejkę, tzw. “congestion fee”, póki co na wybranych, zatłoczonych stacjach typu Supercharger. Nowe opłaty dotyczą sytuacji, gdy Supercharger jest w pełni zajęty, Tesla obniża automatycznie poziom ładowania do 80%, a kierowca kontynuuje ładowanie powyżej tego poziomu. Opłata o wysokości 2 zł za minutę dotyczą na ten moment dwóch lokalizacji Superchargerów – w Rzeszowie i Ciechocinku.
Obniżki cen energii na stacjach Horyzont EV (voucher 10 zł miesięcznie) i GO+EAuto (10% rabatu) są nadal dostępne dla członków EV Klub Polska.
Poniżej przedstawiamy koszty ładowania samochodu elektrycznego w czerwcu 2025 roku:

Koszty ładowania samochodu elektrycznego - kwiecień 2025
Przed majówką operatorzy stacji ładowania dokonali pewnych korekt w cennikach. Zmiany pojawiły się w cennikach Tauronu, który obniżył koszt ładowania prądem AC ze 1,75 do 1,69 zł za kWh. Na wybranych lokalizacjach można nawet trafić na cenę rzędu 1,29 zł za kWh. Dużą promocję przewidziano dla użytkowników stacji Orlen Charge - obniżka na cały maj wynosi aż 35%, przez co stawka za kWh w przypadku prądu AC spadła do 1,27 zł. Promocja obejmuje również ładowarki DC o mocy do 150 kW, w przypadku których widełki wynoszą między 1,75 a 1,88 zł za kWh. Tesla wprowadziła dynamiczne stawki za ładowanie (od 1,30 zł za kWh), natomiast szybkie ładowarki DC sieci Enefit oferują teraz stawkę w wysokości 2,19 zł za kWh.
W przypadku ultraszybkich ładowarek (o mocy powyżej 150 kW) stawki mocno różnią się od siebie. Dzięki dynamicznym stawkom najtaniej można naładować auto na Superchargerach Tesli (od 1,40 zł za kWh) oraz na stacjach Ekoen (1,49 zł/kWh). W przypadku stacji Orlen Charge stawka wynosi 2,07 zł/kWh.

Koszty ładowania samochodu elektrycznego - marzec 2025
Marzec przyniósł kolejne zmiany cenników wśród operatorów. Korekt w cennikach dokonały m.in. Ekoen oraz Polenergia eMobility. Wraz z końcem lutego skończył się okres obniżek związanych z feriami, które mogliśmy uświadczyć na stacjach GreenWay Polska oraz Orlen Charge.
W marcu wzrosły ceny ładowania na stacjach Polenergia eMobility. Ładowanie prądem AC wzrosło o 11%, z 1,6 do 1,78 zł/kWh, natomiast koszt ładowania prądem DC wzrósł o 13%, z 2,19 do 2,48 zł/kWh. Ponadto na stacjach tego operatora usytuowanych wzdłuż autostrady A2 obowiązuje stawka w wysokości 2,68 zł/kWh w przypadku prądu stałego (DC). Modyfikacje cennika wprowadził także Ekoen. Obecnie operator postawił na stawki dynamiczne na swoich stacjach i obniżył dolny próg cen. W efekcie w najtańszym oknie czasowym zamiast 1,59 zł/kWh, cena za kilowatogodzinę wynosi 1,49 zł/kWh. Koszty ładowania można zmniejszyć nie tylko na wspomnianych stacjach Polenergii, lecz także na stacjach Horyzont EV (voucher o wartości 10 zł miesięcznie do wykorzystania na stacjach tego operatora) oraz GO+EAuto (10% zniżki na każdą sesję ładowania). Zniżki te są dostępne dzięki współpracy operatorów z Fundacją EV Klub Polska.

Koszty ładowania samochodu elektrycznego - luty 2025
Operatorzy po raz kolejny dokonali pewnych korekt w cennikach. Lid i Polenergia eMobility podniosły kwoty za korzystanie z ich ładowarek, natomiast Orlen oraz Greenway wprowadziły promocje na czas ferii. Największy wzrost objął stacje Lidla, gdzie za ładowanie prądem zmiennym (AC) zapłacimy 1,85 zł/kWh, czyli aż o 16% więcej niż miesiąc wcześniej, natomiast o 21% podrożały ładowarki DC, w przypadku których stawka za kWh wzrosła ze 1,99 do 2,40 zł. Z kolei Polenergia eMobility zakończyła trwającą od wielu miesięcy weekendową promocję, kiedy to stawka za korzystanie ze stacji DC wynosiła 1,75 zł za kWh. Teraz w każdy dzień obowiązuje regularna cena 2,19 zł/kWh.
Nowy cennik uruchomił także Tauron, w którym to nie ma już jednej stawki za ładowanie dla każdej lokalizacji. Obecnie różni się ona zarówno ze względu na porę dnia, typ ładowania czy lokalizację. W efekcie ładowanie prądem AC będzie nas kosztowało między 1,37 a 2,03 zł/kWh, zaś prądem stałym między 1,76 a 2,40 zł/kWh. Zmianom uległy widełki za korzystanie ze stacji Budimex Mobility. W przypadku prądu AC dolna granica wzrosła z 1,94 do 1,99 zł/kWh, za to górna spadła z 2,74 do 2,46 zł/kWh. W przypadku szybkich ładowarek dolna granica spadła z 2,29 do 1,99 zł za kWh. Od 1 do 28 lutego trwa też promocja Orlenu na okres ferii zimowych. Za ładowanie prądem AC zapłacimy 1,46 zł/kWh, natomiast dla szybkich ładowarek stawki uzależnione są od mocy i wahają się od 2,02 do 2,39 zł/kWh w przypadku najmocniejszych stacji o mocy powyżej 125 kW.

Koszty ładowania samochodu elektrycznego - styczeń 2025
W styczniu możemy spodziewać się zmian w cennikach operatorów, związanych z początkiem roku. Przykładowo Orlen powrócił do wcześniejszych stawek (sprzed grudniowej promocji o 30%), Greenway wprowadził promocję na ferie w dniach od 20 stycznia do 28 lutego (zakłada ona możliwość otrzymania 15 lub 30 kWh darmowej energii w zależności od posiadanego planu abonamentowego). Z kolei Ekoen jako jeden z pierwszych operatorów od 1 stycznia 2025 roku stosuje stawki dynamiczne, w zależności od lokalizacji, dnia tygodnia, pory dnia i przedziału cenowego. Weryfikację cen przeprowadził również Budimex Mobility, który dla standardu ładowania AC (do 22 kW) podniósł dolną granicę przedziału cenowego o 6%, a górną o 1%. Widełki cenowe wynoszą teraz od 1,91 do 2,74 zł/kWh. Obniżce uległy natomiast stawki szybkiego ładowania - kosztuje ono między 2,29 a 2,58 zł/kWh. Delikatnej obniżki dokonała również Tesla - na Superchargerze w Gliwicach zapłacimy 1,60 zł za kWh, natomiast na pozostałych między 1,70 a 1,90 zł za kWh.
Poniżej przedstawiamy koszty ładowania samochodu elektrycznego w styczniu 2025:

Koszty ładowania samochodu elektrycznego - grudzień 2024
Poniżej przedstawiamy koszty ładowania samochodu elektrycznego w przypadku najkorzystniejszej taryfy:

Operator | Stawki za ładowanie |
---|---|
Greenway |
Stawki za ładowanie różnią się w zależności od posiadanego abonamentu: Energia STANDARD: 0 zł/ m-c: AC 1,95 zł/kWh, DC: 3,15 zł/kWh Energia Plus: 29,99 zł/ m-c: AC 1,75 zł/kWh, DC: 2,40 zł/kWh Energia MAX: 79,99 zł/ m-c: AC: 1,60 zł/kWh, DC: 2,10 zł/kWh |
Ekoen |
Stawki za ładowanie uzależnione od pory dnia: 08:00-18:00: 2,39 zł/kWh |
Budimex mobility |
Widełki w zależności od lokalizacji: AC: 1,8-2,7 zł/kWh DC: 2,8 - 3,6 zł/kWh |
Polenergia eMobility |
Cena dla zarejestrowanych użytkowników w ramach promocji "Zielone Weekendy": DC 1,75 zł/kWh (od piątku od 22:00 do poniedziałku do 9:00) DC: 2,19 zł/kWh (niezależnie od mocy stacji) |
ORLEN Charge |
DC 50 kW: 2,69 zł/kWh AC: 1,95 zł/kWh |
Ekoen | 08:00-18:00: 1,59 zł/kWh 18:00-23:00: 2,79 zł/kWh 23:00-08:00: 1,99 zł/kWh |
Tesla Supercharger | 16:00-20:00: 2,05 zł/kWh 20:00-16:00: 1,80 zł/kWh |
IONITY | Bez abonamentu: 3,25 zł/kWh (0 zł za miesiąc) IONITY PASSPORT MOTION: 2,5 zł/kWh (28,5 zł za miesiąc) IONITY PASSPORT POWER: 2,05 zł/kWh (51,5 zł za miesiąc) |