Leasing Mała Ratka Leasing Mała Ratka Skorzystaj
logo logo partnera
logo logo partnera
  • Nowe
    Nowe
    • Samochody osobowe
    • Samochody dostawcze
    • Samochody ciężarowe
  • Używane
    Używane
    • Samochody osobowe
    • Samochody dostawcze
    • Samochody ciężarowe
    • Pewne używane
  • Finansowanie
    Finansowanie
    Leasing Mała Ratka Dzięki Małej Ratce stać Cię na więcej!
    Elastyczny leasing samochodu z Niską Ratą! Bez obowiązku wykupu! Już od 738 zł netto miesięcznie.
    Leasing Mała Ratka Sprawdź oferty
      Leasing Mała Ratka Dzięki Małej Ratce stać Cię na więcej!
      Elastyczny leasing samochodu z Niską Ratą! Bez obowiązku wykupu! Już od 738 zł netto miesięcznie.
      Leasing Mała Ratka Sprawdź oferty
    • Leasing

      Od 24 miesięcy, dla firm i osób prywatnych. Nowe i używane auta osobowe i dostawcze od ręki. Rabaty do -30%.

      Sprawdź oferty
    • Wynajem długoterminowy

      Od 12 miesięcy, bez opłaty wstępnej, konieczności wykupu i dodatkowych kosztów. Wszystko w cenie raty.

      Sprawdź oferty
    • Kredyt

      Elastyczne finansowanie dla osób prywatnych. Szybki odbiór, zero ograniczeń i atrakcyjne rabaty przy zakupie.

      Sprawdź oferty
    • Leasing konsumencki

      Leasing konsumencki - mądre finansowanie na Twoich warunkach!

      Sprawdź oferty
    Wszystkie oferty
  • Baza wiedzy
    Baza wiedzy
    • O firmie
    • Proces
    • Ubezpieczenie
    • Finansowanie
    • Porady
  • Kontakt
  • O nas
  • Zaloguj
Zaloguj
Zamów rozmowę
Napisz wiadomość
  • Główna
  • Zamknij
    Szukaj
  • Zamknij
    Kontakt
  • Oferty
  • Zamknij
    Menu
Jakiego samochodu szukasz?

Wyszukiwarka

Brak wyników.
Popularne
teraz:

    Sugestie

      Brak wyników.

      Ostatnio wyszukiwane

        Tutaj pojawią się wyszukiwane przez Ciebie frazy.

        Polecane

          Przepraszamy!

          Mamy mały problem z wyszukiwaniem, spróbuj ponownie za chwilę.
          Nie martw się! Nadal możesz przeglądać wszystkie nasze oferty.

          Przejdź do ofert

          Kategorie

            Mogą Cię zainteresować

              • Superauto.pl
              • Porady
              • Testy aut
              • Jaguar XF 2021 2.0 i4 P300 R HSE – dżentelmen w sportowym anturażu

              Jaguar XF 2021 2.0 i4 P300 R HSE – dżentelmen w sportowym anturażu

              05.08.2022 Paweł Bartocha

              Poszukując limuzyny klasy wyższej niekoniecznie musimy być skazani na samochody Audi, BMW czy Mercedesa. Na rynku nie brakuje ciekawych i dopracowanych alternatyw, a jedną z nich okazał się Jaguar XF, który to pokazał naprawdę wiele atutów w teście.

              Jaguar XF 2021 2.0 i4 P300 R HSE

              Spis treści

              Brytyjskie ujęcie sportowej elegancji
              Zaglądamy do kabiny… tu czuć prestiż każdym zmysłem!
              Jaguar XF 2021 - jakość wykończenia
              Ergonomia plus multimedia
              Przestronność i funkcjonalność
              Wyposażenie
              Pod maską małe, ale szybko bijące serce
              Szybki i łapczywy lub spokojny i oszczędny
              Premium widać też po cenniku
              Jaguar XF w ofercie Superauto.pl
              Podsumujmy naszego dżentelmena

              Limuzyny klasy wyższej kojarzone są głównie z Audi, BMW czy Mercedesem. Są jednak alternatywy, które ujmują równie wysublimowanym stylem, jakością i komfortem. Przykładem jest Jaguar XF, który oprócz słynnego brytyjskiego stylu i wysokiej jakości oferuje również świetne właściwości jezdne. Czy jednak limuzyna Jaguara jest realną konkurencją dla wielkiej trójki niemieckiej?

              Brytyjskie ujęcie sportowej elegancji

              Warto zauważyć, że druga generacja XFa została wprowadzona w 2015 roku, co oznacza, że jest na rynku od 7 lat. Mimo swojego wieku, XF jest jednym z najpopularniejszych samochodów w swojej klasie. Jest to jeden z najbardziej wiekowych modeli. Szczerze mówiąc absolutnie mi to nie przeszkadza. Odkąd Jaguar XJ został wycofany w 2019 roku, to właśnie XF jest flagowym modelem. Jest to stylowy i prestiżowy samochód, niezależnie od tego, gdzie spojrzeć. Wyróżniają go masywne chromowane wykończenia wokół szyb, które współgrają z 20-calowymi felgami o wyszukanym wzorze i opcjonalnym kolorem British Racing Green (6900 zł), który wygląda wyjątkowo dobrze, zwłaszcza w słońcu. Komponują się z nim tylne przyciemniane szyby (3130 zł). Sam XF do małych aut raczej nie należy. Przy długości ponad 4,96 metra i wysokości niespełna 1,46 metra to duży pojazd. Rozstaw osi wynosi 2,96 m, dzięki czemu można liczyć na przestronną kabinę.

              https://superauto.wpcdn.pl/articles/056c29b36195b54c32ba7230a8341015.jpg

              Tymczasem powrócę jeszcze na moment do aspektów wizualnych. Testowany wariant HSE wyróżnia się szeregiem wysublimowanych akcentów podkreślających jego usportowiony charakter. Mowa tu m.in. o przemodelowanych zderzakach, subtelnym spojlerze wieńczącym klapę bagażnika czy specjalnym wykończeniu atrapy chłodnicy. Niestety to co wygląda na chrom, w rzeczywistości jest udającym go plastikiem. Przybrał on postać wstawek wykończeniowych na grillu i jego obwódki, a także obwódek wlotów powietrza w zderzaku. Na przednich błotnikach znalazły się srebrne wstawki z niewielkimi wylotami powietrza oraz logo Jaguara. Końcówki układu wydechowego schowano pod zderzakiem, który to jednak całkiem zgrabnie wyprofilowano na wzór dyfuzora. Taki trochę „fejk”, ale zrobiony ze smakiem. Prawdziwa jest za to chromowana listwa, która łączy tylne reflektory i płynnie przechodzi w ich klosze.

              Zarówno przednie jak i tylne lampy są wąskie i długie, co podkreśla dodatkowo podkreśla smukłe, lecz relatywnie wąskie (1,88 m) nadwozie XFa. Przednie reflektory XFa wyposażono w matrycowe LED-y (lampy Pixel LED za 12 050 zł), które są prawdziwym majstersztykiem. Doskonale świecą po zmroku, umiejętnie sterując snopem światła tak, by nie oślepiał innych kierowców. Ponadto przy odpaleniu auta tworzą one efektowne animacje, co dodatkowo podkreśla prestiżowy charakter samochodu. Światła do jazdy dziennej mają typowy dla marki kształt litery J, pełnią one też rolę sekwencyjnych kierunkowskazów (560 zł).

              XF - przedni reflektor

              Zaglądamy do kabiny… tu czuć prestiż każdym zmysłem!

              Już sama kolorystyka kabiny i widok wykończonych wysokiej jakości pikowaną skórą foteli budzi pozytywne skojarzenia. Zapach docierający z kabiny jasno sygnalizuje, z jaką półką mamy do czynienia. Przednie fotele okazują się wygodne, oferują elektryczną regualację aż 18 kierunkach (13 980 zł), w tym pompowaną podpórkę pod uda, a także funkcje ogrzewania i wentylacji oraz pamięć ustawień. Choć sama kabina XFa ma już 7 lat, to wciąż wygląda świeżo i atrakcyjnie. Bez wątpienia spora w tym zasługa modernizacji z 2020 roku. O ile z zewnątrz zmiany są kosmetyczne i obejmują głównie przeprojektowane reflektory i zderzaki oraz nowy wzory felg i kolory lakierów, o tyle kabina to już zupełnie inna bajka. Przyznam się szczerze, że gdy spojrzę na kokpit w modelu przedliftingowym i porównam go z obecnym wydaniem, to przedlift dość wyraźnie trąci już myszką. Na szczęście mam okazję obcować z tym „lepszym”.

              Jaguar XF deska rozdzielcza

              Kokpit wygląda teraz nowocześnie i elegancko, czyli dokładnie tak jak przystało na współczesną limuzynę klasy wyższej. Poprawiono też jakość wykończenia a także komfort. Wygląda ona analogicznie do tej w zmodernizowanym SUV-ie F-Pace. Centralnym punktem deski rozdzielczej jest teraz wysunięty 11,4-calowy ekran dotykowy przypominający wizualnie tablet. Jego obudowę wykonano z magnezu. Pełni on funkcję centrum sterowania nowym systemem infotainment Pivi Pro. Zmieniono także boczki drzwi. Jaguar XF otrzymał również nowy zestaw wirtualnych zegarów z 12,3-calowym wyświetlaczem.

              Zapewnia on wiele możliwości konfiguracji ukazywanych danych, atrakcyjne dla oka grafiki i można nim dość łatwo sterować za pomocą przycisków i pokrętła na kierownicy, która również przybrała nowy, znacznie ciekawszy kształt w ramach liftingu. Nawiewy teraz zgrabniej wkomponowano w deskę rozdzielczą oraz całkowicie przeprojektowano konsolę środkową, która ma teraz filigranowy joystick od automatycznej przekładni zamiast dotychczasowego pokrętła. Większy jest też podłokietnik, który oferuje regulację na długość i skrywa dwa wejścia USB (jedno A i jedno C), lecz ma też pewną wadę ergonomiczną. Otóż nie wygospodarowano w nim żadnego schowka, mimo, że aż się o to prosi.

              XF Pivi Pro

              Jaguar XF 2021 - jakość wykończenia

              Tym, co niegdyś mnie „kolało” w oczy w autach brytyjskiej marki, były niedoróbki wykończeniowe. Pod tym względem również Jaguar XF się poprawił i oferuje naprawdę wysoką jakość wykończenia i porządne spasowanie, choć parę niedoróbek nadal jest, ale nie psują one ogólnego dobrego wrażenia. W kabinie dominują połacie skóry, począwszy od góry deski rozdzielczej i jej środkowej części, aż po fotele, podłokietniki i boczki drzwi, które to zdobią skórzane przeszycia. Sama kierownica również jest skórzana, bardzo wygodna i elegancka, z dwukolorowym wykończeniem (z zewnątrz czarny, od wewnątrz kremowy). Sama tapicerka foteli w kolorze kremowym Calaway i na panelach drzwi znacznie ożywia wnętrze i dobrze komponuje się z lakierem nadwozia. Z kolei w kabinie górna partia deski rozdzielczej i boczki drzwi są czarne, co również przełamuje dominację kremowego koloru. Całość podkreślają subtelne drewniane wstawki na kokpicie i na drzwiach z drewna Engineered Wood (750 zł), rozbudowane oświetlenie ambiente ze sporymi możliwościami konfiguracji, a także czarna zamszowa podsufitka (2120 zł).

              Jaguar - detal

              Żeby jednak nie było tak idealnie, wstawki po bokach konsoli centralnej tylko udają aluminium, a w rzeczywistości są plastikiem. Razi też styropianowa wkładka w schowku przed pasażerem. Wspomniałem o wysokiej jakości spasowania, jednak znalazłem parę wyjątków. Mowa tu o centralnym podłokietniku, któremu zdarza się nieco potrzeszczeć, a także uchwytom na tylnych drzwiach, które również lubią sobie czasem wydać jakieś niepożądane odgłosy.

              Ergonomia plus multimedia

              Pod względem ergonomii XF wypada naprawdę dobrze. System multimedialny Pivi Pro z wystającym 11,4-calowym ekranem oferuje bardzo dobrą reakcję na dotyk, łatwo łączy się ze smartfonem i zapewnia bezprzewodowe funkcje Apple CarPlay i AndroidAuto. Ponadto system oferuje naprawdę dużo różnych funkcji i wskazań. Możemy np. obserwować aktualne przeciążenia, korzystać ze stopera liczącego czas przejazdu czy też dostosowywać pracę poszczególnych podzespołów, np. układu kierowniczego, skrzyni biegów, zawieszenia, itd. Wszystko odbywa się dotykowo, choć przyciski-skróty logicznie pogrupowano i działają sprawnie. Z pozycji wyświetlacza steruje się wentylacją i podgrzewaniem foteli. Plus za fizyczne pokrętło do regulacji głośności, które umieszczono obok joysticka skrzyni biegów. Panel klimatyzacji posiada dotykowe przyciski i spore, wygodne pokrętła do regulacji temperatury. Jedynym zgrzytem jest niezbyt płynne przechodzenie grafik ukazywanych na wyświetlaczu – konkurencja np. z koncernu Volkswagena czy od Mercedesa robi to lepiej.

              Przestronność i funkcjonalność

              Pod względem przestronności kabina XFa prezentuje się przyzwoicie, ale nie rewelacyjnie. Z przodu miejsca jest w sam raz, zaś z tyłu osobom powyżej 185 cm może brakować miejsca na nogi. Plus za wyprofilowanie podsufitki, która podnosi się tuż za opcjonalnym szklanym dachem (8970 zł), który poprawia atmosferę w kabinie, podobnie zresztą jak elektrycznie sterowana roleta tylnej szyby (2210 zł). Funkcjonalność XFa prezentuje przyzwoitą średnią dla segmentu E, choć uchybieniem są wspomniane „schowki” przed pasażerem i w centralnym podłokietniku.

              Na plus należy zapisać natomiast 2 wejścia USB-C z tyłu (1010 zł) oraz znajdujące się zarówno na tylnej konsoli jak i na słupkach B nawiewy dla pasażerów drugiego rzędu. Mogą oni regulować temperaturę za pomocą dużych, stylowych i co istotne wygodnych pokręteł. Szkoda tylko, że do nawiewów w słupkach B jest utrudniony dostęp (przydałoby się inne wyprofilowanie drzwi). Generalnie jednak z tyłu XFa będzie wygodnie osobom o wzroście do 185 cm. Bagażnik liczy 459 litrów, lecz jest dosyć ustawny i estetycznie wykończony. Jest co prawda dosyć płytki, ale za to długi, wyposażono go ponadto w elektryczną regulację pokrywy oraz gniazdko 12V. Funkcjonalność poprawia także oparcie kanapy składane w proporcjach 40:20:40 (2620 zł). Prestiż brytyjskiej limuzyny podkreślają natomiast elektrycznie domykane drzwi przednie i tylne, (4600 zł) co sprawia, że do auta wsiadamy „z gracją”.

              Jaguar XF - tylna kanapa

              Wyposażenie

              Wyposażenie testowanego XFa jest bardzo bogate, jak zresztą przystało na półkę premium. Opcji jest naprawdę mnóstwo a wśród nich znajdziemy m.in. podgrzewaną kierownicę (1880 zł) z elektryczną regulacją kolumny w obu kierunkach (2960 zł), bezprzewodową ładowarkę do smartfona (2440 zł), czterostrefową klimatyzację automatyczną czy znakomite car audio Meridian Surround (2250 zł) z 17 głośnikami i subwooferem, o łącznej mocy 650 W. Wspomniana czterostrefowa klimatyzacja wchodzi w skład pakietu Climate za 4420 zł. Na pochwały zasługuje także obfite wyposażenie standardowe. Obejmuje ono m.in. przednie i tylne czujniki parkowania, dobrze działającą nawigację z nowoczesnymi grafikami, adaptacyjny tempomat, asystenta martwego pola, system Lane Assist oraz bardzo dobrej jakości kamerę cofania. Zabrakło natomiast kamery 360 stopni lub chociaż przedniej (w tym segmencie i przy tej cenie to poważny brak) oraz funkcji masażu w fotelach.

              Pod maską małe, ale szybko bijące serce

              Obecnie pod maską Jaguara XFa nie uświadczymy większych jednostek niż 2-litrowe… Właściwie to nie uświadczymy żadnych innych niż te o pojemności 2 litrów. Z jednej strony szkoda, bowiem niemiecka konkurencja oferuje znacznie większy wybór układów napędowych i możliwość wyboru większych silników. Z drugiej zaś strony dynamika jednostki napędowej XFa pozwala zapomnieć o pojemności. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,1 sekundy. Robi to naprawdę sprawnie, w czym zasługa także seryjnego napędu 4x4 i sprawnej 8-stopniowej przekładni automatycznej firmy ZF, który dość szybko i płynnie zmienia biegi.

              Owszem nie jest to jeszcze poziom PDK z Porsche czy przekładni z BMW (de facto też ZF, ale ze sterownikami od BMW), jednak i tak jest naprawdę dobrze. Dotyczy to zwłaszcza ustawienia skrzyni w trybie Sport i trybu Dynamic, który pokazuje drapieżną naturę Jaguara. Na co dzień najlepszy jest Comfort, lecz nawet w nim na osiągi nie ma co narzekać… Ba, nawet w Eco „kociak” wcale nie jest aż taki potulny, jak się może wydawać.

              Jaguar XF - tył

              Oczywiście nie oznacza to, że szarpie i wyrywa się w każdym możliwym momencie. Wszystko robi sprawnie, płynnie i przede wszystkim z typową dla aut brytyjskich gracją. Pod maską drzemie 2-litrowa turbodoładowana jednostka R4 z rodziny Ingenium o mocy 300 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm. Wyróżnia się dobrą elastycznością, całkiem przyzwoitym spalaniem oraz dobrymi osiągami, o czym zresztą już wspomniałem. Szkoda tylko, że podczas przyspieszania słychać nieprzyjemne wycie, nieprzystające tej klasie pojazdów. Tak na marginesie od 2022 roku Jaguar oferuje tylko słabszy 250-konny wariant silnika Ingenium. Jako, iż nasz egzemplarz pochodzi z roku 2021, ma on jeszcze 300 KM.

              Szybki i łapczywy lub spokojny i oszczędny

              Jeszcze kilka słów o spalaniu. To jest całkiem ciekawa kwestia, bowiem Jaguar XF potrafi być zarówno oszczędny jak i pochłaniać spore ilości paliwa. Po prostu ten dżentelmen tak ma. Kiedy jedziemy kulturalnie i spokojnie, co nie oznacza ślamazarnie, możemy nawet zejść do 8 litrów na 100 km lub poniżej. Jeśli jednak zechcemy poznać drapieżny charakter XFa, wówczas można spokojnie osiągać rezultaty pokroju 13-14 litrów na 100 km. Średnio w teście limuzyna spod znaku Jaguara spaliła w granicach 10-11 l/100 km, co uważam za całkiem rozsądny wynik. Dodając do tego liczący 74 litry bak możemy liczyć na całkiem spory zasięg w okolicach 650-700 km. Podczas jazdy autostradowej zbliżymy się do 9 l/100 km, zaś w mieście nie powinny zdziwić wyniki rzędu 12,13 l/100 km. Z drugiej strony pamiętajmy, że XF mimo szerokiego zastosowania aluminium nie należy do lekkich aut – waży on bowiem blisko 1900 kg.

              XF

              Podwozie Jaguara XFa to klasa sama w sobie. Zawieszenie sprawnie i cicho rozprawia się z licznymi niedoskonałościami jezdni, łatanymi drogami czy kostką brukową. Komfort jazdy stoi na wysokim poziomie, jednak niekiedy zaburzają go koleiny czy zapadnięte studzienki, na które trzeba po prostu uważać z racji na spore 20-calowe felgi z oponami o profilu 35. Szczerze mówią i tak jak na obecność takich kół jest naprawdę dobrze. Jest to także zasługa opcjonalnego adaptacyjnego zawieszenia (10 720 zł). W połykaniu zakrętów bez wątpienia pomaga bezpośredni, progresywny układ kierowniczy, który zapewnia świetne czucie tego, co się dzieje z kołami. Samochód prowadzi się naprawdę pewnie, pozostając stabilny nawet w ostrzejszych łukach. Ten kociak naprawdę zapewnia frajdę z jazdy, jednocześnie zachowując klasę.

              Premium widać też po cenniku

              Klasę widać też po zajrzeniu w cennik. Bazowy wariant R-Dynamic S z napędem na tylną oś i 2-litrowym dieslem o mocy 204 KM kosztuje od 277 800 zł. Dopłata do napędu AWD wynosi 12 200 zł. Za 288 800 zł dostaniemy natomiast 250-konną jednostkę benzynową z napędem na tylną oś… To by było na tyle, jeśli chodzi o paletę jednostek napędowych w Jaguarze XF. Trochę słabo zważywszy na konkurencję. W gamie jest za to odmiana kombi Sportbrake, jednak występuje ona dopiero od topowej odmiany R-Dynamic Black i kosztuje od 329 000 zł za odmianę wysokoprężną lub 339 300 zł za wariant benzynowy. Testowany egzemplarz ma jeszcze silnik benzynowy o mocy 300 KM i kosztuje od 346 280 zł. Wraz ze wspomnianymi opcjami finalnie wyceniono go na 427 480 zł. Z jednej strony to spora kwota biorąc pod uwagę obecność zaledwie 2-litrowej jednostki pod maską. Z drugiej w tym segmencie takie kwoty wcale nie muszą szokować.

              Jaguar - detal

              Dla porównania BMW serii 5 posiada silniki 4-, 6- i 8-cylindrowe, o pojemnościach od 2 do 4.4 litra i mocach od 150 do aż 625 KM w topowym M5 Competition. Bazowa seria 5 sedan startuje z pułapu 220 200 zł za odmianę z silnikiem benzynowym 2.0 o mocy 184 KM i napędem na tylną oś. Porównywalną pod względem mocy wersją serii 5 jest odmiana 540i xDrive z silnikiem 3.0 R6 o mocy 333 KM, kosztująca od 303 400 zł. Bez wątpienia oferuje ona lepsze osiągi i wyższą kulturę pracy niż jednostka Jaguara, jednak BMW nie ma tak bogatego wyposażenia standardowego co brytyjski rywal. Można też rozważyć słabszy 2-litrowy wariant 530i o mocy 252 KM z napędem xDrive, który kosztuje od 251 300 zł.

              Z kolei Audi A6 w odmianie 45 TFSI S Tronic quattro posiada 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 265 KM i kosztuje od 262 200 zł. Mercedes Klasy E w odmianie benzynowej 300 z 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 258 KM i napędem na tylną oś wymaga wydania przynajmniej 256 000 zł. Co prawda, żaden z konkurentów nie ma tak bogatego wyposażenia standardowego co Jaguar, jednak zapewnia większy wybór silników, zaś różnica w cenie pozwoli z nawiązką zrekompensować braki w wyposażeniu.

              Jaguar XF w ofercie Superauto.pl

              W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilka egzemplarzy Jaguara XFa. Wszystkie są bogato wyposażone i mają silnik benzynowy o mocy 250 oraz 300 KM. Niemal każdy jest fabrycznie nowy, wszystkie są dostępne od ręki i objęte atrakcyjnym finansowaniem oraz rabatami sięgającymi nawet kilkunastu procent względem ceny katalogowej.

              Sprawdź ofertę Jaguar XF leasing na Superauto.pl

              Podsumujmy naszego dżentelmena

              Jaguar XF w odmianie po liftingu dał się poznać jako naprawdę ciekawa alternatywa dla niemieckich limuzyn klasy wyższej. Elegancki, smukły design, dobrze dobrane proporcje, wysoka jakość wykonania czy luksusowa i nowoczesna kabina – to się może zdecydowanie podobać. Całość wieńczy wysoki komfort jazdy i dopracowany układ jezdny, który w połączeniu z dynamiczną jednostką napędową, sprawną skrzynią biegów i napędem na cztery koła zapewnia kierującemu naprawdę sporą dawkę frajdy. Szkoda tylko, Jaguar tak mocno okroił gamę jednostek napędowych XFa, zaś cena pojazdu odbiega od niemieckiej konkurencji. Z drugiej strony XF pokazuje, że mimo leciwego wieku wciąż jest atrakcyjną propozycją w segmencie E i to nie tylko ze względów wizualnych. To po prostu bardzo przyjemnie jeżdżący samochód z dopracowanymi multimediami, komfortową kabiną i wieloma wysublimowanymi detalami pozwalającymi poczuć się właścicielowi wyjątkowo.

              Jaguar XF

              Paweł Bartocha
              Paweł Bartocha
              Strona autora

              Motoryzacją pasjonuję się od dzieciaka, lubię o niej pisać i opowiadać oraz dzielić się pasją z innymi. Cztery kółka to całe moje życie. W szczególności lubię amerykańskie samochody, zwłaszcza kabriolety z V8, a także duże SUV-y i pickupy. Jednym z wielu moich motoryzacyjnych marzeń jest posiadanie Corvetty w garażu 😉 Ukończyłem dziennikarstwo motoryzacyjne w Dolnośląskiej Szkole Wyższej oraz zdobyłem stopień magistra na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna na Uniwersytecie Śląskim. Od lat lubiłem pisać i cieszyć się lekkim piórem, a od paru lat podjarałem się także prezenterką na YouTubie. Współpracuję z wieloma mediami, a moje główne działania skupiają się wokół Superauto.pl. 

              LinkedIn • YouTube • Instagram

              Zobacz podobne artykuły
              Leasing operacyjny, czy finansowy - który wybrać?

              Leasing w perspektywie zmian. Rodzaje, e...

              Leasing operacyjny i finansowy w perspektywie zmian podatkowych od 2026. Wszystko o finansowaniu, ewidencji i księgowaniu leasingu.

              Katarzyna Bugla 24.09.2025 8 min
              Rata leasingu - jak obliczyć całkowity miesięczny koszt leasingu

              Jak obliczyć miesięczną ratę leasingową?...

              Leasing auta to popularna forma finansowania, ale jego koszty bywają niejasne. Pokazujemy, z czego składa się rata leasingowa, jak wpływa na nią wy...

              Beata Szymańska 05.08.2025 3 min
              Monit z banku

              Monit z banku lub firmy leasingowej – co...

              Otrzymałeś monit z banku lub firmy leasingowej i nie wiesz, co to dokładnie znaczy? Spokojnie – to nie zawsze powód do paniki. W tym artykule wyjaś...

              Beata Szymańska 17.06.2025 9 min
              Wstępna dezycja leasingowa

              Wstępna decyzja leasingowa – co oznacza...

              Planujemy leasing auta i dostajemy wiadomość: „Wydaliśmy wstępną decyzję pozytywną”. Brzmi dobrze, ale… co to właściwie znaczy? W artykule wyjaśnia...

              Beata Szymańska 05.06.2025 5 min
              leasing 2040

              Leasing 2040 – wizja przyszłości branży...

              Jak będzie wyglądał leasing za 5,10 może 15 lat?

              Katarzyna Bugla 22.05.2025 2 min
              leasing samochodu 2025

              Leasing samochodów w Polsce - raport

              Poznaj, jak w I kwartale 2025 roku dynamika leasingu lekkich pojazdów przechyliła szalę finansowania – sprawdź, które segmenty zyskały najwięcej i...

              Maciej Kazimierski 22.05.2025 10 min
              Dodaj samochód
              do porównania
              Dodaj jeszcze jedno auto, aby porównać oferty
              PORÓWNAJ

              O Superauto.pl

              Superauto.pl jest największym sprzedawcą nowych samochodów w polskim Internecie, będącym w czołówce przedsiębiorstw motoryzacyjnych w Polsce bez podziału na offline i online. Firma od początku swojej ponad 20-letniej działalności specjalizuje się w dziedzinie zakupu i finansowania samochodów różnych marek. Łącząc długoletnie doświadczenie z nowymi technologiami tworzy serwis Superauto.pl, który jest jednym z najnowocześniejszych technologicznie e-commerce’ów motoryzacyjnych w Europie.

              Sukces Superauto.pl jest możliwy dzięki odpowiedniemu podejściu do Klientów. Priorytetem dla firmy jest zrozumienie ich indywidualnych potrzeb i preferencji, aby móc zaproponować im najlepszy produkt i sposób jego finansowania.

              Spółka w latach 2020, 2022, 2023, 2024 znalazła się w Rankingu Najcenniejszych Polskich Firm E-commerce według Forbesa, a w 2021 roku została laureatem klasyfikacji e-Gazel Biznesu. Ponadto w latach 2021, 2022, 2023 firma Superauto.pl została wyróżniona przez Kincentric jako „Best Employer”.

              Superauto.pl jest firmą odpowiedzialną społecznie, która w ramach swojej strategii CSR wspiera lokalne organizacje. Pomoc firmy dotarła już m.in. do: Hospicjum w Chorzowie, Oddziałów Dziecięcych Zespołu Szpitali Miejskich w Chorzowie, Fundacji S.O.S. dla Zwierząt, Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt, Świetlicy Środowiskowo-Socjoterapeutycznej "Pod Mychą” oraz Fundacji Gramy do Końca.

              Superauto.pl od 17 kwietnia 2025 jest pierwszym w historii sponsorem tytularnym legendarnego Stadionu Śląskiego w Chorzowie. Największy stadion w Polsce obecnie nosi nazwę Superauto.pl Stadion Śląski.

              Od grudnia 2018 większościowym udziałowcem spółki jest Wirtualna Polska Holding S.A.

              Dlaczego Superauto.pl?

              • obsługa firm i osób prywatnych
              • ponad 10 000 ofert nowych i używanych samochodów dostępnych od ręki
              • rabaty firmowe na zakup samochodu do 30%
              • możliwość pozostawienia auta w rozliczeniu
              • elastyczne finansowanie w leasingu, kredycie i najmie długoterminowym
              • kalkulacja finansowania przygotowana w 15 instytucjach bankowych w 30 minut
              • minimum formalności i 100% obsługa Doradcy Superauto.pl od wysłania oferty po odbiór samochodu
              • dostawa auta pod dom

              Usługi Superauto.pl

              Leasing Superauto.pl

              • najniższe, stałe raty na rynku
              • wysokie rabaty firmowe do 30%
              • opłata wstępna od 1%
              • decyzja finansowania w ciągu 1 godziny
              • czas trwania umowy do 72 miesięcy
              • możliwość zakończenia umowy po 24 miesiącach

              Wynajem Superauto.pl

              • wszystko w cenie raty abonamentu (NNW, Assistance, Serwis, Opony)
              • opłata wstępna 0%
              • brak dodatkowych kosztów
              • umowa wynajmu już od 12 miesięcy (wynajem średnioterminowy)

              Kredyt Superauto.pl

              • atrakcyjne finansowanie z niskim oprocentowaniem
              • opłata wstępna 0%
              • umowa kredytu już od 24 miesięcy
              • czas trwania umowy do 120 miesięcy
              • kalkulacja kredytu w 30 minut

              Leasing samochodu

              Zobacz wszystkie oferty
              • Alfa Romeo leasing
              • Alpine leasing
              • Audi leasing
              • Baic leasing
              • Bestune leasing
              • BMW leasing
              • BYD leasing
              • Chery leasing
              • Citroen leasing
              • Cupra leasing
              • Dacia leasing
              • DFSK leasing
              • Fiat leasing
              • Ford leasing
              • Forthing leasing
              • Hyundai leasing
              • Jaecoo leasing
              • Jaguar leasing
              • Jeep leasing
              • Kia leasing
              • Land Rover leasing
              • Leapmotor leasing
              • Lexus leasing
              • Mazda leasing
              • Mercedes leasing
              • MG leasing
              • Mini leasing
              • Nissan leasing
              • Omoda leasing
              • Opel leasing
              • Peugeot leasing
              • Porsche leasing
              • Renault leasing
              • Seat leasing
              • Skoda leasing
              • SsangYong leasing
              • Subaru leasing
              • Suzuki leasing
              • Toyota leasing
              • Volkswagen leasing
              • Volvo leasing
              Zobacz wszystkie oferty
              • BYD dostawcze leasing
              • Citroen dostawcze leasing
              • Fiat dostawcze leasing
              • Ford dostawcze leasing
              • Isuzu dostawcze leasing
              • Iveco dostawcze leasing
              • Maxus dostawcze leasing
              • Mercedes dostawcze leasing
              • Nissan dostawcze leasing
              • Opel dostawcze leasing
              • Peugeot dostawcze leasing
              • Renault dostawcze leasing
              • Toyota dostawcze leasing
              • Volkswagen dostawcze leasing
              Zobacz wszystkie oferty
              • BYD ciężarowe leasing
              • DAF ciężarowe leasing
              • Isuzu ciężarowe leasing
              • Iveco ciężarowe leasing
              • MAN ciężarowe leasing
              • Mercedes ciężarowe leasing

              Auto na abonament

              Zobacz wszystkie oferty
              • Alfa Romeo wynajem
              • Audi wynajem
              • BMW wynajem
              • BYD wynajem
              • Citroen wynajem
              • Cupra wynajem
              • Dacia wynajem
              • DS wynajem
              • Ford wynajem
              • Hyundai wynajem
              • Jaecoo wynajem
              • Kia wynajem
              • Land Rover wynajem
              • Lexus wynajem
              • Mazda wynajem
              • Mercedes wynajem
              • MG wynajem
              • Mini wynajem
              • Nissan wynajem
              • Omoda wynajem
              • Opel wynajem
              • Peugeot wynajem
              • Renault wynajem
              • Seres wynajem
              • Skoda wynajem
              • Suzuki wynajem
              • Tesla wynajem
              • Toyota wynajem
              • Volkswagen wynajem
              • Volvo wynajem
              Zobacz wszystkie oferty
              • Opel wynajem średnioterminowy
              • Peugeot wynajem średnioterminowy
              Zobacz wszystkie oferty
              • Citroen dostawcze wynajem
              • Fiat dostawcze wynajem
              • Ford dostawcze wynajem
              • Mercedes dostawcze wynajem
              • Nissan dostawcze wynajem
              • Opel dostawcze wynajem
              • Peugeot dostawcze wynajem
              • Renault dostawcze wynajem
              Zobacz wszystkie oferty
              • Audi wynajem używane
              • BMW wynajem używane
              • Citroen wynajem używane
              • DS wynajem używane
              • Ford wynajem używane
              • Hyundai wynajem używane
              • Kia wynajem używane
              • Land Rover wynajem używane
              • Lexus wynajem używane
              • Mazda wynajem używane
              • Mercedes wynajem używane
              • Mini wynajem używane
              • Nissan wynajem używane
              • Opel wynajem używane
              • Peugeot wynajem używane
              • Renault wynajem używane
              • Seres wynajem używane
              • Skoda wynajem używane
              • Tesla wynajem używane
              • Toyota wynajem używane
              • Volkswagen wynajem używane
              • Volvo wynajem używane

              Samochody używane

              Zobacz wszystkie oferty
              • Alfa Romeo używane
              • Aston Martin używane
              • Audi używane
              • BMW używane
              • BYD używane
              • Citroen używane
              • Cupra używane
              • Dacia używane
              • Dodge używane
              • DS używane
              • Fiat używane
              • Ford używane
              • Forthing używane
              • Genesis używane
              • Honda używane
              • Hyundai używane
              • Jaecoo używane
              • Jaguar używane
              • Jeep używane
              • Kia używane
              • Land Rover używane
              • Lexus używane
              • Maserati używane
              • Mazda używane
              • Mercedes używane
              • MG używane
              • Mini używane
              • Mitsubishi używane
              • Nissan używane
              • Opel używane
              • Peugeot używane
              • Porsche używane
              • RAM używane
              • Renault używane
              • Seat używane
              • Seres używane
              • Skoda używane
              • SsangYong używane
              • Subaru używane
              • Suzuki używane
              • Tesla używane
              • Toyota używane
              • Volkswagen używane
              • Volvo używane
              Zobacz wszystkie oferty
              • Citroen dostawcze używane
              • Fiat dostawcze używane
              • Ford dostawcze używane
              • Isuzu dostawcze używane
              • Iveco dostawcze używane
              • MAN dostawcze używane
              • Mercedes dostawcze używane
              • Mitsubishi dostawcze używane
              • Nissan dostawcze używane
              • Opel dostawcze używane
              • Peugeot dostawcze używane
              • Renault dostawcze używane
              • SsangYong dostawcze używane
              • Toyota dostawcze używane
              • Volkswagen dostawcze używane
              Zobacz wszystkie oferty
              • DAF ciężarowe używane
              • Iveco ciężarowe używane
              • MAN ciężarowe używane
              • Mercedes ciężarowe używane
              • Volvo ciężarowe używane
              Zobacz wszystkie oferty
              • Audi wynajem używane
              • BMW wynajem używane
              • Citroen wynajem używane
              • DS wynajem używane
              • Ford wynajem używane
              • Hyundai wynajem używane
              • Kia wynajem używane
              • Land Rover wynajem używane
              • Lexus wynajem używane
              • Mazda wynajem używane
              • Mercedes wynajem używane
              • Mini wynajem używane
              • Nissan wynajem używane
              • Opel wynajem używane
              • Peugeot wynajem używane
              • Renault wynajem używane
              • Seres wynajem używane
              • Skoda wynajem używane
              • Tesla wynajem używane
              • Toyota wynajem używane
              • Volkswagen wynajem używane
              • Volvo wynajem używane
              Zobacz wszystkie oferty
              • Volvo poleasingowe

              Dane firmowe

              • Kontakt
              • Kariera
              • Porady
              • Biuro prasowe
              • CSR
              • O nas
              • Magazyn Superauto.pl
              • Magazyn Superauto.pl - Facebook
              • Superauto.pl - Facebook
              • Kalkulator leasingowy
              • Kalkulator kredytowy
              • Nowydostawczy.pl
              • Nowyosobowy.pl
              • Chinskiesamochody.pl
              • Polityka prywatności
              • Polityka fotografii
              • Zaufani partnerzy
              • Regulamin
              Obserwuj nas na:
              2025 - Superauto.pl Sp. z o.o.,
              ul. Stalowa 16, 41-506 Chorzów
              Jesteśmy częścią
              Wirtualna Polska Holding S.A.