DS 7 doczekał się liftingu. Nowa topowa hybryda i jeszcze śmielszy design
DS 7 doczekał się modernizacji, w ramach której zyskał mocny hybrydowy napęd oraz jeszcze odważniejszy design. Francuski SUV stracił przy okazji określenie Crossback z nazwy.

Spis treści
Może DS 7 nie jest zbyt częstym widokiem na naszych drogach, jednak bez wątpienia stanowi jedną z najbardziej oryginalnych propozycji w segmencie. Mimo to samochód nigdy nie cieszył się zbytnią popularnością, mimo, iż jest on na rynku od 2017 roku, a więc blisko 5 lat. Choć niezwykle awangardowy design pojazdu wciąż przykuwa uwagę, niektóre elementy pojazdu, w tym przedni pas, zaczynały już powszednieć. Dlatego też Francuzi postanowili odświeżyć swojego prestiżowego SUV-a, zarówno pod kątem wizualnym jak i technicznym. Na początek warto wspomnieć, iż dotychczasowy DS 7 Crossback stał się po prostu DS 7 - pozbyto się określenia Crossback, co ma na celu ujednolicenie nazewnictwa wewnątrz marki. To jednak dopiero początek zmian, jakim poddano francuskiego SUV-a.
DS 7 już przestał być Crossbackiem, za to nabrał jeszcze więcej stylu
DS 7 nadal przykuwa uwagę swoim nietuzinkowym designem, zachowując jednocześnie status najbardziej prestiżowego rodzeństwa spośród SUV-ów Stellantisa, takich jak Peugeot 3008, Citroen C5 Aircross czy Opel Grandland. Najbardziej zauważalną zmianą w porównaniu do swojego poprzednika są nowe diody LED DRL zwane „DS Light Veil”. Mają one smuklejsze klosze, lecz straciły charakterystyczne dla odmiany sprzed liftingu obrotowe elementy. Sam zewnętrzny element odpowiedzialny za światła drogowe w reflektorze składa się z aż 84 diod elektroluminescencyjnych. Powiększono też atrapę chłodnicy i nadano jej bardziej kanciasty kształt oraz zastosowano nowy wzór siatki. Zniknęły natomiast światła przeciwmgielne i boczne wloty powietrza w zderzaku.

Najbardziej zauważalną zmianą jest jednak nowy wzór świateł LED do jazdy dziennej, przypominający ten rodem z DS4. Z zewnętrznej krawędzi każdego z reflektorów spływają teraz 4 LED-owe nitki, co oczywiście nie ma jakiegoś specjalnego zastosowania od strony użytkowej, ale wygląda to świetnie, a co równie istotne nietypowo. Składają się one z 33 diod LED na stronę i pokryte są przezroczystą powierzchnią z poliwęglanu pomalowaną w tym samym kolorze co karoseria. Kilka zmian zaszło także z tyłu pojazdu. Wydłużono tylne lampy, które mają nadal charakterystyczny motyw rombu, zaś łączy je teraz chromowana listwa z napisem DS AUTOMOBILES (wcześniej widniał na niej napis CROSSBACK). Oczywiście dodano także nowe kolory karoserii i wzory felg o rozmiarze od 18 do 21 cali, a także opcjonalny ciemny pakiet wykończenia nadwozia.
Z zewnątrz jeszcze odważniejszy, w kabinie bardziej luksusowy
Mniej nowości znajdziemy natomiast w kabinie francuskiego SUV-a. Samochód zyskał nowy system infotainment DS Iris z odświeżoną grafiką, 12-calowym centralnym ekranem dotykowym oraz nowym 12-calowym wyświetlaczem wirtualnych zegarów. DS 7 jest również wyposażony w system DS Active Scan Suspension, z kamerą skanującą drogę w poszukiwaniu niedoskonałości i regulującą amortyzację na każdym kole niezależnie. Samochód posiada także bezprzewodowe funkcje Apple CarPlay i AndroidAuto. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, DS 7 otrzymuje asystenta jazdy DS Drive Assist oferującego autonomiczną jazdę na poziomie 2. Pakiet obejmuje system monitorowania uwagi kierowcy DS, wykorzystujący dwie kamery do śledzenia ruchu twarzy i powiek kierowcy, oraz DS Night Vision pokazujący obraz z kamery na podczerwień na zestawie wskaźników.

Pojawiły się też nowe wzory tapicerki (skóra Nappa bez widocznych szwów i łączeń w dwóch wersjach kolorystycznych: perła i czerń) i wypełnienie foteli trwalszą pianką o dużej gęstości. Co ciekawe, wbrew powszechnie panującej modzie na tapicerki wegańskie Francuzi szczycą się tym, iż skóra w DS 7 pochodzi od krów hodowanych na mięso i wypasanych na otwartych pastwiskach bez ogrodzenia z drutu kolczastego.
Nowa flagowa hybryda rodem z 508 PSE
Zmianom poddano także gamę silnikową. Miłym zaskoczeniem jest obecność 1.5-litrowego diesla o mocy 130 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm. Pamiętajmy bowiem, iż obecnie wielu producentów wycofuje silniki wysokoprężne z gam swoich modeli. Oprócz tego w Europie dostaniemy także dobrze znane układy hybrydowe PHEV oparte na jednostce 1.6 PureTech, rozwijające odpowiednio 225 oraz 300 KM. Pierwszy z nich ma napędzane przednie koła, zaś drugi wszystkie.

Nowością jest topowy układ hybrydowy rodem z Peugeota 508 PSE oraz flagowego DS 9. Układ ten opracował dział DS Performance i rozwija on 360 KM, zaś napęd trafia na obie osie. Francuzi obiecują zasięg nawet do 81 km na prądzie i ładowanie w czasie do 2 godzin przy użyciu ładowarki o mocy 7,4 kW. Zastosowano też większe baterie o pojemności 14,2 kWh (dotychczas miały bowiem 13,2 kWh). Samochód otrzymał w tej wersji także 21-calowe felgi, większe przednie tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm oraz zmodyfikowane zawieszenie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 5,6 sekundy. Za przeniesienie napędu odpowiada 8-stopniowa przekładnia automatyczna.
DS Automobiles przyjmuje już rezerwacje na odświeżonego DS 7. Sprzedaż rozpocznie się we wrześniu bieżącego roku. Podobnie jak dotychczas, samochód będzie produkowany we francuskiej fabryce koncernu Stellatins w Mulhouse oraz w chińskim Shenzen w odmianie na tamtejszy rynek.
DS 7 Crossback w ofercie Superauto.pl
W ofercie Superauto.pl znajdziecie DS 7 Crossbacka w bogato wyposażonej wersji Grand Chic. Samochód posiada turbodoładowany benzynowy silnik 1.6 PureTech o mocy 180 KM, współpracujący z 8-stopniową przekładnią automatyczną i napędem na przednie koła. Pojazd jest podemonstracyjny, zaś jego przebieg wynosi raptem niewiele ponad 12 tys. km. Wyposażenie obejmuje m.in. system infotainment z 12-calowym dotykowym ekranem, nawigacją GPS i kamerą cofania, a także bezprzewodową ładowarkę do smartfona, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, pakiet systemów bezpieczeństwa, w pełni LED-owe reflektory, system keyless, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika i szereg innych udogodnień. Samochód dostępny jest od ręki i pochodzi z 2021 roku. Możecie oczywiście liczyć na atrakcyjne finansowanie i minimum formalności oraz rabat wynoszący aż 20% względem ceny katalogowej.
Sprawdź ofertę DS 7 Crossback leasing na Superauto.pl