Leasing Mała Ratka Leasing Mała Ratka Skorzystaj
logo logo partnera
logo logo partnera
  • Nowe
    Nowe
    • Samochody osobowe
    • Samochody dostawcze
    • Samochody ciężarowe
  • Używane
    Używane
    • Samochody osobowe
    • Samochody dostawcze
    • Samochody ciężarowe
    • Pewne używane
  • Finansowanie
    Finansowanie
    Leasing Mała Ratka Dzięki Małej Ratce stać Cię na więcej!
    Elastyczny leasing samochodu z Niską Ratą! Bez obowiązku wykupu! Już od 738 zł netto miesięcznie.
    Leasing Mała Ratka Sprawdź oferty
      Leasing Mała Ratka Dzięki Małej Ratce stać Cię na więcej!
      Elastyczny leasing samochodu z Niską Ratą! Bez obowiązku wykupu! Już od 738 zł netto miesięcznie.
      Leasing Mała Ratka Sprawdź oferty
    • Leasing

      Od 24 miesięcy, dla firm i osób prywatnych. Nowe i używane auta osobowe i dostawcze od ręki. Rabaty do -30%.

      Sprawdź oferty
    • Wynajem długoterminowy

      Od 12 miesięcy, bez opłaty wstępnej, konieczności wykupu i dodatkowych kosztów. Wszystko w cenie raty.

      Sprawdź oferty
    • Kredyt

      Elastyczne finansowanie dla osób prywatnych. Szybki odbiór, zero ograniczeń i atrakcyjne rabaty przy zakupie.

      Sprawdź oferty
    • Leasing konsumencki

      Leasing konsumencki - mądre finansowanie na Twoich warunkach!

      Sprawdź oferty
    Wszystkie oferty
  • Baza wiedzy
    Baza wiedzy
    • O firmie
    • Proces
    • Ubezpieczenie
    • Finansowanie
    • Porady
  • Kontakt
  • O nas
  • Zaloguj
Zaloguj
Zamów rozmowę
Napisz wiadomość
  • Główna
  • Zamknij
    Szukaj
  • Zamknij
    Kontakt
  • Oferty
  • Zamknij
    Menu
Jakiego samochodu szukasz?

Wyszukiwarka

Brak wyników.
Popularne
teraz:

    Sugestie

      Brak wyników.

      Ostatnio wyszukiwane

        Tutaj pojawią się wyszukiwane przez Ciebie frazy.

        Polecane

          Przepraszamy!

          Mamy mały problem z wyszukiwaniem, spróbuj ponownie za chwilę.
          Nie martw się! Nadal możesz przeglądać wszystkie nasze oferty.

          Przejdź do ofert

          Kategorie

            Mogą Cię zainteresować

              • Superauto.pl
              • Porady
              • Zakup samochodu
              • Chińskie marki premium w Polsce. Jak wygląda oferta i czy warto?

              Chińskie marki premium w Polsce. Jak wygląda oferta i czy warto?

              25.02.2025 Paweł Bartocha

              Chińskich marek w Polsce stale przybywa. Dominują producenci aut popularnych, jednak na naszym rynku znajdziemy też kilka firm oferujących modele klasy premium. Jak wygląda oferta chińskich marek premium w Polsce i czy warto się nią zainteresować?

              Voyah Free

              Poznaj chińskie marki Premium i ich modele dostepne w Polsce

              Cechy samochodów klasy premium
              Dlaczego chińskie marki premium nie są popularne w Polsce?
              Oferta chińskich marek premium w Polsce
              Hongqi 
              Aktualizacja z dnia 19 marca 2025 - Hongqi z nowym importerem i planem ekspansji. Nowe modele spalinowe w Polsce
              Voyah
              NIO
              XPENG
              Maextro
              Aito
              Exlantix 
              Podsumowanie

              Rynek samochodów klasy premium w Polsce stale rośnie. Tylko w 2024 roku sprzedano w Polsce 129 456 aut marek premium, co dało im 23,5% udziału w rynku nowych samochodów w Polsce i stanowi jednocześnie wzrost o 18,36% rok do roku. Jednocześnie rośnie rynek chińskich samochodów, których łącznie sprzedano w ubiegłym roku 10 691 sztuk. Wsród nich co prawda dominują przystępne cenowo marki popularne, jednak znajdziemy też paru producentów samochodów premium. Ich udział był jednak śladowy, gdyż sprzedano ich łącznie 9 sztuk, w tym 4 samochody marki Hongqi oraz 5 egzemplarzy marki NIO. Jak wygląda oferta chińskich marek premium w Polsce i czy warto się nimi zainteresować?

              Cechy samochodów klasy premium

              Na początek odpowiedzmy sobie na pytanie, co wyróżnia markę premium. Można wskazać kilka cech wspólnych świadczących o tym, czy dany produkt jest premium czy też nie. Do głównych należą m.in.:

              • wyższa jakość wykonania i dbałość o detale - w samochodach klasy premium znajdziemy lepsze materiały wykończeniowe, które też zazwyczaj wyróżnia większa precyzja montażu, ponadto oferują one szlachetniejsze tworzywa jak prawdziwa skóra, aluminium, drewno czy zamsz, niektóre oferowane oczywiście za odpowiednią dopłatą
              • ciekawa stylistyka - producenci samochodów premium częściej decydują się na wprowadzanie innowacyjnych i odważnych rozwiązań, co przekłada się także na bardziej wyszukaną stylistykę pojazdów
              • bogatsze wyposażenie i najnowsze technologie - w samochodach klasy premium znajdziemy niejednokrotnie elementy wyposażenia i technologie nieoferowane lub też mające bardziej okrojoną formę w modelach marek popularnych. Do takich rzeczy należą np. pneumatyczne zawieszenie, kamera noktowizyjna czy niektóre zestawy audio
              • wyższy komfort jazdy - samochody klasy premium zapewniają wyższy komfort jazdy i są lepiej wyciszone od tańszych odpowiedników, w dodatku ich układy jezdne są bardziej zaawansowane, dzięki czemu lepiej się prowadzą
              • mocniejsze silniki i lepsze osiągi - w samochodach klasy premium znajdziemy bardziej zaawansowane układy napędowe, o większej mocy i lepszych osiągach
              • poczucie prestiżu i postawienia na sprawdzone rozwiązania - posiadacze aut premium korzystają z nich mają poczucie obcowania z wyjątkowym i dopracowanym produktem oraz marką z renomą

              Dlaczego chińskie marki premium nie są popularne w Polsce?

              Co zatem jest nie tak z chińskimi samochodami klasy premium, że tak trudno im znaleźć klientów? Mają estetyczne kabiny i atrakcyjny design, sporo gadżetów i wiele zaawansowanych technologii, oferują wysoki komfort jazdy oraz mocne i dynamiczne napędy, a jednak czegoś nie mają. Otóż nie zapewniają tego poczucia prestiżu i nie mają historii oraz renomy z nią związanej, która jest jakże ważna w przypadku samochodów klasy premium. Owszem, na rodzimym chińskim rynku są znane, jednak w Europie wiele osób w ogóle nie wie o ich istnieniu. Problemem jest też niedostatecznie rozwinięta sieć serwisowa, co akurat wymaga czasu. 

              Kolejną kwestią jest wykreowany przez lata wizerunek chińskiego samochodu jako taniego, wręcz budżetowego pojazdu. To właśnie kwestie wizerunkowe są też bardzo ważne w segmencie premium, gdzie auta te służą niejednokrotnie jako mobilna wizytówka firmy, a zatem muszą być rozpoznawalne i uchodzić za obiekty pożądania.

              Oferta chińskich marek premium w Polsce

              Z drugiej strony chińskie samochody premium są wyraźnie tańsze niż ich europejscy odpowiednicy. Jak prezentuje się oferta chińskich marek premium w Polsce? 

              Hongqi 

              Hongqi to chińska marka luksusowych samochodów należąca do koncernu FAW Car Company, wchodzącego w skład spółki FAW Group. Jako jedyna chińska marka premium ma też bogatą historię, gdyż jej początki sięgają 1958 roku, co czyni ją najstarszym chińskim producentem samochodów. Od początku producent skupiał się na produkcji luksusowych samochodów, przeznaczonych dla wysokich rangą urzędników państwowych. Produkcję co prawda zakończono w 1981 roku, jednak w połowie lat 90. markę reaktywowano. W Polsce Hongqi zadebiutowało w 2023 roku i oferuje dwa elektryczne SUV-y: E-HS9 oraz EHS7. Już wkrótce dołączy do nich elektryczny sedan EH7. 

              Hongqi E-HS9

              Samochód wyróżnia się eleganckim i masywnym nadwoziem, przez niektórych nazywanym "chińskim Rolls-Royce'm" ze względu na charakterystyczny przód z dużym grillem z pionowymi żebrami. Nowoczesna sylwetka z pochylonym słupkiem C i ukrytymi klamkami drzwi dodaje autu wyrazistości i pasuje do szlachetnego charakteru chińskiego SUV-a. Opcjonalnie dostaniemy też dwukolorowe nadwozie, a w topowych wersjach Exclusive i President standardem są reflektory Matrix LED. W kabinie znajdziemy kilka sporych wyświetlaczy, mnóstwo przestrzeni oraz szlachetne materiały jak skóra, drewno czy aluminium. Hongqi E-HS9 mierzy 5,21 m długości, 2,01 m szerokości oraz oraz 1,71 m wysokości, a jego rozstaw osi to 3,11 m. Jest zatem rywalem Mercedesa EQS SUV. 

              Hongqi E-HS9

              Samochód rozwija 551 KM i 670 Nm, korzysta z dwóch silników elektrycznych i ma napęd AWD. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,9 s, a prędkość maksymalna to 200 km/h. W zależności od wersji jego zasięg w cyklu mieszanym wynosi 396, 465 lub 515 km. Baterie mają 90 kWh pojemności netto. Samochód pomieści 6 lub 7 osób. Bazowa wersja Business kosztuje 344 900 zł, Executive 395 900 zł, President 445 900 zł, natomiast topowa President Long Range 495 900 zł. Już standardowa wersja Business oferuje m.in. fotele z Alcantary, podgrzewaną kierownicę, 7 miejsc, zawieszenie pneumatyczne, kamerę 360 stopni, asystenta parkowania, adaptacyjny tempomat, asystenta martwego pola czy ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu. Gwarancja na samochód wynosi 5 lat lub 150 000 km.

              Dla porównania Mercedes EQS 500 4MATIC SUV kosztuje 612 900 zł, jednak oferuje już 655 km zasięgu. Z kolei mniejszy Ford Mustang Mach-E GT o mocy 487 KM kosztuje katalogowo 368 350 zł, jednak w wyprzedaży rocznika jego cena to 308 000 zł. Oferuje większy zasięg niż Hongqi (500-515 km), jednak jest mniejszy i gorzej wyposażony. 

              Hongqi EHS7

              Chiński producent już wkrótce wzbogaci swoją gamę o elektrycznego SUV-a klasy wyższej, model EHS7. Samochód będzie rywalem m.in. BMW iX, Mercedesa EQE SUV czy Audi Q6 e-tron. Mierzy 4,92 m długości i 1,95 m szerokości, a jego rozstaw osi to 3 m. Dostępny będzie z napędem na tylną lub obie osie. Moc wersji RWD sięga 344 KM, natomiast odmiany AWD aż 619 KM. Słabsza odmiana przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,3 s, zaś mocniejsza w 3,9 s. Bateria o pojemności 111 kWh brutto zagwarantuje do 600 km zasięgu w odmianie RWD lub 540 km w wariancie AWD. Można ją ładować mocą do 250 kW, dzięki czemu już po 5 minutach możemy zwiększyć zasięg o 200 km, zaś ładowanie od 10 do 80% zajmie około 20 minut. Wariant RWD kosztować ma 279 900 zł, natomiast AWD 349 900 zł. 

              Dla porównania Mercedes EQE 350 SUV z napędem na tylną oś i zasięgiem 553 km kosztuje od 402 000 zł, a BMW iX xDrive45 z napędem na obie osie i zasięgiem 602 km wyceniono na 375 500 zł. Za 268 290 zł dostaniemy natomiast Volkswagena ID.5 GTX z napędem na obie osie i zasięgiem 534 km.

              Hongqi EH7

              Elektryczny sedan EH7 również będzie kolejną nowością w gamie Hongqi. Samochód korzysta z silnika elektrycznego o mocy 344 KM i baterii o pojemności 111 kWh brutto, które można ładować mocą do 250 kW. Pozwala to na ich podładowanie od 10 do 80% w około 25 minut i zwiększenie zasięgu o 200 km w zaledwie 5 minut. Zasięg sięga aż 640 km. Samochód mierzy 4,98 m długości, 1,91 m szerokości oraz 1,49 m wysokości, a jego rozstaw osi liczy 3 m. Rywalami są zatem Tesla Model S, Mercedes EQE czy Audi A6 e-tron. Podobnie jak w pozostałych modelach, EH7 oferuje możliwość zarządzania wybranymi funkcjami pojazdu z poziomu aplikacji.  Samochód wyceniono na 274 900 zł. 

              Dla porównania Audi A6 e-tron performance z zasięgiem między 672 a 755 km i bateriami o pojemności 100 kWh brutto kosztuje od 361 200 zł, natomiast Mercedes EQE 350+ z bateriami o pojemności 96 kWh netto i zasięgiem 687 km startuje od 351 300 zł. Z drugiej strony Volkswagen ID.7 Pro z bateriami o pojemności 86 kWh kosztuje od 279 590 zł i oferuje 709 km zasięgu.

              Aktualizacja z dnia 19 marca 2025 - Hongqi z nowym importerem i planem ekspansji. Nowe modele spalinowe w Polsce

              Nowym importerem Hongqi w Polsce został Asian Automotive Distribution Center (odpowiedzialny również za BAICa, Forthinga, Fotona, DFSK czy KGM). W polskiej ofercie chińskiej marki dostępnych jest aż 5 modeli z napędem spalinowym i hybrydowym. Znajdziemy wśród nich średniej wielkości SUV-y HS3 i HS5, sedan wyższej klasy H5, liftback wyższej klasy H6 oraz luksusową limuzynę H9. 

              • Hongqi HS3 – kompaktowy SUV na pograniczu segmentów C i D (4,65 m długości), napędzany 1.5-litrowym silnikiem turbo o mocy 168 KM (wariant AWD z 2.0 o mocy 252 KM w późniejszym terminie). Konkurenci: BMW X1, Mercedes GLB, Land Rover Discovery Sport
              • Hongqi HS5 – średniej wielkości SUV (4,76 m długości) o bardziej stonowanej stylistyce, z 2.0-litrowym silnikiem turbo o mocy 224 KM i napędem AWD. Konkurenci: Audi Q5, Mercedes GLC, BMW X3.
              • Hongqi H5 – klasyczny sedan (4,99 m długości), dostępny z silnikami 1.5 (168 KM) i 2.0 (224 KM), napęd na przednie koła. Konkurenci: BMW serii 5, Audi A6, Mercedes Klasy E, Skoda Superb
              • Hongqi H6 – dynamiczny liftback inspirowany Audi A7 (4,99 m długości), z silnikiem 2.0 turbo o mocy 245 KM i przyspieszeniem 0-100 km/h w 7 s
              • Hongqi H9 – luksusowa limuzyna (5,14 m długości) z hybrydowym układem napędowym 2.0 o mocy ponad 250 KM, a w późniejszym terminie dołączy także benzynowe 3.0 V6 (326 KM). W gamie warianty RWD i AWD. Bogate wyposażenie, w tym pneumatyka czy system aktywnej redukcji hałasu, konkurencja dla Mercedesa Klasy S i BMW serii 7

              Sprzedaż ruszy pod koniec II kwartału bieżącego roku, a do końca roku powstanie 10 punktów dealerskich w największych miastach w Polsce.

              Voyah

              Jest to najmłodsza chińska marka premium w Polsce, gdyż została założona dopiero w 2020 roku. Stoi za nią jednak duży chiński koncern Dongfeng, którego początki sięgają 1969 roku. Do projektu samochodów zaangażowano studio Italdesign Giugiaro. Pod koniec 2023 roku Voyah trafił do Polski, oferując dwa modele samochodów elektrycznych w postaci dużego SUV-a Free oraz minivana Dreamer. 

              Voyah Free

              Duży elektryczny SUV mierzy 4,9 m długości, 1,95 m szerokości oraz 1,69 m wysokości, a jego rozstaw osi to 2995 mm. Jest zatem rywalem takich aut jak BMW iX, Hongqi EH7 czy Mercedes EQE SUV. W kabinie znajdziemy m.in. skórę, drewno i aluminium. Charakterystycznym elementem jest unoszony kokpit z trzema 12,3-calowymi wyświetlaczami tworzącymi jedną płaszczyznę. Auto napędzają dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 489 KM. Napęd trafia na obie osie, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,4 s. Zasięg w trybie mieszanym wynosi 500 km. W standardzie dostaniemy m.in. zawieszenie pneumatyczne, system audio Dynaudio, skórzane fotele z masażem, podgrzewaniem i wentylacją, kamerę noktowizyjną, dach panoramiczny czy zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Samochód kosztuje od 359 000 złDla porównania Audi SQ6 e-tron quattro kosztuje 355 500 zł, ma baterie o pojemności 100 kWh i oferuje zasięg na poziomie między 561 a 598 km. Z kolei Kia EV9 GT-Line AWD z bateriami 99,8 kWh i zasięgiem 505 km kosztuje 368 900 zł, jednak oferuje miejsce dla 7 osób. 

              Voyah Free

              Przeczytaj test Voyaha Free: Voyah Free test na Superauto.pl

              Voyah Dream

              Duży luksusowy minivan Dream korzysta z tego samego zestawu baterii co model Free, rozwija 435 KM i oferuje 489 km zasięgu w trybie mieszanym. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,9 s. Kabina przypomina model Free i ma ten sam układ z trzema 12,3-calowymi ekranami. Samochód oferuje miejsce dla 7 osób, z czego dla pasażerów drugiego rzędu przewidziano fotele kapitańskie. Rywalami są Mercedes EQV i Maxus Mifa 9. Samochód mierzy 5,31 m długości, a jego rozstaw osi liczy 3,2 m. 

              NIO

              Ta młoda chińska marka została założona w 2014 roku, który celuje głównie w Teslę i BYDa. W 2016 roku Chińczycy zaprezentowali pierwszy model w postaci limitowanego hipersamochodu EP9, będącego pokazem możliwości marki. Marka ta zajmuje się także produkcją akumulatorów i stacji wymiany baterii. W Polsce dostaniemy 3 modele tej marki w postaci dużego sedana ET7, sedana klasy średniej ET5 oraz dużego SUV-a EL7. 

              NIO ET5

              NIO ET5 jest porównywalny do Tesli Model 3. Mierzy 4,79 m długości a rozstaw osi ma 2,89 m. Wyposażony jest w dwa silniki elektryczne, które dostarczają łącznie 545 KM mocy i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4 s i osiąga maksymalnie 200 km/h. Napęd trafia na obie osie. Dostępny jest w dwóch wariantach baterii: 75 kWh, który umożliwia przejechanie 456 km na jednym ładowaniu, oraz 100 kWh, z zasięgiem 590 km. Ceny tych wersji wynoszą odpowiednio 299 900 zł i 341 900 zł. W standardzie dostaniemy m.in.: kamery 360 stopni, liczne systemy bezpieczeństwa, elektrycznie sterowane w 12 kierunkach fotele przednie z pamięcią ustawień, system audio Dolby Atmos z 23 głośnikami, fotele z perforowanej sztucznej skóry, cyfrowy kluczyk czy LiDAR.

              Z drugiej strony Tesla Model 3 Performance kosztuje 244 990 zł i oferuje jeszcze lepsze osiągi (od 0 do 100 km/h w 3,1 s) i zasięg na poziomie 528 km. 

              NIO ET7

              NIO ET7 stanowi konkurencję dla Tesli Model S. Jest to nowoczesny, elegancki sedan o długości 5101 mm i rozstawie osi 3060 mm. Pojazd wyposażono w napęd na obie osie i dwa silniki elektryczne, generujące łącznie 653 KM mocy i 850 Nm momentu obrotowego. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy i może osiągnąć prędkość do 200 km/h. Cena modelu zaczyna się od 409 900 zł. Oferuje on zasięg 445 km w wersji z baterią 75 kWh. Wersja z baterią 100 kWh jest wyceniana na 449 900 zł i oferuje 580 km zasięgu. W standardzie dostaniemy m.in. kamery 360 stopni, liczne systemy bezpieczeństwa, dach panoramiczny, podsufitkę z mikrofibry, elektrycznie regulowaną kolumnę kierownicy, fotele z perforowanej skóry, elektryczną regulację przednich foteli w 14 kierunkach z funkcją pamięci, przednie i tylne fotele podgrzewane i wentylowane z funkcją masażu, zestaw audio Dolby Atmos z 23 głośnikami czy systemy wspierające jazdę autonomiczną  opartą na 33 sensorach, kamerach i LiDARZE. 

              NIO ET7

              NIO EL6

              SUV klasy średniej mierzy 4,85 m długości, a jego rozstaw osi to 2,91 m. Samochód rozwija 490 KM i 700 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 s i rozpędza się do 200 km/h. Baterie mają 75 lub 100 kWh pojemności i zapewniają odpowiednio 406 oraz 529 km zasięgu według WLTP. Wariant 75 kWh kosztuje od 315 900 zł, natomiast 100 kWh od 357 900 zł. W standardzie dostaniemy m.in. reflektory Matrix LED, elektrycznie i bezdotykowo sterowaną klapę bagażnika, elektryczną regulację kolumny kierowniczej, 3-strefową automatyczną klimatyzację, pompę ciepła, fotele z perforowanej skóry syntetycznej, przednie fotele z elektryczną regulacją w 14 kierunkach i pamięcią ustawień, zestaw audio Dolby Atmos z 23 głośnikami, elektrycznie regulowane oparcie tylnych siedzeń, cyfrowy kluczyk, LiDAR oraz zestaw systemów bezpieczeństwa. 

              NIO EL7

              Model EL7 to duży SUV o długości 4912 mm i rozstawie osi 2960 mm, będący naturalną konkurencją dla Tesli Model X. Wykorzystuje ten sam układ napędowy co model ET7, czyli dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 653 KM i momencie obrotowym 850 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 3,9 sekundy, a maksymalna prędkość to 200 km/h, z napędem na obie osie. Cena za wariant z baterią 75 kWh wynosi 426 900 zł i zapewnia zasięg 391 km, natomiast wersja z baterią 100 kWh kosztuje 468 900 zł i umożliwia przejechanie 509 km na jednym ładowaniu.

              XPENG

              W drugim kwartale bieżącego roku na polski rynek wkroczy nowy producent z Chin – XPENG. Firma, założona w 2014 roku w Kantonie, rozpoczęła produkcję swoich pierwszych pojazdów w 2018 roku. Wśród udziałowców XPENGa znajdują się takie firmy jak Xiaomi i Volkswagen.  W Polsce firma zaoferuje 3 modele w postaci sedana klasy średniej P7, SUV-a coupe klasy średniej G6 oraz SUV-a klasy wyższej G9. Bazują na nowoczesnej platformie SEPA 2.0, mają instalację 800V i można w nich zwiększyć zasięg o 100 km w zaledwie 5 minut. 

              XPENG P7

              XPENG P7 to nowoczesny sedan o długości prawie 5 metrów, dysponuje mocą 473 KM, posiada napęd AWD i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy. Ładowanie baterii z 10 do 80% zajmuje 29 minut, a ich pojemność wynosi 86,2 kWh, co umożliwia przejechanie 576 km w cyklu mieszanym. Konkuruje m.in. z Teslą Model 3 i Volkswagenem ID.7. W standardzie dostaniemy m.in. zestaw audio Dynaudio i pakiet systemów bezpieczeństwa XPILOT korzystający z 5 radarów, 4 kamer z widokiem pojazdu oraz 7 kamer o wysokiej percepcji. 

              XPENG G6

              XPENG G6 to średniej klasy SUV coupe o długości ponad 4,7 metra, który konkurują z takimi modelami jak Tesla Model Y i Volkswagen ID.5. Ten model oferuje 476 KM mocy, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy oraz baterie o pojemności 87,5 kWh. Ładowanie tych ogniw można przeprowadzać z mocą do 280 kW, a doładowanie od 10 do 80% trwa około 20 minut. W standardzie dostaniemy m.in. elektrycznie sterowane fotele z podgrzewaniem i wentylacją, system audio XOPERA z 18 głośnikami o mocy aż 960W czy pompę ciepła. 

              XPENG G6

              XPENG G9

              Flagowy model XPENG G9, to SUV klasy wyższej o długości prawie 5 metrów, rywalizujący m.in. z BMW iX czy Mercedesem EQE SUV. Rozwija moc 551 KM, ma baterie o pojemności 98 kWh i oferuje zasięg 570 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 3,9 s. Samochód wyposażono m.in. w inteligentne pneumatyczne zawieszenie, zaś w kabinie znajdziemy aż trzy wyświetlacze, z czego centralny i ten przed pasażerem mają 14,96 cala przekątnej. System operacyjny bazuje na procesorze Qualcomm Snapdragon 8155, a multimedia oferują łączność z Apple CarPlay i AndroidAuto. 
               

              Maextro

              Maextro to młoda chińska marka, założona w 2021 roku, opracowana przez Huawei we współpracy z JAC. Całościowo marka należy do chińskiego aliansu HIMA, do którego należy Huawei odpowiadający za rozwój technologii oraz JAC, BAIC, Chery i Seres, zajmujący się produkcją samochodów. Maextro głównie skupia się na produkcji samochodów ultraluksusowych i elektrycznych, celując w takie marki jak Rolls-Royce czy Mercedes-Maybach. 30 maja 2025 miała miejsce premiera luksusowego, flagowego modelu Maextro S800.

              Maextro S800

              Maextro S800 to elektryczna, luksusowa limuzyna klasy premium, która wyróżnia się zarówno imponującymi możliwościami technologicznymi, jak i przystępną ceną. Mierzy 5480 mm długości, 2000 mm szerokości, 1536 mm wysokości przy rozstawie osi 33700 mm, co plasuje samochód w segmencie dużych limuzyn. Do wyboru dla kierowców pozostaje konfiguracja wnętrza – dla czterech lub pięciu pasażerów.

              Maextro S800 dostępny jest w dwóch wersjach napędowych – w pełni elektryczny (BEV) oraz elektryczny z rozszerzonym zasięgiem (EREV). W wersji BEV znajdziemy dwa silniki o łącznej mocy 525 KM i baterię 95 kWh, która zapewnia maksymalny zasięg samochodu do 702 km. Czas ładowania Maextro S800 z poziomu 10 do 80% wynosi zaledwie 12 minut.

              W wariancie EREV zastosowano silnik benzynowy 1,5 litra, który pełni funkcję generatora dla napędu elektrycznego. Zależnie od konfiguracji (jeden lub dwa silniki), samochód oferuje moc 525 KM lub 850 KM. Limuzyna została wyposażona w baterię o pojemności 65 kWh, która zapewnia maksymalny zasięg do 400 km na samym prądzie i nawet do 1333 km w cyklu mieszanym.

              Kierowcy mają niemal nieograniczone możliwości personalizacji wnętrza Maextro S800, w tym wykończenia i detali.

              Cena wyjściowa Maextro S800 to ok. 86 600 euro, natomiast najbardziej luksusowa wersja samochodu to koszt ok. 124 500 euro. Dla porównania, główny konkurent Maextro S800, Rolls-Royce, rozpoczyna swój cennik od 400 000 euro.

              Aito

              Chińska marka Aito powstała w 2021 roku we współpracy Huawei i Seres. Należy do chińskiego aliansu HIMA, skupiającego wokół siebie czołowych, chińskich producentów samochodów oraz giganta technologicznego Huawei. Aito skupia się na produkcji elektrycznych i hybrydowych, luksusowych SUV-ów. Największy sukces marki przypada na model M9, dzięki któremu Aito stało się najlepiej sprzedającą się marką samochodową w Chinach w kategorii aut powyżej 500 000 juanów.

              Aito M9

              Aito M9 to elektryczny SUV, który ma być propozycją chińskiej marki dla najbardziej wymagających klientów. Samochód mierzy 5230 mm długości, 1999 mm szerokości i 1800 mm długości przy rozstawie osi 3110 mm. Sprzedawany jest w wariancie 4-osobowym lub 6-osobowym.

              Aito M9 dostępny jest w dwóch wariantach napędu – całkowicie elektrycznym (BEV) i EREV. Wersja elektryczna została wyposażona w dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 390 kW. Bateria o pojemności 97 kWh pozwala na przejechanie 630 km. Maksymalna prędkość elektrycznego wariantu Aito M9 wynosi 200 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h – zaledwie 4,3 sekundy.

              Wariant EREV został wyposażony w napęd elektryczny oraz 1,5-litrowy silnik benzynowy, który pełni rolę generatora energii elektrycznej. Aito M9 w wersji EREV posiada dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 365 kW, które są zasilane akumulatorami NMC o pojemności 42 lub 52 kWh. Według deklaracji producenta, zasięg samochodu wyłącznie na prądzie sięga od 225 do 275 km, natomiast w cyklu mieszanym – nawet 1402 km.

              Cena Aito M9 rozpoczyna się – w przeliczeniu na złotówki – od 260 000 zł.

              Exlantix 

              Exlantix to chińska marka luksusowych samochodów elektrycznych, należąca do koncernu Chery. To jedna z najmłodszych marek Grupy, powstała w 2024 roku. Już w 2025 roku marka Exlantix zadebiutuje na polskim rynku, wprowadzając dwa elektryczne modele — ES i ET — oparte na platformie 800V. Szczegółowe dane techniczne wersji Exlantix ES 2025 i ET zostaną zaprezentowane podczas nadchodzących premier.

              W ramach programu testowego w 2024 roku pojazdy Exlantix przejechały łącznie 32 000 kilometrów na trasach w całej Europie, w tym również w Polsce. W komunikacie prasowym firma zaznacza, że Polska jest dla niej kluczowym rynkiem w Europie Środkowo-Wschodniej.

              Model Exlantix ES 2025 zdobył już prestiżowe nagrody za innowacyjny design i nowatorskie technologie, m.in. amerykańską MUSE Design Award oraz niemiecką iF Design Award. Producent zapowiada, że wejście marki na polski rynek ma tchnąć nowe życie w segment elektromobilności i zmienić krajobraz motoryzacji elektrycznej w kraju.

              Exlantix ES

              Exlantix ES to nowoczesna, w pełni elektryczna limuzyna z segmentu E. Mierzy 4950 mm długości, 1980 mm szerokości i 1480 mm wysokości przy rozstawie osi na poziomie 3000 mm. Charakterystycznym elementem samochodu są światła przeciwmgłowe po bokach zderzaka, składające się z 372 białych i żółtych diod. Mogą one ukazywać różne symbole, od ikonę ładowania po ostrzeżenie dla pieszych. Reflektory zostały połączone z listwą, co tworzy wraz z grillem spójną całość. Smukła sylwetka samochodu zapewnia odpowiednią aerodynamikę – współczynnik oporu powietrza Cd wynosi 0,205.

              Exlantix ES

              Samochód dostępny jest w trzech wariantach napędu. Wersja podstawowa oferuje napęd na tylną oś z silnikiem elektrycznym o mocy 308 KM i 425 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 5,6 sekundy. Bateria o pojemności 77 kWh zapewnia zasięg do 705 km według cyklu CLTC. Zastosowana instalacja 800V pozwala na naładowanie samochodu z poziomu 30 do 80% w zaledwie 9 minut. Drugi wariant oferuje napęd na wszystkie koła z dodatkowym silnikiem elektrycznym z przodu o mocy 165 KM (łącznie 473 KM) i przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy. Exlantix ES AWD został wyposażony w baterię o pojemności 100 kWh, co zapewnia zasięg do 710 km według cyklu CLTC. Ładowanie z poziomu 30 do 80% trwa zaledwie 15 minut.

              Trzecim wariantem jest hybryda EREV, w której rolę generatora pełni silnik spalinowy o mocy 154 KM. Pod maską znajdziemy dwa silniki elektryczne o mocy 261 KM i 201 KM z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy. Bateria samochodu ma pojemność 41 kWh, co daje łączny zasięg na poziomie 1645 km, a naładowanie jej z poziomu 20 do 80% trwa 17,5 minuty.

              Exlantix ET

              Exlantix ET to elektryczny SUV klasy wyższej. Mierzy 4950 mm długości, 1970 szerokości i 1670 mm wysokości przy rozstawie osi 3000 mm. Układy napędowe tego modelu pochodzą z Exlantix ES, a konstrukcja opiera się na platformie 800V. Maksymalna moc ładowania ET to 420 kW, co przekłada się na zasięg do 120 km w niecałe 5 minut. Łączny zasięg odmiany EREV oferuje do 1500 km, a na samym prądzie – do 240 km. Tak jak w przypadku modelu ES, Exlantix ET został wyposażony w charakterystyczne reflektory przeciwmgłowe z przodu samochodu.

              Exlantix ET

              Podsumowanie

              Podsumowując chińskie marki premium nie mają łatwo na polskim rynku, mimo, iż są znacznie tańsze od swoich europejskich odpowiedników. Tak naprawdę ich ceny kształtują się na poziomie modeli renomowanych marek popularnych jak Volkswagen, Ford czy Skoda. Jednocześnie są od nich niejednokrotnie większe i lepiej wyposażone, mają też lepsze osiagi. Klient rynku premium stawia jednak przede wszystkim na jakośc i sprawdzone rozwiązania, za które jest w stanie więcej zapłacić, stąd też chińskim markom premium trudno się przebić. Jeżeli jednak będziemy brali je pod uwagę jako ciekawą alternatywę dla tzw. aut popularnych, wówczas okaże się, że mają sporo do zaoferowania. Szkoda tylko, że wszystkie chińskie auta premium oferowane na polskim rynku są elektrykami.

              Paweł Bartocha
              Paweł Bartocha
              Strona autora

              Motoryzacją pasjonuję się od dzieciaka, lubię o niej pisać i opowiadać oraz dzielić się pasją z innymi. Cztery kółka to całe moje życie. W szczególności lubię amerykańskie samochody, zwłaszcza kabriolety z V8, a także duże SUV-y i pickupy. Jednym z wielu moich motoryzacyjnych marzeń jest posiadanie Corvetty w garażu 😉 Ukończyłem dziennikarstwo motoryzacyjne w Dolnośląskiej Szkole Wyższej oraz zdobyłem stopień magistra na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna na Uniwersytecie Śląskim. Od lat lubiłem pisać i cieszyć się lekkim piórem, a od paru lat podjarałem się także prezenterką na YouTubie. Współpracuję z wieloma mediami, a moje główne działania skupiają się wokół Superauto.pl. 

              LinkedIn • YouTube • Instagram

              Zobacz podobne artykuły
              Leasing operacyjny, czy finansowy - który wybrać?

              Leasing w perspektywie zmian. Rodzaje, e...

              Leasing operacyjny i finansowy w perspektywie zmian podatkowych od 2026. Wszystko o finansowaniu, ewidencji i księgowaniu leasingu.

              Katarzyna Bugla 24.09.2025 8 min
              Rata leasingu - jak obliczyć całkowity miesięczny koszt leasingu

              Jak obliczyć miesięczną ratę leasingową?...

              Leasing auta to popularna forma finansowania, ale jego koszty bywają niejasne. Pokazujemy, z czego składa się rata leasingowa, jak wpływa na nią wy...

              Beata Szymańska 05.08.2025 3 min
              Monit z banku

              Monit z banku lub firmy leasingowej – co...

              Otrzymałeś monit z banku lub firmy leasingowej i nie wiesz, co to dokładnie znaczy? Spokojnie – to nie zawsze powód do paniki. W tym artykule wyjaś...

              Beata Szymańska 17.06.2025 9 min
              Wstępna dezycja leasingowa

              Wstępna decyzja leasingowa – co oznacza...

              Planujemy leasing auta i dostajemy wiadomość: „Wydaliśmy wstępną decyzję pozytywną”. Brzmi dobrze, ale… co to właściwie znaczy? W artykule wyjaśnia...

              Beata Szymańska 05.06.2025 5 min
              leasing 2040

              Leasing 2040 – wizja przyszłości branży...

              Jak będzie wyglądał leasing za 5,10 może 15 lat?

              Katarzyna Bugla 22.05.2025 2 min
              leasing samochodu 2025

              Leasing samochodów w Polsce - raport

              Poznaj, jak w I kwartale 2025 roku dynamika leasingu lekkich pojazdów przechyliła szalę finansowania – sprawdź, które segmenty zyskały najwięcej i...

              Maciej Kazimierski 22.05.2025 10 min
              Dodaj samochód
              do porównania
              Dodaj jeszcze jedno auto, aby porównać oferty
              PORÓWNAJ

              O Superauto.pl

              Superauto.pl jest największym sprzedawcą nowych samochodów w polskim Internecie, będącym w czołówce przedsiębiorstw motoryzacyjnych w Polsce bez podziału na offline i online. Firma od początku swojej ponad 20-letniej działalności specjalizuje się w dziedzinie zakupu i finansowania samochodów różnych marek. Łącząc długoletnie doświadczenie z nowymi technologiami tworzy serwis Superauto.pl, który jest jednym z najnowocześniejszych technologicznie e-commerce’ów motoryzacyjnych w Europie.

              Sukces Superauto.pl jest możliwy dzięki odpowiedniemu podejściu do Klientów. Priorytetem dla firmy jest zrozumienie ich indywidualnych potrzeb i preferencji, aby móc zaproponować im najlepszy produkt i sposób jego finansowania.

              Spółka w latach 2020, 2022, 2023, 2024 znalazła się w Rankingu Najcenniejszych Polskich Firm E-commerce według Forbesa, a w 2021 roku została laureatem klasyfikacji e-Gazel Biznesu. Ponadto w latach 2021, 2022, 2023 firma Superauto.pl została wyróżniona przez Kincentric jako „Best Employer”.

              Superauto.pl jest firmą odpowiedzialną społecznie, która w ramach swojej strategii CSR wspiera lokalne organizacje. Pomoc firmy dotarła już m.in. do: Hospicjum w Chorzowie, Oddziałów Dziecięcych Zespołu Szpitali Miejskich w Chorzowie, Fundacji S.O.S. dla Zwierząt, Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt, Świetlicy Środowiskowo-Socjoterapeutycznej "Pod Mychą” oraz Fundacji Gramy do Końca.

              Superauto.pl od 17 kwietnia 2025 jest pierwszym w historii sponsorem tytularnym legendarnego Stadionu Śląskiego w Chorzowie. Największy stadion w Polsce obecnie nosi nazwę Superauto.pl Stadion Śląski.

              Od grudnia 2018 większościowym udziałowcem spółki jest Wirtualna Polska Holding S.A.

              Dlaczego Superauto.pl?

              • obsługa firm i osób prywatnych
              • ponad 10 000 ofert nowych i używanych samochodów dostępnych od ręki
              • rabaty firmowe na zakup samochodu do 30%
              • możliwość pozostawienia auta w rozliczeniu
              • elastyczne finansowanie w leasingu, kredycie i najmie długoterminowym
              • kalkulacja finansowania przygotowana w 15 instytucjach bankowych w 30 minut
              • minimum formalności i 100% obsługa Doradcy Superauto.pl od wysłania oferty po odbiór samochodu
              • dostawa auta pod dom

              Usługi Superauto.pl

              Leasing Superauto.pl

              • najniższe, stałe raty na rynku
              • wysokie rabaty firmowe do 30%
              • opłata wstępna od 1%
              • decyzja finansowania w ciągu 1 godziny
              • czas trwania umowy do 72 miesięcy
              • możliwość zakończenia umowy po 24 miesiącach

              Wynajem Superauto.pl

              • wszystko w cenie raty abonamentu (NNW, Assistance, Serwis, Opony)
              • opłata wstępna 0%
              • brak dodatkowych kosztów
              • umowa wynajmu już od 12 miesięcy (wynajem średnioterminowy)

              Kredyt Superauto.pl

              • atrakcyjne finansowanie z niskim oprocentowaniem
              • opłata wstępna 0%
              • umowa kredytu już od 24 miesięcy
              • czas trwania umowy do 120 miesięcy
              • kalkulacja kredytu w 30 minut

              Leasing samochodu

              Zobacz wszystkie oferty
              • Alfa Romeo leasing
              • Alpine leasing
              • Audi leasing
              • Baic leasing
              • Bestune leasing
              • BMW leasing
              • BYD leasing
              • Chery leasing
              • Citroen leasing
              • Cupra leasing
              • Dacia leasing
              • DFSK leasing
              • Fiat leasing
              • Ford leasing
              • Forthing leasing
              • Hyundai leasing
              • Jaecoo leasing
              • Jaguar leasing
              • Jeep leasing
              • Kia leasing
              • Land Rover leasing
              • Leapmotor leasing
              • Lexus leasing
              • Mazda leasing
              • Mercedes leasing
              • MG leasing
              • Mini leasing
              • Nissan leasing
              • Omoda leasing
              • Opel leasing
              • Peugeot leasing
              • Porsche leasing
              • Renault leasing
              • Seat leasing
              • Skoda leasing
              • SsangYong leasing
              • Subaru leasing
              • Suzuki leasing
              • Toyota leasing
              • Volkswagen leasing
              • Volvo leasing
              Zobacz wszystkie oferty
              • BYD dostawcze leasing
              • Citroen dostawcze leasing
              • Fiat dostawcze leasing
              • Ford dostawcze leasing
              • Isuzu dostawcze leasing
              • Iveco dostawcze leasing
              • Maxus dostawcze leasing
              • Mercedes dostawcze leasing
              • Nissan dostawcze leasing
              • Opel dostawcze leasing
              • Peugeot dostawcze leasing
              • Renault dostawcze leasing
              • Toyota dostawcze leasing
              • Volkswagen dostawcze leasing
              Zobacz wszystkie oferty
              • BYD ciężarowe leasing
              • DAF ciężarowe leasing
              • Isuzu ciężarowe leasing
              • Iveco ciężarowe leasing
              • MAN ciężarowe leasing

              Auto na abonament

              Zobacz wszystkie oferty
              • Alfa Romeo wynajem
              • Audi wynajem
              • BMW wynajem
              • BYD wynajem
              • Citroen wynajem
              • Cupra wynajem
              • Dacia wynajem
              • DS wynajem
              • Ford wynajem
              • Hyundai wynajem
              • Jaecoo wynajem
              • Jeep wynajem
              • Kia wynajem
              • Land Rover wynajem
              • Lexus wynajem
              • Mazda wynajem
              • Mercedes wynajem
              • MG wynajem
              • Mini wynajem
              • Nissan wynajem
              • Omoda wynajem
              • Opel wynajem
              • Peugeot wynajem
              • Renault wynajem
              • Seres wynajem
              • Skoda wynajem
              • Suzuki wynajem
              • Tesla wynajem
              • Toyota wynajem
              • Volkswagen wynajem
              • Volvo wynajem
              Zobacz wszystkie oferty
              • Opel wynajem średnioterminowy
              • Peugeot wynajem średnioterminowy
              Zobacz wszystkie oferty
              • Citroen dostawcze wynajem
              • Fiat dostawcze wynajem
              • Ford dostawcze wynajem
              • Mercedes dostawcze wynajem
              • Nissan dostawcze wynajem
              • Opel dostawcze wynajem
              • Peugeot dostawcze wynajem
              • Renault dostawcze wynajem
              Zobacz wszystkie oferty
              • Audi wynajem używane
              • BMW wynajem używane
              • DS wynajem używane
              • Ford wynajem używane
              • Hyundai wynajem używane
              • Jeep wynajem używane
              • Kia wynajem używane
              • Land Rover wynajem używane
              • Lexus wynajem używane
              • Mazda wynajem używane
              • Mercedes wynajem używane
              • Mini wynajem używane
              • Nissan wynajem używane
              • Opel wynajem używane
              • Peugeot wynajem używane
              • Renault wynajem używane
              • Seres wynajem używane
              • Skoda wynajem używane
              • Tesla wynajem używane
              • Toyota wynajem używane
              • Volkswagen wynajem używane
              • Volvo wynajem używane

              Samochody używane

              Zobacz wszystkie oferty
              • Alfa Romeo używane
              • Aston Martin używane
              • Audi używane
              • BMW używane
              • BYD używane
              • Citroen używane
              • Cupra używane
              • Dacia używane
              • Dodge używane
              • DS używane
              • Fiat używane
              • Ford używane
              • Forthing używane
              • Genesis używane
              • Honda używane
              • Hyundai używane
              • Jaecoo używane
              • Jaguar używane
              • Jeep używane
              • Kia używane
              • Land Rover używane
              • Lexus używane
              • Maserati używane
              • Mazda używane
              • Mercedes używane
              • MG używane
              • Mini używane
              • Mitsubishi używane
              • Nissan używane
              • Omoda używane
              • Opel używane
              • Peugeot używane
              • Porsche używane
              • RAM używane
              • Renault używane
              • Seat używane
              • Seres używane
              • Skoda używane
              • SsangYong używane
              • Subaru używane
              • Suzuki używane
              • Tesla używane
              • Toyota używane
              • Volkswagen używane
              • Volvo używane
              Zobacz wszystkie oferty
              • Citroen dostawcze używane
              • Fiat dostawcze używane
              • Ford dostawcze używane
              • Isuzu dostawcze używane
              • Iveco dostawcze używane
              • MAN dostawcze używane
              • Mercedes dostawcze używane
              • Mitsubishi dostawcze używane
              • Nissan dostawcze używane
              • Opel dostawcze używane
              • Peugeot dostawcze używane
              • Renault dostawcze używane
              • SsangYong dostawcze używane
              • Toyota dostawcze używane
              • Volkswagen dostawcze używane
              Zobacz wszystkie oferty
              • DAF ciężarowe używane
              • Iveco ciężarowe używane
              • MAN ciężarowe używane
              • Mercedes ciężarowe używane
              • Volvo ciężarowe używane
              Zobacz wszystkie oferty
              • Audi wynajem używane
              • BMW wynajem używane
              • DS wynajem używane
              • Ford wynajem używane
              • Hyundai wynajem używane
              • Jeep wynajem używane
              • Kia wynajem używane
              • Land Rover wynajem używane
              • Lexus wynajem używane
              • Mazda wynajem używane
              • Mercedes wynajem używane
              • Mini wynajem używane
              • Nissan wynajem używane
              • Opel wynajem używane
              • Peugeot wynajem używane
              • Renault wynajem używane
              • Seres wynajem używane
              • Skoda wynajem używane
              • Tesla wynajem używane
              • Toyota wynajem używane
              • Volkswagen wynajem używane
              • Volvo wynajem używane
              Zobacz wszystkie oferty
              • Volvo poleasingowe

              Dane firmowe

              • Kontakt
              • Kariera
              • Porady
              • Biuro prasowe
              • CSR
              • O nas
              • Magazyn Superauto.pl
              • Magazyn Superauto.pl - Facebook
              • Superauto.pl - Facebook
              • Kalkulator leasingowy
              • Kalkulator kredytowy
              • Nowydostawczy.pl
              • Nowyosobowy.pl
              • Chinskiesamochody.pl
              • Polityka prywatności
              • Polityka fotografii
              • Zaufani partnerzy
              • Regulamin
              Obserwuj nas na:
              2025 - Superauto.pl Sp. z o.o.,
              ul. Stalowa 16, 41-506 Chorzów
              Jesteśmy częścią
              Wirtualna Polska Holding S.A.