Konfigurujemy idealne wersje BMW!
BMW należy do czołówki producentów samochodów premium w Polsce i na świecie. Niemiecki producent ma naprawdę bogatą ofertę modeli. Przygotowaliśmy subiektywny poradnik optymalnych wersji i modeli.

BMW chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Niemiecka marka słynie ze świetnego prowadzenia i sześciocylindrowych rzędowych jednostek, a także z kultowych już modeli ze sportowej linii M. W latach 90. BMW miało swoje epizody także w filmach o Jamesie Bondzie, gdzie mogliśmy zobaczyć modele takie jak Z3, Z8 czy flagową serię 7. BMW należy do tzw. wielkiej trójki niemieckiej i wraz z Audi i Mercedesem dominuje na rynku aut premium. W samym lipcu BMW sprzedało 2362 samochody w Polsce, co czyni je 3. najpopularniejszą marką premium w Polsce, zaraz za Mercedesem i Audi. Od stycznia do lipca zarejestrowano w Polsce 16 011 BMW, co również daje mu 3. lokatę i jednocześnie czyni 8. najpopularniejszą marką w Polsce w ogóle. Podobnie jak Audi i Mercedes, także BMW ma bogatą paletę modeli. Wybieramy kilka naszym zdaniem optymalnych.
Jak dzielimy gamę BMW?
Gamę BMW możemy podzielić na 3 linie modelowe. Standardowa obejmuje następujące modele: kompaktowe serie 1 i 2, reprezentujące klasę średnią serie 3 i 4, pochodzącą z klasy wyższej serię 5 oraz luksusowe serię 7 oraz serię 8. Kolejną linią są modele X, czyli SUV-y i crossovery, począwszy od kompaktowych X1 i X2, przez klasę średnią w postaci X3 i X4, modele klasy wyższej w postaci X5 i X6, aż po duże luksusowe SUV-y X7 oraz XM. Wreszcie mamy rodzinę elektrycznych modeli i, zaczynającą się od kompaktowych SUV-ów iX1 oraz iX2, następnie iX3 i iX4, SUV-a klasy wyższej iX (jedyny model nie mający swojego odpowiednika w spalinowej gamie BMW), a także modele i4, i5, i5 Touring (jedno z niewielu elektrycznych kombi na rynku) oraz i7. Z pozostałych modeli mamy też kompaktowego roadstera Z4.
Aby lepiej zobrazować różnorodną gamę BMW, stworzyliśmy tabelę, w której uporządkowaliśmy poszczególne modele.
Segment | C | D | E | F | |
---|---|---|---|---|---|
Linia modelowa | Standardowa | seria 1/seria 2 | seria 3/seria 4 | seria 5 | seria 7/seria 8 |
X | X1/X2 | X3/X4 | X5/X6 | X7/XM | |
i | iX1/iX2 | iX3/i4 | iX/i5 | i7 | |
Pozostałe | Z4 | - | - | - |
BMW konfigurator - co wybrać z oferty?
Z każdej linii modelowej wybieramy po jednym modelu, który naszym zdaniem jest optymalny i wskazujemy, które z opcji są warte uwagi, a które niekoniecznie. Jednocześnie podkreślamy, że nasz wybór ma charakter subiektywny i nie każdy musi się z nim zgadzać.
BMW seria 3 330i xDrive
Ze standardowych modeli najlepszym wyborem wydaje się być seria 3. Aktualna VII generacja (G20) zadebiutowała w 2018 roku i bazuje na nowej platformie CLAR, z której korzystały też seria 5 G30 oraz seria 7 G11. Samochód jest aż o 85 mm dłuższy od poprzednika i o 16 mm na szerokość względem poprzednika, o 41 mm zwiększono też rozstaw osi. Jednocześnie seria 3 zachowała proporcje z podłużną, nisko osadzoną maską, krótkim ściętym tyłem oraz zgrabnymi nerkami. Sylwetka jest smuklejsza i bardziej dynamiczna, zaś z przodu pojawiły się rozleglejsze dwumodułowe lampy LED, natomiast z tyłu światła w kształcie litery L. Zgrabnie prezentuje się też kombi Touring. W 2022 roku samochód doczekał się liftingu, w ramach którego zyskał nowe zderzaki i bardziej strzeliste reflektory z nowym wzorem LED-ów do jazdy dziennej, a także zupełnie nową kabinę z dwoma zakrzywionymi wyświetlaczami połączonymi wspólną taflą szkła. Ten przed kierowcą ma 12,3 cala, zaś centralny 14,3 cala przekątnej. BMW serii 3 G20 w wersji sedan mierzy 4709 mm długości, 1827 mm szerokości i 1435 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2851 mm. Bagażnik pomieści 480 litrów (w wersji PHEV 375 l), zaś w kombi od 500 do 1520 l.

Polecamy BMW serii 3 w wersji 330i xDrive z 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 245 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm. Napęd trafia na obie osie za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni automatycznej Steptronic. Już wspomniana jednostka zapewnia więcej niż wystarczające osiągi (od 0 do 100 km/h w 5,7 s i prędkość maksymalna 250 km/h), a przy tym nie pali dużo (średnio wg producenta 7,1 l/100 km) i kosztuje znacznie mniej niż wersja 340i M Performance. Seria 3 330i xDrive startuje od 245 000 zł. Warto dobrać pakiet sportowy M (21 000 zł) oraz M Pro (8300 zł) zawierający m.in.:.
- Stylistykę M Shadowline o rozszerzonym zakresie
- Pasy bezpieczeństwa z przeszyciami w barwach BMW M
- Sportowa automatyczna skrzynia biegów z łopatkami
- Sportowy układ hamulcowy M czerwony
- Spojler tylny M
- Reflektory M Shadowline
- Kierownicę sportową M, skórzaną
- Zawieszenie adaptacyjne M
- Listwy ozdobne M Aluminium Rhombicle Anthracite
- Podsufitkę M Anthracite
- Pakiet aerodynamiczny M
- Sportowe fotele przednie
Do innych opcji wartych uwagi należą m.in. deska rozdzielcza Luxury (2700 zł), pakiet Comfort (8600 zł) zawierający oświetlenie ambiente, dostęp komfortowy, regulację podparcia lędzwiowego z przodu, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika oraz ładowarkę indukcyjną, a także aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go (3200 zł), adaptacyjne reflektory LED (4200 zł) elektryczną regulację foteli przednich z pamięcią ustawień fotela kierowcy (5900 zł), przyciemniane tylne szyby (2500 zł), podgrzewaną kierownicę (1400 zł) oraz zestaw audio HiFI (2000 zł). Tak skonfigurowane BMW serii 3 wyniesie nas 314 900 zł.
BMW seria 3 - kalkulacja leasingu 2024
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla BMW serii 3 320i xDrive M Sport z napędem na obie osie i 8-stopniową przekładnią automatyczną Steptronic.
- Cena katalogowa: 270 700 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 225 200 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
- Wpłata własna 25% (56 000 zł)
- Wartość wykupu 15% (33 000 zł)
- Rata netto: 3057 zł
BMW 3 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 200 350 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 215 913 zł
BMW X5 xDrive30d
IV generacja BMW X5 oznaczona kodem G05 zadebiutowała w 2018 roku i podobnie jak seria 5 G30 czy seria 3 G20 bazuje na platformie CLAR. Samochód pod kątem wizualnym stanowi ewolucję poprzednika, wygląda nowocześniej i masywniej, jest też większy i przestronniejszy. W 2023 roku X5 doczekało się liftingu, zyskując ostrzejsze reflektory z nowym wzorem LED-ów do jazdy dziennej, większy i opcjonalnie podświetlany grill oraz nowe tylne lampy w kształciel litery L. W kabinie zastosowano nowy kokpit przypominający flagowe X7, z dwoma zakrzywionymi wyświetlaczami znajdującymi się pod wspólną taflą szkła, z których jeden ma 12,3 cala, natomiast drugi, od systemu iDrive, aż 14,9 cala przekątnej. Pozbyto się też wielu przycisków i panelu klimatyzacji, którą steruje się za pomocą centralnego ekranu. BMW X5 mierzy 4935 mm długości, 2004 mm szerokości oraz 1765 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2975 mm. Bagażnik pomieści od 650 do 1870 litrów, a w wersji 7-osobowej 550-1770 l (od 500 do 1720 l w PHEV).

Polecamy klasykę gatunku, czyli wariant xDrive30d, który po liftingu rozwija aż 298 KM i 670 Nm, współpracuje z 8-stopniową przekładnią automatyczną Steptronic, a napęd trafia na obie osie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,1 s, a prędkość maksymalna to 233 km/h. Jednostka łączy wysoką kulturę pracy, dobre osiągi i rozsądne zużycie paliwa (średnio wg producenta 7,4 l/100 km). X5 xDrive30d startuje od 398 000 zł, zaś z pakietem M 419 000 zł. Z opcji warto wybrać m.in. skórzaną tapicerkę o rozszerzonym zakresie (10 500 zł), pakiet innowacji (24 400 zł, zawiera sterowanie gestami, audio Harman Kardon, asystenta parkowania Professional z kamerami 360 stopni, BMW Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym czy adaptacyjne reflektory LED), pakiet Comfort Plus (20 500 zł, zawiera domykanie drzwi, 4-strefową klimatyzację, pakiet Ambient Air, przyciemniane tylne szyby, szyby przednie o zwiększonej izolacji akustycznej, wielofunkcyjne fotele przednie M czy wentylację foteli przednich), pakiet M Pro (8600 zł, zawiera m.in. sportowy układ wydechowy M czy zawieszenie pneumatyczne obu osi oraz elementy znane z serii 3), oraz pakiet Comfort (4400 zł, zawiera ogrzewanie przednich i tylnych foteli oraz podłokietników i kierownicy oraz uchwyty na napoje z regulacją temperatury).
Warto rozważyć też skórzane wykończenie deski rozdzielczej (4900 zł), aktywny układ kierowniczy ze skrętną tylną osią (6100 zł), systemy asystujące kierowcy Professional (8200 zł) oraz funkcję masażu foteli przednich (5400 zł). Tak wyposażone BMW X5 wyniesie nas około 525 000 zł. W tej cenie mamy też 21-calowe felgi (około 6000 zł), które prezentują się już dobrze, a jednocześnie nie ograniczają nadmiernie komfortu jazdy.
BMW X5 - kalkulacja leasingu 2024
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla BMW X5 xDrive30d M Sport z napędem na obie osie i 8-stopniową przekładnią automatyczną Steptronic:
- Cena katalogowa: 488 600 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 442 700 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
- Wpłata własna 25% (111 000 zł)
- Wartość wykupu 20% (88 000 zł)
- Rata netto: 5996 zł
BMW X5 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 421 096 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 448 877 zł
BMW i5 Touring eDrive40
VIII generacja BMW serii 5 (G60) zadebiutowała w 2023 roku i po raz pierwszy występuje też w odmianie elektrycznej jako i5, oferowane w wersjach sedan i kombi Touring. Warto dodać, że BMW i5 Touring jest tak naprawdę jednym z niewielu elektrycznych kombi dostępnych na rynku. Samochód prezentuje się nowocześniej niż seria 5 G30, jest też aż o 10 cm od niej większy i ma bardziej agresywny design. Diametralnie zmieniła się też kabina, gdzie wzorem z innych modeli znajdziemy dwa zakrzywione wyświetlacze pod wspólną taflą szkła (12,3 oraz 14,9 cala), a także pewną innowację w postaci panelu interakcji, czyli ozdobnej listwy ciągnącej się od drzwi po deskę rozdzielczą, w którą wkomponowano dotykowe panele do sterowania wybranymi funkcjami pojazdu. BMW i5 Touring mierzy 5060 mm długości, 1900 mm szerokości oraz 1515 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2995 mm. Bagażnik pomieści od 570 do 1700 litrów. Tak naprawdę jedyną różnicą w stosunku do spalinowej serii 5 jest zabudowany grill.

Polecamy bazowy wariant i5 Touring eDrive40 z napędem na tylną oś, który zapewnia dobre osiągi i przyzwoity zasięg. Samochód rozwija 340 KM i 400 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 s i rozpędza się do 193 km/h. Baterie mają 81,2 kWh pojemności netto i zapewniają 534 km zasięgu w cyklu mieszanym. Można je ładować mocą do 205 kW. Taki wariant kosztuje od 355 500 zł,. Z opcji warto rozważyć skórzaną tapicerkę BMW Individual (10 800 zł), pakiet Travel (5700 zł, zawiera system Travel&Comfort oraz dostęp komfortowy), pakiet innowacji (10 300 zł, zawiera BMW Live Cockpit Professional z nawigacją, kamerę w kabinie, asystenta parkowania plus z kamerą 360 stopni oraz sterowanie gestami), pakiet M Pro (9800 zł), edycję M Sport (13 500 zł), pakiet Comfort (13 500 zł, zawiera aktywną wentylację foteli przednich, podgrzewane fotele przednie i tylne, 4-strefową klimatyzację oraz elektryczną regulację przednich foteli z pamięcią ustawień fotela kierowcy), podgrzewaną kierownicę (1500 zł) oraz zestaw audio Bowers&Wilkins (3700 zł). Tak wyposażone BMW i5 Touring eDrive40 wyniesie nas 435 500 zł.
BMW i5 - kalkulacja leasingu 2024
Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla BMW i5 Touring e-Drive40 M Sport z napędem na tylną oś:
- Cena katalogowa: 452 800 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 361 800 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
- Wpłata własna 25% (92 000 zł)
- Wartość wykupu 20% (73 000 zł)
- Rata netto: 4858 zł
BMW i5 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 338 831 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 362 082 zł