Tutaj pojawią się wyszukiwane przez Ciebie frazy.
Przepraszamy!
Mamy mały problem z wyszukiwaniem, spróbuj ponownie za chwilę.
Nie martw się! Nadal możesz przeglądać wszystkie nasze oferty.
Marka
Model
Nadwozie
Cena
Rodzaj paliwa
Rata miesięczna
Rocznik
Sortuj
Wybierz markę i model samochodu, którym jesteś zainteresowany
Wyślij wniosek i zarezerwuj swój samochód online
Podpisz umowę bez wychodzenia z domu
Odbierz swój nowy samochód z salonu lub zamów dostawę do domu
Skoda Octavia
Skoda Octavia 2023 dane techniczne
Premiera czwartej generacji odbyła się 11 listopada 2019 roku. Samochód przeszedł wyraźne wizualne zmiany na tle poprzednika – stał się większy, zyskał bardziej muskularną sylwetkę i więcej ostrych linii. Octavia IV została utrzymana w nowej estetyce marki, którą z końcem 2018 roku zapoczątkował model Scala, co przekłada się na strzeliste, ścięte reflektory (znów są jednoczęściowe) i podłużne tylne lampy. Duże zmiany pojawiły się także w kabinie pasażerskiej, na czele z kokpitem. Wyróżnia się on dużym, 10-calowym dotykowym ekranem. Samochód występuje jako liftback i kombi. Octavia IV bazuje na nowej platformie MQB, którą dzieli z Volkswagenem Golfem VIII czy Seatem Leonem IV.
Skoda Octavia krótko o historii modelu
Octavia I wprowadzona została po raz pierwszy na rynek pod koniec 1996 roku. Pojazd był pierwszym modelem Skody zaprojektowanym w biurach konstrukcyjnych Volkswagena. Samochód został zbudowany na bazie płyty podłogowej VW A4 PQ 34, która wykorzystana została do budowy m.in. Audi A3 oraz TT, Volkswagena Bora/Jetta oraz Golfa IV. Pod koniec 1997 r. do oferty wprowadzono kombi, które w 1999 roku zyskało opcjonalny napęd 4x4. W 2000 roku przeprowadzono lifting, w ramach którego gamę wzbogacono o topową odmianę RS. Miała ona turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1.8 litra i mocy 180 KM.
II generacja Octavii zadebiutowała w 2004 roku. Powstała na bazie zmodyfikowanej płyty podłogowej VW A5 PQ, która wykorzystana została do budowy m.in. Audi A3, Seata Altea, Leon oraz Toledo, a także Volkswagena Golfa V, Jetta, Touran oraz Golfa Plus. Początkowo pojazd występował wyłącznie w wersji liftback do której w 2004 roku dołączyła wersja kombi. W 2005 roku ofertę wzbogaciła odmiana RS z silnikiem 2.0 TSI o mocy 200 KM. W 2008 roku Octavia II przeszła modernizację. Octavię II oferowano także w uterenowionej wersji Scout z dodatkowymi nakładkami na progi i nadkola oraz podniesionym prześwitem.
III generacja Octavii zadebiutowała pod koniec 2012 roku. Samochód został zbudowany na bazie płyty podłogowej MQB wykorzystanej do budowy m.in. Audi A3, Seata Leóna, Volkswagen Jetta oraz Golfa VII. W 2013 roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie zaprezentowana została wersja kombi pojazdu, a także odmiana z napędem 4x4. W tym samym roku pokazano także sportową odmianę RS z silnikami 2.0 TSI o mocy 220 KM oraz 2.0 TDI o mocy 184 KM. W 2014 roku gamę zwieńczyła wersja Scout.W październiku 2016 roku samochód przeszedł face lifting[26]. Zmienione został m.in. przednie reflektory, które od teraz są dwuczęściowe, na wzór tych zastosowanych w modelu Kodiaq, które mogą być opcjonalnie wyposażone w pełni w technologię Full LED. Wprowadzono też większy ekran systemu multimedialnego.
Model z 2021 roku to kontynuacja czwartej generacji Skody Octavia, która zadebiutowała w 2019 roku. Samochód charakteryzuje się nowoczesnym designem, przestronnym wnętrzem oraz zaawansowanymi technologiami. W 2021 roku nie wprowadzono większych zmian w porównaniu do wersji z 2020 roku, ale samochód nadal wyróżnia się elegancką sylwetką, wygodnymi siedzeniami i szeroką gamą silników, od ekonomicznych jednostek TSI i TDI po hybrydowe wersje e-Tec.
W 2023 roku Skoda Octavia przeszła delikatny facelifting, który odświeżył jej wygląd zewnętrzny i wnętrze. Zmiany obejmują bardziej wyrazisty przedni zderzak, nowe wzory felg oraz nieco zmienione reflektory LED. Wewnątrz samochodu zastosowano jeszcze bardziej zaawansowane materiały wykończeniowe oraz nowoczesne technologie, takie jak udoskonalony system multimedialny z lepszą integracją smartfonów. Wprowadzono również kilka nowych opcji silnikowych, w tym bardziej efektywne wersje hybrydowe.
Skoda Octavia mierzy 4689 mm długości, 1829 mm szerokości oraz 1470 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2686 mm. Bagażnik liftbacka pomieści od 600 do 1555 litrów (odmiana PHEV od 450 do 1405 l), a kombi od 640 do 1700 litrów (odmiana PHEV od 490 do 1555 l).
Gamę jednostek napędowych Octavii tworzą tylko turbodoładowane silniki. Bazę stanowi trzycylindrowe 1.0 TSI o mocy 110 KM i maksymalnym momencie obrotowym 200 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,8 s (z przekładnią DSG 10,5 s), a prędkość maksymalna to 208 km/h. Następnie jest czterocylindrowe 1.5 TSI generujące 150 KM oraz 250 Nm. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,5 s i rozpędza się do 231 km/h (z DSG 230 km/h). Mocniejszy wariant 2.0 TSI oferuje 190 KM i 320 Nm i standardowo współpracuje z napędem 4x4 oraz przekładnią DSG. W jego przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,8 s, a prędkość maksymalna to 239 km/h. Ofertę jednostek benzynowych wieńczy sportowa odmiana RS z silnikiem 2.0 TSI wytwarzającym 245 KM oraz 370 Nm. Współpracuje ona z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-stopniowym DSG oraz napędem na przednią oś, osiąga 100 km/h w 6,8 s (z DSG 6,7 s) i rozpędza się do 250 km/h.
Oferta diesli składa się z 2-litrowej jednostki TDI w trzech wariantach mocy. Bazowy generuje 115 KM oraz 300 Nm (z DSG 250 Nm) i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,3 s (z DSG 10,6 s) oraz prędkość maksymalną 212 km/h (z DSG 211 km/h). Środkowy wariant oferuje 150 KM oraz 340 Nm (z DSG 360 Nm), przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,7 s (z napędem 4x4 i DSG w 8,4 s) i rozpędza się do 231 km/h (z DSG 229 km/h, z 4x4 i DSG 222 km/h). Topowy wariant RS oferuje 200 KM i 400 Nm i ma napęd na przednią oś lub 4x4 oraz przekładnię DSG w standardzie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,4 s (z DSG 6,8 s), a prędkość maksymalna to 249 km/h (z DSG 243 km/h).
Skoda Octavia 2023 ceny
Bazowa Skoda Octavia 1.0 TSI Active kosztuje od 100 200 zł. Bogatsza odmiana Ambition to koszt 106 400 zł. Przekładnia DSG wymaga 9500 zł dopłaty. Wariant 1.5 TSI Ambition wyceniono na 115 100 zł. W jego przypadku dopłata do DSG maleje do 7400 zł. Odmiana 2.0 TSI o mocy 190 KM występuje dopiero od jeszcze wyższej konfiguracji Style i kosztuje 148 750 zł. Topowa odmiana RS 2.0 TSI kosztuje od 156 350 zł, zaś dopłata do przekładni DSG wynosi 10 000 zł. Bazowy wariant wysokoprężny Active o mocy 115 KM startuje z pułapu 115 550 zł, zaś Ambition od 121 800 zł. Dopłata do przekładni DSG wynosi 8000 zł. Odmiana 2.0 TDI o mocy 150 KM kosztuje od 127 700 zł. Dopłata do DSG wynosi 8000 zł, zaś do 4x4 kolejne 10 000 zł. Silnik 2.0 TDI o mocy 200 KM występuje także w odmianach Style i Sportline standardowo z napędem 4x4 i DSG i kosztuje odpowiednio 163 300 zł oraz 174 250 zł. Wariant RS TDI z napędem na przód kosztuje od 173 600 zł, zaś dopłata do napędu 4x4 wynosi 10 050 zł. Dopłata do kombi wynosi od 3650 do 4000 zł, w zależności od wybranej jednostki napędowej.
W przypadku zakupu używanego samochodu Skoda Octavia cena samochodu jest o wiele niższa, a jakość oraz poziom zaawansowania technologicznego nadal pozwala na komfortowe i bezpieczne podróżowanie. W ofercie Superauto.pl znajdziesz wiele egzemplarzy używanych samochodów Skoda Octavia, które posiadają bogatą konfigurację wyposażenia. Skoda Octavia od lat uchodzi za jeden z najbardziej eleganckich modeli, często jest wybieraną jako samochód flotowy, reprezentujący firmę. Stąd atrakcyjna gama używanych samochodów na rynku wtórnym. W naszej ofercie każdy samochód dostępny jest zarówno w leasingu dla firm, jak i w kredycie, na który najczęściej decydują sie klienci indywidualni. Poznaj szczegóły i korzyści finansowania.
Leasing używanej Skody Octavia to doskonałe rozwiązanie dla przedsiębiorstw, które pragną wzbogacić swoją flotę o niezawodny i nowoczesny pojazd bez konieczności ponoszenia wysokich kosztów zakupu. Decydując się na leasing operacyjny lub finansowy, firmy mogą korzystać z licznych korzyści podatkowych. W przypadku leasingu operacyjnego pełne raty leasingowe można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu, co zmniejsza podstawę opodatkowania. Ponadto, leasing pozwala na elastyczne zarządzanie finansami firmy, eliminując potrzebę dużej jednorazowej inwestycji. Skoda Octavia, dzięki swojej wszechstronności, niezawodności i nowoczesnym technologiom, doskonale sprawdzi się w codziennej eksploatacji, podnosząc prestiż i efektywność przedsiębiorstwa.
Leasing używanego samochodu Škoda Octavia z rocznika 2021-2023 nie różni się niczym od leasingu nowego samochodu. Czas trwania umowy to minimum 24 miesiące. umowa leasingu nie może być zawarta na okres przekraczający 10 lat leasingowanego samochodu. Wybierając używany samochód Skoda Octavia z rocznika 2023 maksymalny czas trwania umowy wynosi 9 lat. Pamiętaj, że przy wyborze leasingu nie obciążasz historii kredytowej swojej firmy, dzięki czemu nie ograniczasz finnasowania innych zakupów na cel prowadzenia działalności.
Zakup używanej Skody Octavia na raty w kredycie to świetna opcja dla osób prywatnych oraz przedsiębiorców, którzy chcą stać się właścicielami tego niezawodnego i komfortowego samochodu. Kredyt samochodowy umożliwia rozłożenie kosztów zakupu na wygodne, miesięczne raty, dostosowane do indywidualnych możliwości finansowych klienta. Banki oferują różnorodne warunki kredytowania, pozwalając na elastyczne dopasowanie okresu spłaty oraz wysokości rat. Dla przedsiębiorców kredyt samochodowy to także możliwość odliczenia odsetek od kredytu oraz amortyzacji pojazdu od podstawy opodatkowania, co przekłada się na realne oszczędności. Skoda Octavia to samochód, który dzięki swojej przestronności, nowoczesnym technologiom i wysokiemu poziomowi bezpieczeństwa, będzie doskonałym wyborem zarówno do użytku prywatnego, jak i służbowego.