Tutaj pojawią się wyszukiwane przez Ciebie frazy.
Przepraszamy!
Mamy mały problem z wyszukiwaniem, spróbuj ponownie za chwilę.
Nie martw się! Nadal możesz przeglądać wszystkie nasze oferty.
Marka
Model
Nadwozie
Cena
Rodzaj paliwa
Rata miesięczna
Rocznik
Sortuj
Wybierz markę i model samochodu, którym jesteś zainteresowany
Wyślij wniosek i zarezerwuj swój samochód online
Podpisz umowę bez wychodzenia z domu
Odbierz swój nowy samochód z salonu lub zamów dostawę do domu
Cupra Formentor zadebiutowała w 2020 roku jako pierwszy niezależny model hiszpańskiej marki. Nazwa Formentor pochodzi od najbardziej wysuniętego na północ punktu Majorki i według producenta ma "odzwierciedlać czar tego miejsca". Formentor ma postać kompaktowego SUV-a coupe. We wnętrzu zastosowano charakterystyczną kolorystykę dla Cupry, czyli miedziane detale, które przeplatają się z akcentami o barwie ciemnego aluminium. Centralny punkt deski rozdzielczej stanowi 12-calowy, panoramiczny ekran dotykowy. Oprócz tego mamy też sportowe, kubełkowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami oraz spłaszczoną u dołu, sportową kierownicę z logo Cupry.
Cupra Formentor mierzy 4450 mm długości, 1839 mm szerokości oraz 1511 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2680 mm. Bagażnik pomieści od 410 litrów w wersji VZ5, przez 420 l w pozostałych odmianach z napędem 4Drive, po 450 litrów w wersjach przednionapędowych.
Początkowo auto występowało tylko z 2-litrową jednostką benzynową R4 o mocy 310 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm. W lutym 2021 roku debiutowała najmocniejsza, limitowana odmiana VZ5 wyposażona w 5-cylindrowy silnik 2.5 TSI z Audi RS3, rozwijający 390 KM oraz 480 Nm. Formentor VZ5 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 s i rozpędza się do 250 km/h. Wariant VZ o mocy 310 KM przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 s. Z czasem ofertę wzbogacono także o bazową jednostkę 1.5 TSI o mocy 150 KM, a także 2-litrowe TSI oferujące 190 i 245 KM.
Bazowa jednostka 1.5 TSI rozwija 150 KM oraz 250 Nm, ma napęd na przednią oś i współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-stopniową dwusprzęgłową DSG. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,9 s, zaś prędkość maksymalna to 204 km/h (z DSG 203 km/h). Średnie spalanie według cyklu WLTP wynosi od 6,3 do 6,6 l/100 km w przypadku skrzyni manualnej oraz od 6,6 do 7,1 l w przypadku DSG. Pozostałe jednostki współpracują już standardowo ze skrzynią DSG.
Mocniejsza jednostka 2.0 TSI występuje w aż trzech wariantach mocy. Podstawowy rozwija 190 KM i 320 Nm, ma napęd na obie osie 4Drive, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,1 s i rozpędza się do 220 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi od 7,5 do 8 l/100 km. Mocniejszy wariant generuje 245 KM i 370 Nm i ma napędzaną przednią oś. W jego przypadku sprint od 0 do 100 km/h trwa 6,8 s, a prędkość maksymalna to 238 km/h. Średnie spalanie wynosi od 7,6 do 7,8 l/100 km. Najmocniejszy wariant jednostki 2.0 TSI rozwija 310 KM oraz 400 Nm, ma napęd 4Drive i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,9 s i prędkość maksymalną 250 km/h. Średnie spalanie waha się od 8,4 do 8,7 l/100 km.
Na szczycie oferty stoi odmiana VZ5 z 2.5-litrową jednostką R5 o mocy 390 KM i maksymalnym momencie obrotowym 480 Nm. Zapewnia ona przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,2 s i prędkość maksymalną 250 km/h. Średnie spalanie wynosi 10,1-10,2 l/100 km.