Leasing Mała Ratka Leasing Mała Ratka Skorzystaj
logo logo partnera
logo logo partnera
  • Nowe
    Nowe
    • Samochody osobowe
    • Samochody dostawcze
    • Samochody ciężarowe
  • Używane
    Używane
    • Samochody osobowe
    • Samochody dostawcze
    • Samochody ciężarowe
    • Pewne używane
  • Finansowanie
    Finansowanie
    Leasing Mała Ratka Dzięki Małej Ratce stać Cię na więcej!
    Elastyczny leasing samochodu z Niską Ratą! Bez obowiązku wykupu! Już od 738 zł netto miesięcznie.
    Leasing Mała Ratka Sprawdź oferty
      Leasing Mała Ratka Dzięki Małej Ratce stać Cię na więcej!
      Elastyczny leasing samochodu z Niską Ratą! Bez obowiązku wykupu! Już od 738 zł netto miesięcznie.
      Leasing Mała Ratka Sprawdź oferty
    • Leasing

      Od 24 miesięcy, dla firm i osób prywatnych. Nowe i używane auta osobowe i dostawcze od ręki. Rabaty do -30%.

      Sprawdź oferty
    • Wynajem długoterminowy

      Od 12 miesięcy, bez opłaty wstępnej, konieczności wykupu i dodatkowych kosztów. Wszystko w cenie raty.

      Sprawdź oferty
    • Kredyt

      Elastyczne finansowanie dla osób prywatnych. Szybki odbiór, zero ograniczeń i atrakcyjne rabaty przy zakupie.

      Sprawdź oferty
    • Leasing konsumencki

      Leasing konsumencki - mądre finansowanie na Twoich warunkach!

      Sprawdź oferty
    Wszystkie oferty
  • Baza wiedzy
    Baza wiedzy
    • O firmie
    • Proces
    • Ubezpieczenie
    • Finansowanie
    • Porady
  • Kontakt
  • O nas
  • Zaloguj
Zaloguj
Zamów rozmowę
Napisz wiadomość
  • Główna
  • Zamknij
    Szukaj
  • Zamknij
    Kontakt
  • Oferty
  • Zamknij
    Menu
Jakiego samochodu szukasz?

Wyszukiwarka

Brak wyników.
Popularne
teraz:

    Sugestie

      Brak wyników.

      Ostatnio wyszukiwane

        Tutaj pojawią się wyszukiwane przez Ciebie frazy.

        Polecane

          Przepraszamy!

          Mamy mały problem z wyszukiwaniem, spróbuj ponownie za chwilę.
          Nie martw się! Nadal możesz przeglądać wszystkie nasze oferty.

          Przejdź do ofert

          Kategorie

            Mogą Cię zainteresować

              • Superauto.pl
              • Porady
              • Elektromobilność
              • "Motoryzacja bez spalin" oczami ekspertów podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego

              "Motoryzacja bez spalin" oczami ekspertów podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego

              27.04.2023 Paweł Bartocha

              Za nami XV edycja Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Podczas niej poruszono także wiele tematów z branży motoryzacyjnej, a jednym z nich była motoryzacja bez spalin. Podczas specjalnej konferencji eksperci z branży automotive podzielili się swoimi przemyśleniami na temat przyszłości motoryzacji.

              Motoryzacja bez spalin

              "Motoryzacja bez spalin" podczas EEG - goście konferencji
              Co w praktyce oznaczać będzie motoryzacja bez spalin?
              Nowe realia wymuszą sporo zmian ze strony producentów części do samochodów spalinowych
              Samochody elektryczne będą mieć mniej części niż spalinowe, co stanowi zagrożenie dla mniejszych firm
              Elektromobilność pada często ofiarą czarnego PR-u
              Budowa fabryki Izery szansą dla regionu i wielu podwykonawców
              Znamy szczegóły Izery!
              Polska jest silnym krajem podwykonawczym, ale marża nie pozostaje w kraju
              Ocena stanu infrastruktury zależy od tego jak definiujemy samochód elektryczny
              Czym są chaby ładowania i jakich mocy nam potrzeba?
              Polaryzacja dwóch środowisk, zaś elektromobilność jest nieunikniona
              Duże firmy postawia na dywersyfikację produktów i usług
              Problem zaistnieje w przypadku mniejszych firm
              "Motoryzacja bez spalin" - największym problemem branży będzie przejście na nowe realia z punktu widzenia klientów
              Kluczowe z punktu widzenia sieci stacji ładowania jest oprogramowanie
              Alternatywą jest wodór, jednak jest on obecnie kłopotliwy z racji na niewielką skalę jego pozyskiwania i stosunkowo niewielkie inwestycje
              Warsztaty i serwisy samochodowe wymagać będą odpowiedniego przeszkolenia i doposażenia

              Motoryzacja bez spalin stanowi ostatnio dominujący temat na wielu obszarach branży automotive. Począwszy od ustawodawców, przez producentów samochodów i części, przez warszaty i tunerów, aż po zwykłych konsumentów. Wszyscy próbują odpowiedzieć sobie na pytanie, jak będzie wyglądała rzeczywistość po zapowiadanym przez władze Unii Europejskiej zakazie rejestracji samochodów spalinowych po 2035 roku. Z pewnością branżę motoryzacyjną czekają rewolucyjne zmiany, które przyczynią się nie tylko do zmian w sektorze sprzedaży samochodów, ale przede wszystkim zmienią samo postrzeganie samochodu jako środka lokomocji. Wszelkie wątpliwości na temat tego, jak będzie wyglądać zapowiadana bezemisyjna motoryzacja , starali się rozwiać eksperci z branży automotive podczas konferencji pt. "Motoryzacja bez spalin" w trakcie XV edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego, który miał miejsce w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. 

              Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach

              "Motoryzacja bez spalin" podczas EEG - goście konferencji

              Gośćmi konferencji byli Prezes ElectroMobility Poland Piotr Zaremba, Dyrektor ds. rozwoju elektromobilności w firmie Claritas Investments Katarzyna Sobótka, Dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych Tomasz Bęben, Dyrektor ds. planowania, rozwoju i strategii fabryki Stellantis Gliwice, Mariusz Deląg, Prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego Jakub Faryś, Prezes zarządu Federal Mogul w Gorzycach Adam Krępa, współzałożyciel i Prezes Ekoenergetyka-Polska, Bartosz Kubik. Moderatorem dyskusji był redaktor WNP.pl Piotr Myszor.

              Konferencja "Motoryzacja bez spalin" podczas EEG 2023

              Co w praktyce oznaczać będzie motoryzacja bez spalin?

              Zdaniem Prezesa PZPM Jakuba Farysia w praktyce nie będziemy mieli do czynienia z zakazem zakupu samochodu spalinowego po 2035 roku. Będzie możliwość jego zakupu i rejestracji, jednak będzie to obciążone bardzo wysokimi opłatami. Dla producentów oferowanie samochodów spalinowych nie będzie jednak opłacalne z racji na wysokie kary za przekroczenie emisji CO2, sięgające nawet kilkunastu tysięcy euro. Oczywiście odbiłoby się to na cenie zakupu takiego samochodu, co uczyni go nieopłacalnym w oczach potencjalnego nabywcy. Przypominamy, ze zgodnie z unijną dyrektywą do 2030 roku producenci będą musieli osiągnąć redukcję emisji CO2 wynoszącą 55% w przypadku samochodów osobowych oraz 50% w przypadku samochodów dostawczych, zaś w 2035 roku będzie to już 100%, co w praktyce oznacza obecność wyłącznie samochodów bateryjnych elektrycznych, wodorowych oraz zasilanych e-paliwami.

              Prezes PZPM poruszył też wątek normy Euro 7, wskazując jednocześnie na liczne wątpliwości przedstawicieli branży motoryzacyjnej dotyczące jej wprowadzenia. Głównym argumentem jest fakt, iż wprowadzenie normy Euro VII od 2025 roku dla aut osobowych oraz od 2027 roku dla aut dostawczych spowoduje bardzo nieduży efekt klimatyczny, natomiast będzie bardzo kosztowne dla producentów. Dodał, że lepiej te pieniądze przeznaczyć na rozwój napędów zeroemisyjnych. Niektórzy producenci już wcześniej wycofają całkowicie ze swoich gam samochody spalinowe, np. od 2028 roku. 

              Nowe realia wymuszą sporo zmian ze strony producentów części do samochodów spalinowych

              Ze strony producentów części do samochodów spalinowych zmiany te będą wymagały dalszej dywersyfikacji oferty oraz dostosowania w jak największej mierze portfolio swoich produktów i usług do nowych realiów. Zdaniem Prezesa zarządu Federal Mogul Adama Krępy wiąże się to z nieustanną modernizacją i optymalizacją parku maszynowego poprzez wprowadzanie różnych predykcyjnych rozwiązań, m.in. opartych na sztucznej inteligencji. Wskazał też na potencjał rynku części niezwiązanych z samochodami osobowymi. 

              Dyrektor ds. planowania, rozwoju i strategii fabryki Stellantis Gliwice Mariusz Deląg zwrócił uwagę, że zmiany związane z przestawieniem się na samochody bezemisyjne będą odbywały się stopniowo. Będzie to wymagało wypracowania wraz z dostawcami nowego podejścia. Zaznaczył również, że decyzja o zmianie ma wymiar stricte polityczny. Od listopada bieżącego roku fabryka w Gliwicach będzie produkowała dostawczy samochód elektryczny z akumulatorem trakcyjnym. Równolegle będzie utrzymywana produkcja samochodów spalinowych. Trwają również prace nad wodorowym samochodem dostawczym.

              Samochody elektryczne będą mieć mniej części niż spalinowe, co stanowi zagrożenie dla mniejszych firm

              Samochody elektryczne będą mieć mniej części niż spalinowe. Jeden, dwa, trzy modele silników będą w stanie zastąpić kilkanaście stosowanych dotychczas w samochodach spalinowych. Mechanika będzie dużo bardziej ograniczona - w autach elektrycznych nie ma m.in. korbowodów, tłoków czy modułów wydechowych (za wyjątkiem aut wodorowych). Zaistnieje jednak potrzeba przebranżowienia się. Fabryka w Gliwicach otworzy nowa linię produkcyjną dla software'u, gdzie zostanie zatrudnionych 350 osób. 

              W Polsce mamy około 1000 producentów różnych części motoryzacyjnych. W samochodzie osobowym znajdziemy średnio około 30 000 różnych części, a 1/3 tych części nie znajdzie zastosowania w samochodzie elektrycznym. Dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych Tomasz Bęben zwrócił uwagę, że z punktu widzenia producentów części motoryzacyjnych rodzi to poważny problem. Rozwiązaniem jest wspomniana już wcześniej dywersyfikacja, jednak będą mogły sobie pozwolić na nią głównie większe firmy z dużym zapleczem finansowym. Zmiany te odczują głównie mniejsze firmy. Według danych Business Consulting Group blisko 2,5 miliona miejsc pracy będzie musiało przejść drastyczne przeszkolenia, by sprostać wymaganiom rynku, zaś 500 000 miejsc pracy wśród dostawców zniknie. Oczywiście powstaną nowe miejsca, ale nie w tym samym miejscu i czasie oraz nie w w tej samej wielkości. Szacuje się bowiem, że powstanie około 220 000 nowych miejsc pracy. Tomasz Bęben zwrócił uwagę na potrzebę holistycznego podejścia Unii Europejskiej do zaistniałej sytuacji.

              Elektromobilność pada często ofiarą czarnego PR-u

              Zdaniem Dyrektor ds. rozwoju elektromobilności w firmie Claritas Investments Katarzyny Sobótki w przypadku elektromobilności możemy mówić o tzw. czarnym PR-ze. Informacje o zakazie sprzedaży samochodów spalinowych po 2035 roku wzbudzają ogromne kontrowersje zwłaszcza wśród osób spoza branży, głównie przez słaby PR w różnych mediach. Stąd też tak istotna jest rola mediów, aby uświadamiać, że elektromobilność jest tak naprawdę ogromną szansą. Obecnie problemem są wysokie koszty zakupu auta elektrycznego i niedostatecznie rozwinięta infrastruktura. Należy się skupić nie na dyskusji o tym, czy będzie elektromobilność, tylko jak się do niej odpowiednio przygotować. 

              Budowa fabryki Izery szansą dla regionu i wielu podwykonawców

              Prezes ElectroMoblility Poland Piotr Zaremba zaznaczył, że Jaworzno może liczyć na duży impuls rozwojowy związany z budową fabryki Izery. Zaakcentował, że należy wybrać takie pola, na których można zaistnieć. Stąd też wybór gotowej platformy od koncernu Geely, gdyż to właśnie ona jest najbardziej kosztochłonnym elementem przy opracowywaniu samochodu elektrycznego. Wraz z platformą nabywa się know-how. W pierwszym roku Izera planuje sprzedać kilka tysięcy samochodów. Spółka chce, aby 60% komponentów było produkowanych lokalnie, co bezpośrednio wynika z aspektów czysto biznesowych. Platforma w przypadku samochodu elektrycznego jest niejako know-how porównywalnym rangą z silnikiem spalinowym. Piotr Zaremba zaznaczył ponadto, iż należy być realistą w określaniu wolumenu produkcyjnego dla nowej marki na rynku. Jeśli osiągnie on 100 000 samochodów rocznie, wówczas zlokalizowanie fabryki baterii obok fabryki samochodów będzie wskazane. 

              Znamy szczegóły Izery!

              Z wypowiedzi Prezesa ElectroMobility Poland wynika także, że Izera doczeka się trzech wersji nadwoziowych. Będą nimi hatchback, kombi oraz SUV. Auto będzie dzielić sporo rozwiązań z najnowszymi Smartami #1 i #3, w tym układy napędowe oraz zestaw baterii. Można się zatem spodziewać podobnych parametrów. 

              Polska jest silnym krajem podwykonawczym, ale marża nie pozostaje w kraju

              Zdaniem współzałożyciela i Prezesa Ekoenergetyka-Polska Bartosza Kubika zaznaczył, iż z biznesowego punktu widzenia nie jest istotne to, gdzie produkujemy poszczególne części, ale w którym kraju zostaje główna marża. Polska jest silnym krajem podwykonawczym, ale marża nie pozostaje w kraju. Celem jest wypracowanie takiego modelu biznesowego, w którym marża pozostaje w jak największej części w kraju. Zwrócił też uwagę na większe wykorzystywanie szans, jakie dają inne kraje, by Polska nie była tylko krajem podwykonawców. 

              Ocena stanu infrastruktury zależy od tego jak definiujemy samochód elektryczny

              Bartosz Kubik zaznaczył, że ocena obecnego stanu infrastruktury do ładowania samochodów elektrycznych w Polsce zależy od tego, jak definiujemy samochód elektryczny. Jeśli używamy go do dojazdów jako drugiego lub nawet trzeciego auta w rodzinie, wówczas jej stan okazuje się w zupełności wystarczający. Sytuacja zmienia się, gdy chcemy użytkować samochód elektryczny jako pierwszy w rodzinie. Rozbudowa sieci ładowania w Polsce jest rozproszona, co wynika bezpośrednio z małej popularności samochodów elektrycznych w Polsce w ostatnich latach. Dopiero teraz stopniowo zaczyna się to zmieniać.

              Czym są chaby ładowania i jakich mocy nam potrzeba?

              Jeśli zaś chodzi o profesjonalne podejście do elektromobilności, obecna infrastruktura jest niewystarczająca. Obecnie kierunkiem rozwoju sieci infrastruktury w Polsce powinno być tworzenie tzw. chabów ładowania, czyli dużych scentralizowanych miejsc, gdzie będzie można obsługiwać wiele samochodów naraz. Obecnie bowiem około 80% ludzi w Polsce jest wykluczonych z elektromobilności przez brak dostępu do ładowania. Elektromobilność jest dzisiaj utożsamiana bowiem z nowoczesnym domem z instalacją fotowoltaniczną. Przy projektowaniu stacji ładowania należy też przewidywać, jak elektromobilność będzie wyglądała za kilka lat. Przyszłość ładowania samochodów osobowych oznacza ładowarki o mocy 750 kW lub 1,5 MW (1500 kW), zaś ciężarowych nawet 3 MW. Obecnie natomiast inwestuje się w ładowarki o mocy do 150 kW, które lada moment będą już odstawały od nowych standardów - zaznaczył Kubik. Infrastrukturę należy przygotować odpowiednio szybko, by nie zostać w tyle za innymi krajami i nie być skazanym na coraz droższe i trudniej dostępne samochody spalinowe.

              Katarzyna Sobótka dodała, że brakuje w szczególności dużych chabów ładowania przy autostradach oraz ładowarek miejskich AC, gdzie można zostawić auta na dłużej. Dodała jednocześnie, że jest wielu zainteresowanych inwestorów, którzy inwestują pieniądze w sieci ładowania. Wąskim gardłem jest kwestia przyłączy. W praktyce czeka się na nie nawet 3,5 roku w dużych miastach. Obecnie powstaje sporo projektów farm fotowoltanicznych, wiatrowych i magazynów energii, jednak jest to dłuższy proces. Jednocześnie zapotrzebowanie na zieloną energię będzie mocno rosło w najbliższych latach. 

              Polaryzacja dwóch środowisk, zaś elektromobilność jest nieunikniona

              Jakub Faryś zwrócił uwagę na polaryzację, gdyż można zaobserwować często skrajnych miłośników i skrajnych przeciwników samochodów elektrycznych. Proces przechodzenia na samochody elektryczne będzie następował stopniowo jeszcze przed 2035 rokiem, co zdecydowanie zmieni realia rynku motoryzacyjnego i innych branż i proces ten nastąpi niezależnie od tego, czy tego chcemy czy nie. Faryś zwrócił też uwagę, że Polska pod względem rozwoju sieci stacji ładowania wcale nie odstaje tak od krajów europejskich, jak często można usłyszeć w mediach. Dodał, że 50% sieci stacji ładowania znajduje się w zaledwie 2 krajach, z czego 30% przypada na Holandię, a 20% na Niemcy. Branża motoryzacyjna w Polsce musi się przestawić na elektromobilność, by nasz kraj nadal pozostał ważnym miejscem dla branży automotive. 

              Duże firmy postawia na dywersyfikację produktów i usług

              Adam Krępa zwrócił uwagę, że jego zakład przygotowuje się do czekających zmian poprzez rozwój i produkcję części do silników zasilanych wodorem. Oczywiście wiąże się to z kilkoma wyzwaniami, ale inwestycje w technologię wodorową są spore. Powstały m.in. specjalne hamownie do testowania tego typu silników. Ponadto firma stawia na rozwój komponentów do silników zasilanych paliwami syntetycznymi. Poprzez transfer różnych technologii można tak planować przyszłe inwestycje, by pewne części były produkowane w Polsce. Dochodzi do tego też poszukiwanie takich produktów, które można produkować w danym zakładzie, a które można wytwarzać dla innych branż. Właśnie takie działania zdaniem Krępy są odpowiednim przygotowaniem w kierunku nowych realiów.

              Problem zaistnieje w przypadku mniejszych firm

              Dotyczy to jednak dużych firm. Co innego, jeśli chodzi o mniejsze przedsiębiorstwa. Mniejsze firmy mogą nie być w stanie tak zdywersyfikować swojego portfolio, by dostosować sie do nowej rzeczywistości. Celem organizacji takich jak właśnie PZPM czy Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych jest pomoc we wskazaniu odpowiedniej drogi i w przeprowadzeniu transformacji mniejszym firmom.

              Mariusz Deląg wskazuje, iż sposobem na obniżenie kosztów produkcji samochodu jest zmiana podwykonawców na takich, którzy zatrudniają ludzi w Polsce i tam też produkują części, a przez to koszt ich wytworzenia, a przez to też samego samochodu będzie mniejszy. Dyrektor gliwickiej fabryki Stellantisa zwrócił też uwagę na stosunkowo niską świadomość nadchodzących zmian ze strony przeciętnego konsumenta, który jest podstawą Unii Europejskiej. 

              Prezes ElectroMobility Poland podkreślił natomiast, że budowa fabryki Izery daje też nowe możliwości rozwoju wielu podwykonawcom. Dostawca będzie mógł rosnąć razem z Izerą w przeciągu kolejnych lat. W pierwszej kolejności będą lokalizowane w Polsce elementy takie jak komponenty platformy, infotainment, connectivity, czyli te najważniejsze z punktu widzenia samochodu komponenty. Następnie zostaną podjęte starania ku przeniesieniu produkcji kluczowych komponentów platformy do Polski. Wspomniał również, że pierwsza faza projektu trwała zbyt długo, lecz od września 2021 roku projekt rozwija się planowo, a przełomowym momentem był listopad 2022 roku, kiedy to ogłoszono dostawcę platformy do Izery w postaci chińskiego koncernu Geely. 

              "Motoryzacja bez spalin" - największym problemem branży będzie przejście na nowe realia z punktu widzenia klientów

              Jakub Faryś podkreślił, że największym problemem branży motoryzacyjnej będzie przejście na nową rzeczywistość z punktu widzenia klientów. Nową rzeczywistość określiły tak naprawdę 2 akty prawne. Przykładowo stacje ładowania powinno się stawiać w przeciągu nie 2 lat, a co najwyżej pół roku. Klienci muszą chcieć kupić samochód elektryczny i mieć pieniądze, by tego dokonać. Wiąże się to także z odpowiednią edukacją. Brakuje głosu polityków mówiącego, w jaki sposób przystosować rzeczywistość do nowych realiów, by nie zostać w tyle - zaznaczył Faryś. Katarzyna Sobótka podała też przykład problemów związanych z długim czasem otrzymania dofinansowania z programu "Mój Elektryk" czy też problemy z dofinansowaniem budowy sieci stacji ładowania. Dopłaty są jednak krótkoterminowym działaniem - zwrócił uwagę Prezes PZPM.

              Kluczowe z punktu widzenia sieci stacji ładowania jest oprogramowanie

              Kluczowym zdaniem Bartosza Kubika aspektem działalności jego firmy jest oprogramowanie, które umożliwia całodobowe monitorowanie stanu stacji ładowania i ich prawidłowego działania. Ponadto pojawia się model biznesowy oferujący ładowarkę jako usługę, np. w wynajmie lub ryczałcie, co również jest istotną kwestią w kontekście rozwoju infrastruktury. założyciel i Prezes Ekoenergetyka-Polska twierdzi ponadto, iż wodór w motoryzacji nie zaistnieje przez najbliższe trzy, cztery dekady, biorąc pod uwagę, jaki strumień pieniędzy płynie na technologie bateryjne. Pomimo tego nie należy lekceważyć rynku napędów wodorowych. stąd też przygotowywane są alternatywne rozwiązania w postaci dystrybutorów tankowania wodorem.

              Alternatywą jest wodór, jednak jest on obecnie kłopotliwy z racji na niewielką skalę jego pozyskiwania i stosunkowo niewielkie inwestycje

              Mariusz Deląg podkreślił jednak, że wodór obecnie jest kłopotliwy z racji na niewielką skalę jego pozyskiwania. Wodór byłby dobrą alternatywą wobec samochodów bateryjnych. Jest on szybszy w ładowaniu (jego tankowanie trwa podobnie co auta spalinowego), zapewnia większy zasięg i jest przyszłością, w szczególności dla dużych aut, w tym ciężarowych. Obecnie w Polsce mamy tylko 2 stacje tankowania wodoru, ale ich liczba będzie rosła w najbliższych latach. Coraz więcej producentów zaczyna widzieć wodór jako jedną z alternatyw. Bartosz Kubik zaznaczył jednak, że na rynku nie ma tylu pieniędzy, by inwestować równie duże pieniądze w oba rodzaje technologii. Tomasz Bęben dodał natomiast, że w przyszłości ważne staną się technologie, które są obecnie na etapie prototypu. Może się pojawić też problem z dostępnością surowców w przypadku elektryków bateryjnych. 

              Zdaniem Adama Krępy może pojawić się problem z niedostateczną ilością energii potrzebnej do ładowania samochodów elektrycznych, co może w skrajnych przypadkach prowadzić do blackoutu. Producenci będą stawiali na zieloną energię i obniżanie śladu węglowego w produkcji, która jest bardzo energochłonna. Dużym wyzwaniem są też przyłącza oraz chęci rządu do wspierania tego typu projektów. Zdaniem Katarzyny Sobótki ważne będzie danie swobody inwestorom prywatnym. Jakub Faryś zaznacza, że może zaistnieć problem niedostatecznej ilości zielonej energii dla mniejszych firm podwykonawczych, co w efekcie może zaowocować brakiem podwykonawców. 

              Warsztaty i serwisy samochodowe wymagać będą odpowiedniego przeszkolenia i doposażenia

              Jeśli zaś chodzi o warsztaty i serwisy samochodowe, są one najbardziej kluczowym i wrażliwym ogniwem w łańcuchu zapewniającym mobilność. Pracownicy będą musieli mieć specjalne przeszkolenia, certyfikaty, wyposażenie i odzież ochronną do obsługi wysokich napięć. Szkolenie dużej części mechaników w Polsce spoczywa w dużej mierze na firmach z branży motoryzacyjnej. Stowarzyszenia zrzeszające takich producentów będą apelowały o pomoc państwa w przeprowadzaniu i finansowaniu takich szkoleń - podkreślił Tomasz Bęben. Istotna dla producentów części motoryzacyjnych będzie także taksonomia, a więc dofinansowaniu także mniejszych podmiotów w związku z potrzebą przestawienia się na zieloną energię.

              Paweł Bartocha
              Paweł Bartocha
              Strona autora

              Motoryzacją pasjonuję się od dzieciaka, lubię o niej pisać i opowiadać oraz dzielić się pasją z innymi. Cztery kółka to całe moje życie. W szczególności lubię amerykańskie samochody, zwłaszcza kabriolety z V8, a także duże SUV-y i pickupy. Jednym z wielu moich motoryzacyjnych marzeń jest posiadanie Corvetty w garażu 😉 Ukończyłem dziennikarstwo motoryzacyjne w Dolnośląskiej Szkole Wyższej oraz zdobyłem stopień magistra na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna na Uniwersytecie Śląskim. Od lat lubiłem pisać i cieszyć się lekkim piórem, a od paru lat podjarałem się także prezenterką na YouTubie. Współpracuję z wieloma mediami, a moje główne działania skupiają się wokół Superauto.pl. 

              LinkedIn • YouTube • Instagram

              Zobacz podobne artykuły
              Rata leasingu - jak obliczyć całkowity miesięczny koszt leasingu

              Jak obliczyć miesięczną ratę leasingową?...

              Leasing auta to popularna forma finansowania, ale jego koszty bywają niejasne. Pokazujemy, z czego składa się rata leasingowa, jak wpływa na nią wy...

              Beata Szymańska 05.08.2025 3 min
              Monit z banku

              Monit z banku lub firmy leasingowej – co...

              Otrzymałeś monit z banku lub firmy leasingowej i nie wiesz, co to dokładnie znaczy? Spokojnie – to nie zawsze powód do paniki. W tym artykule wyjaś...

              Beata Szymańska 17.06.2025 9 min
              Wstępna dezycja leasingowa

              Wstępna decyzja leasingowa – co oznacza...

              Planujemy leasing auta i dostajemy wiadomość: „Wydaliśmy wstępną decyzję pozytywną”. Brzmi dobrze, ale… co to właściwie znaczy? W artykule wyjaśnia...

              Beata Szymańska 05.06.2025 5 min
              leasing 2040

              Leasing 2040 – wizja przyszłości branży...

              Jak będzie wyglądał leasing za 5,10 może 15 lat?

              Katarzyna Bugla 22.05.2025 2 min
              leasing samochodu 2025

              Leasing samochodów w Polsce - raport

              Poznaj, jak w I kwartale 2025 roku dynamika leasingu lekkich pojazdów przechyliła szalę finansowania – sprawdź, które segmenty zyskały najwięcej i...

              Maciej Kazimierski 22.05.2025 10 min
              unijne gwarancje finansowe dla nowych firm

              Leasing dla nowych firm

              Dostęp do finansowania wspiera start-upy i młode firmy. Dowiedz się czym są unijne gwarancje oraz jak możesz z nich skorzystać planując zakup finan...

              Katarzyna Bugla 25.03.2025 10 min
              Dodaj samochód
              do porównania
              Dodaj jeszcze jedno auto, aby porównać oferty
              PORÓWNAJ

              O Superauto.pl

              Superauto.pl jest największym sprzedawcą nowych samochodów w polskim Internecie, będącym w czołówce przedsiębiorstw motoryzacyjnych w Polsce bez podziału na offline i online. Firma od początku swojej ponad 20-letniej działalności specjalizuje się w dziedzinie zakupu i finansowania samochodów różnych marek. Łącząc długoletnie doświadczenie z nowymi technologiami tworzy serwis Superauto.pl, który jest jednym z najnowocześniejszych technologicznie e-commerce’ów motoryzacyjnych w Europie.

              Sukces Superauto.pl jest możliwy dzięki odpowiedniemu podejściu do Klientów. Priorytetem dla firmy jest zrozumienie ich indywidualnych potrzeb i preferencji, aby móc zaproponować im najlepszy produkt i sposób jego finansowania.

              Spółka w latach 2020, 2022, 2023, 2024 znalazła się w Rankingu Najcenniejszych Polskich Firm E-commerce według Forbesa, a w 2021 roku została laureatem klasyfikacji e-Gazel Biznesu. Ponadto w latach 2021, 2022, 2023 firma Superauto.pl została wyróżniona przez Kincentric jako „Best Employer”.

              Superauto.pl jest firmą odpowiedzialną społecznie, która w ramach swojej strategii CSR wspiera lokalne organizacje. Pomoc firmy dotarła już m.in. do: Hospicjum w Chorzowie, Oddziałów Dziecięcych Zespołu Szpitali Miejskich w Chorzowie, Fundacji S.O.S. dla Zwierząt, Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt, Świetlicy Środowiskowo-Socjoterapeutycznej "Pod Mychą” oraz Fundacji Gramy do Końca.

              Superauto.pl od 17 kwietnia 2025 jest pierwszym w historii sponsorem tytularnym legendarnego Stadionu Śląskiego w Chorzowie. Największy stadion w Polsce obecnie nosi nazwę Superauto.pl Stadion Śląski.

              Od grudnia 2018 większościowym udziałowcem spółki jest Wirtualna Polska Holding S.A.

              Dlaczego Superauto.pl?

              • obsługa firm i osób prywatnych
              • ponad 10 000 ofert nowych i używanych samochodów dostępnych od ręki
              • rabaty firmowe na zakup samochodu do 30%
              • możliwość pozostawienia auta w rozliczeniu
              • elastyczne finansowanie w leasingu, kredycie i najmie długoterminowym
              • kalkulacja finansowania przygotowana w 15 instytucjach bankowych w 30 minut
              • minimum formalności i 100% obsługa Doradcy Superauto.pl od wysłania oferty po odbiór samochodu
              • dostawa auta pod dom

              Usługi Superauto.pl

              Leasing Superauto.pl

              • najniższe, stałe raty na rynku
              • wysokie rabaty firmowe do 30%
              • opłata wstępna od 1%
              • decyzja finansowania w ciągu 1 godziny
              • czas trwania umowy do 72 miesięcy
              • możliwość zakończenia umowy po 24 miesiącach

              Wynajem Superauto.pl

              • wszystko w cenie raty abonamentu (NNW, Assistance, Serwis, Opony)
              • opłata wstępna 0%
              • brak dodatkowych kosztów
              • umowa wynajmu już od 12 miesięcy (wynajem średnioterminowy)

              Kredyt Superauto.pl

              • atrakcyjne finansowanie z niskim oprocentowaniem
              • opłata wstępna 0%
              • umowa kredytu już od 24 miesięcy
              • czas trwania umowy do 120 miesięcy
              • kalkulacja kredytu w 30 minut

              Leasing samochodu

              Zobacz wszystkie oferty
              • Alfa Romeo leasing
              • Alpine leasing
              • Audi leasing
              • Baic leasing
              • BMW leasing
              • BYD leasing
              • Chery leasing
              • Citroen leasing
              • Cupra leasing
              • Dacia leasing
              • DFSK leasing
              • Dodge leasing
              • Fiat leasing
              • Ford leasing
              • Forthing leasing
              • Hyundai leasing
              • Jaecoo leasing
              • Jaguar leasing
              • Jeep leasing
              • Kia leasing
              • Land Rover leasing
              • Leapmotor leasing
              • Lexus leasing
              • Mazda leasing
              • Mercedes leasing
              • MG leasing
              • Mini leasing
              • Nissan leasing
              • Omoda leasing
              • Opel leasing
              • Peugeot leasing
              • Porsche leasing
              • Renault leasing
              • Seat leasing
              • Skoda leasing
              • SsangYong leasing
              • Subaru leasing
              • Suzuki leasing
              • Toyota leasing
              • Volkswagen leasing
              • Volvo leasing
              Zobacz wszystkie oferty
              • BYD dostawcze leasing
              • Citroen dostawcze leasing
              • Fiat dostawcze leasing
              • Ford dostawcze leasing
              • Isuzu dostawcze leasing
              • Iveco dostawcze leasing
              • Mercedes dostawcze leasing
              • Nissan dostawcze leasing
              • Opel dostawcze leasing
              • Peugeot dostawcze leasing
              • Renault dostawcze leasing
              • Toyota dostawcze leasing
              • Volkswagen dostawcze leasing
              Zobacz wszystkie oferty
              • BYD ciężarowe leasing
              • DAF ciężarowe leasing
              • Isuzu ciężarowe leasing
              • Iveco ciężarowe leasing
              • MAN ciężarowe leasing
              • Mercedes ciężarowe leasing

              Auto na abonament

              Zobacz wszystkie oferty
              • Alfa Romeo wynajem
              • Audi wynajem
              • BMW wynajem
              • BYD wynajem
              • Citroen wynajem
              • Cupra wynajem
              • Dacia wynajem
              • DS wynajem
              • Ford wynajem
              • Hyundai wynajem
              • Jaecoo wynajem
              • Kia wynajem
              • Lexus wynajem
              • Mazda wynajem
              • Mercedes wynajem
              • MG wynajem
              • Mini wynajem
              • Nissan wynajem
              • Omoda wynajem
              • Opel wynajem
              • Peugeot wynajem
              • Renault wynajem
              • Seat wynajem
              • Seres wynajem
              • Skoda wynajem
              • Suzuki wynajem
              • Tesla wynajem
              • Toyota wynajem
              • Volkswagen wynajem
              • Volvo wynajem
              Zobacz wszystkie oferty
              • Citroen wynajem średnioterminowy
              • Ford wynajem średnioterminowy
              • Mercedes wynajem średnioterminowy
              • Opel wynajem średnioterminowy
              • Peugeot wynajem średnioterminowy
              Zobacz wszystkie oferty
              • Citroen dostawcze wynajem
              • Fiat dostawcze wynajem
              • Ford dostawcze wynajem
              • Nissan dostawcze wynajem
              • Opel dostawcze wynajem
              • Peugeot dostawcze wynajem
              • Renault dostawcze wynajem
              Zobacz wszystkie oferty
              • Alfa Romeo wynajem używane
              • Audi wynajem używane
              • BMW wynajem używane
              • DS wynajem używane
              • Ford wynajem używane
              • Hyundai wynajem używane
              • Kia wynajem używane
              • Lexus wynajem używane
              • Mazda wynajem używane
              • Mercedes wynajem używane
              • Mini wynajem używane
              • Nissan wynajem używane
              • Opel wynajem używane
              • Peugeot wynajem używane
              • Renault wynajem używane
              • Seat wynajem używane
              • Seres wynajem używane
              • Skoda wynajem używane
              • Tesla wynajem używane
              • Toyota wynajem używane
              • Volkswagen wynajem używane
              • Volvo wynajem używane

              Samochody używane

              Zobacz wszystkie oferty
              • Alfa Romeo używane
              • Aston Martin używane
              • Audi używane
              • BMW używane
              • BYD używane
              • Chevrolet używane
              • Citroen używane
              • Cupra używane
              • Dacia używane
              • Dodge używane
              • DS używane
              • Fiat używane
              • Ford używane
              • Forthing używane
              • Honda używane
              • Hyundai używane
              • Jaecoo używane
              • Jaguar używane
              • Jeep używane
              • Kia używane
              • Land Rover używane
              • Lexus używane
              • Maserati używane
              • Mazda używane
              • Mercedes używane
              • MG używane
              • Mini używane
              • Mitsubishi używane
              • Nissan używane
              • Opel używane
              • Peugeot używane
              • Porsche używane
              • Renault używane
              • Seat używane
              • Seres używane
              • Skoda używane
              • SsangYong używane
              • Suzuki używane
              • Tesla używane
              • Toyota używane
              • Volkswagen używane
              • Volvo używane
              Zobacz wszystkie oferty
              • Citroen dostawcze używane
              • Dacia dostawcze używane
              • Fiat dostawcze używane
              • Ford dostawcze używane
              • Iveco dostawcze używane
              • MAN dostawcze używane
              • Mercedes dostawcze używane
              • Mitsubishi dostawcze używane
              • Nissan dostawcze używane
              • Opel dostawcze używane
              • Peugeot dostawcze używane
              • Renault dostawcze używane
              • SsangYong dostawcze używane
              • Toyota dostawcze używane
              • Volkswagen dostawcze używane
              Zobacz wszystkie oferty
              • DAF ciężarowe używane
              • Iveco ciężarowe używane
              • MAN ciężarowe używane
              • Mercedes ciężarowe używane
              • Volvo ciężarowe używane
              Zobacz wszystkie oferty
              • Alfa Romeo wynajem używane
              • Audi wynajem używane
              • BMW wynajem używane
              • DS wynajem używane
              • Ford wynajem używane
              • Hyundai wynajem używane
              • Kia wynajem używane
              • Lexus wynajem używane
              • Mazda wynajem używane
              • Mercedes wynajem używane
              • Mini wynajem używane
              • Nissan wynajem używane
              • Opel wynajem używane
              • Peugeot wynajem używane
              • Renault wynajem używane
              • Seat wynajem używane
              • Seres wynajem używane
              • Skoda wynajem używane
              • Tesla wynajem używane
              • Toyota wynajem używane
              • Volkswagen wynajem używane
              • Volvo wynajem używane
              Zobacz wszystkie oferty
              • BMW poleasingowe
              • Volvo poleasingowe

              Dane firmowe

              • Kontakt
              • Kariera
              • Porady
              • Biuro prasowe
              • CSR
              • O nas
              • Magazyn Superauto.pl
              • Magazyn Superauto.pl - Facebook
              • Superauto.pl - Facebook
              • Kalkulator leasingowy
              • Kalkulator kredytowy
              • Nowydostawczy.pl
              • Nowyosobowy.pl
              • Chinskiesamochody.pl
              • Polityka prywatności
              • Polityka fotografii
              • Zaufani partnerzy
              • Regulamin
              Obserwuj nas na:
              2025 - Superauto.pl Sp. z o.o.,
              ul. Stalowa 16, 41-506 Chorzów
              Jesteśmy częścią
              Wirtualna Polska Holding S.A.