Konfigurujemy idealne wersje Volkswagena!
Volkswagen jest jedną z najpopularniejszych marek w Polsce, zarówno na rynku pierwotnym jak i wtórnym. Niemiecki producent cieszy się w Polsce bardzo dobrą renomą. Przyglądamy się gamie Volkswagena i wskazujemy optymalne naszym zdaniem modele.
Z artykułu dowiesz się o:
Volkswagen jest jedną z najpopularniejszych i najbardziej cenionych przez Polaków producentów samochodów. Marka ta jest jednym z liderów zarówno rynku pierwotnego jak i wtórnego. W naszym materiale skupiamy się jednak na nowych modelach z gamy Volkswagena i wskazujemy optymalne naszym zdaniem modele i wersje. Skupiamy się na gamie samochodów osobowych, choć producent oferuje równie bogatą gamę modeli użytkowych z palety Volkswagen Samochody Dostawcze. Volkswagen jest obecnie trzecią najpopularniejszą marką samochodów osobowych w Polsce, ustępując tylko Skodzie i Toyocie. Od początku roku sprzedano 23 319 nowych Volkswagenów, co daje mu aż 6,53% udziału w rynku nowych aut. W TOP20 najpopularniejszych samochodów w Polsce znajdziemy dwa modele Volkswagena: T-Roca (11. miejsce, 5572 szt.) oraz Tiguana (16. miejsce, 4185 szt.).
Jak dzielimy gamę Volkswagena?
Na początek kilka słów o tym jak dzielimy gamę samochodów osobowych Volkswagena. Najłatwiej podzielić ją na gamę podstawową, SUV-y oraz na rodzinę elektrycznych modeli ID. Gama podstawowa obejmuje miejskiego hatchbacka Polo, kompaktowego Golfa w wersjach hatchback i kombi, minivana Touran oraz modele klasy średniej w postaci Passata Variant i Arteona Shooting Brake. Wśród SUV-ów znajdziemy aż trzy modele segmentu B w postaci T-Crossa, Taigo oraz T-Roca, kompaktowego Tiguana, SUV-a klasy średniej Tiguana Allspace oraz model klasy wyższej w postaci Touarega. Wreszcie mamy gamę modeli ID. w postaci kompaktowego ID.3, SUV-ów klasy średniej ID.4 i ID.5 oraz flagowego modelu klasy średniej ID.7 w wersjach liftback i Tourer (kombi).
Aby lepiej zobrazować gamę Toyoty, przygotowaliśmy tabelę, w której uporządkowaliśmy poszczególne modele z podziałem na segmenty i przytoczone wcześniej grupy modeli.
| Segment | B | C | D | E | |
|---|---|---|---|---|---|
| Grupa | Modele podstawowe | Polo | Golf / Golf Variant / Touran | Passat Variant / Arteon Shooting Brake | - |
| SUVy | T-Cross / Taigo / T-Roc | Tiguan | Tiguan Allspace | Touareg | |
| ID. | - | ID.3 | ID.4/ID.5 / ID.7 / ID.7 Tourer | - | |
Volkswagen konfiguator - co wybrać z oferty?
Z każdej grupy wybieramy po jednym modelu i wskazujemy optymalną naszym zdaniem wersję oraz na które opcje warto zwrócić uwagę a na które niekoniecznie. Oczywiście nasz wybór ma charakter subiektywny i nie każdy musi się z nim zgadzać.
Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150 DSG R-Line Plus
Z gamy podstawowej nasz wybór to klasyka gatunku, czyli Golf w hatchbacku. Aktualna VIII generacja popularnego Volkswagena zadebiutowała jesienią 2019 roku i bazuje na platformie MQB evo. Jest spokrewniona m.in. ze Skodą Octavią IV, Audi A3 czy Seatem Leonem. Golf VIII ma dłuższy rozstaw osi, jest też nieco większy od poprzednika, a jego design, choć ewolucyjny, prezentuje się odważniej i nowocześniej niż w poprzedniku, zwłaszcza, jeśli chodzi o pas przedni. Na początku 2024 roku Golf doczekał się liftingu. Odświeżono zderzaki i reflektory, które zyskały ostrzejsze klosze z opcjonalną technologią Matrix LED II generacji, a także wprowadzono podświetlane logo w droższych odmianach. Tylne lampy zyskały trójwymiarowy wzór w stylu Passata B9. W kabinie znajdziemy nowe multimedia z 10,4- lub 12,9-calowym ekranem i opcjonalnym ChatemGPT. Suwaki od klimatyzacji zyskały podświetlenie, a także powrócono do fizycznych przycisków na kierownicy. Wśród opcji znajdziemy też system kamer 360 stopni. Golf R-Line Plus mierzy 4289 mm długości, 1789 mm szerokości oraz 1483 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2620 mm. Bagażnik pomieści od 381 do 1237 litrów.

Polecamy wariant R-Line Plus, który nadaje autu sportowego sznytu i poprawia jego wygląd, a przy okazji oferuje już bogate wyposażenie w standardzie. Wariant 1.5 eTSI posiada układ mild hybrid, rozwija 150 KM i 250 Nm i zapewnia dobre osiągi w parze z niskim spalaniem. Napęd trafia na przód za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni DSG. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,4 s, a prędkość maksymalna to 224 km/h. Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Plus startuje od 146 790 zł. Już w standardzie dostaniemy m.in. 18-calowe aluminiowe felgi, reflektory LED Plus, dojazdowe koło zapasowe, dostęp bezkluczykowy z funkcją SAFELOCK dla Autoalarmu, przyciemniane szyby, podświetlane logo, cyfrowe zegary z 10,2-calowym wyświetlaczem czy system infotainment z 12,9-calowym wyświetlaczem i bezprzewodowymi funkcjami Apple CarPlay i AndroidAuto. Możemy też liczyć na stylowe sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami i logo R, wykonane z ekoskóry i alcantary.
Z licznych opcji polecamy m.in. pakiet systemów asystujących Travel Assist (2820 zł, zawiera systemy Travel Assist, Lane Assist i Emergency Assist oraz proaktywny system ochrony pasażerów), pakiet Tech (6430 zł, zawiera m.in. reflektory IQ. Light LED Matrix, Side Assist z Rear Traffic Alert i funkcją ostrzegania podczas opuszczania pojazdu, podgrzewane fotele oraz podgrzewaną kieorwnicę), system kamer 360 stopni Area View (1770 zł) czy zestaw audio Harman Kardon z 9 głośnikami i subwooferem o mocy 480 W (3090 zł). Tak wyposażony Golf wyniesie nas 160 900 zł.
Volkswagen Golf - kalkulacja leasingu 2024
Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Volkswagena Golfa Special Edition 1.5 TSI 150, 6-biegową skrzynią manualną i napędem na przednią oś.
- Cena katalogowa: 131 400 zł
- Cena Superauto.pl po rabacie: 119 000 zł.
- Czas trwania umowy leasingowej: 48 miesięcy
- Wpłata własna 20% (24 000 zł)
- Wartość wykupu 25% (30 000 zł).
- Rata netto: 1654 zł
Volkswagen Golf 2024 w leasingu - korzyści podatkowe
Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:
- w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 99 869 zł
- w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 111 354 zł
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 Elegance
Z SUV-ów polecamy Volkswagena Tiguana, który stanowi dobry kompromis między przestrzenią i funkcjonalnością dużego SUV-a a zwinnością miejskiego crossovera. Najnowsza generacja Tiguana zadebiutowała we wrześniu 2023 roku i jest jednym z ostatnich spalinowych modeli VW. Samochód oparto na platformie MQB evo rodem z Passata B9. Również stylistyka nawiązuje do flagowego kombi VW, zwłaszcza pasa przedniego, gdzie znajdziemy zaoblone reflektory z opcjonalną technologią Matrix LED HD. Nowy jest też tylny pas z lampami połączonymi blendą. W kabinie zastosowano znane z Passata rozwiązanie w postaci dużego centralnego wyświetlacza o przekątnej 12,9 lub 15 cali (multimedia wykorzystują ChataGPT) oraz dotykowe suwaki do regulacji klimatyzacji, zaś przed kierowcą mamy 10,25-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów. Przed pasażerem znalazł się błyszczący dekor z oświetleniem ambiente. Powrócono też do kierownicy z fizycznymi przyciskami. Wybierak skrzyni biegów znajdziemy przy kierownicy, zaś na konsoli środkowej mamy pokrętło do regulacji głośności i wyboru trybów jazdy. Tiguan III mierzy 4539 mm długości, 1839 mm szerokości i 1680 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2681 mm. Bagażnik pomieści od 652 do 1650 litrów.

Optymalną wersją jest odmiana Elegance z 2-litrowym dieslem rozwijającym 150 KM i 360 Nm. Napęd trafia na przód za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni DSG. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,4 s, a prędkość maksymalna to 207 km/h. Tiguan 2.0 TDI Elegance kosztuje od 192 390 zł. Już w standardzie oferuje m.in: bezprzewodowy App Connect - widok ekranu smartfona na wyświetlaczu systemu Infotainment , reflektory LED Plus, tylne lampy zespolone 3D LED, klimatyzację "Climatronic", regulowaną automatycznią, 3-strefową z panelem do sterowania z tyłu , Park Assist Plus, funkcję pamięci dla asystenta parkowania , System Rear Assist - kamerę cofania, fotele przednie, podgrzewane i z funkcją masażu oraz kierownicę wielofunkcyjną obszytą skórą, podgrzewaną, z łopatkami zmiany biegów.
Z opcji warto dobrać Pakiet Technology (4230 zł, zawiera m.in. audio Harman Kardon, system kontroli ciśnienia w oponach czy siatkę pionową oddzielającą przestrzeń pasażerską od bagażowej), pakiet systemów asystujących IQ. Drive High z kamerą 360 stopni (4730 zł), reflektory HD LED Matrix (3140 zł), pakiet Zimowy Plus (zawiera m.in. ogrzewanie postojowe, podgrzewaną przednią szybę, podgrzewane fotele i siedziska z tyłu czy podgrzewaną kierownicę) oraz system nawigacji Discover Media z ekranem 12,9 cala (6400 zł, zawiera m.in. asystenta głosowego IDA, nawigację czy ładowarkę indukcyjną). Z pojedynczych opcji polecamy gniazdo 230V w bagażniku (840 zł). Nie polecamy natomiast pakietu multimedia z 15-calowym ekranem, gdyż standardowy jest w zupełności wystarczający, a sam pakiet kosztuje aż 12 350 zł i w zasadzie poza wyświetlaczem head-up nie wnosi wiele. Tak wyposażony Tiguan wyniesie nas 220 300 zł.
Volkswagen ID.4 Pro 77 kWh
Pierwszy elektryczny SUV Volkswagena i jednocześnie drugi członek rodziny ID. zadebiutował w 2020 roku. Samochód jest spokrewniony ze Skodą Enyaq i klasyfikowany jest jako SUV klasy średniej. Auto bazuje na platformie MEB i nawiązuje wizualnie do kompaktowego ID.3, m.in. poprzez charakterystyczne łezkowate reflektory LED połączone blendą świetlną. ID.4 wyróżnia awangardowa stylistyka z masywnymi nadkolami, zlicowanymi z nadwoziem klamkami czy tylnymi lampami połączonymi listwą świetlną. ID.4 jest oferowany standardowo z trójbarwnym malowaniem nadwozia, z czego dach zachowuje barwę czarną, a słupki srebrną. We wrześniu 2023 roku VW ID.4 przeszedł dyskretny lifting. W kabinie znajdziemy nowy system multimedialny z 12,9-calowym wyświetlaczem i dotykowymi panelami do obsługi klimatyzacji. Pojawił się też ten sam wybierak kierunku jazdy przy kierownicy co w nowym Passacie i Tiguanie. Wprowadzono też wydajniejsze akumulatory i mocniejszy silnik. Volkswagen ID.4 Pro mierzy 4584 mm długości, 1852 mm szerokości oraz 1634 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2771 mm. Bagażnik pomieści od 543 do 1575 litrów.

Polecamy środkową odmianę Pro z napędem na tylną oś i bateriami o pojemności 77 kWh netto. Zapewniają one 562 km zasięgu i można ładować mocą do 175 kW. Silnik rozwija aż 286 KM i 545 Nm, zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,7 s i prędkość maksymalną 180 km/h. Volkswagen ID.4 Pro z bateriami 77 kWh kosztuje od 220 390 zł. Już w standardzie dostaniemy m.in. reflektory LED z automatyczną regulacją zasięgu, system nawigacji satelitarnej Discover Pro, Front Assist - system awaryjnego hamowania oraz rozpoznawania pieszych i rowerzystów, bezprzewodowy App Connect - widok ekranu smartfona na ekranie nawigacji oraz Park Pilot - czujniki parkowania z przodu i tyłu.
Z opcji polecamy pakiet Design (9220 zł, zawiera m.in. podświetlaną listwę między reflektorami, reflektory Matrix LED, tylne światła LED z dynamicznymi kierunkowskazami czy przyciemniane szyby), pakiet Wnętrze (5890 zł, 3 siedzenia z tyłu, asymetrycznie składane oparcie, podłokietnik z dwoma uchwytami na napoje, otwór na przedmioty fotele kierowcy i pasażera, z regulacją wysokości kierownicę multifunkcyjną skórzaną, podgrzewaną, oświetlenie wnętrza Ambient Plus - 30 kolorów podświetlenia oraz tapicerkę siedzeń z mikrofibry ArtVelours), pakiet Komfort (4270 zł, zawiera m.in.: podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby, 2 gniazda USB-C z przodu i 2 gniazda USB-C z tyłu, podgrzewane przednie fotele, dwustefową automatyczną klimatyzację czy podgrzewaną przednią szybę), pakiet Sport (1680 zł, zawiera progresywny układ kierowniczy i zawieszenie sportowe), pakiet Infotainment Plus (13 210 zł, zawiera zestaw audio Harman Kardon o mocy 400 W, wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, nawigację i indukcyjną ładowarkę) oraz pakiet Assistance wraz z Park Assist (6590 zł, zawiera m.in. alarm antywłamaniowy, dostęp bezkluczykowy, podświetlane klamki w drzwiach, kamerę cofania oraz Park Assist z czujnikami parkowania. Warto też skusić się na pompę ciepła (4760 zł) i dywaniki (540 zł). Tak wyposażony ID.4 wyniesie nas 266 550 zł. Nie warto brać natomiast pakietu systemów IQ. Drive (kosztuje aż 15 260 zł) oraz pakietu Sport Plus (dodatkowe 5530 zł).