Używany Hyundai - poradnik kupującego. Co warto wiedzieć?
Hyundai jest jednym z liderów polskiego rynku. Koreańskich aut z roku na rok przybywa i zyskują one coraz więcej zwolenników. Jak prezentują się wybrane modele Hyundaia na rynku wtórnym?

Spis treści
Od kilku lat Hyundai jest jednym z bestsellerów polskiego rynku. Koreańska marka przekonuje 5-letnią gwarancją, dobrym stosunkiem ceny do jakości, atrakcyjną stylistyką oraz niezawodnością. Z całkowitą sprzedażą 21 150 aut Hyundai jest piątą najpopularniejszą marką w Polsce, zaraz po Toyocie, Skodzie, Kii oraz Volkswagenie (dane za okres od stycznia do września 2022). Najpopularniejszym modelem koreańskiej marki jest kompaktowy SUV Tucson, którego sprzedano w tym czasie 7564 egzemplarze, co daje mu 7. lokatę w TOP 10 nowych samochodów w Polsce. Zaraz za nim uplasował się kompaktowy Hyundai i30 ze sprzedażą na poziomie 7323 sztuk. Nie dziwi zatem fakt, że podaż Hyundai jest także spora na rynku wtórnym. Wskazujemy wybrane modele Hyundaia rynku aut używanych, które znajdziecie w ofercie Superauto.pl i na co warto zwrócić uwagę przy ich zakupie.
Ostatnie sztuki - Używany Hyundai Tucson
Hyundai i20 II (2014-2020)
Hyundai i20 II dane techniczne
Odmianę przeznaczoną na rynek europejski zaprojektowano z kolei ponownie w Europejskim Centrum Rozwojowym w Niemczech, wykorzystując nową płytę podłogową koncernu GB platform dzieloną m.in. z pokrewnym modelem Kia Rio. Na debiut tej wersji producent wybrał targi motoryzacyjne w Paryżu w 2014 roku. Druga generacja Hyundaia i20 otrzymała masywniejszą sylwetkę, zaprojektowaną zgodnie z nowym językiem stylistycznym Fluidic Sculpture 2.0. W ten sposób, miejski hatchback zyskał charakterystyczny pas przedni z dużą, trapezową atrapą chłodnicy umieszczoną w zderzaku, powyżej którego umieszczono soczewkowe reflektory przednie ze światłami do jazdy dziennej wykonanymi w technologii LED. Cechą szczególną pojazdu została wysoko poprowadzona linia okien, a także pomalowany na czarno słupek C.
W połowie 2018 roku Hyundai i20 II przeszedł obszerną restylizację. Zmodernizowany został m.in. przedni zderzak i atrapa chłodnicy, nawiązując do nowszych konstrukcji producenta, za to największe zmiany przeszła tylna część nadwozia. Pojawiły się bardziej zaokrąglone lampy Samochód oferowano jako trzy- i pięciodrzwiowego hatchbacka oraz w odmianie Active stylizowanej na crossovera. Hyundai i20 II mierzy 4050 mm długości,1734 mm szerokości oraz 1474 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2570 mm. Bagażnik pomieści 326 litrów.
Hyundai i20 II silniki
Paletę jednostek Hyundaia i20 II tworzą jednostki benzynowe z rodziny Kappa oraz dwa diesli. Bazowe wolnossące odmiany benzynowe mają 1.2 litra pojemności, 4 cylindry, wtrysk wielopunktowy i generują 75 oraz 84 KM. Dobrze współpracują z instalacją LPG, lecz mają 5-biegową skrzynię manualną. Wariant 75-konny przyspiesza od 0 do 100 km/h w 13,6 s (średnie spalanie 5,5 l/100 km) a 84-konny w 13,1 s (średnie spalanie 6,3 l/100 km). Przed liftingiem oferowano też 1.4-litrową odmianę MPI o mocy 100 KM, przyspieszającą od 0 do 100 km/h w 11,6 s (średnie spalanie 5,6 l/100 km). Powyżej jest turbodoładowana jednostka R3 1.0 T-GDI z bezpośrednim wtryskiem i 6-biegową skrzynią manualną. W słabszej odmianie rozwija ona 100 KM oraz 172 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,8 s (średnie spalanie 7 l/100 km). W latach 2016-2018 (do czasu liftingu) oferowano też wariant 120-konny, przyspieszający od 0 do 100 km/h w 10,2 s (średnie spalanie 6,6 l/100 km). Przed liftem oferowano także dwie odmiany wysokoprężne. Bazowa to 3-cylindrowe 1.1 CRDI o mocy 75 KM (średnie spalanie 5 l/100 km), przyspieszające od 0 do 100 km/h w 16 s, a mocniejsza to czterocylindrowe 1.4 CRDI o mocy 90 KM, przyspieszające od 0 do 100 km/h w 12,1 s (średnie spalanie 4,7 l/100 km). Generalnie wszyskie jednostki w Hyundaiu i20 są godne polecenia.
Hyundai i20 II usterki
Hyundai i20 przekonuje prostotą obsługi i funkcjonalnością, a także dość pojemną jak na segment B kabiną. Hyundai i20 II należy do niezawodnych samochodów. W zadbanym egzemplarzu poza typowymi czynnościami eksploatacyjnymi (wymiany oleju, okładzin hamulcowych, innych płynów) mechanicy się nie napracują. Owszem, zdarzają się przypadki zacinania się radia czy przepalających się żarówek, ale to drobiazgi. Również silniki nie należą do awaryjnych. Trzeba się nastawić na awarie kół zmiennych faz rozrządu w jednostkach benzynowych, przegrzewanie odmian 1.0 T-GDI, usterki pompy wtryskowej w 1.4 CRDi i możliwe zużycie sprzęgła we wszystkich silnikach. Montowane przez Hyundaia manualne skrzynie biegów nie grzeszą precyzją działania. Zdarzają się też postukiwania z okolic kolumny kierowniczej, a także przypadki korozji klapy bagażnika i elementów podwozia.
Hyundai i20 II sytuacja rynkowa
Hyundai i20 występował w wersjach Classic, Classic Plus, Launch, Comfort, Premium, Plus, Premium SE, SE oraz Trend. Hyundai i20 z 2015 roku kosztuje średnio 39 000 zł, z 2016 r. 42 000 zł, z 2017 r. ok. 46 000 zł, z 2018 r. 48 000 zł, zaś egzemplarzy poliftingowe z 2019 i 2020 roku kosztują w okolicach 55 000 i 58 000 zł.
Używany Hyundai i20 leasing
W ofercie naszego serwisu znajdziesz kilka egzemplarzy modelu i20. Używany Hyundai i20 z poliftingowych roczników II generacji. Posiadają niski przebieg oraz atrakcyjne wyposażenie. Jesteś zainteresowany zakupem samochodu i20 w leasingu? Skorzystaj z naszego finansowania i odbierz samochód z oferty - dostępny od ręki.

Poniżej przykładowa kalkulacja leasingu dla firm - używany Hyundai i20 1.2 MPI w wersji Classic+ z 2019 r.
- Czas trwania umowy 48 miesięcy
- Wpłata własna 15% 6410 zł
- Wykup 10% 4549 zł
- Rata netto: 759 zł
- Cena samochodu brutto: 43 750 zł
Kalkulator korzyści podatkowych:
- 36 713 zł w przypadku użytkowania samochodu wyłącznie do celów służbowych
- korzyści podatkowe: 7037 zł
- 40 934 zł w przypadku użytkowania samochodu do celów mieszanych
- korzyści podatkowe: 2816 zł
Hyundai i30 III (od 2016 r.)
Hyundai i30 III dane techniczne
Trzecia generacja pojazdu, podobnie jak dwie poprzednie, zaprojektowana została w europejskim centrum rozwojowym marki w Niemczech pod kierownictwem wówczas nowego szefa działu designu, działającego wcześniej tylko dla Kii Petera Schreyera. Inaczej niż poprzednio, i30 kolejnej generacji przyjęło bardziej stonowane proporcje, charakteryzując się wyżej poprowadzoną linią dachu i bardziej foremną sylwetką. Pas przedni otrzymał dużą sześciokątną atrapę chłodnicy, za to tylna część nadwozia została przyozdobiona wysoko umieszczoną wąską szybą. Na miejsce światowego debiutu i30 trzeciej generacji obrano targi we Frankfurcie w październiku 2016 roku. Początkowo oferowany jako pięciodrzwiowy hatchback, został wzbogacony na początku 2017 roku o kombi, zaś w lipcu tego samego roku o smukłego liftbacka nazwanego Fastback.
Latem 2017 roku zaprezentowano wyczynową wersję i30 N jako pierwszy w historii sportowy samochód opracowany przez oddział Hyundai N. Samochód powstał jako konkurent m.in. Volkswagena Golfa GTI. We wrześniu 2018 roku pojazd przeszedł pierwszą, delikatną modernizację wraz z rozpoczęciem produkcji rocznika modelowego 2019. W lutym 2020 roku Hyundai i30 trzeciej generacji przeszedł drugą, znacznie rozleglejszą restylizację. Z przodu pojawiły się nowe wkłady reflektorów wykonane w technologii LED, większy i szerszy wlot powietrza nawiązujący do języka stylistycznego Sensuous Sportiness. Hyundai i30 hatchback mierzy 4340 mm długości, 1795 mm szerokości oraz 1455 mm wysokości, zaś jego rozstaw osi liczy 2650 mm. Bagażnik pomieści od 395 do 1301 litrów. Odmiana kombi mierzy 4585 mm długości, 1795 mm szerokości oraz 1465 mm wysokości, zaś rozstaw osi to 2650 mm. Bagażnik pomieści od 602 do 1650 litrów. Wersja Fastback mierzy 4455 mm długości, 1795 mm szerokości oraz 1425 mm wysokości, przy rozstawie osi liczącym 2650 mm. Bagażnik pomieści od 450 do 1351 litrów.
Hyundai i30 III silniki
Każdy i30 ma napęd na przednią oś. Rolę bazowej jednostki w gamie Hyundaia i30 odgrywa 1.5-litrowy wolnossący silnik DPI o mocy 110 KM i maksymalnym momencie obrotowym 144 Nm. Współpracuje on z 6-biegową skrzynią manualną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 12,3 s (kombi 12,6 s), a prędkość maksymalna to 187 km/h. Średnie spalanie wynosi 6,1 l/100 km. Następnie jest trzycylindrowy silnik 1.0 T-GDI o mocy 120 KM i maksymalnym momencie obrotowym 172 Nm. Występuje on zarówno z 6-biegową skrzynią ręczną jak i 7-stopniową dwusprzęgłową DCT. W obu przypadkach przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11,2 s (kombi 11,4 s), zaś prędkość maksymalna to 196 km/h. Średnie spalanie wynosi 6,3 l/100 km. Jest też turbodoładowana jednostka 1.5 T-GDI z układem mild hybrid. Rozwija ona 160 KM oraz 253 Nm. Zapewnia ona przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,4 s (kombi 8,6 s) i prędkość maksymalną na poziomie 210 km/h. Średnie spalanie to 6,4 l/100 km. km. i30 Fastback występuje wyłącznie z silnikiem 1.5 T-GDI.
Przed liftingiem oferowano też wolnossącą jednostkę 1.4 MPI o mocy 100 KM (spalanie 6,3 l/100 km) oraz silnik 1.4 T-GDI o mocy 140 KM (średnie spalanie 6,8 l/100 km). Na szczycie oferty plasuje się sportowy wariant N. Występuje on jako hatchback oraz Fastback. Słabsza wersja rozwija 250 KM oraz 353 Nm i współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,4 s, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Średnie spalanie wynosi 8 l/100 km. Mocniejszy wariant generuje 280 KM oraz 392 Nm i współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-stopniową dwusprzęgłową DCT. Odmiana ze skrzynią manualną przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s i rozpędza się do 250 km/h. Średnie spalanie wynosi 8 l/100 km. Wariant z przekładnią automatyczną rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,4 s i rozwija 250 km/h. Średnie spalanie to 11,2 l/100 km.
Hyundai i30 III usterki
Usterki mechaniczne jeszcze nie mają znacznej skali w Hyundaiu i30 III, ale powoli się zdarzają. Pojawiają się doniesienia o niskiej trwałości sprzęgieł, które podlegały wymianie jeszcze w okresie gwarancyjnym, przy ok. 30 tys. km. Wielu użytkowników skarży się na uporczywe utrzymywanie przez silnik (1.4 MPI) wysokich obrotów na biegu jałowym (ok. 2000-3000). Od czasu do czasu pojawiają się również problemy z trzeszczącymi plastikami we wnętrzu. Właściciele sygnalizują też wycieki oleju ze skrzyni biegów, opieszałe działanie systemu Start&Stop, trzeszczące pedały (głównie sprzęgła) i nieprawidłowo zamontowane przednie szyby. W niektórych autach parują też reffektory. Numer VIN odczytamy z obudowy deski rozdzielczej po lewej stronie i z naklejki na słupku środkowym lewym.
Hyundai i30 III sytuacja rynkowa
Hyundai i30 występuje w odmianach Modern, Smart, Executive, N-Line oraz w topowej N. Używane Hyundaie i30 z 2017 roku kosztują średnio 50 000 zł, z 2018 r. 55 000 zł, z 2019 r. 61 000 zł, z 2020 roku 62 000 zł, zaś modele poliftingowe z 2021 r. 66 000 zł, a z 2022 roku około 96 000 zł.
Używany Hyundai i30 leasing
W ofercie naszego serwisu znajdziesz kilka egzemplarzy modelu i30. Używany Hyundai i30 z zarówno przedliftingowych jak i poliftingowych roczników III generacji. Posiadają niski przebieg oraz atrakcyjne wyposażenie. Jesteś zainteresowany zakupem samochodu i30 w leasingu? Skorzystaj z naszego finansowania i odbierz samochód z oferty - dostępny od ręki.

Poniżej przykładowa kalkulacja leasingu dla firm - używany Hyundai i30 1.5 DPI w wersji Classic+ z 2021 r.
- Czas trwania umowy 60 miesięcy
- Wpłata własna 18% 13 471 zł
- Wykup 10% 7323 zł
- Rata netto: 1057 zł
- Cena samochodu brutto: 73 900 zł
Kalkulator korzyści podatkowych:
- 64 997 zł w przypadku użytkowania samochodu wyłącznie do celów służbowych
- korzyści podatkowe: 8903 zł
- 72 471 zł w przypadku użytkowania samochodu do celów mieszanych
- korzyści podatkowe: 1429 zł
Hyundai Kona (od 2017 r.)
Hyundai Kona dane techniczne
Hyundai Kona został oficjalnie zaprezentowany w czerwcu 2017 roku jako najmniejszy wówczas crossover producenta mający uplasować się w gamie poniżej większych SUV-ów Tucson i Santa Fe.. Samochód otrzymał awangardową stylizację nadwozia, charakteryzując się muskularnymi nadkolami, dużymi plastikowymi nakładkami i dwubarwnym malowaniem w topowych wariantach. Awangardowym rozwiązaniem stały się też trzy poziomy świateł przednich (pas górny - światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED połączony z kierunkowskazami; reflektory główne i światła przeciwmgielne). Układ deski rozdzielczej został upodobniony do m.in. modelu i30, z poziomym układem przyrządów. W 2018 roku zadebiutowała elektryczna Kona Electric, zaś w 2019 roku do gamy dołączyła odmiana hybrydowa. Hyundai Kona mierzy 4205 mm długości, 1800 mm szerokości oraz 1565 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2600 mm. Bagażnik pomieści od 374 do 1156 litrów.
We wrześniu 2020 roku Hyundai przedstawił Konę po gruntownej restylizacji. Najobszerniejsze zmiany przeszła przednia część nadwozia, gdzie pojawił się nowy kształt wąskich pasków z diodami LED do jazdy dziennej, a także przemodelowane reflektory w niższym rzędzie. Zmienił się też kształt atrapy chłodnicy, za to logo przeniesiono na maskę. Nowością w kabinie pasażerskiej zmodernizowanej Kony są cyfrowe zegary z 10,25-calowym kolorowym wyświetlaczem, a także 10,25-calowy ekran systemu multimediów i nawigacji, oferujący nowe funkcje łączności. Wyświetlacz jest wyposażony w funkcję podziału i umożliwia jednoczesne połączenie z kilkoma urządzeniami za pomocą technologii Bluetooth. Samochód wyposażono także w bezprzewodowe Android Auto i Apple CarPlay. W kwietniu 2021 roku gamę uzupełnił sportowy wariant N. Hyundai Kona wyróżnia się odważną stylistyką, obecnością wersji z napędem 4x4 oraz sportową odmianą N, a także bogatym wyposażeniem i sporymi możliwościami personalizacji wyglądu.
Hyundai Kona silniki
Hyundai Kona występuje z trzema jednostkami benzynowymi. Bazową jest 1.0 T-GDI o mocy 120 KM. W wersji z 6-biegową skrzynią manualną generuje 172 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,5 s i rozpędza się do 181 km/h (średnie spalanie 6,8 l/100 km). Odmiana z 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnią DCT generuje 200 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11 sekund i rozpędza się do 182 km/h. Mocniejsza jednostka 1.6 T-GDI ma już 4 cylindry i rozwija 198 KM (przed liftingiem 177 KM) oraz 265 Nm. Współpracuje ona z 7-stopniową przekładnią DCT i występuje także z napędem AWD. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h z napędem FWD zajmuje 7,7 s, a prędkość maksymalna to 210 km/h (średnie spalanie 8 l/100 km). Wariant z napędem AWD przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,1 s i rozpędza się do 210 km/h. Na szczycie gamy stoi topowy wariant Kona N z 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 280 KM i maksymalnym momencie obrotowym 392 Nm. Napęd trafia na przednią oś poprzez 8-stopniową dwusprzęgłową przekładnię DCT. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,5 s, zaś prędkość maksymalna to 240 km/h (średnie spalanie 10,4 l/100 km).
Przed liftingiem Konę oferowano też z dieslem 1.6 CRDI o mocach 116 i 136 KM. Z mocniejszym Kona przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,2 s i rozpędza się do 191 km/h. Średnie spalanie to 6,6 l/100 km. Kona Electric występuje w odmianie z bateriami 39 kWh i mocy 136 KM (realny zasięg około 269 km) oraz z bateriami 64 kWh i mocy 204 kM (realny zasięg 389 km). Słabsza przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 s, a mocniejsza w 7,9 s. Jest też wariant hybrydowy o mocy 141 KM, oparty na wolnossącej jednostce benzynowej 1.6. Przyspiesza ona od 0 do 100 km/h w 11 sekund (średnie spalanie 5,5 l/100 km).
Hyundai Kona sytuacja rynkowa
Hyundai Kona występuje w wersjach Pure, Modern, Premium, Smart, Executive, N Line oraz w topowej N. Egzemplarze spalinowe z 2018 roku kosztują w okolicach 75-80 tys. zł, z 2019 roku około 85-90 tys zł, z 2020 roku w okolicach 100 tys zł, zaś modele po liftingu z 2021 roku kosztują w granicach 120 000 zł. Należy jednak pamiętać, iż średnią cenę podnoszą egzemplarze z silnikiem 1.6 T-GDI, które są średnio o około 20 000 zł droższe od wariantu 1.0 T-GDI.
Używany Hyundai Kona leasing
W ofercie naszego serwisu znajdziesz kilka egzemplarzy modelu Kona. Używany Hyundai Kona z poliftingowych roczników. Posiadają niski przebieg oraz atrakcyjne wyposażenie. Jesteś zainteresowany zakupem samochodu Kona w leasingu? Skorzystaj z naszego finansowania i odbierz samochód z oferty - dostępny od ręki.

Poniżej przykładowa kalkulacja leasingu dla firm - używany Hyundai Kona 1.6 T-GDI w wersji Premium z 2021 r.
- Czas trwania umowy 60 miesięcy
- Wpłata własna 15% 22 174 zł
- Wykup 10% 11 777 zł
- Rata netto: 1671 zł
- Cena samochodu brutto: 119 900 zł
Kalkulator korzyści podatkowych:
- 103 319 zł w przypadku użytkowania samochodu wyłącznie do celów służbowych
- korzyści podatkowe: 16 581 zł
- 115 201 zł w przypadku użytkowania samochodu do celów mieszanych
- korzyści podatkowe: 4699 zł
Hyundai Tucson IV (od 2020 r.)
Hyundai Tucson IV dane techniczne
IV generacja koreańskiego SUV-a zadebiutowała w 2020 roku. Tucson IV przeszedł obszerną metamorfozę w stosunku do dotychczasowego modelu, powstając według zupełnie nowego, bardziej futurystycznego i awangardowego kierunku stylistycznego Sensuous Sportiness zapoczątkowanego w 2019 roku. Samochód otrzymał bardziej muskularne proporcje wzbogacone licznymi przetłoczeniami, na czele z zaznaczonymi liniami biegnącymi przez przednie oraz tylne drzwi. Pas przedni otrzymał dużą atrapę chłodnicy w odcieniu szarego chromu o strukturze łusek, która płynnie łączy się ze składającymi się z pięcioelementowych reflektorów wykonanych w technologii LED.
Tylną część nadwozia tworzą z kolei lampy utworzone z pojedynczego pasa biegnącego przez całą szerokość nadwozia, a także dwóch kresek po każdym z nadkoli pojazdu. Duże zmiany pojawiły się również w kabinie pasażerskiej, na czele z minimalistycznym kokpicie wykończonym w topowej wersji lakierem fortepianowym. Większy, bardziej horyzontalny ekran dotykowy o przekątnej 10,25-cala umieszczono niżej niż dotychczas. Hyundai Tucson mierzy 4500 mm długości (N Line 4510 mm), 1865 mm szerokości oraz 1653 mm wysokości (N Line 1650 mm). Rozstaw osi liczy 2680 mm. Bagażnik pomieści od 577 do 1799 litrów.
Hyundai Tucson IV silniki
Gamę jednostek napędowych otwiera turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 T-GDI o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm. Współpracuje on z 6-biegową skrzynią manualną i napędem na przód. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 10,3 s, zaś prędkość maksymalna to 189 km/h. Średnie spalanie to 7,8 l/100 km. Ten sam wariant, ale z dwusprzęgłową przekładnią 7DCT oraz układem mild hybrid z instalacją 48V, potrzebuje 9,6 s na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h, zaś jego prędkość maksymalna również wynosi 189 km/h. Średnie spalanie to 8,2 l/100 km. Kolejny w ofercie jest 180-konny wariant silnika 1.6, oferujący już 265 Nm. Współpracuje on standardowo ze skrzynią dwusprzęgłową DCT oraz napędem 4x4. W jego przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje równe 9 sekund, zaś prędkość maksymalna wynosi 201 km/h. Średnie spalanie to 8,7 l/100 km.
W gamie Tucsona próżno szukać diesli. Zamiast tego Hyundai proponuje dwa układy hybrydowe, oba oparte na jednostce 1.6 T-GDI. Klasyczny wariant HEV rozwija 230 KM oraz 350 Nm i oferuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8 sekund (wariant AWD 8,3 s) i prędkość maksymalną 193 km/h. Średnie spalanie to 7,3 l/100 km. Odmiana PHEV rozwija już 265 KM i 350 Nm. W jego przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 8,2 s, zaś prędkość maksymalna 191 km/h.
Hyundai Tucson IV sytuacja rynkowa
Hyundai Tucson występuje w wersjach Modern, Smart, Executive, Platinum oraz N Line. Używany Hyundai Tucson z 2021 roku kosztuje średnio w granicach 125-140 000 zł, w zależności od wersji. Najdroższe są oczywiście odmiany hybrydowe.
Używany Hyundai Tucson leasing
W ofercie naszego serwisu znajdziesz kilka egzemplarzy modelu Tucson. Używany Hyundai Tucson IV generacji. Posiadają niski przebieg oraz atrakcyjne wyposażenie. Jesteś zainteresowany zakupem samochodu Tucson w leasingu? Skorzystaj z naszego finansowania i odbierz samochód z oferty - dostępny od ręki.

Poniżej przykładowa kalkulacja leasingu dla firm - używany Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV w wersji Executive z 2021 r.
- Czas trwania umowy 60 miesięcy
- Wpłata własna 18% 29 148 zł
- Wykup 10% 15 426 zł
- Rata netto: 2229 zł
- Cena samochodu brutto: 159 900 zł
Kalkulator korzyści podatkowych:
- 141 640 zł w przypadku użytkowania samochodu wyłącznie do celów służbowych
- korzyści podatkowe: 18 260 zł
- 153 662 zł w przypadku użytkowania samochodu do celów mieszanych
- korzyści podatkowe: 6238 zł
Hyundai IONIQ (2016-2022)
Hyundai IONIQ dane techniczne
Hyundai IONIQ został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany w styczniu 2016 roku podczas specjalnego wydarzenia, które odbyło się w Seulu. Samochód został zbudowany na zupełnie nowej płycie podłogowej, która jako pierwsza w historii producenta została opracowana specjalnie z myślą o zelektryfikowanych układach napędowych. W celu obniżenia masy pojazdu, pokrywa silnika, klapa bagażnika oraz niektóre komponenty zawieszenia pojazdu wykonano z aluminium, boczki drzwi wykonano z trzciny cukrowej, a do budowy podsufitki zastosowany został pył wulkaniczny. Hyundai IONIQ został skonstruowany jako odpowiedź na Toyotę Prius, podobnie jak ona w podstawowym wariancie posiadając napęd hybrydowy i przyjmując postać liftbacka ze ściętym tyłem z podzieloną spojlerem dwuczęściową szybą tylną. Przednia część nadwozia otrzymała z kolei charakterystyczny dla debiutujących wówczas modeli Hyundaia, heksagonalny duży wlot powietrza z centralnie umieszczonym logo. W zderzakach znalazły się LED-y do jazdy dziennej.
W maju 2019 roku Hyundai IONIQ przedł obszerną restylizację. Pas przedni otrzymał przeprojektowaną atrapę chłodnicy, a także chromowaną obwódkę łączącą ją z reflektorami. Przeprojektowano przednie i tylne lampy, które wyykonano w technice LED. Największe zmiany przeszła kabina pasażerska, gdzie pojawił się zupełnie nowy projekt kokpitu. Konsola centralna otrzymała panel przyrządów przykryty lakierem fortepianowym z wyżej umieszczonym i większym, 10,25-calowym ekranem systemu multimedialnego. Udoskonalono też napęd hybrydowy. Hyundai Ioniq mierzy 4470 mm długości, 1820 mm szerokości oraz 1450 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2700 mm. Bagażnik pomieści 443 litry w odmianie HEV, zaś w wariancie elektrycznym 341 l.
Hyundai IONIQ silniki
Podstawowy wariant Hyundaia IONIQa napędzany jest klasycznym układem hybrydowym. Współtworzy go spalinowa jednostka benzynowa typu GDI o pojemności 1.6 l i mocy 108 KM, która wspomagana jest przez silnik elektryczny, który generuje moc 44 KM. Łączna moc układu napędowego wynosi 141 KM. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,8 s i rozpędza się do 185 km/h. Średnie spalanie według użytkowników to 4,9 l/100 km. Taką samą moc rozwija także wariant PHEV, posiadający baterie o pojemności 8,9 kWh, zaś maksymalny zasięg na prądzie wynosi według producenta 50 km. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,6 s i rozpędza się do 178 km/h. Średnie spalanie według użytkowników to 3,7 l/100 km. Oferowano też wariant elektryczny. Przed liftingiem rozwijał on 120 KM, przyspieszał od 0 do 100 km/h w 9,9 s i oferował zasięg do 280 km (realnie około 200 km), zaś baterie mają 28 kWh pojemności. Po liftingu pojemność baterii zwiększono do 38,3 kWh, zaś zasięg wzrósł do 378 km (realnie około 293 km), natomiast moc silnika wzrosła do 136 KM.
Hyundai IONIQ sytuacja rynkowa
Hyundai IONIQ występowal w wersjach Business, Premium oraz Platinum. Odmiany hybrydowe z 2017 roku kosztują średnio w granicach 70-75 000 zł, zaś wariant elektryczny z tego samego rocznika jest o około 30 tys. droższy. Egzemplarze hybrydowe z 2018 roku kosztują średnio w okolicach 80 tys. zł. Warianty poliftingowe z 2020 roku wymagają wydania około 100 000 zł (elektryczny ponad 130 tys. zł), zaś z 2021 roku około 120 tys. zł.
Używany Hyundai IONIQ leasing
W ofercie naszego serwisu znajdziesz kilka egzemplarzy modelu IONIQ. Używany Hyundai IONIQ. Samochody posiadają niski przebieg oraz atrakcyjne wyposażenie. Jesteś zainteresowany zakupem samochodu IONIQ w leasingu? Skorzystaj z naszego finansowania i odbierz samochód z oferty - dostępny od ręki.

Poniżej przykładowa kalkulacja leasingu dla firm - używany Hyundai IONIQ Hybrid w wersji Premium z 2021 r.
- Czas trwania umowy 60 miesięcy
- Wpłata własna 18% 22 933 zł
- Wykup 10% zł 12 923 zł
- Rata netto: 1741 zł
- Cena samochodu brutto: 124 900 zł
Kalkulator korzyści podatkowych:
- 107 643 zł w przypadku użytkowania samochodu wyłącznie do celów służbowych
- korzyści podatkowe: 17 257 zł
- 120 022 zł w przypadku użytkowania samochodu do celów mieszanych
- korzyści podatkowe: 4856 zł
Hyundai Santa Fe IV (od 2018 r.)
Hyundai Santa Fe IV dane techniczne
Obecna na rynku IV generacja Hyundaia Santa Fe zadebiutowała w 2018 roku i przeszła znaczną metamorfozę w stosunku do poprzednika. Widać to choćby po zupełnie nowym, bardziej ekspresyjnym designie, który nawiązuje do crossovera Kona. Pas przedni przyozdobił duży, sześciokątny wlot powietrza zdominowany przez centralnie umieszczone logo producenta, z kolei reflektory rozdzielono na dwa poziomy - wyżej umieszczone wąskie paski świateł LED do jazdy dziennej i niżej umieszczone lampy ze światłami pozycyjnymi i mijania. Nadwozie Santa Fe przyjęło bardziej foremne proporcje, z masywną przednią bryłą nadwozia, a także wyżej poprowadzoną linią dachu zapewniającą więcej przestrzeni dla pasażerów. Kokpit z "kaskadową" deską rozdzielczą nawiązuje do innych modeli tej marki, w tym kompaktowego i30.
W połowie 2020 roku Hyundai Santa Fe doczekał się modernizacji. Odświeżono design, wprowadzono nowe multimedia, zaś sam samochód oparto na nowej platformie pozwalającej na zastosowanie zelektryfikowanych układów napędowych. Santa Fe po liftingu mierzy 4785 mm długości, 1900 mm szerokości oraz 1685 mm wysokości, zaś jego rozstaw osi liczy 2765 mm. Bagażnik liczy 831 lub 782 litry w wersji siedmioosobowej.
Hyundai Santa Fe IV silniki
Gama jednostek napędowych Santa Fe składa się z dwóch układów hybrydowych. Oba bazują na turbodoładowanej benzynowej jednostce 1.6 T-GDI. Pierwszy z nich jest pełną hybrydą (HEV), rozwija 230 KM i 350 Nm (spalanie 6,3 l/100 km), zaś napęd trafia na przednią lub obie osie za pomocą 6-biegowej automatycznej przekładni. Wariant FWD przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9 s i rozpędza się do 187 km/h, zaś AWD w 9,1 sekundy. Drugi wariant to hybryda plug-in (PHEV), oferujaca 265 KM i 350 Nm (średnie spalanie 6,3 l/100 km). Posiada ona standardowo napęd AWD, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,8 s i rozpędza się do 187 km/h. Baterie mają 13,8 kWh pojemności, zaś średni zasięg na prądzie według WLTP wynosi 58 km. Przed liftingiem auto oferowano z 2-litrowym dieslem o mocach 150 i 185 KM oraz dieslem 2.2 o mocy 200 KM. Najpopularniejszy wariant o mocy 185 KM przyspieszał od 0 do 100 km/h w 10,3 s i rozpędzał się do 197 km/h, zaś średnie spalanie według użytkowników wynosi 7,8 l/100 km.
Hyundai Santa Fe IV usterki
Samochód jest na tyle świeżą konstrukcją, iż nie słychać jeszcze zbyt wiele na temat usterek. Wielu użytkowników skarży się jednak na słabą żywotność tarcz i klocków hamulcowych, na co z pewnością ma wpływ także wysoka masa własna pojazdu.
Hyundai Santa Fe IV sytuacja rynkowa
Hyundai Santa Fe występuje w odmianach Smart, Executive oraz Platinum. Używany Hyundai Santa Fe z 2018 roku kosztuje średnio 155 000 zł, z 2019 r. 172 000 zł, z 2020 roku 192 000 zł, a z 2021 r. 220 000 zł. Egzemplarze z dieslami są tańsze niż warianty hybrydowe (oferowane przez pewien czas równolegle).
Używany Hyundai Santa Fe leasing
W ofercie naszego serwisu znajdziesz kilka egzemplarzy modelu Santa Fe. Używany Hyundai Santa Fe IV generacji zarówno sprzed jak i po liftingu. Posiadają niski przebieg oraz atrakcyjne wyposażenie. Jesteś zainteresowany zakupem samochodu Santa Fe w leasingu? Skorzystaj z naszego finansowania i odbierz samochód z oferty - dostępny od ręki.

Poniżej przykładowa kalkulacja leasingu dla firm - używany Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 185 KM w wersji Premium z 2019 r.
- Czas trwania umowy 48 miesięcy
- Wpłata własna 15% 22 437 zł
- Wykup 10% zł 15 058 zł
- Rata netto: 2545 zł
- Cena samochodu brutto: 149 900 zł
Kalkulator korzyści podatkowych:
- 124 127 zł w przypadku użytkowania samochodu wyłącznie do celów służbowych
- korzyści podatkowe: 25 773 zł
- zł w przypadku użytkowania samochodu do celów mieszanych
- korzyści podatkowe: 12 055 zł