Używana Kia - poradnik kupującego. Co warto wiedzieć?
Kia jest jednym z liderów polskiego rynku. Koreańskich aut z roku na rok przybywa i zyskują one coraz więcej zwolenników. Jak prezentują się wybrane modele Kii na rynku wtórnym?

Poznaj używane modele dostepne w ofercie Superauto.pl
Od kilku lat Kia jest jednym z bestsellerów polskiego rynku. Koreańska marka przekonuje 7-letnią gwarancją, dobrym stosunkiem ceny do jakości, atrakcyjną stylistyką oraz niezawodnością. Z całkowitą sprzedażą 26 133 aut Kia jest trzecią najpopularniejszą marką w Polsce, zaraz po Toyocie i Skodzie (dane za okres od stycznia do września 2022). Najpopularniejszym modelem koreańskiej marki jest kompaktowy SUV Sportage, którego sprzedano w tym czasie 8998 egzemplarzy, co daje mu 3. lokatę w TOP 10 nowych samochodów w Polsce, zaraz za Toyotą Corollą i Toyotą Yaris. Nie dziwi zatem fakt, że podaż Kii jest także spora na rynku wtórnym. Wskazujemy wybrane modele Kii z rynku aut używanych, które znajdziecie w ofercie Superauto.pl i na co warto zwrócić uwagę przy ich zakupie.
Kia Rio IV (od 2016 r.)
Kia Rio IV dane techniczne
IV generacja miejskiej Kii zadebiutowała w 2016 roku, zaś w 2020 roku doczekała się modernizacji. Samochód wyróżnia się typową dla nowych Kii stylistyką oraz całkiem sporym, mierzącym 4065 mm nadwoziem. Rozstaw osi liczy 2580 mm, szerokość nadwozia 1725 mm, zaś wysokość 1450 mm. Bagażnik liczy od 325 do 1103 litrów. Pojazd zyskał bardziej stonowane proporcje przy zachowaniu charakterystycznych cech designu marki jak duże, agresywnie stylizowane reflektory, wąski wlot powietrza z motywem tygrysiego nosa, a także dwuczęściowe lampy tylne umieszczone tuż pod szybą bagażnika. Deska rozdzielcza zyskała bardziej minimalistyczny projekt, z dużym ekranem umieszczonym między nawiewami. Zastosowano też lakier fortepianowy w topowych wariantach wyposażenia. Po raz pierwszy od 1999 roku Kia Rio w Europie występuje tylko jako 5-drzwiowy hatchback. Wyposażenie i wykończenie jest przyzwoite jak na ten segment.
Kia Rio IV silniki
Gama jednostek napędowych Kii Rio składa się z dwóch silników. Bazowym jest wolnossące 1.2 R4 MPI o mocy 84 KM i maksymalnym momencie obrotowym 118 Nm (średnie spalanie wg użytkowników 6,3 l/100 km). Napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zajmuje 13,1 s, zaś prędkość maksymalna to 173 km/h. Wariant ten występuje także z instalacją LPG firmy BRC. Oprócz tego dostępna jest też turbodoładowana jednostka R3 T-GDI o pojemności 1.0 litra. W słabszym wariancie generuje 100 KM oraz 172 Nm (6,5 l/100 km) i współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,8 s i rozpędza się do 188 km/h. W mocniejszym rozwija 120 KM oraz 172 Nm (6,6 l/100 km) i posiada układ mild hybrid. W tym przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 10,2 s, zaś prędkość maksymalna wynosi 190 km/h. Co ciekawe, wariant ten posiada 6-biegową skrzynię manualną iMT z elektronicznie sterowanym sprzęgłem Clutch-By-Wire. Przed liftingiem oferowano też wolnossącą jednostkę benzynową 1.4 o mocy 100 KM (6,8 l/100 km) oraz diesla o tej samej pojemności generującego 90 KM (6,2 l/ 100 km).
Kia Rio IV usterki
IV generacja Kia Rio jest wciąż dość nowa na rynku wtórnym i trudno doszukiwać się poważnych, powtarzających się problemów, ale niektóre wczesne modele były objęte akcją serwisową, która dotyczyła blokad dziecięcych na tylnych drzwiach, które mogą nie działać prawidłowo. Egzemplarze wyprodukowane między 10 kwietnia a 5 czerwca 2017 roku powinny być objęte akcją serwisową. Oczywiście jak przystało na auto miejskie warto też zwrócić uwagę na wgniotki czy rysy na karoserii oraz podrapane felgi. Numer VIN w Kii Rio IV znajduje się na podłodze przed fotelem pasażera, jak również na podszybiu w lewym dolnym rogu. Oprócz tego numer VIN znajdziemy również na tabliczce umieszczonej na słupku B pod drzwiami kierowcy.
Kia Rio IV sytuacja rynkowa
Kia Rio po liftingu występuje w odmianach M, L , Business Line oraz GT Line. Egzemplarze z 2020 roku kosztują średnio 57 000 zł, z 2021 r. 71 900 zł, zaś z 2022 r. 77 900 zł. Egzemplarze sprzed liftingu z 2018 roku kosztują średnio 48 400 zł z 2018 lub 52 800 zł z 2019 roku.
Używana Kia Rio IV leasing
W ofercie naszego serwisu znajdziesz kilka egzemplarzy modelu Rio. Używana Kia Rio z poliftingowych roczników IV generacji. Posiadają niski przebieg oraz atrakcyjne wyposażenie. Jesteś zainteresowany zakupem samochodu Rio w leasingu? Skorzystaj z naszego finansowania i odbierz samochód z oferty - dostępny od ręki.

Poniżej przykładowa kalkulacja leasingu dla firm - używana Kia Rio 1.2 MPI w wersji Business Line z 2022 r.
- Czas trwania umowy 60 miesięcy
- Wpłata własna 18% 13 853 zł
- Wykup 10% 7649 zł
- Rata netto: 1114 zł
- Cena samochodu brutto: 77 900 zł
Kalkulator korzyści podatkowych:
- 68 505 zł w przypadku użytkowania samochodu wyłącznie do celów służbowych
- korzyści podatkowe: 9405 zł
- 76 383 zł w przypadku użytkowania samochodu do celów mieszanych
- korzyści podatkowe: 1517 zł
Kia Sportage IV (2015-2021)
Kia Sportage IV dane techniczne
Czwarta genreacja kompaktowego SUV-a, podobnie jak poprzednik, została zaprojektowanya w europejskim centrum projektowym Kii w niemieckim Frankfurcie nad Menem. Samochód przeszedł ewolucyjny zakres zmian w stosunku do poprzednika, zachowując podobną bryłę nadwozia z charakterystycznym szerokim słupkiem C, a zarazem bardziej dynamicznie ukształtowane detale. Najbardziej charakterystycznym elementem wyróżniającym Kię Sportage czwartej generacji została duża, nisko osadzona atrapa chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa, a także wysoko osadzone reflektory w kształcie bumerangów. Gruntowne modyfikacje w stosunku do trzeciej generacji przeszła deska rozdzielcza. Stała się ona masywniejsza, zyskując nowe koło kierownicy, a także rozbudowaną konsolę centralną z większym panelem klimatyzacji, a także obszerniejszym wyświetlaczem systemu multimedialnego o przekątnej 7 lub 8 cali. Samochód mierzy 4480 mm długości, 1855 mm szerokości oraz 1645 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2670 mm. Bagażnik pomieści od 503 do 1492 litrów. W lipcu 2018 Sportage doczekała się liftingu.
Kia Sportage IV silniki
Kia oferowała tylko dwie wersje benzynowe, oparte na silniku 1.6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa – wolnossący GDI (132 KM) i turbodoładowany T-GDI (177 KM). To trwała jednostka z łańcuchem rozrządu i zmiennymi fazami rozrządu. Słabszy wariant przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,5 s i pali średnio 7,9 l/100 km, a mocniejszy w 9,2 s i pali 9,3 l/100 km. Rolę bazowego najpierw pełnił 1.7 CRDi (115/141 KM), zastąpiony po liftingu mniejszym 1.6 CRDi (115/136 KM). Słabszy przyspiesza od. 0 do 100 km/h w 11,8 s (spalanie 6,5 l/100 km), a mocniejszy w 11,4 s (spalanie 7,2 l/100 km). Na szczycie palety znalazł się 2.0 CRDi rozwijający 136/185 KM. Słabszą wycofano w 2018 r., mocniejszą montowano do końca produkcji (od 0 do 100 km/h w 9,5 s, spalanie 7,7 l/100 km). Napęd 4×4 trafiał do odmian 1.6 T-GDI, 1.6 CRDi/136 KM i wszystkich 2.0 CRDi. Wszystkie jednostki poza bazowym 1.6 GDI można było połączyć z automatyczną dwusprzęgłową przekładnią 7DCT.
Kia Sportage IV usterki
Głównym powodem rozczarowań jest kapryśna elektryka i elektronika, która generuje błędy, ale i wprowadza mechaników w błąd. Od drobnych usterek oświetlenia, zamków czy multimediów, po poważne, związane głównie z pracą silnika, układem oczyszczania spalin albo uruchamianiem. Pojawiają się też uwagi co do trwałości sprzęgła, zwłaszcza z napędem AWD. Użytkownicy też narzekają na łatwo rysujący się lakier. System multimedialny potrafi się czasem zawiesić. Niektórzy użytkownicy skarżą się też na nieprecyzyjną pracę manualnych skrzyń biegów. Numer VIN znajduje się w obudowie deski rozdzielczej z lewej strony.
Kia Sportage IV sytuacja rynkowa
Kia Sportage występowała w odmianach S, M, L, GT Line oraz XL. Poliftingowa Kia Sportage z 2019 roku kosztuje średnio 95 900 zł, z 2020 roku 92 000 zł, a z 2021 r. 99 900 zł.
Używana Kia Sportage IV leasing
W ofercie naszego serwisu znajdziesz kilka egzemplarzy modelu Sportage. Używana Kia Sportage z poliftingowych roczników IV generacji. Posiadają niski przebieg oraz atrakcyjne wyposażenie. Jesteś zainteresowany zakupem samochodu Sportage w leasingu? Skorzystaj z naszego finansowania i odbierz samochód z oferty - dostępny od ręki.

Poniżej przykładowa kalkulacja leasingu dla firm - używana Kia Sportage 1.6 GDI w wersji M z 2021 r.
- Czas trwania umowy 60 miesięcy
- Wpłata własna 18% 17 236 zł
- Wykup 10% 9827 zł
- Rata netto: 1369 zł
- Cena samochodu brutto: 95 700 zł
Kalkulator korzyści podatkowych:
- 84 180 zł w przypadku użytkowania samochodu wyłącznie do celów służbowych
- korzyści podatkowe: 11 520 zł
- 93 861 zł w przypadku użytkowania samochodu do celów mieszanych
- korzyści podatkowe: 1861 zł
Kia Sportage V (od 2021 r.)
Kia Sportage V dane techniczne
Aktualna, V generacja Kii Sportage zadebiutowała w 2021 roku i ma znacznie odważniejszy design od poprzedniczki. Samochód bazuje na Hyundaiu Tucsonie. Samochód wyróżnia się zadartą ku górze linią okiem, odważnym przednim pasem z reflektorami z motywem bumerangu, a także szerokim, pozbawionym okienka słupkiem C i zaokrąglonym, krótkim zwisem tylnym. Styliści mocno zaakcentowali nadkola, pojawiło się sporo przetłoczeń, a także duży wlot powietrza z chromowanym wzorem Tygrysiego Nosa przy krawędzi maski. Zastosowano awangardowo ukształtowane reflektory w kształcie romba z nietypowo wkomponowanymi pasami diod LED do jazdy dziennej w formie trójramiennych pasów, z kolei z tyłu umieszczono zachodzące na nadkola lampy połączone pasem świetlnym. Także w kabinie inspirowano się nowymi modelami, w tym EV6 i zastosowano dwa 12-calowe wyświetlacze oraz sporo lakieru fortepianowego.
Kia Sportage mierzy 4515 mm długości, 1865 mm szerokości oraz 1645 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2680 mm. Bagażnik pomieści od 591 do 1780 litrów w wersji spalinowej, 587-1776 l w hybrydowej HEV lub 540-1715 l w hybrydzie plug-in (PHEV).
Kia Sportage V silniki
W gamie jednostek napędowych Kii Sportage znajdziemy silnik benzynowy 1.6 T-GDI o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm, a także dwa warianty hybrydowe oparte na wspomnianej jednostce. Benzyniak współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną i napędem na przednią oś. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,3 s, zaś prędkość maksymalna wynosi 182 km/h. Średnie spalanie to 7,2 l/100 km. Odmiana hybrydowa HEV rozwija natomiast 230 KM i 350 Nm. Występuje z 6-biegową skrzynią automatyczną oraz napędem na przednią lub obie osie. Wariant FWD przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8 sekund, zaś AWD w 8,3 s. Prędkość maksymalna wynosi 193 km/h. Średnie spalanie wynosi 6,3 l/100 km. Odmiana hybrydowa PHEV oferuje natomiast 265 KM i 350 Nm i standardowo ma napęd AWD. W jej przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,2 s, zaś prędkość maksymalna wynosi 191 km/h. Zasięg w trybie elektrycznym wynosi 70 km według cyklu WLTP. Baterie mają 13,8 kWh.
Kia Sportage V sytuacja rynkowa
Samochód występuje w wersjach M, L, Business Line oraz GT Line. Średnia cena używanej Kii Sportage z 2022 roku wynosi 152 900 zł.
Używana Kia Sportage V leasing
W ofercie naszego serwisu znajdziesz kilka egzemplarzy modelu Sportage. Używana Kia Sportage V generacji. Posiadają niski przebieg oraz atrakcyjne wyposażenie. Jesteś zainteresowany zakupem samochodu Sportage w leasingu? Skorzystaj z naszego finansowania i odbierz samochód z oferty - dostępny od ręki.

Poniżej przykładowa kalkulacja leasingu dla firm - używana Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV w wersji GT Line z 2021 r.
- Czas trwania umowy 60 miesięcy
- Wpłata własna 18% 35 063 zł
- Wykup 10% 18 364 zł
- Rata netto: 2647 zł
- Cena samochodu brutto: 189 900 zł
Kalkulator korzyści podatkowych:
- 173 549 zł w przypadku użytkowania samochodu wyłącznie do celów służbowych
- korzyści podatkowe: 16 351 zł
- 186 255 zł w przypadku użytkowania samochodu do celów mieszanych
- korzyści podatkowe: 3645 zł
Kia Ceed III (od 2018 r.)
Kia Ceed III dane techniczne
Trzecia generacja Kii Ceed zadebiutowała na początku 2018 roku. Kia zdecydowała się dokonać korekty nazwy i odejść od dotychczasowego nietypowego zapisu. Z nazwy cee'd wycofany został apostrof, a litera „C” zmieniona została z małej na dużą, przemianowując przez to pojazd na prostsze Kia Ceed. Samochód zbudowany został na zupełnie nowej płycie podłogowej K2 koncernu Hyundai, która wykorzystana została również do budowy przedstawionej kilka miesięcy wcześniej trzeciej generacji bliźniaczego modelu Hyundai i30. Dopracowanie układu jezdnego pojazdu powierzono byłemu twórcy pojazdów serii M niemieckiej marki BMW, Albertowi Biermann'owi. Podobnie jak dwie poprzednie generacje modelu,
Kia Ceed zaprojektowana została w europejskim centrum rozwojowym Kii. Design utrzymano w nowym języku stylistycznym Kii, stanowiącym, wzorem mniejszych modeli Rio i Picanto, bardziej konwencjonalne rozwinięcie koncepcji poprzedników. Pas przedni ponownie zyskał strzeliście ukształtowane reflektory, za to linia okien została poprowadzona powyżej i pod mniejszym kątem. Obszerniejsze zmiany przeszły w kabinie pasażerskiej, gdzie pojawił się bardziej minimalistyczny projekt nadwozia z umieszczonym centralnie, 7 lub 8-calowym ekranem dotykowym systemu multimedialnego. W gamie znalazło się miejsce dla pięciodrzwiowego hatchbacka oraz kombi SW. We wrześniu 2019 roku do oferty dołączyła odmiana hybrydowa PHEV.
W lipcu 2021 roku zaprezentowana została Kia Ceed III po kompleksowej modernizacji nadwozia i kabiny pasażerskiej. Na zewnątrz samochód zyskał nowe logotypy producenta stopniowo wdrażane od lutego 2021, przeprojektowany wzór atrapy chłodnicy, większe i inaczej ukształtowane wloty powietrza w zderzaku, a także zmodyfikowane wzory reflektorów z innym układem soczewek i diod LED. Restylizacja przyniosła też nowy wygląd lamp tylnych w topowej odmianie GT-Line wyróżniający się strukturą kilkudziesięciu małych diod LED, a także przeprojektowaną deskę rozdzielczą. Kia Ceed hatchback mierzy 4310 mm długości, 1800 mm szerokości oraz 1447 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2650 mm. Bagażnik pomieści 395 litrów. Odmiana kombi (SW) mierzy 4600 mm długości, 1800 mm szerokości oraz 1465 mm wysokości. Bagażnik pomieści 612 litrów (437 l w PHEV).
Kia Proceed III dane techniczne
We wrześniu 2018 roku pokazano nowe wcielenie wariantu Proceed. Samochód porzucił formułę sportowo stylizowanego, 3-drzwiowego hatchbacka na rzecz 5-drzwiowego, sportowo stylizowanego nadwozia stanowiącego nowożytną wizję shooting brake łączącego cechy kombi z coupe. Pod kątem wizualnym pojazd otrzymał łukowatą linię nadwozia z łagodnie opadającą linią dachu, charakterystyczną srebrną lotką za tylnymi drzwiami, a także wąskimi, owalnymi lampami tylnymi połączonymi świetlistym pasem biegnącym przez całą szerokość nadwozia. Proceed mierzy 4605 mm długości, 1800 mm szerokości oraz 1422 mm wysokości. Bagażnik pomieści 594 litry.
Kia Ceed III silniki
Kia Ceed hatchback występuje z dwiema jednostkami benzynowymi. Bazową jest 1.0 R3 T-GDI o mocy 100 lub 120 KM i maksymalnym momencie obrotowym 172 Nm. Współpracuje ona z 6-biegową skrzynią manualną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11,8 s, a prędkość maksymalna to 183 km/h w słabszym wariancie, a w mocniejszym jest to 11,1 s i 190 km/h (średnie spalanie 7,2 l/100 km). Oprócz tego jest też jednostka 1.5 T-GDI o mocy 160 KM i maksymalnym momencie obrotowym 253 Nm (5,8 l/100 km), współpracująca z 6-biegową skrzynią manualną. W jej przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,4 s, a prędkość maksymalna to 210 km/h.
Odmiana kombi SW występuje także w wersji hybrydowej plug-in, opartej na 1.6-litrowej wolnossącej jednostce benzynowej i silniku elektrycznym. Współpracuje ona z 6-stopniową dwusprzęgłową przekładnią DCT. Łączna moc układu wynosi 141 KM a maksymalny moment obrotowym 265 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,8 s, a prędkość maksymalna to 171 km/h (średnie spalanie 4,1 l/100 km). Wariant Proceed oferuje także jednostkę 1.5 -T-GDI w konfiguracji z 7-stopniową skrzynią DCT (przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,8 s i prędkość maksymalna 210 km/h), a także turbodoładowany silnik 1.6 T-GDI rozwijający 204 KM oraz 265 Nm (8,5 l/100 km). Współpracuje on z przekładnią DCT, zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,5 s i prędkość maksymalną 225 km/h.
Do 2021 roku oferowano także diesla 1.6 o mocach 115 i 136 KM. Słabszy przyspieszał od 0 do 100 km/h w 10,9 s (spalanie 6,2 l/100 km) a mocniejszy w 10,2 s (spalanie 5,3 l/100 km). Oferowano również benzyniaka 1.4, który w wolnossącej wersji generował 100 KM i przyspieszał w 12,6 s (7 l/100 km), a w odmianie turbodoładowanej 140 KM (7,1 l/100 km) i rozpędzał się w 8,9 s. W 2021 roku turbodoładowaną odmianę zastąpiono silnikiem 1.5 T-GDI.
Kia Ceed III sytuacja rynkowa
Kia Ceed występuje w odmianach S, M, L, Business Line oraz GT Line. Kia Ceed z 2019 i 2020 roku kosztuje średnio 75 000 zł, a.z 2021 roku 86 000 zł. Kia Proceed z 2019 roku kosztuje średnio 98 800 zł, z 2020 r. 119 900 zł, a z 2021 roku 159 900 zł.
Używana Kia Ceed III leasing
W ofercie naszego serwisu znajdziesz kilka egzemplarzy modelu Ceed. Używana Kia Ceed III generacji zarówno w odmianach sprzed jak i po liftingu. Posiadają niski przebieg oraz atrakcyjne wyposażenie. Jesteś zainteresowany zakupem samochodu Ceed w leasingu? Skorzystaj z naszego finansowania i odbierz samochód z oferty - dostępny od ręki.

Poniżej przykładowa kalkulacja leasingu dla firm - używana Kia Ceed 1.0 T-GDI w wersji M z 2021 r.
- Czas trwania umowy 60 miesięcy
- Wpłata własna 18% 14 309 zł
- Wykup 10% 8368 zł
- Rata netto: 1166 zł
- Cena samochodu brutto: 81 500 zł
Kalkulator korzyści podatkowych:
- 71 695 zł w przypadku użytkowania samochodu wyłącznie do celów służbowych
- korzyści podatkowe: 9805 zł
- 79 940 zł w przypadku użytkowania samochodu do celów mieszanych
- korzyści podatkowe: 1560 zł
Kia XCeed (od 2019 r.)
Kia XCeed dane techniczne
Kia XCeed została po raz pierwszy zaprezentowana we Frankfurcie w czerwcu 2019 roku jako czwarty wariant nadwoziowy z linii kompaktowych modeli Ceed. Formuła crossovera spowodowała, że do projektu auta włączono najbardziej indywidualne elementy stylistyczne, co zaowocowało unikalnym stylem samochodu. Łączy on zalety SUV-a z klasycznym hatchbackiem. Kia XCeed została pomyślana w europejskim centrum rozwojowym Kii. Plastikowe nakładki na nadkola pojazdu, podwyższony prześwit, wydatny grill, inne reflektory, wybrzuszone nadkola i spadzista linia dachu to jedne z cech, które nawiązują do SUV-ów i odróżniają XCeeda od konwencjonalnego hatchbacka. Charakterystyczną cechą kabiny pasażerskiej stała się przemodelowana konsola centralna z większym, w stosunku do Kii Ceed z pierwszego roku produkcji, ekranem multimedialnym, a także opcjonalne wstawki w desce rozdzielczej w kolorze nadwozia.
W lipcu 2022 roku Kia XCeed przeszła modernizację, która wprowadziła analogiczne zmiany co w przypadku Ceeda i Proceeda. Po raz pierwszy gamę wariantów uzupełniła także znana już ze zmodernizowanego rok wcześniej Ceeda odmiana GT-Line, która dodatkowo wyróżniła się innym wzorem tylnych lamp o strukturze plastra miodu i mikropikseli. Kia XCeed mierzy 4395 mm długości, 1826 mm szerokości oraz 1483 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2650 mm. Bagażnik pomieści od 426 do 1378 litrów w odmianie spalinowej lub od 291 do 1243 l w przypadku wariantu hybrydowego PHEV.
Kia XCeed silniki
Gamę silnikową XCeeda tworzą dwie jednostki. Bazową jest turbodoładowany benzyniak 1.5 T-GDI o mocy 160 KM i maksymalnym momencie obrotowym 253 Nm. Współpracuje ona z 6-biegową skrzynią manualną i napędem na przednią oś. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 208 km/h (6,5 l/100 km). W ofercie jest też wariant hybrydowy plug-in (PHEV) bazujący na 1.6-litrowej wolnossącej jednostce benzynowej. Łączna moc układu to 147 KM. Współpracuje ona z 6-stopniową dwusprzęgłową przekładnią DCT. Baterie mają 8,9 kWh pojemności. Zasięg na prądzie wynosi od 48 do 59 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11 sekund, a prędkość maksymalna to 160 km/h (4,2 l/100 km). Początkowo był też silnik 1.0 T-GDI o mocy 120 KM (średnie spalanie 6,3 l/100 km), a także 1.4 T-GDI o mocy 140 KM (7,3 l/100 km) oraz 1.6 T-GDI o mocy 204 KM (8,8 l/100 km). Oferowano też 1.6-litrowego diesla o mocy 136 KM (5,9 l/100 km).
Kia XCeed sytuacja rynkowa
Kia XCeed występuje w wersjach M, L, Business Line oraz GT Line. Samochód kosztuje średnio w okolicach 95-105 000 zł za roczniki 2020 i 2021.
Używana Kia XCeed leasing
W ofercie naszego serwisu znajdziesz kilka egzemplarzy modelu XCeed. Używana Kia XCeed zarówno w odmianach sprzed jak i po liftingu. Posiadają niski przebieg oraz atrakcyjne wyposażenie. Jesteś zainteresowany zakupem samochodu XCeed w leasingu? Skorzystaj z naszego finansowania i odbierz samochód z oferty - dostępny od ręki.

Poniżej przykładowa kalkulacja leasingu dla firm - używana Kia XCeed 1.4 T-GDI w wersji XL z 2019 r.
- Czas trwania umowy 60 miesięcy
- Wpłata własna 18% 20 824 zł
- Wykup 10% 11 626 zł
- Rata netto: 1602 zł
- Cena samochodu brutto: 114 900 zł
Kalkulator korzyści podatkowych:
- 99 044 zł w przypadku użytkowania samochodu wyłącznie do celów służbowych
- korzyści podatkowe: 15 856 zł
- 110 434 zł w przypadku użytkowania samochodu do celów mieszanych
- korzyści podatkowe: 4566 zł
KIa Sorento IV (od 2020 r.)
Kia Sorento IV dane techniczne
Aktualna, IV generacja Kii Sorento zadebiutowała w 2020 roku i zyskała znacznie ciekawszy, odważniejszy design niż w przypadku poprzednika, z bardziej kanciastymi liniami i ostrzejszymi kształtami nadwozia. Charakterystycznym elementem pasa przedniego pojazdu stała się atrapa chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa, która zakończona jest po bokach dużymi reflektorami oraz umieszczonymi pod nimi światłami do jazdy dziennej. Z tyłu pojazdu umieszczone zostały pionowe, podwójne lampy zachodzące na boki pojazdu. Kia Sorento IV bazuje na nowej platformie, z której korzysta też poliftingowy Hyundai Santa Fe, umożliwiającej zastosowanie zelektryfikowanych układów napędowych. Kabina wygląda nowocześnie i została zdominowana przez dwa duże ekrany. Charakterystycznym elementem kabiny są też podwójne nawiewy. Kia Sorento jest większa od Santa Fe - mierzy bowiem 4810 mm długości, zaś rozstaw osi liczy 2815 mm. Pojemność bagażnika wynosi odpowiednio 187/821/2011 litrów dla wersji spalinowej, 179/813/1996 l dla hybrydy HEV oraz 175/809/1988 litrów dla wersji PHEV.
Kia Sorento IV silniki
Gama jednostek napędowych Sorento jest identyczna jak w Hyundaiu Santa Fe... z jedną drobną różnicą. Jest nią obecność 2.2-litrowego diesla w Kii, który rozwija 193 KM i 440 Nm i współpracuje z 8-stopniową dwusprzęgłową przekładnią DCT oraz napędem AWD. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,2 s, zaś prędkość maksymalna to 205 km/h. Wariant hybrydowy HEV korzysta z 1.6-litrowej jednostki T.-GDI i rozwija łącznie 230 KM oraz 350 Nm. Współpracuje z 6-biegową skrzynią automatyczną. W przypadku wariantu z napędem FWD przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,6 s, zaś prędkość maksymalna to 193 km/h (średnie spalanie 7 l/100 km). Odmiana AWD przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,3 s. Odmiana PHEV o mocy 265 KM przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,7 s i rozpędza się do 193 km/h. Zasięg na prądzie wynosi 57 km według cyklu WLTP (średnie spalanie 6,5 l/100 km).
Kia Sorento IV sytuacja rynkowa
Kia Sorento występuje w wersjach M, L, XL oraz Prestige Line. Średnia cena rynkowa dla egzemplarzy z 2021 roku wynosi około 244 950 zł, w zależności od napędu i poziomu wyposażenia.
Używana Kia Sorento IV leasing
W ofercie naszego serwisu znajdziesz kilka egzemplarzy modelu Sorento. Używana Kia Sorento IV. Posiadają niski przebieg oraz atrakcyjne wyposażenie. Jesteś zainteresowany zakupem samochodu Sorento w leasingu? Skorzystaj z naszego finansowania i odbierz samochód z oferty - dostępny od ręki.

Poniżej przykładowa kalkulacja leasingu dla firm - używana Kia Sorento 1.6 T-GDI HEV w wersji XL z 2022 r.
- Czas trwania umowy 60 miesięcy
- Wpłata własna 18% 42 306 zł
- Wykup 10% 23 768 zł
- Rata netto: 3274 zł
- Cena samochodu brutto: 234 900 zł
Kalkulator korzyści podatkowych:
- 221 414 zł w przypadku użytkowania samochodu wyłącznie do celów służbowych
- korzyści podatkowe: 13 486 zł
- 236 434 zł w przypadku użytkowania samochodu do celów mieszanych
Kia Stinger (od 2017 r.)
Kia Stinger dane techniczne
Samochód został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Detroit w styczniu 2017 roku. Auto bazuje na zaprezentowanym w 2011 roku podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie samochodzie koncepcyjnym Kia GT. Pojazd został zaprojektowany w europejskim studiu stylistów marki kierowanym przez Petera Schreyera. Stinger zbudowany został na bazie płyty podłogowej wykorzystanej do budowy modelu Genesis G70. Samochód nawiązuje stylistycznie do pojazdów Gran Turismo. Przednia część pojazdu wyróżnia się m.in. pionowymi otworami w zderzaku, które mają dostarczać powietrza do chłodzenia układu hamulcowego marki Brembo, a także dwoma małymi wlotami powietrza na pokrywie silnika. Ostro zakończona tylna bryła karoserii wyposażona została w cztery owalne końcówki układu wydechowego oraz dyfuzor. Układ jezdny pojazdu zaprojektowany został przez Alberta Biermanna, który wcześniej opracowywał pojazdy serii M dla BMW.
Wersja z napędem na tylną oś wyposażona została standardowo w mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Wersje z napędem na cztery koła otrzymały system dynamicznego rozdziału momentu obrotowego między kołami - Torque Vectoring. Kia Stinger mierzy 4831 mm długości, 1869 mm szerokości oraz 1400 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2905 mm. Bagażnik pomieści 406 litrów. W 2020 roku samochód przeszedł restylizację nadwozia. Wprowadzono m.in. nowe światła do jazdy dziennej, światła tylne połączone świetlistym pasem, poprawiono materiały wykończeniowe wnętrza, wprowadzono wyświetlacz multimediów o przekątnej 10,25 cala, wprowadzono także ambientowe podświetlenie wnętrza. Zmiany objęły także m.in. gamę silnikową, czy też nowe systemy asystujące kierowcę
Kia Stinger silniki
Kia Stinger występuje obecnie wyłącznie w topowej odmianie GT z 3.3-litrowym silnikiem V6 biturbo generującym 366 KM oraz 510 Nm (średnie spalanie 12,7 l/100 km). Napęd trafia na obie osie poprzez 8-stopniową automatyczną przekładnię. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,4 s, a prędkość maksymalna to 270 km/h. Przed liftingiem oferowano także odmianę benzynową 2.0 T-GDI o mocy 245 KM (od 0 do 100 km/h w 6 s, średnie spalanie 10,5 l/100 km) z napędem na tylną oś oraz diesla 2.2 CRDI o mocy 200 KM (od 0 do 100 km/h w 7,6 s, średnie spalanie 7 l/100 km).
Kia Stinger sytuacja rynkowa
Kia Stinger występuje w wersjach L, XL, GT Line oraz GT. Egzemplarze z 2017 roku kosztują średnio 149 999 zł, z 2018 r. 155 900 zł, z 2019 roku 175 000 zł, zaś najmłodsze egzemplarze poliftingowe z 2021 r. 249 900 zł, a z 2022 roku 265 000 zł.
Używana Kia Stinger leasing
W ofercie naszego serwisu znajdziesz kilka egzemplarzy modelu Stinger. Używana Kia Stinger w odmianie poliftingowej. Posiadają niski przebieg oraz atrakcyjne wyposażenie. Jesteś zainteresowany zakupem samochodu Stinger w leasingu? Skorzystaj z naszego finansowania i odbierz samochód z oferty - dostępny od ręki.

Poniżej przykładowa kalkulacja leasingu dla firm - używana Kia Stinger 3.3 T-GDI w wersji GT z 2021 r.
- Czas trwania umowy 60 miesięcy
- Wpłata własna 18% 46 141 zł
- Wykup 10% 23 768 zł
- Rata netto: 3484 zł
- Cena samochodu brutto: 249 900 zł
Kalkulator korzyści podatkowych:
- 237 428 zł w przypadku użytkowania samochodu wyłącznie do celów służbowych
- korzyści podatkowe: 12 472 zł
- 253 215 zł w przypadku użytkowania samochodu do celów mieszanych