TEST: Skoda Karoq 1.5 TSI Style 6MT FWD - Skoda jaką znamy i lubimy
Skoda Karoq nie należy do samochodów, które wywołują emocje. Jest ona jednak typowym przykładem funkcjonalnego i zdroworozsądkowego SUV-a dla rodzin, które nie chcą wydawać fortuny i mieć sprawdzony i ekonomiczny środek lokomocji
Z testu dowiesz się o:
Krótko o modelu
Skoda Karoq zastąpiła produkowanego od 2009 roku kanciastego SUV-a Yeti, ma prostą, pozbawioną ekstrawagancji sylwetkę typowego kompaktowego SUV-a. Zaprezentowano ją w 2017 roku. Samochód bazuje na płycie MQB znanej z większego Kodiaqa, a także Seata Ateki oraz Volkswagena Tiguana II.
W 2017 roku przeprowadzono facelifting. Zmieniono kształt świateł przednich (pojawiło się charakterystyczne załamanie LED-ów do jazdy dziennej) i tylnych (czerwone klosze, chromowana listwa), zaś klapę bagażnika wieńczy spory napis SKODA. Oczywiście pojawiły się też nowe wzory felg i kolory lakierów. Zastosowano też reflektory główne LED, zaś w opcji znalazły się światła Matrix LED. Z tyłu również nie uświadczymy już innych lamp niż LED-y.

Skoda Karoq 2023 - wymiary i bagażnik
Skoda Karoq liczy 4390 mm długości, rozstaw osi 2638 mm. Jest to zatem typowy kompaktowy SUV. Bagażnik jest spory i ustawny, liczy on 521 litrów pojemności i oferuje wiele funkcjonalnych rozwiązań, w tym przesuwane haczyki na torby, elektrycznie wysuwany hak (4250 zł) czy przegrody na drobiazgi, a także mieści dojazdowe koło zapasowe (700 zł). Dostęp do niego umożliwia elektrycznie sterowana klapa z bezdotykowym otwieraniem (3000 zł).

Imponuje funkcjonalnością
Prawdziwe simply clever dotyczy jednak tylnej kanapy. Zewnętrzne siedziska możemy bowiem przesuwać, oparcia można pochylić, zaś samą kanapę dzieloną w proporcjach 40:20:40 unieść do pionu niczym w Hondzie Jazz i uzyskać naprawdę sporą przestrzeń (Varioflex za 2950 zł). Trzeba tylko uważać na palce przy opuszczaniu siedzisk.

Kabina prosta i dobrze wykonana, typowo "Skodowska"
Kabina Karoqa jest prosta, pozbawiona ekstrawagancji, lecz dobrze wykonana i ergonomiczna, większość kokpitu jest miękka, jedynie dolna część i panele drzwi są twarde, jednak wszystko dobrze spasowano (poza obwódkami nawiewów, które trzeszczą).

Jak przystało na Skodę obsługa jest łatwa, wszystko pod ręką, znany od lat klasyczny „Skodowski” panel klimatyzacji z dużymi pokrętłami nikomu nie nastręczy problemów, podobnie jak obsługa komputera pokładowego czy wirtualnych zegarów. Po liftingu pojawiła się nowa kierownica (w testowanym egzemplarzu perforowana trójramienna z podgrzewaniem za 600 zł) oraz wejścia USB-C.
System multimedialny z dotykowym ekranem o przekątnej 8 cali, posiada fizyczne pokrętła i dotykowe przyciski-skróty, jest prosty w obsłudze, oferuje bezprzewodowego Apple CarPlay’a i AndroidAuto i nawigację, lecz przeciętnie reaguje na dotyk.
Skoda Karoq 2023 - przestronność i funkcjonalność
Skoda Karoq posiada oczywiście szereg rozwiązań funkcjonalnych z zakresu Simply Clever. Poza wcześniej wspomnianymi funkcjonalnościami mamy też sprytny organizer w konsoli środkowej z uchwytem na kluczyk, miejscem na karty, monety i kubki, skrobaczkę pod klapką wlewu paliwa czy schowek na górze deski rozdzielczej.

Przestronność jest typowa dla kompaktowych SUV-ów, z przodu sporo miejsca, z tyłu całkiem dużo nad głowami i na nogi, przeciętnie na szerokość. Fotele są wygodne i dobrze wyprofilowane, wykonano je z jasnej skóry i ekoskóry (7550 zł). Pasażerowie drugiego rzędu mają do dyspozycji osobną strefę klimatyzacji (1300 zł) oraz 2 wejścia USB-C.
Skoda Karoq 2023 Style - wyposażenie
Wyposażenie testowanego egzemplarza w wersji Style jest bogate, głównie za sprawą licznych opcji, które znalazły się na jego pokładzie. Z zewnątrz są to czarny lakier metalizowany Magic za 3100 zł oraz 18-calowe felgi aluminiowe PROCYON z czarnymi nakładkami AERO. Ponadto wśród opcji znalazły się układ PARK ASSIST z asystentem parkowania z przyczepą, tzw. Trailer Assist (3000 zł), a także elektrycznie sterowane panoramiczne okno dachowe (5300 zł). Podróżowanie w trasie ułatwiał także pakiet Travel Assist (6000 zł) zawierający dodatkowe gniazdo USB-C w obudowie lusterka wstecznego, adaptacyjny Lane Assist, Side Assist, adaptacyjny tempomat oraz funkcję rozpoznawania znaków drogowych. Z przydatnych funkcji warto wspomnieć też o pakiecie PARKING PLUS (4150 zł) zawierającym system wspomagania parkowania z czujnikami z przodu i z tyłu oraz kamerę 360 stopni.

Skoda Karoq 2023 1.5 TSI - osiągi i spalanie
Pod maską znalazła się środkowa jednostka benzynowa 1.5 TSI o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm, zestawiona z 6-biegową skrzynią manualną i napędem na przód. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9 sekund, a prędkość maksymalna to 211 km/h. Silnik posiada system dezaktywacji połowy cylindrów przy niewielkim obciążeniu, tzw. ACT w celu obniżenia zużycia paliwa. Osiągi nie powalają, ale są całkowicie wystarczające na co dzień. Skrzynia działa precyzyjnie i lekko, jedynie do wbicia wstecznego trzeba użyć więcej siły.
Przy spokojnej jeździe drogami lokalnymi możemy nawet zejść do wyników z 5-tką z przodu. Podczas jazdy miejskiej auto pali około 8,5-9 l/100 km, zaś na autostradzie auto potrzebowało raptem 7 l/100 km. Średnie spalanie pozostaje na przyzwoitym poziomie 7,5 l/100 km, zaś 50-litrowy bak pozwala na przejechanie ponad 600 km.

Na drodze niczym nie zaskakuje
Karoq nie zaskakuje niczym podczas jazdy, jest stabilny i komfortowy, sprawnie i cicho rozprawia się z nierównościami, ma lekko pracujący układ kierowniczy, dobre hamulce i jest stabilny. Nie zapewnia ani krzty sportowych doznań, trochę przechyla się w zakrętach, jednak trudno oczekiwać po nim żyłki sportowca.
Skoda Karoq 2023 Style - cena i rywale
Testowany Karoq 1.5 TSI w wersji Style startuje z pułapu 129 900 zł, zaś prezentowany egzemplarz ma opcje na łączną kwotę aż 47 150 zł, co winduje jego cenę do 177 050 zł. To już całkiem sporo, jednak wcale nie drożej niż u konkurencji.
Dla porównania Seat Ateca Style 1.5 TSI kosztuje od 122 700 zł, Renault Austral Techno z silnikiem 1.3 TCe o mocy 140 KM kosztuje od 146 900 zł, zaś Citroen C5 Aircross C-Series z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 130 KM to koszt 148 150 zł.
Skoda Karoq w ofercie Superauto.pl
W ofercie Superauto.pl znajdziecie aż kilkadziesiąt egzemplarzy Skody Karoq w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Wszystkie samochody są fabrycznie nowe i pochodzą z 2022 oraz z 2023 roku, wiele z nich dostaniecie od ręki. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na spore rabaty.
Sprawdź ofertę Skoda Karoq leasing na Superauto.pl
Podsumowanie
Skoda Karoq nie zaskakuje niczym szczególnym ani na plus ani in minus… Może poza ponadprzeciętną funkcjonalnością i ciekawymi rozwiązaniami z zakresu Simply Clever. Czeski SUV jest po prostu dobrym i funkcjonalnym środkiem lokomocji, cechującym się komfortem, praktycznością i rozsądnym spalaniem. Do tego dochodzi konkurencyjna, choć wcale nie okazyjna cena oraz prosta obsługa i bogate wyposażenie. Generalnie Skoda Karoq to auto dobre na co dzień i dla rodzin 2+2, jednak pozbawione jakichkolwiek fajerwerków.