Suzuki Swace 2022 Hybrid. Sklonowana Toyota Corolla Touring Sports
Suzuki Swace jest na rynku od przeszło roku, jednak wciąż nie wszyscy wiedzą o jego istnieniu. Tymczasem jest to nic innego jak Toyota Corolla ze zmienionym logo.

Toyota Corolla i Suzuki Swace - co je łączy?
Obok SUV-ów najchętniej wybieranymi samochodami są reprezentujące segment C kompaktowe hatchbacki i kombi. Sporą popularnością cieszą się także hybrydy. Ekonomiczne, rozsądnie wycenione, funkcjonalne i wystarczająco przestronne, a jednocześnie nadające się zarówno do miasta jak i w trasy. Kompakty wydają się być zatem złotym środkiem. Jedną z bardziej rozsądnych propozycji wydaje się być Suzuki Swace. Jest to kompaktowe hybrydowe kombi stanowiące bliźniaka Toyoty Corolli w wersji kombi Touring Sports.
Suzuki Swace Hybrid zadebiutowało w 2020 roku jako pierwsza pełna hybryda tej marki dostępna w Europie. Samochód jest tak naprawdę klonem Toyoty Corolli. Wprowadzono go głównie po to, by obniżyć średnią emisję spalin w gamie Suzuki. W przeciwieństwie do Toyoty Suzuki Swace jest oferowane tylko z nadwoziem kombi (Toyota oferuje jeszcze sedana i hatchbacka). Suzuki Swace jest jednym z pierwszych efektów rozpoczętej w 2016 roku współpracy pomiędzy obiema japońskimi markami.
Suzuki Swace Hybrid vs Toyota Corolla Touring Sports - silniki
Suzuki Swace występuje tylko z hybrydowym napędem opartym na jednostce benzynowej 1.8, pracującej w cyklu Atkinsona. Rozwija ona 98 KM i współpracuje z 72-konnym silnikiem elektrycznym. Łączna moc układu wynosi 122 KM, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11,1 s, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi od 4,4 do 5,1 l/100 km, zaś bak liczy 43 litry. Średnia emisja C02 wynosi od 99 do 115 g/km. Układ współpracuje z bezstopniową przekładnią e-CVT.
W przeciwieństwie do Suzuki Toyota Corolla Touring Sports występuje także w mocniejszej wersji z silnikiem 2.0. Łączna moc układu to 184 KM, zaś średnie zużycie paliwa waha się od 4,7 do 5,6 l/100 km. Jednostka spalinowa rozwija 152 KM, zaś elektryczna 109 KM. Napęd trafia na przednie koła poprzez bezstopniową przekładnię e-CVT. Średnia emisja CO2 wynosi od 106 do 127 g/km. Bagażnik w tej wersji liczy 581 litrów. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,1 s, a prędkość maksymalna to 180 km/h.
Suzuki Swace Hybrid vs Toyota Corolla Touring Sports - wymiary
Samochody powstają na tej samej linii produkcyjnej, posiadają te same płyty podłogowe, linia nadwozia również niczym się nie różni. Pod względem wymiarów oba modele mierzą:
- 4653 mm długości
- 1790 mm szerokości
- 1435 mm wysokości
- 2700 mm rozstawu osi
- 596 l pojemności bagażnika
Jedynym różnicami między Corollą a Swace'm jest brandowanie modeli, a także przemodelowany przedni zderzak w Suzuki oraz nieco inny wzór tylnych świateł.
Suzuki Swace bagażnik
Bagażnik Suzuki Swace'a jest duży i ustawny, liczy od 596 do 1606 litrów po złożeniu oparć. Oparcia można składać za pomocą wajch na ściankach bagażnika lub poprzez specjalne przyciski na zewnętrznych częściach oparć kanapy. Podłoga po złożeniu jest płaska, zaś przestrzeń pozwala na przewiezienie przedmiotów o długości przekraczającej 1,8 m. W przestrzeni bagażowej wygospodarowano też dwa schowki po bokach oraz dużą wnękę na koło zapasowe, gdzie także można dać jakieś rzeczy.
Suzuki Swace wnętrze
Podobnie jak Toyota Corolla, Suzuki Swace oferuje dotykowy 8-calowy ekran systemu infotainment z funkcjami AdroidAuto i Apple CarPlay, a także częściowo wirtualne zegary, a także fizyczne przyciski-skróty obok ekranu dotykowego, klasyczny panel klimatyzacji i pokrętła do regulacji głośności i zmiany skali mapy.
Suzuki Swace vs Toyota Corolla Touring Sports - cena
Suzuki Swace występuje tylko w dwóch wersjach wyposażenia. Bazowy Premium Plus to koszt 115 900 zł. Bogatsza wersja Elegance kosztuje 125 900 zł.
Suzuki Swace 2023 1.8 Hybrid ceny:
- Premium Plus od 115 900 zł
- Elegance od 125 900 zł
Dla porównania Toyota Corolla Touring Sports występuje w 4 wersjach wyposażenia. Podane ceny dotyczą już odmiany po liftingu wyposażonej w nowe multimedia i udoskonalone napędy hybrydowe o większej mocy.
Toyota Corolla 2023 1.8 Hybrid 140 KM CVT ceny:
- Comfort cena od 121 900 zł
- Comfort+Tech cena od 128 900 zł
- Style cena od 134 900 zł
- GR SPORT+Dynamic 146 900 zł
Toyota Corolla 2023 2.0 Hybrid Dynamic Force 196 KM CVT ceny:
- Comfort cena od 131 900 zł
- Comfort+Tech cena od 138 900 zł
- Style cena od 144 900 zł
- GR SPORT+Dynamic cena od 156 900 zł
Suzuki Swace vs Toyota Corolla Touring Sports - różnice
W wyposażeniu standardowym Suzuki Swace'a znajdują się m.in.: system multimedialny z 8-calowym ekranem, radiem DAB, funkcją Bluetooth i przyciskami sterującymi na kierownicy. System jest kompatybilny z Apple CarPlay i AndroidAuto oraz MirrorLink. Na pokładzie pojawiła się też bezprzewodowa ładowarka, porty USB-A, nawiewy dla pasażerów tylnej kanapy, ogrzewanie kierownicy i przednich foteli, system dwustrefowej automatycznej klimatyzacji z funkcją wykrywania pasażerów, inteligentny tempomat z funkcją zatrzymania auta, układ Lane Assist oraz asystent znaków drogowych. Dodatkowo wyposażenie w wersji Elegance obejmuje m.in.: Simple-Intelligent Parking Assist (S-IPA) – inteligentny system automatycznego parkowania, Blind Spot Monitor (BSM) - System monitorowania martwego pola w lusterkach, Rear Cross Traffic Alert (RCTA) - Ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu, a także reflektory Bi-LED, które poznamy po obecności soczewek.
Obecnie trudno porównywać wyposażenie Suzuki Swace z Toyotą Corollą, gdyż w cennikach Toyoty widnieje już Corolla po liftingu, która posiada nowy system multimedialny, wirtualne zegary z 10,25-calowym wyświetlaczem i szereg innych funkcjonalności, które pojawiły się przy okazji liftingu. Tym, co się rzuca mocno w oczy w porównaniu konfiguratorów Suzuki i Toyoty, jest znacznie większa liczba opcji i większe możliwości personalizacji wyglądu w Toyocie. Przykładowo w Suzuki jest 8 kolorów nadwozia do wyboru, zaś w Toyocie można wybrać spośród kilkunastu różnych konfiguracji, w tym także z kontrastowym czarnym dachem. Ponadto Suzuki jest oferowane tylko z 16-calowymi felgami, zaś Toyota oferuje obręcze o różnych wzorach i w rozmiarze od 16 do 18 cali. W Toyocie dostępna jest też tapicerka materiałowa z elementami skóry, zaś w Suzuki tylko materiałowa (w Corolli GR Sport opcją jest tapicerka skórzana). W Toyocie listę opcji uzupełnia też wyświetlacz head-up.
Suzuki Swace Hybrid 2022 - konkurencja
Poza mocną konkurencją w postaci wspomnianej Toyoty Corolli Suzuki Swace wpisuje się mocno w aktualne trendy dobrze wyposażonych, kompaktowych samochodów z napędem hybrydowym. Do głównych konkurentów auta należą bez wątpienia Ford Focus Combi, Opel Astra Sports Tourer, Skoda Octavia Combi, Peugeot 308 SW czy Seat Leon ST.